Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Delija voli da pluje našu vlast to je sve.


Verovatn

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
MilisaV je napisao(la):
Delija voli da pluje našu vlast to je sve.
Verovatn
Да у овој земљи свако воли да критикује власт Србија би била много боље место за живот и рад. Ја критику власти схватам као друштвену обавезу.

Борчанац,цана овог моста као и 21км саобраћајница је више него коректна, као и уговорена могућност повећања цене од 10%.
 
U pravu si za to.


Samo ja nisam rekao kritikuješ nego pljuješ.

I to na nivou svetska zavera, treće oko i taj fazon.

Nazivaš legitimnu vlast stranim plaćenicima i slično.

A to nije kritika.



Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Ја ти ово могу схватити само као твоју зломаерност или евентуално политичку острашћеност пошто сам на форуму већ документовао неке чињенице као што су снимци високих функционера владајућих странака или врло важне и активне НВО каква је цесид који се захваљују својим америчким финанијерима. Поврх свега, они сами у тим снимцима сматрају да су управо страни фондови "стуб демократских реформи у Србији". Но,то нико нијени крио још од отпорашких дана.
Имамо и скори пример владе Србије у коју долазе странци,имамо пример укидања српских институција на једном њеном делу од стране те исте владе.Имамо пример тренутно најјаче странке која се хвалила да јој је америчка агенција радила кампању. Имамо пример папагајизације државних симбола,председника са лажном дипломом,немогућности коришћења српског писма у српском пасошу,мали милион планског уништавања државних фирми,склапања штетних уговора,корупције...

Дакле,оно што су за тебе теорије завере то су за саме "заверенике" чињенице које ни они сами углавном не крију.

Но,свеједно ово нема никакве везе са чињеницом да Кинези ништа мимо уговора нису урадили а да се по њима осуло дрвље и камење. А имали смо скори пример медијских бајки о једном другом мосту иако је било и те како незаконитих радњи мимо,иначе штетних уговора као и повећања цене моста за више десетина процената.

едит: Сад се сетих да је та твоја "легитимно изабрана власт" сматрала да избори нису били легитимни али су то у међувремену заборавили.
 
Па критика власти у сваком случају не може да шкоди. Пљуни их и вероватно нећеш погрешити :D Можда нешто и погодимо па се забрину. У сваком случају Гузенбауер и екипа, сада отворено љуља :!:


Цена није коректна јер је тих 21 километар мајка за рад, наспи и асфалтирај, има 8 мостовских конструкција од којих једна озбиљна и петља на Зр.путу, уз мост који није ни на који начин фасцинантан.
4,72 милиона кошта ауто пут по километру на лошијем терену, а то је цена исте ове компаније. Овде је лакши терен и није тај профил пута. А и онако је мање од 100 милиона у питању, остатак пара не би потрошили ни бешку да су направили овде, а ово није толики мост
Када сам видео Бугарски мост ( Видин ) за те неке паре, очи ми испале. Јесте мање приступних путева али је садржајнији и сам мост а тек пруга од 5 км са две станице на различитим крајевима, брр...
Можда грешим, али то је мој утисак
 
Борчанац,рекао бих да имаш погрешан утисак.Осам мостовских конструкција,једна је,беше око 600м,једна петља и мост преко Дунава,са све подугачком трасом на стубовима на борчанској страни и то све за 170 милиона. Дакле,то је цена која је само 10 милиона евра већа од цене самог моста на Ади.

Упоредна цифра за километар аутопута ти једноставно није применљива на овакве саобраћајнице али ако ћемо тако, УМП-а,нас је коштао око 100 милиона евра по километру а овај део СМТ-а само 8 милиона. ;)
 
Набројао сам и ја већину компликованијих ствари, тај мост на Себешу, кад већ поредимо, умало па да може да премости Саву уместо моста на Ади. :D Знам да ми ни поређење са ауто путем није на месту. :) За УМП нам треба још која милијарда по Јовину, а овде ћемо видети :( Чудан ми је чак и избор локације, нити Борча, нити Земун а и једнима и другима приближили теретни саобраћај, једини контекст ми је ПКБ и прича о индустријској зони и 70 000 радних места, то јест, има ту неко да се огребе за земљиште а то је можда важније и од самог моста било.

Углавном утисци су утисци. Био би захвалан да даш неко поређење које је применљиво, неко слично градилиште, или бар делове који су за поређење да видим колико грешим са својим поређењима?
Да ли ти је мост Видин-Калафат за поређење, са све приступима и железницом са станицама? 160 милиона долара!

Док не градимо сами себи инфраструктуру, мени већ све мутно. Да све раде домаће фирме можда бих ћутао, јер шта год да мазну опет је све ту у Србији. А цена би сигурно била далеко мања, или бар упосленост већа. Овако теорија завере мора да постоји, јер плаћамо неки страни нам квалитет.
Чекамо даља упутства Бетина, Доминик штрокан ( мора да сам изоставио слово ) Гуза и други, знаће шта нам ваља чинити. :(
 
Nije baš tako ni zahvalno porediti cene mostova kod nas i negde drugde. Ovi su morali da dođu čak iz azije da bi tu radili. Teren je močvaran..

A svakako da se neko ogrebao! U to sve manje i manje sumnjam :) Što se tiče mosta, on meni više izgleda kao zaobilaznica oko Beograda. Posle Višnjičkog bi Pančevac postao gradski most a ne magistralni.. Dakle, njegova namena je pretežno tešk isaobraćaj a ne gradski. Uz to da je dovoljno blizu da bi se nekima više isplatilo tuda da idu nego preko Pančevačkog i Brankovog.
 
Борчанац":2l407q9i je napisao(la):
Да ли ти је мост Видин-Калафат за поређење, са све приступима и железницом са станицама? 160 милиона долара!
Овде су мало другачије бројке:

P5130431.jpg


Бугарски мост је ужи од Панчевца (за један колосек), дакле овај наш Кинез је шири и мени некако моћнији.

1.JPG


То што овај има каблове нешто ме не ипресионира, наш има моћније стубове и није мање рада и материјала прогутао...

2.JPG


А има и оваквих података на крају изградње пројекта:

"The Vidin-Calafat bridge took six years to build, cost Euro 275 million and was financed in part by the European Union."

http://www.bridgeweb.com/Article/defaul ... 6&typeid=8

или нпр. ово:

"Cost benefit"Analysis of the Bridge “Vidin-Calafat”:

The initial budged was 236 million € including
construction expenses, consultancy and research
costs. Because of changes in the construction
process the project has lack behind....
..
So we estimate the real cost to
about 294.80 million €

http://www.wseas.us/e-library/conferenc ... TED-95.pdf
 
Nas most jeste mocniji tu nema dileme i po recima nadzora u pozitivnom smislu predimenzioniran da traje i da bude kvalitetan.
 
Е што има каблове...А што има пругу? Наш је за четвртину краћи, зар не?
Мислим, нисам постао тута преко ноћи, чисто поредимо! 8)

А за цену...па кад ја ид**** видео на википедији...http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9C%D0%BE ... 0%B0%D1%82 :oops: кажу 160 и то долара.

Андреј.Љ. је писао нешто, сећам се да је добар део посла пао Бугарима, и чини ми се 5 петљи денивелисаних, можда то и грешим...
 
Nisu nikako uporedivi mostovi, ni po vrsti, ni po dužini, ni po fundiranju, ni kapacitetu. Mislim da je čak u jačoj seizmičkoj zoni most V-K. Jedini zajedinički imenilac za ova dva mosta je reka Dunav, mada to je više sa filozofskog aspekta, tehnički nemaju veze jedno sa drugim. Jedno što mogu da kažem je da most V-K zahteva veće troškove održavanja od kineskog (po jedinici dužine naravno). Ali to pokriva mostarina koja je od 6€ za obična vozila pa do 37€ za one sa 4+ osovine.
 
Zašto bi trebalo da bude skuplji most ako ima kablove? To znači manji broj stubova, tanja kolovzna konstrukcija... Slažem se s Lordom, teško da možeš objektivno da porediš takve dve stvari. Dok npr u Beškoj možeš da porediš jedan most od drugog jer su praktično identični, na istom mestu rađeni...
 
Pa da uporedimo kako treba (sve je u istoj razmeri):
C_Users_Marko_Desktop_vidin_kalafat_zemun_borca.jpg



Inače zvanične dužine su
Vidin-Kalafat: 1971m
Zemun-Borča: 1482m
Pančevački: 1526m
 
Ух, доста си рекао Лорде.
Обзиром да твоја реч има тежину, можда реч две о томе да ли мислиш да је могло јефтиније или да би нам другачији пројекат донео више. У том смислу сам ја поредио.
 
Hvala Lord,

Ja sam svoje misljenje izneo kako na osnovu vidjenog a pre svega na osnovu stava nadzora da je most pravljen da traje
 
Борчанац":1veb419c je napisao(la):
Ух, доста си рекао Лорде.
Обзиром да твоја реч има тежину, можда реч две о томе да ли мислиш да је могло јефтиније или да би нам другачији пројекат донео више. У том смислу сам ја поредио.

Није могло јефтиније. Континуална греда,сандучастог пресека (у комбинацији са преднапрегнутим бетоном ? ) је најјефтинији и углавном најефикаснији начин премошћавања река. Другачији пројекат моста не би донео ништа више осим можда комотнијег распона преко пловног пута на Дунаву. Колико знам,ширина пловног пута на том делу Дунава је 200м а главни распон моста који иде преко тог дела реке је нешто ужи.
 
@borčanac
Vrlo je nazhavalno komentarisati cenu jer stvarno ne znam tačno detalje projekta, mada sto se rešenja tiče, svakako je PNB-kontinualac dosta efikasno rešenje. Svakako je jedno od najjeftinijih za održavanje, što je kod nas u Srbiji možda i najvažnije. Ne treba nam neka nova gazela ili pančevac, da dozvolimo da posle 40 godina neodržavanja bude jeftinije napraviti novi nego sanirati postojeći. U građevini sve ima dobre/lose strane i ništa nije definitivno određeno kao "najjeftinije"

Dobre strane su dakle: mala količina betona, tipsko betoniranje itd, jeftino održavanje.

Glavna loša stana ovakvog rešenja je potreba za većim brojem stubova, koji zahtevaju i veće i skuplje radove u vodi, na fundiranju itd. Nekad je jeftinije pobiti više šipova na 2-3 stuba nego malo šipova na 15 stubova. Mada to sve treba videti i cena zavisi od mnogo faktora (tehnologije, uslova tla, mašina itd..). Nemam nista protiv što je glavni raspon iznad plovnog puta Dunavana cca 170m, s obzirom da je na nizvodnom Pančevcu jedva 150m. Ali onda se i postavlja pitanje čemu forsirati da neki mostovi nemaju stubove u vodi na mnogo manjim plovnim putevima (Npr Most preko Ade).

Takođe ovako sa inženjerske tačke gledišta dva odvojena sadnučasta preseka su lošija od jednog većeg po mnogo čemu. Više se materijala i oplate koristi, manja je krutost, zahteva šire stubove itd. Mada u građevini materijal često ne prelazi 25% cene projekta, 70% cene je radna snaga, mašine, tehnologija i oko 5% logistika i projektovanje. Tako da verujem da su kinezi imali već tehnologiju i obučenu radnu snagu za ovakve preseke, a verovatno i gotov projekat.
 
Da li je ovo jedni progres istočno od Zrenjaninskog puta (prelaz preko prige BG-PA) ?

pruga_1.jpg

pruga_2.jpg
 
zb.jpg

Није.
Ову слику приступних путева је неко постављао овде, а види се и датум. Од тада су вероватно напредовали.
Мислим да има негде и боља слика, где се више види источни део.
 
Po uputstvu Borčanca, promuvah se nekako do obale odakle se može iole fotkati. Inače, ono ne izgleda k'o nečije dvorište, ono jeste nečije dvorište. :) Htedoh čoveku/ženi da kucam na vrata i da pitam je l' mogu par minuta da se zadržim - samo da fotkam. Međutim, ko god da je bio unutar kuće, odvrnuo je 'ziku za sve pare. Ne bi me on/ona čuli pa da provalim vrata. :)

Samo 2 fotke, jer je mesto dosta obraslo drvećem. Inače, klupica koja gleda na Dunav im je strava. :)


''Kineski most'' - fotka 1 by dzonihsv, on Flickr


''Kineski most - fotka 2'' by dzonihsv, on Flickr

Možda narednih dana skoknem i do istočnog dela gradilišta (ima putića kroz njive kuda se može prići i na'vatati, cenim, interesantnih kadrova).
 
А не, не није двориште :)
Поглед и клупица су врх, цео плато...
Не обилази куће, има нервозних ротвајлера :)
 
На крају,овај мост естетски на најмање неће заостајати за симболом преко Аде™ ако изузмемо чињеницу да се неће видети са сваког ћошка града. Чак бих рекао да је изливање и обрада бетонске конструкције урађена пажљивије у естетском смислу него што је то било у случају пилона™.
 
dzonihsv":vnlvrgau je napisao(la):
Po uputstvu Borčanca, promuvah se nekako do obale odakle se može iole fotkati. Inače, ono ne izgleda k'o nečije dvorište, ono jeste nečije dvorište. :) Htedoh čoveku/ženi da kucam na vrata i da pitam je l' mogu par minuta da se zadržim - samo da fotkam. Međutim, ko god da je bio unutar kuće, odvrnuo je 'ziku za sve pare. Ne bi me on/ona čuli pa da provalim vrata. :)

Samo 2 fotke, jer je mesto dosta obraslo drvećem. Inače, klupica koja gleda na Dunav im je strava. :)


''Kineski most'' - fotka 1 by dzonihsv, on Flickr


''Kineski most - fotka 2'' by dzonihsv, on Flickr

Možda narednih dana skoknem i do istočnog dela gradilišta (ima putića kroz njive kuda se može prići i na'vatati, cenim, interesantnih kadrova).


Ček' malo, tajm aut - da li su to oni to spojili raspone?
 
Vrh