Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Igor":10lh7vlo je napisao(la):
Mislite li da ce se linija nove obaloutvrde formirati do talpi i u punoj visini ili kaskadno?

Ja se nadam da ce biti u punoj visini.

Kaskadna obala otezava kretanje, iako ga cini dinamicnim. Zahtjeva vecu povrsinu. Skuplja je i komplikovanija i za izgradnju i za odrzavanje.

Kaskadna obala kod Savanove je samo posljedica toga sto je zapravo adaptirano pristaniste. Uzvodno od Zaricevog mosta nema potrebe za takvom adaptacijom.
 
Ako bude kao po renderu trebalo bi da bude u punoj visini:


Po pitanju talpi ovde se radi o tzv Larsen talpama:
"Ova metoda predstavlja najsavremenije rešenje u ovoj oblasti. Sastoji se od većeg broja talpi koje se međusobno utiskuju i povezuju u zemljište. Pobijanje larsen-profila vrši se vibracionom tehnikom. Uzduž svake pregrade postavljene su sa jedne i druge strane simetrične kuke-žlebovi koje se u toku pobijanja u zemlju uzdužno uklapaju i stvaraju spoj sa potpunim zaptivanjem. Zahvaljujući sistemu čitavog niza profila različitih oblika (ravni, savijeni, lučni...) i veličina, mogu se formirati različite konfiguracije oblika otvorenih i zatvorenih površina."

http://www.susa.rs/index.php/delatnost/ ... en-talpama
 
milos.tro":3fijf6o3 je napisao(la):
Ako bude kao po renderu trebalo bi da bude u punoj visini:

ako bude po maketi, bice kaskadno:

20151005144447.jpg
 
Ja oд променаде не верујем ни једном цртежу, рендеру или макети.
 
Koliko god neko ne voli ovaj projekat mora se sloziti da promenada na maketi izgleda brutalno. Ja bih bio zadovoljan i kad bi priblizno tako izgledalo.
 
Nekako sam vise za varijantu u jednom nivou ali i ova kaskadna je ok ima neke svoje drazi omogucava malu izdvojenost za uzivanje i sl naravno ukoliko je ok vodostaj.
 
Kod kaskadne varijante sa makete osim plavljenja problem bi bio i remećenja toka reke sa "ovim usecima i izbočinama" na najdonjem nivou obale i "mogućeg podsecanja,urušavanja,taloženja", obale u budućnosti . Kao što se sećate upravo zbog "izbočine obale u reci" na renderu Kule se odustalo od te ideje.
 
Max15":22u727gy je napisao(la):
Koliko god neko ne voli ovaj projekat mora se sloziti da promenada na maketi izgleda brutalno. Ja bih bio zadovoljan i kad bi priblizno tako izgledalo.

jos da smo do sada utvrdili bilo kakvu vezu izmedju makete i (buduceg) stanja na terenu, pa da ova izjava dobije nekakav smisao

da kej na maketi izgleda sjajno i da voleo bih da tako izgleda i uzivo ali mi nije jasno kako si povezao ljubav prema projektu i par lepo oblikovanih kubnih decimetara plastike, posto do sada maketa i nije imala preterano veze sa onim sto su radili

nazalost
 
Varijanta u jednom nivou obale je po meni sasvim realna opcija, kaskadna obala sa izbočinama i usecima je marketinški atraktivnija,privlačnija u očima posmatrača,a marketing je u ovoj priči i te kako bitan.
 
20151005144447.jpg


Ovaj put su se ipak potrudili. Dopada mi se bogato uređenje, raznovrsnost i dinamika prostora. Ali opet postoji isti osnovni problem koji sve kvari do neupotrebljivosti. Zašto je prostor zgužvan po horizontali? Kao da ga je neka džinovska ruka sabila na dva ili tri puta manje mesta nego što on po svojoj prirodi zahteva. Shvatate li da postoji staze u kojima se ide u koloni po jedan, dok su maltene sve ostale bukvalno jednosmerne, jer se ne mogu mimoići dva para koji dolaze iz suprotnog smera, niti jedan par može preteći drugog. Ako ovaj prvi stane da pogleda reku, ono dvoje iza njega može jedino da skače na višu ili nižu platformu. Ako postoji. Na gornjem nivou se uporno drže svojih 10 metara za javni deo, plus 4 ili 5 za izloge i kafanske bašte na privatnom delu. A da su još napravili i neki tunel, donji nivo bi ponegde sasvim bukvalno potsećao na kanjon Morače (na kamenu nema puno zelenila) kroz koga mnoštvo problematičnih osoba grčevito pokušava da prođe biciklom ili pešice, pretvarajući se da su na pravom mestu i da je sve u najboljem redu.

BNVKanjon.jpg


Zašto? Ko nas to bije po ušima da idemo na nešto ovako perverzno usko i sabijeno, iako prostora ima i sav pripada nama? Ne znam šta više da kažem, sem možda da dizajneru predložim metode kako da na nas sabije na JOŠ manje mesta, kad mu je već to vrhunski prioritet na čitavom BNV projektu. Samo malo nizvodno ima jedan lep, tradicionalni primer (takođe se koriste talpe).

Ovako se može sići na niži nivo

IMG_1643_resize.jpg

IMG_1644_resize.jpg


A ovo može da ide umesto stepenastih platformi koje po njegovom kriterijumu očigledno ne smeju zauzeti previše mesta.

IMG_1653_resize.jpg

IMG_1682_resize.jpg
 
Današnje slike. Mokro.

IMG_3315_resize.jpg

IMG_3317_resize.jpg

IMG_3320_resize.jpg


Talpe su tu. Još samo da zamislite novu maketu.

IMG_3321_resize.jpg
 
Kaskadna verzija pruža mogućnost za lepo odvajanje biciklista. Lično, voleo bih da vidim tu opciju realizovanu. Biciklisti bliže reci, a sa druge strane nema ukrštanja sa pešacima. Idealno. Dok ne poplavi Sava. ;)
 
Ова каскадна варијанта није реална опција за Савску обалу и генерално за речне обале због великих осцилација водостаја.
 
Zuma":gw90q6g9 je napisao(la):

Ne sećam se kada sam poslednji put video ovaj donji nivo obaloutvrde. Možda i zbog olupina koje su tu bile usidrene.
Hvala na fotografijama Zuma.
 
Ne objavljujem ali redovno dajem + zumi, za skoro sve što postuje, hvala još jednom!
 
relja":je6hqupy je napisao(la):
Zuma":je6hqupy je napisao(la):

Ne sećam se kada sam poslednji put video ovaj donji nivo obaloutvrde. Možda i zbog olupina koje su tu bile usidrene.
Hvala na fotografijama Zuma.
Sada su taj nivo već uništili pa se ne vidi dobro, ali evo par starijih fotki, čisto da ostane neka mini foto zbirka kako je to izgledalo.Ovo jedna od retkih uređenih obala Beograda koja je umesto dva imala tri ravnopravna nivoa, tj sem najvišeg još dve niže platforme iste širine. Tako je bez obzira na vodostaj jedna radna površina bila blizu nivou vode. Sve su bile dobro popločane kvalitetnom i ravno položenom kaldrmom, i sva tri zakošena bedema obaloutvrda su bila potpuno opremljena kvalitetnim vezovima koji ne vire izvan nivoa tla i metalom oivičenim betonskim stepenicama. Stvarno je glupo kako smo dozvolili da prolaze decenije i da ovaj deo prekriju zemlja, korov i olupine, iako je bio pristupačan i pored puta. Sem par većih oštećenja delova najniže obaloutvrde zbog talasa i izliva površinske vode, sve je bilo relativno dobro očuvano ispod tankog sloja zemlje, tj bivšeg mulja koji je Sava nanosila a koga naravno niko nije čistio.

IMG_8085c_resize.jpg

IMG_7971c_resize.jpg

IMG_8011_resize.jpg


Najviša obaloutvrda, stepenice.

IMG_9418_resize.jpg


Kaldrma

IMG_8399_resize.jpg


Srednja obaloutvrda.

IMG_8395_resize.jpg


IMG_8400_resize.jpg

IMG_8401_resize.jpg

IMG_9425_resize.jpg

IMG_8402_resize.jpg


Najniža obaloutvrda.

IMG_8001_resize.jpg

IMG_7990c_resize.jpg

IMG_7982_resize.jpg

IMG_8597_resize.jpg

IMG_8601_resize.jpg
 
Tačno na tom mestu se pre godinu ili dve nastanila neka romska porodica. Napravili su neku skalameriju koja im je predstavljala sklonište, a ispred nje su palili ogromnu vatru svako veče.
U centru Beograda su živeli kao pećinski ljudi.
 
Mahmood Faruqi i Edgar Kiviet iz RTKL-a govore o masterplanu za "Navodni Beograd", po sistemu "svaki Ciga svoga konja hvali" :D

PROJEKTANTI "BEOGRADA NA VODI" Fuzija bogatog nasleđa sa vizijom budućnosti!

‘Beograd na vodi‘ neće predstavljati kopiju Novog Beograda ili starog centra grada, već će biti fuzija bogatog arhitektonskog nasleđa s vizijom budućnosti

Ovo jeste komercijalni projekat, ali se, pre svega, radi o kreiranju novog urbanog jezgra. Izolovani industrijski prostor biće pretvoren u novi deo Beograda“, prvi put objašnjavaju za srpske medije projektanti „Beograda na vodi“ Mahmut Faruki i Edgar Kivije iz kompanije RTKL kojim idejama su se vodili prilikom izrade master plana.

- Naša DNK zasnovana je na pravljenju prostora kroz dizajn koji je u skladu s okruženjem, njegovim nasleđem i duhom. To su prostori u kojima ljudi žele da žive, rade, odlaze u kupovinu i koje posećuju da bi uživali. Kreiramo master planove koji sadrže osnovne principe pametnog razvoja, kombinaciju namene, integrisanog javnog tranzita i gradske oblasti bogate sadržajima - objašnjavaju Kivije i Faruki, dodajući da su saradnja i timski rad osnov projektovanja u kompaniji RTKL. Osnovana je 1946. godine, a danas ima više od 900 profesionalaca lociranih po celom svetu, uključujući Abu Dabi, Baltimor, Peking, Čikago, Dalas, Dubai, London, Los Anđeles, Majami, Šangaj.

- Timovi arhitekata i dizajnera svetske klase s ogromnim iskustvom u razvoju megaprojekata širom sveta sarađivaće sa srpskim arhitektama koji poznaju okruženje, sklonosti i potrebe zemlje bolje od bilo koga drugog. Oni će ostaviti svoj pečat na projektu. S nekima od njih već sarađujemo. Projektni tim iz celog sveta, koji uključuje „SWA Landscape“, „Buro Happold Engineering“, „ArcadisWater“ i „COWI Transportation“, obezbeđuje vrhunsko znanje i iskustvo, kao i razumevanje za kulturni, istorijski i društveni kontekst okruženja - navode Kivije i Faruki.

Ako uzmete u obzir arhitekturu Beograda i istoriju naše prestonice, stari i novi deo grada, kako vi vidite ovaj projekat?

- Beograd je jedan od najlepših gradova na svetu, s bogatim nasleđem, i jedan od glavnih ciljeva master plana jeste da što je više moguće uklopi elemente nasleđa u lokaciju. Očuvanje i oživljavanje oblasti Savamale su ključne komponente master plana. Unapređenje kulturnih i umetničkih aktivnosti ove oblasti vidimo kao izuzetno značajne tačke za uspeh našeg projekta. „Belgrade Waterfront“ ne odstupa značajno od istorijske arhitekture Beograda. Zapravo, arhitektura grada je poslužila kao inspiracija za projekat. Više od same arhitekture, na nas je uticao duh Beograda, njegove ulice, pešačke zone, parkovi, urbani segmenti i ljudi koji daju osnovu ovom gradu. Zgrade u okviru ovog dela grada biće nove, neke od njih će biti moderne i savremene, ali u svakom trenutku „Belgrade Waterfront“ će odražavati duh Beograda i njegovih stanovnika.

Šta su bili izazovi?

- Vreme u kome živimo je složeno i nosi do sada nepoznate izazove za gradove, kompanije i ljude širom sveta. Smanjenje prirodnih resursa, klimatske promene, porast gradskog stanovništva i ekonomska nesigurnost ugrožavaju održivost naselja, zdravlje naših zajednica i utiču na kvalitet života. „Belgrade Waterfront“ mora da predstavlja produžetak postojećeg gradskog područja, a ne izolovani segment grada. Zato je ceo prostor „Belgrade Waterfronta“, na kome je i Sava promenada, tesno povezan s okolnim naseljima, a sama lokacija poseduje detaljnu urbanističku mrežu manjih, poprečnih ulica i prostora. Demografski razvoj i izmenjen način života u urbanoj sredini zahtevaju drugačiju ponudu stambenog prostora. Ovi zahtevi biće ispunjeni ponudom kakva trenutno ne postoji, stambenim zgradama visokog kvaliteta u skladu sa savremenim standardima, kao i različitim sadržajima, uključujući mesta za razonodu, rekreaciju i kupovinu do kojih može da se prošeta.
Pristupačni otvoreni prostori obuhvataju parkove pored reke, vrtove, trgove i pešačke zone neophodne za zdravo i prijatno okruženje.

Koliko puta ste posetili Beograd pre nego što ste počeli da radite na ovom projektu?

- Radeći na razvoju master plana, naš tim nije samo posetio Beograd u više navrata, već smo istražili istoriju grada i upoznali se s njegovim identitetom i motivima urbanih formi. Redovne radionice koje smo održavali u Beogradu bile su ključni segment procesa projektovanja ne samo s aspekta unapređenja dizajna već i s aspekta upoznavanja regulativnih procesa i uključivanja lokalnih konsultanata u sam proces. Prvi segment master plana Sava promenada usmerio je naš tim na blisku saradnju s pejzažnim arhitektama, inženjerima i izvođačima radova na samoj lokaciji, što je rezultiralo odličnom integracijom ove javne površine izuzetnog kvaliteta s oblašću Savamale i Beograda uopšte. Projekat „Belgrade Waterfront master plan“ je svakako jedinstven, a na mnogo načina sličan projektu „Baltimor Inner Harbour“. Prvenstveno po tome što može da postane pokretač razvoja celokupnog grada u smislu turizma, investicija i poslovanja i da ga kao takvog pozicionira na mapi destinacija Evrope.

Znate da u Beogradu ima ljudi koji se protive projektu?

- Svaki značajan projekat veličine „Belgrade Waterfronta“ mora da ima uticaj na različite aspekte života i na promenu stvari u odnosu na to kakve su ranije bile. U ljudskoj prirodi je otpor prema promenama, čak i kada su one nabolje. Stoga uvek treba sagledavati stvari ne s aspekta kratkoročnih rešenja, već s aspekta dugoročnih prednosti koje ovakav projekat donosi. Jedan od glavnih ciljeva master plana je da podstakne razvoj grada, oživi deo pored reke i ponudi niz pogodnosti, kako za stanovnike, tako i za posetioce Beograda. Ovaj deo će oživeti rekreativne aktivnosti koje će se održavati na reci i u pristaništu, a koje slave položaj grada na jednoj od najlepših reka u regionu. U ponudi će biti izleti brodom, jedrenje, takmičenja, prevoz vodenim taksijem i autobusom, restorani na obali.

Zahvaljujući urbanoj gustini, intenzitetu i objektima različite namene, stan, posao ili mesta za učenje i igru biće na pešačkoj udaljenosti. Pored toga, biće obezbeđen i pristup javnom prevozu kako bi se omogućio model održive urbane mobilnosti. Master plan predstavlja osnovu za izgradnju jedne od najlepših evropskih destinacija na reci koja će pokrenuti društveno-ekonomski i kulturni razvoj. To će privuć i buduće investicije, turiste i nove stanovnike i ojačati poziciju Beograda kao atraktivne globalne destinacije.

Osveženje i nova energija

Svakom gradu je potreban jak centar koji će privući investicije i podstaći razvoj turizma i rast privrede. „Belgrade Waterfront“ će za Srbiju predstavljati takav centar. Istovremeno, svakom gradu je potrebno da u nekom trenutku dobije osveženje, da bude konkurentan svojom ponudom. Naša želja je da „Belgrade Waterfront“ donese tu novu energiju i ekonomsku dobrobit za grad Beograd.

Svetska destinacija za uživanje!

Master plan je urađen tako da donosi novo i jedinstveno iskustvo vrhunske svetske priobalne destinacije Beograda na obali Save, namenjene svim građanima Beograda. Projekat je rađen tako da predstavlja prirodan spoj grada i priobalja, s putevima, pešačkim i biciklističkim stazama, mrežom otvorenih prostora i zelenila. Izvodi grad na reku i osigurava pristupačnu i otvorenu destinaciju za uživanje svih posetilaca. Celokupan prostor izuzetnog kvaliteta ima podršku i oživljavaju ga različite upotrebne celine i aktivnosti, kroz koje se postavlja okvir različitim mogućnostima razvoja - hotela, poslovnih i stambenih prostora, škola, kulturnih i javnih institucija. Master plan je rađen u skladu s principima održivog razvoja i posvećenosti daljem rastu i unapređenju životne sredine, uključujući pešačke i biciklističke staze, kao i transportni sistem. „Belgrade Waterfront“ pretvara izolovani industrijski prostor u novi deo Beograda, u kom će ljudi živeti, raditi, zabavljati se i ići u kupovinu i u školu u istom kraju.

Izvor: Alo (tekst je originalno objavljen u štampanom izdanju "Blica")
 
Kapa dole Zumi za ovaj omaž ovoj staroj i jedinstvenoj beogradskoj obaloutvrdi.
U poređenju sa svim drugim što nestaje na prostoru Savskog amfiteatra, sama ova obaloutvrda i nije neki nenadoknadiv gubitak, ali i tom njenom zatrpavanju zauvek moglo se prići mnogo pametnije. Na primer, mogli su da angažuju nekoliko bagera da pred zatrpavanje počupaju svu tu staru kaldrmu. Zamislite samo, koliko su javnog prostora baš u granicama samog BNV-a mogli da popločaju tom krupnom, kvalitetnom i autentičnom, stogodišnjom beogradskom kockom!Gle, o svemu su razmišljale ove gore citirane tipčine iz RTKL-a koje je poseo "duh Beograda, njegove ulice, pešačke zone..." ali eto tako jednostavnu ideju nisu našli za shodno da stave u master plan.
 
IMG_3320_resize.jpg

Meni su uvek ovakve obale reka uvek lepse od onih u punoj visini. U zavisnosti od vodostaja dva ili tri nivoa setalista, sto iziskuje teze odrzavanje.

A sa druge strane i te talpe ako budu odrzavane kao sto vidim da jesnu na pristanistu onda jb li ga.
 
Vrh