vucko":3adpdf08 je napisao(la):
Bilo bi lepo kada bi blagoje bacio neki red analize,mene recimo zanima koliko im treba otprilike da bi zavrsili stubove u vodi?
Teško je predvideti kakvi su im planovi po pitanju tajminga, ali pokušaću da analiziram trenutnu situaciju. Pri tome ću koristiti dostupne slike postavljene na ovoj temi (nadam se da se niko neće ljutiti). Označavaću stubove na isti način kako i oni to upražnjavaju. Krenuću sa borčanske strane, pošto su radovi na tom delu gradilišta uveliko odmakli.
Na mestu gde se spajaju put i prilazna mostovska konstrukcija je u toku izrada spojne konstrukcije. Sledeća dva para nosećih stubova (pretpostavljam da će biti dva) još nisu počela da se rade. Pre samog kanala je urađen još jedan par stubova (stub broj 27):
Od kanala do nasipa biće ukupno 6 stubova (označeni od broja 21 do broja 26). Osim stuba broj 22, za koji je izvedena armatura, svi ostali su izliveni i na njima je u toku izrada oslonaca za gornju konstrukciju. Čini mi se da će od stuba broj 21 pa sve do spuštanja na zemlju, gornja konstrukcija biti izrađena od prefabrikovanik betonskih greda za čiju izradu pripremaju teren (vidi se na prvoj slici kod spojne konstrukcije), a i sam oblik oslonca na stubovima navodi na taj zaključak. Stub broj 21 je spojni stub i od njega pa sve do stuba broj 6 gornja konstrukcija će se raditi metodom pokretne oplate:
Od nasipa do obale, biće 9 parova stubova (označeni od broja 12 do broja 20). Do sada je završeno 8 parova i ostao je da se uradi samo onaj na samoj obali (stub broj 12):
U vodi sa borčanske strane je predviđeno 7 stubova (označeni od broj 5 do broja 11). Prvi najbliži obali je završen (stub broj 11). Za stub broj 10 je urađen zagat i u toku su pripremni radovi za armiranje naglavne grede. Zagat je urađen i za stub broj 9, a u toku je njegova izrada za stub broj 8. Na stubu broj 7 su fundirani šipovi, a pri kraju je fundiranje za stub 6. Svi stubovi u vodi, sem stubova glavnog raspona, će se oslanjati na po 11 šipova fundiranih do dubine od 30 metara:
Poslednji stub sa borčanske strane pre glavnog raspona (stub broj 5) je dosta masivniji i za njega se trenutno armira naglavna greda (oslanja se na 26 šipova fundiranih do dubine od 42 metra):
Sa zemunske strane su završeni radovi na fundiranju šipova za stub glavnog raspona (stub broj 4) i u toku je izrada zagata. I on će se oslanjati na 26 šipova. Na stubovima 1, 2 i 3 radovi još nisu počeli:
E sada, kao što sam rekao, od stuba broj 21 pa sve do stuba broj 6 će se gornja konstrukcija graditi metodom pokretne oplate što omogućava relativno brzu gradnju. Jedan segment gornje konstrukcije vijadukta na petlji "Radnička" koji se gradio istom metodom se izlivao za deset dana (zasluge verovatno pripadaju famoznom "ubrzanju radova"). Ovde umesto dve imamo tri trake po smeru, rastojanje između nosećih stubova je veće, a i vreme će se pokvariti, pa je realno očekivati da izrada jednog segmenta neće trajati kraće od 15 dana (mada ne treba podceniti Kineze). Ako pretpostavimo ovaj tempo, ako radovi krenu uskoro i traju neprekidno, izrada 15 segmenata jednog smera mostovske konstrukcije bi mogla da bude gotova u aprilu iduće godine. Da bi se to ostvarilo, do tada treba da budu gotovi i noseći stubovi u vodi sa borčanske strane, a ne sumnjam da će to biti gotovo dosta ranije (usudiću se da kažem do kraja godine ako ne budu taktizirali). Ne znam kako su planirali tok izgradnje, ali istovremeno sa ovim segmentom, mogu da počnu i izgradnju luka glavnog i perifernih raspona (između stubova 3, 4, 5 i 6). Verovatno zbog toga i žure da što pre završe noseće stubove glavnog raspona (stubovi broj 4 i 5), pošto oni čine osnovu za grananje lukova, a i njihova izgradnja će biti delikatnija i sporija. Sa druge strane, ne postoji nikakva smetnja da se i izrada i ugradnja prefabrikovanih betonskih greda za premošćavanje između stubova 21 i 30? (spojna konstrukcija pre spuštanja na zemlju) obavlja uporedo sa izradom segmenata gornje konstrukcije uz pomoć pokretne oplata (između stubova 21 i 6).
Koliko mi je poznato, završetak radova je planiran za kraj 2014. godine, ali sva je prilika da ćemo biti iznenađeni završetkom mosta dosta pre roka. Za sada nepoznanicu predstavlja početak izgradnje stubova 1, 2 i 3 sa zemunske strane, ali će pre biti da je ograničavajući faktor za usvojeni rok - izgradnja ostatka saobraćajnice Spoljne magistralne tangente.
Naravno, ovo su samo moja razmišljanja i lepe želje.
Izvinjavam se ako sam nekog udavio.