Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

GOJE

Expert
Učlanjen(a)
15.04.2008.
Poruke
8.240
Pohvaljen
28.771
Lokacija
Dort Yol
Znam da kompletna rekonstrukcija ulice Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta i Kraljice Marije neće biti započeta skoro, i pored nekih najava u ranijem perioodu. Pretpostavljam da će zamena šina na ovoj deonici biti tek nakon Vojvode Stepe i Karađorđeve i tek 2014.

Međutim nedavno je između Knjeginje Ljubice i Dobračine zamenjeno nekih 100 metara šina, a ono što je posebno interesantno je da je pre neki dan raskopan kompletan trotoar na toj deonici, i počeli su da se postavljaju ivičnjaci. Tu je parkiranje zabranjeno celom dužinom, i postoji stajalište, i gomila kioska...

Nove šine (pre raskopavanja trotoara):


Raskopani trotoar sa novim ivičnjacima:


Asfalt na šinama je naravno plod krpeža, kaldrma je nestala, videćemo šta spremaju na trotoar, ali pretopstavljam da će opet ići asfalt.

Šta će biti sa najlepšim drvoredom u Beogradu? :kafa:
 
Ovde ide rekonstrukcija i posle rekonstrukcije ruzveltove i bulevara oslobodjenja.2014-2015 godina definitivno.

Grad je raspisao skoro neki tender za tehnicku kontrolu stanja ulice,ocigledno jos uvek ne znaju sta ce sa njom da rade.

Oko drvoreda je nepoznato stanje,imamo opciju A da se radi kao Bulevar od Vuka to Kneza Milosa ili opciju B kao Bulevar od Vuka do Cvetka.

U svakom slucaju veoma ambiciozna rekonstrukcija jer se radi o 3km ulice sa tramvajskim sinama.
Razmisljam u zadnje vreme da ne bi bilo lose da tramvaji idu sredinom ulice zajedno sa autobusima makar to resenje bilo kao u Vojvode Stepe,da mogu ici i putnicki automobili basticom.Makar bi bila veca brzina i ne bi bilo problema zbog parkiranja na sinama.
 
Imaju veliki problem sa ovom ulicom. U planu je bilo da se sine prebace na sredinu, ali u tom slucaju merenja pokazuju da platani smetaju za pola metra.

Posle onog u Bulevaru, grad se ne usudjuje da sece drvored i veoma je moguce da ce sine ostati sa strane sto je katastrofa.

Sve u svemu, grad je zasrao u Bulevaru u svom odnosu sa gradjanima, i sad ce zbog toga opet da zasere.
 
Znaci poceli su sa cupanjem kaldrme i prosipanjem ovog sranja od asfalta?! Gospode Boze, zasto ih ne uzmes pre vremena?

Bas na ovoj slikanoj deonici nalazila se jedna od najstarijih tramvajski stkretnica u Beogradu.
 
Koliko vidim identicna je rekonstrukcija kao i na stanicama kod masinskog fakulteta.U principu se ok pokazalo to resenje stanica,jedino sto nema klupe za sedenje.
 
sve mi je jasno sem sto ta ulica nema jedan naziv nego 4 :)
 
Анализирао сам све варијанте за аутомобилско/трамвајску раскрсницу Старине Новака и 27.марта и као најбоља варијанта се показало да оба колосека буду са стране улице ближе Ташмајдану. Та позиција на раскрсници омогућава:

-1- најмање пресецање трамвајских и аутомобилских вожњи,
-2- најдужи интервал на семафору за трамваје који иду у скретање,
-3- најкраће време путовања, најбоље могућности уклапања трамваја у аутомобилски зелени талас
-4- највећу поузданост трамваја

Тако би морало бити макар до Бајлонове пијаце, јер са колосецима на средини улице имали би проблема са веома важним левим скретањима на раскрсницама са Таковском и Деспота Стефана.

Нека моја сугестија решења би била:
- Трамвај са стране улице према Ташмајдану и Теразијама све од Калемегдана до Вука.
- Бициклистичка стаза са исте стране улице.
- Ограничено, или забрањено паркирање са те стране улице, у зависности од дела улице.
- Компензација паркинг места за станаре, коришћење у те сврхе подземних паркинга испод Бајлонове пијаце, спортских терена унутар стамбених блокова и школа у самој тој улици.

Многи ће сматрати да је скупо правити подземна паркиралишта, али сваки аутомобил мање на улици је зарада за такав део града већа него цена самог подземног паркинг места.
 
sasa901":1dulahyc je napisao(la):
sve mi je jasno sem sto ta ulica nema jedan naziv nego 4 :)

Zapravo ima 5!

Bulevar vojvode Bojovića je deo iste ulice (barem do parking servisa), ali nije mogao da stane u naslov teme :cool:

Inače sam ranije pokrenuo i temu koja se tiča naziva ulica u Beogradu, da ne gušimo ovu temu sa tim.

@Karlo del Ponte
Čini mi se da bi pomeranje šina na jednu stranu narušilo estetiku ulice, a Cara Dušana je jedna od najlepših u Beogradu, trebalo bi i to imati u vidu.

Takođe, ulica je u delu ka Kalemegdanu van špica sablasno pusta, a to će se značajno osetiti izgradnjom mosta Zemun-Borča, a još kasnije izmeštanjem tranzita i luke. Tada se otvaraju razne mogućnosti....
 
Kako sam pretpostavio sve je samo zaliveno asfaltom:



Ali pogledajte podnožje ovog platana:
 
Stajaliste je uradjeno van propisa i projekta jer stajalista trebaj biti nekih 10tak cm iznad povrsine zemlje,i zbog lakseg ulaska u vozila GSP-a i zbog onemogucavanja parkiranja.Tako je i uradjeno ono stajaliste kod masinskog.Stvarno ofrlje rade :notok:
 
GOJE":26w8rxyy je napisao(la):
@Karlo del Ponte
Čini mi se da bi pomeranje šina na jednu stranu narušilo estetiku ulice, a Cara Dušana je jedna od najlepših u Beogradu, trebalo bi i to imati u vidu.

Takođe, ulica je u delu ka Kalemegdanu van špica sablasno pusta, a to će se značajno osetiti izgradnjom mosta Zemun-Borča, a još kasnije izmeštanjem tranzita i luke. Tada se otvaraju razne mogućnosti....
У принципу, разматрао сам решење са удвојеним колосецима без сече платана, чиме се даје јачи идентитет трамвају и боље одваја од аутомобила. У самој Цара Душана би могло и не средини улице, а варијанту коју ја препоручујем сам нацртао на брзину:
1zldv7t.jpg

Црвено је трамвајски колосек, плаво су стајалишта, а црно ивичњаци друма. Стајалишта за сваки смер су раздвојена, чиме се штеди на ширини улице. Уз сама стајалишта би могле да се уводе кривине, али ја сам за то да колосек остане у правац, а да на средини остане пешачки коридор ширине 2 метра, ограђен од трамвајског колосека. Размишљао сам нешто и о бициклистичкој стази на средини, али стајалишта ту праве проблем... Али таква, било бициклистичке, било пешачка стаза никада не би физички могла бити узурпирана аутомобилима.

Уз све то, инсистирам на страни улице ближе Ташмајдану од Вука до Таковске, укључујући и прелазак преко Таковске. Даље, како коме воља.
 
Зар укрштање смерова пре и после сваке станице не ви успоравало трамваје?
 
На ивицама улице трамвај иде око 30км/с у зони паркиралишта. :/ На средини улице без проблема може 50км/с. Промена смера би била само на почетку и крају зоне кретања средином улице. Вожња преко у скретање преко укрштаја јесте спорија, али штедимо у односу на ивицу улице, и радимо тако да не дирамо платане. Важна је напомена да управо на овом потезу улица је најчешће бахато паркирање на шинама уБеограду!
 
Zanimljivo resenje.

Nego kad vec zakacismo tu temu engleskih traka, zasto ne bi tramovi celim potezom izli na taj engleski nacin?

U tom slucaju ne moraju pred i posle svakog stajalista da menjaju pravac, tj. traku. Slicno resenje sam ja zamisljao za zute trake u Bulevaru od Vuka do Skupstine...
 
о овоме сам и ја причао да се уради од Аутокомадне до Славије (на страни Ветеринарског факса). заправо, могло би овако да се направи од Славије па до Трошарине, када буду реконструисали В. Степе, а шине ставе на једну страну улице (десну када се крене од Аутокоманде)
 
U Nacrtu budžeta za 2013. godinu se pominje samo Ulica 27. marta, mada je to nelogično jer je nemoguće da srede samo nju, a ne i Kraljice Marije, Džordža Vašingtona i Cara Dušana:

10.76. Пројекат реконструкције 27 марта (измештање трамвајске пруге, реконструкција коловоза, пешачких стаза, комуналне инфраструктуре и саобраћајне сигнализације, тротоари)

2013. - 0
2014. - 99,792,000
2015. - 3,120,768,000

*iznosi su u dinarima

Izvor: Grad Beograd
 
vucko":v8w3pp0n je napisao(la):
Stajaliste je uradjeno van propisa i projekta jer stajalista trebaj biti nekih 10tak cm iznad povrsine zemlje,i zbog lakseg ulaska u vozila GSP-a i zbog onemogucavanja parkiranja.Tako je i uradjeno ono stajaliste kod masinskog.Stvarno ofrlje rade :notok:

Pa prijavi ih inspekciji ili mi daj link ka dokumentu u kome pišu ti propisi, na osnovu kojih mgou da ih ja prijavim.
 
Nabavkom tramvaja s vratima s obe strane tramvaja mogla bi i ova ukrstanja da se izbegnu. Koliko se secam, u Zenevi novi tramvaji imaju upravljacku kabinu samo s jedne strane, a vrata s obe. Na liniji prema aerodromu stanice su ili sa spoljne strane, prema kolovozu ili izmedju sina.


Karlo del Ponte":23v3rilc je napisao(la):
На ивицама улице трамвај иде око 30км/с у зони паркиралишта. :/ На средини улице без проблема може 50км/с. Промена смера би била само на почетку и крају зоне кретања средином улице. Вожња преко у скретање преко укрштаја јесте спорија, али штедимо у односу на ивицу улице, и радимо тако да не дирамо платане. Важна је напомена да управо на овом потезу улица је најчешће бахато паркирање на шинама уБеограду!
 
Za početak ću "morati" da linkujem ovu vest:
Vesić: Sledeće godine rekonstrukcija ulica Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, Cara Dušana...
Tanjug | 22. 11. 2017 - 10:01h

Gradski menadžer Goran Vesić kaže da sledeće godine počinje potpuna rekonstrukcija ulica Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, Cara Dušana, dok će u Ulici kneza Miloša raditi samo trotoare.
tTOktkqTURBXy9jNjI5NTlhMTIxNzc5Y2UyY2NlY2U0ZDQyNmY0ZjI4MS5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

- Od 2019. godine počinje izgradnja podzemne garaže u Ulici kneza Miloša koja će imati 450 parking mesta, te više neće biti parkiranja na ulici. Radiće se Trg Republike, četiri garaže - Vlajkovićeva, Trg Republike, Studentski trg i Kosančićev venac - rekao je Vesić gostujući na RTS.

On je dodao da će naredne godini početi da se radi most na Savi, da bi 2019. godine počela izgradnja tunela na mestu sadašnje autobuske stanice koji će izlaziti u Bulevaru despota Stefana skoro kod Pančevačkog mosta.

- Naredne godine krećemo novi ciklus, jer ovaj grad zaslužuje da bude uređen i moderan - rekao je gradski menadžer.

Govoreći o Slaviji i to što su vozači malo zbunjeni, Vesić je rekao da do sada kružni tok nije imao uređene trake, a da je sada obeležen u skladu sa pravilima, da ima dve žute trake, jedna za tramvaje, druga za trolejbuse i autobuse.

- Vozači autobusa ovih dana nisu poštovali svoje žute trake, te smo razgovararali sa GSP - om i privatnim prevoznicima da ih upozorimo da moraju da voze žutom trakom - naglasio je gradski menadžer.

Dodaje da će vozači brzo navići, da sada ulaze u svoju traku na kružnom toku i voze se do isključenja.

- Slavija je sada bolja, prohodnija, nema više autobuskih stajališta, nema više pešačkih prelaza - naglasio je Vesić i podsetio da kroz Slaviju dnevno prođe 70.000 vozila.

***

Nezavisno od ove političke fešte, na pokretanje ove teme me je navelo to što sam razgovarao sa osobom koja najdirektnije je upućena u tok zbivanja: upravo juče je završen projekat za ove tri ulice (zapravo, jedna ulica, ali hajde da ispoštujemo sve nazive). Ostala je još neka minorna pravna procedura, pa se kreće sa raspisivanjem tendera za izvođača radova. :sesir:
Moglo bi se reći da će sigurno nešto otpočeti naredne godine, a kada će biti kompletirano, pitanje je.
 
Ja sam pokrenuo ovu temu pre nekoliko godina, pa molim Igora da spoji sve.
 
Ne znam mnogo, mogu da probam da se raspitam ;)

@GOJE: ja sam tražio temu, nema je. Nemam ništa protiv da se spoje.
 
Шта је било са планираним колектором испод Цара Душана, то одавно нико не помиње а видим још мало па креће реконструкција?
 
Vrh