Зашто нешто увек мора да буде и у другим градовима да би се ми усудили да пробамо?
Zato što u današnjem svetu, kad god neko dođe do neke ideje, šanse su 95% da je to neko drugi već smislio. I ako je jasno da nije nigde zaživelo, onda znači da postoje dobri razlozi za to (ili u nekim slučajevima - nečiji interes da se to ne desi, ali ovde se ne radi o tome). Zvuči blesavo, ali jeste tako. Bilo da govorimo o kućnom izumu i patentu, bilo da govorimo o scenariju za film, bilo da govorimo o programu, bilo da govorimo o rešenjima za gradove ili saobraćaj. Isto pravilo važi - ako nije u masovnoj proizvodnji i upotrebi, znači da postoje jaki razlozi.
Ako misliš da su i pravne i tehničke zavrzlame koje bi morale da se reše za tako nešto male, napravi svoju malu odokativnu studiju slučaja, pa proveri i sam. Ja sa sigurnošću od 99% tvrdim da vozilo javnog prevoza ne može da služi kao produžena ruka organa reda. Jedino možda u nekim naopakim državama ala Severna Koreja (mada nemaju oni para za tolike kamere, niti im trebaju jer imaju udbaše) ili ako je negde bilo kao proba. Ali količina i pravnih i tehničkih prepreka i zezancija čini to prosto neisplativim i nepraktičnim.
Кажу да су се они Весићеви џипови већ исплатили кажњавају, уградња само камера на постојећа возила би била сигурно неупоредиво мањи трошак.
Pa naravno da će svaki ciga svog konja da hvali, pa tako i Gremlin iz šahta. Samo, što ne daju podatke i o tome koliko pogrešnih kazni stiže ljudima, a isto tako i koliko bahato parkiranih vozila se svakog dana izvuče bez kazne. I ono što ponavljam ko papagaj - koliko sada ima vozila po Beogradu bez tablica ili sa skrivenim, kao rezultat toga.
Umesto tih papazjanija, bolje da su nabavili isti broj dodatnih Škoda a umesto po vozača i operatera u svkaom od Land Rovera, da su zaposlili i obučili po dvojicu patroldžija, i sve njih odredili samo da špartaju gradom i love bahato parkirane. Naravno, bilo bi propusta i korupcije i tada. Ali manje. Još ako im staviš i
kamere na uniforme i
u haube automobila, pa da se sve lepo beleži, pa korupcija i sporovi bi se smanjili za 50%. Bar oni sporovi u smislu saobraćaja i propisa (''nisam bio na kolovozu'' - ''jesi bio si 20 cm'' ...)
To mora ovako da se radi. Ne
mere drugačije.
Pogotovu u tesnim, zakržljalim i haotičnim gradovima poput Beograda gde, zaista, pored bahatih, ima i vozača koji će stati na 5 min negde gde ne treba i zato što zaista nemaju gde drugde i kako drukčije. Recimo, kombi u Brankovoj koji MORA da utovari/istovari stvari za selidbu (
a nema gde drugde), ili recimo čovek u Takovskoj koji je izašao iz auta da uvede u njega bolesnu majku iz haustora. Dakle, napustio je vozilo ali se vraća u njega za 30 sekundi jer ne može drukčije.
A isto tako sam imao i situaciju da vidim civilni Audi A8 parkiran ispred Vlade tako da mu štrči gepek iznad kolovoza a prekoputa saobraćajci. I ja krenem da se čudim i ljutim u sebi, mislim se da li da dižem frku, da li da slikam, da li da prijavljujem nadređenima... kad ono posle vidim kako dvojica mladića koji su svo vreme stajali pored njega pokazuju vozaču autobusa da je automobil crk'o ( X znak rukama) i da zato ne mogu da ga pomere više napred. A eto, da tada prođe Oko krtičje, ono bi po automatizmu lupilo kaznu, iako oni
fizički nemaju mogućnost da ga sklone na propisno parking mesto, jer u Kneza Miloša sa Nemanjinom zaista nema parking mesta. I dobro je da su ga uopšte sklonili i popeli na trotoar, da ne smeta saobraćaju. Ali eto, vidiš, da prođe kamera sa mašinom, ona bi to zavela i kaznila kao nepropisno parkiranje.
E zato to moraju da rade ljudi, i da o svemu tome na licu mesta prosuđuju i odlučuju ljudi. Zaduženi samo za to. Odnosno ljudi kojima je to primarna dužnost i fokus.