Šta je novo?

Savski trg

@STF za ekipu koja brani trg!!! na brzinu sam gledao postove i video da je neko okacio ili komentarisao udarne evropske trgove, praveci paralelu...

sve se vrti u krug u ovoj temi, na severu nove stvari dok mi jos ne mozemo da prihvatimo nesto sto vec postaje komercijala koliko je zastarelo.
http://www.wallpaper.com/architecture/r ... 6103/70353
 
@ Brđanin

Кортен после завршене патинизације најмање ће личити на рђу. Стрпљења.

Наравно, потпунсо си у праву и чини ми се да се то коначно полако почиње увиђати, а то је чињеница да од Савског трга неће бити пријатно место шта год ту направили докле год се многе озбиљне ствари не реше. И предходно решење се чинило депресивним, и садашње а и било које хипотетичко. Једнсотавно, тешко је видети икакву лепоту када си окружен апокалиптичним ужасима са свих страна. Уколико успемо да локализујемо поглед на само дотични плато, можемо стећи другачију слику.

Зато ово парцијално решење трга није смело да се деси, а поготово јер је то био предизборни популизам, и то на рачун жртава рата. Сраман потез градских власти.

@ Dušanfj

То се и деси када на брзину гледаш постове. Нико није упоређивао чувене светске тргове са Савским, већ сам указао на начин сређивања јавног простора који спада под термин "трг" апропо количине зеленила.
 
JohnyBgood":34lib3sq je napisao(la):
Мислим да је потпуно легитимно рећи не свиђа ми се ово, не свиђа ми се кортен. Али има нас других којима се свиђа, и ето, кортен је примењен на ЈЕДНОМ месту у граду и то по мени није никаква трагедија.

Докле год су овакви приземни пројекти производ, Београд са својом архитектуром неће бити достојан своје историје нити ће бити озбиљније прихваћен српски архитекта и српска архитектура (као архитектура никла са ових подручја).
А до тада ви наставите да контрирате и волите свој рђави кортен, који само велика мањина вас "авангардиста и експериментатора" воли јер су сви остали (укључујући оног Швајцарца коме се трг није свидео, као и многих других гостију из иностранства) глупи и немају осећај за ново.

Модерно је АУТ! Хоћемо зеленило да нам очи сјаје!

Уместо оних кругова могли су да оставе бетончину и посаде 3 клупе да болесни људи из апотеке могу да одморе ноге, или они из конкордије што дочекују преминуле. Али о томе пројектанти нису размишљали. Они туда ни не пролазе.

А то што чекате да се иза тргића отворе тржни центри и фенси кафићи, начекаћете се а ми ћемо гледати оронули парк. Ако је нешто ружно, неће му помоћи ни Арманијева радња у окружењу.
Ружно је ружно!

На крају опет ми није јасно зашто ми нико није одговорио како мислите да се седи на том бетону када је напољу 35 степени у плусу лети и -10 зими. Да ли сте пробали да сачекате аутобус седећи 10 минута на 0 степени ? Позвао бих неког од бранилаца целог пројекта да сада изађе и уради то. По могућству онај који је ставио потпис на материјал, и док седите и чекате, поставите себи питање зашто сте једини.

Изгледа де ће проћи још барем 50 година док домаће архитекте и дизајнери не почну својим пројектима да добијају светске награде. До тада уживаћемо у паланачкој архитектури.
 
stf":2wi3exu9 je napisao(la):
Осим тога, естектика се учи, она се не подразумева. То знам из искуства. И ја сам пре много година готивио предратну накинђурену архитектуру и нисам подносио Нови Београд а модерна архитектура ми је била ружна. Временом, како сам се информисао и учио, естетски доживљај се променио. Зато ми је данас нпр. Генералштаб изузетно лепа зграда. Примера ради.

Izvini, ali ukus se ne moze nauciti, pogotovu ne u skoli. Ako si kreativan u bilo kojoj sferi zivota, imas potencijal da ocenjujes i arhitekturu. Ne moze me niko ubediti da neko ko nema specifican stil oblacenja ili ko ne ume da balansira fotografiju kamerom da ima osecaj estetike u arhitekturi. Studiranje ti moze otvoriti vidike, nauciti te tehnickim stvarima, ali ti ne omogucava da sam ides ispred mase i vremena, da se suprostavis dogmama i predubedjenjima, da vidis stvari koje niko pre tebe nije spazio ili ih se dosetio. Niko te nece nauciti temperamentu i usudjivanju da rusis pravila, to je ili u srcu ili je to karakterna osobina ili dar majke prirode. To se ne trenira.

Savski trg nema veze sa Generastabom. Savski trg uz malo volje moze da se dotera (i sam autor projekta bi na tome trebao da se angazuje i insistira), a Generastab vise nije zgrada vec rusevina iskoriscena u politicke svrhe.


возд":2wi3exu9 je napisao(la):
А до тада ви наставите да контрирате и волите свој рђави кортен, који само велика мањина вас "авангардиста и експериментатора" воли јер су сви остали (укључујући оног Швајцарца коме се трг није свидео, као и многих других гостију из иностранства) глупи и немају осећај за ново.
Модерно је АУТ! Хоћемо зеленило да нам очи сјаје!

Sad se postavlja pitanje, da nije taj Svajcarac nosio Lederhosen mozda?

Odrzavanje Savskog Trga izglada lose, a i zavrsnica je zbudzena, ali mi bas zbog svoje razgolicenosti izgleda i ljudski. Ljudi odbacuju rdjavosti, a meni je topla, nenametljiva, ne bih cak ni da ona ozeleni, a i ta preglednost prema stanici mi izaziva sentimentalno osecanje. Mases za dovidjenja u rastavljanju sve dok putnik ne postane tacka, bez drveca da blokira. To je prostor koji omogucava pokretanje, a ne dugo odmaranje.
Rdja na neocekivanom mestu je za ljude sa malo maste i one samopouzdane. Drvece i fontane su najjednostavniji vid za lencarenje, sakrivanje i popunjavanje praznog prostora.
 
возд":3b0j1vj3 je napisao(la):
JohnyBgood":3b0j1vj3 je napisao(la):
Мислим да је потпуно легитимно рећи не свиђа ми се ово, не свиђа ми се кортен. Али има нас других којима се свиђа, и ето, кортен је примењен на ЈЕДНОМ месту у граду и то по мени није никаква трагедија.

Докле год су овакви приземни пројекти производ, Београд са својом архитектуром неће бити достојан своје историје нити ће бити озбиљније прихваћен српски архитекта и српска архитектура (као архитектура никла са ових подручја).
А до тада ви наставите да контрирате и волите свој рђави кортен, који само велика мањина вас "авангардиста и експериментатора" воли јер су сви остали (укључујући оног Швајцарца коме се трг није свидео, као и многих других гостију из иностранства) глупи и немају осећај за ново.

Модерно је АУТ! Хоћемо зеленило да нам очи сјаје!

Уместо оних кругова могли су да оставе бетончину и посаде 3 клупе да болесни људи из апотеке могу да одморе ноге, или они из конкордије што дочекују преминуле. Али о томе пројектанти нису размишљали. Они туда ни не пролазе.

А то што чекате да се иза тргића отворе тржни центри и фенси кафићи, начекаћете се а ми ћемо гледати оронули парк. Ако је нешто ружно, неће му помоћи ни Арманијева радња у окружењу.
Ружно је ружно!

На крају опет ми није јасно зашто ми нико није одговорио како мислите да се седи на том бетону када је напољу 35 степени у плусу лети и -10 зими. Да ли сте пробали да сачекате аутобус седећи 10 минута на 0 степени ? Позвао бих неког од бранилаца целог пројекта да сада изађе и уради то. По могућству онај који је ставио потпис на материјал, и док седите и чекате, поставите себи питање зашто сте једини.

Изгледа де ће проћи још барем 50 година док домаће архитекте и дизајнери не почну својим пројектима да добијају светске награде. До тада уживаћемо у паланачкој архитектури.

Па ако прочиташ моје коментаре горе видећеш да сам и ја, као и већина оних којима се допада или бар не смета кортен као материјал, против решења са десне стране и тих гломазних жардињера. Ту ће морати да се да "остав" и да се то боље реши чим буде прилике. Ту се дакле слажемо.

Али што се тиче левог дела, само пусти пар година да ове саднице мало израсту, и биће сасвим пријатно већи део године. А кад су екстремни услови, типа -10 или 35, ту и тако нико неће да седи па ма шта пројектант урадио, тако да то није неки аргумент.

На крају, о процесу јавних радова, њиховој транспарентности свакако треба дискутовати. И ја сам ту јако незадовољан како се и у овом граду и у овој земљи ради, мутно да мутније не може бити. Само ми се чини да ово решење као такво није лоше, ето и тај килави процес, може да изроди нешто што није лоше, само кад се бар НЕКО мало потруди и нешто пристојно одради. Што наравно не значи да ако се неко уграђивао и крао не треба да иде у затвор, ја ћу то први да подржим. И ако се процес може отворити да следећи пут буде транспарентнији избор решења и то свакако. Али у том циљу не морамо пљувати једно решење које уопште није лоше. За разлику од "Ушћа" и толико других грдоба по граду, од избора туробних и депресивних плочника и у Немањиној и у Краља Милана па надаље.

Дакле, раздвојимо незадовољство политиком и процесом од архитектуре. Ја сам рецимо велики противник и комунизма и социјализма и сигурно је избор решења за бомбардовани Генералштаб у своје време било политичко. Али ми то не смета да то решење сматрам добрим и да се залажем за његово обнављање. Као и овде, сам процес одабира решења је, признајем, вероватно био нерегуларан али реално гледано добили смо нешто што није лоше, наравно леви део. Заправо је изненађујуће добро а и највећи скептик би по мени требало да призна да је бар пристојно.

И ако ћемо нешто да преправљамо и прекопавамо има толико тога другога на шта би се боље усмерила енергија и бес. Да ли би ти рецимо рађе трошио паре на прекопавање и преправљање овог простора него на ревитализацију зграде задруге? Или зграде станице? Понављам, не кажем да је идеално, поготово процес одабира, али се поставља питање шта сада?
 
"Izvini, ali ukus se ne moze nauciti, pogotovu ne u skoli. Ako si kreativan u bilo kojoj sferi zivota, imas potencijal da ocenjujes i arhitekturu. Ne moze me niko ubediti da neko ko nema specifican stil oblacenja ili ko ne ume da balansira fotografiju kamerom da ima osecaj estetike u arhitekturi. Studiranje ti moze otvoriti vidike, nauciti te tehnickim stvarima, ali ti ne omogucava da sam ides ispred mase i vremena, da se suprostavis dogmama i predubedjenjima, da vidis stvari koje niko pre tebe nije spazio ili ih se dosetio. Niko te nece nauciti temperamentu i usudjivanju da rusis pravila, to je ili u srcu ili je to karakterna osobina ili dar majke prirode. To se ne trenira."

Стаклена, Ви сте овде мало помешали појмове, укус и креативност нису идентичне ствари. И прва се итакако развија учењем и образовањем а, Бога ми, и други се подстиче образовањем и другим облицима излагања утицајима других. И савременика а и оних који су дошли пре датог креативног генија. Да није тако не би постојали уметнички и креативни центри типа Лондона и некада Париза, Фиренце, или Атине. Нити би историја била историја ЦИВИЛИЗАЦИЈА, оне су нешто као реактори у којима се створи ланчана реакција између разних креативаца који ослањајући се једни на друге направе велике искораке. Да су изоловани, и да не уче једни од других, пуно би то теже ишло.

Наравно, тачан проценат не знамо али бих ја рецимо за укус, онако произвољно, оценио 90% образовање а 10% таленат или нека природна предиспозиција. Креативност у смислу у коме ви помињете рецимо 60% таленат али и то без образовања, тренинга, како год хођете да назовете једноставно закржља. Дакле и ту образовање, у широком смислу речи, игра важну улогу.

Но било како било, колико ја видим, овде се говори о УКУСУ, дакле о томе шта нам се као форумашима допада а шта не. Нема потребе ту сада у дискусију убацивати и креативност, само се уноси забуна. Мислим да ко год је искрен сам са собом признаће да су му се неке ствари свиђале у детињству а данас му се не свиђају, и обрнуто. Оно што се у међувремену десило је образовање у најширем смислу те речи, излагање разним утицајима и сазнавање света. А са тиме се мења и укус, што је сасвим природно. Оно што је стф рекао је дакле апсолутно тачно, и убеђен сам да праћење овог форума полако али сигурно мења укусе учесника, чак и ако се они на површини томе опиру.

За крај да поменем један графит који сам негде давно видео:
"Челичи те се!", рђа
:mrgreen:
На крају ће и они који пљују кортен, модерност, итд. да их полако заволе, или бар мање "мрзе", а да ни не примете :D
 
@ Вожд

Тешко да се прихватање кортена може сматрати имало авангардном будући да је то одавно комерцијализован материјал у Европи, као што је Душан већ поменуо.

Међутим, ако ме подршка том материјалу чини "авангардним" хвала на комплименту. Авангардисти су одувек били мањина која је мењала свет, а већина.....па, већина гледа Пинк.

@ Staklena

Слажем се са Џонијем. Креативност је карактерна црта, али се укус учи и стиче образовањем. Добар укус може имати и потпуно некреативна особа.
 
Кортен није споран, ако се одржава! Као и плочник и "језерце" и рампа...

Спорно је што је неко правио нешто "модерно", дао паре пореских обвезника ЗНАЈУЋИ да то нико неће одржавати и да ће те паре бити бачене фактички... И проблем је што за такве одлуке нико не сноси последице...

Најважнија ставка у буџету Београда треба да буде ОДРЖАВАЊЕ! И за то треба сви да се боримо и да захтевамо од власти. Одржавање је нешто што брине о свим осталим парама из наших џепова. А не да милионски пројекти после пар година почну да пропадају и онда јово наново улагања и масне провизије...
 
Da li je od svih spornih i nespornih stvari u Beogradu, toliko vazno pitanje izbora jedne vrste gradje,tj. nekog kortena i pitanje prljanja jedne ploce, zbog koje je uklonjeno sve rastinje koje je zauzimalo bar polovinu tog mesta, a nekada i mnogo vise.Sa druge strane niko se ne osvrce na bilo koju primedbu o zagadjenjima druge vrste koja su mnogo bitnija. Neznanje, nepaznja ili nedostatak avangardnosti ?

Ako je tokom posledjih desetak godina u necem postignut napredak, to je ostvarila Gradska cistoca. Nije savrseno svuda, ali svako ko pamti neka ranija vremena, morao je da primeti razliku, posebno u centru, u vrtnim prostorima, na obalama, ali i u naseljima...Svuda je cistije nego pre desetak i vise godina.

Nasuprot tome mnogo je vece pitanje odnosa prema sadrzajima gradskog prostora, sa jedne strane se godinama uklanja rastinje, i nisko i srednje i visoko, a sa druge strane svuda nicu suvisni i cesto bespotrebni predmeti, od kablova do stubova, ploca, vozila...

Brojni kandidati za direktora cistoce koji se ovde preporucuju bi trebalo da primete i te druge vrste zagadjenja koje su izmenile mnogo vise izgled i dozivljaj naseg grada od prolaznih otpadaka, koji se ipak mnogo uspesnije uklanjaju nego pre, to je cinjenica.
 
pano03.jpg

Sa politikinog zabavnika
 
@stf and Johny,
Mislila sam da se ukus za estetiku bilo koje vrste (zvucne, vizualne, pokreta ili ukusa) ne uci. Moze se poboljsati, ali smek za to imas ili nemas. Turbo folk pevaca mozes poduciti da dostigne nivo Stinga, ali vise od toga tesko. Mozes platiti casove, nauciti da nazres sta drugi misle, ali inicirati ideju, uociti razliku izmedju neprikladne, neuravnotezene mise en scene i namernog disbalansa, aranzirane logike, kitschastih i skladnih slick linija... to je vec Mont Everest. Jest', uz savladjivanje gradiva, jako pomaze i ucestalo i neposredno izlaganje kvalitetu, ali to ne moze da nadoknadi dublji nagon za prepoznavanje i usvajanje nekog novog poretka. Estetika je subjektivna, i dakako nije prelazna, vec urodjena.

wiki na temu estetike:
Viewer interpretations of beauty possess two concepts of value: aesthetics and taste. Aesthetics is the philosophical notion of beauty. Taste is a result of an education process and awareness of elite cultural values learned through exposure to mass culture

Tu jos stoji i ovo: "For Kant "enjoyment" is the result when pleasure arises from sensation, but judging something to be "beautiful" has a third requirement: sensation must give rise to pleasure by engaging our capacities of reflective contemplation. Judgments of beauty are sensory, emotional and intellectual all at once."
 
beli grad":2yond06e je napisao(la):
Ako je tokom posledjih desetak godina u necem postignut napredak, to je ostvarila Gradska cistoca. Nije savrseno svuda, ali svako ko pamti neka ranija vremena, morao je da primeti razliku, posebno u centru, u vrtnim prostorima, na obalama, ali i u naseljima...Svuda je cistije nego pre desetak i vise godina.

Нисам баш сигуран. Откад знам за себе, овај град је био прљав. Можда је сад још прљавији, јер пре десетак и више година нису људи у толикој мери куповали производе у пластичним флашама, лименкама и слично.

Сад је додатни проблем што имамо толико нехигијенских насеља. Пре је био један Картон сити, а сада имамо неколико мини картон ситија, односно депонија на којима ти несрећници живе.

Град делује прљаво и због графита, али њих је било и раније вероватно у истој мери. Додатни утисак да се налазите у запуштеној средини дају вам и оронуле фасаде. И њих је било пре 10+ година, али је у међувремену мало њих обновљено а ове друге су потпуно пропале, тако да делује као да се све распада.

Не знам...можда би најобјективнију оцену могао да да неко ко дуго није био у Београду па се скоро вратио и сад може да упореди како је пре било а како је сада.
 
LeicesterSquareCard.jpg


leicester_square_hotel_fc241008_2.jpg


Погледајте поплочање. Трг / плато са слике има сличну намену као и Савски трг. Сличне је величине и облика. Саобраћајни промет у околини је исти или сличан нашем платоу/тргу.
- Канте се налазе на сваких 5 метара.
- Клупе су ДРВЕНЕ па су стога ПРИЈАТНЕ за седење без обзира на време које се на клупама проводи
- Површине по којима се не хода су оплемењене ситном травом (трава упија топлоту)
- Споменик је усађен у средину парка-тргића и као таквом може да му се приђе са више места
- Високо и старо дрвеће (није обликовано и генетски третирано да буде свако исто)
- Парк/трг/плато/стајалиште/пешачки пролаз или како год пројектант жели да га назове (од кад је назив нечега оправдање за промену сврхе било чега) у Лондону има преко 20 клупа
- Парк је простран и отворен, занимљив, леп, одмарајући за очи, прихватљив и за дуже седење

Сад нека неко каже зашто Београд НИКАД неће са оваквим пројектима бити ни примачи Лондону.

Враћам се на тему укуса:
leicester_square_hotel_fc241008_2.jpg

24_savski-trg-spomen-obelezje-sava-square-with-memorial-zarko-uzelac-3.jpg


Није проблем дизајнера, он је дао све од себе (у складу са својим ограничењима). Проблем је струка која је тај пројекат изабрала као најбољи. Са друге стране далеко прихватљивија решења нису прошла:
14f53c34d51e01.jpg


Данас зато имамо ову лепотицу:
dsc02985.jpg


Пример како нешто кад је лепо и одржавано може и у Београду да фукнционише:
bstours03.jpg


Пример тога како је Београд могао да буде леп да је наставио традицију:
1g1x4x.jpg

Обратите пажњу на симетрију, облик, фунцкионалност, пространост. Колико је споменик могао да испрати целу ову линију да је стављен на ово место. Трг, плато или стајалиште је у овом случају могао да добије потпуну интиму(за оног ко би желео да поједе свој доручак на миру или ко је изашао из хостела да сачека превоз). Лева и десна страна су усклађене. Са десне стране је такође омогућен миран предах после куповине лекова у апотеци и директан (усмерен) излазак на станицу.

Дакле уз веома мале дораде и осавремењивање, ова два места су могла да буду мале оазе за сваког ко се ту задеси.

Још једно питање имам за СТФ : ако неко излази из хостела иза платоа (екс хотел Петровград) како може да уђе у парк? Да ли мора скроз до Немањине да вуче кофере или мора на други крај па уз изуринирану рампу? Можда му је боље да прође поред шоферске кућице преко трамвајске пруге?

Наравно, неком ко оправдава постојање оваквог платоа/парка/тргића уопште не смета што је клупа бетонска (тј нека модификација бетона која ће за годину две да попуца) јер наравно није непријатно седети на томе дуже од 10 минута колико се у просеку чека аутобус.
"нема шта ти да седиш у парку дуже од 10 минута, јер МИ смо одредили да ту не треба да се седи дуже од 10 минута". Очигледан дизајнерски фашизам на делу, или ублажена/улепшана варијанта.
 
Када постављаш неки пример за који сматраш да је од изузетне важности за дискусију и подршку твом ставу, основни је ред да наведеш барем основне податке о њему, у овом случају локацију. Овако изгледа као да си чепркао по интернету док ниси нашао једну фотку која подржава твој став и просто је налепио као крунски доказ који је у овом случају без покрића.

Због недостатка података о локацији можемо стећи утисак само на основу слике, nа основу koje је неупоредива са Савским платоом jer pре свега, поново поредиш парк са платоом, али овде битнија и јако изразита прича коју причам већ неко време. Наиме, парк одаје утисак изузетно пријатног места које одише позитивном атмосфером, чистоћом. Човек се једноставно лепо осећа само гедајући фотографију што се не може рећи за Савски трг. Али на тај утисак пре свега утиче целокупна околина која је чиста, оформљена и улицкана, и још после пролећне кише. Савски трг је неартикулисан и неоформљен јавни простор који атакује на људску психу и никакво парцијално решење ма какво било не може ту слику да промени. Да је уместо платоа одрађен идентичан простор као са слике, његова атмосфера ни приближно не би личила на ову са слике, јер је околина агресивно депресивна. Тај став потврђује и чињеница да је простор остављао једнако лош утисак и пре реконструкције, када је било (по вашем мишљењу) више зеленила. Тај став потврђују и те предратне фотографије. Мени лично и оне одају утисак депресивног места.

На страну остале ситнице које лоше поредиш. Рецимо, причаш о крошњама дрвећа у лондонском парку а то је одрасло вишедеценијско дрвеће које није ни постојало на Савском платоу. Онда 20 клупа које ја не видим на слици, а притом Савски плато има сасвим довољно клупа, па "канте на 5 метара" а код нас су прљава и места где има прегршт канти, а нарочито ми је симпатична та критика "непријатних бетонских клупа" а истовремено на Тргу Републике људи масовно седе на споменику (ледени мермер) на зидовима фонтана (хладни ливени терацо), на степеницама Народног музеја (хладни гранит), на зидовима Калиша (камен, камен, камен...)

Ево једног далеко упоредивијег места.

Rotermann’s Old and New Flour Storage
Location: Tallin, Estonia
Architects: HGA (Hayashi – Grossschmidt Arhitektuur)
Design Team: Hanno Grossschmidt, Tomomi Hayashi, Yoko Azukawa
95plav.jpg


Зашто је овај трг упоредивији? Из више разлога.
1. У питању је спој старог и новог. Локација је бивша фабрика прехрамбене индустрије, значи "предратна" архитектура где је уденут модеран плато са модерном интервенцијом на самом објекту.
2. Јако мало зеленила у виду пар травнатих површина и једног јединог дрвета.
3. Беле гранитне плоче са белом калдрмом. Па је ипак све чисто и пријатно.
4. Јако мали број канти за ђубре па нема ђубрета.
5. Беле бетонске модерне клупе
6. Масовна употреба кортен челика.

Као и у случају постављене фотографије лондонског парка, и ова фотографија одише позитивном атмосфером и стиче се утисак јако пријатног места, зар не? И поред "толике рђе", "белог поплочавања" нехуманог "недостатка зеленила". итд. итд. итд....Као што можемо видети на фотографијама изградње са линка који сам поставио, уграђује се кортен челик са завршеном патинизацијом при чему се избегавају трагови рђе по околним белим фасадама и плочнику услед процеса. То код нас није случај. Све у свему, да би место било пријатно, није неопходно да буде уређено по твојој замисли или замисли Белог града, већ да целокупна средина буде целина што Савски трг неће бити још јако јако јако дуго...
 
:) Како овај кортен може добро да седне то није нормално! :)
 
Postovani ucesnici rasprave, hteo sam da se iskljucim, jer se ovde zaista bespotrebno vrte neke stvari jos od pocetka rasprave.
Ali posto prizivaju naziv mog dela...

Tacno je da je ceo trg nedovrsen, kao i mnogi drugi, ali sa plocnikom izgleda jos jadnije.Svako moze da primeti da gde god postoji neko drvo ili primerak drugog rastinja, da zgrada pored, ulica i prostor uvek izgledaju potpunije, lepse, prijatnije i radosnije.
Depresivnost je licni dozivljaj, a ako neko ulaze toliko truda da cinjenicama nesto dokaze, kako moze da u poredjenju te dve slike sa dva trga, bude toliko lican i po ko zna koji put toliko protivrecan?

Visedecenijsko drvece nije postojalo u vrtu na Savskom trgu ? Sa kim vodimo raspravu ?I Dan danas stoje dva ogromna stabla, veca i lepsa od tih londonskih, a do 2006. je bilo najmanje desetak stabala i oko 5 pre izgradnje platoa.

Pa zar nam grad nema bezbroj poplocanih ulica bez i jednog drveta, i bezbroj platoa pod asfaltom ili plocama, ogromni plato kod Palate Srbija, kazu da ceo Dubrovnik unutar zidina, moze da se smesti tu, postoje platoi i na obali u blokovima 45 i 70, pa u Parku prijateljstva,plato ispred hale Pinki, plato ispred Arene, platoi oko Sava centra, na Pasicevom trgu, a siroke kao piste staze u donjem delu Kalemegdana i na Savskom setalistu u gornjem, su poput platoa.

Postojale su zamisli u pojedinim glavama u svetu o gradovima plocama gde je sve sto je zeleno obrijano.Ali tada leta nisu bila tako vrela, sada nije potrebno biti avangardan da se malo drugacije razmislja. Priroda se vraca, a ne proteruje iz gradova.
 
Beli grad mjesas stvarii uporno prepakujes cinjenice ,stabla su bila posjecena dobrim djelom mnogo ranije nego sto je planirana rekonstrukcija ,Kakve veze ima dubrovnik i plato kod palate srbija ,BG nema ni jedan normalan trg trebalo bi da ih ima .
 
I dobro,kako su na kraju završili projektanti savskog trga..? :kafa: mislim,jesu li prešli u građevince..
 
@ stf

tebi je prijatnije da sedis na betonu okruzen rdjom nego na drvenoj klupi okruzen drvecem i travom? :O
 
Pustite coveka,utonuce u depresiju i bez Savskog trga...

JunkieBanjica":3rmljbf5 je napisao(la):
@ stf

tebi je prijatnije da sedis na betonu okruzen rdjom nego na drvenoj klupi okruzen drvecem i travom? :O




Verovatno jos uvek studiraju, kao i njihove kolege ,zastitnici njihovog lika i dela !


2012":3rmljbf5 je napisao(la):
I dobro,kako su na kraju završili projektanti savskog trga..? :kafa: mislim,jesu li prešli u građevince..
 
Znači ponavljali godinu,pa dobro zasluženo.. :kafa:
 
Хајде да покушам још једном, чисто пристојности ради, иако је појединци нису заслужили....

Ових дана је расписан конкурс за 3 локације на Дорћолу. За једну локацију тражи се парк, за другу се тражи трг, а за трећу врт или пјацета. У распису је јасно дефинисан основни концепт, намена простора, садржај истог, а јасно је назначено и да ли се постојеће зеленило задржава или уклања и да ли је предвиђено и у којој мери. Тај распис могу прочитати сви, налази се на сајту Друштва архитеката Београда.

За сваки конкурс постоји овакав распис са јасно дефинисаним параметрима, па и у случају Савског платоа.

Елем, шта је поента ове дигресије?

Да коначно прихватите чињеницу да пројектанти нису криви за 90% ставки за које их теретите.

теретите их за концепт Савског платоа - нису кривци
теретите их за лоше материјале - нису кривци
теретите их за измене првобитног пројекта - нису кривци
теретите их за сакаћење зеленила - нису кривци
теретите их за очајно изведену реконструкцију - нису кривци
теретите их за примитивно понашање суграђана - нису кривци
теретите их за лоше одржавање - нису кривци
теретите их за лошу атмосферу као последису парцијалног решења трга - нису кривци

И све сам то више пута потанко и нашироко објаснио, али дотични аудиторијум је остао случајно или намерно глув и тера и даље свој точак потпуне сатанизације пројектаната.

Па бре, како вас није више срамота? Није срамота не знати, срамота је нехтети знати.
 
Ih olakšavajuće okolnosti :roll: ,ali mi smo ih već streljali :|gledaj to sa lepše strane,postali su urbana legenda :wink:
 
теретите их за концепт Савског платоа - нису кривци
теретите их за лоше материјале - нису кривци
теретите их за измене првобитног пројекта - нису кривци
теретите их за сакаћење зеленила - нису кривци
теретите их за очајно изведену реконструкцију - нису кривци
теретите их за примитивно понашање суграђана - нису кривци
теретите их за лоше одржавање - нису кривци
теретите их за лошу атмосферу као последису парцијалног решења трга - нису кривци

Која је онда сврха архитекте и архитектуре као науке и о естетици која обликује простор у којем живимо ако својом струком не могу ни на једну од горе наведених ставки да утичу? Очигледно је да више ником не требају и да су сви они испити што се учили по факултету везано за КОНЦЕПТ, МАТЕРИЈАЛЕ и АТМОСФЕРУ коју ствара одређени простор суштински бескорисни. Ако архитекта као стручњак може да преживи такве промене на свом пројекту а да при том не дигне глас или повуче пројекат или на било који начин да се избори за своје, онда је то дефинитивно показатељ да је у Србији архитектура пала на најниже гране.

Компромиси су нас довели до овога.
И да опет нагласим, СТФ, да је стављен и МЕРМЕР овај пројекат као пројекат би МЕНИ а и вероватно великом броју пролазника и даље остављао лош утисак.

Било је новца за рђу али није било за дрвене клупе да народ не жуља гузицу док чека бусплус 15 минута?

Једноставно, жао ми је и оних људи који док чекају аутобус ка старом сајмишту (где на жалост и даље људи живе у зарђалим вагонима) где год се окрену виде РЂУ, нарочито на станици Савски трг.
11039_voz_f.jpg

Можда они помисле да је рђа уствари одлична ствар и да уопште не живе лоше?
 
Vrh