Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

@Razgradjevinar,

Nisam promjenio mišljenje. I dalje stojim iza tih riječi. A da li sam šizofren odkud znam. Kažu da šizofrene osobe toga nisu svjesne.

Ja mislim, da ovo što si izdvojio zapravo ne govori ni o mojoj prevrtljivosti ni o šizofreniji, već o nečem trećem.
Govori o tome koliko se slabo razmjemo, i koliko smo skloni da budemo isključivi i podređeni predrasudama.

Ja sam negdje na ovom forumu takođe napisao, kako mi se čini da je moguće stavove po pitanju projekta BNV podjeliti u nekoliko grupa, pa ću ih opet ponoviti:

1. kritičari koji kritikuju sve vezano za BNV, od koncepta do najbanalnije sitnice koja može imati (a ne mora) bilo kakvu vezu sa projektom
2. kritičari koji prihvataju koncept uopšteno i generalno, ali imaju neke krupnije primjedbe
3. kritičari koji skoro sve prihvataju osim nekih sitnih detalja
4. (ne)kritičari koji sve prihvataju i zapravo im je jedina zamjerka da je "gužva u redu za kupovinu stanova"

Dakle, i tad sam jasno rekao da sebe vidim u grupi (2).
Žao mi je ako neko misli da trebam biti u grupi (1), (3) ili (4) jer od tog nema nista.

@stf,

dobro dosao nazad na temu :)
i ne brini, sve je "pod kontrolom" :wink:
 
Malo saobraćajnoj infrastrukturi u planu su 4 idejna rešenja za SSM,pri kraju je projekat saobraćajnica za BNV itd.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jpEv3vVg-g4[/youtube]
 
4 idejna rjesenja za most...

Na zalost, ono sto je najbitnije za ovaj most, osnove projektnog zadatka, vec je definisano. Ono sto direktor govori su samo 4 rjesenja koja treba da definisu na koji nacin ce rekonstrukcija mosta da se uklopi u osnovni projektni zadatak.

Taj osnovni projektni zadatak, je definisao most kao dio saobracajnice koja ce povezati NBG i BG i to sa 4 automobilske trake i 2 tramvajske. To je ono sto je najvaznije...i sto ja mislim da nije dobro!

Saobracajnica koja se planira preko mosta, u skladu s ovim sto je poemnuo Karlo, (TOD) daleko je od dovoljne i potrebne da obavi kvalitetno saobracajno povezivanje dva dijela grada. S obzirom da je Beogradu, dugo vec, goruci problem, masovni javni transport, ubijedjen sam da bi saobracajnica koja koristi most trebala tome da posluzi. Znaci za masovni javni transport.

Bojim se da se rekonstrukcijom ovog mosta, propusta jos jedna jedinstvena prilika da se napravi kvalitetno saobracajno rjesenje i zapocne sa projektom beogradskog metroa.
 
rio, samo generalno i uopsteno i mozemo da kritikujemo posto sem makete i rendera nista konkretno i ne postoji.
"od koncepta do najbanalnije sitnice koja može imati (a ne mora) bilo kakvu vezu sa projektom", sve se svede na par fotki poput ove dole. koji "koncept" ti kritikujes? sta znas ti o tom "konceptu" pa da mozes konkretno da podrzimo ili kritikujemo? koliko mi ozbiljno mozemo da pricamo o ulozi i sudbini glavne zeleznicke stanice ako taj "koncept" za saobracajni pristup tornju od 200 metara predvidja jedino dve slepe ulice sa i ukidanje obliznje pruge? eto banalnosti zbog koje je barem meni besmisleno ista drugo raditi do nadati se da ce ovi nekako biti spreceni u svojoj nameri pa onda kad se oslobodimo lepo sednemo i smisleno razmislimo sta cemo i kako cemo vise sa tim savskim amfiteatrom.

bilo kakvo ukljucivanje i razradjivanje ideja koje podrazumeva da ce ovi diletanti biti ovlasceni da realizuju svoje bezumlje je sramna kolaboracija

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20-%20Kula%20Beograd.jpg
 
Данас сам са Газеле из буса видео да се чисти простор око ложионице, чак сам први пут и видео старе локомотиве које ту пропадају.
 
Voditeljka je prekinula sagovornika u momentu kada je krenuo da prica o obaloutvrdi i kako bi to verovatno trebalo da bude.
 
razgradjevinar":2d6xxxip je napisao(la):
rio, samo generalno i uopsteno i mozemo da kritikujemo posto sem makete i rendera nista konkretno i ne postoji.
"od koncepta do najbanalnije sitnice koja može imati (a ne mora) bilo kakvu vezu sa projektom", sve se svede na par fotki poput ove dole. koji "koncept" ti kritikujes? sta znas ti o tom "konceptu" pa da mozes konkretno da podrzimo ili kritikujemo?

Ja konkretno podrzavam koncept reurbanizacije tog dijela Beograda, po kom, Beograd umjesto jedne polu-industrijske zone dobija mjesovitu komercijalno-stambenu zonu. Nemam nista protiv novih stambenih, poslovnih zgrada, hotela, restorana, itd. Dakle, nemam nista protiv sadrzaja tog projekta.

Ono sto je moja zamjerka, a mislim da je vrlo ozbiljna i vazna, je vezana za infrastrukturu koja treba da podrzi taj projekat i da ga veze sa neposrednom okolinom.

Pokusao sam u par navrata skrenuti paznju na neke detalje koji mi se cine problematicni ali to nije ostalo posebno zapazeno.

Recimo:
1. asimetricnu cestovnu povezanost lijeve i desne strane Savske ulice (koja odvaja BNV od BG)
2. profil saobracajnica u prostoru BNV
3. podudarnosti u planiranju i razvoju sa projektom NBG

a da sam kojim slucajem kometarisao hranu u Savanovi bilo bi vise odgovora :?
 
Aha, znači to je jedan od rendera.

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20-%20Kula%20Beograd.jpg


Ali postoje i drugi. Recimo, ovaj je na železničkoj stanici, na promenadi, i na njihovom zvaničnom sajtu.

Za razliku od prvog, ovde je kula ograđena. I to ne sa jednom nego sa dve ograde. Valjda da obična raja ne bi previše lako zagađivala elitni prostor elitnom biznisu na njegovom privatnom zemljištu. Ili da ovi gadni teroristi ne bi mogli da priteraju kola puna eksploziva uz samu zgradu. Znate, bezbednost, i tako to .... Možda i mi jednog dana udomimo G20 na Savi? Ako mogu u Antaliji mogu i ovde ... Jbg, padne kula od 220 metara u Savu i napravi cunami. Nezgodno, zar ne? Ma nije Sava za nas. Pešaci će biti sigurniji ako su, kao i biciklisti, negde daleko.

Renderska misterija, zar ne? Istino gde si? Tražimo te.

Eh, ti renderi i oni koji im veruju ....

IMG_2542c_resize.jpg
 
Zašto je u maketi toliko javnih zgrada sa bazenima ispred?
To jednostavno nije realno a evo da se kladimo da ove dve prve zgrade neće imati ni fontanu a kamoli bazen.
Voda je lepa stvar ali jedino što ćemo videti je behaton.
 
milos.tro":onwvbl92 je napisao(la):
Malo saobraćajnoj infrastrukturi u planu su 4 idejna rešenja za SSM,pri kraju je projekat saobraćajnica za BNV itd.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jpEv3vVg-g4[/youtube]
Не могу се начудити како ограничене мозгове имају наши драги представници града. Пуно речи, јако мало казано. Никако да сазнам које су разлике између четири варијанте решења, и да ли су варијанте везане за цео план или само мост.

Врхунски бисер је:
"У железници су одавно постојали пројекти за контејнерски терминал у Макишу, али никако да се уради. Ево, Београд на води је прилика да се железнице мотивишу на то...". Толика привредна неписменост, бојим се да многи инжењери чупају косу, када виде ко их представља.

За неупућене:
1) у Макишу је забрањено направити станицу за утовар и истовар свих врста терета због подручја заштите водоизворишта. Актуелни планови су везани за Батајницу, а пожељне локације за овакав терминал су и у Добановцима, Врчину и Луци Панчево. Остале локације су ван стручног разматрања.
2) прихватање финасијске одговорности за инфраструктуру која није друмска (железничка, лучка, водна...) представља доказ озбиљности државе и њених представника, поред свега и у медијима
 
Evo kako izgleda obala na javno izloženom renderu na Železničkoj stanici i Promenadi. Ovo je dakle najbolje što Beograd može u 21. veku. Da vam se stomak prevrne od muke.

Savanova je naravno postala trajni deo buduće obale, i sa okolnim zgradama izgleda ovako.

IMG_2547_resize.jpg

IMG_2546_resize.jpg


Naravno, deo ispred Savanove i ispod mosta je već drugačiji od ovoga (obična betonska platforma), ali da ipak podelimo viziju velikih magova 3D umetnosti.

IMG_2554c_resize.jpg


Obratite pažnju da je najzanimljiviji deo, gde je obala najbogatije opremljena, ustvari ispod nivoa kote koja se brani od vode (trava, stepenice, deo platformi), pa je cela stvar koja je ovde prikazana ustvari nemoguća zbog previše razuđenog i isuviše nepravilnog oblika vodenog dela obaloutvrde. Uostalom malopre smo i čuli da ni ovo neće biti realizovano. Ali, idemo dalje duž renderske obale...

IMG_2545_resize.jpg

IMG_2544_resize.jpg

IMG_2543_resize.jpg

IMG_2542c_resize.jpg


Po ovim stepenicama se bolje vidi gde je najviša ivica obaloutvrde, odnosno gde je ivica ispod koje će sve ovo biti poplavljeno i redovno zatrpavano đubretom, peskom, drvećem i izmetom.

IMG_2550_resize.jpg

IMG_2551_resize.jpg


U stvari, realni, onaj pravi budući izgled nižeg nivoa obale je daleko pre nešto ovakvo. Dakle, ne ovo prethodno, nego ovo na sledećoj slici:

ZemunNoviGardosKej.jpg
 
RioBL":278hwbbe je napisao(la):
@stf,
dobro dosao nazad na temu :)
i ne brini, sve je "pod kontrolom" :wink:

Пратим ја све време шта се пише, и очекујем да ће барем неко написати нешто паметно. Но, кад нема вештица за спаљивање, тема замире а већина саговорника губи своју сврху постојања на форуму.

Овде је најпаметније читати зумине постове који константно представљају макете као коначну истину. Макете рађене без пројекта су уметничка представа простора. Тако нешто представљати као коначну истину је неозбиљно. И поред тога, ти постови су овде најпаметнији.

Да се не огрешим, поштовање Карлу на једини правим беобилдовским постовима. Остали - шака јада.

Толико о менталном капацитету чланова моралне параполиције.
 
Pa nema šta da se piše osim da se pokopavaju propagandisti SNS na forumu, jer sam tzv. "projekat" je - blesav. Sumanuto blesav.


Nisi izdržao, navučen si na internet forume, a? :)
 
Kada grad vodi, planira i uređuje neko ko ga zaista voli i kome je stalo do prijatnog i uređenog života, i kada ne gleda da nabudži što više kvadrata pošto se ugradio u svaki, onda uređenje obale kreće od ovoga:


DSC03479_zpsjlgypa28.jpg
 
@mekbejn

Па, треба ли?
На том месту је, наиме, требало да буде вештачко језеро - планови су предвиђали да ВРО, попут Аде циганлије, буде превлакама повезан са НБ/Земуном.
Кеј испред хотела Ју је направљен за потребе - плаже.
Убрзо је, међутим, закључено да ВРО не треба дирати, а "плажа" је остала.

Шта нас конкретно толико одушевљава на овој црно-белој слици? Празнина? Или - промашена намена? То и јесте веома београдски и можда би уистину требало да стоји на свакој страни ове теме.



@relja

Ако се идеализују савски блокови на НБ, онда бих то морао да назовем претеривањем.
Намере су биле добре, резултат и није лош, али се не може рећи ни да је савршен. Управо блоком 45 патролира жандармерија са аутоматским пушкама, да би га колико/толико држала под контролом.
Не може се рећи да је тај урбани експеримент са "Насељем сунца" баш у потпуности успео - да има "више квадрата", да су радње у приземљима и да све много више личи на историјски облик градског насеља, не би било ни потребе ѕа жандармеријом.
 
Da li se još nekome ovde čini da nije baš racionalno u ovom trenutku raditi širenje i rekonstrukciju Zarićevog mosta. Kao prvo, rekonstrukcija (i to prilično temljna i obimna) je rađena 2008. godine. Dakle, nema ni 10 godina od kada je ponovo pušten u saobraćaj. Ovaj projekat osim građenja potpono novih konstrukcija uz postojeći, planira ponovnu rekonstrukciju mosta (sve do farbanja kako veli dotični godpodin iz emisije BNV). Kao drugo, već imamo projekte koji mile što se tiče saobraćajne strukture. Samo dajem primer - gospoda nisu u stanju samo da postave šine na gotov most na Adi i 80% završene pristupe (95% ako se ipak ne odluče da prave smer za Rakovicu). To je bezobrazluk. Hoće da rekonstruišu nešto što je već obnovljeno, a nisu u stanju 4 godine (toliko će NAJMANJE proći od otvaranja MNA) da postave dvokolosečnu prugu u ukupnoj dužini oko 4KM. Zdrav razum govori da teško da od proširenja Zarića ima nešto, a i ako bude, onda to govorio bezobrazluku aktuelnih vlasti, i potpunog zanemarivanja svih projekata koji nisu u direktnoj ili indirektnoj veze sa projektom - Beograd na vodi.
 
Реконструкција моста из 2007. је била темељна, али је у међувремену мост упропашћен пошто је преко њега, од почетка обнове Газеле па и после њеног завршетка, вољом републичких власти пролазио тежак транзитни саобраћај (град реконструис`о, Вељу Илића заболе).
 
Пантограф":2mgz6l6g je napisao(la):
.....
@relja

Ако се идеализују савски блокови на НБ, онда бих то морао да назовем претеривањем.
Намере су биле добре, резултат и није лош, али се не може рећи ни да је савршен. Управо блоком 45 патролира жандармерија са аутоматским пушкама, да би га колико/толико држала под контролом.
Не може се рећи да је тај урбани експеримент са "Насељем сунца" баш у потпуности успео - да има "више квадрата", да су радње у приземљима и да све много више личи на историјски облик градског насеља, не би било ни потребе ѕа жандармеријом.

Da malo ti ne preteruješ?
Tako kako ti opisuješ ispade da je to favela iz Ria... a nije. Ima obične policije, ništa dramatično.
I taj kriminal nema neke veze sa arhitekturom i planiranjem, nego sa korupcijom i nesposobnošću države na mnogo, mnogo višem nivou. Ne funkcioniše to što se kriminalci ne hapse, ne osuđuju i ne robijaju.
Što se tiče trgovine - pa bilo ih je, "Srbijanke", "Centropromi" i sl., i to u namenskim objektima, postojale su pa su te firme ugašene, a njihova mesta na tržištu zauzeli "hipermarketi". U nekim od tih aneksa se i danas nalaze prodavnice. I u stepenastim zgradama su se nalazile radnje, pa smo se "otvorili ka konkurenciji" i dobili hipermarkete jedan do drugog u kojem rade po tri kase, a ispred njih nedovoljno ni parking mesta ni mesta za istovar robe, kladionice nadzidane na skloništima i slične budalaštine. Te gluposti su obesmislile eksperiment, nije on sam po sebi obesmišljen.
 
Пантограф":331z7lao je napisao(la):
Реконструкција моста из 2007. је била темељна, али је у међувремену мост упропашћен пошто је преко њега, од почетка обнове Газеле па и после њеног завршетка, вољом републичких власти пролазио тежак транзитни саобраћај (град реконструис`о, Вељу Илића заболе).

Osim nesretnog asfalta koji nisu u stanju da postave kako treba, pa se bukvalno sastruže sa metalne konstrukcije, i umetničkih radova sprej-majstora, teško da su nastala neka veća oštećenja na samoj konstrukciji. (da se pojavila korozija, da su stubovi već propali...). Rađena je i zvučna izlocaija i stanje svakako bolje nego što je bilo do 2008, ali ona je sada takva-kakva je. Isto i što se tiče statike mosta. Trese i ljulja kada tramvaj prelazi... Sve to može bolje, ali je onda to tako trebalo raditi te 2008, a ne ponovo 2018-19.


Пантограф":331z7lao je napisao(la):
@mekbejn

Па, треба ли?
На том месту је, наиме, требало да буде вештачко језеро - планови су предвиђали да ВРО, попут Аде циганлије, буде превлакама повезан са НБ/Земуном.
Кеј испред хотела Ју је направљен за потребе - плаже.
Убрзо је, међутим, закључено да ВРО не треба дирати, а "плажа" је остала.
[/quote]


Ovo je zapravo tačno. :D
 
nisam to znao.
Ali bila plaza ili ne, ostaje obala uredjena daleko mastovitije i prostranije nego ova koju gradimo 40 godina kasnije.
 
Odnosno, tačno je da je trebalo biti stvoreno veštačko jezero, tako što bi se Novi Beograd povezao prevlakom sa VRO u produžetku Milentja Popovića. Opet, ne treba ni ići tako daleko da je plato ispred Jugoslavije zamišljen kao plaža. Nije.
 
Али, јесте (реко ми Јовин :wink:). Чак је требало и тунелом да буде повезан са хотелом.
 
Zuma":1qchcy11 je napisao(la):
Za razliku od prvog, ovde je kula ograđena. I to ne sa jednom nego sa dve ograde. Valjda da obična raja ne bi previše lako zagađivala elitni prostor elitnom biznisu na njegovom privatnom zemljištu. Ili da ovi gadni teroristi ne bi mogli da priteraju kola puna eksploziva uz samu zgradu. Znate, bezbednost, i tako to .... Možda i mi jednog dana udomimo G20 na Savi? Ako mogu u Antaliji mogu i ovde ... Jbg, padne kula od 220 metara u Savu i napravi cunami. Nezgodno, zar ne? Ma nije Sava za nas. Pešaci će biti sigurniji ako su, kao i biciklisti, negde daleko.

Renderska misterija, zar ne? Istino gde si? Tražimo te.

Eh, ti renderi i oni koji im veruju ....

IMG_2542c_resize.jpg

Iako ovi masterplan renderi ne vrede ni pišljiva boba, i prema priznanju i domaćih političara i predstavnika investitora, gotovo sve na njima je podložno promenama, ipak bi valjalo istaći da se na ovom renderu ne vidi nikakva ograda, a kamoli dve. To crveno sranje što liči na tarabu zapravo predstavlja nekakav aneks u podnožju kule, verovatno zamišljen kao objekat za komercijalnim sadržajima (prodavnice, restorani, kafići i sl.). Ako si mislio na ove dve crvene crte ispred kule, ka savi, to su ustvari bašte ugostiteljskih objekata postavljene u dva reda ka reci. Malo je muljav render, ali se vidi kad se fino zagleda.

Ukoliko izgradnja kule ikada dođe na red, nadam se da će se kroz finalno rešenje taj aneks razraditi da ne izgleda kao retail park u Zemun polju.
 
Vrh