milos.tro
Professional
- Učlanjen(a)
- 24.12.2013.
- Poruke
- 11.212
- Pohvaljen
- 21.867
Saobraćajna signalizacija - na ćirilici!
T. Spalević | 22. april 2014. 07:45 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... a-cirilici
Završen projekat za dopunsku saobraćajnu signalizaciju u uslovima smanjene vidljivosti. Kod Batajničke petlje znakovi upozorenja ispisani ćirilicom
Stranci kada naiđu na ovaj znak, teško će shvatiti o kakvoj se opomeni radi Foto Ž. Knežević
PAZI magla“. Ovo ćirilicom ispisano upozorenje na novosadskom auto-putu u zoni Batajničke petlje, strancima u tranzitu sigurno neće spasti glavu. A nije mali broj vozača i putnika iz inostranstva, koji su stradali u saobraćajnim nesrećama na putevima u Srbiji. Upravo je početkom januara ove godine samo u jednom danu, u uslovima smanjene vidljivosti, živote izgubilo sedam osoba, od kojih dva stranca. Na pitanje zašto nema upozorenja i na engleskom jeziku, nadležni u „Putevima Srbije“ kažu da je reč o privremenoj signalizaciji u zoni petlje gde se izvode građevinski radovi. Takođe, tvrde da je sve urađeno prema projektu privremene signalizacije, koju je odobrilo nadležno ministarstvo. „Pazi magla“ je, kažu, samo dopunski znak.
Na najmodernijim putevima u Evropi, po kojima prednjači Nemačka, takav saobraćajni znak ne postoji. Ali pomoću displeja iznad puta, vozači dobijaju sve bitne informacije. I susedna Hrvatska na svojim auto-putevima ima takav sistem i u slučaju magle na displeju se pojavljuje upozorenje na hrvatskom i engleskom jeziku, kao i ograničenje brzine u uslovima te smanjene vidljivosti. Međutim, to nije standardna saobraćajna signalizacija. Srbija je svoju vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, naravno, u potpunosti uskladila sa međunarodnom.
Upravo zbog velikog broja saobraćajnih nesreća krajem prošle i početkom ove godine, „Putevi Srbije“ su se opredelili i za dopunsku signalizaciju. Dostavili su Ministarstvu saobraćaja predlog projekta za nestandardnu vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, koja će pomoći vozačima u uslovima smanjene vidljivosti zbog magle. Ukoliko projekat dobije „zeleno svetlo“ Ministarstva, putari će odmah na kritičnim deonicama Koridora 10 početi sa radovima.
Prema predlogu projekta, reč je o obeležavanju linije, koja razdvaja zaustavnu od vozne trake, tako što će se na zaustavnoj traci iscrtati žuti polukrugovi na određenom rastojanju, a učesnici u saobraćaju treba da ograniče brzinu po preporuci na tablama. Na tablama bi upozorenje za maglu, kako je predloženo, trebalo da bude napisano na srpskom - ćirilicom i još na engleskom jeziku zbog stranaca. Dopunska signalizacija nije predviđena našim standardima, već se radi po modelu, koji se primenjuje u Nemačkoj i Austriji.
Saobraćajnice u našoj zemlji su obeležene horizontalnom i vertikalnom signalizacijom u skladu sa Zakonom o putevima i pravilnikom. Sve putokazne table ispisane su na srpskom jeziku, ćirilicom i latinicom, a u mestima gde žive nacionalne manjine još i na njihovom jeziku.
MILIJARDA NA SIGNALIZACIJU
GodiŠnje „Putevi“ potroše na signalizaciju oko 800 miliona do milijardu dinara, što nije dovoljno. Šteta, koju „Putevi“ imaju zbog krađe saobraćajne signalizacije meri se sa oko milion evra. Da bi Srbija na putevima dostigla evropski nivo, potrebno je da se u narednih sedam-osam godina ulaže između 60 i 70 milijardi dinara godišnje. To bi značilo adekvatno redovno i investiciono održavanje, koje podrazumeva i modernu signalizaciju i centralno kontrolisanje i upravljanje saobraćajem (video-nadzor, meteo-stanice, izmenjivu signalizaciju i sve ono što podrazumeva elektronsko praćenje i upravljanje saobraćajnicama). Godišnje „Putevi“ nemaju ni trećinu potrebnog novca.
T. Spalević | 22. april 2014. 07:45 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... a-cirilici
Završen projekat za dopunsku saobraćajnu signalizaciju u uslovima smanjene vidljivosti. Kod Batajničke petlje znakovi upozorenja ispisani ćirilicom
Stranci kada naiđu na ovaj znak, teško će shvatiti o kakvoj se opomeni radi Foto Ž. Knežević
PAZI magla“. Ovo ćirilicom ispisano upozorenje na novosadskom auto-putu u zoni Batajničke petlje, strancima u tranzitu sigurno neće spasti glavu. A nije mali broj vozača i putnika iz inostranstva, koji su stradali u saobraćajnim nesrećama na putevima u Srbiji. Upravo je početkom januara ove godine samo u jednom danu, u uslovima smanjene vidljivosti, živote izgubilo sedam osoba, od kojih dva stranca. Na pitanje zašto nema upozorenja i na engleskom jeziku, nadležni u „Putevima Srbije“ kažu da je reč o privremenoj signalizaciji u zoni petlje gde se izvode građevinski radovi. Takođe, tvrde da je sve urađeno prema projektu privremene signalizacije, koju je odobrilo nadležno ministarstvo. „Pazi magla“ je, kažu, samo dopunski znak.
Na najmodernijim putevima u Evropi, po kojima prednjači Nemačka, takav saobraćajni znak ne postoji. Ali pomoću displeja iznad puta, vozači dobijaju sve bitne informacije. I susedna Hrvatska na svojim auto-putevima ima takav sistem i u slučaju magle na displeju se pojavljuje upozorenje na hrvatskom i engleskom jeziku, kao i ograničenje brzine u uslovima te smanjene vidljivosti. Međutim, to nije standardna saobraćajna signalizacija. Srbija je svoju vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, naravno, u potpunosti uskladila sa međunarodnom.
Upravo zbog velikog broja saobraćajnih nesreća krajem prošle i početkom ove godine, „Putevi Srbije“ su se opredelili i za dopunsku signalizaciju. Dostavili su Ministarstvu saobraćaja predlog projekta za nestandardnu vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, koja će pomoći vozačima u uslovima smanjene vidljivosti zbog magle. Ukoliko projekat dobije „zeleno svetlo“ Ministarstva, putari će odmah na kritičnim deonicama Koridora 10 početi sa radovima.
Prema predlogu projekta, reč je o obeležavanju linije, koja razdvaja zaustavnu od vozne trake, tako što će se na zaustavnoj traci iscrtati žuti polukrugovi na određenom rastojanju, a učesnici u saobraćaju treba da ograniče brzinu po preporuci na tablama. Na tablama bi upozorenje za maglu, kako je predloženo, trebalo da bude napisano na srpskom - ćirilicom i još na engleskom jeziku zbog stranaca. Dopunska signalizacija nije predviđena našim standardima, već se radi po modelu, koji se primenjuje u Nemačkoj i Austriji.
Saobraćajnice u našoj zemlji su obeležene horizontalnom i vertikalnom signalizacijom u skladu sa Zakonom o putevima i pravilnikom. Sve putokazne table ispisane su na srpskom jeziku, ćirilicom i latinicom, a u mestima gde žive nacionalne manjine još i na njihovom jeziku.
MILIJARDA NA SIGNALIZACIJU
GodiŠnje „Putevi“ potroše na signalizaciju oko 800 miliona do milijardu dinara, što nije dovoljno. Šteta, koju „Putevi“ imaju zbog krađe saobraćajne signalizacije meri se sa oko milion evra. Da bi Srbija na putevima dostigla evropski nivo, potrebno je da se u narednih sedam-osam godina ulaže između 60 i 70 milijardi dinara godišnje. To bi značilo adekvatno redovno i investiciono održavanje, koje podrazumeva i modernu signalizaciju i centralno kontrolisanje i upravljanje saobraćajem (video-nadzor, meteo-stanice, izmenjivu signalizaciju i sve ono što podrazumeva elektronsko praćenje i upravljanje saobraćajnicama). Godišnje „Putevi“ nemaju ni trećinu potrebnog novca.