Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590086#p590086:3uav77ws je napisao(la):
stf » Pet Dec 21, 2018 1:02 pm[/url]":3uav77ws]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589929#p589929:3uav77ws je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 20 Дец 2018 05:15 pm[/url]":3uav77ws]Od cele te sekte jedino karlo covek zna da bude objektivan i realno da sagleda stvari, a i ti si vrlo svestan svega i cesto spustis loptu, ocigledno dok te neko ne pritisne da brises svoj vec napisan komentar ( :laugh: ) u kom priznajes realno stanje.

Ја сам све време реалан, и склон компромисима и покушавам да заступам избалансиран став, да све стране добију по нешто и одрекну се понечега. Али да би се сложили потребно је да и друга страна заступа компромис, а ти ниси таква особа.

Уосталом, колико сам само пута написао да се слажем са тобом да су трамвајске баштице комбинованог типа у Рузвелтовој најбоље решење за ту улицу. Такође се слажем са тобом да у Јурија Гагарина трамвајска баштица треба да иде бочно а не по средити јер је то најбоље решење. Али није увек бочна баштица најбоље решење, у неким случајевима је најгоре, као што ће то бити у случају Цара Душана-27. марта.

Ниједан принцип није могуће ефикасно применити на сваки случај. Схватање тога и прихватање тога је компромис.
Ja nisam takva osoba??? To ces ti druze panticu da pardoniras.
Evo slozismo oko levih skretanja, iako si se prethodno malo preracunao sa onih 90%. Cak sam izneo i kompromis da treba ukinuti poseban semaforski signal za leva skretanja kako bi se poboljsao glavni pravac.
Jedino sto ti i dalje iznosis kako leva skretanja nece imati posebnu traku sto nije tacno, srednja traka ce uvek biti za leva skretanja i to naizmenicno za jedan smer pa za drugi, isto kao u ruzveltovoj.

U vezi toga da ce ovde biti problem parkiranje i :bg4: , najbolje da sacekamo pustanje ulice, vec smo se ubedjivali oko toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590095#p590095:hyhva0j3 je napisao(la):
astrodule » Pet Dec 21, 2018 2:20 pm[/url]":hyhva0j3]Te floskule o maloj deci i kućnim ljubimcima koji su ugroženi od biciklista - pričaj nekom drugom. Naravno da postoje takvi biciklisti, ali više smo svi ugroženi na pešačkom prelazu jer je više bahatih četvorotočkaša nego bahatih biciklista.
Od strane nemotorizovanih dvotočkaša još niko nije životno stradao , niti sam čuo za slučaj da je bio.
 
Astrodule, to uopste nisu floskule, svako ko seta decu i kucne ljubimce odlicno zna koliko mora da vodi racuna o bahatim biciklistima i to tamo gde bic staza uopste nije ni obelezena, kao sto uostalom ni na brankovom mostu NIJE obelezena, niti je ikada bila, niti na krajevima mosta postoji bilo kakav znak koji upucuje na to da su na tom trotoaru predvidjeni biciklisti. Dakle, tu pesak ne mora nikom da se sklanja.
Do lifta moze da se dodje i kolovozom, onaj mali zidic bas i nije kineski zid, a ako vam i to smeta, zalite se pa nek naprave mali prolaz.
 
пренећу овде део који се односи на овај правац са теме о трамвајима

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590103#p590103:31dh2qe7 je napisao(la):
JohnnyLee » 21 Дец 2018, 13:53[/url]":31dh2qe7]а за ЦД-ЏВ-27-КМ правац, можда није лоше решење из др Ивана Рибара и Париске-ТК и БВМ, цео трамвајски саобраћај једном страном улице, потпуно издвојено, уз активирање скретница ка депоу на Дорћолу кроз Кнегиње Љубице и Книћанинову

напоменућу да не знам званичне планове, ово је само моје виђење
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590102#p590102:waupbrnu je napisao(la):
solecar » Pet Dec 21, 2018 1:44 pm[/url]":waupbrnu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590095#p590095:waupbrnu je napisao(la):
astrodule » Pet Dec 21, 2018 2:20 pm[/url]":waupbrnu]Te floskule o maloj deci i kućnim ljubimcima koji su ugroženi od biciklista - pričaj nekom drugom. Naravno da postoje takvi biciklisti, ali više smo svi ugroženi na pešačkom prelazu jer je više bahatih četvorotočkaša nego bahatih biciklista.
Od strane nemotorizovanih dvotočkaša još niko nije životno stradao , niti sam čuo za slučaj da je bio.
Haha, kakva sprdnja od komentara, pa vise puta u vestima je bilo kad se sudare biciklisti ili kad ludackom brzinom nalete na nekog, pa je bilo i izginulih.

Hoces da kazes da ce dete da prezivi ako ga direktno udari biciklista pri brzini od 30-40km/h???
Idi probaj pa se javi kad dobijes otpusnu listu iz urgentnog. :laugh:
 
Eto, preuveličavaš i to duplo. Biciklista retko kada razvije brzinu od preko 20km/h, a to je i nemoguće na trotoarima ili mestima gde ima ljudi.

Gde je bilo poginulih biciklista ili pešaka? Nadam se da ne računaš biciklističke trke u svoju statistiku.
 
Бициклистичка стаза у Рузвелтовој би добила смисао тек кад би се изградила и бициклистичка стаза и овде. Основни задатак је, као што је већ речено, обезбедити функционалан градски превоз. А ако нешто треба жртвовати то су по мени паркинг места дуж улице. За део Краљице Марије сасвим је довољна гаража код Вука јер сви факултети имају свој паркинг
 
@Bumbarevo Brdo Uf, uzeo si primer iz sveta.

Ja te opet pitam gde su to pešaci toliko ugroženi od divljih biciklista u Beogradu?

Ja neću nikoga prvi da napadam, ali ti garantujem da su ugroženiji biciklisti od pešaka nego obrnuto.

Ima mesta za sve nas, samo treba eliminisati ekstremiste u oba tabora. Opšta je kultura da pešaci ne zauzmu celu širinu trotoara (ne zbog biciklista, nego zbog pešaka iz drugog smera, bržih pešaka), a takođe je i opšta kultura da biciklista ne drnda zvonce čim mu pešak zakorači na bici stazu (dok god ima mesta da se prođe).

A striktnog pozivanja na zakon (gde biciklisti ne smeju da voze po trotoaru) me zaobiđi u zemlji Srbiji jer je sve to povezano sistemom spojenih sudova (gde pešaci idu po bici stazi, pešacima ne staju na pešačkom, bicikliste vozači ne posmatraju kao ravnopravne učesnike u saobraćaju...
 
Бициклистичке стазе на Новом Београду су поставили по тротоарима, а не поред коловоза уз образложење да чувају бициклисте од кола. Али таквим решењем су угрозили свакодневно сем зими, све пешаке пролазнике. Често возе изван стазе, не упозоравају звоном и не успоравају при проласку, а многи су приметно врло несигурни у вожњи иако су врло масивни. Сад рачунајте, брзина пута маса...

После више од двадесет година скоро свакодневног бициклизма, у годинама пре него што је почело ширење стаза по тротоарима, схватио сам да за наше услове бицикл не може да буде средство за пут до посла, али јесте за слободну вожњу и здравље. А места за то не могу бити улице које се деле са моторним саобраћајем и пешацима.

Ширење стаза у природним целинама је права потреба за бициклисте. На Ади, на обалама, у Топчидерској долини има још пуно места за стазе за вожњу у здравијој средини. Бицикла може да се користи и са јавним превозом, сада бар имамо нископодна возила, само да нема гужве...

Претварањем неких улица у пешачке може да се добије простор за бици стазе, али тако да буду одвојене жардињерама од пеешачког простора. Добар предлог су дали претходно када су поменули улице Скендербегову и Страхињића бана, постоји још један велики простор у том делу града за стасзу која води у центар, али на потезу којим се бави тема - стазу за бицикле треба заборавити.
 
Ne sporim da je promašaj pravljenje staza za bicikle na trotoaru. Biciklističkim stazama je mesto uz kolovoz.

Pa i na takvim stazama više su ugroženi biciklisti iz prostog razloga što pešaci ne vide biciklistu koji im dolazi sa leđa, a vrlo često naglo skreću ka stazi ili lagano kucajući poruku (svaki biciklista će vam posvedočiti o toj situaciji svakodnevno).

Biciklista retko kada ugrožava nekoga ako zaobiđe pešaka na trotoaru zato što mu je zakrčena (pešacima) bici staza. To što se neko štrecne kada mu prođe biciklista, nije dokaz da su biciklisti bahati, jer su upravo zbog bahatosti pešaka biciklisti primorani da pređu na trotoar.

Mislim da je mnogo primerenije tiho obići pešaka preko trotoara, nego drndati zvonce da se pešaci sklone sa staze. Takođe, treba imati u vidu da se pešaci vrlo često ne obaziru na zvonce jer ga ne čuju.
 
Врло често возе изван стазе иако нема пешака на бици стази. То што брзо прођу без успоравања и упозорења звоном на неколико сантиметара од пролазника, није увек бахатост, али посебно када је ван стазе, значи да бициклиста не схвата да пролазник - човек није бандера или дрво и да у сваком тренутку може да се помери лево или десно ! Довољно је да је испред пас кога пешак мора да заобиђе или грана на стази, бара итд. А бициклиста о таквој могућности не размишља !

Зато није примерено то подмукло и врло опасно тихо пролажење, посебно када бициклиста вози тротоаром који је без стазе или у пешачким улицама, али и када вози стазом. Некада, чак често возе стазама у потпуно супротном смеру од предвиђеног ! Тако да све у свему један искусан бициклиста извесно зна за све то, а зашто се прави енглез, како то наш народ каже, као и у многим другим случајевима, он најбоље зна ...
 
Ovaj plato je čista glupost, umesto da se trg otvori i spoji sa pijacom kao na nekim primerima i dobijemo drugi najvažniji TRG u gradu, ovi će da zarade za sva vremena čitav taj kraj.
 
@Stefan BB

Sredio sam naslov teme tj dodao 27. Marta ali i sredio redosled kako se nastavljaju jedna na drugu počevši od Kraljice Marije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590143#p590143:3j5vsfeu je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Pet Dec 21, 2018 3:43 pm[/url]":3j5vsfeu]Врло често возе изван стазе иако нема пешака на бици стази. То што брзо прођу без успоравања и упозорења звоном на неколико сантиметара од пролазника, није увек бахатост, али посебно када је ван стазе, значи да бициклиста не схвата да пролазник - човек није бандера или дрво и да у сваком тренутку може да се помери лево или десно ! Довољно је да је испред пас кога пешак мора да заобиђе или грана на стази, бара итд. А бициклиста о таквој могућности не размишља !

Зато није примерено то подмукло и врло опасно тихо пролажење, посебно када бициклиста вози тротоаром који је без стазе или у пешачким улицама, али и када вози стазом. Некада, чак често возе стазама у потпуно супротном смеру од предвиђеног ! Тако да све у свему један искусан бициклиста извесно зна за све то, а зашто се прави енглез, како то наш народ каже, као и у многим другим случајевима, он најбоље зна ...
U prethodnim postovima si sve lepo rekao, ali ovde od predaleko. Prvo, na nekim stazama biciklisti ne voze jer su tesne, opasne ili prosto besmislene. Ja sam prvi još pre godinu dana rekao da ona staza u Bulevaru Oslobođenja mene nikad neće videti, jer mi na pamet ne pada da vozim bicikl po parčetu asfalta koje je bezveze oteto saobraćaju umesto da se stavi preko razdelne bašte. I da još uz to mi na 10 cm proleće autobus i da moram da brinem da me neko ne pokupi ili šta ako me neka prepreka baci u stranu pa naleti neki točak na mene...
To je deo one priče koju sam rekao @jabuu, da nije fora samo ređati staze po gradu i uzdati se u to da će, primera radi, sa svakih novih 50 km staza opasti po 500 automobila. Ne, to ne radi tako. Bitan je i kvalitet, a ne samo kvantitet. A staze koje su bezveze trasirane, nebezbedne, tesne ili iz nekog drugog razloga neadekvatne, neće doneti ništa. Ništa sem novih problema.

Što se tiče zvonjave odnosno njenog izostajanja... tačno je da nije prijatno kad ti na dohvat ruke prođe biciklista s leđa, čak i ako ide bezbednom brzinom. I slažem se da bi više biciklista trebalo da vodi računa o tome. Ja npr uvek pazim da to ne radim, i ako pretičem, pretičem brzinom hoda a ako idem brže onda pravim što veći krug. Ali opet više cenim biciklistu koji me ćutke ''iznenadi'' jer ne bi da me sklanja, nego onog koji mi zvrnda da mu se sklonim a da ne može da se strpi ni jednu sekundu, ili kada mi zvrdna a trotoar je takav da ja sve i da hoću, nemam gde da se pomerim. Zato i sam kad sam na bajsu zvonce nikad ne koristim na trotoaru, jer smatram da pešak treba da bude neprikosnoven i potpuno neometen na tom prostoru.

E sad, sam si lepo rekao, sve to znaju oni koji su iskusniji i oni koji razmišljaju. Nažalost, malo je takvih. Ne samo u ''taboru'' biciklista, nego i kod vozača, pa i kod pešaka, koji se u zadnje vreme sve više ponašaju kao zombiji. Do te mere da me izvode iz takta čak i kad sam među njima, kao pešak. Što znači da kad te neki biciklista ''iznenadi'' tako što prođe pored tebe, ne radi to zato što je lenj ili bahat, nego prosto nema to vaspitanje, tu ''obuku'' i iskustvo, do te mere da brine o svakom detalju. Zato bi trebalo na nivou društva pojačati edukaciju dece o takvim stvarima, o bezbednosti i obzirnosti u saobraćaju. Dakle ne samo u školama vožnje, nego i u okviru Prirode i društva, ili kojeg god predmeta koji se danas bavi tim društvenim praktičnim stvarima.

Slažem se sa svim ostalim što ste ti i Dule rekli vezano za bicikle i staze. A ovo oko rekonstrukcija ulica ću kasnije da pogledam, pošto sam preskočio dosta toga.
 
Ширење мреже бициклистичких стаза је у сваком случају корисна и добра намера, само да се јасно раздвоје травнатом баштицом или жардињерама или оградицом од пешачких токова. Слажем се да је потребно заиста да се не само то него и друга питања понашања у саобраћају много више и јасније износе у смислу просвећивања и сазнања, на разне начине. Иако даља расправа није у складу са темом, да додам да нисам ништа претерао, него сам управо због тог значаја сазнања, написао да је битно да бициклиста који прилази пешаку успори сасвим и да га мало раније и звучно упозори, не само кад му је пролазник на стази, него и поред ње.
 
Што се тиче конкретно бициклистичких стаза, мислим да би било корисније ширити их у мање прометним, споредним улицама, на рачун паркинг места. Наравно, паркинг места укинути прављењем гаража.
 
Biciklističke staze treba da budu adekvatne širine i na bezbednim mestima , tako da niti ometaju pešake , niti da su sami biciklisti potencijalno ugroženi od strane vozila. A rekao bih da većina nije šira od prosečnog čoveka , a na dosta mesta su na istoj strani oba smera , te ne mogu da se otmem utisku da je i ovde radio neko ko nema dodirnih tačaka sa biciklom.
Eto neko reče da se uglave i u Takovsku , te ih oni šibnuli po sred asfalta , i još posle morali da ih pomeraju , jer su iscrtana parking mesta bila nedovoljno uvučena. Isto tako , neko reče da se uglave i u Mije Kovačevića / Ruzveltovoj , te si ih i tu šibnuli po sred popločanog trotoara , i to još nije staza u kontinuitetu , i plus što su je iscrtali po sred platoa kod Tehničkih fakulteta (preko puta spomenika Vuku). O Bulevaru Oslobođenja da i ne govorim (mislim na ceo potez od Slavije do Trošarine). I na svu tu muku razmišlja se o sprovođenju iste na potezu Vuk - Kalemegdan , gde i ovako na većini mesta pešaci kubure sa prostorom za njih , što zbog fizički uskog trotoara , što zbog suženja od strane kola na parking mestima , koji pri tom , ako je iole gabaritniji autić od Yuga , zna da blokira tramvajski saobraćaj. Ovo ne znači da smatram da su automobili jedino i iskljuvo krivi za sve i da sam isključivi ljubitelj (član sekte) limenih prevoznika promaje. Ovo znači da sam za rešenje koje bi pomirilo sve strane , i platane , i pešake , i bicikliste , i tramvaje sa sve njihovim bašticama , i gradske autobuse , i stajališta , i automobile , i leva i desna skretanja iz sporednih ulica , i udžerice koje samo što se ne sruše same od sebe , bez silenja bilo čega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590325#p590325:2hxlr78a je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Dec 22, 2018 3:50 pm[/url]":2hxlr78a]Ovaj plato je čista glupost, umesto da se trg otvori i spoji sa pijacom kao na nekim primerima i dobijemo drugi najvažniji TRG u gradu, ovi će da zarade za sva vremena čitav taj kraj.
Ima render i za to ali su odustali cim je izasao...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590482#p590482:3qq08nu9 je napisao(la):
Stefan BB » 23 Dec 2018 01:15 am[/url]":3qq08nu9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590325#p590325:3qq08nu9 je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Dec 22, 2018 3:50 pm[/url]":3qq08nu9]Ovaj plato je čista glupost, umesto da se trg otvori i spoji sa pijacom kao na nekim primerima i dobijemo drugi najvažniji TRG u gradu, ovi će da zarade za sva vremena čitav taj kraj.
Ima render i za to ali su odustali cim je izasao...
file.php

Skroz sam zaboravio na ovaj projekat, fantastična ideja, sa podzemnim pakingom i skladiština ako se dobro sećam!

Sada se i Skadarlija približila sa novim parčetom pešačke zone, pa bi cela ulica mogal da se ovako poveže kao što se planira između Topličinog i Kosančićevog venca i imamo trg, pijacu i Skadarliju kao jednu celinu.

6690291b43602742685ae777c5c9d61e_7987969586.jpg
 
Добро је што то од тог решења за пијацу у Скадарској нема ништа. Зато што пијацу треба сместити у мањи део трга - према цркви, по узору на решење за Палилулску пијацу.
Већи део трга који је до Скадарске и улице иза пијаце, треба да изгледа као трг са вртним садржајима, водоскоком, скулптуром.
Ту би могле да се постављају привремено тезге за продајне изложбе цвећа, меда, сувенира, рукотворина, антиквитета итд, а не по вртним стазама као у Мањежу или Ташу и Калемегдану, све наши изуми...

Значај могућег трга у Скадарској чине троспратне углавном, стилски уједначене вишеспратнице из прве половине прошлог века. У ствари имамо један од ретко лепо уоквирених простора, савршено предодређен за трг, а који изгледа ...
 
ГЛАС ПРИРОДЕ":mwesarm8 je napisao(la):
...Ту би могле да се постављају привремено тезге за продајне изложбе цвећа, меда....
Kakav crni meda. Medi je mesto u Zoo vrtu a ne vašar da pravimo od trga.


Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Vrh