Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Nadamo se da je tvoja briga ipak samo preventivna i da problema nece biti.

Kod mosta na adi je bilo cak i osetljivije pitanje uticaja buke na zivotnu sredinu ali most kao da osim vizuelnog nema nikakav uticaj na okolinu po pitanju buke i sl
 
Pa kad nema velikog saobraćaja nema ni buke :)
 
Bude i tamo saobracaja nego je most prostran kao i ovaj kineski sve je fino utegnuto pa je buka manje izrazena
 
Relja bi mogao biti u pravu, ali je to sada skoro nemoguće proceniti. Nije tačno da blizu mosta nema ljudi, jer između Pregrevice i Dunava, i od Radeckog pa sve do samog mosta, postoji niz luksuznih zgrada koji su Zemunski ekvivalent Dedinja, ili će to ubrzo biti. Zemljište će ovde biti isuviše skupo pa se ubrzo može očekivati niz restorana sa pogledom umesto isključivo privatnih zgrada. Takođe, pre ili kasnije će se duž obale reke napraviti šetalište od Radeckog do mosta, a ako se ikada u Zemunskoj opštini pojavi neko sa malo mozga, otkupiće i par placeva na ivici lesnog uzvišenja i tu napraviti reprezentativni park-vidikovac. Desna obala Dunava je prelepa i uz pametnu politiku ima potencijala da potpuno transformiše značaj ovog dela grada i posetu Zemunu učini apsolutno obaveznom za svakog turistu. A onda bi i buka mogla postati značajan faktor, jer je rustični i miran ambijent ovde glavni adut. Iako između mosta i Radeckog ima 2,7 km, zvuk se iznad vode veoma dobro i daleko prenosi, pa je pitanje kako će to zvučati bliže mostu. Sa druge strane Igor je u pravu za prigušujući efekat betonskih ograda, mada su i motori teških kamiona i autobusa negde u toj visini. Dakle buka ima kome da smeta, ali je sada veoma teško proceniti koliko će ona biti izražena. Ja bih stanovnicima naselja na desnoj obali preporučio da se dogovore i odmah izvrše merenje trenutnog nivoa buke, pre nego što se pusti saobraćaj. Tako će znati referentnu vrednost, i posle drugog merenja nakon puštanja saobraćaja imati sasvim jasan dokaz za sud i o veličini njenog povećanja i o pravom krivcu za to povećanje.

IMG_0994_resize.jpg
 
...pa sve do samog mosta, postoji niz luksuznih zgrada koji su Zemunski ekvivalent Dedinja, ili će to ubrzo biti....
Pogled preko Googla na tom potezu otkriva niz dvorisnih bazena kao i ,,dokova,, za rečna plovila
Pa ko bi bio saglasan da mu izmedju ,,doka,, i bazena prolaze biciklisti i pešaci :p
dali je ,,dok,, i bazen legalan, to nije ni bitno
jer nema ni pešačke ni biciklističke staze sa koje bi se to videlo.

Jači razlog odbijanja da se most poveže sa pešačko biciklističkom stazom
preko obližnje Široke staze sa Zemunskim kejom
upravo objašnjava i Zumina rečenica :idea:
 
Svakako bi trebalo izmeriti sadašnji nivo buke.
Od mosta do Radeckog ima oko 2.700 metara. Da li zbog svoje veličine, subjetivnom oku posmatrača deluje kao da je most bliže - što naravno nije nikakva relevantna inženjerska i naučna metoda merenja bilo kakve veličine.

Gledajući most iz daljine, pokušao sam da zamislim šlepere i međugradske autobuse kako ga prelaze sa 80 na sat, i teško mi je bilo da uopšte proceni, da li će vozila uopšte biti villjdiva sa tog rastojanja - opet zbog same veličine mosta...
 
Потенцијална бука преко површине Дунава vs нарушавање, макар и минимално, погледа са моста због постављања букобрана као и естеике самог моста


Бирам ово прво зло као, по мени, немерљиво мање. Него, постоји ли игде на свету речни мост који има букобране? Зума је добар са гуглом па ће га наћи ако постоји.
 
Pa, nije nemerljivo manje.
Pogled sa mosta iz automobila ne postoji (kao što ne postoji ni pogled iz automobila na Mostu na Adi - zbog barijera i ograda), i taj "doživljaj" traje manje od minuta (dok se ne pređe most), dok boravak ljudi na keju (šetalište, bašte restorana) vremenski traje merljivo duže, broj ljudi je takođe merljiv, i taj boravak takođe merljivo, u novčanim prihodima, doprinosi ugostiteljstvu Beograda.

Priča, naravno, ima smisla ukoliko buka od saobraćaja na mostu zaista bude dopirala do keja.
 
Рељо, колико ми је познато на мосту постоје и пешачке и бицилистичке стазе.

А буџење букобрана који су минимум 2 метра високи на овај мост је мени неприхватљиво и из естетских разлога приде.
 
Slazem se estetika tj elegancija mosta bi u mnogome bila narusena sa po mojoj proceni bespotrebnim bukobranima.
 
Бука увек иде низводно, у овом случају у високоурбанизовано подручје те се неће ни осетити у било каквој озбиљнијој мери. У руралним крајевима постоје такви проблеми који уопште нису проблеми. Примера ради, бука са аутопута се чује у Зуцу и то само ноћу. Или у Бегаљици. Али то је углавном позадинска бука коју људско ухо ни не региструје.
 
spatiotecte":3jjy6jkn je napisao(la):
Postoji li uopte most preko neke reke koji ima bukobrane?

Da.
http://westchester.news12.com/news/soun ... -1.6373286
I nakon kraćeg google-anja, mogu da primetim da će se u svetu sve više baviti ovom temom.

Delija":3jjy6jkn je napisao(la):
Рељо, колико ми је познато на мосту постоје и пешачке и бицилистичке стазе.

А буџење букобрана који су минимум 2 метра високи на овај мост је мени неприхватљиво и из естетских разлога приде.

Jeste, postoje i pešačke i biciklističke staze.
A od motornog saobraćaja ih razdvajaju betonske barijere koje mogu da nose bukobrane, kao npr ovde:
wwbr0781-8.jpg


Zašto arhitekte razmišljaju dvodimenzionalno, u slikama, samo kako će nešto "da (im) izgleda" nikada mi neće biti jasno...
 
Архитекте које размишљају дводимензионално нису архитекте.
 
OK.
Ako buka od saobraćaja bude dopirala do restorana i šetališta na keju i remetila ambijent jedinstvene ugostiteljsko-turističke zone, izmeriće se i ako je potrebno, potražiće se rešenje.
 
Реља ја предлажем супротно, поставити звучне баријере око угоститељских објеката у сврху заштите оних који су дошли шетати и уживати у погледу и тишини.
Да ли си био на земунском кеју у раним јутарњим часовима ( када не раде ти угоститељски објекти)?
 
Pozdrav, ovo mi je prva poruka, čitao sam malo ali mi previše da listam 163 strane da bi dobio neke informacije vezano za ovaj projekat.

Zanima me da li će biti još neko uključenje - isključenje za prilaz mostu zemun - borča osim ove petlje detelinare!?

Isto tako, zanima me da li iko ima informacije hoće li se i kada proširiti put - saobraćajnica od raskrsnice borča-ovča do ove petlje.

HVala unapred,
pozdrav
 
rasho62":14evcb1k je napisao(la):
Реља ја предлажем супротно, поставити звучне баријере око угоститељских објеката у сврху заштите оних који су дошли шетати и уживати у погледу и тишини.
Да ли си био на земунском кеју у раним јутарњим часовима ( када не раде ти угоститељски објекти)?

Niko ne dolazi u ugostiteljski kvart da bi šetao u tišini.
 
Pa cemu onda insistiranje na tisini. Ovo vise kao kontra pitanje :p

Inace se zalazem za koliko je moguce vecu tisinu i mirnocu na reci i koliko je moguce na tom zemunskom delu.
 
Igor":3jkwh7ks je napisao(la):
Pa cemu onda insistiranje na tisini. Ovo vise kao kontra pitanje :p

Inace se zalazem za koliko je moguce vecu tisinu i mirnocu na reci i koliko je moguce na tom zemunskom delu.

Na tišini?
Pa onda se uopšte ne razumemo.
Ja tišninu nisam spominjao, već buku koju, potencijalno, može da izazove saobraćaj na mostu i uticaj na ambijent u baštama restorana i na šetalištu.
 
Pa ta buka narusava tisinu ili ne. Bitno je da znamo sta je ta polazna osnova i kako je ko vidi a ustvari je i merljiva kao sto ste pomenuli iznad
 
Igore, ja sam doslovno napisao:

relja":359l323h je napisao(la):
....
Koliko će se promeniti doživljaj mirnog Zemuna gde vrevu prave šetači, gosti i muzika iz restorana i kafića, jednom kada bude pušten saobraćaj?
...

i "tišinu" nisam spominjao.
Nemojmo ići u krajnosti tipa: buka o aututa a suprotnost je kao "potpuna tišina".
Ne, ja pričam o vrevi sa šetališta i bašti restorana ispunjenih gostima. I sad zamisli (potencijalno) buku sa autoputa koja se prostire niz Dunav, a ti sediš u bašti pod suncobranom...
Znam kako je (bilo) kada se prilazilo Obilaznici stazom na Savskom nasipu (tamo kuda danas prolaze kamioni natovareni šutom). Što si bliže - glasnije se čuje auto put.
A Obilaznica ima samo po jednu traku u oba smera, i zvuk se nije prenosio preko površine Dunava .
 
Obala Dunava ispod lesne zaravni ne pripada placevima pa stanari nemaju nikakvog osnova da zauzimaju ili polažu pravo na javno zemljište. Dakle zaštita od buke bi koristila, redom: stanarima na ivici, ljudima na budućem šetalištu pored reke, budućim ugostiteljskim objektima na ivici, ljudima u (nadam se) budućem park-vidikovcu na ivici, rekreativcima i turstima u čamcima po čitavom ovom delu Dunava, svemu što kasnije bude bilo na LEVOJ obali Dunava, kao i načinu korišćenja obližnjeg ostrva, koje već samo za sebe ima znatne potencijle, a niko ga još nije ni spomenuo. A i na levoj i na desnoj obali je i neka vrsta plaže (pa makar za sad bila samo za roštilj, kvašenje nogu, i sunčanje ostatka tela). Plus što treba štititi kompletan imidž i prednosti ovog dela grada. Tako da bih rekao da ima razloga ozbiljno razmišljati o ovome.

Bukobrani su obično visoki zbog toga što je gradsko zemljište skupo, pa su prve zgrade veoma blizu, a onda je visina neophodna zbog dobijanja potrebnog ugla zaštite. Ovde nema zgrada čiji viši spratovi gledaju pod velikim uglom i nadole na bučnu ulicu. Jedino što bukobran treba da postigne je zaštita prizemnih zgrada na ivici lesnog odseka (jer su one najviša tačka zaštićenog prostora). Pošto je most već na tom nivou i ne baš tako blizu, to je ugao od svega desetak stepeni u odnosu na ravan horizonta. Budući da su betonske barjere već prilično visoke, bukobrani ili uopšte ne bili potrebni, ili ne moraju biti viši od pola metra ili metar. Savršeno ravna i niska linija koju kreira vrh bukobrana na svega pola metra iznad betonske ograde uopšte ne bi narušila siluetu ovako dugačkog mosta.

Vidik ne bi bio narušen pešacima i biciklistima jer bi se bukobrani dodali između pešaka i automobila, kao na prethodnoj slici. Iz putničkih kola bi se i bez njih malo šta videlo, a sem toga obično je jedina osoba u njima zauzeta vožnjom. Niski bukobrani ne bi smetali autobusima i svim većim vozilima koja su obično i viša, a ionako jedino ona imaju dovoljan broj dovoljno dokonih ljudi koji bi da gledaju unaokolo dok se voze.
 
Bukobrani su prekopotrebni kod nas. Pogotovu u Beogradu. Duž celog ap, bilo bi dobro i ceo ump da ga dobije, a ne samo onaj deo pored senjaka. Što se mosta tiče, možda su barijere dovoljne da se buka ne širi na dole ka šetalištu.

U 6 kaplara je buka ogromna, puno automobila, plus gsp plus stajališta za gsp. I još vlasnik stana neće da menja stolariju :(
 
relja":etq58get je napisao(la):
A Obilaznica ima samo po jednu traku u oba smera, i zvuk se nije prenosio preko površine Dunava .

Kad je bio koncert na Ratnom ostrvu, uopšte nisi morao da prelaziš na njega da bi dobro čuo.
Kad je koncert na Ušću, muzika počinje da se čuje od Zemunskih solitera na obali.
Kad se na levoj obali Dunava, pored sojenica, pravi večernja zabava i roštilj, muzika se lepo čuje kod Šarana i na keju.
 
Vrh