Kol'ko vidim, biće ovo Valterov most na kraju
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1026404/Кинези+чекају+Валтера.html
Кинези чекају Валтера
За три године биће завршен мост Борча-Земун, кога гради кинеска фирма. У поређењу са Јанг Це Јангом, Дунав је кротка река, каже директор градње. За Кинеску Нову годину, радници би волели да их посети Валтер - Бата Живојиновић.
Мост Борча-Земун, који гради кинеска фирма "Путеви и мостови", требало би да буде завршен за три године. Сада је ангажовано 140 радника из Кине, а наредног лета биће их стотинак више. Кинеска фирма која гради мост има много искуства на сличним пословима у Африци и Азији, а ово јој је први пројекат у Европи.
Изјава Чена Шанана
У километар и по моста Борча-Земун биће уграђено 100.000 тона бетона, произведеног у српским фабрикама.
Челична конструкција и арматура стижу из околних земаља јер су, каже инвеститор, јефтиније. Да би изградили главни мост, подижу се помоћни. Онај дужи, од око 800 метара, већ је изграђен са борчанске стране.
"Планирамо да привремени мост, од око стотину метара, изградимо и са друге обале и да оставимо око 50 до 100 метара у средини тако да, док ми градимо, не обустављамо пловидбу", каже Чен Шанан, директор градње.
"У поређењу са Јанг Це Јангом и Жутом реком, где смо градили 4 моста, Дунав је кротка река", истиче Чен Шанан.
Кинески радници привикавају се на живот у Србији - кажу да је топло и да је храна одлична. Раде шест дана у недељи и ишчекују 23. јануар, када добијају три слободна дана, због Кинеске нове године.
"Припремамо се за дочек. Волели бисмо да нам тог дана гост буде Валтер, глумац Бата Живојиновић", каже Сен Џен, пословођа.
Кинески инвеститори кажу да је на целом пројекту ангажовано само осам службених аутомобила.
Незванично, месечна плата радника износи око 1000 евра, са свим плаћеним трошковима. Међутим, у Србији добијају само 100 евра месечно, а већи део зарађеног добиће по повратку у Кину.