Vlast u Zemunu protiv mosta preko Dunava!
Opštinska vlast u Zemunu dala je negativno mišljenje za izgradnju mosta Zemun - Borča zbog nivelisanja samo jedne raskrsnice u blizini?!
RASKRSNICA VAŽNIJA OD MOSTA... Budući most preko Dunava
Opštinska vlast u Zemunu dala je negativno mišljenje za izgradnju mosta preko Dunava zbog pitanja nivelisanja i regulisanja jedne raskrsnice u blizini mosta! Skupština ove opštine, naime, na poslednjoj sednici nije podržala Nacrt plana detaljne regulacije za saobraćajnicu Severna tangenta (od ulice cara Dušana do Zrenjaninskog puta, sa mostom i petljom sa Zrenjaninskim putem) koji je predložila Komisija za planove Skupštine grada krajem oktobra. Primedba se odnosi na raskrsnicu Novosadskog i Batajničkog puta, za koju opština traži da bude denivelisana umesto površinska.
Gradonačelnik Dragan Đilas kaže za Press da je vrlo neprijatno iznenađen odlukom opštine Zemun, koju vode Srpska napredna stranka, Socijalistička partija Srbije i Demokratska stranka Srbije.
PROSTRAN: STRUČNJACI ODLUČILI
Predsednik opštine Zemun Branislav Prostran tvrdi da je primedba o denivelisanju raskrsnica na mestu, bez obzira na to što kontrira komisiji Skupštine grada.
- Naša primedba je samo tehničke prirode, a to je, uostalom, primedba koju imaju i JP „Putevi Srbije" i Sekretarijat za saobraćaj. Nemamo nameru da sabotiramo izgradnju mosta. Stručne službe u našoj opštini su pregledale ovaj projekat i ovo je više njihovo nego moje mišljenje - istakao je Prostran.
- Ne mogu da verujem da u našem gradu postoji neko ko može da kaže da je protiv izgradnje mosta Zemun - Borča! Prosto je neverovatno da bilo ko može da bude protiv izgradnje mosta koji je neophodan Beogradu. Ovo samo pokazuje da je politika ušla tamo gde joj svakako nije mesto, a to je mesto gde treba da se rešavaju realni problemi građana - kaže Đilas.
Prema njegovim rečima, vlast u Zemunu dala je negativno mišljenje za izgradnju mosta preko Dunava zbog pitanja nivelisanja jedne raskrsnice.
Suluda odluka
- Da li ova odluka znači da je za opštinu Zemun jedna raskrsnica važnija od mosta koji treba da ih poveže sa Borčom? Da li su ljudi koji vode ovu opštinu protiv razvoja svoje opštine i svog grada? Umesto da zajedno sa gradom rade sve sto je moguće da se ovaj projekat što pre završi, da ovde prođe obilaznica, zbog čega bi građani ovog dela grada imali ekonomsku korist, vlast u Zemunu se bavi politikanstvom i donosi odluku da je faktički protiv toga da Beograd posle 40 godina dobije još jedan most - navodi Đilas.
Gradonačelnik Beograda najavljuje da će Skupština grada uskoro usvojiti regulacioni plan vezan za izgradnju mosta preko Dunava i poziva vlast u Zemunu da zajedno sa gradskim strukturama radi na tome da se ovaj veliki infrastrukturni projekat završi, jer je to u interesu svih građana.
- Hajde da se takmičimo u tome ko će da uradi za dobrobit građana, a ne da guramo klipove u točkove onih koji žele da razvijaju Beograd, samo zato sto su iz različitih političkih stranaka - kaže gradonačelnik.
Komisija za planove će o rešenju ove saobraćajnice raspravljati na javnoj sednici 8. decembra ove godine, a u opštini Zemun kažu da je njihova odluka tehničke prirode i da „nema veze sa politikom".
- Naša primedba se odnosi na raskrsnicu Novosadskog i Batajničkog puta, za koju je planirano da bude površinska, odnosno da putevi koji se ukrštaju budu u istoj ravni. To je u direktnoj suprotnosti sa povodom i ciljevima izrade ovog plana. Na deonici Beograd - Batajnica nalaze se tri ovakve raskrsnice na razdaljini od 260 metara, dok je na jednoj čak i okretnica GSP-a, što usporava protok saobraćaja. Zato smo mi tražili da se na ukrštanju u ulici Cara Dušana, oko broja 266, uradi denivelisana raskrsnica - kaže arhitekta u odseku za investicije opštine Zemun Mirjana Šisler.
KINESKI MOST
Vlada Srbije i Grad Beograd potpisali su krajem oktobra predugovor sa kineskom kompanijom „Čajna roud" o gradnji mosta Zemun - Borča u vrednosti od 170 miliona evra, pri čemu će 85 odsto novca, odnosno oko 145 miliona evra, biti obezbeđeno iz kredita kineske Eksim banke. Očekivani rok za izgradnju mosta je 2013. godina. Most će biti dug 1.507 metara i imaće saobraćajnice koje će ga povezivati drugim putevima, dužine oko 21,6 kilometara. Povezaće oko 380.000 stanovnika Novog Beograda i Zemuna sa 170.000 ljudi koji žive na levoj strani Dunava u opštini Palilula.
Skuplje rešenje
Ona priznaje da bi predloženo rešenje bilo skuplje od onog koje je dala Komisija za planove skupštine grada!
- Ostajemo pri stavu da je bezbednije da se putevi na tom mestu ne ukrštaju u istom nivou. Mislim da bi ulica Cara Dušana trebalo da ostane u istoj ravni, a da nova ulica, koja vodi na most, bude izdignuta. To bi bila skuplja investicija nego da se radi površinska raskrsnica, ali ujedno i trajno rešenje - kaže Šislerova.
Predsednik Skupštine opštine Zemun Branislav Tutuš, koji je potpisao sporno rešenje, istakao je da je ovo rešenje doneto jednoglasnom odlukom svih prisutnih članova tog skupštinskog zasedanja.
- Ovde se ne radi o političkim stanovištima. Trebalo bi da se uvaži mišljenje naše opštine, jer to je deo naše teritorije, a tim stručnih ljudi proveravao je ovaj dokument - kaže Tutuš.
EKIPA PRESSA
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/89365/Vlast+u+Zemunu+protiv+mosta+preko+Dunava!.html
Ko je ovde u pravu ljudi?Denivelisati ili ne denivelisati pitanje je sad?