Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Jesi čuo za elektro bajseve najbolje da sklonimo ovo malo biciklista da ne smetaju
Мислим да су бицикли, е. бицикли и е. тротинети одлична ствар. Наравно да није могуће направити стазе за њих у свакој уличици, али мислим да велики булевари могу и требају да их имају. Ја сам пре 2 године например купио тротинет, и живот ми је постао лепши. Не морам да се гурам колима, трошим време и новац, а не морам ни да улазим у ГСП где се људи тискају, свађају, где сте сведок разних ситуација, некада и актер... Тротинет ми је сачувао и живце и време и новац, и сваком га препоручујем. Чини ми се да су е. бицикли и тротинети, као и јефтине апликације за превоз (нпр Болт у многим европским земљама) направиле малтене револуцију у навикама људи у превозу.
 
Necu da bacam hejt ali ni voznja bicikla nije bas toliko zdrava pogotovu za muskarce zbog cesceg oboljevanja od raka prostate i testisa.
Sto naravno ne znaci da ne zelim da se grade bici staze. 😁
 
Холандија има позитиван природни прираштај.

Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Иначе, Амстердам је 60их био више оријентисан ка аутомобилима него Београд тако да свако ко прича да овде не може, нема смисла, да је скупо или нешто треће једноставно није у праву.
 
Poslednja izmena:
Холандија има позитиван природни прираштај.

Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Иначе, Амстердам је 60их био више оријентисан ка аутомобилима него Београд тако да свако ко прича да овде не може, нема смисла, да је скупо или нешто треће једноставно није у праву.
Zivim u Holandiji i taj "pozitivni prirodni prirastaj"
je zahvaljujuci "razmnozavanju" turaka , arapa, crnaca....
Takodje enormnim dolaskom "novih" turaka , arapa, crnaca....
Toliko ih je "priraslo" da spavaju po livadama.
Izbjeglicki centri su toliko popunjeni, da spavaju po hodnicima i okolo zgrade.
U velikim gradovima, skoro da nema "bijelih ljudi".
Ta tema je svakodnevno na TV programu.
Zabluda je i da holandjani mnogo voze bicikle.
Mnogo ih ima na ulici vezanih lancima, koje niko nije godinama vozio.
Sve to stvara laznu sliku.
 
Холандија има позитиван природни прираштај.

Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Иначе, Амстердам је 60их био више оријентисан ка аутомобилима него Београд тако да свако ко прича да овде не може, нема смисла, да је скупо или нешто треће једноставно није у праву.

Holandija ima pozitivni prirodni prirastaj zbog muslimanskih migracija.

"The fertility rate for Netherlands in 2022 was 1.676 births per woman, a 0.24% increase from 2021. The fertility rate for Netherlands in 2021 was 1.672 births per woman, a 0.24% increase from 2020."

Stimulacija fizicke aktivnosti, koriscenja bicikala, trotineta, ... je imperativ.
 
Ok. Evo jel moguć koridor od NBG do Rakovice?

P.S. Na NBG smo na višem stepenu. Tu imamo staze u svakoj ulici, kao da smo u Roterdamu. Ali su loše.
Ja podrzavam koridor i do Rakovice i do Visnjice i tu treba da busu i usmereni zahtevi biciklista, ali je bila na primer pobuna jer nije izvucena staza u Cara Dušana, ili kroz Terazije..
 
Ja podrzavam koridor i do Rakovice i do Visnjice i tu treba da busu i usmereni zahtevi biciklista, ali je bila na primer pobuna jer nije izvucena staza u Cara Dušana, ili kroz Terazije..
Ok. Kad izvučemo pravac do Višnjice onda liftom možemo da se integrišemo sa (novim) pančevačkom mostom prema Borči.

No evo kontroverznijeg pitanja. Da li je moguće izvući koridor od keja 25. maj uzbrdo do Vasine? Dakle treba nam jedna ulica za bicikliste bez auta ili sa zonom 20. Automobili bi bili navođeni u susedne ulice. Tu je parking veći problem, to treba rešiti nekim podzemnim parkingom ili parking zgradom ako postoji mogućnost. Ali taj koridor bi spojio sam centar sa velikom okolinom. Neko bi mogao iz centra biciklom na nbg ili zemun na posao svaki dan. Bezbedno i brzo. Voleo bih da vidim neke takve planove za Beograd.
 
Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Иначе, Амстердам је 60их био више оријентисан ка аутомобилима него Београд тако да свако ко прича да овде не може, нема смисла, да је скупо или нешто треће једноставно није у праву.
Вероватно да је због бицикала и цигарета а не због пар милиона муслиманских имиграната.
 
Ok. Kad izvučemo pravac do Višnjice onda liftom možemo da se integrišemo sa (novim) pančevačkom mostom prema Borči.

No evo kontroverznijeg pitanja. Da li je moguće izvući koridor od keja 25. maj uzbrdo do Vasine? Dakle treba nam jedna ulica za bicikliste bez auta ili sa zonom 20. Automobili bi bili navođeni u susedne ulice. Tu je parking veći problem, to treba rešiti nekim podzemnim parkingom ili parking zgradom ako postoji mogućnost. Ali taj koridor bi spojio sam centar sa velikom okolinom. Neko bi mogao iz centra biciklom na nbg ili zemun na posao svaki dan. Bezbedno i brzo. Voleo bih da vidim neke takve planove za Beograd.
А зашто би неко у пешачку зону ишао бициклом. Јел тешко отпешачити од кеја до Васине?
 
А зашто би неко у пешачку зону ишао бициклом. Јел тешко отпешачити од кеја до Васине?
Zašto bi neko bilo gde išao biciklom?

Pešačke zone mogu biti 100% pokrivene biciklističkim stazama. U NL kroz pešačke zone prolazi tramvaj, bicikli tek nisu problem. To se uredi za mesec dana.

Na tom grebenu živi dosta ljudi. Verujem da dobar deo gužvi na brankovom i oko centra prave ljudi koji tu žive i idu autima na posao. Ako im se omogući vrhunska staza do posla (na nbg) to bi moglo da smanji gužve.
 
O tome ja pričam. Ljudi hoće nemoguće, bicikle kroz stari grad i onda se žale, umesto da se usredredi pritisak ka mogućem, kao gore pomenut koridor ka Višnjici ili koridor ka Rakovici. U Zagrebu su njihovi zeleni sproveli to u centru i napravili pakao za pešake.
 
Niko ne traži nemoguće vec pojedinci zamišljaju nemoguće a političari jos traljavije sprovedu
Mogu da se urade staze u starom gradu vracaru savskom vencu samo treba zdrava logika
 
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
Увести у центру града предност за бицикле у ужим улицама и алтернативним правцима, тамо, где нема места за проширење улице због бициклистичке стазе, у једносмерним улицама такође применити исто уз могућност да бициклисти могу да иду у супротном правцу, уколико има места за проширење за једносмерну бициклистичку стазу. Ово ми могло да важи за алтернативне правце ако на главном нема места за бициклистичку стазу. Наравно да је нереално очекивати да у свакој улици буде бициклистичка стаза.
 
Poslednja izmena:
O tome ja pričam. Ljudi hoće nemoguće, bicikle kroz stari grad i onda se žale, umesto da se usredredi pritisak ka mogućem, kao gore pomenut koridor ka Višnjici ili koridor ka Rakovici. U Zagrebu su njihovi zeleni sproveli to u centru i napravili pakao za pešake.
Ne vidim da sam nešto nemoguće predložio. Rekao sam da postoji problem sa parkingom. On možda može da se reši, možda ne.

Ali tu ima deset ulica koje spajaju reku sa vasinom/trgom. Jedan pravac sigurno može da se prenameni bez posledica po auto saobraćaj. Zato bih voleo jednog dana da vidim pravi plan i strategiju razvoja.
 
Ок, ја живим у Србији (као да је место живљења из неког разлога меродавно за расправу о демографији ?!) и муслиманско становништво у Холандији чини само 5%.

Заправо, веома ми је чудно да нисте упознати са миграционом политиком Холандије која је другачија од већег дела западне Европе и која стимулише довођење високо образованог кадра и даје пореске и борократске олакшице за младе образоване досељенике.

Такође, због дугог колонијалног наслеђа у Холандији сада има преко два милиона потомака расно мешовитих бракова где често можете видети мелезе који су 5-6-10а генерација Холанђана.
 
Што је већина Холандеза изабрала ултра десничара Гирта Вилдерса чија је главна тачка програма заустављање имиграције? Јел им сметају и ти високообразовани?

Да не говоримо да им је уз сав стандард и бициклизам фертилитет незнатно већи од нашег.
3982d64d-6542-5f1f-5d91-4d31278e40c8
 
Холанђани су рационални људи. То највећим делом није етнички мотивисано већ је ствар у новцу и "позитивној" миграцији.

Наиме, восокобразовани досељеници у Холандији имају (или су барем имали кад су моји пријатељи тамо одлазили) пореске олашкице, ако се добро сећам и до 33% у односу на држављање Холандије. Такође су и на тржишту рада имали скоро изједначен статус. То локално становништво највећим делом наравно не подржава али се то Холандији али и њеном друштву и те како исплаћује, што економски, што демографски.
 
Холандија има позитиван природни прираштај.

Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Иначе, Амстердам је 60их био више оријентисан ка аутомобилима него Београд тако да свако ко прича да овде не може, нема смисла, да је скупо или нешто треће једноставно није у праву.
Obiđeš biciklom tri kruga oko džamije i eto ti prirodnog priraštaja...
 
Холандија има позитиван природни прираштај.

Д'извинеш, рекао бих да су им м*да у бољем стању од наших, између осталог и због свакодневне физичке активности на бицикли, одсуством стреса у саобраћају, дестимулисањем пушења и чистом ваздуху.

Leleee, kakvo neznanje. Biciklizam je ako nisi znao sport koji lose utice na plodnost. A tek sta reci na to sto Holandija ima pozitivan prirodni prirastaj.
 
Холанђани су рационални људи. То највећим делом није етнички мотивисано већ је ствар у новцу и "позитивној" миграцији.

Наиме, восокобразовани досељеници у Холандији имају (или су барем имали кад су моји пријатељи тамо одлазили) пореске олашкице, ако се добро сећам и до 33% у односу на држављање Холандије. Такође су и на тржишту рада имали скоро изједначен статус. То локално становништво највећим делом наравно не подржава али се то Холандији али и њеном друштву и те како исплаћује, што економски, што демографски.

Ljudi imaju razne stereotipe odavde za Holandiju misleći da je ona stečište muslimana, droge, prpstitucije, jer su to videli u Amsterdamu, Roterdamu, a neki samo na TV-u, daleko je od toga.
Ja kada čujem za takve stavove znam da van Randstada nisu nos provirili.
Ali, u pravu si, Holandija igra mnogo pametnije sa migracijama, jesu imali taj peh sa Marokancima, ali dovode ih u red.
A muslimana van Randstada jedva da i ima nešto, pa eto ne umire Sever, na primer, nešto bez njih.

Tako da nek nastave ovi da vrte krugove oko džamija biciklama dok im ovde u Beogradu Šrlianci u busevima u toku vožnje puštaju molitve. Kada ovaj narod nauči malo sebe da gleda, a ne druge, onda će nam biti bolje.

A ova lupanja za priraštaj na temi o BNV-u su tek posebna priča...
 
Al si se namucio da napises ovo sve....dali si obozavaoc americkog javnog transporta?
Ili ti je to jedini gradski prevoz koji znas i koji si analizirao?
Nisam "obožavalac", već konkretno pišem o Njujorku, u odnosu na koji smo ipak u kamenom dobu po pitanju transporta, a koje je sa "Beogradom na vodi" postalo znatno kamenije. Od pozitivnih primera javnog prevoza u gradovima u kategoriji Beograda izdvojio bih Beč, Prag, Minsk, Varšavu...

Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju kolima, i vreme je da to neko kaže naprednom lobiju. Ono, rekreativno i da tetki odnesem frižider u redu, ali bez ijedne glavne ulice sa makar 4+4 trake, u najboljem slučaju 2+2 trake, po nekad 3+3. Bez ostavljenog prostora za mnogo parkiranih kola kod većine starogradnje, sa luksuznom stanogradnjom u "Beogradu na vodi" sa 110 parking mesta na 100 stanova, dok se u beloruskoj masovnoj jeftinoj panelskoj državnoj stanogradnji obezbeđuje 130 na 100 stanova... Čemu više insistirati na kolima? Metro i kada se izgradi neće imati gustu mrežu, efikasniji ulični javni prevoz sa više žutih traka i tramvajskih baštica dostiže istu brzinu kao bicikl, ali uz dobru politiku može da povuče tek 10-15% transporta. Automobil može radi k**čenja u određenim delovima grada.
Sve je to lepo dok ne sedneš na bajs...
Sa nekih 17-23 godine sam ja (Voždovčanin) jako mnogo koristio bicikl. Nekako onako mlad i ku***vit, držao sam do svoga prava po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, 1m od ivice kolovoza. Od toga jako mnogo po Ibarskoj magistrali. Zbog raznih suženje i parkiranih vozila u Beogradu je često bilo opasnije nego na Ibarskoj. Kada sedneš na bajs, vidiš da je Trošarina - Terazije 15 minuta, a Trošarina Meljak (Barajevo) 70 minuta, dosta brže i pouzdanije od javnog prevoza. Ulične vožnje bicikla sam počeo da se bojim tek kada sam i sam seo u kola dosta kasnije. Posle sam živeo u zemlji sa mnogo boljim uslovima bezbednosti, ali mnogo gorim klimatsko-geografskim uslovima za transport biciklom od Beograda, a to je Holandija. Beogradska brda su većinom umerena, kratki i predvidljivi usponi (sa par izuzetaka), za razliku od holandskih kišurina i vetruština.
Београд није подесан да бицикл постане главно превозно средство, а да тиме не буду угрожени животи и бициклиста и пешака.
Ima određene istine u tome. Posle 4 godine života u Holandiji gde mi je bicikl bio 90% prevoza, i tri godine u Belorusiji gde mi je bicikl 70% prevoza, dolazim sa ženom u Beograd, gde na jednom pešačkom prelazu dok je meni zeleno taksista istovara putnika, na drugom, žena za volanom koja skreće levo mi trubi dok ja opet na zeleno svetlo prelazim pešački, na trećem mestu vozač autobusa prelazi u traku za desno, i sa desno i polukružno pravi levo skretanje da zaobiđe kolonu za levo skretanje... Dok sam tamo živeo, nisam na takve pojave obraćao pažnju, a bilo koja bar malo ozbiljna vlast bi za godinu dana iskorenila takve pojave, makar u gusto naseljenim područjima.
Necu da bacam hejt ali ni voznja bicikla nije bas toliko zdrava pogotovu za muskarce zbog cesceg oboljevanja od raka prostate i testisa.
Sto naravno ne znaci da ne zelim da se grade bici staze. 😁
Meni su to pričale kolege koje idu kolima. A ja sam u Holandiji po 8000km godišnje na biciklu, u Belorusiji samo oko 6000km godišnje. Kada smo se istražili žena i ja vezano za tu vrstu problema, ja sam imao manjak selena. Posle par meseci jake vitaminske terapije, žena je već bila trudna, a za to vreme nisam prestajao da idem biciklom na posao. Neću da kažem da nisi u pravu pa sam zaključio: bicikl je štetan za muško zdravlje zato što snižava nivo selena. Inače, vezano za sportski biciklizam, tu je ugao tela mnogo nepovoljniji, odeća tesna.

Vezano za uske ulice, upravo bicikl zauzima manje mesta od kola, posebno za parkiranje. Sam Amsterdam je po pitanju uskih ulica gori čak i od Beograda, pa su našli mesto za bicikle. Meni je zanimljiv primer Westeringschans u Amsterdamu, gde su u Kralja Milana, Despota Stefana i Požeške stavili javni prevoz na sredinu, a na bočnim trakama za automobile ograničili brzinu na 30km/h. Sa "Beogradom na vodi", saobraćajna slika za motorni saobraćaj je dodatno pogoršana, tako da je uz rad na bezbednosti i lečenju meteopsihoze moguće imati ozbiljno učešće bicikala sa i bez elektromotora u gradskom saobraćaju.
 
Profesionalni biciklizam je jedan od najzahtevnijih i najnapornijih sportova.

Iako nijedno istrazivanje nije dokazalo, a sve ih vise opovrgava povezanost konkretno i iskljucivo profesionalnog biciklizma sa raznim problemima, pa tako i uticaja na plodnost, profesionalni sport svakako nije zdrav i stvara razne probleme, pa tako i utice na plodnost.

Medjutim, to svakako nema veze sa velikom vecinom Holandjana koji voze one svoje krseve od bajseva koje ni ne mogu da voze brzo i ne mogu na njima da se naprezu nesto specijalno, sve i da hoce.

Voznjica bajsom u crvenim pantalonama i cipelama dva kilometra do posla na bapskom biciklu i voznja Tur de Fransa, nekoliko stotina kilometara svaki dan pri najvecoj mogucoj mogucoj brzini, su dve potpuno razlicite stvari.
 
Vrh