Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Nisam bas ubedjen da SMT iskljucuje UMP i obrnuto. Most na donjem spicu Ade bi se nalazio na samo periferiji NBG-a i zahtevao bi od njegovih stanovnika da prave veliki krug kada idu na Cukaricu. A drugo pitanje je da li bi ulice Jurija Gagarina/Tosin bunar sa jedne i Trgovacka sa druge strane reke uopste mogle da prime toliki saobracaj.
 
relja":1fcjc6wt je napisao(la):
vucko":1fcjc6wt je napisao(la):
......

Mozda u novom gup-u ubacise most u ivana ribara ili tunel,znam da ubacise most u savskom amfiteatru.
...


Zbog čega svi misle da je Dr. Ivana Ribara pogodna za frekventnu ulicu na koju bi se nastavljao most, nikada mi neće biti jasno???

Samo na karti to može da izgleda logično, na terenu je više nego očigledno da je to i pogrešno i nemoguće.

Iz tog razloga sto pravi savrsen saobracajni krug.

Sta ti vidis kao problem u toj ulici?Lako se mogu skloniti parkinzi i staviti po jos jedna traka jer ima prostora.
 
Prvo, ta ulica je bila 3+3, dok nije sproveden tramvaj.
Sada je 2+2, bez razdelnog ostrva po sredini, sa ležećim policajcima, uključenjima/isključenjima na parkinge ispred zgrada.

Ako se napravi frekventna ulica, morali bi da se postave semafori na bar 3 mesta.
Ako se uklone parkinzi zbog proširenja, kuda sa automobilima?

Najvažnije - gde će da počinje pristupna rampa tog mosta na NBG strani?
Negde kod šetališta koje ide po sredini bloka 45.
Uostalom - most preko Savskog jezera ne dolazi u obzir, nadam se da se slažemo.

Ima mesta iza bloka 72 u dr. Ivana Ribara, taman da se zaobiće i Savsko jezero.
Još da se razjasni misterija "vodoizvorišta"...
 
Prvo ne bi trebao most preko ade (južni špic) nego tunel, a od Dr I.R. i jurija gagarina bi se išlo na autoput BG-Požega levom obalom save
 
svsavic":2sbopzox je napisao(la):
Prvo ne bi trebao most preko ade (južni špic) nego tunel, a od Dr I.R. i jurija gagarina bi se išlo na autoput BG-Požega levom obalom save

Upravo to, tunel!
 
relja":1wldm5r9 je napisao(la):
Samo na karti to može da izgleda logično, na terenu je više nego očigledno da je to i pogrešno i nemoguće.

Одлично сам упознат са сизуацијом у том делу града и питам те зашто? Јер треба да се помери та саобраћајница целих 50 метара иза блока 72 и то на обичну пољану? У осталом 2+2 је сасвим довољно и у том облику се и ради СМТ. А и границе Новог Београда су очигедно и планиране унутар саобраћајнице која је ту уцртана бар 40 година. Остатак Ивана Рибара је још шири а ако је баш догорело да буде 3+3 што по мени ипак није потребно 500м шина нису никакав проблем јер су удаљене од зграда бар 15м.

Ако ти је то немогуће а умп се на жалост показао и те како могућим онда немамо о чему да причамо
 
Jedan loš primer planiranja - "UMP" - ne može biti argument za nastavak loše prakse.

Ulica je šira,ima po tri trake, duž blokova 63 S i J, na delu od Vojvođanske do Jurija Gagarina- zato što je jedna strana naknadno građena, a od 1984 pruga skreće iz Jurija Gagarina i nastavlja prema Savi.

Znam i ja ulicu - 4 bivše su mi stanovale ili i dalje stanuju u okolini :p


Svaka fiks ideja može da se nabuži, ali na kraju neće da liči ni na šta, plus će da se napravi saobraćajni haos u okolini, kao šro se čini sa "UMP"-om.

Nema ni jednog razloga da se ta, ZAMIŠLJENA trasa, zamišljeno i pomeri iza stambenih zgrada koje se trenutno završavaju.
 
Нема ни потребе да се помера иза јер има сасвим довољно простора. УМП јесте фикс идеја али оригинални план ове саобраћајнице свакако није.У осталом ја сам још на почетку приче рекао да је питање има ли смисла ово градити пошто је штета већ начињена.
 
relja":jwz5xst3 je napisao(la):
Zbog čega svi misle da je Dr. Ivana Ribara pogodna za frekventnu ulicu na koju bi se nastavljao most, nikada mi neće biti jasno???

Па да би Делија и Вучко могли несметано да пободу шестар на карту Београда и провуку трасу која им се највише свиђа. Ако није у складу са стварном ситуацијом на терену, тим горе по ситуацију. :lol:
 
Делија, да је направљен мост ту где предлажеш, уместо овог на ади, и даље бисмо путовали сат времена од Генекса/аутокоманде до газеле уз хаос у Ј.Гагарина и Др И. Рибара. Београду је једноставно био преко потребан унутрашњи градски мост, а не спољни. Ако ћеш по логици, много је логичније повезати две обале равномерно распоређеним мостовима, а не да од Газеле до И.Р. што је готово 80% савске обале НБГа, нема ништа. Не ваља ти логика, не познајеш ситуацију на терену и праве потребе и тролујеш тему без везе. Мост нам је највише требао ту где је и саграђен, да сам бирао ту бих га ставио, ту повезује највише насеља од свих других могућих позиција. Није нама требао мост да обилазимо око Београда, него да дођемо са једне на другу обалу што је краће и брже могуће.
 
spatiotecte":3mhk6rtu je napisao(la):
zexland":3mhk6rtu je napisao(la):
Kartografe, a gde nalazis ove update snimke?

Digital globe
https://browse.digitalglobe.com/imagefinder/main.jsp?

Hvala!

@ Delija - Imam vrlo slicnu ucrtanu mapu za smt, tj jmt. Ovo sto si ucrtao je potpuno logicno i sa buducim tunelom ispod Ade, to bi bio pun pogodak ! :gobb:

smt + jmt
Ibarska - Makis - Blok 45 - Bezanija - Zemun - Kineski most - Borca ukupa deonica bi imala oko 14,5 km do Kineskog mosta

ajvx9u.jpg


@ relja - u bloku 45 ima mesta za sve, to je najmanji problem :)
 
Михаило сам мост је најмањи проблем.Београду треба још бар 2-3 "унутрашња моста", није то спорно. Спорни су приоритети,сам коцепт,булевари који воде своју причу,цена и позиција моста као и реализација јер од првобитне замисли УМП-а је остао само мост,све остало је испланирано на катастрофално лош начин. Да је овај фртаљ кривуље бар поштено интегрисан у постојеће саобраћајнице бар на Новом Београду па и да сварим некако овај излет у прошлост,и то далеку,пре атинске повеље. УМП-ом се срља из проблема у проблем. Да ли је пре изградње моста било потребе за новим денивелисаним булеваром на Новом Београду? Да ли је пре изградње овог моста било потребе за ширењем Бул. Патријатха Павла и да ли је то одустајање од главног изговора за овај пројекат који је толико коштао а то је брза веза ка северу града? Какве су оно глупости са настављањем УМП-а који не постоји и од којег се у реалности одустало на СМТ који такође не постоји нити ће се реализовати у догледно време у тој зони? Па тек оно последње СМТ + ОБИЛАЗНИЦА + К11 ?? О каквој то метафизици нам причају?

Сизифе "побадање шестара" је једини исправни начин у Европи и по тој оси је био пободен пре 40 година и у више наврата раније по јако сличним трасама.Сви побадају шестар а ми жврљамо којекакве кривуље. Ено, Москва га је 7 пута побола, и осми ће и то метро линијом. Ја не знам који пут треба да поновим да је спајање два дела једног града широким,денивелисаним булеварима у сред градског ткива одавно напуштен концепт,поготово у европи где га је струка малтене забранила. Таквом концепту се основе дрмају чак и у Америци.Бостон је потрошио милијарде долара за пробијање сличних саобраћајница и тунела кроз град што се показало великим промашајем јер су гужве биле исте или чак веће. На све то имају и ЛРТ. То је та убитачна комбинација коју нам сервирају.

Зекс,наравно да је логично али људи у данашње време верују и присвајају сваку лаж која им се сервира
 
Ja mislim da sestar nije losa stvar, bar ispadnu kolko tolko prstenasti krugovi, a ne gricnute jabuke ili kifle kao u slucaju UMP-a i severnog dela SMT-a sa nekim naglim skretanjima itd..
 
A sta ce nam dva kruzna prstena oko beograda? sasvim je logicno sto je ovaj most napravljen prvo, jer te price o tunelima ispod reke pa ostrva pa jezera meni deluju kao naucna fantastika za mnogo bogatije gradove od beograda...
 
Спат,и цела Европа тако мисли већ дуже од пола века али ето,овде имамо много људи који мисле да су сви они глупи а ми јелте,најпаметнији и најбогатији јер је неко од "наших" дошао и забо тачку А између три брда у топчидерској долини и тачку Б у Тошином Бунару и рекао,ајде да спојимо ове две тачке за 450 милиона. 8)
 
Delija":s4ony5bg je napisao(la):
Михаило сам мост је најмањи проблем.Београду треба још бар 2-3 "унутрашња моста", није то спорно. Спорни су приоритети,сам коцепт,булевари који воде своју причу,цена и позиција моста као и реализација јер од првобитне замисли УМП-а је остао само мост,све остало је испланирано на катастрофално лош начин. Да је овај фртаљ кривуље бар поштено интегрисан у постојеће саобраћајнице бар на Новом Београду па и да сварим некако овај излет у прошлост,и то далеку,пре атинске повеље. УМП-ом се срља из проблема у проблем. Да ли је пре изградње моста било потребе за новим денивелисаним булеваром на Новом Београду? Да ли је пре изградње овог моста било потребе за ширењем Бул. Патријатха Павла и да ли је то одустајање од главног изговора за овај пројекат који је толико коштао а то је брза веза ка северу града? Какве су оно глупости са настављањем УМП-а који не постоји и од којег се у реалности одустало на СМТ који такође не постоји нити ће се реализовати у догледно време у тој зони? Па тек оно последње СМТ + ОБИЛАЗНИЦА + К11 ?? О каквој то метафизици нам причају?

Сизифе "побадање шестара" је једини исправни начин у Европи и по тој оси је био пободен пре 40 година и у више наврата раније по јако сличним трасама.Сви побадају шестар а ми жврљамо којекакве кривуље. Ено, Москва га је 7 пута побола, и осми ће и то метро линијом. Ја не знам који пут треба да поновим да је спајање два дела једног града широким,денивелисаним булеварима у сред градског ткива одавно напуштен концепт,поготово у европи где га је струка малтене забранила. Таквом концепту се основе дрмају чак и у Америци.Бостон је потрошио милијарде долара за пробијање сличних саобраћајница и тунела кроз град што се показало великим промашајем јер су гужве биле исте или чак веће. На све то имају и ЛРТ. То је та убитачна комбинација коју нам сервирају.

Зекс,наравно да је логично али људи у данашње време верују и присвајају сваку лаж која им се сервира

Ocigledno mozda ljudi ne kapiraju pojam kruga i kruznice i proste prostorne geometrije. Ni meni skroz nije jasan ovaj ump, tj. broj tolikih krivina, a pogotovo onaj buduci nadvoznjak iznad Autokomande, potom paralelna saobracajnica pored autoputa, pa krak ka tunelu ispod Grcica Milenka...ima puno neshvatljivih parcica deonica koje su preskupe i neshvatljive...
 
Trenutno imamo 3 prestena u izgradnji:

Najbolje uradjen je verovatno Obilaznica jer je pravilnog oblika i lepo kruzi oko celog grada i stvarno kad ga budu uradili do panceva ce biti pravi prsten.

SMT ukoliko se nastavi tunelom ispod Ade i spoji sa delom SMT-a kroz Rakovicu, Banjicu i brace Jerkovic moze da bude "kolko tolko" pravilnog oblika.

Svakako je ovde UMP najnelogicniji od svih jer ajde kruzi oko centra od pancevackog mosta do mosta preko ade (i to jos sa naglim skretanjima posle tunela ispod dedinja i kao sto je rekao Zex pored autoputa ima cudnu geometriju).
Ali posle mosta preko Ade mi je trasa potpuno nejasna, bezi ka Bezaniji umesto da nastavi da kruzi oko centra.
 
Nije me mrzelo (iako moram da spremam kolokvijume :) ) da graficki predstavim predlog logicnog povezivanja smt-a sa jmt-om. Nisam gledao kako je zamisljeno u GUP-u, vec sam isao cistom logikom povezivanja postojecih vecih i sirih saobracajnica sa novim trasama, gde su zbog bgd konfiguracije terena tuneli neizbezni !

Analizom konfiguracije terena predgradja dosao sam do nekih mogucih novih logicnih trasiranja juzne magistralne tangente i povezivanja sa smt-om. Vodio sam racuna da jmt bude povezan i sa lokalnim perifernim centrima, poput centra Zarkova, Banjice, Brace Jerkovic i dalje Mirijevom i Mostom preko Ade huje.

Povezati Blok 45 i Mirijevo je zaista tezak posao, i investicija bi bila sigurno povelika, ali dosta logicna i brza.

Ukupna deonica od Ade ciganlije do Ade huje bi iznosila oko 20km !

Ako vozite prosecnom brzinom od oko 60 km/h, to znaci da bi od bloka 45 do Ade huje stizali za oko 20 min, ako dodamo i semafore, max putovanje bi iznosilo oko 25-30min, a znamo da bi se na ovoj trasi vozilo sigurno i brze!

Takodje, vodio sam racuna da se rusenje postojecih objekata svede na minimum!

Juzna magistralna tangenta...

Overview
6jirs2.jpg


Tunel Ada ciganlija, dalje ka petlji Cukaricka padina i LD-u
jjpf1l.jpg


Petlja Zarkovo (Lazarevacki drum & prilaz ka tunelu Topcider)
e8398o.jpg


Tunel Topcider/Kosutnjak 2.25km
jsohnb.jpg


Izlaz tunela bi bio direktno na ulicu Pere Velimirovica (zaboravio sam sa dodam petlju Kosutnjak)
35jwabd.jpg


Pere Velimirovica - Borska - Bastovanska (nadvoznjak)
28hecgo.jpg


Ulaz u tunel Vozdovac 0,9 km (ispod naselja Stepa Stepanovic)
207xon9.jpg


Izlaz iz Vozdovackog tunela sa petljom Stepa Stepanovic - direktno povezivanje sa ulicom i naseljom Brace Jerkovic
29e15j8.jpg


Ulica Svetozara Radojcica ka E75
2lo5576.jpg


Petlja Lasta na autoputu i dalje ka tunelu Mali Mokri Lug
dwt9if.jpg


Tunel Mali Mokri Lug 1,3 km
2805q3p.jpg


Izlaz iz tunela u Mirijevu
cu9tx.jpg


Nastavak postojece deonice ka Mostu na Adi huji
2d2exk7.jpg


Most na Adi huji
2lucbb5.jpg


JMT Overview
726003.jpg
 
Ako je ikada bio "poboden šestar" za ovu trasu, onda je to rađeno pre sprovđenja tramvajske pruge prema okretnici na Savi i pre izgradnje bloka 72 (dr. Ivana Ribara)....edit: i uređenja Ade Ciganlije.

ovo nisu izazovi koji traže genija sa isto tako genijalnim rešenjima, ovo jednostavno ne treba raditi:
- rampa za most - gde bi počinjala, koliku širinu ulice bi zauzimala. U obzir uzeti nasip i visoke vodostaje
- kako bi rampa uticala na život stanovnika?
- kako i kuda bi išao saobraćaj npr iz Jurija Gagarina do internih saobraćajnica u blokovima 45 i 72 - staviti semafore zbog ukrštanja pravaca? I iz suprotnog smera? Dobijaju se ukrštanja.
- pešaci i pešački semafori obesmišljavaju frekventnu ulicu
- okretnice prevoza bi trebalo izmestiti (jer ne bi se sve linije produžavale preko tog mosta) - opet mora da se gradi - logičnije je izmestiti lokaciju mosta i pristupnog puta nego devastirati ceo kraj
- stanovi će se očigleno graditi i dalje prema Galovici - i zbog njih je logičnije pomeriti lokaciju

- glavni problem je protiv pomeranja (na stranu "vodoizvorišta") je naglo skretanje trase kada se spusti sa Bežanijske kose na mestu kružnog tok au kojem se spajaju Vojvođanska, Surčinska Vinogradska i dr. Ivana Ribara.
Srećom, Surčinska je u jaruzi koja je dovoljno široka, i za skretanje u pravcu Vinogradske prostor, još uvek, može da se obezbedi. Tu se nalaze stare bežanijske privatne kuće.

- Uništavanje Ade sa mostom preko plaže i jezera valjda ne mora da se obrazlaže.
 
Spoljna magistralna tangenta ne treba da poboljsava svojim buducim Savskim mostom unutrasnji saobracaj grada
vec da saobracaj odvlaci na svoju spolljnju stranu
Relja + 1 :) za percepciju
dodao bih i to most sa zeleznickom prugom
 
Delija":17njnr6w je napisao(la):
Боже колико је било логично да се ово уради,бар до Јурија Гагарина за почетак

gr.png


Уместо тога смо добили онај црвени булеварчић изолован насипом на једном крају и недођијом и топографијом терена са друге и то за 450 милиона.
Ja sam već pisao o tome, prosto bode oči koliko tu fali spoj :)

I onda sam razmišljao na tu temu kako da neko iz recimo ZR ode preko Kineza na Ibarsku.
Ili desno na obilaznicu, pa okolo naokolo
ili UMP (kad završe deo do T6) pa Obrenovački put.
 
zexland +1, inace bih JMT provukao izmedju belih voda i zarkova (vidi se zeleni pojas)
 
Zex, nadam se da imas iskustva u vezi prolazenja ovim ulicama (kuda ide tvoja trasa) u trenutnim okolnostima.

Mislim da bi ovaj projekat bio ravan samoubistvu. Postojeca infrastruktura se jedva uklapa u arhitektonsko-gradjevinski haos, rekonstrukcija svih ovih ulica bi uz basnoslovno skupu eksproprijaciju malo toga dobrog donela.

Jedino resenje je trasiranje potpuno novog puta, minimum 3+3, pa dalje praviti spojnice na glavna cvorista.

UMP je zapocet, mora se zavrsiti, tako da trolling da li je skupo ili nije, na dobrom mestu ili ne, bla, bla, ne vodi nikuda. Ima dobrih i losih strana i kraj. Eno Prokopa, svetlog primera pocni-spucaj-lovu-i-nikad-ne-zavrsi. Nadam se da UMP, kakav god bio, nece doziveti tu sudbinu.
 
Рељо брале и по актуелном ГУП-у кружница јесте пободена али до Јурија Гагарина.УМП је између осталог кумовао томе да останемо без дела испад Саве чак и у плановима.И наравно да је пободена и преко/испод аде пре трамвајског фијаска.Очигледан је тај континуитет подривања свих разумних планова од 1982. године.

Мислим да 50ти пут качим ову слику,прилог из ГлУП-а 2021

k17zsw.jpg


Какав кр**** треба да будеш па да одфикариш део једног прстена да би направио фртаљ другог ближе центру и то све испланираш тако да и СМТ и УМП поготово, заувек буду овако фалични?
 
Vrh