Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Nick Slaughter":bvm04sz2 je napisao(la):
Koliko je to stubova do sada izbetonirano?
Ako sam dobro video iz jednog ugla, izgleda da je na kopnu već napravljeno 12 stubova? :kk:

Iskoristiću slike Leković Đorđija, Nadam se da se neće ljutiti. :)

Od nasipa prema reci potpuno su urađena 4 para stubova i trenutno se završava peti.

P7130030.jpg



Sa slika se vidi da je izvedena armatura za još dva para stubova. Ako je verovati dostupnom renderu, na potezu od nasipa do obale bi trebalo da bude 10 stubova.

P7130070.jpg



Sa druge strane nasipa prema Borči završena su dva para stubova, trenutno se radi treći i izvedena je armatura za još dva para.

P7130037.jpg



Za poslednji par stubova pre kanala se radi naglavica šipova, a primetni su pripremni radovi preko kanala za preostale stubove.

P7130025.jpg



U vodi bliže borčanskoj strani se pored radova na temelju glavnog stuba velikog raspona, trenutno radovi obavljaju na još pet parova stubova, od kojih se, prema slici, na jednom već izvode radovi na armiranju samih stubova.

P7130080.jpg
 
Da li bi mogao neko od "stručnijih lica" sa foruma da nam uporedi kvalitet materijala i opreme koja se koristi na igrdanji ovog mosta u odnosu na mašineriju koju smo imali kod mosta na Adi?

Baš me zanima odnos u kvalitetu mašina, skela, oplate, samog čelika i betona i slično.

Ništa, naravno, ne prejudiciram niti pretpostavljam, pitanje je iz čiste znatiželje.
 
Kako su brzi! Imam utisak da će do kraja građevinske sezone početi da postavljaju saobraćajnu konstrukciju!
 
Nema kraja građevinske sezone. Natrpaju se aditivi i idemo dalje, a radnika ionako više niko ne pita kako mu je... :shok:
 
Oh da...Kinezi izrabljuju radnike a niko se ne pita kako je recimo radnicima na mostu preko Ade.

Svodi se prica na to da se izrabljuju i jedni i drugi,ali kinezi makar dobijaju uplacen staz i zdravstveno.

Nego,izuzeztan napredak na gradilistu i teska steta sto se ne obrati vise paznje od strane medija na ovo gradiliste.
 
vucko":azgsg6cn je napisao(la):
Nego,izuzeztan napredak na gradilistu i teska steta sto se ne obrati vise paznje od strane medija na ovo gradiliste.


Nije to samo do medija, zapravo skoro da uopšte nije do njih.

Nije teško CBRC-u da stavi 5-6 web kamera.
 
Sramota
dok su pare curkale naokolo u pravcu zapada od mosta na Adi nije moglo da se živi
a sirotog Kineza nece ni da pogledaju :(
 
U pravu je Kartograf. Mogu i sami da porade na svojoj prezentaciji. Nije teško srediti sajt, postaviti ažurna obaveštenja o progresu radova, prezentovati detaljnije planove, sistematizovati slike i staviti nekoliko web kamera. Pitanje je samo koliko nas zagriženih za praćenje izgradnje i pojedine detalje ima i da li im se to isplati da rade za šačicu zaluđenika. Ruku na srce, mogao je i PORR da se više potrudi po tom pitanju tokom izgradnje mosta na Adi i pristupnih petlji.

Samo stanje na terenu nije obećavajuće za nas koji bi se potrudili da periodično napravimo po neku fotoreportažu. Sa zemunske strane su postavili pravi "kineski zid" oko gradilišta da slučajno neko ne vidi šta se dešava unutra. Da nije jedne pozicije uz samu ogradu, ne bi uopšte mogao u neposrednoj blizini da se vidi most u izgradnji. A i ona nije idealna i prilično je rizična. Sa borčanske strane su zaštićeni nepristupačnošću uslovljenom udaljenošću od civilizacije i veličinom gradilišta (čast našim forumašima sa te strane na uloženom trudu), tako da nema mnogo izbora u pogledu pozicija za slikanje i mogućnosti slikanja nekih detalja iz blizine. Najbolje rešenje je slikati radove sa reke, mada mu to dođe kao slikanje iz mišije perspektive. Ako ima neki vlasnik čamca na forumu koji nema pametnija posla, ja sam za. :)

Ukoliko ne budemo imali nekog insajdera na gradilištu ili Kinezi sami nešto ne preduzmu po pitanju aktivnije prezentacije ovog projekta, teško da ćemo imati ažurne informacije, osim dobre volje po nekog entuzijaste i po neke reportaže Studija B. Bar dok izgradnja ne uđe u završnu fazu. Nešto slično kao i informativni mrak tokom gradnje mosta kod Beške.
 
Kartograf":10s9hpyy je napisao(la):
Nije to samo do medija, zapravo skoro da uopšte nije do njih.

Nije teško CBRC-u da stavi 5-6 web kamera.

Заболе Кинезе за маркетинг,веб камере и остале глупости либералног капитализма. Кина сваке године заради 1.500 милијарди више него што може да потроши или да претвори у девизне резерве па отуда и ови силни кридити широм света и понајвише по земљама у развоју.
 
Благоје, па да замолимо Гизмоа да мало својим оптокоптером направи једанпут месечно фоторепортажу о изградњи овог моста. Може са земунске стране да прати хеликоптерчићћћ и снима практично све.

http://www.helivideo.rs/
 
Pre neki dan sam najzad resio da umirim necistu savest koja mi je stalno prigovarala da, iako sam se ovde rodio, nikada nisam proveo vise vremena u tumaranju delom grada koji tako fantasticno izgleda kada se gleda sa klupe na Zemunskom keju. Sa druge strane Dunava je visoki i neprovidni zeleni zid u kome se nazire tek po neka improvizovana sojanica. Nazalost, gradnja mosta ce skoro sigurno zauvek unistiti prakticno netaknutu obalu i prirodu koju su Dunavske mocvare i komarci zajednickim snagama stolecima cuvali. Posto je ovo poslednja prilika da se snimi kako to sada izgleda, i da se usput napravi mala reportaza o gradnji mosta, evo jedne slikovnice koja se ne fokusira toliko na jasan pogled na elemente samog mosta koliko na nacin na koji se oni trenutno uklapaju u stvarno jedinstven pejsaz ovog dela Beograda. Razlog za takav izbor je delom i cinjenica da je ovo verovatno najzasticeniji projekat u Srbiji, pa se most ustvari i ne moze snimiti izbliza. Potpuno mu je nemoguce prici sa bilo koje strane, sem eventualno camcem. Sa Zemunske strane cela obala je privatizovana i ogradjena, a sa druge strane je ili mocvara ili blato+šikara.

No, bilo kako bilo, preporučujem šetnju - ako imate dosta vremena, dobru kondiciju i ne smeta vam sunce - pošto je mesto na svaki način izuzetno.

Najbliza tacka do koje se moze doci autobusom je vikend naselje Crvenka. Raspored polazaka sa Omladinskog stadiona je na slici:

20pzjp4.jpg


Od krajnje stanice krenite ka Dunavu i popnite se na nasip. Do mosta ima oko tri kilometra pesacenja. Naravno, po suncu, posto se uvece aktiviraju komarci. Ali nista zato, ambijent je kao da ste 50km kilometara od Beograda. Ko je gladan prostora i neba, ovo je raj:

5cwr40.jpg


... i dalje .... ustvari znatno dalje ....

mc43zb.jpg


Izaci na obalu Dunava je veoma tesko. Sem kod autobuske stanice, nigde nema prosecenog puta. Sa leve strane su uglavnom bare zivopisnih boja i puno ptica. Ko zeli da se probija kroz sikaru, trnje i blato, verovatno se negde i moze proci, ali to nisam probao.

33wl0fn.jpg


5k4w3p.jpg


i onda se polako dolazi do mosta

jl1ctk.jpg


Ovo u sredini je kucica cuvara. On ima zenu i decu i svi bi oni, po njegovim recima, mogli da stradaju ako mene pusti da setam po gradilistu. Nista od toga. Moze da se produzi samo pravo.

21buekh.jpg


Pogled u desno. Lep detalj je da je zasadjen zastitni pojas drveca desno od nasipa, uzvodno i nizvodno od buduceg prilaza mostu, mada izgleda da je proslo vise godina od tada.

28vubv6.jpg


Pogled u levo. Suncokreti, pa redom, sve ostalo ....

2196wie.jpg


Ovaj zemljani put je jedina veza sa obalom, sem privremenog mosta. Nazalost i on je unutar ograde gradilista. Ali mora se reci da sve zajedno lepo izgleda.

34j7w5x.jpg


Takodje ...

2j3qjqx.jpg


Jednostavna forma, a deluje moćno. Pogotovo ovako u prirodi.

30rv8tv.jpg


nf66s.jpg


2epim4p.jpg


Radi se armatura i za drugi stub u vodi.

2wpnpc1.jpg


Kad se nasipom prodje na drugu stranu ogradjenog dela gradilista:

214sf2s.jpg


242su3o.jpg


Da citiram Tolkina: "Road goes ever on". Ali ja za razliku od Hobita moram nazad zbog nesrecnog autobusa i cinjenice da nemam predstavu ima li nocas meseca ili ce uskoro biti apsolutni mrak.

21g15.jpg


Levo od nasipa se vidi zanimljiv detalj. Na jedan stub su poceli da stavljaju oplatu za betoniranje, pa mozete videti kako ce osnova puta izgledati kad se posmatra odozdo.

2iv06ft.jpg


Pogled duz buduceg puta.

28s1pqv.jpg


rwphmp.jpg


Ne znam sta bi ovo trebalo da bude?

20styjo.jpg


Ulaz u gradiliste.

6r3uvt.jpg


Vreme za povratak ....

28mgr6e.jpg


u "veliki prljavi grad" :

r0w3du.jpg
 
Bravo Zuma!

Zuma":21nsz1qr je napisao(la):
Levo od nasipa se vidi zanimljiv detalj. Na jedan stub su poceli da stavljaju oplatu za betoniranje, pa mozete videti kako ce osnova puta izgledati kad se posmatra odozdo.

2iv06ft.jpg

Meni ovo više liči da rade proširenje gornjeg dela stuba na kome će se oslanjati dva segmenta gornje konstrukcije koji će biti spojeni dilatacionim spojnicama.



Гага":21nsz1qr je napisao(la):
Благоје, па да замолимо Гизмоа да мало својим оптокоптером направи једанпут месечно фоторепортажу о изградњи овог моста. Може са земунске стране да прати хеликоптерчићћћ и снима практично све.

http://www.helivideo.rs/

To bi bila prava stvar. Samo da ne budemo posle mi krivi ako kojim slučajem deluje kineska protivvazdušna odbrana. :laugh:
 
Ovi kinezi se ne zaje*******avaju, neverovatno su brzi. :kk:

Valjalo bi im ponuditi da nam izgrade i most preko Dunava kod Vince.
 
Зума, укњижен плусићћћ у дневник

Благоје, надам се да кинези неће користити противваздушну одбрану :lol:
Пре би американци скинули октокоптер кад би Гизмо покушао из ваздуха да снима изградњу америчке амбасаде на Дедињу. Ово озбиљно кажем.

Треба стварно видети са Гизмом око снимања изградње моста из ваздуха, ако је икако то могуће. Послаћу Гизму ПП, па да видимо.
 
blagoje":18m53plo je napisao(la):
Izveštaj Studija B o radovima na mostu. Interesantno je videti "zagat" glavnog stuba ispražnjen do dna reke. Kako rekoše, glavni stubovi će biti oslonjeni na po 26 šipova koji su fundirani do dubine od 42 metra, dok će ostali stubovi u vodi biti oslonjeni na po 11 šipova koji su fundirani do dubine od 30 metara:

Ovo sam odavno cekao da vidim. Steta sto nema ni jedne fotografije visoke rezolucije. Dakle, gledamo samo dno Dunava:

dnio15.jpg

2hd1esm.jpg
 
Гага":3lydm7yn je napisao(la):
Зума, укњижен плусићћћ у дневник

Благоје, надам се да кинези неће користити противваздушну одбрану :lol:
Пре би американци скинули октокоптер кад би Гизмо покушао из ваздуха да снима изградњу америчке амбасаде на Дедињу. Ово озбиљно кажем.

Треба стварно видети са Гизмом око снимања изградње моста из ваздуха, ако је икако то могуће. Послаћу Гизму ПП, па да видимо.

Hvala svima na podršci za slikovnicu :)

Za optokopter se, naravno, slazem. Ja sam to predlagao jos pre mesec dana, cim je postalo ocigledno da postoje realne sanse da se projekat i zavrsi, a da Beogradjani, sem krajnje povrsnih TV reportaza od po 30 sekundi, ustvari nemaju predstavu sta im se desava u gradu i kako teku radovi na daleko najvaznijem infrastukturnom objektu u ovom delu Srbije. Tesko je reci da li su za to krivi Kinezi ili nasi mediji (sem eventualno Studija-B koji se ipak trudi). Zbog nepristupacnosti samog mesta, ovaj put licna inicijativa pojedinaca ne pomaze mnogo. Mi ne mozemo cak ni da pridjemo gradilistu. Treba imati na umu da su sve fotografije gde se vidi vise objekata u kadru, uz bilo kakve detalje, snimane uz ogroman zum i uz preterano koriscenje neuobicajenih perspektiva. Ovo totalno izoblicava prostor. Realno udaljeni objekti su na slikama pomesani i nabacani jedni na druge u tolikoj meri da mozak vise ne moze da rekonstruse 3D prostor sa 2D slike, odnosno da sa nje lako izdvoji jedan objekat. Kad odete tamo sve izgleda potpuno drugacije. Ja sam to pokusao da izbegnem u prethodnoj seriji fotografija i da realnije predstavim prostor, ali ovde je to skoro nemoguce. Rastojanja su isuvise velika.

Zbog toga bi snimanje iz vazduha bilo idealno. Ako se Gizmo i dalje time komercijalno bavi, ovo mu je savrsena reklama. U pitanju je skolski primer situacije kada se opsti utisak o objektu, ali i fleksibilno pracenje radova koje ne zahteva stotine TV kamera, jednostavno ne moze dobiti na bilo koji drugi nacin. Deo mosta i prilaznih saobracajnica na stubovima ce verovatno biti dugacak 1,5km, a do prvog sledeceg puteljka i kanala za navodnjavanje ima jos 2,5km. Nema nikakvog nacina da se segmenti ovakvih duzina sagledaju kako treba, sem iz vazduha.

A u slucaju da ovo ne uspe, ili jos bolje sasvim nezavisno od toga, Kinezi bi mogli da organizuju grupne obilaske vikendom. To bi ipak bilo bar nesto. Dobar public relations potez za gradsku vladu. Daleko je pa ne bi bilo preterane guzve, a tu bi se cesto nasao i po neki pravi novinar da prenese kako i vlada i izvodjaci vode racuna o gradjanima, pa su svi srecni. Kinezi sigurno imaju jos planova u Srbiji pa je i njima interes da se javnost ne protivi njihovim buducim projektima. Imidz se formira sada.
 
Vrh