Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.382
- Pohvaljen
- 48.248
Evo sad baš čitam i razmišljam o svemu tome. Fora je što Ameri mogu da se uzdaju i više koriste mehanizme poput carpool-a zato što su njima i centri gradova, i periferije, i industrijske zone, i saobraćajnice koje sve to povezuju, namenski organizovane. Tako da ako neko putuje iz udaljenog predgrađa u ''downtown'' ili u industrijsku zonu, on može da se dogovori sa kolegama, drugim ljudima koji žive u predgrađu, da putuju zajedno jer idu duž istog pravca veći deo vremena.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589645#p589645:2unfzxge je napisao(la):CASTELBIANCO » Sre Dec 19, 2018 12:31 pm[/url]":2unfzxge]Nema mesta ironiji. Mislio sam na klasicna vozila na nasim drumovima predvidjenim za prevoz 5 putnika zajedno sa vozačem. Niko tr nece kazniti ako pored tebe imas još dva putnika kada ideš i kada se vraćaš sa posla u špicu.
U Beogradu to nije tako jednostavno. Prvo, ljudi žive svugde, u svakakvim gradskim celinama. Od Knez Mihajlove, preko zgrada tik uz Luku Beograd, pa sve do predgrađa poput Jajinaca. Isto tako, ljudi ovde rade svugde. Neko radi u kiosku na Trošarini. Neko radi u industrijskoj zoni u Krnjači. A neko pak radi u firmi u stanu u centru. To onda dovodi do situacije da npr jedan radnik firme koja se nalazi u stanu kod Slavije, putuje od svog doma kod Bajlonija. Drugi putuje iz Jajinaca. Treći putuje iz Borče. Četvrti s Novog Beograda. Itd, itd... I sad, kako uvezati sve te ljude u jedan carpool sistem, kad svi dolaze sa razlčitih strana? I da, namerno sam uzeo primer firme iz stana u centru, jer je grad pun i takvih pojava. Ovde je sve ko velika kaša. Ne postoji jasno razgraničenje između stambenih, poslovnih i industrijskih zona. Ne postoji red. Ne postoji plan. Postoji samo jedna velika kaša koja svake godine postaje sve haotičnija i zbrljana.
Dakle, lepe su te priče ''eto kako rade tamo van''. I ja bih prvi voleo da smo mi na vreme od njih preuzeli neke stvari i implementirali. Ali to se nije desilo. I Beograd se, nažalost, razvio u nekom drugom smeru. Haotično, i uvek na pola, jer mu politika nikad nije dala, i nikad neće dati, da diše i uzdigne se. Stoga se ovde ne može očekivati neki veći broj carpool-era. I otuda objašnjenje zašto toliko ljudi sami putuju u automobilu.
A čak ni to samo po sebi nije razlog da pojedine grupe krive automobil za sve. Problem je višedimenzionalan, i obuhvata mnogo faktora. Nego uvek postoje grupe zaludnika, plaćenika pa i tzv. korisnih idiota koji bi da jedan problem zamene drugim, odnosno da jednu bahatost zamene drugom. Nisam ja za džabe ovde pomenuo kriptovalute. Ko zna išta o njima, razumeće zašto. Jer primera radi, veliki procenat te kulture pljuvača čađi iz auspuha čine i kriptozaluđenici koji misle da je u redu nizanje elektrana po svetu da napajaju računare koji ne stvaraju ama baš ništa. Čekaj, znači, problem vam je automobil koji je transformisao i izgradio naš svet u poslednjih 100 godina... a nije vam problem da se prošle godine pojelo dodatne struje koliko potroši jedna Argentina da bi se stvorilo nešto što nema nikakvu vrednost? Problem vam je čađ iz auspuha a nisu vam problem otrovi iz baterija koje je ne-mo-gu-će reciklirati? Pa koga bre vi zezate?
Sve je to deo jedne te iste moderne subkulture koja se kobajagi bori protiv hegemonije jednih... samo da bi je zamenila hegemonijom drugih. Ali su toliko glupi, zadrti i arogantni da su zaslepljeni i većini je i nemoguće dopreti do mozga. Nažalost, sa opadanjem razuma i obrazovanja u modernom svetu, a porastom propagande i lažnih naučnika, tako i njima raste uticajna moć. I na kraju će automobili zaista da dožive sudbinu Dodoa. A čađ iz svih auspuha zameniće dupla čađ iz elektrana. Sreća sreća radost.