Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Zuma, nisam se dobro izrazio: buka od saobraćaja na Obilaznici u blizini Ostružničkog mosta na Savi se prostire preko livada i njiva do staze na nasipu, a ne preko Dunava, a ipak se čuje i pored nižeg inteziteta saobraćaja (po jedna traka i ograničena brzina).



Buka od koncerata je nešto drugo, i po inteznitetu, a i po trajanju (tj kako tako podnošljivo).
Buka od vozila na širokom mostu sa ograničenjem brzine na 80km/h i u više saobraćajnih traka (tj Kineski most) po intenzitetu ne može da se poredi ozvučenjem sa koncerta, ali je non-stop prisutna, u pozadini...
 
Sve je u redu, razumeo sam te. Imao sam na umu da malo ljudi živi pored reke pa nemaju dobar osećaj KOLIKO se bolje zvuk prenosi preko vode. Pošto su svi nekada išli na neki koncert na otvorenom, imaju neposredno iskustvo koliko mu treba prići da bi muzika jasno čula. Ovih par primera im omogućuje da uporede svoje iskustvo koncerata na kopnu i daljina na kojima se slični koncerti čuju ako su blizu reke. Dakle prosto poređenje daljine prostiranja zvuka u dva događaja gde je zvuk istog nivoa, a jedina razlika je mesto održavanja. Naravno da je zvuk na koncetrima daleko jači, ali nisam ni mislio da kažem da je daljina na kojima se koncerti čuju u ovom slučaju bitna, jedino da će se zvuk automobila iznad reke, u odnosu na onaj na kopnu, čuti isto toliko dalje koliko se dalje čuje koncert na vodi u odnosu na koncert na kopnu.
 
Zuma":3vc43gt9 je napisao(la):
relja":3vc43gt9 je napisao(la):
A Obilaznica ima samo po jednu traku u oba smera, i zvuk se nije prenosio preko površine Dunava .

Kad je bio koncert na Ratnom ostrvu, uopšte nisi morao da prelaziš na njega da bi dobro čuo.
Kad je koncert na Ušću, muzika počinje da se čuje od Zemunskih solitera na obali.
Kad se na levoj obali Dunava, pored sojenica, pravi večernja zabava i roštilj, muzika se lepo čuje kod Šarana i na keju.


А да ли има утицаја 20 метара висине моста? Уз бетонске ограде моста и даљину од 2,5 километара?

На обали коју може да угрози бука живи готово занемарљив број људи, о којима свакако треба бринути...само њих је нека стотина. Места на којима је букобран потребнији него овде, вероватно броје стотине хиљада.

Убоди лењир на аутопут у висини рецимо средине Газеле, нећете веровати колико је 2700 метара. У мом правцу је то ботаничка башта, Дунав, половина француске, на другу страну само што у ВМА не уђе, пола НБГД...

Да пренесем у мишљење у стање ове беспарице, ми на једном крају моста немамо ни приступ мосту који се рачуна. (Котеж има исту раздаљину и једном и другом крају овог моста, и Борчи и Земуну) Тако да букобрани у суштини што да не а у реалности... да ли се шалите?
 
Ne šalimo se.
Hipotetišemo.
Kao što smo i Zuma i ja rekli, prvo treba izmeriti nivo buke.

Kada sam započeo ovu temu o buci na mostu, prvo sam napisao da
relja":jmqbt0it je napisao(la):
...
Kada su u pitanju gradski mostovi tipa Brankov, Gazela i sl, onda se to ni neprimećuje jer je ta buka sastavni deo gradske buke.....


Ali ja ovde ne pričam o ljudima koji žive u blizini mosta (uostalom, njihove nekretnine će vremenom samo dobiti na vrednosti).
Pričam o ambijentu ugostiteljske zone, koja donosi novac, i treba da nastavi da donosi još više novca.
Jeste - košta. Doduše, nije ne znam kakva investicija, ali ima svrhu (hipotetički, videćemo kolika će biti buka).
 
relja":1x9c4keq je napisao(la):
Zuma, nisam se dobro izrazio: buka od saobraćaja na Obilaznici u blizini Ostružničkog mosta na Savi se prostire preko livada i njiva do staze na nasipu, a ne preko Dunava, a ipak se čuje i pored nižeg inteziteta saobraćaja (po jedna traka i ograničena brzina).
Сам си објаснио зашто се Остружнички мост чује. Око њега су њиве, мир и тишина. Сем звукова са обилазнице нема других извора буке + нема физичким баријера у виду конфигурације терена.

Земун нема чега да се боји.
 
Ali - upravo suprotno: zvuk bi se od mosta prenosio po površini Dunava (nema prepreka, po površini vode se zvuk bolje kreće), a litica obale bi čak usmeravala zvučne talase. Ono što zemunskom keju ide u prilog je 2.700 metara razdaljine. Koje druge zvuke imamo na Zemunskom keju osim "vreve" koju sam već opisao, i koja je sastavni deo ambijenta za koji mislim da svi želimo da se sačuva?
 
Danas sam išao da pogledam dokle su Kinezi stigli sa radovima, pa evo i par slika kao ilustracija priče o bukobranima.

Prvo, u vezi toga kome bi sve bilo važno da ovde nije bučno.

Ovo je jedan od restorana vidikovaca kakvih će kasnije sigurno biti više. Iako je ovaj prilično daleko od mosta, blizu Radeckog, verujem da će ovakvih lokala biti i uzvodno, jer je obala i visina terena idealna za njih.

IMG_1341_resize.jpg

IMG_1347_resize.jpg

IMG_1350c_resize.jpg


Izuzetan pogled i pre svega potpuna tišina i mir. Nema čak ni inače sveprisutnog pozadinskog šuma velikog grada, kao na vidikovcu na Kalemegdanu. Čuju se samo ptice, a povremeno i glasovi ljudi daleko ispod terase, u čamcima na reci.

IMG_1343_resize.jpg


Toliko je tiho da se povremeno čuje glas instruktora u jednom od kajaka.

IMG_1404_resize.jpg


Ovakvih grupa ljudi koji uživaju uz roštilj po lepom danu ima duž čitave leve obale.

IMG_1366c_resize.jpg


Iako je očigledno da su mnogi u Beogradu ugroženi bukom, ipak, ovo je nešto što se radi ovog trenutka, pa zašto posao ne uraditi do kraja i kako treba? Ali pre svega, ova kombinacija širine, otvorenog prostora i potpunog mira je prava dragocenost u velikim gradovima, pa time i izuzetna i sasvim posebna vrednost. Na drugim mestima u gradu pitanje buke je samo pitanje jednog ili drugog intenziteta. Ovde je nema uopšte, iako je prostor otvoren, a to je sasvim novi, viši kvalitet, gradski resurs koji bi mogao biti potpuno izgubljen, pa zato ima smisla i da se tretira posebno.

Što se tiče visine betonskih ograda, procena sa par metara daljine bi bila negde oko 90 cm, plus minus 10 cm. Evo slike malog kamiona kome je motor iznad ivice betonskog dela ograde (parkiran je odmah pored unutrašnje betonske ograde u daljem delu mosta, pa nema velike greške zbog kose projekcije). Kamion je na betonu. Kad se dodaju svi slojevi asvalta, ograda će biti niža za nekih, recimo 15 cm. Dakle oko 75 cm. Ukratko, definitivno će deo zvuka motora ići pravo preko ograde koja nije dovoljno visoka, ali će se ipak i dobar deo odbiti od nje u vazduh. Zbog toga je bez ozbiljnih proračuna trenutno nemoguće zaključiti koliko će saobraćaj biti bučan i koliko će se daleko čuti.

IMG_1498c_resize.jpg
 
Na mostu nema velikih novosti sem što polako postaje jasno kako će izgledati betonska zaštita zemljišta. Betonski zid je dostigao konačnu visinu. Sad je moguće da će se raditi još jedan unutrašnji zid, tik uz samu zemlju, a da će ovde biti neka vrsta stepenice zbog prolaza i intervencija ispod mosta. Međutim, verovatnije je ono što sam čuo od jednog posmatrača kao informaciju poteklu od nekog radnika. Da će se ovde nabacati zemlja, šljunak i kamen, a da će finiš do vode biti od kamena, tako da se formira klasična zakošena obaloutvrda od tesanog kamena. U tom slučaju nema ništa od prolaza ispod mosta.

IMG_1466_resize.jpg~original

IMG_1468_resize.jpg~original

IMG_1475_resize.jpg~original
 
relja":3aw8l25g je napisao(la):
rasho62":3aw8l25g je napisao(la):
Реља ја предлажем супротно, поставити звучне баријере око угоститељских објеката у сврху заштите оних који су дошли шетати и уживати у погледу и тишини.
Да ли си био на земунском кеју у раним јутарњим часовима ( када не раде ти угоститељски објекти)?

Niko ne dolazi u ugostiteljski kvart da bi šetao u tišini.

Па чему онда букобрани?

Поента мог писања је да ће људима на кеју више сметати бука из кафића и ресторана него бука са моста. А ко год сједи у кафићу са музиком тешко да ће чути ауто у оној уличици а камоли са моста.
Моје мишљење је да једини којима бука може да смета су станари најближи мосту, а они на левој обали нису станари па због њих букобрани и нису потребни.
 
Rašo, očigledno da se ne razumemo. Ne može se u istu ravan stavljati zagađenje bukom koje prozvodi saobraćaj sa auto puta i koji remeti ambijent ugostiteljskog kvarta - sa muzikom iz restorana i grajom gostiju koji upravo čine taj ambijent.

Hvala Zumi na još jednoj odličnoj reportaži.
 
Па то сам и написао. Људи у кафићима и шетачи уз њих неће чути ништа друго него ту музику и грају. Буку са моста уз ову ларму нема шансе да чују.
 
Rašo, već smo rekli da nivo buke treba da se izmeri kada se pusti saobraćaj.
Reći "nema šanse" je isto toliko neozbiljno kao i tvrditi "buke će sasvim sigurno biti i definitivno će narušiti ambijent".

Ja samo ukazujem da je to nepoznata veličina na koju do sada niko nije obratio pažnju.
 
Podržavam zalaganje za zaštitu od zagadjenja bukom

bojim se da bi bila prava perverzija uložiti pare u bukobrane a ne u spoj biciklističke staze
bukobrani bi bili korisni ljudima koj stanuju na potezu od mosta do keja
a bic. staza svim gradjanima koj voze biciklove

Da su potrebne obe stvari, jesu potrebne ....
 
ја бих букобране поставио прво у булевару арсенија чарнојевића, а затим дуж пруге на новом београду.
 
Upravo tako tamo gde su pre svega odavno potrebni.
 
Земунски мост.( Ако је по месту постојања Мост на Ади).
 
"Panonski zmaj"...ako već može "Sremska gazela"
 
rasho62":295uasgd je napisao(la):
Земунски мост.( Ако је по месту постојања Мост на Ади).

Ваљда Борчански? Ипак се гледа значајнија обала...

Свакако се слажем са предлогом да носи Пупиново име!
Да није њега не би ми имали ни обале које спаја а не сам мост...
 
Борчанац":29ph1dq8 je napisao(la):
rasho62":29ph1dq8 je napisao(la):
Земунски мост.( Ако је по месту постојања Мост на Ади).

Ваљда Борчански? Ипак се гледа значајнија обала...

Баш сам се слатко насмејао, уљепшао си ми ово посеподне.
 
Teško da će se sad izmena imena primiti u narodu. Može se dati zvaničan naziv mostu (zarad dokumentacije), ali je u narodu poznat kao ''kineski'' i to će sigurno neko vreme tako i ostati. Jedino da mediji (bilo kakve vrste) pri svakoj vesti koja se tiče ''kineskog mosta'' potenciraju drugi naziv. Mislim da će u vr' glave zvanično biti ''Most Zemun-Borča''.
 
Most vec ima ime o tome smo vec raspravljali ako se nevaram
 
Vrh