Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Такође су почели да стављају знакове за лежеће тачно поред истих уместо неколико метара испред..
 
astrodule":2k2l6av0 je napisao(la):
U poslednje vreme sam obratio pažnju na ovu nelogičnost. Naime, često su znak za ograničenje brzine 40km/h i "sise na putu", tj najčešće za ležeće policajce zajedno.

i-lezeci-i-40.jpg


Iz toga ja zaključujem da je bezbedno tuda proći sa 40km/h, a realno, taj znak je tu da nas upozori da usporimo. Meni bi bilo logično da bude bar 30km/h tu.
30 км на час се поставља у близини школа. У том делу Булевара АВНОЈ-а, нема ни једне.
 
Ali zašto nas onda upozoravaju da usporimo sa ležećim policajcima? 40 na sat nije brzina preporučena za prelazak preko ležećih.

Gundulić je tu, odmah levo, a ovaj pešački je glavna veza za desni blok (34), koji nema osnovnu školu, sa tom školom.

Poslato sa telefona
 
Чини ми се да је и у Косовској улици ограничење 40 а ту је школа и вожња 40 Косовском је јурцање да не кажем дивљање.
Генерално је глупо ограничење 40/60. Много је боље 30/50/70
 
Slažem se.

Malo sam obratio pažnju u poslednje vreme i video da u dosta uličica unutar blokova na NBG stoji ograničenje isto kao na glavnoj ulici, ili 40km/h

Ovo je kad se skrene u blok 45 iz Ivana Ribara. Ta ulica se koristi kao trotoar i kao parking (uglavnom je desna strana puna parkiranih vozila)
40-u-ulicici-2.jpg


A ovo je preko puta Hale sportova.
40-u-ulicici-1.jpg


40km/h ograničenje na parkingu!?!?
 
A zasto se kod nas ogranicenje dozivljava kao nesto sto mora da se dostigne ili jos gore prekrsi?
Niko nije zabranio da se bilo gde hde je ogranicenje 40km/h prodje i sabrzinom 20 :)
Pored toga sto je negde maks dozvoljena neka brzina, na brzinu uticu i drugi faktori.
Meni mnogo vise smeta sto na gomili lokacija fale znaci, kao ogranicenja brzine, tako i znaci upozorenja. U Kneza Viseslava iznad DIF-a na primer, fale znaci za lezece policajce, koji su pri tom prilicno visoki. Neko ko tuda retko prolazi neretko naglo koci ispred samog 'objekta'.
Takvih primerapo gradu ima stotine.
 
Ja mislim da je opasno da se na ovom parkingu ide maksimalnom dozvoljenom brzinom. U principu niko tu i ne vozi brže od 30.

A što se tiče nedostajućih znakova za ležeće policajci, neko bi zbog toga mogao da tuži Beograd put, ali "kadija te tuži, kadija ti sudi".
 
Generalno na svim ovim servisnim saobraćajnicama i parkinzima bi trebali da stave ograničenje na 30 ili Zona usporenog saobraćaja (10 ako se sećam). Dodatno isto bi trebalo da važi i za pola uskih ulica u gradu gde je parking često preko pola trotoara i pešaci hteli ne hteli moraju da koriste kolovoz.

Ja poludim kada vidim kako se nekad budale stušte niz Dobanovačku u Zemunu koja je još makadamska ulica. Skoro sve uličice u centru Zemuna bi trebalo da se ovako obeleže pošto ionako ih pešaci koriste koliko i vozila. I reda radi da se ponekad ovo iskontroliše radarom.
 
Kad je neko poslednji put video radar u užem centru Beograda? Pre su relativno često stajali na kraju (početku) Brankovog mosta, a mislim da su česti bili i kod SIV-a.
 
Bili su na brankovom prethodna dva vikenda. Bez radara samo alko test.
 
Pa to kažem. Postoje samo fiksni radari i svi vozači znaju gde se nalaze. Praktično ne postoji način da na većini saobraćajnica neko bude kažnjem za prekoračenje brzine.
 
Само фиксни радари ! А шта ћемо са ручним радарима којих има масу код нас. Не секирај се, контролише се брзина и у центру.
Другар је пре неки дан могао да зарадио казну у Васиној улици због брзе вожње, али срећом га спасила болесна ташта :D . Вози је код лекара и стварно је била болесна, полиција га наравно пустила, а и видело се да је била боласна, и у шали му рекли "ма кад је ташта у питању нема шале, опраштамо". Ето има и добрих полицајаца.
 
Pozdrav. :) Zanima me koja se farba koristi za horizontalnu signalizaciju u gradovima? Primetio sam da malo posle 2 meseca nakon iscrtavanja, pojedini pesacki prelazi su vec dosta izbrisani, neki cak i skroz, dok natpisi skola su ili dosta izbrisani ili po neko slovo se ishabalo. Generalno, sto je frekventnije to je vise pohabano. I naravno, po mraku ne svetle uopste. Ili koriste neku krs farbu ili ne rade kako treba, nemam pojma :|
 
Еверсман, добро дошао на форум.

Користе се акрилне боје које се производе на основу акрилне смоле са додатком разних пигмената, модификаторима. То су те ткз. путарске боје, које се користе за обележавање пешачких прелаза, пуних и испрекиданих линија, жутих линија, аутобуских стајалишта,...Наносе се само на асфалтне и бетонске површине. Има доста произвођача код нас у Србији, а од ког произвођача, рецимо набавља Београд пут,није ми познато.

Е сад зашто се брзо потроше тј. избришу, не знам, али предпостављам да припрема подлоге где треба да се исцрта пешачки прелаз и остало се не уради добро тј. не очисти, можда се ставља и тањи слој него што би требало :? .

Иначе са овом бојом се могу добро заштитити разни прорези да не улази вода или слично ! Док сам имао Бубу 1200 Ј на неким местима (код прагова и тунела) ми је улазила мало вода коју су предњи точкови набацивали на спојеве. Кад сам намазао са овом бојом, суво ко барут.
 
:) Hvala za dobrodoslicu :) Mozda je problem to sto crtaju pesacki preko vec postojecih pesackih, koji su pohabani i izlizani. Razdelne linije su ok na primer. Mada moguce da je i kisa bila problem, secam se kada su crtali neke od natpisa skola da je posle toga padala kisa jaka. :)
 
Primetio sam odavno (ali sam zaboravio da napišem) da je dosta znakova (putokaza) po autoputevima u Srbiji izgubila reflektujuća svojstva, pa su noću jedva vidljivi.

A kad se već pominju farbe, da li mi se čini ili ne, ali negde kao da je farba deblja, skoro kao da je zalepljena traka. Je l' znate nešto o tome (da li je to neki drugi materijal, ili šta već)?
 
Misli da je to ona hladna plastika. Kazu da traje mnogo duze, do 2 godine i da se teze ostecuje.
 
Da ima tih traka, samo problem sa njima je velika klizavost kada su mokre i vlazne...
 
Управо то што каже Лаки72. Из тог разлога су траке на Мосту на Ади онако ребрасте кад прелазите или возите по њима, чује се мало већи "хук". Штета што и на осталим мостовима не боје траке са таквом врстом.
 
Ребрасте су и да би упозориле на промену траке ;)

Иначе, ове стандардне фарбе су очајне, чим падне киша, ништа се не види. У нормалним земљама се у фарбу додају фото рефлективни елементи тако да добро одбијају светлост, а ово код нас је ужас.
 
GLEDAJU IM KROZ PRSTE Za ovaj prekršaj sudije bahatim vozačima opraštaju pola kazne
Autor: B. Vuković Foto: Ilustracija 14.12.2014. - 17:18 19:43 Komentara (3)
Saobraćajna policija gotovo svakodnevno ulaže žalbe prekršajnim sudovima jer vozače kažnjavaju ispod minimuma iako čine jedan od najvećih prekršaja: voze zaustavnom trakom na autoputu.

1584625-auto-put-031213-ras-foto-rajko-ristic03.JPG


http://www.24sata.rs/vesti/aktuelno/ves ... 0649.phtml
 
Каква држава таква и фарба за хоризонталну сигнализацију на коловозним тракама. У бившој СФРЈ увјек је било по ЈУС - у, фарбе су биле беле ко снег а ноћу светлиле ко звезде јер се тај ЈУС поштовао а контрола била јака. Данас у Србији нема ни стандарда ни контроле.
 
Vrh