Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Danas ujutru sa Zemunske strane (nema ništa naročito novo da se vidi, ali slike su lepo ispale):

IDAf8.jpg


Yo12i.jpg


NyJP3.jpg


nG8eW.jpg


Ad3ko.jpg


Otišao sam da vidim da li ima nekih bitnijih promena na obali, ali nema ništa novo. U ovom naselju koje se nalazi na trasi SMT još uvek stanuju ljudi:

lIWUe.jpg


gtu5z.jpg


Produžetak staze pored ograde gradilišta (gde, koliko vidim, još nema nikakvih radova):

q9rhb.jpg


bj49P.jpg


Ovim puteljkom se stiže do mesta sa pogledom na Dunav. Iza mene je došla jedna grupica i morali su baš da se guraju na ovom malom prostoru koji je jedino mesto sa koga se izgradnja može ovako dobro videti:

oGFAf.jpg


Ovaj slepi patrljak sa druge strane Cara Dušana je izgleda na budućoj trasi SMT od mosta prema spajanju sa T6:

vBLjG.jpg
 
Srce ruke i lopata":2oe8caq0 je napisao(la):
Јуче снимљено телефоном код канала близу гробља Збег, испод сам уцртао и где је то отприлике на мапи. По речима неких клинаца на бициклима, са подлогом за пут дошли су све до канала (значи 5 km од будућег моста, и негде 1,7 km до Зрењанинског пута. Радили су и недељом, тукле су машине

Локацију сам означио црвеним кружићем
gugl2.jpg

Sjajno! To znači da su i pristupni putevi počeli da se grade? Ja za to nisam znao.
Koliko znam, to bi trebalo da rade naši?
 
Да, све од Дунава па до означеног места је започета градња приступних путева и мањих мостова преко канала, а мањи део од тог места до Зрењанинског пута још није започет. Наше фирме граде путеве, а Кинези мостове преко канала; негде горе у ранијим постовима пише о којим нашим фирмама је реч.
 
мени није јасно како мисле да подигну мост за годину дана? једва да је изнад воде изашао. а кључно питање је када је завршетак пута од моста до зрењанинца и од ЗР до ПА пута?
 
lynx":37wm07rw je napisao(la):
Ovaj slepi patrljak sa druge strane Cara Dušana je izgleda na budućoj trasi SMT od mosta prema spajanju sa T6:
vBLjG.jpg

Није изгледа, него јесте на тој траси.
Лево на слици је ауто салон Ауто Нене, односно кинеских возила Чери, а вероватно се и то руши. А можда неће дати кинези :D :lol:
 
[box]Blic 5.9.2012.
Dunav je gotovo premošćen, urađeno je preko 5 km pripremnih puteva prema Zrenjanisnkom putu. Taj deo bi već mogao da bude asfaltiran ali će ti radovi ipak sačekati sledeću godinu. Urađeni su propusti preko kanala. Sve ide kako je predviđeno i ovo je primer kako možemo zajedno, bez obzira ko je koji nivo vlasti da nešto radimo i uradimo - rekao je Đilas. http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/341286/Djilas-Mostom-od-Borce-do-Zemuna-za-dva-minuta[/box]

Jao jao, čime je "gotovo premošćen"? A ne razumem kako je urađeno skoro 5 km, kad treba "samo asfaltirati". To "samo asfaltiranje" s obzirom na cenu asfalta i relativno lagan teren je odprilike 50% troškova izgranje celog tog puta.

[box]Gradonačelnik je i dodao da će građanima iz Borče trebati samo dva minuta da bi stigli do Zemuna. http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/341286/Djilas-Mostom-od-Borce-do-Zemuna-za-dva-minuta[/box]

Pretpostavljam da je to mislio figurativno. Iskreno se nadam.
 
Dobro, neće im trebati baš dva minuta, oni obesniji i nervozniji u polovnim budževinama stizaće za celih pet minuta. Ali će i smrtnost na mostu i pristupnim putevima porasti.
 
Pa nece moci ni za 5 minuta . od zrenjaninca do Cara Dusana u Zemunu ima tacno 8 km .Ako se bude vozilo 120 km/h stizace se za 4 min , ako dodamo ubrzanje i kocenje bice sigurnih pet minuta . Ali treba doci do petlje na zrenjanincu , a i kada se dodje u Cara Dusana treba vam najmanje 5 minuta do autoputa ,uzeg centra Zemuna ili Zemun polja .Znaci ispod 10 minuta nije moguce . Da ne spominjem da je brzina ogranicena na 80km/h
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... zo-i-vesto

Kinezi rade most brzo i vešto
Novi most Zemun-Borča raste munjevito zahvaljujući usavršenom sistemu gradnje. U izgradnji koriste kliznu oplatu. Trenutno se izvodi opterećenje nosača

NA gradilištu mosta Zemun - Borča izgradnja svakog dana vidno odmiče, a trenutno se izvode radovi, moglo bi se reći od istorijskog značaja za struku. Prvi put u Srbiji izdržljivost se ispituje pomuću klizne oplate u kojoj se pravljenjem bazena i nalivanjem 1.500 tona vode izvodi probno opterećenje nosača mosta. Zahvaljujući Kinezima, radi se brže.

Prema rečima Zorana Petrovića, zamenika glavnog projekt menadžera, radi se o jednom od tri sistema koji će biti primenjivani u izgradnji “Mosta prijateljstva”, a koji se zove “Muvable support system” (MSS) - klizna oplata. To je evropski sistem koji su Kinezi modifikovali i unapredili.

- Mnogo je brži i praktičniji nego što je dosad bio - objašnjava Petrović. - Ispitivanje se sastoji u tome što se metalna konstrukcija klizne oplate, koja je postavljena sa bočnih strana betonskog nosača, uz pomoć folije i džakova punih peska zatvara sa druge dve strane i puni vodom. Takozvani bazen smo punili neprekidno četiri dana. MSS sistem opterećujemo sa pet odsto više težine nego što će biti težina samog betona. Na taj način prethodno testiramo konstrukciju i veličinu njenih ugiba. Ako stubovi izdrže vodu, izdržaće i beton. Proračunom je predviđeno opterećenje od 1.500 tona.

Petrović dodaje da merenja obavlja geodeta sa udaljenosti od 50 metara, a gledaju se sve predviđene promene na nosaču. To je od značaja za kasnije izvođenje prethodno napregnute betonske konstrukcije.

- Celoj konstrukciji je namerno dato nadvišenje, a kada dođe opterećenje prati se ulegnuće. - Pomoću MSS sistema vrlo brzo se napreduje u gradnji, pa element od 48 metara može da se “u cugu” izlije, prethodno napregne, a potom nastavi isto sa sledećim elementom. Tako će se klizna oplata pomerati od stuba 21 do stuba 6.

Kompletna metalna konstrukcija preneta je iz Kine brodovima, prugom, a neposredno pre ulaska u našu zemlju preuzeta je u luci Konstanca i transportovana kamionima.
 
bboris7":234x6lxo je napisao(la):
Pa nece moci ni za 5 minuta . od zrenjaninca do Cara Dusana u Zemunu ima tacno 8 km .Ako se bude vozilo 120 km/h stizace se za 4 min , ako dodamo ubrzanje i kocenje bice sigurnih pet minuta . Ali treba doci do petlje na zrenjanincu , a i kada se dodje u Cara Dusana treba vam najmanje 5 minuta do autoputa ,uzeg centra Zemuna ili Zemun polja .Znaci ispod 10 minuta nije moguce . Da ne spominjem da je brzina ogranicena na 80km/h

A semafor u ukljucenju za Borcu?Floskule politicara,ne obracajte paznju na njih.
 
U tekstu u Novostima "Kinezi rade most brzo i vešto" (http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... zo-i-vesto), a koji je prenet ovde, ostao je nezapažen mali uokvireni tekst:

TREĆI U SVETU
NA stubu “pet” se trenutno gradi najveća “stopa”. Ova naglavna greda će držiti nosač najvećeg raspona na mostu čija je dužina 172 metra, a koji će biti treći u svetu koji je građen po sistemu “Balanced cantilever system”.

Podsećam da su glavni i sporedni rasponi ovog mosta 95m+172m+95m. Imajući u vidu da su glavni i sporedni rasponi na mostu kod Beške 105m+210m+105m građeni istom metodom, ispada da su naša dva među prva tri mosta građena ovom tehnikom, a možda i sva tri ako most kod Beške računamo kao dva obzirom da su građena sa vremenskom razlikom od 36 godina. Deluje li vam ovo realno? :? Naša posla. :roll:
 
blagoje":1qpw90qw je napisao(la):
TREĆI U SVETU
NA stubu “pet” se trenutno gradi najveća “stopa”. Ova naglavna greda će držiti nosač najvećeg raspona na mostu čija je dužina 172 metra, a koji će biti treći u svetu koji je građen po sistemu “Balanced cantilever system”.
Deluje li vam ovo realno? :? Naša posla. :roll:

Novinari novinari...

Ako gradite kontinulac koji nije rešetkasti praktično možete da birate da li ćete upotrebiti:
1. metodu pokretne oplate (gde se oplata pomera a greda stoji - kao most Beška)
2. metodu nagurivanja (gde je oplata fiksna a gredu gurate - kao betonski deo mosta na adi.)

Obe metode imaju razne varijacije, nebrojeno sistema i podsistema ali generalno se sve svodi na to da li pomerate nosač ili oplatu (nešto morate da pomarate da bi se pomakli). Kod lučnih nosača, i nosača sa promenljivom visinom poprečnog preseka mnogo je ekonomičnije graditi po prvoj metodi i u 90% slučajeva se tako i radi. Pošto su svi veliki rasponi obavezno lučni i promenljive visine uvek se grade po prvoj metodi. Zlato srebro i bronza su u Norveškoj:

Stolma, Norveška, najveći raspon 301m, 1998 godina (Svetski rekord)
stolmasundet.jpg

http://en.structurae.de/structures/data/index.cfm?id=s0001760

Raftsund, Norveška, najveći raspon 298m, 2007 godina
b37_1.jpg

http://bridge-info.org/bridge/index.php?ID=37

Sundoy, Norveška, najveći raspon 298m, 2003 godina
800px-Sund%C3%B8ybrua_002.JPG

http://www.aaj.no/bruer/pdf/Sundoy_referanse_eng.pdf
 
Auuu, Norvežani baš imaju minimalistički pristup - skrljaj brdo betona i nek se premosti. Svi mostovi isti (meni pomalo previše brutalni i ružnjikavi), mogli su bar poneki da naprave drugom tehnologijom.
 
ти норвешки мостови су исти али су баш лепи! много су елегантни а текстура бетона и његова промена текстуре по хоризонтали му баш даје шмек.
 
Доследан скандинавски дизајн. Модерни а опет упечатљиво своји.
 
Pazi kad ni jedan nema pilon od 200 metara :p
 
Ni jedan nema više od dve trake i nije širi od 10 metara.
 
@blagoje
ja sam pokušao da nađem "cene po kvadratu", ali ih iz nekih razloga nisu istakli.... :)
 
Uopšte ne sumnjam da i kod njih ima neki "Gospodin 10%". :)
 
Ја сумњам да код њих постоји и тај господин од 5%. Прошле године су ухапсили њиховог директпра железница који је на градњи пруга узимао 4%. Судили су му по кратком поступку.Не би ме чудило да је фасовао метак у потиљак.

Иначе,логично је да свака грађевинска фирма,па и оне државне уговарају посао са укалкулисаним профитом од око 5-15%.
 
relja":1wqiw8ie je napisao(la):
@blagoje
ja sam pokušao da nađem "cene po kvadratu", ali ih iz nekih razloga nisu istakli.... :)
Hahahaha.Cena mosta po kvadratu,to je nas gradonacelnik uveo kao meru skupoce mosta :lol:

Nek recimo cena jednog kvadrata mosta preko Ade bude 1 Dj,to jest 1 Djilas,pa onda izrazavamo cenu ostalih mostova po toj skali.Recimo Kinez je negde na oko 0.3 Djilasa.
 
Vrh