Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Е добро, три дана смо славили јубилеј. Време је да се обрушимо на фуш, крш и недоврш. Погледајте само како изгледа прва (или последња, како се узме) раскрсница:
20230614_172805.jpg

20230614_172832.jpg

20230614_172849.jpg

20230614_172907.jpg

Да поновим: фуш, крш, недоврш. Те три речи, и данас, након 4 пуне године тужно одјекују Звонцетовим несрећним гранитом.
 
Да сублимирамо и негативне стране реконструкције:

1. Сећамо се (или можда и не), да је рок био 200 дана, са идејом да се све заврши до 31.12.2019. Последњи радници су се развлачили до лета 2021. када су нестали, при крају завршних радова.
2. Радови су започети истовремено кад и чувени радови на Тргу Републике и у Карађорђевој, тако да је центар града био изолован као Ким Џонг Ил, у својим најбољим данима.
3. Радови нису никада завршени. Недоврш је остао недоврш, крш је остављен секундарцима, мајци природи, кучићима, и потпетицама да га споро, али изненађујуће успешно, развлаче годинама. А фуш се свакако није сам од себе поправио.
4. Није искоришћена прилика да се у већ раскопану улицу постави недостајући део великог интерцептора, који је делимично предвиђен да прође кроз Цара Душана. Ако се икада смилују да наставе пројекат интерцептора, мораће да (вероватно) поново раскопавају улицу. Ту постоји она антологијска нетранспарентност Града према јавности.
5. Немамо тачну информацију у о стварној цени реконструкције. Мислим, ко жели, може да копа, али реално немамо праву информацију. Знајући како функционише систем јавних набавки, ЕБРД финансирања, и домаћих подизвођача, мени је потпуно јасан и разлог за одуговлачење, и за повлачење извођача.
6. Паркинг места су поплочана гранитом, за шта не знам како би могло да се нађе било какво рационално оправдање.
7. При крају реконструкције саобраћај је пуштен на скандалозно небезбедан начин, јер је свуда по коловозу остао шут, материјал за изградњу и жице преостале од индуктивних петљи које су вириле и по неколико метара у вис. Тај коловоз су наравно више користили пешаци, јер су тротоари били враћени неколико векова уназад. Ако неко сумња у постојање свевишњег, у овим данима имао је пуно разлога да се преиспитује.
8. Након реконструкције, улица је била позната као улица палих семафора, или улица кривих смеафора, како је коме драже. Било их је укупно 11, све уредно документовао форумаш ГОЈЕ.
9. Смарт семафори су функционално прорадили 18 месеци након постављања, и то тако што неки не раде уопште, а ови који раде, подешени су тако да пешаци морају да чекају много дуже него пре реконструкције. Обзиром да се саобраћај одвија брже, и да сениори не знају како се прелази улица, мени срце прескочи пар пута сваког дана, гледајући како бакице и декице варају смрт која се шверцује трамвајем, аутобусом или бициклом. Деца су много дисциплинованија, али и поред неких унапређења, у пракси, безбедност пешачког саобраћаја у овој улици дефинитивно није боља него раније.
10. Антипаркинг стубићи нису свуда постављени, семафорска постоља нису свуда бетонирана, спојеви са поприечним улицама нису свуда асфалтирани, спојеви тротоара и фасада су местимично остали шупљи, изваљена степеништа и улази у зграде су остављени у кршу. Заправо баш у току тих радова, сви мајстори су се напрасно повукли. Онда су се после пар месеци мистериозно вратили и одрадили 5% преосталог посла, опет нестали, и имали још пола дана последњег трзаја, и тако....
 
Poslednja izmena:
Овај паланачки сокак је за моменталну и темељну реконструкцију и промену уличног профила.

Шине у средини, 2+2 (само ако има места, ако не онда 1+1+нише за лево скретање), затим само подужно паркирање, па обостране бициклистичке стазе и тротоар нормалне ширине.
 
Ми, сада, нисмо ни близу тог цивилизацијског нивоа. Можда наша деца буду паметнија, способнија, вреднија и храбрија. Односно, чини ми се да причам у своје име, и име старијих од мене - твоја генерација ће се питати, надам се на гореописани начин.
 
Притом је врло упитно треба ли дозволити уопште паркинг у овом Булевару јер је у питању један од најважнијих градских праваца а кад га упоредимо са Краља Милана - Паланка. А тај утисак је највећим делом због накрцаних аутомобила уместо широког/нормалног тротоара па тек онда због нешто раскошније архитектуре и правилније регулације.

ПС: Па нама је Краља Милана заправо једини градски булевар без паркинга. И хајде, одређени делови Немањине - Трагично.
 
Предуслов за то је изградња више јавних гаража већег капацитета.
 
Znaci kad prodje sezona monsuna cement i da se izbetonira nesto ...
 
Poslednja izmena:
Неке од бољих локација су поједине већ. Дорћол је нажалост већ нови Врачар за инвеститоре. Палилулски део је раније попуњен објектима.
 
Да је било памети, уместо што су куповали скупе теренце за Око соколово, могли су да камерама за снимање непрописног паркирања опреме возила јавног превоза, комунална возила, постојећа патрола возила комуналне милиције.
 
I šta bismo dobili time? Manjina bi bila sreća jer sistem funckioniše, a većina bi kukala što su dobili kaznu, a tamo neki Lambo psuje pandure i ne bude kažnjavan, ali što je po meni glavni razlog - onda bi svi ti psovali Vučića i izgubio bi glasače.
 
Добили би смо то да се људи плаше да паркирају на трамвајске шине или у жуте траке, или да блокирају контејнере. Овако их баш брига што стају где не треба.
 
Vrh