Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

samo sam hteo da istaknem da baš i nismo biciklistička nacija, nažalost, što je šteta, ovde se retko ko koristi biciklom kao prevoznim sredstvom kuća-posao, već uglavnom mlađa populacija pedalira i to iz razonode, hobija, sporta, vikendom... da jnie tako bile bi daleko manje gužve i ogromna ušteda, o zdravlju i manjoj zagađenosti da i ne pričamo, ali teško je naterati beograđane da koriste i gsp, a kamoli bicikle, pogotovo što najveći broj vozača voze samo sebe
 
Није тешко, него нема баш услова. А каква смо бициклистичка нација, можеш видети у свим местима од БГД, преко Панчева, до Вршца. Око Шапца и Лознице... врло распрострањена заступљеност бицикла. Да се у Београду посвети више пажње безведности и стазама, многи би се окренули двоточкашима.
Примера ради, Палилула нема ни један километар бици стазе. Ова до средине веома простране њиве биће први километри... а једна је од бројнијих и мислим површински највећа Београдска општина.
 
BG nije baš bici. orijentisan (mahom zbog reljefa i sindroma ''nisam siromašan da vozim bicikl''), al' kad zađete u Banat, da vidite kako ima biciklista. Evo, baš juče sam bio do Opova (bajsem naravno) i osim toga što je 3-4 vozača za zrenj. putu krenulo da pretiče kamion/auto iako su videli da im idem u susret (''pozdravio'' sam ih naravno, jer se ovo toliko često dešava, da mogu film o tome da snimim), odnos biciklista u odnosu na motorizovana vozila, i starijih i mladih biciklista je minimum 1:4. Na jednog biciklistu (pod tim smatram osobu na bicikli) dođe 4 motorizovana vozila (traktori, kamioni, automobili, motori). Selo vrvi od biciklista, jer je sve ravno, jer bajsem prešaltaš selo za 5 minuta, jer se mahom ne kradu bicikli, a primetio sam i da su vozači u Opovu (čak i ovi prolazni) obazriviji. U smislu, nema preticanja ispred bicikliste ako hoćeš da skreneš desno, iole propisno obilaženje i rastojanje, itd. Bilo je par pacijenata (naravno, BG table) koji misle da su još uvek u BG-u.

Generalno, što dalje od BG-a ka severu idete, bici. situacija je bolja. Čak se i u Pančevu vidi razlika u odnosu na BG. Novi Sad i da ne pričam, k'o da si otišao u drugu državu (takav sam ja utisak makar stekao). Vršac manje-više, imaju lepe ulice i zgrade i zaista je lepo voziti kroz njega bajs, ali pošto sam bajsem tamo samo jednom bio, nisam mogao da formiram neko bolje mišljenje. U Subotici ne znam kako je, nisam bio bajsem.

Osim nedostataka staza, najveći problem jeste netolerancija vozača motorizovanih vozila prema biciklistima. Nisu ni biciklisti cvećke, ima pacijenata koji prolaze kroz crveno, voze kroz jednosmernu i slično i od toga se odma' ograđujem i njih treba saob. policija i da kažnjava, jer osim što sebe izlažu riziku, izlažu i ostale učesniku u saobraćaju. Elem, netoleracija. Obilaženje na 20-30 cm od kormana, pa guranje na semaforu da prođe pre bicikliste, sviranje biciklisti da se pomeri sa druma, ne korišćenje desnog retrovizora (valjda misle da je tu radi fore, ionako svi vole ''brzu'' traku pa im ne treba), itd.

Zbog navedenog dosta ljudi se plaši, da, plaši, da vozi bicikl kroz Beograd. Imao sam prilike da pričam sa mnogo ljudi, kako biciklistima, tako i ''pešacima'' i dobar deo njih je upravo rekao da zbog nepostojanja bici. staza ne žele da voze kroz Beograd, JER se plaše bahatih vozača. Ostali su na bicikli do pijace/prodavnice.

Naravno, nije ovo pro-bicikl tekst, jer bicikl za neke stvari zaista ne može da zameni motorizovano vozilo, al' za dobar deo stvari može i tu se i treba upotrebljavati (osim za hobi i rekreaciju - kao što je sada).

PS: Izvinjavam se na ovolikom off-u, al' kad ste krenuli... što da se ne pridružim. :)
 
Podaci od pre godinu dana
http://www.bajsologija.rs/beogradskih-6 ... kih-staza/
U Beogradu, bar za sada, postoji oko 65 kilometara biciklističkih staza. Bilo je najava da će ih biti još, ali za sada realizacija tih najava nije na vidiku.
mapa-proba.jpg
 
U Borči ima nekoliko kilometara biciklističkih staza i to u centru 3.Koristim ih redovno.Delovi biciklističkih staza u Borči su zaposednuti parkiranim automobilima,baštama kafića i slično.Ivičnjaci na tim stazama su oboreni.Kada naiđem na prepreku na bic. stazi,pređem na pešačku stazu.Uopšte,u prometnijim ulicama vozim trotoarom,a u manje prometnim,kolovozom.Naravno,kada vozim trotoarom,trudim se da ne ometam pešake.Ako ne naprave biciklističku stazu do Zrenjaninskog puta,na otvaranje mosta Zemun-Borča,umesto kolima,otićiću biciklom,i povicima na datu temu ću da ometam svečanu ceremoniju.A pošto sam grlat,neće im biti prijatno.
 
Ђорђије, да се организовати и читав хор. (ни мој глас није за бацити) :D Комшије су то сиренама и повицима покушале и при отварању оних пар панела заштитне ограде на раскрсници код Путника на Зрењанинцу. На ТВ-у тога није било :(
Све нешто мислим да морају да направе директну везу за Борчу од планираног одвајања. Док су ту прекинули бици стазу, можда баш планирају да вежу на те незваничне у центру три. То је свега око 3 километра а треба да се асфалтира око 2 за приступну саобраћајницу до насеља. И то на некој калдрми која је фантастична подлога, која деценијама трпи терет трактора, камиона и није мрднула...
Значи тих пар км саобраћајнице и продужење бици стазе до Преливачке, спасло би ствар. А најмањи су трошкови.
Мислим да си ти баш и правио такав неки прорачун да је потребно свега 2 км пута изградити
 
Evo dve sveze slike koje su stigle sa najviseg nivoa :)

f56l5e.jpg


2kq0s0.jpg
 
Al ga zavrnuse prema pancevcu, jel moguce da nije moglo da se nadje bolje resenje pa da se put nastavi jos napred pa u blazem luku da se spoji sa pancevcem. Ona petlja na zrenjanincu bice do jaja!
 
Nebojsa":2p4mi2k9 je napisao(la):
Al ga zavrnuse prema pancevcu, jel moguce da nije moglo da se nadje bolje resenje pa da se put nastavi jos napred pa u blazem luku da se spoji sa pancevcem. Ona petlja na zrenjanincu bice do jaja!

Najveca nelogicnost tog SMT-a, za sada nerazjasnjena.
 
Ево неколико бајатих (прошли викенд) слика из ниске перспективе, немам новијих па су добре и ове :)
Отприлике ће то овако да изгледа:

ytt5.jpg


7b0x.jpg


Демонтирање кранова је у току

rt21.jpg


Мајстори су се вратили свом послу

m8do.jpg


han7.jpg


Одрађена су два сегмента на другом пољу распона који се гради помоћу клизне скеле

0uhd.jpg


До данас је скела сигурно померена на наредни распон, тако да јој се врх сигурно види како извирује иза шумарка на следећој слици

l0ua.jpg


Као орјентир служи стуб са широм гредом на врху (обележен стрелицом на претходне две слике) на који се ослањају два поља конструкције и где ће бити монтирани чешљеви
Остало је дакле да се уради још осам распона на овом потезу, значи биће спојено за 3-4 месеца.

any1j.jpg


gfra.jpg


b8cw.jpg


v80t.jpg


q658.jpg


Ради се и прилазни пут

a8dd.jpg


Нема више оних борића, на реду су ова лепа јелка и бреза :(

4rr3.jpg


А овде скретање из Цара Душана

4qg0.jpg
 
spatiotecte":2bcq0agy je napisao(la):
Nebojsa":2bcq0agy je napisao(la):
Al ga zavrnuse prema pancevcu, jel moguce da nije moglo da se nadje bolje resenje pa da se put nastavi jos napred pa u blazem luku da se spoji sa pancevcem. Ona petlja na zrenjanincu bice do jaja!

Najveca nelogicnost tog SMT-a, za sada nerazjasnjena.

Ipak, razjašnjena :) ta "lakat" krivina će u budućnosti zapravo postati petlja - isključenje za most Ada huja i SMT - a glavni putni pravac će se nastavljati prema Pančevu. Tako je bar nacrtano u Generalnom urbanističkom planu:

gup1.jpg
 
@homerJay
To smo znali da ce tu biti petlja i da ce se povezati sa mostom preko Ade Huje

Ali pitanje je bilo zasto SMT pravi lakat krivinu kako bi spajao most Zemun Borca i most preko ade Huje umesto da pravi lagani luk?

Ispada da je glavni pravac SMT-a pravac "Most zemun Borca- Pancevo", a to nije slucaj jer se SMT odvaja na toj buducoj petlji ka mostu kod Ade Huje.
Nelogicno je da Prsten, odnosno glavni pravac ima lakat krivinu i da mora da postoji petlja gde se prelazi sa jedne na drugu saobracajnicu koja je u stvari isti taj pravac. (SMT)
Nelogicnost lezi u tome sto ne postoji kontinuitet u celom prestenu vec mora da se menjaju saobracajnice pomocu petlji.
 
Па и треба да настави лагани лук ка Панчеву. То је и поставио Хомер, ово је само додатна спојка :)
Ако сам испратио све како треба :?
 
Zapravo, glavni pravac bi i trebalo da bude Zemun-Pančevo. To je taj naš "hibrid" obilaznice i SMT-a, jer će se taj put verovatno nadovezati na saobraćajnicu koja će u Pančevo doći preko mosta kod Vinče.

Pri tom je konfuzija još veća kada shvatiš da mi imamo dva SMT-a, jer se put Zemun-Borča-Pančevo zvanično zove "Severna magistralna tangenta", a put Borča-Ada huja-Višnjičko polje-Mirijevo-Medak-Jerković-Borksa ulica zvanilno zove "Spoljna magistralna tangenta" :D

Naravno, sve postaje još uvrnutije kad shvatiš da će se ta "Severna tangenta" povezati s obilaznicom oko Beograda i kod Pančeva, i kod Surčina, a na nju će se direktno nakačiti i tzv. Koridor 11, a kako se moglo čuti ovih dana, i novi autoput za Zrenjanin.

Pa, ti sad raspetljaj šta je tu šta :D
 
Homer Jay":25l9lo0d je napisao(la):
Zapravo, glavni pravac bi i trebalo da bude Zemun-Pančevo. To je taj naš "hibrid" obilaznice i SMT-a, jer će se taj put verovatno nadovezati na saobraćajnicu koja će u Pančevo doći preko mosta kod Vinče.

Pri tom je konfuzija još veća kada shvatiš da mi imamo dva SMT-a, jer se put Zemun-Borča-Pančevo zvanično zove "Severna magistralna tangenta", a put Borča-Ada huja-Višnjičko polje-Mirijevo-Medak-Jerković-Borksa ulica zvanilno zove "Spoljna magistralna tangenta" :D

Naravno, sve postaje još uvrnutije kad shvatiš da će se ta "Severna tangenta" povezati s obilaznicom oko Beograda i kod Pančeva, i kod Surčina, a na nju će se direktno nakačiti i tzv. Koridor 11, a kako se moglo čuti ovih dana, i novi autoput za Zrenjanin.

Pa, ti sad raspetljaj šta je tu šta :D

Sve si lepo objasnio Homer Jay
A to znaci da dobijamo spiralu...
 
A da nakacimo tu i UMP pa da dobijemo odlicen spagete milanezi
 
direktor":3s0b8m10 je napisao(la):
A da nakacimo tu i UMP pa da dobijemo odlicen spagete milanezi

Pa UMP je planiran da se kaci na SMT kod Kvantasa tako da se stvarno dobija Spiralni sistem saobracajnica umesto da se dobiju 3 odvojena prstena.
 
Meni je samo fascinantno kako su propustili priliku da gradnju ovog mosta iskoriste da dobiju i bar jednokolosečnu železničku vezu Zemun - Pančevo. Vidljivo je da trasa završava baš uz prugu pre Pančeva, čak i ovako je pruga relativno blizu. I mogli su lepo dobiti vezu pruge koja u BG ulazi sa zapada sa Pančevom (i Zrenjaninom, jer i ta pruga se odvaja od ove pančevačke) i odmah osloboditi grad teretnog transporta kome je destinacija Pančevo. Sigurno bi bilo jefitnije da su to radili zajedno sa trasiranjem puta, i uz gradnju ovog mosta, samog ga verovatno neće nikada ni praviti (nezgodno bi bilo jedino trasiranje do spoja na ž.st. zemun, ali ne bi bilo nerešivo, a i postojanje ž. pruge bi ih nateralo da denivelišu trasu od/do mosta u Zemunu). Znam da je planiran onaj Vinča - Pančevo, ali kad će to biti to se ne zna, a i železnički spoj direktno oko grada sa severne strane bi sigurno dobro došao (pogotovo kad ekonomija ove zemlje jednom živne).
 
Предлагали су овде на форуму људи жел. мост Батајница - П.Скела одакле има пруге до ПА. Неки индустријски колосек који се не користи ако се не варам. Све уместо Винча - Панчево.

Овде на мост нису упаковали да не би пролазиле теретне композиције и отровне материје кроз будући 3 Београд. Који ће као најновији део бити наравно и најрепрезентативнији :) Ваљда :lol:
 
@Zika,

Ovim crtezom si upravo dokazao da nije logicno da se SMT nakaci na obilaznicu kod Panceva jer se dobija nepravilna forma.
Takodja sa nastavkom obilaznice bi se dobila Spirala, sto nije dobar koncept razvoja infrastrukture za nas grad.

Ovde treba da postoje dva zasebna prstena i svaki treba da kruzi oko svoje ose.
 
Да, од спирале је боља дијафрагма, а има и солидних производа од латекса...

Већег геометријског догмату од Спасиотекта не видех.
 
Vrh