Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

relja":2hxeij3a je napisao(la):
Пантограф":2hxeij3a je napisao(la):
.....
@relja

Ако се идеализују савски блокови на НБ, онда бих то морао да назовем претеривањем.
Намере су биле добре, резултат и није лош, али се не може рећи ни да је савршен. Управо блоком 45 патролира жандармерија са аутоматским пушкама, да би га колико/толико држала под контролом.
Не може се рећи да је тај урбани експеримент са "Насељем сунца" баш у потпуности успео - да има "више квадрата", да су радње у приземљима и да све много више личи на историјски облик градског насеља, не би било ни потребе ѕа жандармеријом.

Da malo ti ne preteruješ?
Tako kako ti opisuješ ispade da je to favela iz Ria... a nije. Ima obične policije, ništa dramatično.
I taj kriminal nema neke veze sa arhitekturom i planiranjem, nego sa korupcijom i nesposobnošću države na mnogo, mnogo višem nivou. Ne funkcioniše to što se kriminalci ne hapse, ne osuđuju i ne robijaju.
Što se tiče trgovine - pa bilo ih je, "Srbijanke", "Centropromi" i sl., i to u namenskim objektima, postojale su pa su te firme ugašene, a njihova mesta na tržištu zauzeli "hipermarketi". U nekim od tih aneksa se i danas nalaze prodavnice. I u stepenastim zgradama su se nalazile radnje, pa smo se "otvorili ka konkurenciji" i dobili hipermarkete jedan do drugog u kojem rade po tri kase, a ispred njih nedovoljno ni parking mesta ni mesta za istovar robe, kladionice nadzidane na skloništima i slične budalaštine. Te gluposti su obesmislile eksperiment, nije on sam po sebi obesmišljen.


Не знам, ал тај блок породи највећег сина нашег народа и општине (шифра: А. В.).
Па ти види ко претерује...


П. С. Нови Београд је данас свакако боље место него што је био пре 20-30 година. Ако је нешто транзиција поправила, то је Нови Београд.
 
mekbejn":34mnvmf4 je napisao(la):
jedna slika koja treba na svakoj strani ove teme da stoji:
12238032_10153624467755943_2792943437866079438_o.jpg

Ovako recimo izgleda potez izmedju sajma i reke. Posle sajma idu zelene površine pa onda biciklistička staza pa prilično veliko i široko šetalište. Samo što po sunčanom danu ćeš sresti troje ljudi na tom potezu, a kad malo zahladi, mogu da te ubiju i niko te ne bi tri dana našao. Dok na tom odvratno uradjenom zemunskom keju hiljade i hiljade prolaze svaki dan.
 
Пантограф":tcgg2dvs je napisao(la):
....
Не знам, ал тај блок породи највећег сина нашег народа и општине (шифра: А. В.).
Па ти види ко претерује...
П. С. Нови Београд је данас свакако боље место него што је био пре 20-30 година. Ако је нешто транзиција поправила, то је Нови Београд.

Ti se sprdaš. Nije blok 45 porodio, već su ga kretenom napravili njegovi otac i majka, a dodatno ga iskvarili Šešelj i Pravni fakultet ... niti je on najveći sin našeg naroda (dobro, tu se stvarno sprdaš). Uostalom, iz blokova je mnogo zdravih i normalnih ljudi sa diplomama prirodnjačkih, medicinskih i tehničkih fakulteta otišlo iz ove zemlje...

Tranzicija je po mnogo čemu obesmislila koncept Novog Beograda. A živeo sam ovde i tada i danas, pa mislim da je ranije bio lepše mesto za život nego što je sada. Ali ni sada nije tako dramatično i mračno, daleko od toga.
 
Мора мало и да се зезамо.
Слажем се, у блоковима није драматично, али није ни идеално, нити је икада било. Чињеница је да се ту нпр. украде више аутомобила него било где у Београду, а то ипак јесте последица "концепта" (широк простор, удаљене зграде, одсуство локала, последичан мрак итд.).
 
mekbejn":3fdgj387 je napisao(la):
logicno je da kod Sajma ima daleko manje ljudi nego gde desetine hiljada zive na do 15 min pesaka :)


moram da dodam nesto vezano za ovo sto si napisao.
Naime, svojevremeno se na ovaj de osavske obale nije ni moglo doci jer je pripadala Beogradskom sajmu.
 
djakovac":2ccy1xo7 je napisao(la):
Da li se još nekome ovde čini da nije baš racionalno u ovom trenutku raditi širenje i rekonstrukciju Zarićevog mosta.

Nije im rano. Zapravo im je "minut do 12" jer po njihovoj procjeni prostor BNV mora imati bolju cestovnu povezanost sa NBG a ocekuju izgleda visok stepen realizacije projekta u dogledno vrijeme.

Cilj rekonstrukcije, zapravo vjerovatno nije zastita dotrajalih i ostecenih dijelova mosta (ako je to radjeno skoro) vec puko prosirenje dodavanjem novih automobilskih traka.
 
Kada sam bio klinac, Novi Beograd je delovao tragično. Bar za mene. Blokovi su bili jedna vrsta geta. Odrastanje u njima predstavljalo je svojevrsnu podkulturu. Oni su i građeni u skladu sa komunističkom ideologijom i shvatanjem i vizijom komunističkog društva. Za stotine hiljada ljudi, to ne stvara takav doživljaj i utisak. Naime, ljudi su tu dobili stanove. I to prema društvenom statusu. Radnici do 50 kvadrata, pa razni funkcioneri do 100 kvadrata. Izuzetno su retki stanovi preko 100 kvm (maksimalno do 110 kvm, i takvi se mogu nabrojati na prste jedne ruke), jer je tako naredio drug Tito. Za ogroman broj ljudi, Novi Beograd je nešto najbolje i najfantastičnije što se ovoj zemlji dogodilo.

Kao potomak porodice, koja je od izgradnje Novog Beograda doživela samo kolosalnu štetu i patnju, kao dečak i mladić, imao sam o svemu izrazito negativnu predstavu. Međutim, i pored toga, ja ga danas lično volim, da ne kažem obožavam. Nema nijednog mesta u gradu gde bih pre živeo, nego na Novom Beogradu. On danas prolazi kroz svojevrsnu tranziciju (uostalom kao i celo društvo) i u novom konceptu života, jednostavno Novi Beograd je pobednički prostor. Apsolutni, moderni centar Srbije (Beograda, naravno). Sada sa 40 godina, mogu slobodno da kažem da blokovi i koncept života u njima, uopšte nisu tako loši. Niti nam je moderna arhitektura donela nešto Bog zna kako novo. I lepše i bolje. Kad se pogleda, kako se fasada Belvila brzo prlja i propada, sa punim pravom nastupaju bivši direktori društvenih preduzeća koji su gradila Blokove (Jinprosa, Napreda, Komgrapa, Ratka Mitrovića) i prstom pokazuj na zgrade (i u Bloku 45) i kažu: Pogledaj zgrade, vidi šta su zgrade, i hvale se. Svi ti blokovi su puni prostora za sve: sport, parkove, šetnju. Parkiranje jeste problem, ali će se rešiti i rešava se. To je bio komunizam, auot nije bio dostupan svima, pa se s tim nije računalo toliko dalekometno. (Ovo malo oko čuvenog standarda života u vreme druga Tita).
 
Пантограф":2fl53qqb je napisao(la):
Мора мало и да се зезамо.
Слажем се, у блоковима није драматично, али није ни идеално, нити је икада било. Чињеница је да се ту нпр. украде више аутомобила него било где у Београду, а то ипак јесте последица "концепта" (широк простор, удаљене зграде, одсуство локала, последичан мрак итд.).
...ne znam za taj podatak, ali ukoliko je tačan, lako bi se mogao objasniti i: velikim brojem automobila na Novom Beogradu zbog velikog broja vozača, pa time i većim brojem automobila primamljivim za krađu, zar ne?

Ipak, ovo je tema o BnV.
Fotografija koju sam postavio i od koje je potekla ova rasprava je trebalo da ilustruje kako se pravilno (dokazano pravilno) planira obala reke u gradu, kada se deo grada planira i gradi od nule. Za razliku od BnV.
 
@Реља

Одвајкада се прича о високим стопама криминала на Новом Београду. Још 1967. или 1968. крадљивац аутомобила убио је милиционера на НБ. Осамдесетих је било тешког олоша на све стране (укључујући двојицу хулиганчина, браћу В. из Блока 45), а деведесетих да не причамо. Безбедност у Блоку 45 је озбиљан проблем и зато су током ноћи уведене редовне патроле жандармерије (по шесторица, са дугим цевима).

Један од аксиома социологије градова је да је у модернистичким насељима стопа криминалитета већа него у градским квартовима "старог" типа. Размисли - да ли ће неко пре да обије аутомобил паркиран испод нечијег прозора, или на издвојеном блоковском паркингу?
Не знам зашто се томе толико опиреш.

Дакле, нико - а понајмање ја, који се вероватно никад нећу одселити са НБ - не каже да је Алтина боља, али идеализација несавршеног нас ама баш никуд не води.

И то веома има везе са Савским амфитеатром, јер и они који би тамо да зидају некакву реплику Новог Београда, са његовим пропорцијама зелених површина и растојањима међу зградама, у потпуности маше тему градње урбаног ткива 2015. године.
 
Мало слика од данас.

Maло воде којој тежимо да се спустимо :)

23jlgyd.jpg


23k5h6s.jpg


28ush84.jpg


мало бушача

23i71nl.jpg


2vah1fn.jpg


и ако некога интересује, предпостављам да су ово узорци земљишта

rkwodx.jpg


a сад мало железнице коју истерујемо :(

313obbn.jpg


dwb95f.jpg


Расељава се и руши околина ложионице. Како су ми рекли радници који су секли дрва ове локомотиве ће бити сачуване за музеј.

fng6sh.jpg


2sb7c04.jpg


30uskg4.jpg


ове две локомотиве и Ганз гарнитура су тако зарасли да је било јако тешко ухватити их у кадар. Гомила смећа, шибље и количина свежег измета ме нису спречили да се завучем ближе како би их усликао. Ово сматрам неким врхунцем мог ентузијазма.

34r6nhz.jpg


2ymfuvo.jpg


29wsk11.jpg


29bfrip.jpg


2hdo846.jpg


o935v7.jpg


345n62v.jpg


sfa1eh.jpg


28ugvup.jpg


mvkt1g.jpg
 
@Igor
Ako malo bolje pogledaš, fotografija je nastala pre uređenja šetališta i parka ispod nasipa.
Dakle, neko je o tome vodio računa, unapred. Za razliku od BnV, gde se unapred planira gradnja do same obale, na račun šetališta.
A za "vizure" - pa ovo je predgrađe. Kakve vizure, ko gleda u šta? Ovi sa kućica na međici, brodari na potiskivačima? BnV je u centru glavnog grada, a ovo je predgrađe. Uostalom, šta fali pogledu na gust drvored, i kada gledaš prema drvoredu i kada šetaš u njegovoj hladovini?


@Pantograf
Pa vidi ovako - ja sam tu žandarmeriju video samo par puta, i to već dosta davno. Viđam redovnu policiju, uglavom oko lokala sa roštiljem, ali, ako se uzme koliko stanovnika je koncentrisano na jednom manjem prostoru, to i ne bode oči, štaviše, pozdravlja (ne sedenje u kafani, već samo prisustvo :) ). Što se tiče tog neog uličnog nasilja i kriminala, koliko ja pratim vesti, prisutniji je u drugim krajevima grada.

I ne opirem se. Nije favela i nije geto krcat kriminalcima. Naprotiv.
Interesantno, stanovnici drugih delova grada se upinju hvaleći se kako su ti njihovi delovi opasni i za****i, dok novobeograđani pričaju upravo suprotno :) Pa i svi ti periodi koje spominješ - pa bilo baraba po celom gradu, nije NBG tu ništa poseban.

Propustio sam da regaujem na to što pišeš da ja "idealizujem" ovaj deo grada. Pa, ne idealizujem, već poredim. NIsam ni napisao da je "naj-naj", već ga poredim sa sa blesavim BnV neukih naprednjaka.
Ne idealizujem ga zbog promašaja kao što su fabrički krugovi do stambenih naselja (promašaj i za vreme u kojem je planiran), ili zbog nepredviđenog prostora za kulturu i zabavu (mimo državnih institucija), privatno preduzetništvo i ugostiteljstvo (nepomljivo da dobije odobrenje partijskih struktura u ono vreme). Nadam se da se razumemo.
 
Au koje ruglo na ovim fotografijama. Dobro je da se neko setio da ovo sve pocisti.
 
Sve pohvale za fotografije i zavlacenje. To me malo podseca na Gagino tumaranje uz autoput i ono siblje pre par godina :)
 
Novi Beograd nisu SAMO blokovi 45, 44, 70, 61, 62, 63...
Novi Beograd ima mnogo lepsih i prilagodjenijih naselja oko opstine, u kojima nema kriminala, u kojima ima i prostora i zelenila i infrastrukture... Provozajte se malo po 9, 11, 1, 2, 3... bloku probajte da ne vidite raspale fasade i obratite paznju na sve ostalo... Po meni idealan stil zivota ako zelite da zivite gradskim zivotom...

U BNV projektu uopste nisu predvidjeni NBG elementi na moju veliku zalost. Mnogo je manje prostora predvidjeno i vise ukrasno a manje zelenila sa prostranstvima...
 
milos.tro":1iqbzyyb je napisao(la):
Došljak sve pohvale na trudu,svaka čast :kk:

Ovo slike kao da su poslate iz nekog budućeg post-apokaliptičnog vremena nama. Nekoliko decenija nakon neke nuklearne katastrofe recimo. Pravi S.T.A.L.K.E.R. :D Fale samo zarđali znakovi za opasnost od zračenja ili biohemijskog zagađenja.
 
Došljak, plus i od mene za fotke. Kakvo mi blago imamo, a ni ne znamo za njega jer trune u ovakvim smrdljacima...
 
Хвала :D Нажалост наш народ има јако лош однос према сваком наслеђу, а посебно техничком. За мене је цео тај део око ложионице просто невероватан, са једне стране су уџерице, надограђени старији железнички објекти, чак мислим да сам видео да је било станова и у самој ложионици, са друге стране пропадају млађи вагони и ове старе локомотиве, ова што се скроз види ми изгледа као да је била зазидана између неких кућа. Сцена баш апокалиптична.
 
Дошљак, свака част за слике, мислим на оне са локомотивама :kk: Укњижен плусићћћ
Надам се да ће да их реконструишу како си рекао. Можда о томе знају нешто више из Удружења (Карло и Пантограф) ?
 
Pre par kratkih komentara ovih poruka od koristi bi bilo jedno vizuelno objašnjenje zašto su male šanse da će se fensi obale sa ovih rendera stvarno realizovati.

Pre svega ja sumnjam da neko zaista ima nameru da potroši veću količinu para na javni deo Savskog šetališta. Međutim, uzevši u obzir da to plaćamo mi sami, jer nam Abar ispostavlja (verovatno naduvani) račun njihovog uređenja u obliku neke vrlo nejasne i sumnjive globalne kompenzacije za neplaćene troškove pripreme zemljišta, recimo da to ne znamo sigurno. Međutim ovde postoji i sasvim objektivan, ne toliko tehnički koliko ekonmski problem. Sava je kod Beograda velika reka brzog toka koja sa sobom nosi puno nanosa i otpada raznih vrsta. Da bi stvar bila gora, ovde reka pravi okuku, pa matica udara tačno na onu obalu koja je sa spoljašnje strane ove krivine. To znači da sav otpad koji ona sa sobom nosi ima tendenciju da se isporuči baš na samu elitnu "Promenadu". Nije ni čudo da su upravo ovde bile baruštine Bare Vencije. U slučaju da deo obale koji se ne brani od vode nije dovoljno gladak i bez komplikovanih prepreka, sve to će se baš ovde nagomilavati, pa će redovni troškovi održavanja postati enormno veliki. Mi nismo u stanju da redovno izdvajamo novac za održavanje ni tamo gde je stanje već tragično, pa je zaista teško verovati da ćemo naglo postati toliko bogati i organizovani da će neko sledećih 100 godina posle svake veće kiše da redovno i bez zamajavanja daje pare da bi se super komplikovana i nazubljena obala prala od peska, taloga, otpada i svega drugog što Sava sa sobom donese. Iz sledećih fotografija se može naslutiti koliko je taj posao težak i skup. Najrazumnija pretpostavka je zato da niko i nema stvarnu nameru da tako nešto radi, tj da pravi takvu obalu. Ovi renderi bi onda bili prosto propaganda (=laganje) namenjeno masama.

Dodatni problem je standardno izlivanje kanalizacije direktno u Savu. Kad u vodi ima previše otpadnih organskih materija onda delovi obale koji su duže u vodi izgledaju ovako. Mogu samo da zamislim šta sve od mikro sveta ovde živi. Koliko bi koštalo redovno čišćenje?

IMG_1601_resize.jpg

IMG_1600_resize.jpg


Zbog kontrole nivoa vode jedan deo sliva reke Save je slobodan i neregulisan. Kad god padne veća kiša i vodostaj poraste, Sava se razliva po prostoru koji je u tu svrhu ostavljen (a to su obično šume koje se usput i komercijalno eksploatišu, kao i razni divlji otpadi između gradova), pa pokupi apsolutno sve što se od prošlog izlivanja nataložilo na tom mestu. Sve to zatim lepo bude isporučeno nama. Voda ispod mosta onda izgleda ovako.

IMG_1796_resize.jpg


Bilo kakva, čak i najmanja prepreka vodenom toku, ubrzo postaje tačka nagomilavanja svega što reka donosi. Čak i jedna mala i savršeno okrugla bova.

IMG_1767_resize.jpg

IMG_1758_resize.jpg

IMG_1772_resize.jpg

IMG_1776_resize.jpg


Ozbiljnije prepreke, kao naprimer stub mosta, ubrzo zadržavaju dovoljno drveta za besplatno grejanje jedne skromne porodice.

IMG_7998_resize.jpg

IMG_8084_resize.jpg


Blizu obale je brzina vode uvek manja, pa je to idealno mesto za nagomilavanje otpada. A pogotovo ako je u pitanju spoljni deo krivine reke. Za to je dovoljan i vrlo mali otpor vodenom toku, naprimer obične rečne biljke.

IMG_2156_resize.jpg

IMG_2155_resize.jpg

IMG_2079_resize.jpg

IMG_2081_resize.jpg


Iako platforma iznad reke zaista može biti jedno romantično mesto za nezaboravne doživljaje, ipak bi nešto čistiji ambijent bio veoma poželjan. Ali ko će da plaća redovno čišćenje za mnoge buduće decenije?

IMG_2074_resize.jpg


Da ne govorimao o nekom delu obale gde je voda zbog dodatne, manje ili više fensi prepreke, JOŠ sporija.

IMG_1949_resize.jpg


Stanje je posebno tragično tamo gde postoji ozbiljna i veća prepreka vodenom toku. Naprimer uzvodna strana stanice rečne policije. Upravo je ona vrsta prepreke koju u nekoj meri možemo očekivati i sa nekim od ovih ukrasa na renderima.

Slučajno sam se zatekao na obali u trenutku kada su bili otprilike u poslednjoj trećini posla čišćenje nagomilanog otpada. Tek sam tu uspeo da shvatim u čemu je pravi problem. Rekom pluta ogromna količina drveta koje nije okresano, tj na sebi često ima i male grančice. Ovi male i saviljive grane se zapliću jedna u drugu. Kada se grana zbog toga zaustavi, na sebe prima ogroman pritisak vode koja je velikom silom nabija na prethodne grane. Tako se pravi neprobojna brana koja je toliko čvrsta da ju je nemoguće golim rukama raspetljati. Ako je brana dovoljno velika nisu dovoljni ribarski čamci i štapovi.

Ovde su morali da angažuju jedan veliki brod koji izgleda služi samo kao sigurno sidrište za manji brod sa kranom. Zatim dizalicom bukvalno čupaju delove drvene brane, i to bacaju dalje od obale, u maticu. Angažovan je i jedan vojni čamac sa izrazito snažnim motorom sa vodenim mlazom, i još jedan ribarski čamac. Takođe, ljudi na splavu imaju dugačke štapove kojima guraju. Svi oni razbijaju oslabljene delove brane čiju homogenost naruši kran. U trenutku snimanja sve što je bilo ispred čeonog dela stanice policije, sve do broda, je već rasčišćeno.

IMG_2000_resize.jpg

IMG_2005_resize.jpg

IMG_2003_resize.jpg

IMG_2002_resize.jpg


Posle dosta manevrisanja, vojni čamac se namesti tako da se prednjim delom odupre o stanicu policije, a onda aktivira snažan mlaz vode sa zadnje strane koji razbija deo drvene brane. Zatim odvuče oslobođeni deo drveta da se ne bi opet zapetljao u stubove stanice policije, onda se vrati, pa se opet namešta tražeći oslonac jedno desetak minuta, pa se ciklus ponavlja.

IMG_1994_resize.jpg


Kran podiže jedan deo drveta koji je isčupao iz isprepletane mase.

IMG_1998_resize.jpg


Na kraju, kad su razbili sve što se nagomilalo, ostavili su čitav ovaj brod ispred stanice policije. Tako su ga parkirali da je mu prednji deo dodirivao obalu, a ivica mu je bila pod tupim uglom u odnosu na obalu. Na taj način su pokušali da zaštite čeoni deo stanice policije (pošto je on normalan na tok reke) tako da otpad koji je u tom trenutku i dalje plivao rekom može da sklizne duž zakošenog broda i ode dalje od obale, ka matici. Sve to, naravno, velikim delom i da bi pokazna Promenada što duže bila što lepša slika neke idealne buduće obale koju nam mudro i velikodušno rukovodstvo priprema uprkos činjenici da je nismo zaslužili.

I sad probajte da zamislite koliko ova operacije košta. Dva velika broda, kran, ekipa radnika, nekoliko dana za pozicioniranje i rad, plus vojni čamac, plus ribarski, i razno pomoćno osoblje. Sve to samo za JEDNO čišćenje JEDNE velike prepreke u toku reke. A ako se napravi ona fensi nazubljena obala sa rendera, ko će plaćati održavanje? I koliko dugo? Zbog toga je najrazumnije pretpostaviti da oni na kraju i neće napraviti obalu sa rendera, a vrlo verovatno da ni sada nemaju stvarnu nameru da tako nešto rade.

Da dodam da je jedno rešenje koje se danas u svetu sve više koristi je da se deo obale ostavi kao oaza prirode. Pošto to onda nije mesto gde ljudi direktno sede ili prilaze, čišćenje je manje zahtevno i nema velikih prepreka toku reke, mada je i dalje potrebno, zajedno sa eliminisanjem otpada veštačkog porekla. Ili se može napraviti uobičajeni ravan i prazan donji deo obaloutvrde. Iako je ova opcija najjeftinija, istovremeno je i najružnija i najmanje korisna. Iskreno bih želeo da ne izaberu ni to, mada je verovatnoća mala. To su otprilike opcije koje postoje. Sledeći prizor je sa leve obala Save, tačno preko puta BNV-a, u vreme kad je bio mali vodostaj.

IMG_7030_resize.jpg
 
Ja mislim da je realno da grad Beograd placa za preciscavanje reke u tom delu. Mislim samo da treba da se odvoji znacajan budzet jer imamo velike reke na podrucju Beograda. Mislim da bi cak trebalo uvesti taksu od 3-5% za ciscenje reka.
 
Пантограф":2nmrce0q je napisao(la):
....
И то веома има везе са Савским амфитеатром, јер и они који би тамо да зидају некакву реплику Новог Београда, са његовим пропорцијама зелених површина и растојањима међу зградама, у потпуности маше тему градње урбаног ткива 2015. године.

:kk:
Apsolutno. Zbog toga sto smo ne dovoljno kriticki nastrojeni prema sopstvenoj proslosti i sto je u velikoj mjeri idealizujemo ili cak uzimamo kao primjer dobrog urbanizma, dozvoljavamo sebi da nam planovi iz 50-tih i 60-tih godina PROSLOG VIJEKA jos uvijek figuriraju u razvoju grada u 21 vijeku.

Raskrstiti sa prosloscu. Zatvoriti stare knjige urbanizma i poceti pisati nove. Za 21 vijek.

@Zuma...

Pohvala za reportazu!
Mislim da si fino istaknuo jedan vazan problem i svakako da se i u postupku projektovanja obale mora obratiti paznja i na taj problem, tj na to da se obala projektuje na nacin da omoguci brzo i lako odrzavanje. Pretpostavljam da ova stanica rijecne policije nema neku perspektivu na ovom mjestu.
 
relja":1c34b3w5 je napisao(la):
Kada grad vodi, planira i uređuje neko ko ga zaista voli i kome je stalo do prijatnog i uređenog života, i kada ne gleda da nabudži što više kvadrata pošto se ugradio u svaki, onda uređenje obale kreće od ovoga:


DSC03479_zpsjlgypa28.jpg

Стиме што заборављаш да је овакав концепт урбаног планирања могућ само у репресивним режимима у којима се земља отима од приватника од стране државе без надокнаде. Када отимаш десетине хехтара џабе, можеш да се разбацујеш са простором, јер га ниси зарадио.

То се заборавља када се позива на овакав тип развоја Амфитеатра, па и Луке Београд и оних прича о обали ширине 150 метара и све остале хипи идеје.
 
Vrh