Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Problem parkinga se može rešiti ako grad želi da preuzme odgovornosti koje je do sada izbegavao. Postoje građevinski standardi koji kažu koliko parking mesta treba izgraditi po svakom kvadratnom metru novoizgrađenog stambenog prostora. Može se smatrati da i korisnici starog stambenog fonda imaju pravo na neki fiksni procenenat tako izračunatog broja parking mesta na većini postojećih parkinga oko svog stana. Taj koeficjent je manji od 1 zato što je ipak nemoguće u starim delovima grada obezbediti iste standarde za parkiranje kao i u novim, a veći je od nula zato što grad ima obavezu da gradi javne garaže za taj deo stanovnika Beograda, a to ipak ne radi. To nije nešto što oni sami mogu rešiti, pa makar stanovi bili privatno vlasništvo. Taj koeficjent bi bio drugačiji u svakom pojednim bloku u zavisnosti od toga koliko ima potencijalnih privatnih parking mesta u dvorištima i na drugim posebnim ili besplatnim prostorima u tom bloku. Onda se, ako ima pravo na to, i u skladu sa tim koeficjentom, svakom stanovniku grada koji ima kola i zadovoljava kriterijume dodeli propusnica koja važi za besplatno parkiranje u zoni neposredno oko njegovog stana, sve do one površine oko stana u kojoj postoji dovoljno parking mesta za sve koji u toj oblasti imaju propusnicu. Troškove parkiranja bi plaćao grad, sebi ili kome god treba, kao cenu činjenice da nije napravio javne garaže koje je morao napraviti, i kao podsticaj da ih ubuduće pravi jer će ga koštati isto toliko koliko sad daje na troškove parkiranja ugroženih građana. Ako je grad vlasnik parkinga, plaća sam sebi na poseban račun koji se koristi za izgradnju novih garaža. Pravo na besplatno parkiranje ne bi važilo samo za neka prioriterna parking mesta, naprimer oko objekata kojima je neki minimalni broj slobodnih parking mesta neophodan da bi uopšte funkcionisali. Takođe, modifikovalo bi se ako se izgradi metro i u skladu sa opštom politikom poželjnosti prisustva automobila u pojedinim zonama grada.
 
PredragT":20josi6g je napisao(la):
Bulbulderac17":20josi6g je napisao(la):
Mislim da nikako ne gresi. Ako ivicnjaci budu visine kao i u Travnickoj sa strane Zadruge retko ko ce moci da se parkira bas na trotoar. Jedino sto moze da se desi da se ljudi parkiraju pored trotoara u saobracajnoj traci (za to imaju odgovarajuce sluzbe da taj problem resavaju ako ima volje). Takodje se radujem da u ovoj ulici ne bude nijedno parking mesto ako vec hoce da se uradi kako spada, takodje se ne bih slozio i sa tim da je ovde tolika jagma za parkingom cak i vikendom kad Savamala ozivi. Uostalom ko hoce autom da ide do dole ima par javnih garaza (carina, ekof, zeleznicka). Ako bas hoces kolima do Savamale na pivo za tebe me zabole da l' ces da nadjes parking, ako hoces da se prosetas po "promenadi" ako si normalan par 100m setnje od pomenutih garaza ti sigurno nece tesko pasti.

Ti koji dodjes peske u Savamalu da se setas promenadom mozes tako da pises ali nama koji zivimo u Savamali je u poslednjih godinu dana ukinuto oko 30 parking mesta a ako i Hercegovacka bude bez parking mesta, a svi su izgledi da hoce, mi cemo imati preko 70 parking mesta manje !!!!!! :bash:
Toliko smanjenje parking mesta bi napravilo problem stanovnicima bilo kog dela grada a zamisli kako je tek nama ovde gde se svaki dan otvori po neki novi kafic ili restoran, o koncertima i ostalim manifestacijama ne treba ni da govorim !!!
Na ovoj slici sam prikazao koliko je parking mesta manje u Savamali. Najpre smo rekonstrukcijom Geozavoda ostali bez parking mesta u Travnickoj, zatim su na novoformirana parking mesta ispred Zadruge u renoviranom delu Hercegovacke postavili zastave i tako smo ostali i bez tih parking mesta. Narandzastom bojom sam oznacio parkiralista u Karadjordjevoj na kojima je veliki broj parking mesta takodje zarobljen zastavama Beograda na Vodi. U ulici Brace Krsmanovica kafici Corba i Berliner su napravili baste na parking mestima pa smo i bez tih parkiralista ostali. Ako ostanemo i bez ovih 40 tak parking mesta u Hercegovackoj a novi parking kod Savanove ne bude javni kao ovi oduzeti parkinzi ja ne znam gde cu da parkiram auto radnim danima, vikendom znam NIGDE ! Napravicu jednu reportazu o tome kolika je guzva vikendom i kako to ljudi ne mogu da parkiraju po trotoaru pa ces nadam se promeniti misljenje !
A sto se nadleznih odnosno pauka tice... U toku noci vlada haos i svi parkiraju gde stignu, pauk nikoga ne nosi, e a onda ujutru kada ovi sto su dosli na pivo odu kucama pauk krene da nosi i naravno tako stradamo samo mi koji ovde stanujemo a nismo ustali u 5 ujutru da preparkiramo automobil !!!!! :bash: :bash: :bash:
PO TVOM REZONOVANJU VEROVATNO I MI KOJI ZIVIMO U SAVAMALI TREBA DA PARKIRAMO AUTOMOBILE U JAVNIM GARAZAMA I PLATIMO MESECNO PO 50 AK EURA !!!! ODLICNO REZONUJES NEMA STA :notok:
parking.jpg

Druze, kao prvo ja sam lepo izneo svoje misljenje nema potrebe za tim znakovima uzvika i velikim slovima.
Kao drugo i najvaznije forum se zove Beobuild i zamisi ima nas dosta Beogradjana ovde, ima ih cak dosta i iz samog centra grada, a ima i ovakvih kao ja, koji cak na dalekoj Zvezdari ne mogu da nadju satima parking pogotovo legalan.
Ti moras da shvatis da zivis u samom centru grada, na par metara od reke, 5 minuta od Kalemegdana i Knez Mihajlove, u nekim gradovima ovakav strogi centar je zatvoren cak i za dostavna vozila.
Slazem se i da ste izgubili dosta mesta za parking, i verovatno se slazem sa tobom da je najakse bilo parkirati kada nikakva uredjena parking mesta na toj lokaciji nisu ni postojala, kada su se automobili parkirali jedni na druge, i sta hoces da kazes da se to vreme vrati...? e pa razocaracu te bice ti jos gore dok se ne smisli neko normalno resenje.

Kao trece ako cemo realno i da se urade tih par parking mesta u Hercegovackoj i celom tom bloku (Travnica, Mostarska i Hercegovacka) koji pre svega i nije stambeni, koliko bi tebi bio lakse da nadjes parking, koiko bi ga duze trazio?... od ljudi sa autobuske, zeleznicke i ovih pomenutih sto piju kafu ne bi mogao da dodjes na red veruj mi.

Ako cemo oko rezonovanja i mesanja baba i zaba ...tvoj rezon se moze i ovako reci.

Zivis u strogom centru grada hoces da ti se obezbedi parking mesto koje neces traziti i protivis se nekom redu koji se uvodi...zamisli coveka nadogradio je bespravno potkrovlje u strogom centru jer mu je za njegovu cetvoroclanu porodicu stan mali...ma nekaa ga...

Centar grada ima svoje prednosti i svoje mane...kao i svaki drugi deo grada.

I da dodam jos...ovo sa ovim jarbolima je katastrofa predlazem ti ako vec niisi da prijavis to Komunalnoj suzbi..
 
RioBL":psxnk1l5 je napisao(la):
Mislim da to jos nikom nije sasvim jasno ali ja mogu odmah reci svoj stav. Mislim da nebi bila tragedija i da biciklisticka staza izostane iz prostora obale BNV ako bi se prostor pretvorio u kvalitetno setaliste.

Ne znam šta ti podrazumevaš pod "kvalitetnim šetalištem". Na osnovu onoga što sam lično mogao da vidim u dvocifrenom broju zemalja na tri kontinenta, za mene je kvalitetno šetalište u gradu na obali velikih reka ono koje omogućava udobnost za sve tri vrste prolaznika:
1) one koji su zaustavljeni u mestu (pecaju, sede, jedu, piju...)
2) one koji šetaju normalnim korakom (npr. razgovaraju jedni pored drugih).
3) one koji se rekreiraju (bicikl, roleri, džogiranje...)

Ako je šetalište široko ukupno 10m, sa ugostiteljskim objektima sa obe strane, kafane/letnje bašte na obali i splavovi u vodi, koliko može biti "kvalitetno"? U svakom slučaju biće mesta za prvu kategoriju, za one koji prođu da bi negde seli, a koliko ljudi će moći da ide uporedo i da li će oni koji se rekreiraju rizikovati da nekoga pregaze, videćemo.

Ali pošto si u skorijoj diskusiji zadržao pravo da o detaljima u Beogradu budeš "neobavešten" (ali ti i pored toga ne manjka ličnog stava o mnogim gradskim pitanjima!), moram da podsetim da je Beograd mnogo godina unazad ulagao u ove rekreativne staze u dužini od 15-ak km sa obe strane Save, od Ade Ciganlije do Dorćola i preko od Zimovnika do Zemuna, ta ruta je u celini asfaltirana, prilagođena rekreativcima (biciklistima i drugim), za nju čak postoji detaljni urbanistički plan (!).
I sad ako se taj veliki koridor prekine na pola puta i 300m šetališta rekonstruiše po nekom sasvim drugom konceptu (čitaj: pešačka ulica sa ugostiteljskim sadržajima) tako da biciklistička staza više ne bude odvojen prostor, ti ćeš reći nije šteta? Po kojim parametrima nije šteta, ako je Beograd na celu tu biciklističku rutu već potrošio znatno više para nego što će sad biti uloženo u tih pišljivih 300m rekonstruisane obale?
 
RioBL":fntj9355 je napisao(la):
Mislim da to jos nikom nije sasvim jasno ali ja mogu odmah reci svoj stav. Mislim da nebi bila tragedija i da biciklisticka staza izostane iz prostora obale BNV ako bi se prostor pretvorio u kvalitetno setaliste.

Kako uopšte možeš ovako nešto da izjaviš? Reka je u svakom velegradu apsolutno dragocen i jedinstven izvor posebne mikroklime, čistog vazduha, smanjenog nivoa buke, otvorenog prostora i nesputanih vidika, Sunca, i bar privremenog spasa od efekta toplotnog ostrva. Apsolutni prioritet korišćenja ovako posebnih i retkih resursa imaju LJUDI, njihovo zdravlje, promovisanje njihovih fizičkih i socijalnih potreba. Dakle svi oni sadržaji koji pospešuje duži život, fizičku kondiciju, opuštranje i druženje građana. Naravno, i sve one ekonomske aktivnosti koje su kompatibilne sa ovim vrhunskim prioritetima. Uostalom, baš ovde se "pune baterije" za produktivniji radni ran. Mi smo biološki programirani tako da nam je to neophodno. Takođe, zbog obilja besplatne vode, treba da postoji i zelenilo kao sam vrh najkvalitetnijih ekoloških zona grada, jer su baš obale reka idealna mesta za simulaciju prirode u jednom zagađenom velegradu. Posebne staze za trčanje i vožnju bicikla su zato idealno locirane baš ako su na obali reke (ubrzano disanje, povećano opterećenje i ubrzana razmena materija sa okolinom, prijatan ambijent koji stimuliše napore). To je praktično standard i obavezni sadržaj svih modernih urbanističkih rešenja koja ne moraju da prave kompromise zbog nasleđenog stanja ili posebnih političko-ekonomskih uslovljenosti. Pošto je u Beogradu praktično čitava obala slobodna, apsolutno nema razloga da ne sledimo moderna urbanistička saznanja. A razlozi svakako nisu to što neko hoće da zaradi na račun svih nas i opšte koristi čitavog grada.
 
RioBL":26mbus56 je napisao(la):
Mislim da to jos nikom nije sasvim jasno ali ja mogu odmah reci svoj stav. Mislim da nebi bila tragedija i da biciklisticka staza izostane iz prostora obale BNV ako bi se prostor pretvorio u kvalitetno setaliste.

"Ne bi" se piše odvojeno.
Čak i kada se lupaju gluposti.


Mada, možda bot zna nešto što mi ne znamo?
 
PredragT":22rj1vuv je napisao(la):
RioBl,
U Beogradu u sirem centru grada vise nigde ne postoje slobodna i besplatna parking mesta!

Ovo nisam znao ali mi je na neki nacin i razumljivo i logicno. Sav taj prostor je projektovan i izgradjen i prije pojave automobila tako da ne cudi da nema mnogo parking mjesta a posto ih ima malo onda je normalno i da za njih korisnici moraju da placaju. To je neminovnost i cijena zivota u centru grada.

PredragT":22rj1vuv je napisao(la):
Savamala je specificna po tome sto ovde bolje prolaze gosti i posetioci iz drugih delova grada nego stanovnici Savamale !

Ovo mislim da nebi trebalo da bude. Trebalo bi da postoji sistem koji bi stanovnicima obezbjedio prednost prilikom parkiranja, tj pruzio mogucnost rezervacije parking mjesta. Naravno i to bi imalo svoju cijenu. Ali, kao sto rekoh, cijena koristenja automobila u centru grada jeste i treba da bude visoka.

Zasto kazem "treba"? Jer jednostavno ne postoji mogucnost da se svi koji mogu kupiti automobila za 2000 eura imaju i obezbjedjeno parking mjesto. Smanjenjem broja parking mjesta i dizanjem cijene za koristenje istog regulise se situacija na nacin da omogucava manju upotrebu automobila u sredini koja za to nije povoljna i podize kvalitet zivota.

Ja znam da PredragT nije zadovoljan sto nema gdje parkirati ali sam isto tako ubijedjen da bi bio izrazito zadovoljan kad bi u njegovoj ulici bilo manje automobila, guzve, saobracaj i buke.

PredragT":22rj1vuv je napisao(la):

da prokomentarisem ovu sliku...
meni se ovo cini ljespim nego da je tu parkiran neki automobil.

PredragT":22rj1vuv je napisao(la):

...za ovo bi trebalo da se zalite i da kazete da vam zastave otezavaju parkiranje i kretanje trotoarom.
 
Kad si video takve priloge uz sendvič?

Botovi ne dobijaju pljedže (sem možda oni u Leskovcu).
 
Jbg nisam na netu našao bolju sliku priloga. A većina ovih stvari opet može u sendvič.
 
Jel zna neko neke detalje kako bi trebalo da izgleda posle rekonstrukcije oce li ostati biciklisticka staza?!
 
Zuma":2oii5r9s je napisao(la):
Postoje građevinski standardi koji kažu koliko parking mesta treba izgraditi po svakom kvadratnom metru novoizgrađenog stambenog prostora.

Sa ovim propisom ako se primjenjuje u centrima velikih gradova postoji jedan veliki problem. Oni donose vise stete nego koristi.

Naime, ti propisi govore o tome koliko je MINIMALNO parking mjesta potrebno obezbjediti za svaki kvadrat stambenog ili poslovnog prostora. Na taj nacin se obezbjedjuje izgradnja parking mjesta u prostoru koji nije uvijek pogodan za kretanje i zadrzavanje automobila. Kao recimo, uske ulice u starim gradskim jezgrima. Ako u takvoj nekoj ulici postoji veci broj parking mjesta to automatski znaci i vece kretanje i zadrzavanje automobila sto onda ima niz negativnih posljedica. Od stvaranja guzvi, buke, zagadjenja i sl.

Da napomenem, da postoje gradovi u svijetu koji su relativno u novije vrijeme napustili "gradjevinski standard" koji bi odredjivao minimalan broj parking mjesta i presli na odredbe koje odredjuju MAKSIMALAN broj parking mjesta. Jedan od najboljih primjera je London. Na taj nacin se destimulise upotreba automobila u sredini koja nije u stanju vise da nosi saobracaj.

Mislim da slicnu promjenu u strategiji treba da primjeni i Beograd.

Zuma":2oii5r9s je napisao(la):
Taj koeficjent je manji od 1 zato što je ipak nemoguće u starim delovima grada obezbediti iste standarde za parkiranje kao i u novim, a veći je od nula zato što grad ima obavezu da gradi javne garaže za taj deo stanovnika Beograda, a to ipak ne radi.

Sa prvim dijelom recenice se slazem ali sa drugim ne. Mozda grad Beograd ima neku zakonsku obavezu prema vlasnicima automobila u smislu gradjenja parking i garaznih mjesta ali zasto bi je imao? Grad na sebe time preuzima ogroman teret koji ne moze da iznese. I mnogo bogatiji gradovi od Beograda to ne mogu. pogotovo je to problem kad danas svako za malo para moze kupiti automobil. Nemali broj porodica ima i vise od jednog automobila. Koja to ekonomska velesila moze servisirati i pratiti izgradnjom garaza, parking mjesta a samim tim i saobracajnica po kojima bi se ti automobili vozili. Jer oni nebi samo stojali negdje parkirani.

Mnogo bolje i mozda jedino rjesenje je da se poduzmu mjere koje suzbijaju koristenje automobila u gradskoj sredini.

Zuma":2oii5r9s je napisao(la):
Onda se, ako ima pravo na to, i u skladu sa tim koeficjentom, svakom stanovniku grada koji ima kola i zadovoljava kriterijume dodeli propusnica koja važi za besplatno parkiranje u zoni neposredno oko njegovog stana, sve do one površine oko stana u kojoj postoji dovoljno parking mesta za sve koji u toj oblasti imaju propusnicu.

Da li shvatas koliko bi ovo bilo skupo, kontraproduktivno i na kraju krajeva nemoguce!?
a nastavak je jos apsurdniji...

Zuma":2oii5r9s je napisao(la):
Troškove parkiranja bi plaćao grad, sebi ili kome god treba, kao cenu činjenice da nije napravio javne garaže koje je morao napraviti, i kao podsticaj da ih ubuduće pravi jer će ga koštati isto toliko koliko sad daje na troškove parkiranja ugroženih građana. Ako je grad vlasnik parkinga, plaća sam sebi na poseban račun koji se koristi za izgradnju novih garaža.
 
stanislaw":a2j6895w je napisao(la):
I sad ako se taj veliki koridor prekine na pola puta i 300m šetališta rekonstruiše po nekom sasvim drugom konceptu (čitaj: pešačka ulica sa ugostiteljskim sadržajima) tako da biciklistička staza više ne bude odvojen prostor, ti ćeš reći nije šteta? Po kojim parametrima nije šteta, ako je Beograd na celu tu biciklističku rutu već potrošio znatno više para nego što će sad biti uloženo u tih pišljivih 300m rekonstruisane obale?

Nisam rekao "nije steta" vec sam napisao "nije tragedija". Provjeri ako ne vjerujes. Ustvari, ako ti je uopste bitno.

Bilo bi divno i krasno da postoji hiljadu kilomatara neprekinute biciklisticke staze, kao sto bi bilo divno i krasno da su i Kopaonik i plaza Kopakabana i Keopsove piramide i sva cuda svijeta u centru Beograda. Ali sve ima svoju granicu pa tako i mastanja i planiranja savske obale u prostoru BNV.
U planiranju i izgradnji obale postoje ogranicenja koja lako mogu dovesti do toga da se biciklisticka staza prekine. Ne kazem da je to moja zelja. Naravno da nije. I naravno da mene dizajneri obale nisu ni nece nista pitati.
Samo sam napisao da mislim da nebi bila tragedija ako bi se biciklisticka staza prekinula. Ako neko misli da bi to bila tragedija ja to postujem. Vjerujem da bi obala mogla biti i lijepa i korisna za beogradjane i kad nebi imala biciklisticku stazu na tih 300m. E sad ako neko hoce da me udavi u Savi zbog toga sta mu ja mogu :D

Zuma":a2j6895w je napisao(la):
Kako uopšte možeš ovako nešto da izjaviš?..

Auh, da ne citiram dalje, Ti meni ovde nakarika da sam protiv zdravlja ljudi, protiv pjesacenja, zelenila, modernih urbanistickih saznanja i sta sve ne.
Uspori malo Zuma. Nisam ja protiv nijedne od ovih stvari sto si naveo. Nisam cak ni protiv biciklisticke staze.
 
relja":g7as6gi0 je napisao(la):
Mada, možda bot zna nešto što mi ne znamo?

Možda on ima svoje izvore informacija, ali nama to nije neophodno da bi videli ono što je već sada očigledno. Ako je osnovni koncept obalskog dela projekta BNV-a funkcionalna privatizacija Savske obale, tj dominacija intersa vlasnika zgrada nad uređenjem obalske zone (a naravno da jeste), onda oni žele da promovišu kretanje pod pravim uglom na reku, a ne paralelno sa rekom. A biciklistička i trkačka staza su prepreke i usmeravaju kretanje DUŽ reke (umesto da se reka ostavi i krene ka zgradi). Naravno da im to smeta, i naravno da žele da ih postepeno uklone. Prvo ovde, a onda verovatno i na drugim mestima u gradu. Onda će da kažu kako staze ionako više ne idu svuda pored reka, kako tu ionako "nema dovoljno mesta" (a namerno ga danas ne žele ostaviti više, iako ga još uvek ima dovoljno za sve), kako su biciklisti veoma važni, pa zaslužuju prostrane, bezbedne i brze staze (naravno, negde u zapećku, gde se prostor ne može skupo prodati) itd, itd. Pusti se spin mašina, pa sve dalje ide samo od sebe. Sad im treba presedan i moderno uređeno parče obale (čitaj: izrazito konzumerski i šljašteći orjentisano), da bi imali šta da pokazuju na bilbordima i tokom vremena polako usmeravaju javno mnenje ka opštem povećanju privatnih površina i smanjenju javnih. Sad se vodi bitka za buduću prirodu najkvalitetnijih zona Beograda. To slobode što danas sami osvojite, to će te imati. Ne više od toga. Takav je kapitalizam, Ako niste organizovana interesna grupa koja ima neku društvenu moć, niste ništa. Znači da nemate potrebne sposobnosti. Onda ne postojite i nemate nikakva prava. Vrlo jednostavan sistem.
 
RioBL":29byoj4p je napisao(la):
...ruska salata...

Jeste tragedija da se kolje prase radi kile mesa (15km rekreativne staze da se prekine na 300m). Još veća tragedija je učiniti to na divlje ako ta biciklistička staza ima svoj važeći DUP. Tragedija je da se to radi stihijski, bez konkursa, bez rasprave (valjda zaslužuje konkurs i javnu raspravu rešenje promenade na ključnih 2km beoogradske obale, kao što je BNV?)

Da li ti ikada prođeš obalom između Brankovog i tramvajskog mosta i u kom svojstvu (rekreacija, službeno, odlazak na sendvič u Savanovu?) Da prekinem na vreme diskusiju sa tobom ako diskutujemo o javom prostoru koji ionako ne koristiš?
 
relja":1yg5iabx je napisao(la):
"Ne bi" se piše odvojeno.
Čak i kada se lupaju gluposti.

Prvo si se trudio dokazati da nisam iz BG a sad da ne znam pravopis. Pitam se sta ce biti sljedece.... :roll:
Pa zar je moguce da vise nemas sta napisati o temi?
 
RioBL":24thdhu6 je napisao(la):
Zuma":24thdhu6 je napisao(la):
Postoje građevinski standardi koji kažu koliko parking mesta treba izgraditi po svakom kvadratnom metru novoizgrađenog stambenog prostora.

Sa ovim propisom ako se primjenjuje u centrima velikih gradova postoji jedan veliki problem. Oni donose vise stete nego koristi. Naime, ti propisi govore o tome koliko je MINIMALNO parking mjesta potrebno obezbjediti za svaki kvadrat stambenog ili poslovnog prostora ....

Sve što si dalje napisao je manje važno od jednog opšteg principa. Gradske vlasti moraju obezbediti nesmetano funkcionisanje grada. A to znači neometan saobraćaj. Na bilo koji način. Oni mogu izbaciti ili potiskivati automobile iz centra samo ako prvo obezbede alternativu. Recimo naprave metro. Ili tunele. Ili neku vrstu posebno kvalitetnog i svuda prisutnog javnog saobraćaja. Dakle bilo šta, ali to mora da omogući neometan i razumno jeftin život u zavisnosti od gradske zone. Ako toga nema, ako su automobili privremeno nužni, onda MORAJU obezbediti i parkinge. I to je NJIHOV posao i NJIHOV trošak. Privatni trošak bi mogao biti samo neko želi nešto ekstra, iznad minimuma neophodnog za normalno odvijanje života.
 
Zuma":1wn7soki je napisao(la):
relja":1wn7soki je napisao(la):
Mada, možda bot zna nešto što mi ne znamo?

Možda on ima svoje izvore informacija, ali nama to nije neophodno da bi videli ono što je već sada očigledno. Ako je osnovni koncept obalskog dela projekta BNV-a funkcionalna privatizacija Savske obale, tj dominacija intersa vlasnika zgrada nad uređenjem obalske zone (a naravno da jeste), onda oni žele da promovišu kretanje pod pravim uglom na reku, a ne paralelno sa rekom. A biciklistička i trkačka staza su prepreke i usmeravaju kretanje DUŽ reke (umesto da se reka ostavi i krene ka zgradi). Naravno da im to smeta, i naravno da žele da ih postepeno uklone. Prvo ovde, a onda verovatno i na drugim mestima u gradu. Onda će da kažu kako staze ionako više ne idu svuda pored reka, kako tu ionako "nema dovoljno mesta" (a namerno ga danas ne žele ostaviti više, iako ga još uvek ima dovoljno za sve), kako su biciklisti veoma važni, pa zaslužuju prostrane, bezbedne i brze staze (naravno, negde u zapećku, gde se prostor ne može skupo prodati) itd, itd. Pusti se spin mašina, pa sve dalje ide samo od sebe. Sad im treba presedan i moderno uređeno parče obale (čitaj: izrazito konzumerski i šljašteći orjentisano), da bi imali šta da pokazuju na bilbordima i tokom vremena polako usmeravaju javno mnenje ka opštem povećanju privatnih površina i smanjenju javnih. Sad se vodi bitka za buduću prirodu najkvalitetnijih zona Beograda. To slobode što danas sami osvojite, to će te imati. Ne više od toga. Takav je kapitalizam, Ako niste organizovana interesna grupa koja ima neku društvenu moć, niste ništa. Znači da nemate potrebne sposobnosti. Onda ne postojite i nemate nikakva prava. Vrlo jednostavan sistem.



Zuma, već su ti rekli (dobronamerno) - mnogo pišeš.
Kao što ih je briga za biciklističku stazu kod hotela Jugoslavija, tako ih zabole uvo i za ovu pored Save.

Bot se odao, nesvesno, ali se odao.

Neko, u svom pilićarskom mozgu (ne pilećem, nego pilićarskom - to su oni koji razmišljaju o sitnom interesu), je rešio, kad se već on jednom u životu pita, da su biciklisti - koji nisu mušterije i ne troše pare po kafićima već pored njih samo prolaze - samo višak u njegovoj pilićarskoj računici.

E, pa - TRT.

Nisu oni svesni koliko ljudi u Beoradu je pogođeno ovom megatrend menadžerskom glupošću.
Nisu svesni, zbog svog slepila i ograničenosti, ne razmišljaju i ne umeju da pomnože koliko je ukupno tih 1-2-3 u pola minuta u proseku, po njima bu****, "miševa", prolaze na tih 300 metara okrećući pedale.

Vratiće im se ovo, kao što se i DSu vratilo.
 
RioBL":3r4pp6xf je napisao(la):
relja":3r4pp6xf je napisao(la):
"Ne bi" se piše odvojeno.
Čak i kada se lupaju gluposti.

Prvo si se trudio dokazati da nisam iz BG a sad da ne znam pravopis. Pitam se sta ce biti sljedece.... :roll:
Pa zar je moguce da vise nemas sta napisati o temi?

@Рио, Реља је желео само да ти пријатељски скрене пажњу да се негација/е пише/у одвојено. На жалост, то многи не знају или су заборавили један од основа правописа. Форуми су, опште је познато, места где се правопис и сам језик газе до ......
 
Гаго, ценим те, поштујем те, али овде ниси у праву - нисам хтео "пријатељски" да му скренем пажњу, и замолићу те - не храни ботове.

Ако су њихови посланици неписмени (чак и са дипломама инжењера), какви ли су тек ови ниже по вертикали, што раде за сендвич, а чак имају Гугл да на брзину провере како се пише пре него што кликну на "Пошаљи"?
 
Jadni ugostitelji (pardon "kustosi izlozbenog paviljona"), taman pronasli pogodan komad zelene povrsine kad ono sa jedne strane pruga sa druge biciklisti, ne moze covek posteno ni bastu da prosiruje i ogradjuje! Ma prosirili bi se oni rado i na prugu nego je ispalo malo teze dogovoriti se sa lokomotivama (ne slusaju nikoga i strasno su tvrdoglave) i sa rusima iz Pancevacke rafinerije (slican slucaj).

Pa eto sad, kad ne moze ka pruzi ajde ka reci, sta uopste ljudi ima da setaju i vozikaju se tuda biciklima, neka lepo voze bicikl u teretani i setaju decu u Delta Sitiju. Ma sve je to za nase dobro, put u 22. vek, komfor i sigurnost.

Eto da ne bismo dobili glavobolju od razmisljanja lepo su se pobrinuli i da obeleze zaobilaznu putanju tokom radova, cisto da se postepeno naviknemo da vise ne prolazimo ni blizu nekadasnjeg setalista, lepo nema sta. Vidi se da je zaobilaznu trasu osmislio ljubitelj biciklizma koji je bar tri puta iz cistog kavaljerstva izbegao da pregazi biciklistu ( :bg4: ). Ne samo sto na novoj trasi postoji lift koji ponekad radi vec i citav jedan trotoar na Brankovom mostu. A o velicanstvenom pogledu sa mosta na Adi da ne pricam.

A na pitanje sta cemo dobiti posle radova ljubazno nam je uz spricer odgovorio Misa Brzi, stalni posetilac restorana Stara Stenka:

1850_stenka1.jpg
 
relja":3nqbbhsl je napisao(la):
Гаго, ценим те, поштујем те, али овде ниси у праву - нисам хтео "пријатељски" да му скренем пажњу, и замолићу те - не храни ботове.

Ако су њихови посланици неписмени (чак и са дипломама инжењера), какви ли су тек ови ниже по вертикали, што раде за сендвич, а чак имају Гугл да на брзину провере како се пише пре него што кликну на "Пошаљи"?

Хвала Реља, потрудићу се :)

Видим лепу позитивну промену код тебе, драго ми је да си и ти почео да пишеш ћирилицом, надам се за стално :kk:
Због тога укњижен плусићћћ.
 
relja":1bfhjh9u je napisao(la):
Гаго, ценим те, поштујем те, али овде ниси у праву - нисам хтео "пријатељски" да му скренем пажњу,

Znaci htio si neprijateljski?
Ja cu tebi sve kao i do sada Relja govoriti iskljucivo prijateljski pa cu ti i sad prijateljski savjetovati da ne pridajes ovoj diskusiji takav znacaj vec da probamo mirno i stalozeno da diskutujemo. A ako se u necem ne slazes samnom ne moras od mene praviti nekakvu online vjesticu. Meni ne mozes nauditi ali mozes ovoj diskusiji.
 
Vrh