Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Promašaj je i Oko ćoravo, iz više razloga.

Prvo, zato što se pokušava da se automatizovanjem nekih stvari nadomesti nedostatak ljudi na terenu. Pa se dolazi u situacije da Oko ćoravo pogrešno snimi neke tablice i pošalje kaznu pogrešnom čoveku. Takođe se isto tako dešava da sistem previdi neki realni prekršaj i bahatost (tako što vlasnik otvori gepek ili prekrije tablicu) a pošalje kaznu nekome ko nije napravio prekršaj. Takve stvari se ne rade tako. Živimo u društvu, sa ljudima, koje moraju da sankcionišu ili nadgledaju drugi ljudi. Što u kontekstu automobila ostavljenog na kolovozu ulice iz nepoznatog razloga znači da mora da dođe čovek do njega, da proveri da li je u njemu drugi čovek (ili nije) i da ispita zašto je došlo do zaustavljanja i koje su okolnosti oko toga. Jer prosto, može da se radi o tome da je neko bahat, a može da se radi i o tome da je neko došao i otišao gore u zgradu da povede osobu hitno u bolnicu. Eto, na primer.

Dakle, ljudi su kompleksna bića koja stvaraju milione kompleksnih situacija i okolnosti i jedini način da se takve stvari propisno rešavaju jeste da u njima posreduje i odlučuje čovek.
Međutim, svi znamo da država Srbija ima katastrofalnu kadrovsku politiku i manjkove ljudi u službama koje rade terenske poslove, pa samim tim i u službama koje patroliraju ulicama. I stoga su pokušali da mašinama i algoritmima urade nešto što treba da bude ljudski posao. I postigli su određeni uspeh, ali su sa njim postigli i određena pogoršanja stanja.

Drugi razlog što je Oko ćoravo promašaj je što je svojim uvođenjem dovelo do epidemije novih problema, odnosno počelo je da rešava jedan problem a time stvorilo sijaset novih. Jedan od njih je da sad imamo epidemiju vozila koja stoje a neka se čak i voze po Beogradu sa skinutim tablicama.

Treći razlog zašto je Oko ćoravo neuspeh je to što za razliku od patrole Belemuda ili Saobraćajne policije, ono može samo da evidentira prekršaj (a i to radi felerično), ali ne i da dejstvuje na njega da se otkloni. Patrole i ljudi na terenu mogu da izvrše pritisak na vozača da se skloni/preparkira i da ga privedu ako to odbije (mislim... osim ako je Vučićev kum...) Dok kamerica na krovu sa jednim vozačem i jednim operaterom aparata - ne mogu ništa.

I četvrti razlog zašto je Oko ćoravo neuspeh je što se masa njegovih kazni izvrda i nikada ne naplati. Neko bi sad rekao da je ovo problem srpskog krivosuđa a ne Oka ćoravog. Pa problem je i Oka, jer opet, kada neko napravi prekršaj i to se uplete patrola koja služi i kao svedok i ima sposobnost da ispita sve okolnosti i sve zabeleži, to je drukčija situacija nego kada prođe kamera, snimi tablicu na komadu lima, onda to šalje u centar pa se to prosledi u vidu kazne. Koja se posle osporava ili prosto izbegava na XY načina.

Ništa ne može da zameni ljudsku patrolu na ulicama, i tu se svaka priča završava. Mašine i algoritmi mogu da služe kao podrška njima, kao prateći elementi, ali ne kao zamena.
Dokle god se to ne shvati, ponavljaće se isti problemi, a čak će se i stvarati novi.
 
Sve gradske služve pokušavaju automatizaciju. Eto, Oko sokolovo zamenjuje ljude na terenu, kosačica i DuleVo vozila zamenjuju ljude sa metlama i makazama.

Nije problem automatizacija, problem je što zbog nje se smanjuje broj ljudi na terenu i neke "pipave" stvari nema više ko da uradi. Šta bi falilo da radnici Parking servisa idu peške (ili na trotinetima) i usput prijavljuju nepropisno parkirana vozila? Šta bi falilo da Komunalci malo protegnu noge i popišu sve probleme u reonu?

Ali ne, kupujemo vozila, a konkretne stvari se ne rade.
 
Шта би фалило да паук исто има камеру, и све оне шкоде коммилиције и све шкоде МУПа?
Што се тиче лошег очитавања таблица, треба направити софтвер да упоређује и боју и модел возила у бази.
Што се тиче скривања или скидања таблица, онда софтвер да алармира возача возила које снима, па да изађе, сними возило у прекршају, и сними регистрациону налепницу, све у истом снимку, ручном камером која исто шаље у електронску базу прекршаја снимак и софтверски га обрађује.
 
Mogu kamere sa infracrvenim svetlom ili ako ima nešto bolje što može da snima i kroz zaklon, koliko god da je debeo, a ako se masovno počne sa skidanjem tablica, da se ista vozila direktno voze u parking servis, pa da se tamo prvo plati kazna za skidanje tablica, pa onda kazna za prekršaj i na kraju da se plati pauk i ležarina na njihovom placu.​
 
Bez dovoljno ljudi na ulicama nema od toga ništa. Ne smete da izostavite da nije poenta samo kazniti počinioca nego i imati mogućnost da se tu na licu mesta nađe, kazni i natera da se skloni što pre. Ili, ako s ne radi o bahatosti već o vanrednom događaju, da se nađe rešenje što pre i što lakše.

Mašine i kamere to ne mogu. Mora u svakoj organizacionoj jedinici da bude i bar jedan čovek. Al tu ne računam vozača i operatera u Land Roveru Oka ćoavog, koji nikada ne izlaze iz vozila.
 
Па ето имамо на улицама стотине возила јавног превоза и стотине комуналних возила. Додати томе и аутомобиле полиције.
Угрубо то је сигурно преко хиљаду покретних камера које би кажњавале непрописно паркирана возила. Прописати још за нпр. блокирање јавног превоза дупло већу казну.
За пар месеци верујем да би било ефекта.
Паука нема довољно и сумњам да ће их икада бити више. Зато возачи морају да имају страх од паркирања на шинама и блокирања јавног превоза.
 
Aman ne može vozilo javnog prevoza da služi kao surogat za vozila i patrole saobraćajne policije. Gde si to video? Može da ima svoje kamere kao dodatne dokaze i za rešavanje sporova i obezbeđivanje vozača od incidenata. Ali ne može Katica da bude Oko sokolovo biti patrola za saobraćaj.
 
Зашто? Камера је камера, била на стубу, патролном ауту или неком другом носачу. Мислиш да постоје правне или техничке препреке?
 
Iz gradskog zelenila otpustili su masu radnika. Od 2015. se unutrasnja dvorista vise ne cistei pacovi vladaju.
Razgovarao sam sa zenom iz Zelenila.
Npr Zelenilo Vracar ima smao dva radnika koji rade i brdo drzavnih starleta i botova u kancelarijama.

Jednostavno, sve je podredjeno propagandi i rejtingu Hulje, pa i to.
Javna preduzeca imaju dve glavne funkcije

1. Presipanje javnih sredstava u dzepove radikalskih lopova
2. Uhlebljenje partijskih kadrova i botova
 
Znaš i ti vrlo dobro o čemu pišem, bar se nadam. Nebrojeno puta sam prolazio Vračarom, i znam vrlo dobro kakva je situacija sa zelenilom, nažalost. Mada i nije neka mudrost znati kakkva je situacija sa zelenilom. Da ih ima dva na čitavoj teritoriji Starog grada, rekao bih da je malo, jer čak i taj ogoljeni Stari grad, sa sve izuzimanjem Kalemegdana, ima više zelenila nego Vračar.​
 
Мислим да је могуће и једно и друго, но ок.
 
Izvodljivo jeste ali je nepraktično i neisplativo. Ako neko nađe više od 5 primera gradova gde je tako nešto primenjeno onda bih i podržao da se pokuša. Ali ja ne videh da je iko igde uradio tako nešto.

Ne može JGP da radi u službi organa reda.
 
Зашто нешто увек мора да буде и у другим градовима да би се ми усудили да пробамо? Ретко који уређен град има проблеме у саобраћају и дивљаштво као БГ.
Камере већ имамо на возилима ЈГП. Кажу да су се они Весићеви џипови већ исплатили кажњавају, уградња само камера на постојећа возила би била сигурно неупоредиво мањи трошак.
 
Зашто нешто увек мора да буде и у другим градовима да би се ми усудили да пробамо?
Zato što u današnjem svetu, kad god neko dođe do neke ideje, šanse su 95% da je to neko drugi već smislio. I ako je jasno da nije nigde zaživelo, onda znači da postoje dobri razlozi za to (ili u nekim slučajevima - nečiji interes da se to ne desi, ali ovde se ne radi o tome). Zvuči blesavo, ali jeste tako. Bilo da govorimo o kućnom izumu i patentu, bilo da govorimo o scenariju za film, bilo da govorimo o programu, bilo da govorimo o rešenjima za gradove ili saobraćaj. Isto pravilo važi - ako nije u masovnoj proizvodnji i upotrebi, znači da postoje jaki razlozi.

Ako misliš da su i pravne i tehničke zavrzlame koje bi morale da se reše za tako nešto male, napravi svoju malu odokativnu studiju slučaja, pa proveri i sam. Ja sa sigurnošću od 99% tvrdim da vozilo javnog prevoza ne može da služi kao produžena ruka organa reda. Jedino možda u nekim naopakim državama ala Severna Koreja (mada nemaju oni para za tolike kamere, niti im trebaju jer imaju udbaše) ili ako je negde bilo kao proba. Ali količina i pravnih i tehničkih prepreka i zezancija čini to prosto neisplativim i nepraktičnim.
Кажу да су се они Весићеви џипови већ исплатили кажњавају, уградња само камера на постојећа возила би била сигурно неупоредиво мањи трошак.
Pa naravno da će svaki ciga svog konja da hvali, pa tako i Gremlin iz šahta. Samo, što ne daju podatke i o tome koliko pogrešnih kazni stiže ljudima, a isto tako i koliko bahato parkiranih vozila se svakog dana izvuče bez kazne. I ono što ponavljam ko papagaj - koliko sada ima vozila po Beogradu bez tablica ili sa skrivenim, kao rezultat toga.

Umesto tih papazjanija, bolje da su nabavili isti broj dodatnih Škoda a umesto po vozača i operatera u svkaom od Land Rovera, da su zaposlili i obučili po dvojicu patroldžija, i sve njih odredili samo da špartaju gradom i love bahato parkirane. Naravno, bilo bi propusta i korupcije i tada. Ali manje. Još ako im staviš i kamere na uniforme i u haube automobila, pa da se sve lepo beleži, pa korupcija i sporovi bi se smanjili za 50%. Bar oni sporovi u smislu saobraćaja i propisa (''nisam bio na kolovozu'' - ''jesi bio si 20 cm'' ...)

To mora ovako da se radi. Ne mere drugačije.
komunalna_policija_parkiranje_2.jpg

Pogotovu u tesnim, zakržljalim i haotičnim gradovima poput Beograda gde, zaista, pored bahatih, ima i vozača koji će stati na 5 min negde gde ne treba i zato što zaista nemaju gde drugde i kako drukčije. Recimo, kombi u Brankovoj koji MORA da utovari/istovari stvari za selidbu (a nema gde drugde), ili recimo čovek u Takovskoj koji je izašao iz auta da uvede u njega bolesnu majku iz haustora. Dakle, napustio je vozilo ali se vraća u njega za 30 sekundi jer ne može drukčije.

A isto tako sam imao i situaciju da vidim civilni Audi A8 parkiran ispred Vlade tako da mu štrči gepek iznad kolovoza a prekoputa saobraćajci. I ja krenem da se čudim i ljutim u sebi, mislim se da li da dižem frku, da li da slikam, da li da prijavljujem nadređenima... kad ono posle vidim kako dvojica mladića koji su svo vreme stajali pored njega pokazuju vozaču autobusa da je automobil crk'o ( X znak rukama) i da zato ne mogu da ga pomere više napred. A eto, da tada prođe Oko krtičje, ono bi po automatizmu lupilo kaznu, iako oni fizički nemaju mogućnost da ga sklone na propisno parking mesto, jer u Kneza Miloša sa Nemanjinom zaista nema parking mesta. I dobro je da su ga uopšte sklonili i popeli na trotoar, da ne smeta saobraćaju. Ali eto, vidiš, da prođe kamera sa mašinom, ona bi to zavela i kaznila kao nepropisno parkiranje.

E zato to moraju da rade ljudi, i da o svemu tome na licu mesta prosuđuju i odlučuju ljudi. Zaduženi samo za to. Odnosno ljudi kojima je to primarna dužnost i fokus.
 
Poslednja izmena:
Ako ste mislili da je sa ovom temom gotovo, obidjite ukletu raskrsnicu sa Palmoticevom.
Restoran Pomodoro lepo radi, vidi se da je taj skver rekonstruisan prema zahtevima tog restorana.
Medjutim, na drugoj strani ulice postavljaju se nove ploce jer su stare slomljene.

Redovan godisnji posao za Zvonka i ekipu s Kosova.

hvala gospodinu @direktor jer je stavio sliku vezano za to.
 
Poslednja izmena:
Prošao sam pre par dana autom, ploče ko da je tenkovski desant bio po njima.....
 
Vrh