Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

PredragT":150ztfhp je napisao(la):
Mnogo gresis Delija ! Ako prilikom rekonstrukcije ne budu planirali i napravili odredjeni broj parking mesta upravo to ce trotoare pretvoriti u parkiraliste . Vikendom uvece kada svi rese da izadju u provod u Savamalu ogroman broj vozila se negde mora smestiti i ako za njih ne bude legalnih parking mesta sva ta vozila ce zavrsiti upravo na trotoaru i dzaba trud i poplocavanje jer ce vrlo brzo sve biti unisteno !!! Ipak u celoj prici najvise cemo patiti mi koji stanujemo u Savamali i siguran sam da bi i ti drugacije pisao da zivis ovde !

Mislim da nikako ne gresi. Ako ivicnjaci budu visine kao i u Travnickoj sa strane Zadruge retko ko ce moci da se parkira bas na trotoar. Jedino sto moze da se desi da se ljudi parkiraju pored trotoara u saobracajnoj traci (za to imaju odgovarajuce sluzbe da taj problem resavaju ako ima volje). Takodje se radujem da u ovoj ulici ne bude nijedno parking mesto ako vec hoce da se uradi kako spada, takodje se ne bih slozio i sa tim da je ovde tolika jagma za parkingom cak i vikendom kad Savamala ozivi. Uostalom ko hoce autom da ide do dole ima par javnih garaza (carina, ekof, zeleznicka). Ako bas hoces kolima do Savamale na pivo za tebe me zabole da l' ces da nadjes parking, ako hoces da se prosetas po "promenadi" ako si normalan par 100m setnje od pomenutih garaza ti sigurno nece tesko pasti.
 
Pa Mali je licno najavio "Za nekoliko dana pocinje rekonstrukcije Hercegovacke ulice .a za 10 dana rekonstrukcija obale [promenade] Save duge 300m" Nece vajda graditi zgradu kod obale gde bi bila poplava svake godine ili svake druge moraju nesto da promene nisu arapi ludi da daju pare a vec sledece godine da bude poplavljeno sve.
 
relja":rsimkfgc je napisao(la):
pristanishteNG-Feb-1951-4_zps6a5277af.jpg

Iz koje knjige je ova slika Relja? Djeluje zanimljivo.
 
relja":14o1ng9t je napisao(la):
Ovi ispusti su tu odavno:

screenshot.505_zpsfyqzsm8k.jpg


pristanishteNG-Feb-1951-4_zps6a5277af.jpg

(ovu drugu je postavio Direktor na istoj ovoj temi)

Kućiće koja liči na stražaru odavno nema - pretpostavljam da je tu bio ventil za zatvaranje ispusta kad se podigne Sava.
Odavno se kanalizacija ne ispušta u Savu (valjda?).

Kanalizacija se i dalje ispušta. Čak se i na fotografiji vidi da je boja vode ispred ispusta sasvim drugačija. Kad sam ovo slikao nije bilo kiše, tako da ne može biti kišnica. Preostaje samo da je prava kanalizacija, inače bi sve prljave i blatnjave ostatke Sava davno isprala i izjednačila sa svim ostalim delovima obale.

A to što je izliv star je samo gore po nas. To znači da se na kompletnoj površini čitavog projekta BNV svi ovi stari centralni kolektori moraju iskopati u čitavoj svojoj dužini i bar u onom delu trase koja će ostati aktivna zameniti novim. To se ne sme tek tako ostaviti, jer sada već propušta na hiljadu mesta i usmerava podzemne vode i kišne bujice. Čak i kad se zatvori dovod, previše su veliki i opasni da bi se u građevinskom zemljištu ostavile ovako dugačke i ovako zagađene rupe (železnički čvor).

Samo se setite prave epopeje, koja traje već decenijama, sa podzemnim vodama i starim kolektorom u ulici 20. Oktobra u Zemunu, koja JOŠ nije završena, jer je čitava ulica i dalje zatvorena. U ovoj poslednjoj inkarnaciji vodenog problema zatvorena je već godinu dana. Trenutno menjaju centralni kolektor iz 1934. godine. Ali taman što su ga u jednom delu zamenili, sada postoji opasnost od rušenja čitave zgrada. Još uvek nisu uspeli ni da shvate šta sad sa tim treba da rade (jer nisu sigirni kuda sve idu vodeni tokovi u podzemlju), pa sanacija zgrade tek posle dolazi na red, onda kad fakultet smisli neko rešenje.

Tako da u Savskom amfiteatru prvo ide izgradnja čini mi se dve crpne stanice, pa potpuno novi kolektori svuda, pa tunel do Dunava i interceptora, pa onda vađenje i zatrpavanje čitavog ovog starog sistema. Tako da ćemo na kraju završti sa totalno različitim kanalizacionim sistemom unutar teritorije BNV koji mora da opslužuje čitav Savski amfitetar (i stari i novi), sve njegove padine i čitav sliv koji se gravitaciono uliva u njega, iako se možda sam nalazi izvan SA. Uostalom, koliko sam ja shvatio, zatvaranje izliva u Savu, kao međunarodnu reku, nam je valjda i jedna od obaveza u procesu pristupanja EU.

A za ove ucrtane oznake - deluju kao pozicije nekih stubova, zar ne?

Ne znam. Mogu da budu samo podnožija stubova za rampu koja iz Abarovog ličnog restorana vodi na Abarov lični splav :) Može da bude i rampa za pristup vodi. Ili početak rekonstrukcije obaloutvrde (mada je ovo poslednje za sad najmanje verovatno)? Ko će ga znati.
 
Zuma":17w8csm2 je napisao(la):
Ovde nisu čista posla :lol:

IMG_5245_resize.jpg

Nije to nikakva kanalizacija. To je prljavstina ugovora kojeg nismo videli, i prelivanje intelektualnog mulja koji se sakuplja u Savanovi.
 
Zuma":1m5rrpcb je napisao(la):
..........

Kanalizacija se i dalje ispušta. Čak se i na fotografiji vidi da je boja vode ispred ispusta sasvim drugačija. Kad sam ovo slikao nije bilo kiše, tako da ne može biti kišnica. Preostaje samo da je prava kanalizacija, inače bi sve prljave i blatnjave ostatke Sava davno isprala i izjednačila sa svim ostalim delovima obale.

A to što je izliv star je samo gore po nas. To znači da se na kompletnoj površini čitavog projekta BNV svi ovi stari centralni kolektori moraju iskopati u čitavoj svojoj dužini i bar u onom delu trase koja će ostati aktivna zameniti novim. To se ne sme tek tako ostaviti, jer sada već propušta na hiljadu mesta i usmerava podzemne vode i kišne bujice. Čak i kad se zatvori dovod, previše su veliki i opasni da bi se u građevinskom zemljištu ostavile ovako dugačke i ovako zagađene rupe (železnički čvor).

Samo se setite prave epopeje, koja traje već decenijama, sa podzemnim vodama i starim kolektorom u ulici 20. Oktobra u Zemunu, koja JOŠ nije završena, jer je čitava ulica i dalje zatvorena. U ovoj poslednjoj inkarnaciji vodenog problema zatvorena je već godinu dana. Trenutno menjaju centralni kolektor iz 1934. godine. Ali taman što su ga u jednom delu zamenili, sada postoji opasnost od rušenja čitave zgrada. Još uvek nisu uspeli ni da shvate šta sad sa tim treba da rade (jer nisu sigirni kuda sve idu vodeni tokovi u podzemlju), pa sanacija zgrade tek posle dolazi na red, onda kad fakultet smisli neko rešenje.

Tako da u Savskom amfiteatru prvo ide izgradnja čini mi se dve crpne stanice, pa potpuno novi kolektori svuda, pa tunel do Dunava i interceptora, pa onda vađenje i zatrpavanje čitavog ovog starog sistema. Tako da ćemo na kraju završti sa totalno različitim kanalizacionim sistemom unutar teritorije BNV koji mora da opslužuje čitav Savski amfitetar (i stari i novi), sve njegove padine i čitav sliv koji se gravitaciono uliva u njega, iako se možda sam nalazi izvan SA. Uostalom, koliko sam ja shvatio, zatvaranje izliva u Savu, kao međunarodnu reku, nam je valjda i jedna od obaveza u procesu pristupanja EU.

A za ove ucrtane oznake - deluju kao pozicije nekih stubova, zar ne?

Ne znam. Mogu da budu samo podnožija stubova za rampu koja iz Abarovog ličnog restorana vodi na Abarov lični splav :) Može da bude i rampa za pristup vodi. Ili početak rekonstrukcije obaloutvrde (mada je ovo poslednje za sad najmanje verovatno)? Ko će ga znati.



Preko pp sam dobio obaveštenje da su ovo geometarske oznake, za snimanje.


I ranije sam pisao da je pitanje kanalizacije, i ostale infrstrukture - preduslov za projektovanje zgrada u BnV.
A tamo nema poštene kanalizacije, niti je bila u planu pre ideje BnV.
I sva priča o BnV, kulama, rokovima i sl. nema smisla bez infratsrukture.
Iz tih kula, apartmana i poslovnih zgrada, da mi ne zamerite na prostoti, jer nije mi običaj na forumu: sva ta govna moraju nekako i nekuda da se sprovedu, kada se pusti voda....
To je tehnička realnost.
 
U pravu si ja se cudim kako misle da pocnu gradnju kula 1 septembra kako je Mali najavio a ni vodu ni struju nemaju...da nepricam odvode ,puteve...celu infrstrukturu.
 
RioBL":1j8gk7g4 je napisao(la):
Пантограф":1j8gk7g4 je napisao(la):
RioBL":1j8gk7g4 je napisao(la):
Nema potrebe "Arapski Investotiru" da opet odksacemo od teme ali...zar zaista mislis da svako treba na onoj slici da prepozna o kojoj se ulici radi? Koji je to poznati beogradski objekat vidljiv na slici? Zardinjere na sredini, drvece ili mozda kontejneri u uglu?


Булевар краља Александра, да знаш кад дођеш следећи пут.

Otkrij mi tajnu Pantograf, po cemu si prepoznao ulicu, da znam i ja kad sljedeci put dodjem. Po cemu cu je prepoznati? Na ovoj slici mi se zardinjere, kontejneri i drvece cine slicni onim u drugim ulicama. Ili je to samo zato sto ne poznajem BG pa ne vidim razliku?

Нека улица се препознаје по њеним детаљима и гледа се шта је са леве и десне стране да би се улица препознала са слике. Вероватно Рио знаш да је на скоро самом почетку Булевара са десне стране и Чешка амбасада, чији се део зграде види на слици. Уживај у прелепом Београду.
 
relja":1de6bctv je napisao(la):
Preko pp sam dobio obaveštenje da su ovo geometarske oznake, za snimanje.

OK, hvala. Znači ništa od prave rekonstrukcije obale.

I ranije sam pisao da je pitanje kanalizacije, i ostale infrstrukture - preduslov za projektovanje zgrada u BnV.
A tamo nema poštene kanalizacije, niti je bila u planu pre ideje BnV.
I sva priča o BnV, kulama, rokovima i sl. nema smisla bez infratsrukture.
Iz tih kula, apartmana i poslovnih zgrada, da mi ne zamerite na prostoti, jer nije mi običaj na forumu: sva ta govna moraju nekako i nekuda da se sprovedu, kada se pusti voda....
To je tehnička realnost.

Ljudi nažalost nemaju čak ni približnu predstavu koliko je naprimer kanalizacija u Beogradu u tragičnom stanju. Naš imuni sistem nema baš neograničene kapacitete da se decenijama bori protiv visokog nivoa zagađenja. Izdvojio sam deo teksta iz generalnog plana Beograda do 2021. Obratite pažnju na jedan pomalo apokaliptični ton koji ovde implicitno provejava, nešto što je prilično neobično za zvaničan dokument takvog značaja.

Kanalisanje otpadnih voda

Najznačajnija karakteristika kanalizacionog sistema je da skoro 25% stanovništva Beograda još nije priključeno na kanalizaciju. Određeni broj ulica u samom gradskom tkivu (opštine Vračar, Savski venac, Palilula, Voždovac, Zvezdara, Čukarica, Zemun) nemaju kanalizaciju. Posebni problem stvaraju prigradska naselja kao što su Mali Mokri Lug, Kaluđerica, veći deo Kumodraža, Jajinci, veći deo Batajnice, Krnjača, Ovča, Vinča, Leštane i veliki broj neplanski izgrađenih naselja. Stanje u gradskom kanalizacionom sistemu izuzetno je teško i može se opisati na sledeći način:

- beogradski kanalizacioni sistem ima 24 izliva u gradske vodotoke, Savu i Dunav bez ikakvog prethodnog prečišćavanja;
- najveći broj od ukupno 37 crpnih stanica kanalizacionog sistema je u dotrajalom stanju, a neke od njih rade kao u statusu "provizorijuma";
- na Savi postoji 116, a na Dunavu 136 direktnih izliva otpadnih voda, kao i niz pojedinačnih i grupnih kanalizacija uvedenih u male vodotoke i melioracione kanale;
- zbog nezavršavanja delova započetih kapitalnih kanalizacionih objekata nije sprovedena zaštita izvorišne zone Makiš od atmosferskih voda;
- nije rešeno sanitarno ispravno istovaralište autocisterni sa sadržajem slivnika;
- nije izgrađeno nijedno od pet predviđenih postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda;
- održavanje slivnika na gradskim ulicama je neodgovarajuće, jer je otežano izraženom erozijom građevinskog zemljišta a i načinom čišćenja ulica;
- nedostaju veliki kolektori, tuneli i crpne stanice;
- nedostaju objekti za prebacivanje otpadne vode iz savskog sliva u dunavski sliv, kao i kolektor-interceptor radi odvođenja svih gradskih voda na tretman.
 
Bulbulderac17":1e7voq6x je napisao(la):
Mislim da nikako ne gresi. Ako ivicnjaci budu visine kao i u Travnickoj sa strane Zadruge retko ko ce moci da se parkira bas na trotoar. Jedino sto moze da se desi da se ljudi parkiraju pored trotoara u saobracajnoj traci (za to imaju odgovarajuce sluzbe da taj problem resavaju ako ima volje). Takodje se radujem da u ovoj ulici ne bude nijedno parking mesto ako vec hoce da se uradi kako spada, takodje se ne bih slozio i sa tim da je ovde tolika jagma za parkingom cak i vikendom kad Savamala ozivi. Uostalom ko hoce autom da ide do dole ima par javnih garaza (carina, ekof, zeleznicka). Ako bas hoces kolima do Savamale na pivo za tebe me zabole da l' ces da nadjes parking, ako hoces da se prosetas po "promenadi" ako si normalan par 100m setnje od pomenutih garaza ti sigurno nece tesko pasti.

Ti koji dodjes peske u Savamalu da se setas promenadom mozes tako da pises ali nama koji zivimo u Savamali je u poslednjih godinu dana ukinuto oko 30 parking mesta a ako i Hercegovacka bude bez parking mesta, a svi su izgledi da hoce, mi cemo imati preko 70 parking mesta manje !!!!!! :bash:
Toliko smanjenje parking mesta bi napravilo problem stanovnicima bilo kog dela grada a zamisli kako je tek nama ovde gde se svaki dan otvori po neki novi kafic ili restoran, o koncertima i ostalim manifestacijama ne treba ni da govorim !!!
Na ovoj slici sam prikazao koliko je parking mesta manje u Savamali. Najpre smo rekonstrukcijom Geozavoda ostali bez parking mesta u Travnickoj, zatim su na novoformirana parking mesta ispred Zadruge u renoviranom delu Hercegovacke postavili zastave i tako smo ostali i bez tih parking mesta. Narandzastom bojom sam oznacio parkiralista u Karadjordjevoj na kojima je veliki broj parking mesta takodje zarobljen zastavama Beograda na Vodi. U ulici Brace Krsmanovica kafici Corba i Berliner su napravili baste na parking mestima pa smo i bez tih parkiralista ostali. Ako ostanemo i bez ovih 40 tak parking mesta u Hercegovackoj a novi parking kod Savanove ne bude javni kao ovi oduzeti parkinzi ja ne znam gde cu da parkiram auto radnim danima, vikendom znam NIGDE ! Napravicu jednu reportazu o tome kolika je guzva vikendom i kako to ljudi ne mogu da parkiraju po trotoaru pa ces nadam se promeniti misljenje !
A sto se nadleznih odnosno pauka tice... U toku noci vlada haos i svi parkiraju gde stignu, pauk nikoga ne nosi, e a onda ujutru kada ovi sto su dosli na pivo odu kucama pauk krene da nosi i naravno tako stradamo samo mi koji ovde stanujemo a nismo ustali u 5 ujutru da preparkiramo automobil !!!!! :bash: :bash: :bash:
PO TVOM REZONOVANJU VEROVATNO I MI KOJI ZIVIMO U SAVAMALI TREBA DA PARKIRAMO AUTOMOBILE U JAVNIM GARAZAMA I PLATIMO MESECNO PO 50 AK EURA !!!! ODLICNO REZONUJES NEMA STA :notok:
parking.jpg
 
PredragT,

cini mi se da si pogodjen problemom parkiranja i nebih zelio da ti "stavljam so na ranu" ali tvoj problem dijele i mnogi drugi ljudi. Evo i ja sam juce recimo morao da platim kaznu zbog nepropisnog parkiranja a nepropisno sam se parkirao jer u ulici u kojoj sam htio parkirati nije bilo slobodnog parking mjesta. Dakle, tvoj problem parkiranja je univerzalni problem s kojim se susrecu ljudi sirom svijeta koji zive u urbanim sredinama.

Kako taj problem rijesiti?
Za nas vozace, najidealnije bi bilo da uvijek imamo slobodno i besplatno parking mjesto. Ali, ne mozemo se zavaravati. Tako nesto nije moguce.
To nam onda ostavlja dvije mogucnosti.
A) da "nase" parking mesto platimo
B) da smanjimo upotrebu automobila

Ako se odlucimo za A, trebamo znati da sve ima svoju cijenu. Bez obzira da li bilo 5 ili 5000 parking mjesta potraznja za parking mjestima ce biti veca nego ponuda sto znaci da ce se formirati cijena parkiranja. Ta cijena nece svakom odgovarati sto i jeste dobro jer ce to znaciti da ce postojati slobodna mjesta na kojima se moze parkirati (uz placanje naravno) i da ce neki vozaci smanjti upotrebu automobila.
Po mom sudu, najbolje rjesenje bi bilo formiranje parking mjesta koja se naplacuju a vidimo po planu koji je okacen da ce parking mjesta postojati, s tim da stanari ili neka druga lica koja mogu imati povlasten status, dobiju povlastice prilikom parkiranja. Recimo, nizu cijenu ili mogucnost rezervacije parking mjesta.
No, to su sve pitanja koja treba da regulisu nadlezne sluzbe u gradu. Poenta je da smanjenje broja parking mjesta ne znaci nuzno katastrofu. Naprotiv. Otvara se mogucnost boljeg koristenja zivotnog prostora a samim tim i kvalitete zivota. Ovo sam boldirao jer je to treba da je cilj planiranja saobracaja.

A ako se odlucimo za opciju B, sta reci? Dobro za nas. Manje cemo novca trositi i manje cemo brinuti za parkiranje. :wink:

Sretno u saobracaju!
 
Zavisi u kom delu Savamale zivis,nelogicno bi bilo da rekonstruisu ulicu i da ne naprave parking kad vec znaju da ce biti guzva.
 
Predraže, preostaje vam da napišete peticiju gradu da se omogući besplatno parkiranje u nekoj od obližnjih garaža do završetka radova,sezona je godišnjih odmora ionako su garaže poluprazne do jeseni.
 
Da li iko ima predstavu šta će od radova biti na ovoj zatvorenoj deonici obale? Da li će nakon rekonstrukcije šetališta biciklistička staza opet biti obeležena, ili se prelazi na onaj recept "deljenog prostora" za pešake i bicikliste, u cilju sklanjanja rekreativnog biciklizma iz kafanske zone Beograda na vodi?
 
Mislim da to jos nikom nije sasvim jasno ali ja mogu odmah reci svoj stav. Mislim da nebi bila tragedija i da biciklisticka staza izostane iz prostora obale BNV ako bi se prostor pretvorio u kvalitetno setaliste.

milos.tro":bxl9ilq4 je napisao(la):
Predraže, preostaje vam da napišete peticiju gradu da se omogući besplatno parkiranje u nekoj od obližnjih garaža do završetka radova,sezona je godišnjih odmora ionako su garaže poluprazne do jeseni.

Mislim da bi to bilo dobro i da bi se relativno lako moglo izvesti da se stanarima obezbjedi privremeni parking prostor u zoni gradilista, bar dok traju radovi.
 
rasho62":ksn3dai1 je napisao(la):
Благодарим Рио. Покажи да нисам у праву. Сиђи, ако си на Старчевици, Паприковцу, Петрићевцу, до Венеција моста и усликај Врбас и окачи овде. Сада је 18:00 све то може бити готово, ако идеш пјешке, до 20:00. Ако си у центру све готово за пола сата.

Јел си урачунао време које му треба да поједе сендвич? :laugh:
 
Ma Rasho je sve dobro izracunao samo se nije izgleda sjetio da mogu da skinem na netu sliku Vrbasa i okacim :D

Rasho je moj drug. Naravno forumski :wink:
 
RioBl,
U Beogradu u sirem centru grada vise nigde ne postoje slobodna i besplatna parking mesta! Pre sad vec dosta godina uvedeno je zonsko parkiranje i mi vec placamo parking, stanovnici na mesecnom nivou oko 500 din a posetioci po satu od 7 do 21h oko 40 din i ta parking mesta koja vec placamo nam oduzimaju !
Savamala je specificna po tome sto ovde bolje prolaze gosti i posetioci iz drugih delova grada nego stanovnici Savamale ! Gost najcesce dolazi posle 21h i moze da parkira gde hoce pa i na trotoarima na ulici gde god stigne jer ce takodje u toku noci odatle i otici a stanovnici ce tu biti parkirani i ujutru kada krece pauk da nosi automobile ! Ako gost dolazi izmedju 7 i 21h on moze da parkira i u javnim garazama jer ce se kratko zadrzati a sat je mozda 100 din dok mi stanovnici moramo ceo dan da budemo tu i po satu bi to bilo dnevno po 2.400 din a na mesecnom nivou mislim da je oko 7.000 din sto je preskupo za obicne ljude !
U Hercegovackoj sudeci po ivicnjacima nece biti legalnih parking mesta i mi stanari necemo imati gde da parkiramo jer ce nam pauk ujutru odnosti automobile a gosti ce ukoliko ne postave celom duzinom ulice zardinjere i klupe kao ispred Zadruge nocu parkirati na trotoarima. Jedino se nadam da ce parking kod Savanove biti u okviru zonskog parkiranja ali se plasim da se to nece dogoditi! :grand:
 
Posetioci buduce Promenade koji budu dolazili kolima, verovatno ce imati na raspolaganju parking sa rampom nesto tipa kod Juge.
 
I onda ce ako bude rampa i placanje kao kod Juge svi koji budu dolazili prvo pogledati da li ima slobodnih mesta na preostalim parkig mestima u okolnim ulicama i ako nadju neko tu se parkirati pa tek onda ako ne nadju otici na parking kod Savanove i platiti parking na par sati. To stanovnici Savamale nece moci jer ce biti preskupo tamo se parkirati svaki dan po ceo dan...
Evo par slika koje pokazuju kako su stanovnici Savamala vec ostali bez mnogo parking mesta tako da ce nas Hercegovacka bez mesta za parking naterati da prodajemo automobile i idemo peske !

imag0282.jpg

imag0284.jpg

imag0281.jpg
 
Vrh