Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Ма дааа... Браво Благоје, одлично подсећање. Сви нешто играју на карту нашег кратког памћења, лоше логике и плитке памети, а само треба да смо уздржани и трезвено анализирамо.

138857710151956225686178.jpg


Хајде сада, колико вас мисли да је ова траса, са Тешкетове слике свега 18% радова?

Самим тим, колико вас сада види да кинески извођачи воле да лажу?


Ја им још нисам опростио што су лагали да их школарци из досаде гађају камењем и да их то омета!
 
А у преводу се овде виде радови на 12 - 15 километара истовремено, завршени препусти за воду и мостови преко канала. Док и петља лепо одмиче, почетни делови се већ пресвлаче асфалтом. Да није падобранаца, наших соколова и сам бих нас кудио, али!
 
Evo malo podataka sa terena.Do pre nekoliko meseci "Ratko Mitrović" je radio pristupne puteve do 23 časa uveče.Od tada rade do
1 čas posle ponoći.Čuo sam da ima predloga da rade "non stop",kao dragstor.To sam saznao od radnika koji služe da "zastavicama"zaustavljaju saobraćaj na zrenjaninskom putu,da se veliki kamioni sa peskom ne bi zaustavljali.Radnike večeras nisam sreo,ali sam primetio da kamioni ne voze više od mosta zemun-borča duž cele trase,nego kad izađu na zrenjaninski put kreću u pravcu pančevačkog mosta,a onda negde levo hvataju prečicu ka kraju trase.Jednu prečicu sam našao,sa buldožerom pored ali nisam siguran da tu skreću.Da dodam podatak da pesak dopremaju i iz pravca pančevačkog mosta.Gde je baza za pesak sa te strane ne znam.Reče mi jedan od radnika ali sam zaboravio.Nabavio sam drugu biciklu,pa ću opet da aktiviram foto aparat.
 
Занимљиво,посебно када се узму обзир милионски бонуси које је власник ратка митровића намлатио преко МБА на градњи моста на Ади и УМП-а тако што је одређене позиције и сегменте моста/умп-а завршавао пре,иначе комотног, рока.
 
Борчанац":2ryvmc05 je napisao(la):
Хајде сада, колико вас мисли да је ова траса, са Тешкетове слике свега 18% радова?

Самим тим, колико вас сада види да кинески извођачи воле да лажу?

Борчанац, ако пажљивије прочиташ овај текст из Новости, процену од 18,5% је дао Luis Berger, главни надзорни орган, а не Кинези тако да није фер да их још увек називамо лажовима, сачекајмо још годину па да видимо... :kafa:


Борчанац":2ryvmc05 je napisao(la):
Ја им још нисам опростио што су лагали да их школарци из досаде гађају камењем и да их то омета!

Па колко си нешто љут на Кинезе, сад и ја сумњам да су их школарци гађали... :laugh: :lool:
 
Борчанац,

На основу фотографија из ваздуха тешко се може дати процена да ли је 18.5% тачан податак. Види се само траса радова а шта је на траси урађено је друга прича. АКо су урађени само земљани радови, и основна подлога, тај проценат је тачан.
 
Most Zemun - Borča gotov za godinu dana
Autor: Ekipa „24 sata“ 21.10.2013. - 00:02 10:32 Komentara (0)
Uprkos naznakama da bi moglo doći do produžetka rokova za okončanje radova na mostu Zemun - Borča, izgradnja same glavne konstrukcije napreduje dobro: samo trećina glavnog raspona mosta nedostaje da se kompletira celina nad Dunavom. Problem zasad pravi kašnjenje na asfaltiranju mosta, koje kineska firma CRBC namerno opstruira.

ROKOVI - CRBC već mesecima odugovlači sa radovima na izgradnji saobraćajnice na mostu, želeći da naplati odštetni zahtev Srbiji. CRBC nije čak ni kupila asfalt, iako su radnici domaće firme “Ratko Mitrović”, podizvođači radova, spremni da urade taj posao.

- Kineski izvođač, tokom perioda izvođenja radova, po raznim osnovama upućuje odštetne zahteve i potražuje određena sredstva koja smatra da mu pripadaju, što je uobičajeno pri realizaciji višegodišnjih projekata. Prema ugovoru, ove zahteve razmatra nezavisni, međunarodno priznati nadzorni organ radova, kompanija “Luj Beržer”, a do sada nije odobren nijedan zahtev izvođača za dodatnim sredstvima - kažu u Direkciji za građevinsko zemljište.

Zbog mogućnosti probijanja rokova, ministar saobraćaja Aleksandar Antić razgovarao je sa kineskim ambasadorom i najavio razgovore sa CRBC.

- Reč je neusaglašenosti u vezi sa rokovima za završetak radova i zahteva za aneksiranjem ugovora od strane kineske firme i naših organa koji su radili na ovom projektu. Očekujem da ćemo naći zajednički jezik i da niko nikome neće morati da plaća penale - kaže Antić.

Prema planu, izgradnja mosta je trebalo da bude završena u oktobru sledeće godine, što će, sva je prilika, biti ispoštovano, ali će se kasniti sa izgradnjom pristupnih saobraćajnica.

Dosadašnjim tempom od po četiri segmenta nedeljno, kineski radnici će radove na premošćavanju Dunava završiti na proleće, a u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da se na glavnom rasponu trenutno izrađuju betonski segmenti sa oba glavna stuba. Do sada je završeno 240, a ukupna dužina ovog raspona je 362 metra.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 0538.phtml

Пошто има доста оних који су "сигурни" да је реч о ујдурми "жутих", 'ајде да видимо шта кажу "црвени". Било би лепо да се на тренутак замисле они који у свему виде само политику и без зазора контаминирају форум. То што си интелигентан и школован, не значи да си увек у праву.
 
Iako ne bih apriori napao Kineze a da ne znam sve činjenice, indikativna mi je lakoća s kojom smo u stanju da pretpostavimo njihovu nevinost, a da smo istovremeno sigurni da naša firma u svemu tome muti vodu, jer je, dabome, vodi čovek koji je član jedne partije ovdašnje. Valjda ti kineski šefovi nisu članovi nijedne partije. I verovatno su svi Kinezi pošteni kao Serafimi i Heruvimi i, kao i svim istočnjacima, duhovna zadovoljstva im znače sve u životu, a prema novcu se odnose s pethiljadugodišnjim gađenjem i prezrenjem...
:blah:
 
Па ствар је у томе што смо у лоповлук и криминал домаће фирме сигурни а за кинеску нисмо. Једноставно,дугачије су им позиције.

Ратко Митровић је извор финансирања једне странке и неколико мутних појединца.За то време држе практично монопол на јавне радове у граду.

ЦБРЦ са друге стране не мора да финансира странку,не мора да финасира мутне појединце и заправо,основни разлог зашто су овде је тај што држава Кина има сваке године око 1000 милијарди $ вишка па иду около и кредитирају земље широм света. Не искључујем могућност да и унутар ЦБРЦ-а има корупције,само могућности за тако нешто су много мање,као и мотиви за исту,
 
Кина је огромна земља, империја, која је од Запада свакако научила многе лекције, а сигурно јесте оне на тему како извући што већу корист из географских целина са слабом државом, каква је, нажалост, Србија. О проблемима које са кинеским компанијама имају у (нафтом богатој) Анголи написане су на хиљаде страница. Као и Французи, Аустријанци, Грци... Руси, и Кинези гледају како да одавде оду са кесама што пунијим новца, са зарадом каквој се не би могли надати у неком уређенијем друштву. У томе ће, свакако, успети. На томе им ја ништа не замерам - замерам нама што смо индијанци.
 
stf":3k7z44vx je napisao(la):
Борчанац,

На основу фотографија из ваздуха тешко се може дати процена да ли је 18.5% тачан податак. Види се само траса радова а шта је на траси урађено је друга прича. АКо су урађени само земљани радови, и основна подлога, тај проценат је тачан.

Ovo mi je interesantna izjava , jer sam na temi o Vojvodjanskoj , pre nekih mesec dana , u raspravi o ceni kostanja prosirivanja Vojvodjanske , cuo da je asfalt , najnebitnija stavka pri izgradnji ovakvih saobracajnica . Sad ovde evo cujem da su zemljani radovi i naspinje , najnebitniji .

Pa me cisto kao laika zanima sta je najskuplje u izgradnji saobracajnica . Naravno , cisto gradjevinski deo.

Inace , na Banatskoj strani je zavrseno nekih 13, 5 km tih zemljano- nasipnih radova i krenuli su sa postavljanjem prvog sloja asfalta . Ostalo je jos 5 km na Banatskoj i 1,2 km na Sremskoj strani .

Osim saobracajnica treba da se uradi petlja detelina na Zrenjanincu , petlja Mali Zbeg , petlja Sportski Centar Kovilovo ( iskreno , ne znam zasto se uopste radi ova petlja ), i dva nadvoznjaka .

Sve u svemu , po meni 30 posto nije uradjeno , tako da je tih 20 posto realnije nego reci da je pola posla gotovo .

Ipak ne bih rekao da je sve crno , jer ce ovaj deo od Zemuna do Zrenjaninca , najverovatnije , biti zavrsen do oktobra sledece godine.
 
Veliki Vracar":rli8q1z7 je napisao(la):
Борчанац":rli8q1z7 je napisao(la):
Хајде сада, колико вас мисли да је ова траса, са Тешкетове слике свега 18% радова?

Самим тим, колико вас сада види да кинески извођачи воле да лажу?

Борчанац, ако пажљивије прочиташ овај текст из Новости, процену од 18,5% је дао Luis Berger, главни надзорни орган, а не Кинези тако да није фер да их још увек називамо лажовима, сачекајмо још годину па да видимо... :kafa:


Борчанац":rli8q1z7 je napisao(la):
Ја им још нисам опростио што су лагали да их школарци из досаде гађају камењем и да их то омета!

Па колко си нешто љут на Кинезе, сад и ја сумњам да су их школарци гађали... :laugh: :lool:


Дадох ти похвалу.

Ти ако пажљиво прочиташ видећеш да је саопштење издато од стране кинеза.
Ни мало нисам љут на њих. Зашто бих? Имају још читаву годину, па нека се покажу, и они и ови наши. Ја само вршим притисак и присмотру. :D
 
stf":8zhf2q1s je napisao(la):
Борчанац,

На основу фотографија из ваздуха тешко се може дати процена да ли је 18.5% тачан податак. Види се само траса радова а шта је на траси урађено је друга прича. АКо су урађени само земљани радови, и основна подлога, тај проценат је тачан.

Па фотографија је за тебе да имаш са нечим да упоредиш. Ја сам већ кратко описао шта је урађено, а има и фотки од раније ( не из ваздуха ) па можеш да прегледаш, па можеш да даш свој суд. И то сам писао, да одавно деонице неке могу да се пресвлаче и да ми није јасно зашто не почињу, а ево почели су прошле недеље.
 
Po mojoj proceni urađeno je minimum 30 posto.Pošto su betonski radovi u završnoj fazi,a nasipanje peskom će do proleća biti gotovo.Asfalt će biti postavljen do zrenjaninskog puta do nove godine.Na proleće će biti započeto asfaltiranje od zrenjaninca do pančevačkog puta,tako da će sve biti gotovo u roku.Koliko sam ja primetio na terenu,ako izuzmemo betonske radove,najviše vremena oduzima nasipanje peskom,jer se radi o ogromnim količinama.Kamioni se kreću poput reke,nema zaustavljanja.Otprilike oko 30 kamiona neprekidno prevoze pesak.Kad bude nasut pesak,biće gotovo oko 70 % radova.Sloj peska se kreće od 1,5 metara do celih 5 metara debljine.Tucanika ide mnogo manje,i za njegovo postavljanje je potrebno neuporedivo manje vremena.Samo asfaltiranje se najbrže izvodi jer se koristi najmanje materijala.Što se tiče postavljanja ivičnjaka,tu smo svetski rekorderi.Naš narod toliko voli ivičnjake da će isti biti urađeni u rekordnom roku.Ratko Mitrović je imao i nekih problema sa kamionima.Naime,veliki kamioni "damperi",nisu registrovani za vožnju po putevima van gradilišta,pa su klasični kiperi,koji su registrovani,dovozili pesak iz pravca pančevačkog mosta,istovarali ga na gomilu pored"deteline",a zatim su bageri ponovo utovarali pesak u dampere,koji su ga odvozili na trasu.Meni je to ličilo na presipanje iz šupljeg u prazno.Preksinoć,kada sam bio kod deteline,oko 11 sati,dampere više nisam video,nego samo klasične kipere,koji voze i po zrenjaninskom putu.Rekao bih da su uvideli da je presipanje iz šupljeg u prazno,u najmanju ruku neekonomično,i sada je sve "leglo"na svoje mesto i nezaustavljivo teče.
 
Ђорђије, јеси ли узео у обзир и деоницу у Земуну на којој није још ни лопата песка набачена, а како се чини има још објеката за рушење?
Борчанац, шалим се наравно :kk:
 
Da li sam ja dobro promtumačio da na pristupnim putevima mostove i nadvožnjake rade kinezi, tako da Ratko Mitrović prkatično radi samo zemljanu trasu?

U tom slučaju procena nadzornog organa ima više smisla!
 
Не! Кинези раде само 3 од 8 мостовских конструкција. Колико сам разумео главни и два надвожњака преко Себеша и пруге.
На делу до зр.пута су готова два моста, преко Великог и Визељ канала од стране домаћих. За остало не знам како се креће, ускоро ће и преко Зр.пута надвожњак а остало...
У ствари има и неких надвожњака преко трасе, бар један. Вероватно у пољопривредне сврхе, и они су се радили пролетос када сам сликао стубови су били израђени.
 
Ja nisam shvatio kako to Kinezi ucenjuju naše. Deonice puta se mogu nasipati i bez korišćenja mosta. Hoću reći u pitanju su nezavisni poslovi. Nisam još pročitao kraću analizu problema (bez iznošenja stavova kakvi su kinezi i kakvi su naši).
 
Možda je sada, posle podataka koje je izneo nadzor (ako su verodostojni), situacija jasnija.

Ukratko, Kinezi obavljaju svoj deo posla korektno i ne kasne. Naši, što zahvaljujući problemima oko eksproprijacije (za šta je kriv grad), što zahvaljujući mentalitetu "lako ćemo" (za šta je kriv "Ratko Mitrović") kasne sa svojim delom posla. Kako bi sve uradili u roku i ne bi plaćali penale, žele da angažuju dodatnu radnu snagu i rade duže, a to dodatno košta (famozno ubrzanje radova). Kinezi to ne žele da plaćaju. Tu ih razumem, nisu oni krivi što grad nije odradio svoj deo posla. Možda su zato tražili dodatna sredstva? "Ratko Mitrović" je u problemu. Može da ubrza i tako sebe i grad izvuče iz problema, ali Kinezi nemaju razumevanja. Potrošili bi više para nego što su planirali, a ovako im situacija ide na ruku, jer ako se ispostavi da posao nije završen u roku zahvaljujući gradu i podizvođaču, naplatom penala zaradili bi i više nego što su planirali. Možda je rešenje koje bi zadovoljilo obe strane to da se odobri šestomesečno produženje rokova. Kinezi ne bi morali da finansiraju ubrzanje radova, grad bi mogao da završi eksproprijaciju, a "Ratko Mitrović" završi svoj deo posla bez dodatnog angažovanja radne snage i tehnike. Niko ne bi plaćao penale i svi zadovoljni, sem nas građana. Nekome to ne odgovara. Kome i zašto? Na kraju krajeva, sve je to politika. Eto, tako ja vidim trenutnu situaciju.

Nije mi samo jasno, iz kojih razloga su Kinezi u jednom trenutku pokušali da prikažu da kasne i radovi na mostu.
 
A sto grad nije odradio svoj deo posla, sta ih sprecilo da ga urade ako su vec potpisali ugovor sa takvim rokovima ?
 
Мислим да се решење целе заврзламе само намеће - нови кредит за убрзање радова™ :D
 
Vrh