Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Одлука о изради плана детаљне регулације спољне магистралне тангенте (СМТ) – II фаза, од приступног пута ка комплексу трафостанице „Београд 20” до ауто-пута и везе са Новом мокролушком улицом (петља „Ласта”)

Rok izrade je godinu dana,dakle tada ce biti definisan najzanimljiviji deo trase od Trafostanice do Petlje lasta.
 
drum1":17kw4arp je napisao(la):
Лорд је све објаснио наравно, хвала му.

На моју велику несрећу, да ће да праве пилончиће, арматура би била изведена, овако је сигурно да неће. Међутим, заиста је аљкаво!!!

Када кажеш аљкаво... Мени највише тако делује прва ствар са којом се сретнете на неком градилишту, ограда. Ова прети да се обруши на некога у узаном пролазу око градилишта.



Још једна заостала од раније
 
1043851_10201682353410405_1424164359_n.jpg
 
Da li postoji put i način da se ,,izdejstvuje,, da ,,Kineski,, most
ipak dobije makar jedne male stepenice za silazak na samu levu obalu Dunava ?
 
Прошли пут кад сам цртао нешто што је мени било логично беше клање по форуму.Ваљда је сад логичније? :roll:

bg.jpg


8)
 
To o cemu ti pricas je sestar urbanizam eto da se zadovolji geometrija.

Ovo sto si sada nacrtao je solidna ali dalja alternativa koja bi bez potrebe dodatno opteretila j. gagarina i t6 u delu iza groblja.
 
Igor":3lf3kjn5 je napisao(la):
To o cemu ti pricas je sestar urbanizam eto da se zadovolji geometrija.
Хвала.То су ти Париз,Лондон,Москва...

paris-space_chris-hadfield.jpg


tumblr_m22e0wsZau1qzyhb5o1_1280.jpg


london-from-space_2192333k.jpg


Igor":3lf3kjn5 je napisao(la):
Ovo sto si sada nacrtao je solidna ali dalja alternativa koja bi bez potrebe dodatno opteretila j. gagarina i t6 u delu iza groblja.

То што сам сад нацртао је била моја спрдња која ће на жалост ускоро бити немоновност и која је практично предвиђена новим ГлУПом.Изгледа да се спрдају и у урбанистичком заводу.

Овде су се чак и неки људи с којима се не слажем по многим питањима сложили са мном о дебилности целе ствари тачније планиране колотечине или спирале обилазница-смт-умп. Ствар је једноставна,или ћемо правити инфраструктуру која исправља урбанистичке пропусте из прошлости и наставити са развојем или ћемо правити инфраструктуру која се повинује тим пропустима и остати недоречен и неразвијен град.
 
Beograd sa svojim jedinstvenim geografskim položajem (Sava, Dunav, Ada, VRO), jednostavno ne može da se poredi sa navedenim gradovima.

Osim toga svi ovi gradovi imaju centar iz koga se opisivanjem kružnica prave unutrašnji ili spoljašnji prstenovi oko gradskog tkiva. Beograd nije kružnog već polukružnog oblika, jer je izgrađen samo sa desne obale Dunava. Zato u BG praktično nema smisla igrati se geometrije.

To naravno ne znači da je UMP-SMP savršeno planirana, ali daleko od toga da je sprdnja, samo zato što iz aviona/satelita tako izgleda.
 
Овде се не ради северној страни града и преласку Дунава већ о небулозним трасама по јужном и западном делу града. Сва три горепоменута града имају реке а Лондон богами и компликованији географски положај.

Оно што сам ја нацртао јесте спрдња али и фактичко стање. Неко се усудио да којекакве испресецане кривуље назове прстеновима и полупрстеновима иако везе са тим немају и то је оно што ја не могу нити желим да сварим. Уместо да се са мном расправљате прочитајте нову бајку планерске мафије о Београду и три прстена а затим реално и планирано стање па да видимо да ли су то заиста прстенови или лаж која изгледа пролази чак и на Беобилду.
 
Правилност кружнице нема ама баш никакве везе с логичним и смисленим планирањем; то ти је онако са чисто филозофског становишта, као са некадашњим фамозним "Радикалским програмом у 100 тачака" - чим је "округла" цифра, сва је прилика да су неку тачку додали, или су нешто важно изоставили.

Париски Периферик је настао када су порушили зидине којима је град био опасан, као и бечки Ринг. После рата су у Бечу градили "Тангенте", мање правилног облика, па смо то, ето, преузели од њих.

Најправилнију кружницу од свих наших "прстенова" има обилазница Батајница - Бубањ поток, коју ћемо градити 40 година (а имаће мањи саобраћај од Старог савског моста), зато што су је идиоти планирали с већим пречником од московског МКАД-а. То стога што је Београд, дабоме, већи и многољуднији град од Москве. А и лепо делује кад се посматра из свемира, са првог српског спејс шатла "Никола Пашић".

Иначе, мост на горњем шпицу Аде ће једном свакако бити саграђен, али не због геометрије, него зато што постоји саобраћајни резон. Камо среће да је обилазница грађена туда, већ би била готова и покупила би, још раније, силан саобраћај са Газеле (па нам можда ни Мост на Ади не би био тако ургентан).
 
Ovde bih se složio - meni je:
T6 - Ada - Ibarska najlogičnija linija koju možemo da napravimo, pri čemu za ne tako velike pare. Ili smo mogli pre mosta na Adi
 
Могли смо, пре моста код Остружнице. А пошто смо њега направили, онда је доњи шпиц Аде био логичнији, јер је ипак ближи центру и има више саобраћаја. Кад све то завршимо, укључујући бар још један потпуно нови мост на Сави, доћи ће време и за горњи шпиц Аде.

А за укидање баснословно скупе трасе обилазнице и кружне пруге за Панчево, предлажем Мост на Ади хуји са СМТ-ом, плус железничку везу Батајница - Падинска скела, са једноколосечним мостом на Дунаву. Чудим се и не могу да поверујем да се тога још нико није сетио...
 
Пантограф":40d832q5 je napisao(la):
Правилност кружнице нема ама баш никакве везе с логичним и смисленим планирањем; то ти је онако са чисто филозофског становишта, као са некадашњим фамозним "Радикалским програмом у 100 тачака" - чим је "округла" цифра, сва је прилика да су неку тачку додали, или су нешто важно изоставили.

Добар си ти и делим позамашну количину ставова са тобом али би било лепо да мало примириш свој его и оставиш мало простора за разумевање онога на шта одговораш а не на предавање на форуму. Ја ни једном речју нисам поменуо правилност кружнице као ултимативни циљ и гемоетрију а ви упорно из не знам којих разлога мени то убацујете у став. Ако је чињенично и планирано стање прстен или још горе, три прстена ја сам Жаклина Глигоријевић.


Пантограф":40d832q5 je napisao(la):
Најправилнију кружницу од свих наших "прстенова" има обилазница Батајница - Бубањ поток, коју ћемо градити 40 година (а имаће мањи саобраћај од Старог савског моста), зато што су је идиоти планирали с већим пречником од московског МКАД-а. То стога што је Београд, дабоме, већи и многољуднији град од Москве. А и лепо делује кад се посматра из свемира, са првог српског спејс шатла "Никола Пашић".

Не,то је зато што нам се град развијао по принципу ширења постојећих неповезаних селендри око Београда,остављању огромних рупа у урбаном ткиву,запостављању 1500 хектара правог центра града на уштрб градње по београдским периферним брдима као и због тога што раније нисмо добили унутрашњи саобраћајни прстен мањег пречника који би претходно повезао те подивљале накарадно урбанизоване селендре и тиме омогућио равномеран развој унутар тог прстена. У многим европским градовима се могу наслутити ти степени развоја и урбанизовања града који су заокружени прстеновима јасне или мање јасне геометрије а код нас је већ од Славије стихијски кренуо урбанистички тумор дуж околних котлина и брда. Данас,уместо да то пробамо да санирамо ми ту пропаст продубљујемо неким изломљеним саобраћајницама и масовном градњом на тешкој периферији за коју једноставно не постоји инфраструктура. (Степа нпр)

Пантограф":40d832q5 je napisao(la):
Иначе, мост на горњем шпицу Аде ће једном свакако бити саграђен, али не због геометрије, него зато што постоји саобраћајни резон. Камо среће да је обилазница грађена туда, већ би била готова и покупила би, још раније, силан саобраћај са Газеле (па нам можда ни Мост на Ади не би био тако ургентан).

Иначе,тог моста нема ни у дугорочним плановима а на овом форуму је ваљда због превелике сентименталности према мосту на Ади одбачен као непотребан упркос оној лакат кривина на крају Јурија Гагарина коју сам означио на цртежу горе и коју намерно потенцирам не би ли скренуо пажњу на ту нелогичност.
 
Delija":34k57py0 je napisao(la):
...то је зато што нам се град развијао по принципу ширења постојећих неповезаних селендри око Београда,остављању огромних рупа у урбаном ткиву,запостављању 1500 хектара правог центра града на уштрб градње по београдским периферним брдима као и због тога што раније нисмо добили унутрашњи саобраћајни прстен мањег пречника који би претходно повезао те подивљале накарадно урбанизоване селендре и тиме омогућио равномеран развој унутар тог прстена.


Видиш да и ја сматрам да је прво требало изградити тај саобраћајни прстен мањег пречника, то би нам одложило хитност градње УМП-а (који заправо и није никакав прстен, већ трансверзала), али и прескупе и саобраћајно недовољно искоришћене обилазнице.

Е, сад, за градњу "по брдима" су заслужни Јовин и компанија, и ја им ту не замерам много: планирали су град по трасама метро линија, које међутим никада нису изграђене. Урбанизам "попуњавања рупа" је аутомобилски урбанизам и он је сада на делу у Београду. Евентуална њихова кривица је у томе што нису реално проценили да ли ће инфраструктура од које им је смисленост плана зависила (метро и ГЖ) моћи да буде реализована. Верујем да из сличних разлога и нема моста на горњем шпицу Аде у плановима, јер се ти планови праве за сагледиву будућност, дакле за 20 година, као и београдски ГУП. А нереално је, и није нам, са Мостом код Аде, неопходан тај мост у наредних 20 година.
 
Попуњавање рупа није баш аутомобилски урбанизам али јесте рационалније и смисленије од градње по периферији без адекватног ЈГП-а тј железничког система. Ради се о простој математици где би збирна дужина путовања била много краћа него што су сада. Следећи корак би био повећање густине насељености али само метро тако нешто може да омогући.

Можда бих могао и да сварим причу о решавању неких проблема града мостом на ади у наредних 20 година али да су рецимо силне станове градили у његовој околини а не баш у блоку 72... О да,немају где. :wink: Топчидерска долина има нула становника и још толико слободних парцела а на другој страни су бродоградилиште,шљункара и топлана.

Некима то има смисла и оправдава локацију моста као приоритетну,мени и даље не.
 
blagoje":uomolfqt je napisao(la):
I stub broj 6 bliže borčanskoj obali.

Sta bismo bez Blagoja :) . Ja nisam ni primetio da nema sestog stuba .
Da li se ti stubovi ne izradjuju zbog glavnog raspona . Ocu reci , mozda je sam sistem gradnje takav da stubovi pored glavnih stubova idu na samom kraju.
 
Vidim da je neko poredio Beograd sa Parizom , Moskvom , Londonom . Beograd moze da se poredi samo sa Sofijom , Bukurestom i mozda sa Budimpestom , Becom , Pragom , a maksimum u poredjenju je Rim . Ima jos gradova naravno , ali nadam se da je poenta shvacena
 
Sro se tice kruznih puteva oko Beograda, Delija je potpuno u pravu.
Trenutno ono sto grade je spirala sa UMP-om koji se nadovezuje na SMT koji se nadovezuje na kruzni autoput kod Panceva kad ga budu uradili.
Treba imati 3 razdvodjena prstena a ne spiralu.

A poredjenje sa Parizom, Londonom i Moskom stoji jer se ovde ne radi o velicini grada vec o organizaciji kruznih puteva, a to nema veze sa velicinom grada, moze i mali grad da ima kruzne puteve.
 
Управо тако али ето,ајмо онда у другу крајност што се тиче величине градова али и геометрије.

Јереван

yerevan_map_streets.jpeg
 
Ne vidim zašto je taj gornji crtež sprdnja i zašto se naglašava ta povezanost UMP-a i SMT-a.... pa naravno da treba da budu povezani...

I ne vidim zašto je to taj crtež ikakva prepreka da se i UMP i SMT jednog dana ne izgrade kao prstenovi...trase postoje, više nego logične ali je odnos potreba-cena izuzetno nepovoljan....

SMT će jednog dana preći Savu, spojiti se sa Radničkom i zaobići Banovo brdo sa južne strane i uliti se u Rakovicu...
UMP će se jednog dana nastaviti ulicom Tošin bunar i tunelom ispod Zemuna i mostom preko Dunava otići u Banat....

.... i eto gotovo savršenih prstenova između kojih se nalazi Banovo brdo čiji saobraćaj se rapoređuje na dva odvodna kanala, kao i kišnica sa dvovodnog krova.....(apropo pozicije Mosta na Adi)

....to što tih planova nema u sledećem GLUP-u mene mnogo ne tangira jer će jednog dana te trase biti u nekom od narednih GUP-ova....jer su logična i opravdana daleka budućnost....
 
Vrh