Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Da bi do čistijeg vazduha, potpune tišine, puno svetlosti i ostalih lepota na slikama svi mogli brzo i lako doći, uljučujući tu i stare ljude i porodice sa malom decom, potrebne su dve stvari. Stepenice koje sam spomenuo, ali i nasuta staza za pristup reci i improvizovanoj pešačko-pecaroškoj stazi koja vodi tik do same reke (vidite je na slikama među drvećem). Za početak bih bio srećan i da naprave samo jedne stepenice i ništa drugo. Evo ipak kompletne skice. Jedina dilema bi bila da li stepenice postaviti na glavni nasip ili unutar inundacionog područija, dakle bliže reci, izvan područija branjenog nasipom. Budući da grad ionako mora da pravi nasutu pešačku stazu od glavnog nasipa do obale, jer joj se zbog kanala, ležeće vode i ogromnog blata obično ne može ni prići (iako je ona sama prohodna), onda je što se tiče zaštite podnožija stepenica svejedno, one su uvek na nasutom uzvišenju, izvan svakog mogućeg nivoa vode (to je urađeno i na mostu na Adi). Zbog toga je mnogo bolje, a za narod manje hodanja pored magistale, ako se stepenice naprave bliže uobičajenoj poziciji obale, na kraju buduće nasute pešačke staze. Zbog regulacije na Djerdapu i naglog poniranja terena na ovom mestu, ta prosečna pozicija rečne obale u inundacionom područiju se u najvećem delu godine malo menja. Znači, trebalo bi napraviti nešto poput ovoga:

PupinovMostStepenice1.jpg
 
Ako ne želiš da se lažno predstavljaš kao neko zaposlen u Kineskom naselju i ideš na razdelno ostrvo, što u nedostatku izbora mora biti bar nekažnjivo ako već nije legalno, onda da, jedino na raskrsnici. Ispred samoposluge Aman, ili uz novi puteljak koji vodi pored nje ka nastavku Pregrevice, ili dalje u Cara Dušana na parkinzima firmi u smeru ka Batajnici. To u najboljem slučaju parkinga za mušterije Amana znači dva kilometra i sto metara pešačenja. U jednom smeru. Tamo i nazad 4200 metara. I to samo do glavnog nasipa, ne do vode. Prava sitnica.
 
Zar ne može da se odradi postojeći vidikovac sa sve parking mestima ?
 
Precizno merenje sa poređenjem razdaljina do reke, sa i bez stepenica.

Početna tačka je raskrsnica sa Cara Dušana, bez obzira da li se dolazi autobusom ili kolima.
Cilj: Želimo da peške dođemo do leve obale Dunave i onda prošetamo duž reke, po ovoj stazi:

IMG_7478_resize.jpg

IMG_8553_resize.jpg


Ako stepenica nema: 2600 m u jednom smeru. Odlazak i povratak 5200 m.

Sa stepenicama: 1350 m u jednom pravcu. Odlazak i povratak 2700 m.

Ovo znači da je potrebno više od 5 kilometara obaveznog hoda samo da bi mogli da počnemo nameravanu šetnju. Ako uzmemo da je jedan dodatni kilometar u jednom smeru minimum za samo razgledanje, to znači više od sedam kilometara hoda. Veoma je mali broj ljudi koji istovremeno imaju i slobodnog vremena i snage da ovakve šetnje načine delom svoje redovne rutine. A pošto ljudi retko idu sami, još je teže je sastaviti grupu takvih. Ako se nekako i sastave, sve to samo pod pretpostavkom da prilično dugo nije padala kiša ili nije neko od nezgodnih godišnjih doba, pa nema blata pored kanala koji se mora preći ili na ostatku pristupnog puta, tako da se do obale uopšte i može doći.

Iz ovoga je prilično očigledno da ako se uz sasvim minimalna ulaganja ovaj put stepenicma ne skrati, to ustvari znači da je posle nekih 300 miliona dolara druga obala Dunava i dalje nedostupna.
 
Ako već postave stepenice, morali bi i mini parking da naprave, kao i autobusku stanicu.
Naime, nije poenta samo doći do nasipa (što je naporno za većinu ljudi od Cara Dušana).

Od nasipa tek treba da krene šetnja.

Poslato sa telefona
 
GOJE":3k8odivs je napisao(la):
Mogli su bar servisne merdevine da okače :)

A mornarske merdevine? Deset metara šest hiljada, prave po meri.

Mornarske_merdevine-500x500.jpg

http://www.magnumns.rs/index.php?route= ... uct_id=553

ili jedne bolje

11435248_008-3-.JPG


Usput i neka korist za decu. Jer,

" - Šokira činjenica da 10 odsto dece ne može da se popne na mornarske merdevine, dok njih 10 odsto tu vežbu ne želi ni da proba. To samo pokazuje da se oni nikada ranije nisu penjali - rekao je tom prilikom vođa tog istraživanja profesor Sanderkok."

Dugo sedenje za računarom izaziva tegobe, Razvijte motoriku kod dece
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Vesti ... --kod-dece
 
astrodule":3fan2l5k je napisao(la):
Ako već postave stepenice, morali bi i mini parking da naprave, kao i autobusku stanicu.
Naime, nije poenta samo doći do nasipa (što je naporno za većinu ljudi od Cara Dušana).

Od nasipa tek treba da krene šetnja.

Pa i treba da naprave. Parking treba i Kinezima i nama. Oni će još dugo ostati ovde. Stotine tona gvožđa su još uvek tu. Nije ovo poslednji projekat koji će kod nas raditi, a oni se ne razbacuju parama praveći novi administrativni i stambeni centar ako jedan već imaju. Isto kao i autrobuska stanica GSPa. Apsurdno je da gradska linija ima osam kilometara između dve stanice. Treba da ih bude i više. Ako nema putnika, autobus ne staje, i nikakva šteta.

IMG_8469_resize.jpg
 
Zuma, puna podrška za inicijativu.Bilo bi lepo da se omogući pristup ovom zaista zanimljivom prostoru.Već ga vidim kao neku vrstu izletišta za ovaj deo Zemuna.
A ova kuća na slici, zaista interesantna.Čija li je?Deluje dosta staro.
 
Slična kućica stoji na sličnom mestu i na nasipu posle Ostružničkog mosta. Mislim da tu obitavaju čuvari nasipa, ili kako se već zovu (rendžeri).
 
Ja moram nešto da kažem po ovom pitanju. Veliki sam ljubitelj dugih šetnji i idem i po 20km u jednoj turi. Jednom u sto godina nađem društvo za takvu šetnju. Premda podržavam ovaj projekat ali da se neko u bg-u odluči da šeta 3km... Da se razumemo, da narod jeste takav ne bi išao busom "jednu stanicu". No, imate moju podršku, ja na proleće možda i proteram biciklu tuda, ili bar pešaka...
 
Gorstak89":34vocayk je napisao(la):
Ja moram nešto da kažem po ovom pitanju. Veliki sam ljubitelj dugih šetnji i idem i po 20km u jednoj turi. Jednom u sto godina nađem društvo za takvu šetnju. Premda podržavam ovaj projekat ali da se neko u bg-u odluči da šeta 3km... Da se razumemo, da narod jeste takav ne bi išao busom "jednu stanicu". No, imate moju podršku, ja na proleće možda i proteram biciklu tuda, ili bar pešaka...
Tacno i iskreno ! :)
Imas plus
 
Kućica zaista deluje veoma zanimljivo i staro, pogotovo kad joj priđete bliže. U okolini ima i drugih zanimljivosti. Ovo su fotografije iz 2012. kad sam se muvao uzduž i popreko po ovim njivama pokušavajući da zaobiđem i kanal i čuvara, pa nekako izađem na obalu. Čovek me je ubeđivao da je zabranjeno i fotografisanje izvan gradilišta, a kamoli šetanje u blizini mosta. Tako da sam morao okolo, pa kroz neke šikare. Tu, naspram ostrva, ima i jedna lepa "plaža", još jedna prilično neočekivana drvena zgrada pored same reke, i niz skrivenih i veoma zanimljivih pecaroških kutaka na obali.

IMG_2297.jpg

IMG_2321.jpg


Manji deo tih slika imate na Beobuildu u ovoj poruci

viewtopic.php?p=208017#p208017

Što se tiče raspoloženja ljudi za dugačke šetnje, to bitno zavisi od toga gde pokušavate da ih naterate na pešačenje i kako im se taj izlet predstavi. Grad je vizuelno pretrpan, obično prljav i ne naročito lep, pa destimuliše šetnje. Ali ako uspete da iste te ljude dovedete na jedan ovakav otvoreni prostor, koji je deo grada ali ipak i ambijent koji je bitno različit od uobičajenog, raspoloženje se kod mnogih brzo menja, samo ako su bar donekle fizički spremni i u dobrom društvu. Uostalom i sad na mostu ima šetača u skoro svako vreme. Subjektivna poenta stepenica je da ne moraju da idu dalje uz auto put, pored vozila a bez reke koja im od saobraćaja privremeno odvlači pažnju, već da im se dok su na mostu sve vizuelno spoji, i da dožive kao jednu celinu sam most, reku i suprotnu obalu. Onda će biti raspoloženiji da idu dalje i da dožive ceo "paket aranžman".

IMG_7439_resize.jpg

IMG_0088c_resize.jpg

IMG_0089_resize.jpg

IMG_0090_resize.jpg

IMG_0269c_resize.jpg

IMG_0092_resize.jpg


Onda me je već uhvatio i mrak, a Crvenka i Bus su i dalje bili veoma daleko :)

IMG_0243_resize.jpg

IMG_0306_resize.jpg
 
PRvo nisam protivnik ulaganja i pravljenja prilaza ovom nasipu, stvarno to vidim kao pozitivnu stvar, iako smatram da 99,9% ljudi bi se teško nateralno radi šetnje da dođe skroz ovamo. Ovo bi više bilo kao prilaz ga žitelje ovog dela Zemuna i Galenike da imaju gde da prošetaju kroz prirodu, tamo i nema neki sličnih sadržaja.

Međutim, ovde raspravljamo o uređenju autobuske stanice, parkinga, stepenica, itd da bi se pristupilo nasipu i šetnji reci. jel da?

E, na kraju bloka 45 postoji okretnica više linija javnog prevoza, javni parking, asfaltirani pristup nasipu, asfaltirana kruna nasipa na samo 150 metara, takoreći sve blogdeti da odmah zalutate u prirodu uz Savu.

Ovo je bila solucija do pre jedno 5-7 godina kada su zaista ljudi isto i koristili za šetnju razonodu, onda je (naročito pojačano u poslednje dve godine) sve ovo apsolutno devastirano od bahatih koji su izgradili sojenice uz reku uz krčenje šume i pretvorili nasip u put, umesto šetališta koje je prethodno bilo nekih par desetina godina.

Poenta je srediti ono što je već dostupno i bliže mnooogo većem broju ljudi, nego ulagati neke pare u sređivanje pristupa dunavu na ovom donekle udaljenom mestu.
 
DusanBG":3hkmqe89 je napisao(la):
PRvo nisam protivnik ulaganja i pravljenja prilaza ovom nasipu, stvarno to vidim kao pozitivnu stvar, iako smatram da 99,9% ljudi bi se teško nateralno radi šetnje da dođe skroz ovamo. Ovo bi više bilo kao prilaz ga žitelje ovog dela Zemuna i Galenike da imaju gde da prošetaju kroz prirodu, tamo i nema neki sličnih sadržaja.

Međutim, ovde raspravljamo o uređenju autobuske stanice, parkinga, stepenica, itd da bi se pristupilo nasipu i šetnji reci. jel da?

E, na kraju bloka 45 postoji okretnica više linija javnog prevoza, javni parking, asfaltirani pristup nasipu, asfaltirana kruna nasipa na samo 150 metara, takoreći sve blogdeti da odmah zalutate u prirodu uz Savu.

Ovo je bila solucija do pre jedno 5-7 godina kada su zaista ljudi isto i koristili za šetnju razonodu, onda je (naročito pojačano u poslednje dve godine) sve ovo apsolutno devastirano od bahatih koji su izgradili sojenice uz reku uz krčenje šume i pretvorili nasip u put, umesto šetališta koje je prethodno bilo nekih par desetina godina.

Poenta je srediti ono što je već dostupno i bliže mnooogo većem broju ljudi, nego ulagati neke pare u sređivanje pristupa dunavu na ovom donekle udaljenom mestu.
Zuma govori o pravljenu bilo kakvog pristupa kojim bi se izbegao odlazak nekih 2 kilometra dalje.
A što se tiče korišćenja, pa logično je da će prostor koristiti stanovnici ovog dela Zemuna.
Treba im to omogućiti.
 
To je samo do nasipa i samo u jednom smeru. Pošto je pešacima jedini pristup iz Zemuna, moraš računati i odlazak i povratak. Takođe, tamo postoje dve tačke od interesa, nasip i obala reke. Nasip je negde na pola puta između trenutno postojećih stepenice i obale. Pešak bi sada morao da dođe do njih, pa da se vraća do nasipa, a ako hoće na obalu, onda još toliko nazad do obale. A kad se vraća, onda prvo ide u suprotnom smeru od Zemuna, ka trenutnim stepenicama, pa tek onda nazad. Ako bi se izgradile stepenice koje predlažem, onda bi se čovek odmah spustio na samu obalu, pa je ili već stigao na odredište, ili daleko od automobila ide jos samo do nasipa (što je sada takođe bliže, jer ne mora i do postojećih stepenica koje su još dalje). To rastojanje koje si spomenuo, od nasipa do postojećih stepenica, se sada u svakoj dnevnoj šetnji nepotrebno množi četri puta bez obzira na koje od dva odredišta idete. Pa onda još eventualno četri puta rastojanje od nasipa do reke, ako idete tamo. U slučaju da se uopšte može proći i do jednog i do drugog. Zbog toga su predložene stepenice na sasvim logičnom mestu, između polazišta i odredišta, a ne kao sad, iza obe ove tačke.

PupinovMostStepenice1.jpg
 
Svako čudo tri dana.. Nepostuje se zabrana za šlepere u gradu. Verovatno i slabo kažnjava. Teški kamioni idu kroz Vojislava Ilića i Gospodara Vučića skoro kao i pre otvaranja Pupinovog mosta
 
Vrh