Šta je novo?

Relax diskusije

Zloupotreba sluzbenih polozaja je oduvek bilo, sada ima i zauvek ce imati. Moze maksimalno da se smanji čvrstom rukom zakona, ali teško da se iskoreni.
 
E drugari, drugari...
Nemojmo sad o SHS, Jugoslaviji, FNRJ, SFRJ, SRJ SiCG...
Predaleko cemo otici.
Dosta je reci da svako vreme ima svoje dobre i lose strane, a tome treba dodati da se lose, obicno vremenom ublazi u secanjima. To je u psihologiji coveka...
Elem, ni mnogo pametniji od nas nisu jos uvek uspeli da daju realnu analizu tog plemenitog, ali propalog projekta - zajednicke slobodne zemlje svih juznih slovena.
Necemo to uspeti ni mi.
 
Istorijsko saznanje i istorijska svest

Autorka knjige Dominantna i neželjena elita, profesorka Latinka Perović, na kraju se zahvalila svojim kolegama na učešću u razgovoru o knjizi i dodala da na promocijama uvek sebi dozvoljava da samo izloži nekoliko napomena koje smatra bitnim o istoj.

- Pre svega, ja razlikujem istorijsko saznanje od istorijske svesti. Istorijsko saznanje je rezultat proučavanja, rezultat iskustava, upoređivanja sa drugima, rezultat znanja. Dakle, to je ono što je saznajno. Ono je, nažalost, po nekom nepisanom usudu naše istorije, često inferiornije od istorijske svesti koja je sazdana od sećanja, legendi i mitova koja je vrlo važna za egzistenciju jednog naroda, ali nije izraz onoga što je saznajno, što je egzaktno, sigurno i pouzdano. Profesor Miodrag Popović je to tumačio činjenicom da mi još nismo izišli iz faze romantizma. Pripadam njegovim đacima, i zajedno sa, možda njegovom poslednjom generacijom, mislim da nije stvar samo u dugom trajanju romantizma nego je stvar u našoj percepciji naše istorije i našem odnosu prema razdobljima 19. i početka 20. veka. Nikada nisam, zajedno sa svojim brojnim kolegama – naročito onim srednje generacije, pripadala onoj istoriografskoj školi koja je vršila redukciju u prošlosti i birala poželjne junake za istoriju. Naša je istorija takva kakva jeste i mi nju moramo prvo poznavati, zatim, ako je ikako moguće, razumevati, i to razumevanje smatrati nekim rezultatom.

Kada je Slobodan Jovanović pitao svoga oca čiji je život bio jako vezan za Novi Sad i Vojvodinu, prvog ideologa liberalizma u Srbiji – zašto ste toliko romantizovali prošlost, Vladimir Jovanović je rekao: Ali mi nismo imali od čega drugog da pođemo. Od tada je prošlo više od 150 godina i mislim da bismo mi u osvrtu na našu istoriografiju mogli da kažemo da već postoje neki slojevi na koje se možemo osloniti umesto da sebi pričamo bajke, legende i mitove.

Veliki je napredak što postoji pluralna istoriografija u Srbiji ma koliko to vama slučajno izgledalo, ali smem sa sigurnošću da kažem da smo mnogo više uradili nego što je pročitano. Ponekad, ne bole samo ruke istoričara od teških knjiga u kojima je sažeta ta naša istorija, nego i od pitanja koje ti izvori postavljaju a o kojima mi ne govorimo. Mislim da naš bilans na prelazu u 21. vek nalaže da mi pokušamo ne samo da postavimo pitanja, nego i da tražimo odgovore i da na taj način pripremamo jednu drugačiju elitu koja bi krčila put jednom, kako je to rečeno, zapuštenom narodu, siromašnom narodu i zaostalom narodu, još uvek. To su neke odgovornosti i obaveze istoričara i mislim da svako treba da radi ono što može. Istorija mora biti odvojena od dnevne politike, od propagande, od banalizacije i mora biti shvaćena kao ozbiljan poziv ne samo profesionalaca već i intelektualaca koji imaju znanja, ali i morala.

http://www.danas.rs/danasrs/drustvo/lat ... _id=311951
 
4oLAr23.jpg


http://www.demilked.com/photography-dog ... -fox-grom/
 
Video sa savršenim naslovom. Bilo je mnogo snimaka vulkanskih erupcija, ali ovo je nešto drugo. Povećajte rezoluciju, veličinu prozora, i zavalite se u stolicu. Prizori imaju jedan pomalo hipnotički kvalitet. Isto ovo su gledale sve mediteranske civilizacije, mi smo samo poslednji u pozorištu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iZ2iMlRmas4[/youtube]
 
What Airline Pilots See At Night

“My favorite thing about flying at night is how the world transforms,” Skycatcher5 tells Upvoted. “The stars shining above, the cities twinkling below—it can be an overwhelming sight looking out at it all. On clear, dark nights, I can see for hundreds of miles each direction as well as peer into the cosmos above. If we are above the clouds and the moon is not full, you can see the core of our galaxy as well as many star constellations.”

JlPTH16.jpg
 
Neko je skinuo exif sa ove fotke, ali nije ovo ono što piloti svojim očima vide kad god im volja. Ovo svaki stanovnik ove planete može da vidi ako je iznad nivoa grada i ako bleji 40-ak minuta u nebo (da navikne oči na manje svetla). Ekspozicija ove fotografije beše oko 5-6 sekundi, da bi se nahvatalo što više svetla i prikazale zvezde ovako sjajnim.

Bez obzira, pogled je svakako bolji nego sa zemlje, ali nije uđeš u avion i odma' gledaš Mlečni put k'o na dlanu. :)
 
Autor tvrdi da ova slika odgovara onome što piloti zaista vide iz svoje kabine posle dovoljno duge adaptacije oka na prigušeno osvetljenje. Ovo se ne može videti iz putničke kabine, ali može iz pilotske. Ekspozicije je inače još veća.

"Skycatcher5: It's a 25 second exposure, f2.8 ISO 3200. Taken with a Nikon D700. I had to take about 20 exposures in a row to get one sharp enough to post. any ripple of turbulence ruins the sharpness."

Mada je oko ove fotografije zaista bilo rasprave jer neki tvrde da to nije moguće snimiti. Kažu da bi svetla instrument table bila drastično jača od zvezda. Međutim drugi kažu da je jačinu njenog osvetljenja moguće podešavati upravo zato da ne bi uništila noćni vid pilota u situacijama kada su instrumenti manje važni od pogleda kroz prozor. Pilot fotograf tvrdi da je slika autentična.

https://www.reddit.com/r/itookapicture/ ... milky_way/
 
Ako je tako, sa 25s ekspozicije i iso3200 se sa zemlje mogu snimiti predobri kadrovi Mlečnog puta.

Glavna poenta je naviknuti oči na mrak i izbeći gradsko svetlo. S toga pogled iz pilotske kabine nije nešto posebno i nedostižno smrtnicima, već samo treba pobeći iz grada i eto istog, ako ne i boljeg pogleda (jer ne moraš da čkiljiš kroz prozorče). :)
 
Pa mogu, ali je ipak razlika u pogledu prilično velika. Komercijalna avijacija obično krstari na visinama od 9.000 do 12.000 metara. To je skoro granica troposfere. Na 11.000 metara ispod pilota je ostalo već 3/4 ukupne mase Zemljine atmosfere. Dakle daleko najveći deo vodene pare i praktično kompletno atmosfersko zagađenje kad su u pitanju razne krupnije čestice. Nije preostalo puno toga što može da slabi i rasipa svetlost. Zvezde izgledaju oštrije, sjajnije i ima ih mnogo više. Piloti, ako žele, mogu da priguše sva svetla u kabini, a tada se im se otvara vidik na nebo kakav niko drugi sem astronauta ne može da ima. Obični putnici to zbog unutrašnjeg osvetljena i refleksija na prozorima ne mogu videti, pa su piloti u ovom smislu zaista povlašćena klasa. Kad vidim ovako nešto uvek se setim šta je Sent Egziperi pisao o posebnom stanju svesti u koje su ranije piloti lako upadali na dugačkim noćnim letovima.
 
Često se citira takozvani treći zakon Artura Klarka: "Svaka dovoljno napredna tehnologija se ne može razlikovati od magije." Evo jednog prilično upečatljivog nagoveštaja kako bi jedna takva budućnost mogla izgledati. Naravno, ako se prethodno kolektivno ne uništimo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w2itwFJCgFQ[/youtube]
 
I kao nastavak prethodnog primera. Reakcija publike je skoro dirljiva.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Fg_JcKSHUtQ[/youtube]
 
Ne sećam se da je ijedne ranije godine bilo čak i približno ovoliko fantastističnih fotografija Sunčevog sistema. Poneke izgledaju kao da su direktno izašle iz starih naučno fantastičnih filmova.

Atmosfera Plutona

CWSE6WsUkAANAGq.jpg


Izveštaj jednog učesnika poslednje naučne konferencije o Plutonu:

I can summarize 75% of the Pluto/Charon talks today as "look at all these cool surface features; we don't really know what they are. The other 25% were "here is a hypothesis to explain this feature that is less implausible than our other hypotheses"

nh-craters-mountains-glaciers.jpg


p_leisa_hires.jpg


Snimak letilice Cassini–Huygens koja je već 11 godina u orbiti Saturna. Liči na nešto iz Kjubrikove Odiseje 2001: Pogled duž Saturnovih prstenova na dva njegova satelita, Tethys ispred i Enceladus iza.

2F6808B400000578-3363262-image-a-2_1450303905878.jpg


Tethys izgleda kao neko arhetipsko nebesko telo, ono što zamišljamo kad nam pričaju o tome šta ostaje posle mnogo miliona godina kosmičkog bombardovanja.

2AF1B9E200000578-3179117-image-a-65_1438202270615.jpg


Ali čak se i na ovakvoj površini mogu naći čudne stvari.

"The mystery of the 'blood trails' on Saturn's moon: Experts admit they are baffled by arch-shaped red lines on Tethys' icy surface"

2AF1B9DE00000578-3179117-image-a-61_1438202209601.jpg


Interaktivni browser 3D rekonstrukcija važnijih Saturnovih satelita (kontrola mišem).

http://www.nytimes.com/interactive/2015 ... share&_r=1

Kometa 67P/Churyumov-Gerasimenko. Negde ovde, u nekoj rupi, je i izgubljeni lender koji se verovatno i dalje budi po svakom izlasku Sunca, pokušava kontakt sa orbiterom, i zatim ponovo "umire" kada ono zađe.

Rosetta-Comete-1.jpg


philae-comet.jpg


Comet_on_31_January_2015_NavCam-2.jpg


Mars

CWi9ZvPVAAEtkUP.jpg:large


CV6GUUfW4AA1UMJ.jpg


CWFRngmUAAE2GsW.jpg


Rover se ovde, u vrlo prigodno nazvanom polju crnog peska, skoro zaglavio. Umalo da tu trajno ostane, isto kao i njegov nesrećni parnjak. Srećom, nekako ga isčupaše.

CV-Awx7VEAAUB-l.jpg


Ili naprimer nešto ovakvo. Prva i poslednja poseta Suncu komete sa dva repa. Mogu samo reći da je objašnjenje ... upečatljivo.

"But there’s another thing about this comet that’s pretty astonishing: This is the first and only pass it will ever make to the inner solar system. Catalina is coming from very deep space, probably out in the Oort cloud, the vast repository of icy bodies far, far beyond the orbit of Neptune. Its orbit may have originally been millions of years long! But something gave it a kick—perhaps a star that passed a couple of light years away a million years ago, or the tides from the galaxy itself—and dropped it toward the Sun. This kick also gave it a teeny bit more energy, just enough added speed that it achieved escape velocity. That means it has enough energy to escape from the Sun altogether, and is on its way out of the solar system forever (this is technically called a hyperbolic orbit). So this is it. If you want to see this comet, you’d better take the chance over the next month or so. Once it’s gone, it’s gone."

Catalina-Jaeger-Dec6.jpg


Ili naprimer direktna krađa prizora sa monolitom iz Kjubrikove Odiseje. Sa tim da je ovo prava fotografija iz Kazahstanskih stepa, od pre desetak dana. Povratak astronata sa međunarodne svemirske stanice (veća rezolucija):

23603674801_1ecd1d08fa_k.jpg


sa_1.jpg
 
Nisam znao gde da stavim ovo pa ako nije u dobroj temi neka administratori prebace gde treba. :)

Posto je danas Sveti Nikola, zeleo bih da cestitam slavu svim domacinima i njihovim porodicama koji danas obelezavaju ovaj dan.

U zdravlju i veselju neka proslave svi forumasi koji danas slave Svetog Nikolu! :)




41c46f20f719ad638d465cafb20aef7d.jpg



Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
Свим бившим припадницима ЈНА честитам дан Армије.
 
Kad smo već kod dana JNA, pogledajte njenog osnivača u ovoj situaciji. Kakav je to bio lik! Pošto su mu oslobodili ruku, jedan kratak komentar starom vojniku, pa je jednostavno nastavio sa protokolom i rukovanjem kao da se ništa nije desilo. Posle taj događaj mirno i, kako izgleda, čak duhovito opisuje domaćinima kao zanimljivu anegdotu. Naravno bez prevodioca. Sad uporedite staru i novu ekipu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K90_B6JWAKI[/youtube]
 
A sta je bilo sa vojnikom nakon protokola pojela maca
Bar nije imao divlje vikendice
 
Ovaj u unifomi je njegov ađutant, Hrvatski general Marko Rapo. Tito mu ništa nije uradio, ali ga je Jovananka posle maltretirala da je "nesposoban", pa je iste godine penzionisan pošto je već bio u godinama. Tu mu je valjda bila jedina kazna.
 
И опет Јованка вјештица а ћопо анђео!?
 
Pa rasho62, ovde u Srbiji se odlicno primila ustaska propaganda o zloj Jovanki.

Posto su sa 'izlapelim' marsalom celnici zapadnih nam suseda, a tada 'zapadna braca' uveliko pripremali ono sto je usledilo 90-tih, Jovanka je svakako bila smetnja.
No kako to objasniti danasnjim generacijama, koje za sve pitaju 'Google' i nemaju naviku da osim zvanicne istine, provere i alternativne izvore...

Bez obzira, matori je bio faca i smeker i to mu niko ne moze osporiti, bez obzira na slaganje ili ne slaganje sa njegovim razmisljanjima i potezima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364039#p364039:2cbpmsli je napisao(la):
laki72 » 24 Dec 2015 15:06[/url]":2cbpmsli]

Bez obzira, matori je bio faca i smeker i to mu niko ne moze osporiti, bez obzira na slaganje ili ne slaganje sa njegovim razmisljanjima i potezima.
Apsolutno.

A Jovanka je bila zla, bahata, nadrkana, nadrndana, besna i obesna, plahovita, silovita i kurcevita pokondirena seljanka.

Neki bi rekli "vratilo joj se" i "stigla je zasluzena kazna" ali to sto je dozivela dozivela je tuznu i ruznu sudbinu ipak ide na cast i ugled drzave.
 
E sad, uzevši u obzir da ovo nije bilo kakva Nova Godina, nego Nova Godina na Beobuildu, stvarno je krajnje vreme za jednu dobru i prigodno tužnu građevinarsku pesmu. U delu koncerta koji se ovde ne vidi objašnjava se kako su se nekada radnici morali STVARNO potruditi da bi dobili opravdanje za izostanak sa posla ... :wink:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NZwGk5xmlq0[/youtube]

Ako imate problema sa izgovorom, tekst pesme je ispod videa, na
https://www.youtube.com/watch?v=NZwGk5xmlq0
 
... i dalje o radničkoj klasi .... :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sIuo0KIqD_E[/youtube]

Tekst je izuzetan po običaju:

Well, I left Kentucky back in '49
An' went to Detroit workin' on a 'sembly line
The first year they had me puttin' wheels on cadillacs

Every day I'd watch them beauties roll by
And sometimes I'd hang my head and cry
'Cause I always wanted me one that was long and black.

One day I devised myself a plan
That should be the envy of most any man
I'd sneak it out of there in a lunchbox in my hand
Now gettin' caught meant gettin' fired
But I figured I'd have it all by the time I retired
I'd have me a car worth at least a hundred grand.

[CHORUS]
I'd get it one piece at a time
And it wouldn't cost me a dime
You'll know it's me when I come through your town
I'm gonna ride around in style
I'm gonna drive everybody wild
'Cause I'll have the only one there is a round.

So the very next day when I punched in
With my big lunchbox and with help from my friends
I left that day with a lunch box full of gears
Now, I never considered myself a thief
GM wouldn't miss just one little piece
Especially if I strung it out over several years.

The first day I got me a fuel pump
And the next day I got me an engine and a trunk
Then I got me a transmission and all of the chrome
The little things I could get in my big lunchbox
Like nuts, an' bolts, and all four shocks
But the big stuff we snuck out in my buddy's mobile home.

Now, up to now my plan went all right
'Til we tried to put it all together one night
And that's when we noticed that something was definitely wrong.

The transmission was a '53
And the motor turned out to be a '73
And when we tried to put in the bolts all the holes were gone.

So we drilled it out so that it would fit
And with a little bit of help with an A-daptor kit
We had that engine runnin' just like a song
Now the headlight' was another sight
We had two on the left and one on the right
But when we pulled out the switch all three of 'em come on.

The back end looked kinda funny too
But we put it together and when we got thru
Well, that's when we noticed that we only had one tail-fin
About that time my wife walked out
And I could see in her eyes that she had her doubts
But she opened the door and said "Honey, take me for a spin."

So we drove up town just to get the tags
And I headed her right on down main drag
I could hear everybody laughin' for blocks around
But up there at the court house they didn't laugh
'Cause to type it up it took the whole staff
And when they got through the title weighed sixty pounds.

[CHORUS]
I got it one piece at a time
And it didn't cost me a dime
You'll know it's me when I come through your town
I'm gonna ride around in style
I'm gonna drive everybody wild
'Cause I'll have the only one there is around.

[Spoken] Ugh! Yow, RED RYDER
This is the COTTON MOUTH
In the PSYCHO-BILLY CADILLAC Come on

Huh, This is the COTTON MOUTH
And negatory on the cost of this mow-chine there RED RYDER
You might say I went right up to the factory
And picked it up, it's cheaper that way
Ugh!, what model is it?
Well, it's a fortynine, fifty, fifty one, fifty two, fifty three, fifty four, fifty five, fifty six, fifty seven, fifty eight, fifty nine automobile! It's a sixty, sixty one, sixty two, sixty three, sixty four, sixty five, sixty six, sixty seven, sixty eight, sixty nine, seventy automobile
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ACkmg3Y64_s[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h1z1qZVURps[/youtube]
 
Vrh