Zuma":qwmkjfmg je napisao(la):Potpuno se slažem, iako sam savršeno svestan koliko će to u praksi biti teško postići. Ja sam se oduvek trudio da svoje pisanje maksimalno očistim od političke pristrasnosti i političkog aktivizma. Prvo zato što me politika i politički rad uopšte ne interesuje, a onda zato što mislim da je to štetno za Beobuild. Politiku treba spominjati samo u meri u kojoj ona direktno utiče na ono što je tema Beobulda. Dakle urbanizam i arhitektura Beograda, njegovo funkcionisanje kao grada, i pokušaji da doprinesemo tome da on bude bolji i uspešniji. Razlika je suptilna, ali jasna. Ako neki konkretan, čisto politički stav ili princip, utiče na urbanističku odluku, predstavlja njen direktni izvor, onda se može i treba pričati o toj vrsti politike (dakle o vrsti politike, a manje o partiji koja je zastupa) i razjasniti kakve veze takva politika ima sa Beogradom. Ali ne treba nastupati agresivno protiv političkih partija i protiv političkih ličnosti izvan ove direktne veze, kao neki opšti, aktivistički politički stav. Borimo se protiv originalnih, prvobitnih izvora neke urbanističke odluke, ne protiv partije ili ličnosti. To je mnogo šira odluka koju svako donosi za sebe, i nema veze sa Beobuildom. Ovu ravnotežu, odnosno razliku između po ciljevima strogo ograničene borbe protiv političkih izvora urbanističke odluke i opšte političke borbe same po sebi, je u praksi veoma teško postići i održavati, ali se u to svakako mora uložiti maksimalni napor. Kao praktični primer te razlike da navedem jednu hipotetičku mogućnost. Ako bi partija sa čijim se stavovima vi u privatnom životu uopšte ne slažete, naglo promenila svoj stav SAMO u onim aspektima koji su ovde tema, onda bi mi morali ovde da javno podržimo promenu tih aspekata politike te partije, sasvim nezavisno od našeg opšteg mišljenja o njoj koje se, zbog drugih stvari, uopšte nije promenilo. U tome je razlika, i to bi po meni bio ispravan odnos prema politici na Beobuildu.spatiotecte":qwmkjfmg je napisao(la):Usmerite malo diskusiju na tacku gledista koja nije politicke prirode, bice mnogo zdravije za sve nas.
Тако је људи! Они ће нас просветлити! Партијска књижица ће спасити свет!stf":1691u8p7 je napisao(la):Tako je ljudi. Polako se neki osvešćuju u pravcu konstruktuvne kritike
Не, не постоји ни један реализован сегмент пројекта наводног београда. Постоје само сегменти дивље градње, сужења шеталишта и козметичких промена на 150м обалоутврде и ништа од тога није рађено по пројекту.stf":1691u8p7 je napisao(la):U svetlu toga da već postoje u fizičkoj formi realizovani pojedini segmenti projekta.
Ја, а верујем и огромна већина народа нису део талога који користи Саванову, тај простор за бал вамапира, не припадају чак ни истом свету, систему вредности, нити икада желе да постану део тог друштвеног талога. А видели смо да ни "променада" није за све грађане. Као што се по уговору и сав јавни простор у СА отуђује од грађана.stf":1691u8p7 je napisao(la):Narod ih može pipnuti i koristiti.
Ако неки социолог, политиколог или једног дана историчар буде писао о девијантности и перфидности просечног политичара у Србији и његовим демагошким подметачинама узеће овај пасус као одличан пример.stf":1691u8p7 je napisao(la):Da bi se kritički stavovi približili narodu, ne sme se anulirati i negirati projekat jer profesionalnim populistima i demagozima samo daje vetar u leđa a kritičari u očima narda zaista i bivaju viđeni kao bezidejni retrogradni borci za status kvo.
Dakle, stav "zatvor, prijave, bageri, izdaja, pljačka" i slično, neće proći ni kod naroda, ni kod vlasti. Narodu je muka od međusobnog političkog pljuvana i ogradiće se po fazonu "ko vas j*** sve, šta me boli uvo".
Ali zato stav " revitalizacija je odličan korak za grad, imamo predloge da bude još bolji" će biti primljen i u narodu, i kod vlasti, i podstaći narod da se uključi.
Лажеш бестидно, онако како само ти умеш.stf":1691u8p7 je napisao(la):Da se vratim i na prvu kritiku Beograda na vodi od strane Udruženja ljubitelja železnice. Tada su nastupili sa stvaom, "ovo ništa ne valja, ukidanje železnice je katastrofa"
Ми смо криви што сте ви демагози. Као што си ономад у тренутку твог потпуног психичког растројства овде нас кривио што си бот. Да поново укључим времеплов: "Хтели сте Стф бота, ево вам га".stf":1691u8p7 je napisao(la):i naravno da su doživeli populističko-demagoški napad. Ali, da je nastup bio, lupam "Urbanizaciju Amfiteatra podržavamo, imamo neke predloge" nikad ne bi bili onako napadnuti.
Прошли би (и прошли су/смо) као што је и Вукша прошао код твојих на власти.stf":1691u8p7 je napisao(la):A predlozi bi možda i prošli, ko zna.
Ja nigde nisam rekao da uopšte ne treba govoriti o politici, već da političke sadržaje treba ograničiti samo na one aspekte neke politike koji predstavljaju izvor urbanističkih odluka ili se na drugi način direktno tiču Beograda.dosen":3jj0fosq je napisao(la):Najvaznije stvari u urbanizmu i upravljanju desavaju iskljucivo kao politicko-ekonomski projekti, sa jasno odredjenim nosiocima i interesima - znaci morate da govorite o politici.
Svaki put kada debatujete o prosirenju mosta, dubini zelenog pojasa uz reku, kada ste za ili protiv necega , vi ucestvujete u necijem politickom/ekonomskom poduhvatu. I ucestvujete u igri po pravilima danasnjih upravljaca koje bih moga nazvati - uzurpatorima. To mi lici na zucne rasprave medju arhitektama 19. veka koji je klasicni stil najbolji za recimo zgradu poste.
Ako pod "smećem" podrazumevaš užasne posledice loših odluka u pojedinim gradskim projektima, u urbanizmu i upravljanju Beogradom, dakle u onome što je ovde tema, onda da, slažem se, tada zaista moramo razjasniti što je početni koren takvih odluka. Bez obzira šta je taj početni uzrok, da li je to politika, ili bilo šta drugo. Tada je politička rasprava u nekim slučajevima nužna, jer se urbanistička greška ne može ispraviti i ubuduće izbegavati ako se ne sagleda njen pravi, početni izvor. Inače samo gubimo vreme tražeći je ponovo i ponovo u strogo stručnim aspektima svakog novog projekta, u kojima su greške zapravo posledice nekih političkih, a ne stručnih odluka. Primer ovoga je sada već prilično očigledna politika da se zemljište Beograda izrazito agresivno koristi za popunjavanje budžeta, tako što se usvoji politika postepenog smanjivanja procenta javnih površina po glavi stanovnika, a da se uz to ide na velike koeficjente iskorišćenja i na radikalnu privatizaciju praktično svih slobodnih ili zapuštenih površina Beograda, pri čemu se za početak redom uzimaju najkvalitetniji delovi grada. To je strogo politička odluka (jer se tiče pitanja raspodele društvenog bogastva, što je osnova karakterizacije političkog sistema), koja ima direktne i drastične posledice po Beograd, pa se upravo zato o takvim stvarima ovde može i mora raspravljati.Kada debatujemo o politici treba da vidimo zasto nas sistem u celini pravi smece. Jer ako nemamo dobar sistem, stalno cemo da proizvodimo smece, i to na svim lokacijama ( i svim disciplinama ).
Delija":1fn2tccl je napisao(la):Пошто се момак не зауставља...
Тако је људи! Они ће нас просветлити! Партијска књижица ће спасити свет!stf":1fn2tccl je napisao(la):Tako je ljudi. Polako se neki osvešćuju u pravcu konstruktuvne kritike
laki72":5yvs6521 je napisao(la):Nije odgovarao pravno gledano, al je snosio politicke posledice.
Primera je puno:
Vuk - SPO, Kostunica - DSS...
Igor":5yvs6521 je napisao(la):Stf o kakvim predlozima mi pricamo kada nije bilo javnog konkursa.
Igor":3jxdngwo je napisao(la):Stf o kakvim predlozima mi pricamo kada nije bilo javnog konkursa.
Kazem vam jedina sreca u celoj prici je sto trziste nece podrzati ovaj projekat u dimenzijama kako je on zamisljen. I ako Mali kaze da nije trgovac nekretninama sto je par puta ponovio vrlo dobro zna kakva je situacija na trzistu, uostalom i da ne zna kao sto kaze trebalo bi da nauci posto mi imamo kao neki udeo u celoj prici pa ne bi valjalo da budemo neobavesteni.
direktor":1bzqw0f9 je napisao(la):Delija ovo nesto na tvoj racun covjek te zna izgleda
Што волим новорегистроване форумаше који се прво мени обрате. Ту слику сам почео да користим као својевремену спрдњу и критику тадашње пацовске клике на власти јер приказује то уплитање партијског талога и страних интересних група у градске инфраструктурне пројекте и њихов разарајући утицај на исте. Та слика ми је и даље испод надимка јер, као што видиш, и даље партијски талог (друге боје, гори и бахатији него икад) јаше овај град и њене грађане водећи се истим пљачкашким и издајничким мотивима.DarkoRS":d7di60ve je napisao(la):Kaze neko kome je Tadic glavni akter na profilnoj slici. :roll:
Bulevarac":bjr8jzfj je napisao(la):@DarkoRS misliš da ti je kritika relevantna, nakon samo dva posta na ovom forumu?
Razumem da neko ne voli da čita dugačke postove ili knjige, ali onda otvoriš Kurir, Blic ili B92 i "informišeš" se u skraćenoj formi ili se opredeliš za slikovnice. Svakako da članovi kao Zuma doprinose da se forum razlikuje od Kurira, Blica, B92.... ako ti je to preteško da svariš, preskočiš teme gde oni pišu ili se upustiš u raspravu na toj temi, pa kom opanci kom obojci.
ftj":vp5m32z9 je napisao(la):Fino se ti razumes u politiku i stranke a nemas veze sa Bg i Srb i nemas politicku pripadnost. Recimo meni sds ne bi nikad pala na pamet a pogotovo da nisam odavde i neupucen sam u politiku.
stf":m47r8g93 je napisao(la):Da se vratim i na prvu kritiku Beograda na vodi od strane Udruženja ljubitelja železnice. Tada su nastupili sa stvaom, "ovo ništa ne valja, ukidanje železnice je katastrofa" i naravno da su doživeli populističko-demagoški napad. Ali, da je nastup bio, lupam "Urbanizaciju Amfiteatra podržavamo, imamo neke predloge" nikad ne bi bili onako napadnuti. A predlozi bi možda i prošli, ko zna.
Ljubitelji železnice protiv izmeštanja pruge
BEOGRAD, 20. avgusta 2013. (Beta) - Udruženje ljubitelja železnice predložilo je u utorak da se pruga uz desnu obalu Save pretvori u laku gradsku železnicu umesto da se potpuno izmesti u okviru projekta "Beograd na vodi".
Kako se navodi u saopštenju Udruženja, nije nužno uklanjati prugu da bi Beograd imao bolji pristup reci jer bi mogla da se koristi za gradski prevoz, kao neka vrsta nadzemnog metroa.
"Dok Bratislava i London ulažu ogromna sredstva da železnicu približe centru grada, Beograd teži suprotnom i već gotovu prugu koja prolazi kroz najuži centar želi da poruši", piše u saopštenju.
Prostor izmedju Savske ulice i reke Save u Beogradu - podseća Udruženja ljubitelja železnice - razvio se krajem 19. i početkom 20. veka kao transportni centar na tadašnjem rubu grada, nasipanjem močvarnog zemljišta, ali je potom izgubio tu ulogu zbog razvoja i širenja Beograda.
Udruženje se založilo da se prilikom najavljene re-urbanizacije dela Beograda uz desnu obalu Save, kao primarni, koriste održivi vidovi saobraćaja - pešački, biciklistički, vodni i šinski saobraćaj.
Predsednik Udruženja ljubitelja železnice i saobraćajni inženjer Karlo Polak je kazao da bi zadržavanje dva koloseka, koji bi se koristili za potrebe gradskog prevoza, bilo održivo rešenje i za transport velikog broja stanovnika budućeg priobalnog naselja i zaposlenih u tom kraju.
Хвала. И трудим се да моји постови боду очи. Самобановао бих се када би ми се постови уклопили у овај медиокритетски треш којим нас овде неки бомбардују.DarkoRS":12q5cht0 je napisao(la):@Delija nadji onda jednu zajednicku sliku, ili dve sastavi u jednu
Obratio sam se prvo tebi jer u zadnje vreme (na ovoj temi), tvoji postovi bodu oci. Nakacio se na stf-a i ne popustas...Reci nekad tipa nisi u pravu zato stooo_____,
a ne, nisi u pravu jer si iz sns-a....smesno za jedno ozbiljno lice na forumu.
Зашто није у реду? Зато што сте непромишљено улетели клизећи протв професионалаца из области спина, демагогије и популизма? И онда су се сви исчуђавали и истраумирали политичким нападом? Свашта.Пантограф":3dq7lq3u je napisao(la):Е, па, ово ти није у реду.
Удружење љубитеља железнице предлаже да се "Београд на води" повеже са остатком града новом модерном трамвајском трасом која би користила садашњу трасу пруге.Удружење љубитеља железнице":3dq7lq3u je napisao(la):Udruženje ljubitelja železnice predložilo je u utorak da se pruga uz desnu obalu Save pretvori u laku gradsku železnicu umesto da se potpuno izmesti u okviru projekta "Beograd na vodi".
"Београд на води" има савршену могућност да привуче велики број људи до реке из свих крајева града на брз и ефикасан начин уз помоћ нове трамвајске трасеУдружење љубитеља железнице":3dq7lq3u je napisao(la):Кako se navodi u saopštenju Udruženja, nije nužno uklanjati prugu da bi Beograd imao bolji pristup reci jer bi mogla da se koristi za gradski prevoz, kao neka vrsta nadzemnog metroa.
Удружење љубитеља железнице":3dq7lq3u je napisao(la):"Dok Bratislava i London ulažu ogromna sredstva da železnicu približe centru grada, Beograd teži suprotnom i već gotovu prugu koja prolazi kroz najuži centar želi da poruši", piše u saopštenju.
Председник Удружења љубитеља железнице и саобраћајни инжињер, Карло Полак је казао да би "Београд на води" могао да буде први део Београда који би добио метро линију на јако једноставан и јефтин начин, користећи садашњу трасу пруге око кога би се развио нови град.Удружење љубитеља железнице":3dq7lq3u je napisao(la):Predsednik Udruženja ljubitelja železnice i saobraćajni inženjer Karlo Polak je kazao da bi zadržavanje dva koloseka, koji bi se koristili za potrebe gradskog prevoza, bilo održivo rešenje i za transport velikog broja stanovnika budućeg priobalnog naselja i zaposlenih u tom kraju.[/b]