Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Ne brinite gradnjiu mosta pored kineski nadgledaju i nasi iskusni po svetu strucnjaci...projekat je taj koji je dobar ili losa a ne gradnja.. :kafa:
 
2012":mf9yol3a je napisao(la):
Ne brinite gradnjiu mosta pored kineski nadgledaju i nasi iskusni po svetu strucnjaci...projekat je taj koji je dobar ili losa a ne gradnja.. :kafa:

Pa ne bi rekao da je samo to. Kad je bio zemljotres u Istambulu puno kuca se srusilo i ljudi nastradalo jer su izvodjaci "stedeli" na armaturi u odnosu na projekat. Ne verujem ni ja da je to ovde slucaj, ali reci da je "projekat taj koji je dobar ili los" jednostavno nije tacno.
 
Ne znam zasto si naveo Tursku kad kod nas nije nista bolje. Zar su svi zaboravili Kraljevo kada je cela Srbija trazila da se preispita gradjevina kod nas. Prema strucnjacima u Kraljevu nije smelo nista ozbiljnije da se desi, a desila se katastrofa. Zasto bih pomislio da je u Beogradu bolje?
Da li posle Kraljeva neko zaista ima sigurnost u nas sistem kontrole za bilo sta?


"Kraljevo je maltene srušen grad", konstatovao je Rodić, ističući da su oštećenja velika i na objektima "koji nisu smeli da ih pretrpe pri umerenom zemljotresu", jačine 5,4 stepena Rihterove skale.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/216738/Steta-od-zemljotresa-u-Kraljevu-je-mogla-biti-predupredjena
 
2012":lize4jhj je napisao(la):
Ne brinite gradnjiu mosta pored kineski nadgledaju i nasi iskusni po svetu strucnjaci...projekat je taj koji je dobar ili losa a ne gradnja.. :kafa:

Кажи да си био ироничан, молим те. У Београду се највише градило током последњих двадесет година. Не дај Боже јачег земљотреса...
 
Pa ako drmne neki jači zemljotres radije bih se zatekao u i na javnim objektima, a ne kod onih privatnih investitora.. :D
 
vucko":3adpdf08 je napisao(la):
Bilo bi lepo kada bi blagoje bacio neki red analize,mene recimo zanima koliko im treba otprilike da bi zavrsili stubove u vodi?

Teško je predvideti kakvi su im planovi po pitanju tajminga, ali pokušaću da analiziram trenutnu situaciju. Pri tome ću koristiti dostupne slike postavljene na ovoj temi (nadam se da se niko neće ljutiti). Označavaću stubove na isti način kako i oni to upražnjavaju. Krenuću sa borčanske strane, pošto su radovi na tom delu gradilišta uveliko odmakli.

Na mestu gde se spajaju put i prilazna mostovska konstrukcija je u toku izrada spojne konstrukcije. Sledeća dva para nosećih stubova (pretpostavljam da će biti dva) još nisu počela da se rade. Pre samog kanala je urađen još jedan par stubova (stub broj 27):

40821376.jpg



Od kanala do nasipa biće ukupno 6 stubova (označeni od broja 21 do broja 26). Osim stuba broj 22, za koji je izvedena armatura, svi ostali su izliveni i na njima je u toku izrada oslonaca za gornju konstrukciju. Čini mi se da će od stuba broj 21 pa sve do spuštanja na zemlju, gornja konstrukcija biti izrađena od prefabrikovanik betonskih greda za čiju izradu pripremaju teren (vidi se na prvoj slici kod spojne konstrukcije), a i sam oblik oslonca na stubovima navodi na taj zaključak. Stub broj 21 je spojni stub i od njega pa sve do stuba broj 6 gornja konstrukcija će se raditi metodom pokretne oplate:

35894803.jpg



Od nasipa do obale, biće 9 parova stubova (označeni od broja 12 do broja 20). Do sada je završeno 8 parova i ostao je da se uradi samo onaj na samoj obali (stub broj 12):

28696843.jpg


55740427.jpg



U vodi sa borčanske strane je predviđeno 7 stubova (označeni od broj 5 do broja 11). Prvi najbliži obali je završen (stub broj 11). Za stub broj 10 je urađen zagat i u toku su pripremni radovi za armiranje naglavne grede. Zagat je urađen i za stub broj 9, a u toku je njegova izrada za stub broj 8. Na stubu broj 7 su fundirani šipovi, a pri kraju je fundiranje za stub 6. Svi stubovi u vodi, sem stubova glavnog raspona, će se oslanjati na po 11 šipova fundiranih do dubine od 30 metara:

56177852.jpg



Poslednji stub sa borčanske strane pre glavnog raspona (stub broj 5) je dosta masivniji i za njega se trenutno armira naglavna greda (oslanja se na 26 šipova fundiranih do dubine od 42 metra):

06au.jpg



Sa zemunske strane su završeni radovi na fundiranju šipova za stub glavnog raspona (stub broj 4) i u toku je izrada zagata. I on će se oslanjati na 26 šipova. Na stubovima 1, 2 i 3 radovi još nisu počeli:

DSCN5228_resize.jpg


13223953.jpg



E sada, kao što sam rekao, od stuba broj 21 pa sve do stuba broj 6 će se gornja konstrukcija graditi metodom pokretne oplate što omogućava relativno brzu gradnju. Jedan segment gornje konstrukcije vijadukta na petlji "Radnička" koji se gradio istom metodom se izlivao za deset dana (zasluge verovatno pripadaju famoznom "ubrzanju radova"). Ovde umesto dve imamo tri trake po smeru, rastojanje između nosećih stubova je veće, a i vreme će se pokvariti, pa je realno očekivati da izrada jednog segmenta neće trajati kraće od 15 dana (mada ne treba podceniti Kineze). Ako pretpostavimo ovaj tempo, ako radovi krenu uskoro i traju neprekidno, izrada 15 segmenata jednog smera mostovske konstrukcije bi mogla da bude gotova u aprilu iduće godine. Da bi se to ostvarilo, do tada treba da budu gotovi i noseći stubovi u vodi sa borčanske strane, a ne sumnjam da će to biti gotovo dosta ranije (usudiću se da kažem do kraja godine ako ne budu taktizirali). Ne znam kako su planirali tok izgradnje, ali istovremeno sa ovim segmentom, mogu da počnu i izgradnju luka glavnog i perifernih raspona (između stubova 3, 4, 5 i 6). Verovatno zbog toga i žure da što pre završe noseće stubove glavnog raspona (stubovi broj 4 i 5), pošto oni čine osnovu za grananje lukova, a i njihova izgradnja će biti delikatnija i sporija. Sa druge strane, ne postoji nikakva smetnja da se i izrada i ugradnja prefabrikovanih betonskih greda za premošćavanje između stubova 21 i 30? (spojna konstrukcija pre spuštanja na zemlju) obavlja uporedo sa izradom segmenata gornje konstrukcije uz pomoć pokretne oplata (između stubova 21 i 6).

Koliko mi je poznato, završetak radova je planiran za kraj 2014. godine, ali sva je prilika da ćemo biti iznenađeni završetkom mosta dosta pre roka. Za sada nepoznanicu predstavlja početak izgradnje stubova 1, 2 i 3 sa zemunske strane, ali će pre biti da je ograničavajući faktor za usvojeni rok - izgradnja ostatka saobraćajnice Spoljne magistralne tangente.

Naravno, ovo su samo moja razmišljanja i lepe želje.
Izvinjavam se ako sam nekog udavio. :)
 
Дај Боже да нас свако дави као ти, Благоје. :) +
 
Благоје, свака част за анализу, плусићћћ. Надам се да ти мој плусићћћ, који је 13-ти по реду, неће бити баксузни :vops: .

Извини за лаичко питање, да ли ће стуб број 1, бити у води или на обали ?
 
Гага":2wpnxuib je napisao(la):
Извини за лаичко питање, да ли ће стуб број 1, бити у води или на обали ?

Ako je verovati vizualizaciji, stub broj 1 bi trebao da bude na suvom i trebao bi da predstavlja spojni stub između pristupne saobraćajnice i mostovske konstrukcije:

imgzmwholeview.jpg
 
Blagoje, plus i od mene, a i "Pobednik" kao specijalno priznanje za doprinos forumu :pob:

PS Eh da se to obistini pa da Karadjordjevom tutnje kamioni samo jos JEDNO leto.
 
Da bi kamioni prestali da tutnje treba da se izmesti carinska ispostava, izmeste magacini i pretovari, parkinzi za kamione i autobuse....
 
brdjanin":3gcluxuf je napisao(la):
Da bi kamioni prestali da tutnje treba da se izmesti carinska ispostava, izmeste magacini i pretovari, parkinzi za kamione i autobuse....

Pa valjda to moze da se gradi ili bar pocne pre nego sto se most zavrsi. To je sve valjda puno sitnije/jeftinije od jednog mosta preko Dunava. A ako imas most glupo je da cekas na to, znaci pocni ranije... u svakom slucaju kamioni iz centralne i zapadne Srbije i Srema za Banat istog trenutka mogu da se preusmere da ne idu preko Pancevca.
 
brdjanin":2ruvccw8 je napisao(la):
Da bi kamioni prestali da tutnje treba da se izmesti carinska ispostava, izmeste magacini i pretovari, parkinzi za kamione i autobuse....

Bravo, kad god pročitam neki post koji kaže da će novi most izbaciti kamione iz karađorđe prvo pomislim na to.

Karađorđeva će malo duže sačekati na rasterećenje. Jer i kamionima iz magacina u okolini železničke stanice zatim luke beograd i vilinih voda će uvek biti lakše (i jedino moguće)da Karađorđevom (i Savskom) izađu na auto put. Za one koje imaju posla u tim zonama most neće ništa promeniti. A mislim da taj broj kamiona nije zanemarljiv, i da rasterećenje što se Karađorđeve tiče neće biti toliko osetno.

A magacini, pretovarne platforme i carnine se neće izmestiti sve dok je tu železnička stanica.
 
Lord":166fgsrv je napisao(la):
brdjanin":166fgsrv je napisao(la):
Da bi kamioni prestali da tutnje treba da se izmesti carinska ispostava, izmeste magacini i pretovari, parkinzi za kamione i autobuse....

Bravo, kad god pročitam neki post koji kaže da će novi most izbaciti kamione iz karađorđe prvo pomislim na to.

Karađorđeva će malo duže sačekati na rasterećenje. Jer i kamionima iz magacina u okolini železničke stanice zatim luke beograd i vilinih voda će uvek biti lakše (i jedino moguće)da Karađorđevom (i Savskom) izađu na auto put. Za one koje imaju posla u tim zonama most neće ništa promeniti. A mislim da taj broj kamiona nije zanemarljiv, i da rasterećenje što se Karađorđeve tiče neće biti toliko osetno.

A magacini, pretovarne platforme i carnine se neće izmestiti sve dok je tu železnička stanica.

Није ствар у томе како ће камионима бити лакше, него у томе што ће им бити забрањено да пролазе кроз централне улице па ће морати да иду около да не би плаћали дебеле казне. Камионски саобраћај је већ забрањен у добром делу центра.
 
brdjanin
+ 1 :)
pravo u metu tj. uslovi ,, sve na ruku ,,


Pogresno je zasnivati zdrav tok saobracaja na kaznama i zabranama
Osnovno je stvoriti dobre uslove
Odluka da li voziti kamion 0bilaznicom ili kroz grad, treba biti kuda je brže i lakše proci
ako postoje dobri uslovi svako ce lako doneti odluku.
Kazne i zabrane služe kao krajnja odbrana od nenormalnih
 
Do zavrsetka kineskog mosta izmjestice se i carinski terminali i sve sto je potrebno mozda cak neko preduzimljiv napravi hotel za vozace kamiona :)
 
Pa ne možete da zabranite kamionima da prolaze ako moraju da budu tamo zbog magacina. A magacini su tamo zbog luke beograd i železničke stanice. Dakle prvo izmeštanje železničke stanice i luke, onda izmeštanje magacina i na kraju zabrana kamionima.

Robu koja dolazi brodom i vozom, kako ćete da je sklonite sa stanice, zubima do SMP-a? Naravno da ne, ona se sa voza/broda stavlja u carinske depoe, a kasnije u skladišda gde čeka da dodju kamioni i prenesu negde. Ne možeš da izmestiš carinu i depo a da ne izmeštis luku i železničku stanicu.

Dunavska, Vojvode Bojovića, Karađorđava i Savska povezuju ta skladišta i na njima još dugo neće biti uslova da se potpuno zabrani kamionski saobraćaj. Mogu eventualno da zabrane tranzitni i da stoji policajac i gleda putni nalog kamionima i vidi da li je u tim ulicama zbog posla tu ili samo u tranzitu. Ali Opet kažem, nema zanemarlj broj onih koji su u tim ulicama zbog toga što te ulice još uvek prolaze kroz "industrijsku" zonu.

Novi most ima veze samo sa onim tranzitnim kamionima koji idu od Pančeva (Južnog banata) ka Ibarskoj, i Novom Sadu i Hrvatskoj. Oni koji idu na druge krajeve će i dalje koristiti Pančevac.
 
A gde su ta ogromna kamionska skladista kod Zeleznicke stanice? Sto se tice robe istovarene u luci, nije mi jasno zasto je toliko tesko da se ide Pancevac-Kineski most-autoput pa dalje gde treba. Jeste obigravanje ali je suludo da ti kamioni prolaze pored Nebojse, Kalemegdana, i ispod same Saborne crkve.

A i ako je stvar do pretovara luka - zeleznica mogu valjda da pretovare u Zemunu, Batajnici, pa ne mora valjda centralna gradska stanica da sluzi za pretovar samo zato sto je nekom transporteru koksa ili cega vec tako blize za 3-4 km. Ne kazem da ce kamioni biti skroz izbaceni iz Karadjordjeve (JG, nekad mora kamion da isporuci robu za samouslugu ili radnju u centralnoj zoni) ali da se moze i da ce se znacajno smanjiti - sigurno.
 
Sa Lešća. Ufotkano pre nekoliko sati.



PS: ''Ono'' u pozadini je Fruška gora. :)
 
JohnyBgood":1bv8fyer je napisao(la):
A gde su ta ogromna kamionska skladista kod Zeleznicke stanice?

Iako izgleda ružno, nije napušteno. Znam nekoliko ljudi koji radi tamo. Uglavnom sa hranom. A tu je i šljunkara koja je vezana za savu i magacin uglja i tucanika koji dolazi vozom. Mislim da ima i jedna fabrika betona tu.

Siroka.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

22.jpg

32.jpg

33.jpg

211.jpg
 
Lord":xvvhdz1c je napisao(la):
Mislim da ima i jedna fabrika betona tu.

Ima, tik uz šetalište/bicikističku stazu pored Save.

Ni meni baš nije bila jasna ta tvrdnja da će kamioni prestadi da prolaze kroz Karađorđevu kada se završi Zemun-Borča. Možda oni koji su u tranzitu, ali ne svi.
 
Много пута прежвакана тема, мада неки и даље не схватају да није проблем само у теретним возилима који су у транзиту, докле год се Главна железничка станица са све теретном железницом и контејнерским терминалом, а и аутобуском станицом налазе ту где су сада и док год на Саву буду пристајали разни тегљачи, потискивачи, барже, танкови... Савском и Карађорђевом улицом ће да тутње камиони.

На потезу од Газеле до Старог савског моста, поред гаража и поменутих колосека и магацина су стационирани и којекакви приватни "шпедитери". Београд је вероватно једини главни град у Европи који на неколико стотина метара удаљености од центра има фабрику бетона и шљункару, што се може видети и на снимцима које је Лорд поставио. Као украс реке и града имамо и неколико хиљада тона бродских олупина. Милина.
 
Vrh