Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Prijavio Beokomu. JKP "BVK" obično otpuši slivnike ako im prijaviš u toku ili posle padavina.
 
Ako gospodin @GOJE slucajno bude prolazio pored raskrsca sa K. Petra i drugih mesta gde ima stubica, mogeo bi da ovekoveci dinamiku istih, ako bude imao vremena. Ovo je samo sugestija.
Neki su stubici nestali, neki polegli, neki se iskrivili.
Da li zele nesto da nam kazu?
 
Какав бих ја то господин био, када бих овакву молбу пренебрегнуо?
20230307_081916.jpg

Господином се називати не бих смео, остало би само оно Г.
20230307_081853.jpg

Добро, стубићи реално имају само једну динамику - динамику пропадања. Но, чувени Дорт-јолски семафор, има много занимљивију динамику. Њега, већ преко неколико пута, руше, криве, каче, па уздижу, поправљају и крпе. Чак су га и комплетног мењали. Но, нису знали с ким имају посла, јер некако је поклопац над зеленим светлом, баш у равни са кровом комбија, а некако је баш улаз у Идеју, право место за паркирање комбија приликом доставе:
20230307_082009.jpg

Е, зато је овај семафор небетонираног постоља, поткајлован једном коцком, да се нађе:
20230307_081943.jpg

Прошле године је заустављен тренд палих семафора. Шта је било паду склоно - пало је. Добра ствар је што је изгледа било и поправљању склоно. За разлику од несрећних стубића.
 
Bivši zamenik gradonačelnika je odavno proglasio radove na ovom potezu završenim. ;)
 
И тако дочекасмо јучерашњи јубиларни 1436. дан од почетка реконструкције. Кад на лицином месту освануле ЛАЛЕ! Еј, нема шефице, Калабића, певача (надам се да се сви сећате тих живописних ликова), али ту су поново ЛАЛЕ! ЕВО ИХ:
20230522_080241.jpg

Јуче припрема:
20230522_080214.jpg

Данас поплочавање:
20230523_075727.jpg

Сутра, надам се, украјање.

То су иначе радови који су заостали јер је их је градилиште Дорћол Центра онемогућавало, све до јуче.

А, семафор плац стрпљиво чека, речима: "Мене ако се сете за дан безбедности....."

20230522_080306.jpg
 
Ову рупу на коловозу што стоји већ месецима боље да не коментаришем. Изгледа да је најпаметније пријављивати то сваки дан док не санирају, што сам отприлике и радио неко време по питању рупа на тротоару у Омладинских бригада прекопута Општине.
 
Како је градилиште Дорћол Центра својом огромном темељном јамом, успело да испомера паркинг места и ивичњаке тротоара, тако су и Лале равнале Звонцетове плоче према тим помереним ивичњацима:
20230524_075828.jpg
 
Ова ширина дела улице намењеног за пешаке (бициклисти не постоје) нас исписује из реда цивилизованих народа.
 
Замишљам пројектанте који ово осмисле и кажу ок је без трунке размишљања да туда треба да прође и особа у инвалидаким колицима, и мајка са бебом у колицима, и старац са ходалицом, и да евентуално треба да се мимоиђу. Плус ови накарадни степеници пред локалима који краду још ово мало површине.
 
Šta god da je mora se odati priznanje kvalitetnim semaforima:

I kad su iskošeni i kad su obrnuti, rade kao podmazani - Semafor ne sme pasti!
 
Ксмет.

Но, да видимо да ли су Лале случајно урадиле и семафор плац, чије се фалинке налазе на око 7 и на око 12 метара од радова који су управо завршени прекопута:
20230605_080000.jpg

Нису.
Добро, можда је то било предалеко. Ево нове шансе, сада се (шахтарски) радови (због Дорћол центра) одвијају на 8 метара:
20230606_080525.jpg

Када бих био кладионица, примао бих оплкаде са најмањом могућом квотом на НЕ. Ипак, од мене се свашта може очекивати, али да постанем кладионица, не бива.
 
На данашњи дан, пре тачно 4 године почела је реконструкција из наслова ове теме. На данашњи свечарски тренутак, желео бих да се осврнем на све оно добро што нам је реконструкција донела:

1. Уведена су пешачка острва, на неким критичним тачкама за пешаке. Гранитом су поплочани тротоари, уз коришћење тактилних плоча за слабовиде.
2. Уведени су паметни семафори на сваком пешачком прелазу, и коришћени су квалитетни материјали за хоризонталну сигнализацију.
3. Замењена је трамвајска контактна мрежа, као и шине. Бетонске баштице и изолација су урађени јако квалитетно. Трамваји се крећу далеко брже и тише.
4. Замењена су и оптимизована стајалишта ГСП-а. Аутобуси и аутомобили се крећу трамвајским коридором, који служи и као регуларна саобраћајна трака, па је читава улица далеко проточнија него раније.
5. Постављена је комплетна нова водоводна инсталација, а кишна канализација доста боље ради - бујице са горњих улица нестану десет пута брже но раније.
6. Расвета је одлична, пријатна и довољно јака.
20230614_173245.jpg
 
Vrh