Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Od ovih sto podrzavaju ovaj izgled zgrada koji su argumenti? Ima li neko da moze da objasni sta je toliko dobro za nas grad kada pricamo o ovim zgradama, arhitekturi.
Koja od ovih zgrada je remek-delo, poput sajma, Genex kula itd?
 
To pricas zato sto nemas para da kupis tu pa onda ti je lakse srcu da prihvatis da pljujes po tome kako je odvratno....
Prva rečenica iz priručnika: kad ne znaš šta ćeš - a ti udari ad hominem! Možda se i primi(mo) pa ti šopamo reply. Beograd se od tog skupog promašaja neće oporaviti.
 
Srusise simpo ,zgradu staru 100 godina da bi dobili ovo 😭😭,,
img-16-min.jpg
 
Nisam dugo bio na forumu i vidim za mene "novajlije" na forumu @dusann1990 i @Dejan10 koji kazu da ovo nije optimalna visina za taj deo grada. Drago mi je da to čujem. Inače samo da ih upoznam da je baš na ovom forumu su zgrade do 6 spravova zvale "krmače", da se ovde lečio kompleks niže vrednosti u smislu "dajte nam KuLee", "vidi kako se Varšava izgradilaaa, a vidi šta se gradi u Tiranii", "zgrade do 6 spratova imaju samo palanke". Ali i ovaj forum je mala maca u odnosu na druge. Studija visokih objekata je podvrgnuta ruganju, "šta nam Žaklina određuje gde že kule", KuLee trebaju svuudaa. Ja nisam preterano ulazio u diskusiju vezano za to, jer sam smatrao, ok svako ima pravo da se loži na šta hoće, i onako nemaju nikakav uticaj. E pa onda su takvi sa neizlečenim kompleksima došli na vlast i Beograd je dobio tačno ono što su njegovi građani i želeli.
inače većina kritika i sada na račun BnV-a, zašto kule nisu lepše, a ne niže. To je drugi stadijum, da svaka zgrada mora izgledati kao Zahina slina i svaka zgrada mora da bude ko za Pritzgerovu nagradu.

U svakom slučaju drago mi je da neki novi ljudi stastavaju koji vide šta je pogubno, imaju normalna rasuđivanja. Od mene veliki +. Da ceo BnV je trebao da bude ove spratnosti kako ovaj blok kod Geozavoda. Na žalost, imamo što imamo, spomenik jednom vremenu i građanima Beograda kao takvim.

bdw. na drugim mestima u gradu, recimo na Vračaru, čak i zgrade od 6 spratova su visoke, za takav profil ulica moralo bi čak niže, dok recimo da se isto ovo gradilo na Adi Huji, bi bilo sjajno
 
Ako toliko mrzite BnV zasto sebe mucite i pratite ovu temu?
Moj vam je savet svaki put kada prodjete pored BnV samo zazmurite i sve ce biti dobro.
Problem je taj tvoj savet "samo zažmurite". I tako prosečan građanin Srbije samo zažmuri i propala nam država. Zažmurite i kada vas kradu i kada vas ubijaju, sve će biti dobro.

Brate mili, kakav mentalitet, što je najgore - takva je većina u Srbiji. Zažmuri i sve će biti dobro. Zažmuri na porodično nasilje, zažmuri na silovanja, zažmuri na ubistva, zažmuri na sve - i Srbija je onda najlepša i najbolja država za život na svetu.
 
Prošli su Srbi sve ovo već nekoliko puta. Otud i potreba za izrekom.

Spolja gladac, iznutra jadac.
 
Ma nisu prošli Srbi ništa, to je mit. Da jesu, ne bi ništa od ovoga dozvolili da im se dešava.
 
Meni je samo stalo do vase srece i zdravlja. Nije uredu da se stresirate.

Ja ne volim guzve u saobracaju i sada treba namerno da idem u najvece guzve... Jbg ipak ja placam porez za te puteve, mora da se zna da su guzve.

To je vasa logika.
Malo me zbunjuje ovaj post.

Ispada da je vama sve jedno, ima li gužvi u saobraćaju u odsustvu kvalitetnih ne-privatni-automobil rešenja za one koji lična kola mogu da priušte? I najvažnije je uživatu u (po ličnom ukusu) lepoj arhitekturi?

1) Vaš odgovor da: iako ne delim vaš stav "lepota će spasiti svet", to je sasvim u redu, lepota imaginacije, izvinite što vas uznemiravamo.
2) Vaš odgovor ne: = ne sviđa mi se to što sam oštećen ovom i ovakvom gradnjom Beograda na vodi.

I pored stalnog opadanja kvaliteta usluge, u Beogradu je oko 45% kretanja javnim prevozom, i oko 25% peške. Većinsko kod kola u Beogradu je jedino zauzimanja 85% javnih površina za kretanje i parkiranje. I do (u funkcionalnom smislu) divlje gradnje poznate kao „Beograd na vodi“, prostor za kretanje i parkiranje kola je bio ograničen, a sa istim je stanje postalo samo gore. Eksperti su izračunali da to naselje kada se izgradi do kraja dobavlja 39.000 kretanja na sat u satima najvećeg opterećenja. U bulevarskim trakama to je 35-45 bulevarskih traka za priatne automobile, ili 13-16 traka autoputa, ili 5 žutih traka, ili 3 koloseka u izdvojenim tramvajskim bašticama, ili dvokolosečna pruga nekog vida železnice, metro ili prigradske, ili 15 metara široka biciklistička staza. Nemoguće je i nepraktično samo jednim rešenjem rešiti toliki transport, ali za rešavanje samo za privatne automobile ili dominatno za privatne automobile, potrebna je za kretanje i parkiranje saobraćajna površina približno trostruko veća od samog „Beograda na vodi“.

Tu je matematika/tehnika/fizika jasna pri takvoj gustina izgrađenosti i aktivnosti, privatni automobil može imati samo marginalnu transportnu ulogu. Slon neće proći kozjom stazom. Prošlo je 10 godina od početka gradnje, i čak ni placebo drumski most preko Save nije izgrađen niti započet.
 
Koliko ja znam uništenju sa najviše doprineli Sovjeti. Taj deo je isto centar koliko i onaj novi neboderima, a kao ima dušu a ceo je lažan podignut od nule. Ima dušu koliko i Skoplje.
 

milanche


Само да те подсетим да је Жаклиина "студија" таргетирала односно спречавала практично све тада планиране пројекте високих објеката у Београду од којих су већина били по Новом Београду и често поред већ постојећих стамбених солитера. Спречила је у то време и реализацију "скајлајна" у исто време предвиђајући П+6 на Косанчићевом Венцу, по чему је било јасно да ту никаквог стручног упоришта у студији није било нити бриге о граду, већ се радило о марифетлуцима и уценама тадашње власти.

Такође, тад смо писали о крмачама у контексту катастрофалног, нехуманог и за НБГ непримереног урбанизма у новом делу блока 72, А блоку, блоку 11а, Степи (Дулвилу)...

А то се све одвијало у времену потпуног економског мртвила у Београду где се наша економија после СЕКЕ стрмоглавила понајвише у целој Европи. А најгоре је било управо у грађевинском сектору где су архитекте биле пресрећне ако уопште и добију ондашњих 200-300 евра.

Сад негде капирам наше очеве и ђедове који причају оне силне бајке о СФРЈ јер ево, једва прође и деценија а већ се пишу бајке о времену дрвосека, стечајних управника, економских реформатора и државника из 2000их и раних 2010-их и то од стране младих људи у пуној интелектуалних снази.
 
Moje misljenje je da je ta studija visokih objekata bila jako dobra. Davala je mogucnost gradnje visokih objekata u bloku 41, bloku 26, blok 20, duz pruge na Nbg, duz Jurija gagrina, kod Studenskog grada, oko Prokopa , zona duz autoputa od autokomande. Po mom misljenju jako dobre lokacije za solitere i sa razlogom te stavljenje. Ja bi jos dodao Adu Huju na tu listu i kao repere oko Dunav stanice.

Sto se urbanizma tice, rekao sam da su na pojedinim mestima cak i sa spratnoscu p+6 previsoki objekti. Nisam znao to za Kosancic, slazem se.

Sto se skyline tice, na mestu srusenog MUP-a ja im isto ne bi dao da grade kule. Kupili lokaciju po jednoj ceni, koja je definisana kvadraturom koju maksimalno mogu da grade, a onda klasicno jajarski hoce izmenu plana, ko sada sto rade svuda. Pa ne moze. Kupio si lokaciju za tu spratnost, za toliko kvadrata, svesno su usao u tu invesitciju, cao. Ali sad svako dobija da gradi sta hoce, koliko hoce i gde hoce.

Ovde sam pricao pre svega o kulama i kako koji projekt pocinje da se gradi, krece kuknjava "sto nisu kule", pa su se kacile slike iz Varsave pa se poredio "prelep skyline" kako Beograd nema "skyline" , kako nam je urbanizam "palanacki" da bez kula lici na "palanku" itd. Mislim svako ima pravo da voli sta hoce, postujem sve, ali to za urbanizam grada nije dobro. Sada imamo primer na delu. To je sto je.
 
Moje misljenje je da je ta studija visokih objekata bila jako dobra. Davala je mogucnost gradnje visokih objekata u bloku 41, bloku 26, blok 20, duz pruge na Nbg, duz Jurija gagrina, kod Studenskog grada, oko Prokopa , zona duz autoputa od autokomande. Po mom misljenju jako dobre lokacije za solitere i sa razlogom te stavljenje. Ja bi jos dodao Adu Huju na tu listu i kao repere oko Dunav stanice.
По мом мишљењу то је била одлична студија као припрема за Београд на води. Студија је стратешки предвиђала високе објекте (само до 100м иначе) скоро искључиво тамо где нису били решени имовински односи и/или где није било заинтересованих инвеститора а бранила их је по правилу тамо где смо имали инвеститоре, купљене парцеле и дефинисане пројекте.

Такође доношење те студије након што су неки инвеститори кренули у пројектовање и планирање је својеврсна превара власти јер су парцеле продаване пре те, по мени накарадне студије. Кажем накарадне јер се управо у случају К. Венца види одсуство било каквих норми приликом доношења исте. И сам си навео, могле су куле поред прокопа али она која је планирана десет година уназад на 50м од те зоне није могла. Заиста?

То је та приниципијалност левих надри-архитеката, иста она која се диви Генералштабу са својих 12-20 спратова усред најлепшег и урбанистички најписменијег административног центра који имамо.

На крају, реалан ефекат те студије је гладно, неразвијено тржиште некретнина где је наводни београд улетео као вук међ стадо оваца.

А ако погледамо хронологију догађаја, од студије није прошло ни две године а Ђилас је јавно подржао београд на води.
Све случајно, наравно. А ево, имамо већ 2 изборна циклуса где Ђилас скоро па отворено чува леђа Вучићу, и то је случајно.
 
Nikola Tesla definitivno u BNV
Погрешна одлука, тужно је што Теслу гурају у бившу фабрику картона, касније шпедицију, поред старе електране на Дунаву. Притом је тај део ближе Сајму пешачки слабије приступачан за пешаке и туристе. Али ништа чудно од лажног доктора Малог Синише.
 
Vrh