Zemun i Borča sve bliži
Beograd -- Radovi na „kineskom mostu“ napreduju po planu i očekuje se da deonica od Zemuna do Zrenjaninskog puta, uključujući i most, bude gotova do kraja godine.
Foto: Tanjug
Put od mosta Zemun - Borča prema lakat krivini sve je kraći. A zahvaljujući neumornim putarima i mostadžijama, skraćenom trasom preko Dunava do Zrenjaninskog puta, sugrađani će prelaziti već do kraja godine, kako je i najavljeno.
Ekipa Novosti u utorak je „na prepad“, bez najave nadležnima, obišla gradilište. U podne na mostu pustoš. Nigde žive kineske duše. Ne „hvataju krivinu“, samo poštuju vreme predviđeno za ručak. Kako su nam objasnili u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju, od 11 do 13 časova svakoga dana je vreme za predah i grupe radnika, sa različitih deonica, odlaze sa gradilišta na smenu.
I dok je ekipa sa mosta u menzi, domaći neimari su se vratili sa pauze i pripremaju podlogu za asfaltiranje oko 200 metara kolovoza prema Batajničkom drumu. Bruji bager dok rasipa sitan kamen, a valjak u niskom startu čeka svojih pet minuta kada će početi da gazi i valja „tucanik“.
„Na zemunskoj strani mosta u toku je završetak pretposlednjeg i priprema za izgradnju poslednjeg polja nizvodnog dela konstrukcije. Na pristupnim putevima urađena je podloga za deo saobraćajnice do raskrsnice sa Ulicom cara Dušana, dok se na drugom delu postavlja neophodna infrastruktura. Prema Novosadskom auto-putu, u toku je nasipanje trase saobraćajnice“, kažu u Direkciji.
Do kompletiranja borčanskog dela mosta preostalo da se uradi još pet polja uzvodne konstrukcije, dok su na završenim delovima mosta majstori počeli da postavljaju hidroizolaciju i da grade pešačke staze, ivične vence, betonske barijere i ograde.
Na pristupnim putevima do Zrenjaninskog puta, majstori takođe postavljaju ivičnjake i cevi za atmosferske vode. Na ovom delu preostalo je uređenje i ozelenjavanje kosina nasipa uz saobraćajnicu.
Prema planiranoj dinamici radova, deonica od Zemuna do Zrenjaninskog puta, uključujući i most, biće završena do kraja godine. Sa kineskim izvođačem je dogovoreno da deo od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta bude završen u septembru 2015.
Neimari su za Zrenjaninsku petlju izgradili sve stubove i počeli izradu gornje konstrukcije. Zbog ovih radova je, na delu od Kovilova do Zbega, saobraćaj izmešten na pomoćnu saobraćajnicu u dužini od jednog kilometra.
Iznad železničke pruge Beograd - Pančevo postavljena je zaštitna konstrukcija ispod koje se nesmetano odvija železnički saobraćaj, dok teče izgradnja 550 metara dugačkog mosta preko pruge.