Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589645#p589645:2unfzxge je napisao(la):
CASTELBIANCO » Sre Dec 19, 2018 12:31 pm[/url]":2unfzxge]Nema mesta ironiji. Mislio sam na klasicna vozila na nasim drumovima predvidjenim za prevoz 5 putnika zajedno sa vozačem. Niko tr nece kazniti ako pored tebe imas još dva putnika kada ideš i kada se vraćaš sa posla u špicu.
Evo sad baš čitam i razmišljam o svemu tome. Fora je što Ameri mogu da se uzdaju i više koriste mehanizme poput carpool-a zato što su njima i centri gradova, i periferije, i industrijske zone, i saobraćajnice koje sve to povezuju, namenski organizovane. Tako da ako neko putuje iz udaljenog predgrađa u ''downtown'' ili u industrijsku zonu, on može da se dogovori sa kolegama, drugim ljudima koji žive u predgrađu, da putuju zajedno jer idu duž istog pravca veći deo vremena.

U Beogradu to nije tako jednostavno. Prvo, ljudi žive svugde, u svakakvim gradskim celinama. Od Knez Mihajlove, preko zgrada tik uz Luku Beograd, pa sve do predgrađa poput Jajinaca. Isto tako, ljudi ovde rade svugde. Neko radi u kiosku na Trošarini. Neko radi u industrijskoj zoni u Krnjači. A neko pak radi u firmi u stanu u centru. To onda dovodi do situacije da npr jedan radnik firme koja se nalazi u stanu kod Slavije, putuje od svog doma kod Bajlonija. Drugi putuje iz Jajinaca. Treći putuje iz Borče. Četvrti s Novog Beograda. Itd, itd... I sad, kako uvezati sve te ljude u jedan carpool sistem, kad svi dolaze sa razlčitih strana? I da, namerno sam uzeo primer firme iz stana u centru, jer je grad pun i takvih pojava. Ovde je sve ko velika kaša. Ne postoji jasno razgraničenje između stambenih, poslovnih i industrijskih zona. Ne postoji red. Ne postoji plan. Postoji samo jedna velika kaša koja svake godine postaje sve haotičnija i zbrljana.

Dakle, lepe su te priče ''eto kako rade tamo van''. I ja bih prvi voleo da smo mi na vreme od njih preuzeli neke stvari i implementirali. Ali to se nije desilo. I Beograd se, nažalost, razvio u nekom drugom smeru. Haotično, i uvek na pola, jer mu politika nikad nije dala, i nikad neće dati, da diše i uzdigne se. Stoga se ovde ne može očekivati neki veći broj carpool-era. I otuda objašnjenje zašto toliko ljudi sami putuju u automobilu.

A čak ni to samo po sebi nije razlog da pojedine grupe krive automobil za sve. Problem je višedimenzionalan, i obuhvata mnogo faktora. Nego uvek postoje grupe zaludnika, plaćenika pa i tzv. korisnih idiota koji bi da jedan problem zamene drugim, odnosno da jednu bahatost zamene drugom. Nisam ja za džabe ovde pomenuo kriptovalute. Ko zna išta o njima, razumeće zašto. Jer primera radi, veliki procenat te kulture pljuvača čađi iz auspuha čine i kriptozaluđenici koji misle da je u redu nizanje elektrana po svetu da napajaju računare koji ne stvaraju ama baš ništa. Čekaj, znači, problem vam je automobil koji je transformisao i izgradio naš svet u poslednjih 100 godina... a nije vam problem da se prošle godine pojelo dodatne struje koliko potroši jedna Argentina da bi se stvorilo nešto što nema nikakvu vrednost? Problem vam je čađ iz auspuha a nisu vam problem otrovi iz baterija koje je ne-mo-gu-će reciklirati? Pa koga bre vi zezate?

Sve je to deo jedne te iste moderne subkulture koja se kobajagi bori protiv hegemonije jednih... samo da bi je zamenila hegemonijom drugih. Ali su toliko glupi, zadrti i arogantni da su zaslepljeni i većini je i nemoguće dopreti do mozga. Nažalost, sa opadanjem razuma i obrazovanja u modernom svetu, a porastom propagande i lažnih naučnika, tako i njima raste uticajna moć. I na kraju će automobili zaista da dožive sudbinu Dodoa. A čađ iz svih auspuha zameniće dupla čađ iz elektrana. Sreća sreća radost.
 
Upravo tako.

Sve je izmešano. Opet kažem, pogledajte oko sebe, da li imate komšije koji rade (geografski) na bliskom mestu i koji bi mogli da zajedno idu na posao.

Mi nismo svesni kolika su ta rastojanja u Americi od posla do kuće i tu naravno da je deljenje moguće i isplativo.
 
Нама је проблем што полиитичари се праве да су неке главе и то али када треба да се реше овако масивни проблеми који се могу решити само ултрарадикалним мерама, онда се уцоње јер напрасно неће се народу свидети...

Неће се свидети бабама и дедама, али зато ће деца да их дижу у небеса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589649#p589649:1orh2b0u je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 19 Дец 2018 12:37 pm[/url]":1orh2b0u]
Ovde je problem sto ako se smanji parking na paralelne pozicije, to nece povecati pesacki prostor ni za milimetar vec ce ponovo na silu da ubudze bic stazu, a samo paralelno parkiranje ne ide nikako u korist protocnosti iako ti to u svom postu licemerno precutkujes.

Па наравно да ће подужно паркирање да смањи проточност. Ништа ја не прећуткујем. Цела ова улица ће после реконструкције да буде комплетан фијаско плаћен кредитима које ћемо годинама да отплаћујемо. Однос уложено-добијено је криминалан. А све због кукавичлука надлежних који немају м да посеку те платане.

Ево како је све то овде повезано. Сложићеш се да су тротоари данас нечовечно преуски? Мислим, ако сматраш да је ова ширина пешачких стаза ок, онда више намамо шта да причамо, довољно си рекао о себи. Уколико пак се слажеш да су преуски, значи да паркирање треба да се регулише. Принцип је да улице булеварског типа управо због проточности саобраћаја и ширине пешачких стаза не треба ни да имају паркинг места, али такав напредак у урбаној регенерацији града још нисмо као друштво достигли и нећемо још барем деценију две. (па замисли Рузвелтову са паркинг местима !!!)
Дакле, пошто не долази у обзир укидање паркинг места, а тротоари морају бити шири, решење је подужно паркирање. А подужно паркирање смањује проточност десних трака. Значи да ће јавни превоз на сву већ опструисану ефикасност самим постојањем паркинг места додатно да се уназади подужним паркинг местима.
Места за лева скретања не постоје. Лева трака је предвиђена за право и лево и самим тим долази до блокаде правца кретања код појаве спорадичних левих скретања. Опет, због пречестих десних скретања баштице су опет на удару јер возачи аутомобила не гледају већ бахато скрећу, те трамвај и због њих мора да вози споро.

И на све то ће да углаве на силу бици стазе. Која је онда поента реконструкције? Ја је не видим. Ваљда је поента сваке реконструкције да се ситуација побољша. Ако се неће побољшати, већ ће да се погорша, зашто бацамо новац? Још из кредита? То само кретени раде.
 
Neće sigurno uglaviti bici staze. Od toga se odustalo zbog parking mesta. Iskreno, ako se ne seku platani i bolje organizuje prostor drvoreda, parking mesta i trotoara, i bolje da ne guraju bici stazu. Postoji niz paralelnih ulica ovom pravcu gde se može terati bicikl.

Što se tiče pozicije tramvaja i levih skretanja svaka ulica (pravac) je svet za sebe. Ja mogu da posvedočim da je Vojvode Stepe mnogo protočnija nego pre, a što se tiče Bulevara gde skoro i da nema levih skretanja od Vuka do Cvetka, isto mogu da posvedočim da je protočno. Jedini problem u Bulevaru prave bahati koji parkiraju na par minuta u desnoj traci, tako da praktično blokiraju tu traku celom dužinom.
 
Na žalost, trebaće još dosta vremena da ljudi shvate da biciklistička staza nije planirana za one koji SAD putuju biciklom, već za one koji bi PUTOVALI biciklom, a ne smeju sad. @Astrodule Ovo što si napisao za sporedne ulice i bicikliste je kao kad bi ja napisao da izbacimo jednu saobraćajnu traku, jer automobili mogu i okolnim ulicama :).
 
Pričam o slučaju kada se zadržava postojeći drvored i ne pomeraju linije trotoara i kolovoza. U tom slučaju, biciklistička staza zaista bi više smetala.

Da se sve ruši i prave nove regulacione linije (ako se to tako zove) onda bi bilo mesta i za drvored i funkcionalne kolovoze, trotoare i staze.

Ovako kako se radi bi samo iscrtali linije za bici stazu na trotoarima i dobili bi sprdnju od staze.

Naravno, bez garaža uz ovaj pravac je nemoguće ukloniti parking mesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589811#p589811:1ert9me0 je napisao(la):
astrodule » 20 Dec 2018 11:22 am[/url]":1ert9me0]
Što se tiče pozicije tramvaja i levih skretanja svaka ulica (pravac) je svet za sebe. Ja mogu da posvedočim da je Vojvode Stepe mnogo protočnija nego pre, a što se tiče Bulevara gde skoro i da nema levih skretanja od Vuka do Cvetka, isto mogu da posvedočim da je protočno. Jedini problem u Bulevaru prave bahati koji parkiraju na par minuta u desnoj traci, tako da praktično blokiraju tu traku celom dužinom.

Tačno. Ako ništa, rešenje slično onome u Vojvode Stepe moglo je da bude i ovde. Ili da se koloseci premeste na jednu stranu ulice, što se, kako vidim, kod nas ni ne razmatra, a u svetu je uobičajeno. Onda bi moralo da se odseče tek poneko drvo - zbog čega se niko ne bi bunio - a ne bi bilo ni problema levih skretanja.

Na trasi još ima i udžerica, gde se mogla razmatrati i gradnja nadzemnih garaža.
 
Ja sam veliki pristalica rušenja udžerica i pravljenja nadzemnih garaža.

Šta je bilo u Baba Višnjinoj pre garaže?

To je model kojim bi se mogao deo vozila sa ulica ukloniti.

Već sam pričao da je moja teorija da se to ne radi jer izgradnja traje dugo i tek će naredne vlasti imati korist od takvih projekata.
 
Slažem se sa Duletom oko biciklističkih staza. Zašto trpati sve u Dušanovu ako može da se iskoristi npr Skender Begova? Meni prvom bi uvek bili prijatnije da vozim bajs kroz nju nego kroz Dušanovu. Može isto da se uradi i sa Strahinjića Bana, ali svima nam je jasno da nema te sile, i neće je biti još dugo, koja će moći da oslobodi tu ulicu od raznih uzurpatora, što na četiri točka, što na četiri i više stubova (tzv. bašte). Tako da od nje nema vajde. Ali ne vidim šta bi falilo da bici staza ide kroz Skender Begovu, koja je ionako većim delom prazna i tmurna.
 
Poptuno se slažem sa vama. Biciklistički saobraćaj treba projektovati na način da bude alternativa koja koristi sve svoje prednosti. Bicikl kao prevozno sredstvo treba da spoji dve važne krajwe tačke na saobraćajnom pravcu. U ovom slučaju, potrebno je da se biciklistički povežu pravac jugoistok-severozapad. Tim pravcem se pruža desetak ulica. Totalno je suludo gurati bici stazu u ulicu gde joj nema mesta i gde bi smetala i njoj bi smetali.

Po meni automobilima treba podrediti Dunavsku, javnom prevozu Dušanovu, a biciklistima recimo Straninjića Bana...
 
Ne bi bio nikakav problem da se vozi kroz Dušanovu kada bi drvored bio između bici staze i kolovoza.

Cela ova rasprava se pravi zato što se menja samo asfalt na ovom pravcu i suštinski se ništa ne menja. Takav primer smo imali u Ruzveltovoj gde smo dobili na većem delu neupotrebljive bici staze.

Kao što @Pantograf reče, mogle su se šine staviti i samo na jednu stranu.

Biciklistička staza je mogla biti dvosmerna samo na jednoj strani ulice.

Drvored može da bude samo na jednoj stani ulice.

Ali, ne, radi se najjeftinija i najsprostija stvar - menjanje asfalta i popločavanje trotoara.
 
Poštovani komentatori, znam da ste svi vrlo aktivni, a neki od vas su i biciklisti. Ja nparosto moram da vam kažem da je sve što ste o biciklističkim stazama napisali iznad pogrešno. I to ne što sam mnogo pametan, nego sam jednostavno čitao dosta o tome. Prvi princip projektovanja bici infrastrukture je koherentnost mreže. Dakle, da su sve staze deo neke mreže kojom može od tačke A do tačke B i da povezuje zone atrakcije.

Drugi princip je u svakom priručniku DIREKTNOST. A svi je naprosto previđate, jer vam je u glavi automobilski način razmišljanja. Projektant i inženjer u Holandiji i Danskoj naprosto će kalukulisati da je deo protoka kroz ulicu biciklistički saobraćaj i računaće procenat putovanja koji želi da postigne tom bici stazom. Kada tako razmišljaš, za nju će uvek biti mesta. Kad bi oni hteli da namire i parking i indukovanu potražnju vozača plus rast motorizacije i pešake i drvored i bicikliste, te zemlje nikad ne bi imale ono što imaju danas.

Vi ovde posmatrate broj automobiskih putovanja kao nešto zakucano, dok ja mislim da je to naprosto pogrešan pristup. U konačnoj jednačini, imaćete onoliko biciklista koliko vam je mreža povezana i direktna. Ko je malo putovao, nek se priseti, bici staze su UVEK u glavnim ulicama, i za to postoji dobar razlog. Gde putuješ peške i jp-om, tu ćeš i bajsem, isto se planira. Sve ostalo je medveđa usluga biciklistima a i svim građanima. Znam da zvuči hipsterski i hipijevski, ali je naprosto tako, i na kraju je uvek pitanje političke odluke.
 
Moje lično zapažanje je da ideja ''što više staza napraviš, više ljudi će koristiti bicikl umesto automobila, i obrnuto'' uopšte ne mora da bude tačna. To je primer posmatranja višedimenzionalnog problema kroz šablonski, ograničen pristup. Bitan je kvalitet, mnogo više nego kvantitet. To da li će neko ići na posao autom ili biciklom ne zavisi samo od toga koliko ima staza. Zavisi i od mnoštva drugih faktora: klime regiona, reljefa i terena, organizacije i urbanizma samog grada i njegovog sadržaja, bezbednosti i navika u saobraćaju, finansijskih mogućnosti, potreba, pa čak i ličnih navika i preferencija svakog pojedinca.
Ljudi previše polažu u čiste računice i pokušavaju sve da zavedu pod neki šablon i kalup a zaboravljaju da je svaki grad unikatan. I da nikad ništa ne zavisi samo od jednog faktora, nego od mnogo njih.

Druga stvar koju sve češće primećujem je prečesto poređenje Beograda sa gradovima koji ne mogu i ne treba da se porede sa njim. Da, u mnogim gradovima bici staze su u glavnim ulicama. Ali u tim gradovima, te glavne ulice su u proseku šire za po jednu traku od naših, odnosno i kad nisu, ima ih u većem broju nego ovde kod nas (govorim o desnoj obali Save, ne o NBG). Stoga poređenja sa ravnom Holandijom ili širokom prostranom Budimpeštom, u ovakvim slučajevima, ne stoje.

Što se tiče večite debate da li se previše povlađuje automobilima... Tačno je da toga ima. Samo što je u zadnje vreme, kad je postalo kul pljuvati po automobilima i njihovim vlasnicima, postala praksa da se sve što nije potpuno ubijanje automobila i vozača u pojam, se doživljava kao povlađivanje. Čim se neka ulica radi i preuređuje, a da se automobili ne isteruju iz nje, to se doživljava kao povlađivanje i maslo automobilskog lobija. Ne, ako se jedna ulica podredi JGPu, druga automobilskom saobraćaju i tranzitu, a treća biciklistima - kao što je Stf lepo predložio, i oko čega smo se za divno čudo, do malopre svi na temi složili, onda to nije povlađivanje nego usklađivanje potreba sve tri strane i svih rešenja. Tako se rešavaju problemi u društvu - kompromisima, preraspodelom i dogovorom. A ako će uvek jedna strana da se maksimalno odriče, a druga da joj još priča kako se nije odrekla dovoljno, to onda nije kompromis nego nametanje.
 
Ja ovde ne govorim o mom ličnom zapažanju, već onome što je u gradovima koji imaju značajniji procentat biciklista u saobraćaju uopšte izvelo bicikliste na ulicu. Npr, ravan je i Bukurešt i Berlin, ali u Bukureštu nemaš ni promil biciklista u odnosu na brojeve u Berlinu. I imaš na desetine takvih primera. Samo mora da se informiše bolje, i da se ne zaključuje na osnovu subjektivnog utiska. A o kompromisu ovde nema govora, ali ne zbog nekakvog bahatog bici lobija, jer takvo nešto naprosto ne postoji. I sve dok ne bude bilo dovoljno GRAĐANA, a ne samo biciklista koji će razumeti da povlađivanje automobilima nije ni razumno ni održivo na duge staze, odluke će se donositi u korist vozača. Kao što je na primer u pomenutoj rekonstrukciji odlučeno da se ukinu tramvajske baštice i dozvoli da se i automobili kreću tramvajskim šinama. Zar to nije dovoljan dokaz da sam u pravu i da sa vozačima najviše povlađuje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589784#p589784:3di6xhxx je napisao(la):
stf » Čet Dec 20, 2018 8:27 am[/url]":3di6xhxx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589649#p589649:3di6xhxx je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 19 Дец 2018 12:37 pm[/url]":3di6xhxx]
Ovde je problem sto ako se smanji parking na paralelne pozicije, to nece povecati pesacki prostor ni za milimetar vec ce ponovo na silu da ubudze bic stazu, a samo paralelno parkiranje ne ide nikako u korist protocnosti iako ti to u svom postu licemerno precutkujes.

Па наравно да ће подужно паркирање да смањи проточност. Ништа ја не прећуткујем. Цела ова улица ће после реконструкције да буде комплетан фијаско плаћен кредитима које ћемо годинама да отплаћујемо. Однос уложено-добијено је криминалан. А све због кукавичлука надлежних који немају м да посеку те платане.

Ево како је све то овде повезано. Сложићеш се да су тротоари данас нечовечно преуски? Мислим, ако сматраш да је ова ширина пешачких стаза ок, онда више намамо шта да причамо, довољно си рекао о себи. Уколико пак се слажеш да су преуски, значи да паркирање треба да се регулише. Принцип је да улице булеварског типа управо због проточности саобраћаја и ширине пешачких стаза не треба ни да имају паркинг места, али такав напредак у урбаној регенерацији града још нисмо као друштво достигли и нећемо још барем деценију две. (па замисли Рузвелтову са паркинг местима !!!)
Дакле, пошто не долази у обзир укидање паркинг места, а тротоари морају бити шири, решење је подужно паркирање. А подужно паркирање смањује проточност десних трака. Значи да ће јавни превоз на сву већ опструисану ефикасност самим постојањем паркинг места додатно да се уназади подужним паркинг местима.
Места за лева скретања не постоје. Лева трака је предвиђена за право и лево и самим тим долази до блокаде правца кретања код појаве спорадичних левих скретања. Опет, због пречестих десних скретања баштице су опет на удару јер возачи аутомобила не гледају већ бахато скрећу, те трамвај и због њих мора да вози споро.

И на све то ће да углаве на силу бици стазе. Која је онда поента реконструкције? Ја је не видим. Ваљда је поента сваке реконструкције да се ситуација побољша. Ако се неће побољшати, већ ће да се погорша, зашто бацамо новац? Још из кредита? То само кретени раде.
Aaa, cekaj, cekaj, decko, sto si sad obrisao post gde predlazes ŠEST levih skretanja, a onomad pricas kako treba 90% da se ukine? Losa ti nesto ta matematika, i jos se igras macke i misa, pises pa brises. Pusti me tih igrica. Ovde niko nije rekao da treba a bude 50 levih skretanja na pravcu od 3km, vec upravo tih 6 koje si naveo pa obrisao i jos jedno kod dubrovacke. I dosta.

Na ovom forumu autofobna sekta buja i cveta bolje i brze nego maligni tumor, ali to je vec licni problem i frustracija tih pojedinaca, mogu oni da cmizdre i lelecu kolko hoce, i da truju citaoce neistinama, ne vredi...

Na jednoj drugoj temi jedan potpuno *** slucaj iz mog komsiluka pise kako iz budzeta treba SAMO da se finansira infrastruktura za javni prevoz, a da automobilska infrastruktura finansira samu sebe ( :bash:)
iako vlasnici privatnih automobila, preko registracije, akciza, carine i placanja parkinga, ucestvuju u tom istom budzetu VISESTRUKO vise od onih koji nemaju auto.
Alo ljudi, dosta vise sa trovanjem, beograd se razvio kao automobilski grad i to je sada ireverzibilan proces, tome je najvise doprinelo nepostojanje metroa u vreme intenzivnog razvoja grada, razudjenost naselja i javni prevoz koji je neefikasan zato sto nikad nikome nije padalo na pamet da siri i povecava kapacitet ulicne mreze. Dakle, pomirite se s tim, ovo jeste i ostace automobilski grad, jer su uslovi razvoja tako diktirali.

Pojedinci su toliko zaslepljeni tramofilijom da skacu od srece na laznu vest o ukidanju vracarskih trola, sramota bre a busaju se kao ljubitelji javnog prevoza. Od cele te sekte jedino karlo covek zna da bude objektivan i realno da sagleda stvari, a i ti si vrlo svestan svega i cesto spustis loptu, ocigledno dok te neko ne pritisne da brises svoj vec napisan komentar ( :laugh: ) u kom priznajes realno stanje.

Za ovaj pravac sada je prakticno sve poznato, cak je i odokativnom metodom jasno da ce novom organizacijom sve mnogo bolje da funkcionise, a ti ako to ne vidis uzmi lepo metar pa idi i izmeri. Tri srednje trake po 2.75, dve standardne spoljne za auto i tramvaj, plus kosi parking sa obe strane, sve to kad saberes stici ces do spoljne linije platana i eto ti prosirenja za trotoar.

I manite nas vise ti tih mastarija o srednjoj bastici ili oba koloseka sa iste strane, a ovde je situacija takva da cak ni zuta traka nije potrebna. Ne moze drugovi partizani, hocete pola ulice a potrebe nisu takve, e pa nece slonce u lonce, saobracajni uslovi kazu da je mesovita traka koju ce deliti kola i tramvaj, najoptimalnije resenje i tako ce i biti. Ruzveltova to dokazuje.
A manite se i platana, u jednoj gradskoj ulici drvored je najvaznija stvar, a vas odnos prema tome je samo pokazatelj koliko ste ogrezli u netrpeljivosti prema svemu sto nije puz na sinama. Krajnje zalosno.
A nece ih vise niko seci, ni par komada, ni celu jednu stranu, a tek nema nista bulevarskog genocida koji sanjate otvorenih ociju. :laugh:

A tek ovi pojedinci koji kazu hajmo da malo otkinemo od parkinga i trotoara, prostor koji uvek ima visoku iskoriscenost, pa da ga damo za bic stazu koju niko nikad nece koristiti jer je koriscenje bajsa kao prevozno sredstvo u bg NA NIVOU STATISTICKE GRESKE. Dakle, uzmimo od onoga kome stvarno treba i ko zapravo koristi taj prostor i dajmo ga necemu sto NE POSTOJI, jer pobogu to je moderno i u skladu sa trendovima, a mozda ce i nagnati jos citavih troje ljudi da pocnu da koriste bajs kao prevozno sredstvo. Srprdnja sta sve covek moze da procita. Hajmo onda po toj logici da obezbedimo i posebnu stazu za invalidska kolica, ti ljudi se daleko najvise muce sa nepristupacnoscu.

Za bicikliste koji to koriste kao prevozno sredstvo, zna se gde je mesto, to su dvotockasi, dakle imaju tockove, brzine su im daleko blize autu nego pesaku, izvolite drugovi na kolovoz gde je vase postojanje i predvidjeno a i uredjeno saob propisima, budi smeker, kacigu na glavu faco i furaj, a ne da se j**** po trotoaru i ugrozavate pesake. Niste vi nista ugrozeniji na kolovozu od prosecnog motocikliste.
A na nbg, po kejevima, park-sumama, svuda gde ima mesta, nek vam prave staze do mile volje.
 
Na žalost, komentator "Bumbarevo brdo" je odličan primer pripadnika bahate automobilske većine, koje se političari plaše više neko nekakvih pro-zelenih hipika hipstera , u koje svrstavaju i nas iz biciklističkih udruženja. Naprosto, tužno je kad odeš na sve te skupove i u sve te gradove i vidiš kako neki drugi građani završavaju svoje obaveze biciklom i kako se pametno promišlja i planira grad, onda se vratiš u svoj grad i ovakvi uzmu i naprave te na "budalu", govoreći toliko samouvereno o stvarima o kojima nemaju pojma. I da, to u Srbiji pali, a i većina onih koji nemaju auto bi voleli da ga imaju. Srećom, naučio sam da se ne nerviram u vezi toga, pred nama je duga bitka, samo je pitanje koliko nas će istrajati. Svaka čast za Beobild, ovde još uvek može da se čuje i pročita nešto normalno. A Bumbara i bembara će uvek biti, to je na žalost realnost....
 
Uvek će postojati sukob biciklista i ostalih. Ne treba biit ekstreman ni na jednoj strani, a i treba biti svestan da mnoga rešenja sa jednog mesta, nisu primenjiva na drugom, što zbog mentaliteta, što zbog drugačije konfiguracije terena, što zbog imanja/nemanja dobrog gradskog prevoza, što zbog nesposobne vlasti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589156#p589156:1ys1t3gz je napisao(la):
Posmatrac » Пон Дец 17, 2018 5:50 pm[/url]":1ys1t3gz]Inace, u posle orezivanja platana ukazao se ovaj potencijalno prelepi niz fasada. Bez nadogradnje. Samo da ih obnove.
file.php

file.php

file.php


Иако се права вредност не сагледава довољно због недовољно доброг снимка и недостатка приказа друге стране улице, на којој је двориште са неколико стабала и ниским здањима и ширином простора и неба, тај део целокупног правца са те три улице се заиста издваја по вредности изгледа.

Низ вишеспратница из тридесетих година прошлог века је стилски најууједначенији на целом правцу и наслања се на раскрсницу са Хиландарском, Далматинском и Палмотићевом која је такође има пристојан изглед. Неуређени шпиц који тренутно служи свему само не тргићу по евро стандардима, са најављеним решењем ће бити само још један модернизован простор у средини премодерних стилова здања...


Иако је тешко то очекивати, али тај део од Таковске до некадашње прве и једине - Варошке болнице и једне од најстаријих школа, као и могуће повезивање са Ботаничком баштом неким решењем, има све препоруке за пешачку улицу. Сви остали делови потеза од Вука до Калемегдана немају значајније архитектонске нити природне вредности које би биле препорука за улице без возила, али би требало да се нађе решење за измештање паркирања и бици стазе.

Посматрач има дара за то како се назива. Хвала му на примедби и сликама.
 
@astrodule Ja mislim da grešiš u jednoj stvari, posmatraš ovo kao sukob "biciklista" i ostalih. Ja mislim da su ti "ostali" u Beogradu najvećim delom korisnici javnog prevoza i pešaci. I to nemam šta da "mislim", statistike to jasno kažu. Vozači su oko 26% učesnika u saobraćaju, ali se čini kao da su njihovi problemi problemi "Većine". E pa vidiš, nisu.

Problem većine (korisnici JP-a oko 50% i pešaci 24%) je loš i neefikasan javni prevoz. I on nikako ni po kojoj jednačini ne može biti brži, bolji i efikasniji sa povećanim brojem automobila na ulici u istom nivou sa tim javnim prevozom. I ovo nemam šta da "mislim", to isto dokazuju statistike, ne moraš da budeš mnogo pametan, samo izađeš na ulice u 5 popodne i jasno ti je. Brzina javnog prevoza već godinama opada, kako broj automobila raste. A ne moraju svi kolima, ali su zato kao "Bumbarevo brdo" spremni da to brane kao fundamentalno ljudsko pravo.

I da se ne shvati pogrešno, ne pričamo ovde o ljudima koji moraju kolima na posao već o onima koji to biraju.

A na potezu Dušanove će se desiti upravo to, da će se dati prednost automobilima tako što će ih pustiti kroz tramvajske baštice. Neka mi neko ovde ospori da to neće dovesti do povećanog automobilskog saobraćaja kroz bulevar? Jer, kad god sam pričao sa nekim od ljudi koji su se profesionalno bavili saobraćajem, o SVIH sam dobio potvrdu jedne stvari: Ako proširiš kapacitet ulice, nećeš dobiti razlivanje postojećeg, već indukovanje novog saboraćaja. I eto stanarima ovog bulevara više buke i zagađenja, eto većih gužvi na raskrsnicama sa Takovskom i Bul. Despota Stefana, eto manje pešačenja kroz ovu ulicu, eto sporijih tramvaja. Tako da, ja sa "ostalima" baš i nemam problem, već mislim da većina koja je ugrožena automobilskim urbanizmom to na žalost još uvek ne kapira, samlevena sopstvenim preživljavanjem od prvog do prvog. A "kompromis" o kome pričaš uvek dovodi do polovičnih rešenja, koja su onda predment sprdnje na mrežama i napada i dodatno degradiraju dobru ideju obeshrabrujući i ono malo entuzijasta u upravi koji pokušavaju nešto da urade :(.
 
Ovde samo imam nekoliko amandmana. Kao prvo, statistika. Tačno je da na dnevnom nivou mnogo više ljudi koristi javni prevoz nego automobil - ali je isto tako tačno da je automobil jedino prevozno sredstvo koje s vremena na vreme koriste baš svi. Ima ljudi koji se ne voze javnim prevozom, ima i onih koji nisu seli na biciklu od detinjstva, ali, onih koji se nikada ne voze kolima - nema. U priči o ugroženim pravima treba istaći i da je automobilski prevoz nezamenjiv za više kategorija stanovništva koje se ne odlikuju naročito dobrim zdravljem, ili bar snagom, poput bolesnih, hendikepiranih, male dece itd. Za prevoz robe, čak i većeg pazara iz samousluge, ili za kakvu dostavu, ne može se koristiti ni javni prevoz, ni bicikl.

Ima toga još. Povrh svega, treba biti pošten pa zaključiti da se proteklih nedelju dana nikako ne može voziti bicikl, ali i da bi kvalitet života koji bi u potpunosti isključio upotrebu automobila za nekoga bio niži (recimo, moj slučaj), a za druge nepostojeći, tj. nemoguć (s obzirom da još nije izmišljeno planiranje koje će obezbediti da ne postoji nijedno domaćinstvo, biznis ili, uopšte, potreba koja se ne mora zadovoljiti isključivo automobilskim prevozom. U Ikeu, npr. ja nikad neću poći bez kola. Niti kod lekara, kad sam bolestan. Baš nikad. Kod druga u Sremčicu, takođe (u poslednjem slučaju postoji i efekat daljine i razuđenosti, usled kojeg ne bih krenuo prevozom u Sremčicu ni da dotle vozi najbolji metro na svetu; takođe i efekat godina: ono što sam radio sa 16 godina - truckao se sa 511 - ne bih i sa 40, koncept večitog dečaka, neobaveznog fićfirića i prosedog Petra Pana mene sablažnjava).

Naravno, to sve ne znači da treba od ulica u centru napraviti trkališta sa prostorom za automobile od ivice do ivice zgrade. Tako nastaju najnehumanije ulice i najnehumaniji gradovi. Nažalost, tu smo eksperti (Brankova je najgori primer). A ne želimo da slušamo kako to rade mnogo uspešnija društva od nas. U konkretnom slučaju (Cara Dušana - 27. marta), imamo potez ulica koji nije od prevelikog značaja za automobilski, ali jeste od popriličnog za javni saobraćaj. Ni po najgorem špicu ne pamtim da sam tu video zastoj. Zato bilo kakvo rešenje, osim stavljanja u fokus poboljšanja prohodnosti za tramvaje i autobuse (jedna od najvažnijih autobuskih linija, 65, vozi tuda), nema nikakvog smisla.

Takođe, to je i zgodan biciklistički pravac.

EDIT: Sad vidim gradski dokument za ovaj potez u kojem piše: Реконструкција ће укључити проширење улице, смањење тротоара и реконструкцију трамвајских шина које ће остати бочно у односу на коловоз.

Ovakav projektni zadatak je za 2018. godinu - neprihvatljiv.
 
@jabbu Ne sporim ništa od toga. Naravno da će sa ovakvom rekonstrukcijom da bude više saobraćaja na ovom pravcu, i to će se prelivati u okolne ulice.

Tako je to kada se radi samo jedan pravac, a okolo sve ostaje isto.

Naravno da bih želeo da ide bici staza kroz ovaj pravac. Ali naglasio sam da to ne može akose vrši ovakva rekonstrukcija, gde drvoredi ostaju na svojim mestima, tramvaji takođe, automobili koji će koristiti tramvajske šine i parking mesta na trotoarima. U ovom slučaju, jedino mesto gde mogu da se proteraju bici staze su po trotoarima, a to po centru grada ne može da se izvede skoro nigde, a naročito na ovom pravcu. Primer je Ruzveltova.

Da li je urađena neka studija o protočnosti vozila u tom delu grada? Pa znaš i sam da ti Grad nije dao (verovatno nepostojeću) studiju o tokovima oko Slavije. Ovde su jedino izbrojali parking mesta i shvatili da nemaju gde da stave sve te automobile koji parkiraju na trotoaru na tom potezu.

"Moje rešenje" je novi drvored duž celog pravca, ukidanje parking mesta duž skoro celog pravca, izgradnja par garaža uz taj pravac na mestu udžerica, a stručnjaci će već reći kakav raspored i širina šina, kolovoza, bici staze, trotoara treba da bude.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589929#p589929:1p9qxz03 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 20 Дец 2018 05:15 pm[/url]":1p9qxz03]Od cele te sekte jedino karlo covek zna da bude objektivan i realno da sagleda stvari, a i ti si vrlo svestan svega i cesto spustis loptu, ocigledno dok te neko ne pritisne da brises svoj vec napisan komentar ( :laugh: ) u kom priznajes realno stanje.

Ја сам све време реалан, и склон компромисима и покушавам да заступам избалансиран став, да све стране добију по нешто и одрекну се понечега. Али да би се сложили потребно је да и друга страна заступа компромис, а ти ниси таква особа.

Уосталом, колико сам само пута написао да се слажем са тобом да су трамвајске баштице комбинованог типа у Рузвелтовој најбоље решење за ту улицу. Такође се слажем са тобом да у Јурија Гагарина трамвајска баштица треба да иде бочно а не по средити јер је то најбоље решење. Али није увек бочна баштица најбоље решење, у неким случајевима је најгоре, као што ће то бити у случају Цара Душана-27. марта.

Ниједан принцип није могуће ефикасно применити на сваки случај. Схватање тога и прихватање тога је компромис.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589992#p589992:24unay30 je napisao(la):
jabbu » Čet Dec 20, 2018 10:42 pm[/url]":24unay30]Na žalost, komentator "Bumbarevo brdo" je odličan primer pripadnika bahate automobilske većine, koje se političari plaše više neko nekakvih pro-zelenih hipika hipstera , u koje svrstavaju i nas iz biciklističkih udruženja. Naprosto, tužno je kad odeš na sve te skupove i u sve te gradove i vidiš kako neki drugi građani završavaju svoje obaveze biciklom i kako se pametno promišlja i planira grad, onda se vratiš u svoj grad i ovakvi uzmu i naprave te na "budalu", govoreći toliko samouvereno o stvarima o kojima nemaju pojma. I da, to u Srbiji pali, a i većina onih koji nemaju auto bi voleli da ga imaju. Srećom, naučio sam da se ne nerviram u vezi toga, pred nama je duga bitka, samo je pitanje koliko nas će istrajati. Svaka čast za Beobild, ovde još uvek može da se čuje i pročita nešto normalno. A Bumbara i bembara će uvek biti, to je na žalost realnost....
Niti sam bumbar (po novcaniku), niti vozim bembaru, a ko je ovde bahat kada vozi svoj trotinet, to se odlicno zna, dovoljno je proci brankovim mostom po malo vecoj guzvi i lepsem vremenu i imaces problem sa gomilom bahatih trotinetdzija koji ti se iz..... zvoncetom jer su umislili da imaju prednost NA TROTOARU.

Navodis ovde neke procente, a izbegavas da pomenes koji je to procenat ljudi u bg koji bicikl ne koriste rekreativno vec kao redovno svakodnevno i prioritetno prevozno sredstvo. Ja mislim da vas nema ni citavih pola promila.
To sto su vasa troclana udruzenja utripovala da jednoj saki jada (po broju) treba da se dodeli 1.5 metarski koridor u delovima grada gde ni pesaci ne mogu da se izbore za minimum svog prostora, to je vas licni problem.

I ti sve tvoje obaveze ovde mozes da zavrsis biciklom koristeci prostor koji ti je predvidjen i namenjen a to je KOLOVOZ. Oblast je potpuno uredjena saob propisima, ali izgleda da je problem u necem drugom, u nedostatku mošnica, pa se zbog toga gurate po trotoarima ugrozavajuci pesake. Koliko ste samo puta na trotoaru, ludackom brzinom, proleteli pored malog deteta ili necijeg kucnog ljubimca??? Ponasanje na trotoaru cesto vam je takvo da ljudi ne mogu ni u setnji da se opuste.
A vec rekoh, na kolovozu gde vam je i mesto, niste nista ugrozeniji od prosecnog motocikliste.
 
Gde to ljudi u Beogradu voze trotoarom bicikl?

Brankov most ima biciklistički lift, da li to znači da do njega ne vodi bici staza? To, kako je označeno na kolovozu, žali se Gradu, a ne biciklistima koji zvone kada se pešaci rašire celom širinom.

Te floskule o maloj deci i kućnim ljubimcima koji su ugroženi od biciklista - pričaj nekom drugom. Naravno da postoje takvi biciklisti, ali više smo svi ugroženi na pešačkom prelazu jer je više bahatih četvorotočkaša nego bahatih biciklista.
 
Vrh