Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

1) Добра географска покривеност града
2) Вуче 32% транспорта, што је у рангу Москве, Лондона и Париза
3) Мрежа добро погушћена аутобусом, који вуче око 25% транспорта ту спада и највећа аутобуска станица у Америци која је, гле безобразлука, на чувеном Тајмс Скверу у центру дешавања. Шире се аутобуске саобраћајне траке
4) Две највеће и најкоришћеније железничке станице у Америци у самом центру и града и система.
5) Комбинација локалне и експресне услуге, предност која је реткост код метро система.
6) Када је био хурикан Сенди, када је метро у целој јужној половини Мехетна био потопљен, у року од 10 дана 90% потопљених тунела било у пуној функцији.
7) Градња са економским разумом. 40% система надземно. Двоколосечне пруге најчешће имају по 2 линије које се гранају, а четвороколосечне 3-4 такође са гранањима.
8) Везано за чистоћу и естетику, ту је тешко направити мерљиве оцене, али критике могу бити оправдане.
9) Последњих година много ради на безбедном бициклирању.

Напредни метро:
1) Чак и ако би нам пао са неба на поклон, метро са најгором географском покривеношћу града у историји планирања у Београду. Прескаче болничке центре, факултете, железничке и аутобуске станице са најмање станица у "кругу двојке". Железничка мрежа се чак и преполовила у критички важној зони за покривеност масовних кретања и капаците, а то је центар града.
2) Вуче 0% транспорта, јер га за 12 година: нема. Изведеност економски критичних радова (мостови, тунели, подземне станице) 0%. Ако је рачунати БГ:ВОЗ, велике инвестиције у ремонт пруга су завршиле са застарелим стандардима и концепцијама станица и стајалишта, деградацијом стандарда који су успостављени за време Ђиласа, последично до повећања броја путника није дошло. Овакав какав је БГ:ВОЗ вуче тек око 1% кретања.
3) Остали јавни превоз вуче 45% кретања највише аутобусом, који уместо да буде дистрибутивни систем представља магистрални, мрежа жутих трака и трамвајских баштица где полиција забрањује приватне аутомобиле се смањује. трошкови расту сразмерно паду брзине свог уличног транспорта осим пешачког и камиказа бициклистичког.
4) Од 2018. нема железничке станице у центру, осим двоколосечног Вуковог споменика. Зоне осталих железничких станица се маргинализују, док су у Њујорку баш то зоне најгушће градње (шифра: железничка станица је локација ширег значаја са системом који има и капацитет и квалитет да повуче масу људи, и за разлику од других система копненог саобраћаја понуди и услуге које привлаче чак и елиту). У функционалном смислу дивљом градњом уз Савску улицу, технички и финансијски јако је отежана могућност да железничка станица поново буде у центру.
5) У већини градова са метроом, експресне услуге се препуштају железницама, а метро, лакошински систем или трамвај попуњавају систем са краћим међустаничним растојањем од железнице.
6) Када су у мају 2014. клизишта и поплаве направиле штету, и када је клизиште однело 200 метара пруге код Ваљева, 11 месеци је био обустављен саобраћај на магистралној прузи, од чега 9 месеци није изашао ни геометар на терен да постави ознаке за будуће радове.
7) Напредни метро се планира без јефтинијих, брже изводљивих и технички једноставнијих надземних деоница, а у функционаном смислу дивљом градњом у зони која се назива "Београд на води" отежава се или онемогућава градња најлогичијег решења прелаза Саве: метро мост. Река са муљовитим дном, десна обала са стрмим брдом од 40 метара изнад реке, паметном довољно.
8) Везано за чистоћу и естетику, први дан по укидању Железничке станице Београд појавили су се људи који су уклањали растиње у напрслинама бетона, и почели да се раде макар неки ремонтни радови. Док је објекат испуњавао националну функцију, Централни комитет Партије је дозволио, чак и подржавао запуштеност пред чин велеиздаје укидања националне институције, у саобраћајном смислу саботаже. На другој мањој станици у центру Вуков споменик као последица кадровског геноцида на железнице укинута служба хигијене. Тако је на многим станицама у Србији.
9) Иако је бицикл тренутно најбрже и најпоузданије превозно средство, општи услови бициклирања доста бољи него у Холандији (нема таквих ветруштина, топлија клима, мање падавина други системи превоза закржљали у Београду), у Београду, ништа није урађено на безбедном бициклистичком транспорту на тај начин да се формира безбедна мрежа.
Al si se namucio da napises ovo sve....dali si obozavaoc americkog javnog transporta?
Ili ti je to jedini gradski prevoz koji znas i koji si analizirao?

Metro u NjuJorku je star i prljav, nesiguran, sine su pod strujum (opasnost po zivot), ventilacija je losa i same kompozicije su antikviteti.
Idi jednom u Mosku ili Peking, Madrid ili Barselonu.

Ako pricas o autobusima, pogledaj Buenos Aires ili Cirih, Zenevu ili Taipeh i Sangaj.
Tvoj NjuJork je tek na 15. mestu u Svetu, a jedan je od najbogatijih gradova.

Ne treba da se ugledamo na Ameriku sto se tice javnog prevoza.
Da, bolji nego u Beogradu, svakako. Ali nema veze sa dobrim sistemima u ostatku svta.
 
Da li u Beogradu postoji neki dokument koji bi predstavljao strategiju razvoja biciklističkog saobraćaja? Bilo kakav plan koji se ne bavi motornim transportom?

Da li je takva misao ikada postojala u organima vlasti?
 
Jeste. Plan je da se suze trotoari i pešački koridori na uštrb biciklista. Pa onda jedino da sednes u auto da te ne pregazi neki. Ali tada mora ti da pazis da ne pregazis biciklistu jer imaju obicaj da izlecu na pesacki prelaz u punoj brzini…
 
Al si se namucio da napises ovo sve....dali si obozavaoc americkog javnog transporta?
Ili ti je to jedini gradski prevoz koji znas i koji si analizirao?

Metro u NjuJorku je star i prljav, nesiguran, sine su pod strujum (opasnost po zivot), ventilacija je losa i same kompozicije su antikviteti.
Idi jednom u Mosku ili Peking, Madrid ili Barselonu.

Ako pricas o autobusima, pogledaj Buenos Aires ili Cirih, Zenevu ili Taipeh i Sangaj.
Tvoj NjuJork je tek na 15. mestu u Svetu, a jedan je od najbogatijih gradova.

Ne treba da se ugledamo na Ameriku sto se tice javnog prevoza.
Da, bolji nego u Beogradu, svakako. Ali nema veze sa dobrim sistemima u ostatku svta.
Kudiš jednog od dvadesetak ključnih članova foruma koji je izbacio pola strane čisto profesionalnih argumenata (jer se time čovek bavi, a ja mu nisam drveni advokat, već samo poštovalac znanja i iskustva).

I btw, piše se Njujork.
 
сигурно ће се вратити при овом новом БНВ тренду мртве америчке хортикултуре која не подржава ни толерише икакве екосистеме, више врабаца имаш у жбуњу оближњег Степиног Вајата него читавом БНВ
 
Da li u Beogradu postoji neki dokument koji bi predstavljao strategiju razvoja biciklističkog saobraćaja? Bilo kakav plan koji se ne bavi motornim transportom?

Da li je takva misao ikada postojala u organima vlasti?
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
 
Al si se namucio da napises ovo sve....dali si obozavaoc americkog javnog transporta?
Ili ti je to jedini gradski prevoz koji znas i koji si analizirao?

Metro u NjuJorku je star i prljav, nesiguran, sine su pod strujum (opasnost po zivot), ventilacija je losa i same kompozicije su antikviteti.
Idi jednom u Mosku ili Peking, Madrid ili Barselonu.

Ako pricas o autobusima, pogledaj Buenos Aires ili Cirih, Zenevu ili Taipeh i Sangaj.
Tvoj NjuJork je tek na 15. mestu u Svetu, a jedan je od najbogatijih gradova.

Ne treba da se ugledamo na Ameriku sto se tice javnog prevoza.
Da, bolji nego u Beogradu, svakako. Ali nema veze sa dobrim sistemima u ostatku svta.
Ne znam* se piše kao dve reči;
Njujork* je jedna reč, ne Nju Jork ili NjuJork;
Obožavlac* je nominativ jednine, obožavaoc ne postoji.

Slažem se da SAD nije referentan za javni prevoz, bolji uzor je skoro bilo koji drugi veliki grad Evrope. Ono po čemu Njujork jeste sličan Beogradu je spekulativna gradnja uvezana sa metroom. Kada je njujorški metro građen, to je bio privatan poduhvat, i to dva različita privatnika. Tek kasnije je metro spojen i prešao u javnu svojinu. Elem, dok je građen metro, neki od najvećih stambenih objekata koji su se tada gradili su sasvim slučajno bili u neposrednoj blizini planiranih metro stanica. Isto tako, sto godina kasnije, planirane linije beogradskog metroa se krive i zaobilaze značajne javne objekte - novu glavnu železničku stanicu i klinički centar - da bi Beograd na vodi mogao da digne cenu kvadrata i reklamira kako je odmah pored metro stanica, koje još ne postoje. O planiranoj gradnji na Makišu da ne govorim.
 
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
To je samo tvoje mišljenje, koje je duboko pogrešno. Da ne idemo sad u detalje.
 
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
70 до 80% Београда је у апсолутно равничарском подручју са све равним долинама и у тим брдовитим пределима, где су и иначе главни саобраћајни правци. А чак се и до звездарског и мокролушког гребена долази благим, равномерним нагибом на потезу од 5км који је лако савладив бициклом..
А до јужних брдовитих насеља воде две савршено равне низије топчидера и савског басена са друмско-железничким коридорима. То у пракси значи да причамо о 90% града који је у топографском смислу апсолутно доступан за бицикле.

Надам се да ће ти овај форум помоћи да се боље упознаш са овим градом.
 
Која је уопште поента аргумента да Београд није подесан за вожњу бицикла, није као да ико заговара да град треба да присиљава људе да га возе. Аргумент је да треба људима да се омогући да га безбедно возе ако желе па ко хоће нека вози а ко не нек иде пешке или колима
 
70 до 80% Београда је у апсолутно равничарском подручју са све равним долинама и у тим брдовитим пределима, где су и иначе главни саобраћајни правци. А чак се и до звездарског и мокролушког гребена долази благим, равномерним нагибом на потезу од 5км који је лако савладив бициклом..
А до јужних брдовитих насеља воде две савршено равне низије топчидера и савског басена са друмско-железничким коридорима. То у пракси значи да причамо о 90% града који је у топографском смислу апсолутно доступан за бицикле.

Надам се да ће ти овај форум помоћи да се боље упознаш са овим градом.
Sve je to lepo dok ne sedneš na bajs...
 
Nisu brda problem, problem je saobraćaj i nedostatak bezbednosti. Ja sam par godina kad sam bio mlađi pokušavao da vozim po gradu, činjenica je da ti je pola vremena glava u torbi.

Mnogo automobilskog saobraćaja i nedovoljno biciklističkih staza u gradu, i na to opšti nedostatak saobraćajne kulture.
 
Sve je to lepo dok ne sedneš na bajs...
Mislim da bi te jedan kvalitetan dokument razvoja biciklističkog saobraćaja razuverio. I ne samo tebe.

Ljudi koji voze automobile treba prvo da shvate da će to u prvom redu smanjiti gužve u motornom saobraćaju, ali plan i implementacija moraju biti na visokom nivou. Tu nema mesta improvizacijama. Mislim da bi se svaki dinar za danske/holandske stručnjake višestruko vratio.

Očigledno to ne isključuje razvoj javnog saobraćaja.
 
Београд није подесан да бицикл постане главно превозно средство, а да тиме не буду угрожени животи и бициклиста и пешака.

Мислим да су у Београду у најгорем положају пешаци. Полако се тротоари губе на уштрб прописног и непрописног паркинга. А тамо где их има у довољној ширини се заузимају бициклистичким стазама.

У старим деловима града се не могу саобраћајне траке затворити за друмски превоз док БГ не буде имао бар две линије метроа, а можда је потребно и три, уз побољшање осталог јавног саобраћаја.
 
Београд није подесан да бицикл постане главно превозно средство, а да тиме не буду угрожени животи и бициклиста и пешака.

Мислим да су у Београду у најгорем положају пешаци. Полако се тротоари губе на уштрб прописног и непрописног паркинга. А тамо где их има у довољној ширини се заузимају бициклистичким стазама.

У старим деловима града се не могу саобраћајне траке затворити за друмски превоз док БГ не буде имао бар две линије метроа, а можда је потребно и три, уз побољшање осталог јавног саобраћаја.
Ima šta može, ima šta ne može. Glavni cilj je veća protočnost i bezbednost.

Ono gde ti i ljudi koji slično razmišljaju prave najveću grešku je što zamišljaju da biciklističke staze treba da se prave u svakoj ulici. A u stvarnosti se određuju koridori koji spajaju blokove i delove grada i biciklisti se navode na te koridore čime se oslobađaju ostali delovi. (Koji mogu da se spoje)

Ako su staze vrhunske, brze i bezbedne, tada će se i broj vozača smanjiti.

I dva bitna dodatna faktora koja su se desila u poslednjim decenijama su promena klime i elektrifikacija biciklističkog saobraćaja. To je radikalna promena.

P.S. Ako će biciklistička mreža da se širi kao i do sada, ofrlje, onda bolje i da ne rade. Tu se slažemo.
 
Poslednja izmena:
Ја баш и тврдим да су ти дугачки саобраћајни бици коридори у Београду немогући ван општине Нови Београд.
 
Ја баш и тврдим да су ти дугачки саобраћајни бици коридори у Београду немогући ван општине Нови Београд.
Ok. Evo jel moguć koridor od NBG do Rakovice?

P.S. Na NBG smo na višem stepenu. Tu imamo staze u svakoj ulici, kao da smo u Roterdamu. Ali su loše.
 
Ево једне идеје која ми се чини прилично једноставна за бициклистичку стазу од Земуна до Карабурме/Вишњичке бање/Миријева итд
преко Пупиновог моста, па да се направи бициклистичка стаза на насипу уз Дунав све до Панчевачког моста.
 
Beograd nije grad za svakodnevnu vožnju bicikala i vreme je da neko to kaže bici lobiju. Okej rekretavno, ali Beograd je razuđen i ima skoro 30 brda i uzvišenja nije za bicikle. Čemu više insisitranje na biciklima? Jak javni prevoz i pešačke komunikacije uz destimulisanje privatnog drumskog saobraćaja su dovoljni. Bicikl kao rekreacija u određenim delovima grada.
Jesi čuo za elektro bajseve najbolje da sklonimo ovo malo biciklista da ne smetaju
 
Vrh