Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Iako zvanično most ne pripada obilaznici već SMT-u u neku ruku se u ovom trenutku može shvatiti kao deo obilaznice, a evo zašto. Više je nego očigledno da će naši zaboraviti na deo obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva u narednih xyz godina (kao što se trenutno niko ne oglašava povodom punog profila obilaznice duž glavnog projekta) te će taj most služiti kao veza sa Pančevom i napokon će biti Pančevački most i Savamala oslobođeni teretnog saobraćaja koji je dolazio iz pravca severa i zapada.

Normalno ovo sve ako se uopšte bude krenulo u izgradnju tog mosta, a nešto mi baš ne pije priča za početak radova ove godine.
 
A koja je potreba za mostom preko ade huje,mislim ima li je uopste jer je on ranije forsiran pa se odustalo od njega zbog japanaca i kredita.Ne razumem zasto su njega forsirali tada a ne ovaj isti ali u dilu sa japancima.
 
Most kod Ade Huje je neka druga priča koja nema veze sa obilaznicom tj. stvar ide ovako.

UMP: most kod Ade i Pančevački most
SMT: Most Zemun - Borča, most kod Ade Huje
Obilaznica: Ostružnički i most kod Vinče

Kao što se može videti, trenutno su izgrađena 2 mosta, 1 se gradi, a potrebna su nam još 3 komada.
 
shmeksi":31ov59um je napisao(la):
Iako zvanično most ne pripada obilaznici već SMT-u u neku ruku se u ovom trenutku može shvatiti kao deo obilaznice, a evo zašto. Više je nego očigledno da će naši zaboraviti na deo obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva u narednih xyz godina (kao što se trenutno niko ne oglašava povodom punog profila obilaznice duž glavnog projekta) te će taj most služiti kao veza sa Pančevom i napokon će biti Pančevački most i Savamala oslobođeni teretnog saobraćaja koji je dolazio iz pravca severa i zapada.

Normalno ovo sve ako se uopšte bude krenulo u izgradnju tog mosta, a nešto mi baš ne pije priča za početak radova ove godine.
Нажалост, ту си сасвим у праву. Ја и даље тврдим да је ова локација моста несрећно обједињавање два потребна моста, али сад, како је, тако је, боље и то, него константан хаос на Панчевцу. Једино чега се плашим, о чему сам причао и раније, то је да ће се транзит преселити у Земун и да ће бити циркус на садашњем лакту, са кога ће се продужавати на мост.
 
Dobar deo sadašnjeg saobraćaja (naravno onaj najsporiji - teretni) na laktu preuzeće pravac Batajnica-Dobanovci, tako da mislim da će budući saobraćaj na laktu biti zapravo sličnog intenziteta kao i danas, pod uslovom da sve raskrsnice budu denivelisane.
 
GOJE":3joaph2y je napisao(la):
Dobar deo sadašnjeg saobraćaja (naravno onaj najsporiji - teretni) na laktu preuzeće pravac Batajnica-Dobanovci
Наравно, кад и ако се тај правац изгради. Да организујемо кладионицу који ће правац бити пре изграђен?
GOJE":3joaph2y je napisao(la):
pod uslovom da sve raskrsnice budu denivelisane.
Под условом... Али, као што си сам рекао...
 
Upravo me to iznerviralo sa denivelisanjem gde su raskrsnicu kod Galenike i starog batajničkog druma planirali da bude obična semaforizovana raskrsnica, a tamo je već sada problem prilikom uključenja/isključenja na raskrsnicu i onda je Đilas krenuo da napada vlast u Zemunu kako je protiv mosta, a lepo mu je predočeno da je tu prosto neophodna denivelisana raskrsnica.
 
I pored dosadašnjih loših iskustava mislim da će deonica "Batajnica - Dobanovci" biti gotova već sledećeg proleća. Da ne kažem 1. Maja. Ne vidim tu neki ozbiljan problem.

Ali i dalje vidim probleme oko trase pristupnih saobraćajnica za "kineski most". Nadam se da će razum preovladati i da će nas buka kamiona na semaforima i kilometarske kolone zaobići.
 
Čekaj da tačno definišemo na šta se kladimo.

Znači pitanje je sledeće "Šta će prvo krenuti da se gradi, most ili Batajnica - Dobanovci?"

Ukoliko bih morao stavio bih novac na obilaznicu jer nešto sumnjam da će se sa mostom krenuti ove godine.


Jedno pitanje, zna li se kada će PDR za most ući u javnu raspravu jer bih zaista želeo da vidim šta je tačno planirano.
 
GOJE":3kn1r7ul je napisao(la):
I pored dosadašnjih loših iskustava mislim da će deonica "Batajnica - Dobanovci" biti gotova već sledećeg proleća. Da ne kažem 1. Maja. Ne vidim tu neki ozbiljan problem.

Ali i dalje vidim probleme oko trase pristupnih saobraćajnica za "kineski most". Nadam se da će razum preovladati i da će nas buka kamiona na semaforima i kilometarske kolone zaobići.
Slazem se
 
Не шта ће прво кренути да се гради, него шта ће пре бити изграђено. Не заборавите да Батајница-Добановци има проблем са експропријацијом од тајФуна, а банатски део је углавном власништво ПКБ-а, који је државна фирма. Осим тога, обилазницу гради друг Мрка који се само слика и фрља се путевима, а мост и приступне саобраћајнице Кинези који кад крену да граде, онда граде. Према томе, чак и то што ће мост кренути касније да се гради (мада ни то није сигурно), не даје предност обилазници у тој трци. Према томе, хаос на лакту није немогућ, јер ће то онда бити главна транзитна раскрсница. Да не говорим о томе да нико не помиње ту раскрсницу, која је по мени много критичнија (вероватно ће бити у нивоу), него само раскрсницу СМТ и Цара Душана.
 
Stoji sve sto wille kaze.A mene zanima zasto posle e75 puta put ce praviti krivinu ka mostu a nece se produziti pravo od autoputa?


2mo9noj.jpg
 
Зато што, ако би ишао право, удара на Банатску, тј. семафор код окретнице код Сабораћајне школе, а богами и преко школе. Ово је вероватно скренуто да се направи што мање штете приликом провлачења саобраћајнице. Да је памети као што није, па да тако и Ђорђа Станојевића изађе на Тошин бунар...
 
Wile E. Coyote":2kvo9pax je napisao(la):
Да је памети као што није, па да тако и Ђорђа Станојевића изађе на Тошин бунар...
Da je bilo pameti misliš. Nakon GUP-a i Airport city od tog poduhvata više nema ništa. ostaje nam samo da se nadamo da će smisliti neku saobraćajnicu kroz sadašnji IMT.
 
Ја и даље мислим да је то уз неко кривудање (и можда неко минимално рушење) изводљиво, само што нема никог са пар грама мозга на одговорном месту да се сети:

1zzjghu.jpg


(Намерно сам вукао линије у цик-цак да се види да места има)

Ал' да не офтопичим више, могли бисмо да отворимо нову тему "Брљотине ретарда који су правили ГУП".
 
Wile E. Coyote":2n4z3y1z je napisao(la):
Ал' да не офтопичим више, могли бисмо да отворимо нову тему "Брљотине ретарда који су правили ГУП".
Otvaraj!
 
Otvaraj topic, pa da ti analiziram skicu.
 
Sad je bio prilog na RTS,sve isto,slika je bila iza na kojoj se jasno vidi trasa SMP-a sa mostom preko ada huje a takodje i trasa UMP-a :kk:
 
Reda radi da prenesemo i tu vest sa RTS-a


Predugovor za most Zemun - Borča
Predstavnici CIP-a i kineske korporacije za puteve i mostove potpisali su predugovor, vredan 1,9 miliona evra, za gradnju mosta između Zemuna i Borče. Most bi trebalo da bude završen 2013. godine.

Predstavnici Saobraćajnog instituta CIP i kineske kompanije "Čajna roud end bridž korporejšen" (China road end bridge corporation) iz Pekinga potpisali su predugovor, vredan 1,9 miliona evra, o izradi idejnog i glavnog projekta za most preko Dunava, Zemun - Borča, sa pripadajućim saobraćajnicama.

Ministarka za Nacionalni investicioni plan Srbije Verica Kalanović, posle potpisivanja tog dokumenta, rekla je da će idejni i glavni projekat biti završeni u naredna dva meseca.

Most će biti dugačak jedan i po kilometar, a pripadajuće saobraćajnice 21 kilometar. Nosilac projekta, čija ukupna vrednost iznosi 170 miliona evra, jeste Ministarstvo za NIP, a glavni partner na reazaciji je Grad Beograd.

Ministarka je istakla da "Eksim Banka Kine" treba da obezbedi 85 odsto sredstava, a Ministarstvo za NIP 15 odsto, dok će troškove za eksproprijaciju platiti Grad Beograd.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da će, završetkom tog mosta, iz grada biti izmešten veliki deo teretnog i drumskog saobraćaja. Đilas je rekao da se već radi most preko Ade i da će u naredne četiri godine biti završen i most u Obrenovcu, gde se već radi deo pristupnih saobraćajnica sa surčinske strane.

Predugovor o izradi idejnog projekta za most preko Dunava, u prostorijama CIP-a, potpisali su generalni direktor tog preduzeća Milutin Ignjatović i generalni direktor kineske korporacije Jao Hajdong.

Izgradnja mosta Zemun - Borča predstavlja novi model realizacije velikih infrastrukturnih i razvojnih projekata u Srbiji i rezultat je saradnje vlada Srbije i Kine.

Sporazumom dveju vlada o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture, koji je potpisan 20. avgusta 2009. godine u Pekingu, utvrđeno je da će prioritet u narednom periodu biti implementacija projekta izgradnje mosta Zemun - Borča sa pripadajućim saobraćajnicama.

Most bi trebalo da bude završen do kraja 2013. godine.
Izvor: RTS
Link (sa video klipom): http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/441471/Predugovor+za+most+Zemun+-+Borča


Samo da dodam par stvari koje nisu navedene ovde, a to je da će Grad platiti i tehničke pripreme za izgradnju mosta i saobraćajnica. Imam samo nekoliko pitanja. Ko uzima tj. ko će vraćati kredit, Grad ili Republika? U čijoj nadležnosti će biti most nakon izgradnje?
 
Potpisan predugovor „CIP”-a i kineskog partnera za izgradnju mosta Zemun–Borča i pristupnih saobraćajnica

1374428_Potpisivanje_ugovora_s.jpg


Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, prisustvovao je danas, u prostorijama Saobraćajnog instituta „CIP”, potpisivanju predugovora o pružanju usluga za saobraćajnicu Severna tangenta u Beogradu, od saobraćajnice T-6 do puta Beograd–Pančevo sa mostom Zemun–Borča.

Predugovor su potpisali predstavnici kompanije „China Road and Bridge Corporation” (CRBC) iz Pekinga i Saobraćajnog instituta „CIP d.o.o.” Potpisivanju je prisustvovala i Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan, i predstavnik ambasade Narodne Republike Kine, kao i Milovan Marković, generalni direktor JP „Železnice Srbije”, Ren Ji, savetnik u ambasadi NR Kine, Aleksandar Bijelić, gradski menadžer, Dejan Vasović, gradski arhitekta, i Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da je današnje potpisivanje korak više u realizaciji celog projekta koji je najavljen pre oko godinu dana.

– Srećan sam i ponosan što će Institut CIP raditi zajedno sa našim kineskim partnerima ovaj most, jer je CIP kuća koja uspešno sarađuje sa gradom Beogradom i koja sa nama radi najveće projekte u gradu. Most između Zemuna i Borče neće spajati samo Kotež sa delovima Zemuna, već dva dela Srbije, dva velika koridora, i omogućiće 2013. godine, kada se završi, da veliki deo teretnog i drumskog saobraćaja bude izmešten iz grada. Rekli smo da ćemo u ove četiri godine mnogo pažnje posvetiti infrastrukturi, da će to biti „godine mostova” u Beogradu. Jedan veliki most se gradi i njega možete da vidite, završićemo i most u Obrenovcu, koji ćemo takođe raditi zajedno sa Ministarstvom za NIP, i gde već radimo deo pristupnih saobraćajnica sa surčinske strane, i ovo će biti treći most koji gradimo. Zahvaljujem svima na onome što smo uradili tokom poslednjih devet meseci, jer je to za naše standarde bila ogromna brzina, koju smo obećali i ispunili i u gradu i na nivou republike. Verujem da će tako biti i sa firmom koju smo od kineske države dobili kao izvođača – rekao je Dragan Đilas.

Verica Kalanović, ministarka za nacionalni investicioni plan, podsetila je da je prve razgovore na ovu temu, pre nešto više od godinu dana, posetom Kini započeo predsednik Tadić. Nakon toga su počeli pregovori vezani za izvođačke ugovore i finansiranje ovog projekta. On podrazumeva 21 kilometar puta i nekoliko mostova, od kojih je najduži onaj preko Dunava, sa više od 1.500 metara.

– Dogovoreno je da ovaj projekat, u ime Vlade Republike Srbije, koordiniraju Ministarstvo za NIP i grad Beograd, koji će zajedno voditi izvođački ugovor, definisati projektni zadatak, angažovati nadzor i finansirati projekat. Oni projekat vode bez ikakvih teškoća ili nerešenih pitanja. Sa kineskom firmom „China Road and Bridge Corporation” (CRBC) 23. oktobra potpisali smo predugovor, koji podrazumeva cenu od 170 miliona evra, tako da 85 odsto bude iz projektnog zajma, a 15 odsto iz Ministrstva za NIP, dok će troškovi ekproprijacije i tehničke pripreme biti na teret grada Beograda. Ugovor predviđa tačno definisane rokove, tj. 2013. godinu, čije produžavanje nećemo dozvoliti, učešće domaćih podizvođača od najmanje 45 odsto, i danas imamo na delu implementaciju tog predugovora u vrednosti od 1.900.000 evra. Ovaj ugovor podrazumeva klasičnu pripremu za realizaciju, geološka snimanja, geotehnička istraživanja, izradu idejnog i glavnog projekta – kazala je ministarka Kalanović.

Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta „CIP”, istakao je da se radi o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata. Za saobraćajnice će biti zadužen CIP, dok će kineska strana, zajedno sa ovom kompanijom, projektovati veliki i još tri mosta.

Jao Haodong, generalni direktor „China Road and Bridge Corporation” (CRBC), rekao je da potpisivanje ovog ugovora predstavlja početak saradnje kineskih i srpskih firmi i znak suštinskog razvoja ekonomskih odnosa dve zemlje. On je zahvalio srpskoj i kineskoj strani na ukazanom poverenju, kao i srpskim kompanijama sa kojima će se sarađivati u realizaciji ovog projekta.
izvor: BeoINFO

Vest je vec preneta na ovom topiku, ali ovo je vest od gradske uprave direktno, pa neka stoji ovde za uporedjivanje (sitne razlike u interpretaciji iste vesti u razlicitim medijima ume da bude zanimljiva ;) ).
 
Gledam klip i ovu fotku sa gradskog sajta i ovaj naš čikica što se rukuje sa Kinezom odmah gleda u kamere da ga snime, a ovaj Kinez mu gleda u potiljak, a ond abaciš pogled na fotku tajne večere na gradskom sajtu i umreš od smeha (šta će čovek iz Železnica tu?)
 
shmeksi":16x03e39 je napisao(la):
Gledam klip i ovu fotku sa gradskog sajta i ovaj naš čikica što se rukuje sa Kinezom odmah gleda u kamere da ga snime, a ovaj Kinez mu gleda u potiljak, a ond abaciš pogled na fotku tajne večere na gradskom sajtu i umreš od smeha (šta će čovek iz Železnica tu?)
Da, i sam htedoh da pitam za zeleznice... Ovde su se na forumu prosipale zelje za drumsko-zeleznickim mostom, ali nista od toga u javnosti nije pomenuto. A opet neko je od zeleznica srbije potpisao nesto... :) Mada verovatno jos neki detalj ugovora gde nesto treba da se slije i zeleznicama iz tog kredita ili deo posla u nekom prilazu... Nadam se da ce uskoro biti vise info, tj. kada se pojave konkretni planovi, pa ce se i ovo vec razjasniti. :)
 
Vrh