Šta je novo?

Rudnici Litijuma u Srbiji (Rio Tinto...)

and-whats-the-f8184ad4bb.jpg

🤣
Tacno, ne vidim razliku izmedju Vucica i ovih sto su kao protiv kopanja litijuma.
 
Nisam ništa guglao oko litijuma neko vreme a ovo mi izašlo u preporučenim videima:


Nisam pažljivo odslušao do kraja, moraću opet. Ali jedna izjava iz videa mi je zaparala uši:
3:30 - Nekada je potrebno i do 1000 galona mešavine da bi se napravila jedna baterija za električni automobil.

Ako je ovo istina, onda je cela ta priča i zamisao sa vozilima na baterije qrton od tehnologije.

A nafte ima za još minimum 50 godina. Neki kažu čak i između 90 i 120.

Sve ovo je čisto mašćenje i hohštapleraj, nema tu nikakvog ni napretka, ni dobrobiti ni spasavanja planete. Ovo je kao kad bi se pojavio neko jak i moćan i naredio faking polovini sveta da krene da demontira 1.5 milijarde postojećih zgrada i da menja cigle i beton - porcelanom. Jer je neko tamo negde prosuo neku kretensku (naručenu) priču da su cigla i beton nepraktični a porcelan je sjajan i praktičan građevinski materijal.

Smejurija. Živimo u svetu klovnova i debila. I lopovčina svetskih razmera.
 
Poslednja izmena:
Nisam ništa guglao oko litijuma neko vreme a ovo mi izašlo u preporučenim videima:


Nisam pažljivo odslušao do kraja, ali jedna izjava iz videa mi je zaparala uši:
3:30 - Nekada je potrebno i do 1000 galona mešavine da bi se napravila jedna baterija za električni automobil.

Ako je ovo istina, onda je cela ta priča i zamisao sa EV qrton od tehnologije.

A nafte ima za još minimum 50 godina. Neki kažu čak i između 90 i 120.

Sve ovo je čisto mašćenje i hohštapleraj, nema tu nikakvog ni napretka, ni dobrobiti ni spasavanja planete. Ovo je kao kad bi se pojavio neko jak i moćan i naredio faking polovini sveta da krene da demontira postojeće građevine i da menja cigle i beton - porcelanom. Jer je neko tamo negde prosuo neku kretensku (naručenu) priču da su cigla i beton nepraktični a porcelan je sjajan građevinski materijal.

Smejurija. Živimo u svetu klovnova i debila.
Bitno je razlikovati i tehnologije dobijanja litijuma u zavisnosti od oblika u kojem se nalazi element, odnosno kakva je ruda. Ali ne može postojati teška industrija bez intenzivnog zagađivanja, a zbog toga se i cilja da te razvijene zemlje zato i eksploatišu resurse u državama gde nema nikakvog zakona i praktično i zabole šta će se tamo raditi. Ista je i priča sa bilo kojom drugom proizvodnjom, pogotovo kada je u pitanju tekstilna industrija. A da proizvodnja, odnosno eksploatacija bude "zelena", moraju se uložiti velike pare.

Ja sam već na forumu spominjao, doduše u drugoj temi. Ali sledeća revolucija u svakom aspektu života čoveka će biti onog trenutka kada se konačno smisli tehnologija za jednostavnu (i jeftinu) proizvodnju grafena. Posebno u oblasti elektroindustrije, odnosno industrije električnih automobila. Pa čak i bilo koja druga nova tehnologija baterija će biti revolucija u odnosu na litijumske. A mi sad treba da budemo žrtveno jagnje kako bi se EU odvojila od Kine, a za uzvrat da dobijemo patku. A Vučić debil umesto da za to traži sve što može, on bi to da da bez nadoknade.

Ali uprkos svemu tome - nema kopanja i tačka.
 
Ja sam od onih "don't fix it if ain't broke" tipova, tako da ne vidim ni zašto se uopšte forsira neka zamena za SUS vozila. Akcentujem ovo "forsira", jer nemam ništa protiv istraživanja novih goriva, testiranja i korišćenja u razumnoj meri, odnosno postepenog uvođenja tamo gde je potrebno i korisno.

Ali ovaj debilizam, ovo da par ljudi iz senki u roku od par godina stvore globalni hajp oko litijuma i baterija, i da teraju ljude da 1.5 milijardi vozila odbace, unište i onda zamene sa 1.5 milijardi drugih, na baterije... mi je bukvalno Montipajtonovski momenat.

Što kaže top komentar u videu koji sam okačio - rešiš jedan problem, a napraviš drugi. S tim što bih ja rekao "drugE". 1 problem rešen - 5 novih stvorenih.

Osim ako neko misli da će vozila na baterije, njih 1.5 do 2 milijarde, rešiti problem globalnog zagrevanja i zagađenja. Pošto je mislim više nego očigledno da neće. Tako da ne znam koji će nam sve ovo. Svima nama na svetu. Šta radimo koj moj?


Ne znam, i inače se u zadnje vreme osećam da su se mnoge tehnologije u zadnjih 20-30 godina svele na to da se rešava jedan problem stvaranjem drugog, onda se traži rešenje za taj drugi, onda se stvore treći i četvrti, onda se opet stvori još pet novih da bi se oni rešili... I tako eksponencijalno. Što kažu u Wolf of Wall street - "ako nema potražnje, ti je stvoriš". I sve ovo samo da bi se trošilo, kupovalo i stvarao neki privid napretka i boljitka. Što vreme više prolazi, to onaj Ted Kazinski ispada više u pravu za neke stvari. Svi živmo u kolektivnom samozavaravanju.

Premalo ljudi danas postavlja čuveno pitanje "Za čije babe zdravlje?" Ne mislim samo na glupi litijum, mislim na još sto drugih praksi, tehnologija, proizvoda i politika/polisa. Ljudi kao da su masovno izgubili dodir sa razumom i realnošću. Izmišljamo sebi probleme da bi imali šta da radimo i da bi se nekolicina mastila na tome.

Staću ovde, verovatno mnogima već zvučim kao fijuk ili ludista. Čekam prvog da mi napiše "pa ti se onda vrati u srednji vek, idi u kolibu, čitaj pod svećom i jaši konja hahaha hohoho".
 
Poslednja izmena:
Ja sam od onih "don't fix it if ain't broke" tipova, tako da ne vidim ni zašto se uopšte forsira neka zamena za SUS vozila. Akcentujem ovo "forsira", jer nemam ništa protiv istraživanja novih goriva, testiranja i korišćenja u razumnoj meri, odnosno postepenog uvođenja tamo gde je potrebno i korisno.

Ali ovaj debilizam, ovo da par ljudi iz senki u roku od par godina stvore globalni hajp oko litijuma i baterija, i da teraju ljude da 1.5 milijardi vozila odbace, unište i onda zamene sa 1.5 milijardi drugih, na baterije... mi je bukvalno Montipajtonovski momenat.

Što kaže top komentar u videu koji sam okačio - rešiš jedan problem, a napraviš drugi. S tim što bih ja rekao "drugE". 1 problem rešen - 5 novih stvorenih.

Osim ako neko misli da će vozila na baterije, njih 1.5 do 2 milijarde, rešiti problem globalnog zagrevanja i zagađenja. Pošto je mislim više nego očigledno da neće. Tako da ne znam koji će nam sve ovo. Svima nama na svetu. Šta radimo koj moj?


Ne znam, i inače se u zadnje vreme osećam da su se mnoge tehnologije u zadnjih 20-30 godina svele na to da se rešava jedan problem stvaranjem drugog, onda se traži rešenje za taj drugi, onda se stvore treći i četvrti, onda se opet stvori još pet novih da bi se oni rešili... I tako eksponencijalno. Što kažu u Wolf of Wall street - "ako nema potražnje, ti je stvoriš". I sve ovo samo da bi se trošilo, kupovalo i stvarao neki privid napretka i boljitka. Što vreme više prolazi, to onaj Ted Kazinski ispada više u pravu za neke stvari. Svi živmo u kolektivnom samozavaravanju.

Premalo ljudi danas postavlja čuveno pitanje "Za čije babe zdravlje?" Ne mislim samo na glupi litijum, mislim na još sto drugih praksi, tehnologija, proizvoda i politika/polisa. Ljudi kao da su masovno izgubili dodir sa razumom i realnošću. Izmišljamo sebi probleme da bi imali šta da radimo i da bi se nekolicina mastila na tome.

Staću ovde, verovatno mnogima već zvučim kao fijuk ili ludista. Čekam prvog da mi napiše "pa ti se onda vrati u srednji vek, idi u kolibu, čitaj pod svećom i jaši konja hahaha hohoho".
Pa ne znam, mislim da su kola na baterije medjukorak ka necem jos boljem (vodonik ili nesto drugo). Kad razmislis dosta je debilno da i dalje koristimo motore sa unutrasnjim sagorevanjem vec 150 godina, kolko to izbacuje otrova i hemikalija iz auspuha puta milijardu vozila dnevno u svetu.........da imam pirea kupio bi jedan Mustang Mach E
 
Nisam ništa guglao oko litijuma neko vreme a ovo mi izašlo u preporučenim videima:


Nisam pažljivo odslušao do kraja, moraću opet. Ali jedna izjava iz videa mi je zaparala uši:
3:30 - Nekada je potrebno i do 1000 galona mešavine da bi se napravila jedna baterija za električni automobil.

Ako je ovo istina, onda je cela ta priča i zamisao sa vozilima na baterije qrton od tehnologije.

A nafte ima za još minimum 50 godina. Neki kažu čak i između 90 i 120.

Па и јесте батерија куртон. Друмска возила и ваздушна ће бити на водоник (тренутно се усавршава складиштење и ефикасност електролизе). Шинска на струју с тим што ће брзи возови преко 400км бити вакумске цеви плус магнетна левитација (скоро су ја мислим јапанци успешно тестирала воз брзине комерцијалног авиона). Батерије ће се евентуално користити још за куће и зграде да се може соларна енергија сладиштити ако се вишак не буде директно слао на електро мрежу.
 
Pa ne znam, mislim da su kola na baterije medjukorak ka necem jos boljem (vodonik ili nesto drugo). Kad razmislis dosta je debilno da i dalje koristimo motore sa unutrasnjim sagorevanjem vec 150 godina, kolko to izbacuje otrova i hemikalija iz auspuha puta milijardu vozila dnevno u svetu.........da imam pirea kupio bi jedan Mustang Mach E
Otrove i hemikalije izbacuju i nove elektrane koje će nići da bi napajale 2 milijarde EV. Zatim imaš otrove i hemikalije u njihovim baterijama.

Mi ni dan danas nemamo tehnologije za recikliranje litijumskih baterija. To sve ide na deponije pa u zemlju. Nemamo ni za veći deo plastike. Samo 10% plastike se reciklira. Ostalo ide na deponije i po svetu.

S druge strane, SUS motori i prateći metalni mehanizmi se vrlo uspešno recikliraju.

A ne smeta mi razvijanje međukoraka i alternativa. Smeta mi nametanje i forsiranje. Mislim da masa ljudi danas nije svesna koliko im se laži prodaje. Sad možda zvučim ko neki Miroljub Alternativa Petrović ali ne mislim ništa u tom smislu. Govorim o zelenoj agendi, o elektro lobiju, o Green Washing-u, o laži o reciklaži i slično. Za sve to sam kačio linkove i izvore, dakle nisu izmišljotina sa BalkanInfa nego potvrđene činjenice. Reciklaža plastike je, većinski, laž. Elektrovozila koja spašavaju planetu su laž. Potpuno čista industrija je laž. Održiva masovna energetika iz čistih izvora, bez posledica, mana i cena, je laž. Briga korporacija za planetu ili nas ostale je laž.

Zvučim smarački i kao neki teoretičar zavere - anarhista - pustinjak, ali zaista jeste tako. Prosipa se brdo laži uzduž i popreko da bismo se navlačili da plaćamo rešenja za probleme koje ni nemamo, ili za probleme koje smo sami sebi izmislili. Kao npr da moramo da SUS motor zamenimo baterijom, iako to neće rešiti globalno zagrevanje i zagađenje.

Treba se do daljnjeg oslanjati na fosilna goriva i SUS motore, a uporedo s time nastaviti razvoj drugih goriva. Imamo minimum 50 godina, više nego dovoljno vremena. Što se tiče klime i zagrevanja, to se može u dogledno vreme rešiti samo klimatskim inženjeringom. A što se tiče zagađenja, to je toliko široka a toliko izanđala priča, jer se svašta nešto priča i obećava a ništa se konkretno ne rešava. Jer države i korporacije zabole za konkretne korake, njima je samo do toga da ti otmu pare i preusmere ih u sredstva koja nemaju veze sa ekologijom.
 
Poslednja izmena:
Izmislili jednokratnu elektronsku cigaretu sa litijumskom baterijom. Procena je da se dnevno baci 1300000 tih cigareta+ njihovo plastično kućište.

Rasklapao sam tu cigaretu, u njoj je klasična Lion baterija, Punjiva koja može bezbroj puta da se napuni ponovo. Ali ne bolje baciti da se proda ponovo nova.

je*******eni konzumerizam.

Posle kukaju kako nema energije, nema resursa, treba više i jače kopati....
 
list-amazinggrace.gif

A ovo su samo dokumentovani i potvrđeni primeri. Nepotvrđenih ima još hiljadu puta
toliko.

Evo npr kod nas u Srbiji ti trgovinski lanci i država naplaćuju kese, kao da bi se očistile reke i uložilo u ekologiju. Reke i dalje deponije, a ni dinar zarađen od kesa nije uložen u ekologiju. Ali eto, lanci i država nas ubeđuju da nam je sad bolje i čistije. Aha.

Zatim, nove kante (one sive) sa korpom za plastiku, korpom za papir i korpom za mešovito. Onda dođe đubretar i sve to strpa u isti kamion koji to istovari na istu zajedničku deponiju. I to ne samo kod nas. A političari se busaju kako "kreće sortiranje i reciklaža otpada". Ne, nije ništa novo krenulo.

I onda ja kao treba da ulazim u neki dil, neke agende, šeme i programe ponašanja i življenja sa takvim ljudima i njihovim lažima i pljačkama. Pa to je kao kad bi me šibicari pozvali da uđem u """zajednički program""" sa njima. Ne pada mi na pamet. Sa takvim ljudima svaka "saradnja" može da završi samo tako što novac iz mog džepa završi u njihovim.
497b7a3d-b9cf-44b2-a6ea-9b27086eef92_text.gif

E isto je i sa svim tim velikim svetskim "zelenim" korporacijama i vladama. Uzmu ti novac, uzmu ti još deo komfora, živaca, vremena i života, nikad ništa pametno i dobro ne urade sa njim i onda posle tebe krive kada se stvari ne menjaju. Pa ne pada mi na pamet da sarađujem s takvima. Štaviše, upravo oni su i nas doveli do svih ovih kriza. Ekonomskih, ekoloških, socioloških, energetskih.
 
Poslednja izmena:
Danas su smenili direktora Srbijašuma jer se protivi kopanju litijuma.
Ako je protiv kopanja čovek koji je u 100 ljudi u sekti, možete samo zamisliti kakva je situacija niže na lestvici. Ovaj je ovim potezom izgubio milione evra. Nema šanse ni u stranci da imaju 50% za ovo.

Referendum bi ih zakopao ().
 
Evo ako neko već nije čitao, neka pogleda:

Opet je tekst maliciozan po sam projekat i nepotpun iako je autor, ekonomista iz CEVES, izneo puno činjenica i observacija kako je analiza tacna i pravilno uradjena. Slično kao članak u Nature, slično kao SANU i Šoškić i profesorka Popović, žrtvuju svoju reputaciju da bi samo nekog oborili. Barem tako recite otvoreno, jer ovde je tema projekat a ne politika.
Argumenti sa početka ne stoje iz više razloga:
- Doprinos BDPu od 3 posto je podatak koji samo treba da apostrofira veličinu ove investicije, ništa više od toga jer su sva druga poredjenja relativna. Ne može ovaj projekat da sam od sebe podigne Srbiju na nivo Slovačke i istočne evrope i to zna i ovaj autor kao i svaki ekonomista. Za to je potreban godišnji rast od preko 7% sto je, bas kao sto i sam kaže, red veličina novog EPSa svake godine, ugrubo. Ovde je jedina prilika koja postoji da se stvori potencijal za investiranje u prefinjenije industrijske grane koje prate iskopavanje litijuma a to su baterije i el. automobili. One podižu produktivnost, traže skupu radnu snagu u samim tim povećavaju standard života u državi.
- Šta je loše u tome da 2000 novozaposlenih u Loznici saradjuje minimalno 1000 evra platu. Ceo pasus je apsurd.
- Ne postoji veliki trošak grada Loznice u vezi taksa i naknada, one su često neosnovano visoke i samim tim samo povećavaju prihod lokalne samouprave. Opet neobradjeno.

Većina drugih briga i rizika su na mestu i donekle se mogu sloziti sa drugim delom teksta.
 
U samom naslovu, kvantni skok od 3% je objašnjen čitav besmisao kako projekta, tako i tvog posta.

Ugrubo rečeno, ovo nije gamechanger, kao što litijumski sledbenici i ti zastupate.

Ako misliš da je lako objaviti rad u Scientific reports-u, evo imaš priliku da napišeš, objaviš i da ih pobiješ. Kritike radova su nešto sasvim normalno u akademskoj zajednici.

Jedva čekam da pročitam.

Srećno!
 
Poslednja izmena:
Ovde je jedina prilika koja postoji da se stvori potencijal za investiranje u prefinjenije industrijske grane koje prate iskopavanje litijuma a to su baterije i el. automobili. One podižu produktivnost, traže skupu radnu snagu u samim tim povećavaju standard života u državi.
Bukvalno ponavljaš Vučićeve i reči Ane Brnabić. Zašto to radiš?

Rudnik litijuma nije preduslov za te druge ind. grane. I neće se rudnikom stvoriti nikakav potencijal.
 
Evo ako neko nije čitao, neka pogleda:
Poznati irski novinar: CIA u Srbiji sprema obojenu revoluciju i rušenje Vučića po iranskom scenarijuhttps://www.politika.rs/sr/clanak/628291/Poznati-irski-novinar-CIA-u-Srbiji-sprema-obojenu-revoluciju-i-rusenje-Vucica-po-iranskom-scenariju
Pored izjave podrške i pohvala PreCedniku kojih je zasluženo mnogo, i sa mnogo lajkova, pojavio se jedan Đilasov tajkunski sendvičar bot i napisao sledeće:
Petarпре 3 сата
Hmm.. dakle direktor CIA-e dolazi danas u javnu posetu Srbiji da makne Aleksandra Vučića i to putem antilitijumskih demonstracija, da bi se dokopao litijuma za račun zapadnjačkog Rio Tinta, koga po cenu života i smrti brane i Aleksandar Vučić i cela vlada?
Odgovori | Preporučujem
A A šta sama Amerika kaže: Pajat: O rudniku litijuma odlučuje narod u Srbiji, SAD podržavaju stav vlastihttps://www.politika.rs/sr/clanak/628304/Pajat-O-rudniku-litijuma-odlucuje-narod-u-Srbiji-SAD-podrzavaju-stav-vlasti
Pajat je okarakterisao navode Rusije da Zapad, kroz proteste protiv Rio Tinta, želi da destabilizuje situaciju i sruši vlast u Srbiji kao ''besmislene'', navodi Glas Amerike.

''Mi podržavamo vlast u Srbiji i njenu poziciju u ovom projektu. Zašto bismo, zaboga, onda bili zainteresovani da negujemo opoziciju?'', rekao je Pajat, prenosi Tanjug. Džefri Pajat, pomoćnik državnog sekretara SAD za energetske resurse.
I to možete da pročitate u istim novinama.
 
Vrh