Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Zuma":1p3c9f2c je napisao(la):
Sve što si dalje napisao je manje važno od jednog opšteg principa. Gradske vlasti moraju obezbediti nesmetano funkcionisanje grada. A to znači neometan saobraćaj.

To se slazem ali je pitanje na koji nacin.
Ako imamo jedno "gradjevinski pravilo" o minimalnom broju parking mjesta koje se primjenjuje decenijama i imamo stanje u saobracaju ovakvo kakvo imamo, onda je logicno da se takvo i slicna pravila preispitaju. Jednostavno, ako nesto nakon visedecenijske upotrebe nanosi stetu funkcionisanju grada, ako se konstantno stvaraju guzve i saobracajni problemi onda se mora odustati od takvog pravila. Alternativa je pravilo o MAKSIMALNOM broju parking mjesta.

Smanjenje broja automobila u urbanim centrima je postala nuznost. Vise nije pitanje kako omoguciti kretanje i parkiranje sve vecem broju automobila vec kako njihov broj smanjiti. Neophodno je i razmisljanje i inzinjersku praksu usmjeriti na tu stranu.

Zuma":1p3c9f2c je napisao(la):
Oni mogu izbaciti ili potiskivati automobile iz centra samo ako prvo obezbede alternativu. Recimo naprave metro. Ili tunele.

Ja sam misljenja da se ne mora cekati izgradnja metroa da bi se pocelo sa potiskivanjem automobila. Sta uostalom znaci "izgradnja metroa"? Izgradnja metroa je proces koji i nakon sto se izgradi prva trasa traje i dalje...i nikad se zapravo ne zavrsava.
Beograd vec sad ima alternative koje, slazem se, nisu dovoljno razvijene (autobusi, trolejbusi, tramvaji). Mislim jednostavno, da se proces potiskivanja automobila i razvijanja javnog saobracaja moraju obavljati istovremeno.
 
A propo restorana Stenka:
To jeste primer krajnje ugostiteljske bahatosti, ali istovremeno i primer koliko je biciklistička staza čvrsto izborila svoje mesto na mapi Beograda. Ugostitelj je zaposeo bukvalno celu širinu priobalja, čak je i biciklističku stazu stavio pod krov, ali NIJE mogao/smeo da je zatvori. Čak su biciklisti ti koji su ostali na pozicij jačeg: signalizacija umoljava bicikliste da baš ne gaze goste i osoblje kafane, ali u suštini oni u kafani su ti koji moraju da bace pogled levo i desno jer se pravo postojanja biciklista na tom mestu podrazumeva.

Ovo kod Savanove bi moglo biti drukčije ako menađeri nakon rekonstrukcije reše da biciklističku stazu ostave neobeleženu - tako bi faktičkim stanjem polako negirali ono što je utemeljeno u urbanističkim dokumentima. Ali raduju ove slike kako paravani koji blokiraju priobalje lako bivaju oduvani od strane prolaznika - makar dok su radovi u fazi najave.
Tako mi ostaje nada da će i po završetku radova lako moći da se organizuje kritična masa biciklista da popravi ono što je neko "propustio" - tipa da se u ogromnom broju okupe ispred Savanove kao na onoj slici od 11. jula i za pola sata gerilski ucrtaju biciklističke trake po "promenadi" tamo gde nedostaju.
Pa nek ovi behatoniraju promenadu do mile volje, ali u postojeće javno dobro da ne diraju.
 
Гага":1kos4gsm je napisao(la):
relja":1kos4gsm je napisao(la):
Гаго, ценим те, поштујем те, али овде ниси у праву - нисам хтео "пријатељски" да му скренем пажњу, и замолићу те - не храни ботове.

Ако су њихови посланици неписмени (чак и са дипломама инжењера), какви ли су тек ови ниже по вертикали, што раде за сендвич, а чак имају Гугл да на брзину провере како се пише пре него што кликну на "Пошаљи"?

Хвала Реља, потрудићу се :)

Видим лепу позитивну промену код тебе, драго ми је да си и ти почео да пишеш ћирилицом, надам се за стално :kk:
Због тога укњижен плусићћћ.

Gago, hvala za plusić, a što se tiče pisma - tako mi je u trenutku bila podešena tastatura.
Ja baš i ne obraćam pažnju na to.
 
Мали: У "Београду на води" 10 километара стаза за бициклисте

БЕОГРАД, 15. јула (Танјуг) - У оквиру комплеса "Београд на води" биће изграђено 10 километара стаза и улица намењених бициклистима, а Савска променада ће им такође бити доступна, изјавио је данас градоначелник Синиша Мали, поводом критика појединих удружења бициклиста.

Претходно је Удружење грађана "Улице за бициклисте" послало саопштење у којем тврди да је без најаве градских служби, постављањем ограде затворена градска пешачко бициклистичка стаза на десној обали Саве ради изградње "огледне променаде" за пројекат "Београд на води".

"Цео пројекат Београд на води је посвећен здравијем и квалитетнијем животу, па самим тим и бициклистима", рекао је Мали новинарима.

Он је истакао да су бициклисти и рекреација бициком један од приоритета развоја града, што значи да ће Савска променада свакако бити на располагању бициклистима, али и пешацима, као што је до сада био случај.

Истичући да ће у следећих месец и по дана бити потпуно реконструисано 300 метара променаде, па ће грађани моћи да виде како ће цело шеталиште изгледати у укупној дужини од око три километра, Мали је рекао да ће бити организована презентација на самој променади.

"Позивам бициклисте и удружења бициклиста да дођу и виде пројекат 'Београд на води' и пројекат променаде и да се увере да их нико не спречава да возе бицикл", навео је Мали.

Он је додао и да градски Секретаријат за саобраћај сматра да није безбедно да се бициклисти крећу Карађорђевом улицом због степена саобраћаја.

"Ако треба да возе километар или два дуже до места где желе мислим да то вреди и за Београд и за Београђане. Добићемо лепшу променаду", навео је Мали.
 
"Позивам бициклисте и удружења бициклиста да дођу и виде пројекат 'Београд на води' и пројекат променаде и да се увере да их нико не спречава да возе бицикл", навео је Мали.

Bas me zanima gde se to moze videti projekat promenade ove 300m sto sad rade.
 
Мали:

Он је додао и да градски Секретаријат за саобраћај сматра да није безбедно да се бициклисти крећу Карађорђевом улицом због степена саобраћаја.

Rece covek koji je odgovoran za bezbednosti i dobrobit Beogradjana.
:bg4:


Мали:

"Ако треба да возе километар или два дуже до места где желе мислим да то вреди и за Београд и за Београђане. Добићемо лепшу променаду", навео је Мали.

Rece covek koji ocigledno zna sta je bicikl.
:bg4:
 
....

Он је истакао да су бициклисти и рекреација бициком један од приоритета развоја града, што значи да ће Савска променада свакако бити на располагању бициклистима, али и пешацима, као што је до сада био случај.

Истичући да ће у следећих месец и по дана бити потпуно реконструисано 300 метара променаде, па ће грађани моћи да виде како ће цело шеталиште изгледати у укупној дужини од око три километра, Мали је рекао да ће бити организована презентација на самој променади.

...

I zato što su biciklisti i rekreacija biciklom jedan od prioriteta, biciklistima je onemogućeno da koriste staze sve do septembra i pogoršanja vremena.

Sad u stvari vidim šta je Toni Bler nedavno predavao naprednjacima:
sankcije, bombardovanje, rezolucija o genocidu ... i sve je to takođe bilo u našem interesu...
 
Kad izgovori rec "promenada", Mali neodoljivo odaje utisak nekoga iz Velikog Mokrog Luga ili Svrljiga.

Znaci, videcemo maketu obaloutvrde uskoro. Ili je u prvoj A fazi jos uvek samo maketa makete obaloutvrde?

Kada cemo da vidimo ugovor? Mora da je stvarno gadan kada se toliko krije. Posto su iscrpeni svi izgovori o komisijama, sledece sto se Mali da kaze je: "Naravno, ugovor ce biti objavljen cim ga ja nadjem u mojim fiokama, negde sam ga zaturio. Ali, onog trenutka kad ispreturam sve fioke i nadjem ga, gradjani ce moci da ga pogledaju u celosti."
 
81_n_zps7ifozinb.jpg
 
Ako obratimo pažnju na nijanse u formulacijama onda nam se crno piše.

У оквиру комплеса "Београд на води" биће изграђено 10 километара стаза и улица намењених бициклистима, а Савска променада ће им такође бити доступна, изјавио је данас градоначелник Синиша Мали, поводом критика појединих удружења бициклиста.

"Takođe" dostupna? Ovo sugeriše da je promenada biciklistima tek sekundarni izbor. Postoje prave biciklističe staze, koje su ovde baš tako i imenovane, i nešto što se zove Promenada. Pa, ako baš žele da napuste biciklističku stazu, biciklisti mogu da prođu i po "Promenadi".

Ista implicitna pretpostavka izgleda postoji i ovde.

Он је истакао да су бициклисти и рекреација бициком један од приоритета развоја града, што значи да ће Савска променада свакако бити на располагању бициклистима, али и пешацима, као што је до сада био случај.

Ne kaže se eksplicitno da Promenada sadrži stazu za pešake i stazu za bicikliste, dakle dva odvojena prostora, iako je baš to bila suština kritike na koju odgovara (jer biciklisti UVEK mogu da prođu svuda gde i pešaci, ali to ovde nije poenta), nego se kaže da je nešto što se naziva Promenada "na raspolaganju i jednima i drugima". "Kao i do sada". A znamo kako je bilo do sada. Dakle nema posebno odvojenog prostora, a možda ni posebno obeležene staze u istom prostoru. Biciklisti se guraju sa pešacima po uskom keju u kome za njih jednostavno ne može biti mesta. Tačno kao što sam pretpostavio.

Isto i ovde

"Позивам бициклисте и удружења бициклиста да дођу и виде пројекат 'Београд на води' и пројекат променаде и да се увере да их нико не спречава да возе бицикл", навео је Мали.

Niko ih ne sprečava. Drugim rečima, mogu, ali samo ako baš žele.

A ovo je tek surovo:

Истичући да ће у следећих месец и по дана бити потпуно реконструисано 300 метара променаде, па ће грађани моћи да виде како ће цело шеталиште изгледати у укупној дужини од око три километра,

Ja sam ranije više šalu rekao da izgleda razmišljaju da deo oko Savanove koriste kao šablon i za deo obale uzvodno od starog Savskog mosta. Kad ono ispade baš tako. Pruga će ovde ostati još dugo vremena. A od nje do ivice obaloutvrde ima između 10 i 20 metara. Ispred Savanove i manje od 10 metara. Ako će dakle deo uzvodno od starog Savskog mosta izgledati isto kao i deo u kome i dalje postoji i pruga i Savanova, da li to znači da će zaista i uzvodni, javni deo obale, biti širok oko 10 metara (ili možda uređen na način koji nije bogatiji od onoga što ovde može da stane?)

Koliko se iz izbora formulacija jednog neobaveznog intervjua mogu izvlačiti ovakvi detalji ostaje da vidimo, ali više stvari ukazuje da je baš tako.
 
Izgleda da ce teret da teraju kroz cvor tj vracarski tunel.
 
Nisu pokrivena oba. Vertikalni deo stuba železničkog semafora je pokriven gornjom horizontalnom šipkom ograde, što znači da je on iza nje, a nalazi se desno od levog koloseka. Ovo međutim znači da će se od sada neki bicklisti kretati prugom, jer je daleko najbliže. Pa, Karađorđeva je opasna, a ovo nije?

EDIT: Nažalost, semafor je izgleda ipak uz levo od aktivnog koloseka (uz zgradu). Tako da se ništa ne može zaključiti samo na osnovu slike.
 
Voz iz Petrohemije ce sutra rano ujutro povuci tu ogradu i tresnuti je tacno na Savanovu...
 
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=123022

Vesti :: Beograd
Počeli radovi na uređenju Savske promenade »
15. Jul. 2015 | 13:29, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Kao deo projekta uređenja javnih površina u Savskom amfiteatru, počelo je uređenje dela promenade uz Savamalu.

Taj deo smo prepoznali kao jedan od najznačajnijih delova grada i kao takav izabrali da bude u prvoj fazi uređenja šetališta, rekao je gradski urbanista Milutin Folić.

- Šetalište koje se uređuje imaće 1.800 metara, prostiraće se od Brankovog mosta do sajma i kada bude završeno, biće jedno od najlepših u Evropi. Biće bogato javnim sadržajima, kao što su pešačke i biciklističke staze po svetskim standardima, amfiteatri za kulturne manifestacije, mnogo zelenila i mesta gde će ljudi moći da se odmore i osveže. Poseban akcenat će biti na igralištima za decu i silasku na reku -istakao je Folić.

U toku izvođenja prve faze od 300 metara, promenada će biti zatvorena tri meseca. Za to vreme biciklisti će moći da koriste alternativnu rutu preko Novog Beograda, koju je Sekretarijat za saobraćaj okarakterisao kao jedinu bezbednu prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, iako je svima nama koji vozimo bicikle i predstavnicima bickilista koji su bili na sastanku pre mesec dana na ovu temu u Skupštini grada prva ideja bila da se ide Karađorđevom ulicom - rekao je Folić.

Prema njegovim rečima, u okviru samog projekta Savskog amfiteatra planirano je da 90 odsto saobraćajnica bude pokriveno biciklističkim stazama što je ogroman iskorak za uvođenje biciklistističkih staza u stari deo grada. Deo tog plana je i uređenje promenade čime će ona zadržati glavnu biciklističku stazu koja će biti izvedena u punoj dužini prema najvišim standardima i biti značajno uređenija nego postojeća.

- Razvoj mreže biciklističkih staza u gradu jedan je od prioritetnih projekata. Gradsko veće je usvojilo projekat „IME" koji promoviše identitet, mobilnost i ekologiju, u kojem je jedan od 20 potprojekata upravo razvoj biciklističkih staza, čime ćemo omogućiti da u Beogradu bicikl počne da se koristi kao vid javnog prevoza, a ne samo kao sredstvo za rekreaciju - naglasio je Folić.

Prvi korak biće povezivanje Brankovog mosta sa Studentskim trgom, a zatim povezivanje Pančevačkog mosta sa centrom, precizirao je gradski arhitekta. U nastavku će se raditi staza u Višnjičkoj ulici i dalje prema Mirijevu. U projektu rekonstrukcije Ruzveltove ulice koja će se raditi sledeće godine takođe je predviđena odvojena biciklistička staza.

- Za ove projekte javili su se i pojedini donatori, koji su spremni da budu partner grada u razvoju mreže biciklističkih staza - rekao je Folić.

U planu je i uvođenje sistema „bike-share", gde će građani moći da uzmu bicikl na jednom mestu i vrate ga na drugom, za šta je u pripremi gradska odluka koja će to da omogući, a koja će se naći na jednoj od narednih sednica Skupštine grada.
 
Čemu frka!? 2045. godina je tu iza ćoška, i ako budu poštovani rokovi navedeni u ugovoru sa Eagle Hillsom, imaćemo čitavu mrežu biciklističkih staza :p

1685838_Bicycle_Route__A4.png


Izvor: Grad Beograd

Šalu na stranu, mislim (tj želim da verujem) da se oko rekonstrukcije tzv. Promenade digla veća frka nego što bi trebalo. No, odgovornost za to opet snose Grad Beograd, Eagle Hills i "Beograd na vodi d.o.o" koji su se opet "okliznuli" na sada već hroničan nedostatak transparentnosti.
 
Digla se manja frka nego što treba.

Ekvivalent ovome je da se preko letnjih meseci zatvore gradski bazeni, ili zabrani dolazak na Adu. Bukvalno.
 
Nema razloga za polemičkim tonom. U normalnoj zemllji bi se rekonstrukcija blizu dva kilometara priobalja, percepirala kao dobra.

Ali mi nismo normalna zemlja i iskustvo nas je naučilo da razloga za zabrinutost ima. No, ipak smatram da je u ovom slučaju nasjporniji nedostatak komunikacije i nedostatak transparetnosti, a ne toliko sama činjenica da će 300m šetališta biti zatvoreno na tri meseca (a verovatno će ta zatvaranja trajati i mnogo duže ako se promenada od jeseni bude sukcesivno gradila).

I Ulica vojvode Stepe je zatvorena već godinu dana, na više meseci su bili zatvarani i Bulevar kralja Aleksandra, Nemanjina, Kralja Milana itd, pa su ljudi preživeli. Uostalom, i ti bazeni koje si pomenuo su bili zatvarani, rekonstruisani i ponovo otvarani. Tako da stojim iza toga da se diže veća buka nego što bi trebalo.

I sada ću da zvučim kao moj komšija Stf - strašno je kad tri meseca nemaš vode, strašno je kada godinama nemaš asfalt, strašno je kad gradski bus imaš na svakih 20 minuta - ali o tim strašnim stvarima niko ne brine, jer, eto, nisu u centru. A to što će biciklistička staza biti zatvorena par meseci ili godinu dana, da bi posle toga bila lepa, uglancana, popločana, očišćena, ograđena, osvetljena - izvini, ali to ne mogu da smatram strašnim.
 
Potpuno je svejedno da li je rekonstrukcija dobra. Građani se tretiraju kao deca koju će Deda Mraz iznenaditi poklonom ispod jelke, a glavna fora je da unapred nikako ne smeju znati za iznenađenje. Uzevši u obzir dosadašnje iskustvo i raspoložive informacije, razloga za uznemirenost svakako ima.

- Šetalište koje se uređuje imaće 1.800 metara, prostiraće se od Brankovog mosta do sajma i kada bude završeno, biće jedno od najlepših u Evropi. Biće bogato javnim sadržajima, kao što su pešačke i biciklističke staze po svetskim standardima, amfiteatri za kulturne manifestacije, mnogo zelenila i mesta gde će ljudi moći da se odmore i osveže. Poseban akcenat će biti na igralištima za decu i silasku na reku -istakao je Folić.

Naprimer, kako će se sve ove lepote ugurati u 14 metra koliko ima ovde, ili manje od 10, koliko ima ispred Savanove?

PromenadaSirina.jpg
 
U ovih 10-tak metara će se ugurati još nekoliko kafe bistroa,a šetalište potpuno nebitno kada se radovi završe računajte rok (3 meseca plus još koji mesec uobičajenog kašnjenja) i eto jeseni,kiša i "komfornog" šetališta za po kojeg šetača i biciklistu.
 
Homer Jay":bn92sib2 je napisao(la):
Nema razloga za polemičkim tonom. U normalnoj zemllji bi se rekonstrukcija blizu dva kilometara priobalja, percepirala kao dobra.

Ali mi nismo normalna zemlja i iskustvo nas je naučilo da razloga za zabrinutost ima. No, ipak smatram da je u ovom slučaju nasjporniji nedostatak komunikacije i nedostatak transparetnosti, a ne toliko sama činjenica da će 300m šetališta biti zatvoreno na tri meseca (a verovatno će ta zatvaranja trajati i mnogo duže ako se promenada od jeseni bude sukcesivno gradila).

I Ulica vojvode Stepe je zatvorena već godinu dana, na više meseci su bili zatvarani i Bulevar kralja Aleksandra, Nemanjina, Kralja Milana itd, pa su ljudi preživeli. Uostalom, i ti bazeni koje si pomenuo su bili zatvarani, rekonstruisani i ponovo otvarani. Tako da stojim iza toga da se diže veća buka nego što bi trebalo.

I sada ću da zvučim kao moj komšija Stf - strašno je kad tri meseca nemaš vode, strašno je kada godinama nemaš asfalt, strašno je kad gradski bus imaš na svakih 20 minuta - ali o tim strašnim stvarima niko ne brine, jer, eto, nisu u centru. A to što će biciklistička staza biti zatvorena par meseci ili godinu dana, da bi posle toga bila lepa, uglancana, popločana, očišćena, ograđena, osvetljena - izvini, ali to ne mogu da smatram strašnim.

Овде ни не би смо трабали да полемишемо, не између себе.
Требало је да полемишемо са градском управом, али смо стављени пред свршен чин.
Због "вишег интереса".

Овај последњи пасус и најбоље објашњава зашто сте ти и СТФ толико толерантни према оваквом поступку Града.
Не желим да ме погрешно разумете, то што сам рођен на НБГ и живео у парковском окружењу поред Саве ми не даје за право да посматрам са висине оне који нису имали ту срећну околност у животу. Јасно ми је да ви из Гроцке или Болеча, или Раковице, Миљаковца, свеједно, не може да прихватите да се ми остали бунимо.
Јер сте одсечени, и немате оно што би морали да имате.
И натоплије вам желим да вам се околности у животу тако скоцкају да дођете да живите поред реке, и да имате сву инфраструктуру као и ми.


И стварно - а зашто је Граду одједном толики приоритет 300 метара шеталишта, а годинама није Болеч или Гроцка?
Ви сте ти који погрешно наступате.
Ја бих стварно више волео да се ману ове глупости и да вама направе то што вам недостаје.
Зар је могуће да не мислимо исто?


А што се тиче "променаде": 300 метара - три месеца. 100 метара шеталишта један месец. Лепо, паметно.
Јул и август, дугачки дани, топло време, суво, а поподне хладовина. Бициклиста у ово доба године има највише.
И сада, неком "генију" падне на памет: идите лифтом за 5 бициклиста, носите се на Нови Београд, што даље од реке, у саобраћај, асфалт, бетон.
Не можете тих 300 метара. нећемо да вам обезбедимо пролазак кроз околне улице, зато што и њих радимо у исто време.
Јер тако нам је згодно.
Зато што смо раније дозволили изградњу привременог "промотивног штанда" на зеленој површини - не можемо да вам обезбедимо ни алтернативни пролазак преко ње (а ако хоћете да добијете информације о Београду на води, у "промотивном штанду" ће вас бело погледати и у најбољем случају, упутити у Београдску задругу).


Да им је стварно стало до бициклиста, направили би неку компензацију.
Стаза поред Саве на НБГ страни, дуж "Парка Републике Српске" би била добра алтернатива, али недостаје оно парче које би је повезало са Мостом на Ади. То је део стазе дуж "Газеле" , тамо где је некада био "Картон систи". И причали смо о том недостајућем делу стазе, колико би само тих пар стотина метара, кроз буквално - ништа, значило београдским бициклистима.
Да су нам то направили као компензацију, нико не би имао право да се буни.
Али, онда би смо пролазили пред неких сплавова...

Овако, са ставом "ко вас #%&*, бициклисти, значите нам колико и Болеч и Гроцка, шта је било мишеви, ја сам изабран и радићи шта хоћу", итекако ћемо да се бунимо.

И шта има тамо да се ради три месеца? Шта има да се ради и месец дана? 300 метара, уско.
Мали простор, највећим делом стаза, пар клупа, чесма, бандере. И то је све.
Пандурско пристаниште неће измештати, ватрогасни пристан такође.
Какву лудост планирају за тај уски појас? Нама није недостајало ама ништа, али они су се сетили да направе "промотивни штанд" на зеленој површини између шеталишта и пруге. То је њихов стил и начин размишљања.

Хомере, СТФ - још једном - не замерите, не мислим ништа лоше о становницима Београда који живе даље од центра.
 
Evo foto reportaže sa lica mesta

Ograda ne obuhvata oba koloseka. Biciklisti deluju prilično zbunjeno. Uglavnom se jedno vreme vrte unaokolo, ne znajuću kuda da krenu.

IMG_5330_resize.jpg


Bio sam u pravu za prugu. Do čuvenog uskog prolaza između baraka, ka Mostarskoj, može se doći samo prugom, pa neki to koriste da bi izbegli vraćanje.

IMG_5332_resize.jpg

IMG_5333_resize.jpg


To je ovde, levo. Ako i kad se sruši zid prema bivšem autobuskom parkingu, ovaj put će biti još privlačiniji i opasniji.

IMG_5387_resize.jpg


U istom su čabru i pešaci. I ovaj ide prugom.

IMG_5397_resize.jpg


Glavnina ipak prosto zaobilazi ogradu. Spuste sa na prvu kosu rampu, pa na prvoj sledećoj izađu nazad na stazu. Nažalost to neće biti moguće kad počnu radovi.

IMG_5338_resize.jpg

IMG_5345_resize.jpg


Ali zato na ogradu povremeno šalju čuvara. Ono što ovaj svima govori je sledeće: "Ako nastavite dalje, sa druge strane vas čeka policija."

IMG_5342_resize.jpg


Ako se vrate, mogu u Braće Krsmanović (ali samo u jednom smeru), ili u Karađorđevu (u drugom). Nažalost u Karađorđevoj nema mesta i opasno je.

IMG_5374_resize.jpg

IMG_5376_resize.jpg

IMG_5380_resize.jpg


Ovo je jedan lep urbani pejsaž, a potencijalno "mrtva priroda", sa NIS-ovom cisternom, novom ogradom i Savanovom.

IMG_5419_resize.jpg


Relja, one oznake na obaloutvrdi ipak nisu markeri za merenje, nego verovatno mesto za betonsko podnožije stubova neke konstrukcije. Još jedna stvar koja mi pada na pamet je da možda prave privremenu radnu platformu, jer je obala previše uska čak i za obično gradilište.

IMG_5428_resize.jpg

IMG_5430_resize.jpg

IMG_5433_resize.jpg


Ali sa druge strane su izgleda prave spontane demonstracije. Promet je toliko veliki da retko kad ima manje od pet ljudi, od kojih se bar dva žučno svađaju sa čuvarem, a ostali pričaju između sebe, uglavnom psujući sve koji imaju neke veze sa Beogradom na vodi. Ispostavilo se da je nizvodni čuvar bio u pravu, ovde je stvarno policija, pretpostavljam jer se čuvar gradilišta oseća nesigurno pred tolikom količinom (verbalne) agresije. Dok sam ja bio tamo policija je izgleda i sebi pozvala pojačanje, pa su se pojavila još jedna kola. U jednom trenutku je bilo oko desetak komunalnih policajaca.

IMG_5439_resize.jpg

IMG_5435_resize.jpg

IMG_5436_resize.jpg


Na kraju, pošto nemaju izbora, moraju da skrenu u Hercegovačku. Ali tamo je totalni haos. Pola ulice fali, a na drugoj polovini je ulaz u autobusku stanicu. Zajedno sa kompletnim biciklističkim saobraćajem ka Adi, možete zamisliti kako to izgleda.

IMG_5446_resize.jpg

IMG_5448_resize.jpg

IMG_5453_resize.jpg

IMG_5454_resize.jpg

IMG_5456_resize.jpg
 
ne znam zasto ali ova reportaza, sa ovim azilantima i biciklistima me mnogo podseca na epizodu South Parka o najezdi beskucnika...:)

latest
 
Можда би требало организовати неку протестну вожњу бициклима овим делом града, а онда у Карађорђевој код кружног тока, зауставити сав саобраћај на пола сата или сат времена.
 
Vrh