Šta je novo?

Savski trg

Г. Возд, :D

Да ли исти однос имате и према патини као према кортену? То јест, да ли су вам, такође, ружни кровови Народне скупштине и Храма Св. Саве?
 
Taj model vagona vozd se farba u kafeno sto vidis rdju je tvoj problem ,ljudi zive u vagonima marije terezije uispod gazele nema veze sa starim sajmistem sutra kortenovane klupe
 
sizif":2j16ze9s je napisao(la):
Г. Возд, :D

Да ли исти однос имате и према патини као према кортену? То јест, да ли су вам, такође, ружни кровови Народне скупштине и Храма Св. Саве?
Koliko je meni poznato ti krovovi so od bakra..koji na kraju daje zelenu boju..ako nisu onda lupam :kafa:
 
Kako neko moze da se toliko bavi Beogradom, a da nemoze da prepozna beogradski smisao sa salu? Saljivost opusta, popravlja raspolozenje i priblizava ljude. Samo neprijatelji ne mogu da se sale. Zato je prisustvo duhovitosti potvrda prijateljskih odnosa.
Neko se pozalio na jednoj temi kako ovaj forum nije kao sto je bio nekad, kako su ucesnici rasprava zajedljivi, svadljivi i sl.
Samo jos jedna protivrecnost u nizu.
Sta ima lose, ako se samo odgovori na pitanje, zar tvorci te ploce nisu bili studenti? Nema nista lose ni u odbrani kolega.Ako je nesto istinito ne moze da bude lose, losa je laz i lazljivost. Npr. nazvati iste dekoraterima ili tapetarima, a oni studenti arhitektonskog fakulteta, a ne dekoracije ili namestaja...
 
Pa Brate, postali su "urbane legende" ,generacije budućih studenata arh.će ih pominjati..zar je to malo.. :kafa: a do juče niko nije ni čuo za njih..e sad što in nazivaju tapetarima,sakupljačima krša i sl,ili to što se maskiraju i nose naočare kada idu na faks..to je teret popularnosti.. :D
 
Meanwhile, nedaleko odatle ...

Predlog za novo rešenje trga je gotov.

Autentična, pa tako i jedina stvarno avangardna rđa. Potpuno nadilazi i puku simulaciju rđe i rđu kao intelektualni hir. Fokus artističke intervencije potom preseljen iz prizemnog baratanja materjalima na viši nivo, u konceptualni i upotrebni domen. Uočite majstorsku izvedbu vrata i rešenje prelaza između dva nivoa. To nisu samo stepenice, to je poezija. A tek suncobran!. Sve komponente ove kompozicije na jedan superioran način koriste očigledne principe postojeceg uredjenja Savskog Trga otkrivajući nam umetnika sa okom za detalje, visokih umetničih dometa, a ipak svesnog ne samo raznih praktičnih potreba ljudi koji posle 10 časova vožnje izađu iz voza, nego i velikog simboličkog značaja trga pored glavne železničke stanice Beograda.

IMG_5023_resize_zpse2f5eaad.jpg

IMG_5023z_resize_zps25b58645.jpg
 
Cini mi se da su preterali sa tvrdim materijalima. Buka je ovde problem, trebalo je da naprave neko rasipanje buke koja fokusiraju kruzne fasade. Mislim da bi malo tradicionalniji pristup ( kao onaj Leicester Square) sa vise zelenila bio bolji. Problem je naravno odrzavanje. Funkicje su takodje problematicne jer dobijamo haustor u sred trga, jer prostor niko ne brani. Znaci trebalo je omoguciti kioske ( dobro dizajnirane i uklopljene ) cija bi "interesna sfera" pokrivala trg. Izmedju bolnice Sv. Sava i pripadajuceg dela trga nema komunikacije. Osim ako neko hoce da ode na pus pauzu i tamo ugasi cigaru. One kruzne zardinjere, vise odgovaraju za ispred nekog doma kulture 70-ih u provinciji. Inace prostor uz Zeleznicku stanicu je fantastican mogao bi da se lepo iskoristi. I tu fale sadrzaji. Nisam protiv moderne/minimalne arhitekture, ali negde prednost ima tradicija. A mi je ovde imamo, a to je jedno od retkih mesta gde imamo tradiciju. Leicester Sz. ne odgovara ovoj lokaciji jer je uskuskan, zatvoren i tangira jak saobracaj. Inace ove slike raspadajuce stanice su fantasticne (Zuma). Bice mi u neku ruku zao ako to nestane.
 
Zuma":2cghywit je napisao(la):
Meanwhile, nedaleko odatle ...

Predlog za novo rešenje trga je gotov.

Autentična, pa tako i jedina stvarno avangardna rđa. Potpuno nadilazi i puku simulaciju rđe i rđu kao intelektualni hir. Fokus artističke intervencije potom preseljen iz prizemnog baratanja materjalima na viši nivo, u konceptualni i upotrebni domen. Uočite majstorsku izvedbu vrata i rešenje prelaza između dva nivoa. To nisu samo stepenice, to je poezija. A tek suncobran!. Sve komponente ove kompozicije na jedan superioran način koriste očigledne principe postojeceg uredjenja Savskog Trga otkrivajući nam umetnika sa okom za detalje, visokih umetničih dometa, a ipak svesnog ne samo raznih praktičnih potreba ljudi koji posle 10 časova vožnje izađu iz voza, nego i velikog simboličkog značaja trga pored glavne železničke stanice Beograda.

IMG_5023_resize_zpse2f5eaad.jpg

IMG_5023z_resize_zps25b58645.jpg

Niti je duhovito, niti je inteligentno, niti ima bilo kakvu poentu :roll: Šteta, zaista šteta, da se član foruma koji toliko doprinosi na nekim temama, ovoliko degradira na nekim drugim i to samo zato što ima isključivo ličnu odbojnost prema pojedinim projektima.
 
JunkieBanjica":2xuyf6i7 je napisao(la):

Овде се лепо види како је станици увек недостајала велика (метална) конструкција крова над перонима, поготово када је подигнута зграда поште. Надам се да ће када се једног дана комплетира чвор и кад се зграда буде прилагођавала новој употреби ту нешто, по могућности, ултрамодерно доградити управо на трагу тога. Та зграда и тај круг око ње су невиђена шанса за један судар стилова и приступа уз, ако Бог да, и обнову или реконструкцију зграде поште у неком облику.

InshAllah :D
 
Homere,

Način na koji je rešen ovaj trg je u tolikoj nesaglasnosti sa okolinom i stvarnim potrebama ljudi na tom mestu, da čovek može samo da se našali. Ovo je jedna od kritičnih tačaka u Beogradu, mesto gde je trebalo uraditi toliko toga, jer je toliko mnogo toga falilo, a sve zajedno izgledalo užasno, da je tu bilo ozbiljnog i dugotrajnog posla za čitav tim najboljih stručnjaka koje imamo. A i tada bi bilo pitanje šta bi uspeli da urade. Jer ovde je centralna železnička stanica Beograda, glavna autobuska stanica, Lastina stanica, pošta, bolnica, glavna apoteka, polazna stanica i okretnica lokalnih gradskih autobusa, mesto za obavezno presedanje sa jedne grane tramvajske trase na drugu, nepravilna, maltene zvezdasta raskrsnica glavnih magistrala i pomoćnih ulica sa dve razdvojene ali bliske okuke sa semaforima, sa tramvajskim šinama i tramvajskom raskrsnicom na sred ionako neprijatnog kolovoza, velika čekaonica i raskršće za čitav taj mravinjak ljudi, a usput i prvi izlog grada za sve koji u njega dođu, mesto gde se jede, gde ljudi čekaju jedni druge, i još sam Bog zna šta sve ne. A sve to zajedno u okolini koja je zapuštena, sama po sebi ružna, neugledna i prljava.

I sad, umesto da se svi zajedno uhvate za glavu od muke, pa pokrenu ozbiljnu javnu raspravu šta je u ovako teškoj situaciji najbolje uraditi, ili BAR da budu jako oprezni u onome šta nude, jednostavno se pojavi jedno hiper-estetizovano, minimalističko rešenje koje u ovakvoj okolini deluje kao da je bukvalno palo sa neba, jer blage veze nema sa realnostima mesta na kome se nalazi. Nije važno što su obnavljali jedino površinu samog trga. Mogli su bar to da iskoriste da pomognu rešenje nekih potreba koji ljudi na takvom mestu imaju. Malo više vode u tako prljavom okruženju. Česma za žedne, fontana za čistiji vaduh i "pokrivanje" buke. Neki zeleni zid, mali zaklon od haosa. Kutak koji je za nijansu humaniji od betonskog platoa i okrugle zarđale ploče sa nasutim šljunkom. Cilindar koji inače trenutno služi za bacanje pikavaca, jer mnoge potseća samo na veliku pikslu. Ili naprimer neka istaknuta vertikala kao vizuelni orjentir. Veliki elektronski informativni panel koji zaklanja autobuse, usmerava i obaveštava goste. Bilo je mnogo mogučnosti za neki akcenat koji bi delom odvukao pažnju od haotične okoline, a delom poslužio nekoj od mnoštva praktičnih potreba jednog tako složenog mesta.

Što se tiče estetskog aspekta, trebalo bi da je poznato da ovakvi modernistički pristupi čistih, minimalnih formi i velikih jednobojnih površina funkcionisu samo u kontekstu okoline koja je tome prilagođena. Zarđala ploča u prljavom i zapustenom kraju grada deluje samo kao zarđala ploča. Ista ta zarđala ploča u art galeriji ili u prostoru koji je na sličan način opran, jednostavan, jednobojan i geometrijski pravilan, izgleda sjajno. Pošto je i sve ostalo slično i neupadljivo, pažnju počinje da privlači njegova bogata tekstura, pastelne, tople i u nijansama beskrajno raznovrsne boje rđe. Uz hrabrost da idu na novo i moderno rešenje, to je jedino što im priznajem kao uspeh. Leti, kombinacija one izdužene bledo zelene trave i crveno-braon nijansi rđe igleda neverovatno lepo, prosto moraš da zastaneš da bi se divio slaganju boja i bogatstvu nijansi. Ali čim se malo udaljiš, pa pogled obuhvati haotično i klaustofobično mesto gde se to nalazi, užas. Ovakva estetika je strano telo u ovakvoj okolini, ne postoji kontekst na koji se oslanja, i to bi dizajneri morali da znaju. To mi deluje samo kao umetnost radi umetnosti, nešto što deluje jako lepo u zamislima i u sobi nekog izolovanog dizajnera bez puno praktičnog iskustva, pa se u realnoj okolini brzo pretvara u svoju suprotnost.

Kontrast između stvarnog izgleda trga ispred železničke stanice i onoga kako bi ovakav minimalistički dizajn TREBALO da izgleda na za njega prigodnijem mestu je nažalost tako veliki, da je meni izgledalo kao mnogo bolja reakcija da pošaljem one dve slike nego da opet moram da objašnjavam nešto što je na kraju krajeva lični estetski sud koji je ljudima ili unapred očigledan ili neće ni biti jer ne misle na isti način. Betonirani trg sa zarđalim, grafitima išaranim cilindrima ispunjenim šljunkom i pikavcima, pa, od svih mogućih prigodnijih sadržaja pored železničke stanice, baš sa spomenikom palim borcima (koji je jedva moguće pročitati!), to je, nažalost, nešto što je najpre duhovito. Ovo što je napravljeno ima isto toliko puno prividne, i isto toliko malo stvarne veze sa izgledom i potrebama tog trga kao i karikirani žargon art kritičara iz mog komentara sa onim što se nalazi na slici u toj poruci.

Ako je nekom zasmetalo, izvinjavam se. Nadam se da je bar slika bila dobra :)
A ove su stvarno sa trga, pa procenite sami da li je moglo bolje:

IMG_6430_resize_zps8f15f8cf.jpg

IMG_6429_resize_zps9719feb5.jpg

IMG_6432_resize_zps5c756ac5.jpg

IMG_6436_resize_zps157af192.jpg

IMG_6440_resize_zps38554e18.jpg
 
JohnyBgood":t78sdkvr je napisao(la):
JunkieBanjica":t78sdkvr je napisao(la):

Овде се лепо види како је станици увек недостајала велика (метална) конструкција крова над перонима, поготово када је подигнута зграда поште. Надам се да ће када се једног дана комплетира чвор и кад се зграда буде прилагођавала новој употреби ту нешто, по могућности, ултрамодерно доградити управо на трагу тога. Та зграда и тај круг око ње су невиђена шанса за један судар стилова и приступа уз, ако Бог да, и обнову или реконструкцију зграде поште у неком облику.

InshAllah :D

Mislis da ima poente naknadno prekrivati unutrasnjost zeleznicke st. kada bi to mesto trebalo da postane buduci centar Savskog trga bez vozova?
Mozda neka konstrukcija od stakla, eventualno, ili nesto drugo moderno i nesvakidasnje, opcije su teoretski neogranicene. Meni se licno dopada da je sve na otvorenom i da ima zelenila.





Sto se poste tice, tu sam u nekoliko navrata menjao misljenja; prvo da treba da se vrati stari izgled, pa da ne treba, pa sad opet da treba :?
Posta, kakva je sada, ima odredjenu eleganciju i lepotu, ali je ipak na bazi stare koju su pre rata slobodno mogli nazvati jednim od simbola Beograda. Da je kojim slucajem posle bombardovanja zgrada sravnjena do temenja verovatno bi podigli nesto sasvim drugacje (na nasu nesrecu podigli nesto nedolicnije od ovog danas, a mozda bi pozicioniranjem totalno presekli trg preko prvobitne (polu)kruzne forme onako u inat "starom rezimu" ).
Ovo mozda i nije neki argument za "obnovu" stare poste, ali to vazi samo pod uslovom da krajnji izgled bude sto autenticniji! To znaci da svaki detalj treba perfektno da se uklapa, pa makar se slikalo po fasadi kao na platnu, jer bi svaki kompromis tu rekonstrukciju udaljavao od smisla.


posta2mz9.jpg


Meni se , recimo, ovako nesto ne dopada, jer

1. nije potpuno
2. premazano obicnim bojama.
3. lici na tortu

Slican slucaj sa zgradom u Palmoticevoj ul.
Zbog cega ne moze ta tehnika malo da se unapredi?
 
Zuma":1dixy92q je napisao(la):
kombinacija one izdužene bledo zelene trave i crveno-braon nijansi rđe igleda neverovatno lepo, prosto moraš da zastaneš da bi se divio slaganju boja i bogatstvu nijansi. Ali čim se malo udaljiš, pa pogled obuhvati haotično i klaustofobično mesto gde se to nalazi, užas. Ovakva estetika je strano telo u ovakvoj okolini, ne postoji kontekst na koji se oslanja, i to bi dizajneri morali da znaju. To mi deluje samo kao umetnost radi umetnosti, nešto što deluje jako lepo u zamislima i u sobi nekog izolovanog dizajnera bez puno praktičnog iskustva, pa se u realnoj okolini brzo pretvara u svoju suprotnost.
Тачно тако. Раније сам напоменуо исту чињеницу. Плато је елегантно формиран, али у тако неартикулисано хаотичној средини је потпуно изгубљен.
Међутим, какав год да је био приступ пројектаната, крајњи резултат би био сличан. Трг би био страно тело, баш као што си описао. Разлог за тако нешто је јако мала површина која је била намењена сређивању, насправ немерљивог хаоса који атакује на људску психу са свих страна....
Сређивање Савског трга је морао да буде далеко озбиљнији подухват који је морао да носи велики број параметара да би ово сређивање иоле успело. Реорганизација саобраћаја, дислоцирање окретнице, сређивање фасада, нови дизанј киосака.....
Међутим, ова реконструкција је била предизборна крпачина за краткотрајну добит и срамно је што су политичари жртве ратова искористили на тако приземан начин. Али понављам, пројектатни нису криви за туђе грешке.
Zuma":1dixy92q je napisao(la):
Kontrast između stvarnog izgleda trga ispred železničke stanice i onoga kako bi ovakav minimalistički dizajn TREBALO da izgleda na za njega prigodnijem mestu je nažalost tako veliki.
Поставља се филозофско питање, да ли је на тако хаотично место требало формирати хаотични плато и тиме додатно оптеретити људску подсвест претераним хаосом, или је добро што је изабран минималистички приступ да направи подсвесни баланс између реда и хаоса? Људска подсвест увек тежи балансу. Трг се може естетски нама свидети или не, али наша подсвест чини да се на избалансираном месту осећамо мирније.

Цео трг је формиран по принципима хармоније по контрасту, која на један сулуд начин ствара баланс реда и хаоса...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

На крају бих се осврнуо на предратне фотографије Савског трга. Велики број форумаша сматра да је био много "лепши". Ја бих рекао да је био мирнији, спорији, елегантнији а такав у данашње време не може да буде. Та иста атмосфера је данас немогућа, а та вртна површина не би имала ни приближно исти ефекат.

Гледајте у једну фотографију. Шта видите? Симпатичне и мирне вртне леје, високе јаблане чије лишће благо трепери на поветарцу, понеки звук брундајућег аутомобила, жамор из хола Железничке станице и јако мали број људи који циркулише преко целе саобраћајне површине трга....

Сада на исту фотографију пројектијте стотину аутомобила који долазе са свих страна, камионске цистерне које стварају абнормалну буку приликом преласка преко трамвајских шина, трамваје који звоне и прелазе преко скретница на сваких минут, ГСП-ови аутобуси који турирају моторе на окретници, стотине људи који се сударају безглаво јурећи на све стране, претрчавајући улицу док им они из кола свирају.....
....да ли сада та фотографија и та вртна леја имају исту атмосферу? Тешко, зар не? Више није могуће чути жамор из хола станице, није могуће чути пиштање воза на колосеку, није могуће чути звук лишћа јабланова на поветарцу.....та хипотетичка вртна повртшина би изгледала једнако изгубљено у том хаосу, изгледала би као страно тело, исто као што и данашњи плато оставља тај утисак...
 
stf":37r80d29 je napisao(la):
Сада на исту фотографију пројектијте стотину аутомобила који долазе са свих страна
Ма ништа то не ваља:
ipodsa.jpg


Гужва на улици, гужва у парку. Коме то треба. Боље је дупла гужва на улици и тротоару, а празнина на платоу/тргу. Трг је ту да буде празан и прљав. Ништа друго.

Са друге стране, лепи примери реконструкција:
8260526602_4_refurbished-redone-park-urban.jpg

9125544_l.jpeg

28958110.jpg

Видите ли ове уриниране стазе? Пикавце, кесе и флаше по цвећу? Није то могуће да је један паркић на само 200 метара од трга савског чист и уређен. Да ли је то можда зато што друга врста људи пролази савским тргом?
 
06.jpg

05.jpg

Korten sve vise i vise ga volim sta kazes vozd i 2012
 
direktor":3butbnlu je napisao(la):
06.jpg

05.jpg

Korten sve vise i vise ga volim sta kazes vozd i 2012

Погледајте дизајн тих клупица, зелениш, дрво, облогу дрвену на самој клупици ... Погледајте како неупадљиво делује цела конструкција. Погледајте како је дизајнер сложио боје. Ето то је пример да сама рђа није проблем када није у првом плану и када она није "носилац" целе естетике платоа.
120323-SATRG-03.jpg


Већ је била слика, али претпостављам да је дизајнер главну инспирацију добио кликом на гуглу:
http://www.imamoplan.com/files/gimgs/19 ... aris-1.png

Овде је значи проблем НЕКРЕАТИВНОСТИ и апсолутне НЕИНСПИРАТИВНОСТИ дизајнера. Да ли је могуће да је данас дизајнер - архитекта своју главну инспирацију нашао у 2 клика мишем па насумично одабрао изглед главне саобраћајнице главног града?
 
Bejasmo ja i direktor malopre na trgu.Troje ljudi sedi na klupama po ovoj hladnoci.

Pored uzasne neodrzavanosti trga ocigledne su i brojne fleke od ulja po plocama sto govori da budale tu parkiraju kola.
 
Na klupicama sto sam ja postavio nebih rekao da je drvo vec korten na koji se sjeda ,Naseg zelenila nema jer zelenilo neradi svoj posao,cjeli NBG je katastrofa sto se zelenila tice tako da arhitekta nije kriv.Cudime da se ahrhitekte nisu jos oglasile na forum mozda iz prikrajka citaju nasu raspravu
 
Вожд

Ти изгледа да немаш никакав појам нити осећај о размери, и односу површина...

Како иначе схватити ову невешту монтажу која апсолутно ништа не доказује, или пак поређење површина далеко мање пешачки фреквентних , далеко мање саобраћајно оптерећених и далеко површински већих, потпуно другачијих средина, микролокација, намена, концепта....
 
@stf > Мало сам се нашалио са сликом. Мада ми није јасно твоје поређење. Па ако је данас ту хаотика, зашто је сада затворен простор да људи не могу да се рашире на већој квадратури него су збијени на 2 метра тротоара? Ако је ту данас хаотика, зар није требао дизајнер да направи проточнији плато?

Данас сам посматрао старијег господина са проблемом у кретању (носи штап) и приметио сам проблем при уласку на трг:
detalj.jpg

Ако инвалид на штакама мора да се попне (узвере) уз ову предивно конструисану ограду, како може да хода а да се придржава када је ограда постављена на искошену рђаву плочу? Ни са друге стране није сјано решење јер је ту шибље и нема апсолутно никаквог рукохвата који је на рампама ОБАВЕЗАН.
Да ли сте ви свесни који је то промашај? Можда је боље да иде са друге стране, 100 метара ниже ?
 
Evo ja cu izneti moje konkretne zamerke.
Korten mi se ne svidja , ali prihvatam da sam mozda postao mator i da se teze privikavam na nvoine, pa samim tim to ne navodim kao zamerku.
1. zamerka mi je zatvorenost trga ka autobuskoj stanici. Mislim da bi atmosvera bila drugacija.
2. Krajnje idiotska `ograda` !!! Ajde u cemu je svrha ? Da kad nekome dete potrci ka ulici da spreci roditelja da trci za njim!?
3. Nedostatak Rukohvata - na ovom usponu na slici iznad. Ako je ova `rampa` radjena zbog invalida, treba misliti i na one koji nisu u kolicima.
4. Fontana ili kako god ono nazvali, je definitivno neuspela, e sad dal` je to posledica lose realizacije ili neceg treceg u to ne ulazim.
I po meni najbitnija stvar.
Nisam skolovan tako da ne zamerite ako gresim, ali po meni trg ili plato treba da bude mesto na kome ce grad `ziveti`.
Znaci na kome ce se ljudi okupljati. Dal ce to okupljanje biti duze ili krace i kakvog karaktera ce biti, to je druga prica, ali mislim da fali neki sadrzaj na ovom trgu. Zasto ovde nije recimo predvidjen neko mini igraliste, tipa 2 ljuljaske, klackalica?
Ili zar nije bilo logicno da tu postoji neki ne preterano veliki infopult sa turistickim informacijama??
Eto, mogao je i on biti od kortena :D

Deo ispred bolnice Sveti Sava zaista ne zavredjuje nikakav komentar, ali mislim da bi ovaj desni deo uz manje intervencije mogao da ozivi.
 
ja na ovoj slici vidim skejt park :D jedino cemu moze da sluzi ova ograda a i vide se tragovi na kortenu!
 
1. zamerka mi je zatvorenost trga ka autobuskoj stanici. Mislim da bi atmosvera bila drugacija.
Али држава је рекла да то више не треба да буде трг него плато, па је дизајнер лепо исекао све то да се људи не гурају по парку. ШТа има да седе у парку, нек иду са посла одмах на 601 па на Бољи живот. Од седења се не плаћа порез.
2. Krajnje idiotska `ograda` !!! Ajde u cemu je svrha ? Da kad nekome dete potrci ka ulici da spreci roditelja da trci za njim!?
Шта има деца да се играју на тргу. Трг није предвиђен за децу! А и шта људи има да се хватају ограду, која је сврха ограде него да буде рђава и шупља. Суштина ограде је да затвори парк да случајни пролазници морају да ходају 100 метара да би "легално" ушли у парк у који нису ни требали да уђу. Шта има да улазе у парк. То није парк него плато.

3. Nedostatak Rukohvata - na ovom usponu na slici iznad. Ako je ova `rampa` radjena zbog invalida, treba misliti i na one koji nisu u kolicima.
Шта има да се хватају за рукохват. Ако су толико могли да дају за државу, могу и ту малу жртву пентрања уз стазу да истерају до краја. Ионако их је та држава гурала у ратове из којих су изашли осакаћени и понижени, па овај споменик који је ругло треба тај континуитет односа једне непостојеће државе да одржи у животу докле год је могуће.
За државу све. Од државе ништа!

Можда мало рђе...
 
Вожд

Доступност платоа осабама са тешкоћама у кретању је био један од основних услова конкурса и самим тим то је постало приоритетни задатак за пројектанте. То значи да је нагиб морао да се испројектује према светским стандардима, што је и учињено.

Стога превелик нагиб као критика не стоји. Поготово што је тротоар у Немањиној под већим нагибом, тротоар у Милована Миловановића је под већим нагибом од рампе. Цео Дорћол је под већим нагибом. Више од 50% Београда је под већим нагибом па се људи крећу без гелендера. Гелендери се постављају на доста стрмијим нагибима ради безбедности. У овом случају је нагим занемарљив.

laki72

Тачно је да су тргови места где град живи, али град на Савском тргу нити је живео нити живи у смислу у коме говоримо. На Савском тргу нема ничега што би довело људе или их ту задржало. Клацкалицама и љуљашкама ту није место, као ни игри деце. Није ни безбедно ни здраво. Деца треба да се играју у парку који је 100 метара одатле. За туристички инфо пулт се слажем, поготово што је ту иза Хостел, а Савски трг први контакт са градом људи који долазе у хостеле, јер они углавном путују возовима.
 
Vrh