Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Jedno pitanje oko tog granita. Trenutno živim u Frankfurtu, a pre toga sam dosta vremena proveo u Cirihu. U Cirihu trotoari nisu popločani već su asfaltirani, dok su u Frankfurtu uglavnom popločani, ali ne granitom već običnim behatonskim pločicama.

Ako ovako bogati gradovi sebi ne mogu da dozvole granit, kako mislite da Beograd može?
 
Šta bi glavni bulevar trebalo da znači? (više retoričko pitanje)

Elem, kada malo bolje razmislim, u Cirihu je zapravo i veoma upadljivo odsustvo popločavanja po gradu. Čak ni centralna gradska ulica Bahnhofstrasse (ekvivalent Knez Mihajlove) nije popločana, a Cirih je jedan od najbogatijih ako ne i najbogatiji grad na svetu gledano po glavi stanovnika i plus što su izuzetno analni pa sve mora da bude pod konac i savršeno - u toj meri da sam doživeo kulturni šok, kada sam prešao u Frankfurt.

Što se Frankfurta tiče, centralna pešačka zona (Zeil i okolina) su popločane (ne znam da li je granit u pitanju - ali kvalitetno izgleda) dok su sve ostale ulice popločane običnim pločicama kao u Beogradu.
 
Analni?

Inace propisno postavljeni asfalt je X puta bolji od behatona koji propadne posle 3 kise.

A pored izvesne ekonomske koristi pojedinaca, behaton ima jos jednu svrhu - da se lako ukloni i vrati prilikom raskopavanja i popravki. I pre nego sto neko pomisli da je to prakticno i racionalno razmisljanje, po sredi je verovatno ideja da se ne vidi koliko je ulica bila raskopavana, bar ne na prvi pogled.
 
NicholasMetropolis":nvf84s1b je napisao(la):
Jedno pitanje oko tog granita. Trenutno živim u Frankfurtu, a pre toga sam dosta vremena proveo u Cirihu. U Cirihu trotoari nisu popločani već su asfaltirani, dok su u Frankfurtu uglavnom popločani, ali ne granitom već običnim behatonskim pločicama.

Ako ovako bogati gradovi sebi ne mogu da dozvole granit, kako mislite da Beograd može?
Uslikaj jednu tu Frankfurtsku "behaton" ulicu ako mozes, u vecim gradovima jos nisam video behaton ploce na ulicama...ali nebi me ni cudilo jer Frankfurt je po meni manji grad i nije metropola. Moze da ima i pet skajlajna, to za mene ne menja cinjenicu da je sve oko tih 5,6 visokih zgrada malogradska arhitektura sa malo pesackog prometa, dosta manje od gradova kao sto su Berlin, Beograd i slicni..

Ove ploce koje sam postavio se koriste u vecini nemackih gradova. Negde u starim gradskim centrima koriste dekorativne neke crvene ili drugacije manje plocice, ali u glavnom na cistim najobicnijim ulicama se koriste ovakve ploce.

Evo jedna slika iz neke obicne ulice u frankfurtu, vide se desno ploce kao one na mojim slikama.

(dugo loaduje, ali se zato dobro vidi)
http://upload.wikimedia.org/wikiped...804!Muenchener_Strasse_Frankfurt_Panorama.jpg
 
Ne znam baš da li je behaton (nisam baš 100% siguran ni šta je behaton), ali ploče ne deluju naročito kvalitetno. Videću da uslikam nešto usput kada budem išao sutra na ručak.
 
Bilo je loše vreme za vikend tako da nisam izlazio. Nisam imao prilike da idem do centra, ali sam danas na putu do posla napravio par fotografija pošto su manje više svi trotoari u ovom fazonu. Izvinjavam se za kvalitet, ali imao sam samo telefon kod sebe.



Ovo trotoar u ulici koja je napravljena pre par godina (Inače, ceo ovaj deo grada je nov i još uvek je u izgradnji)

 
Ok su fotke samo nam reci o kom je gradu reci ;)
 
"Фуј, лопови немачки, натрпали паре у џепове, уместо да поплочају мермером (јес' десет пута скупљи, ал је лепши), боље да су оставили туцаник него што су стављали бехатон..." - арсенал примедби просечног Беобилдовца који ће да пљује Мост на Ади, али захтева само најбоље материјале за тротоаре. :lol: :lol:

Николасе, хвала ти за ове слике. Оне помажу да схватимо да оно што се ради код нас није мимо света. На крају крајева, Ресавска, па и Булевар, поплочани су боље од примера које си поставио.
 
Onda sam ja van proseka, nemam ništa protiv običnog asfalta mesto behatona, gde god da su ga postavili.
 
NicholasMetropolis":d80tgw4f je napisao(la):
Šta bi glavni bulevar trebalo da znači? (više retoričko pitanje)

Elem, kada malo bolje razmislim, u Cirihu je zapravo i veoma upadljivo odsustvo popločavanja po gradu. Čak ni centralna gradska ulica Bahnhofstrasse (ekvivalent Knez Mihajlove) nije popločana, a Cirih je jedan od najbogatijih ako ne i najbogatiji grad na svetu gledano po glavi stanovnika i plus što su izuzetno analni pa sve mora da bude pod konac i savršeno - u toj meri da sam doživeo kulturni šok, kada sam prešao u Frankfurt.

Što se Frankfurta tiče, centralna pešačka zona (Zeil i okolina) su popločane (ne znam da li je granit u pitanju - ali kvalitetno izgleda) dok su sve ostale ulice popločane običnim pločicama kao u Beogradu.
ta glavna ulica u cirihu me je veoma podsecala na Resavsku. Inache nasha Knez Mihajlova je lepshe poplocana, iako je mozda moj utisak nepotpun zbog radova koji su radjeni u tom trenutku (maj ove godine), ali i trotoari nisu nista bolji, kao sto sam vec rekao od Kneza)

http://dl.dropbox.com/u/3552160/cirih.jpg

Inache kada smo vec kod Svajcarske, moram da istaknem meni najlepshi grad u Svajcarskoj - Bern. Imaju lepo, kamenom, poplocani centralni trg ispred konfederativne skupstine

http://dl.dropbox.com/u/3552160/berntrg.jpg

ako je kamen preskup za potez bulevara (sto ne bi bilo kada bi se malo kontrolisala korupcija u gradskoj vlasti), ili cak i neke krace ulice
behaton bi mogao biti bolje reshenje ako bi se barem malo oplemenio detaljem poput ovih na ovoj slici

bernzoo.jpg

pretpostavljam da je moguce i na behatonu "odstampati" neke slichne motive. Inache ovo je poplocanje malog zooloskog vrta u Bernu, sa imenima dobrocinitelja
 
Sad je bilo na studjiu b...Dobijamo tarabe na sred bulevara u roku od mesec dana,za pocetak izgleda kod raskrsnice sa ruzveltovom a mozda budu jos negde...

2012ice,i ne nisu na struju,cisto da znas...Eto poce lrt lobi da ogradjuje teritoriju :lol:
 
Delimicno sam protiv ovog resenja jer mislim da je to usluga nepazljivim vozacima. Mnogi se opuste vozeci novom ulicom, zaboravljajuci da to ipak nije autoput vec gusto naseljena sredina. Mrznja prema pesacima je prevelika ;)
 
Danas sam bio na Bulevaru, po prvi put pošto je zvanično otvoren. Jedino što mogu da kažem je blagi užas. Vizuelno je kao da si u Fesu ili Marakešu, mada i tamo ima više drveća - zone za parkiranje su užasno loše obeležene, Ogradice oko tramvajskih stanica su užasno ružne i seljačke (mnogo je lepša verzija u Savskoj), semafor ya skretanje levo ka gradskoj bolnici je apsolutno nelogično urađen, jer postoje tri trake, na portalu dva semafora sedan za levo, iznad leve, onda znak za auto-put pravo, onda drugi semafor za pravo (iznad srednje trake) i onda znak za smederevo itd. skroz desno. Prvo ti se učini da su dve trake za skredanje levo, onda shvatis da na znakovima piše pravo, i pomisliš da je jedino dozvoljeno pravo, i tek kad se debelo približiš shvatiš da je leva za levo, i dve za pravo - onda ne možeš na keca da razlikuješ ta dva gornja semafora, što mislim da je vrlo loše. Takođe, ako pogledaš signalizaciju gore, zaključiš da za autoput treba da se prestrojiš u srednju traku, odnosnu posle raskrsnice levu, a za Smederevo starim putem, da treba da se prestrojiš u desnu, međutim kao što svi znamo, kad voziš još malo, shvatiš da su te zaj***, i da za auto put moraš da se prestrojavaš denso, i skrećeš desno kuda i Tranzit, a za Smedervo starim putem moraš da se prestrojavaš levo, i nastavljaš pravo. O ovome pričam:
100829-BLVKA-19.jpg

Takođe, šlogirao sam se kad sam video da se stubovi kontaktne mreže nalaye na sred pešačkog prelaza, i to tako da blokiraju pogled na semafor za pešake sa druge strane - razumem, to je bilo ekonomski najizvodljivije rešenje preskupo je stavljati ih bliže ili menjati jedan stub napred jedan nazad zbog pešačkog prelaza - ali onda može da se doda još jedan mali semafor na stub i da se stub pristojno obeleži (kad si i pešak) jer je ovako siv i iste boje kao asfalt. Ili su mogli da pomere pešački prelaz 2 metra.
I led osvetljenje su usrali jer je ona mrtvački bela očajna.

Postoje samo tri pozitivne stvari:
1. ideja da ulica treba da se rekonstruiše;
2. ideja da pruga treba da ide sredinom, i tramvaji brže od ostalog saobraćaja;
3. ideja da treba koristiti ekološko osvetljenje.

Sve ostalo, uključujući izvedbu je za metak u čelo - jer tu nema izgovora nije bilo para - to su stvari koje ne zavise od para, tu je prosto ptrebno da onaj ko projektuje ulicu pretpostavi da će tom ulicom ići ljudi - ne nužno da se za te ljude sve podredi, ali makar malo nekog elementarnog nivoa zdravog razuma je u potpunosti nedostajalo "rekonstrukciji", makar za momenat da se izmeste u poziciju nekoga ko Bulevar koristi.

Ako sam već rekao neke stvari koje su se ovde spominjale i diskutovale, žao mi je.
 
lukpot":25p4i6uo je napisao(la):
Homer Jay":25p4i6uo je napisao(la):
Valjda ograde između šina, da ne pretrčavaju ljudi. Nadam se da neće kao u Jurija Gagarina ili kod buvljaka da stavljaju, nego neke stubiće.
Odgledah prilog,nisu u pitanju ograde izmedju sina vec ispred spomenika vuku karadzicu.I to ne znaju da lice vratiti stare,ili praviti nove.
 
Naravno da ce kod spomenika nisan dzabe pisao prijave raskopan trotoar kod karicevog cuda vec 7 dana sutracu da prijavim :bash:
 
Aha, kontam sada. Da ranije su bile one verige ispred spomenika kako se ne bi pretrcavala raskrsnica sa Ruzveltovom (sto smo mi uporno radili onih godina kada se izlazilo u KST, i to posle par Zoffman odvratnih piva iz plasticne ambalaze, u parku Cirila i Metodija :D )

@Ambassador - vrlo dobra primedba za signalizaciju. Mi se u beogradu krecemo po automatizmu i ne obracamo paznju na takve stvari. Neko ko koristi Bulevar ceo zivot zna da ce se za autoput iskljuciti ili odmah desno na toj raskrsnici ili u Gospodara Vucica, pa iz Vojislava Ilica na autoput. Ili zna jednostavno da moze da skrene u Batutovu. Za nekoga ko dolazi sa strane u Beograd, saobracajni znaci na veliku zalost i dalje nisu od neke koristi.

Sto se tice ostalih primedbi, dozvili da se ne slozim. Kao redovni korisnik Bulevara, mogu ti reci da sam imao uglavnom pozitivna iskustva u poslednjih meseca dana - i u automobilu, i kao pesak i kao putnik u tramvaju.

Narocito je tramvajski deo poboljsan i neverovatno je koliko bolje funkcionise od Vuka do Cvetka, nego od Tasa do Vuka (iako se na obe deonice tramvaj nalazi na sredini, semafori i raskrsnice su naklonjenije tramvaju na novoj deonici). Iskreno, od kada traje rekonstrukcija Gazele, cesto se u povratku s posla radije odlucujem za tramvaj nego za bus 17.

Sto se automobila tice, moram priznati da tu imam najmanje iskustva, ali ljudi sa kojima sam se vozio su uglavnom zadovoljni.

Kao pesak imam daleko veci komfor nego ranije. Ne moram da pravim slalom izmedju branika automobila parkiranih na trotoaru. Sluske u usi, kafa u ruci i samo pici. I dalje vise volim neparnu stranu jer je manja guzva :)

Naravno postoji i dosta primedbi, naroacito na krajnju izvedbu i aljkavost u detaljima (npr. blizu raskrsnice sa Milana Rakica je plato ispred jedne relativno skoro izgradjene zgrade, nizi od nivoa trotoara i to su resili samo tako sto su nasuli sljunak i ostavili tako - tu su vec pominjani i srafovi, vec ulegle ploce, supljine na plocniku, rdja na ogradama itd.). Ali krajnji utisak je da je rekonstrukcijom ucinjen znacajan korak napred u odnosu na prethodno stanje i to ne treba osporavati.

Sto se zelenila tice, mislim da treba sacekati drvored. Mozda bi trebalo razmisljati i o diskretnim zardinjarama i klupama gde je to moguce. Takodje, ostaje nada i da ce buduca izgradnja objekata forsirati otvorene blokove slicne onima na Lionu koji daju mogucnost za male zelene povrsine ispred zgrada. Verujem da je utisak mnogih koji se krecu Lionom da takva resenja znacajno oplemenjuju prostor.
 
Пријатно сам се изненадио са порталима, јер је то од давнина пракса по унутрашњости, а у Београду су се коначно одважили на тако нешто, али видех ову слику коју је Амбасадор поставио, разочарао сам се. Ваљда ће надлежни другови да се досете и поставе путоказе како ваља. Идеја је добра, још само мало треба да буде одлична.
 
Белгијски „Арбор” прворангирани понуђач на тендеру за набавку платана

Белгијска фирма „Арбор” изабрана је за најбољег понуђача на тендеру за набавку 450 садница платана за садњу у Булевару краља Александра.

ЈКП „Зеленило – Београд” је, као наручилац посла, ту одлуку донело 22. септембра на основу препоруке Комисије за јавну набавку, дате у Извештају о стручној оцени понуда.

С обзиром на то да је протекао законски рок за заштиту права понуђача, стекли су се услови за закључење уговора са изабраним понуђачем.

Белгијски „Арбор” понудио је цену од 341.450,00 евра за свих 450 садница са превозом и испоруком. Рок испоруке је 30 календарских дана од дана закључења уговора, а складу са динамиком садње. У ову цену не улазе трошкови царине у висини од шест одсто вредности набавке, односно ПДВ-а од осам процената.

Реч је о „школованим садницама” старости око 18 година, које су пресађиване пет до шест пута, прсног пречника 15 центиметара, рачвања на висини од 2,70 до три метра, ширине круне 300 до 400 центиметара. Висина саднице је око осам метара и ваљкастог бусена пречника 130 до 140 центиметара, висине око 90 центиметара.

Поступак набавке успешно је окончан, а у току су припреме око организације увоза садница. У исто време JKП „Зеленило – Београд” обавља интензивне припреме у вези са технологиом и организацијомј садње, која ће, као што смо и најавили грађанима Београда, почети у другој половини октобра.

Јавни позив за набавку 450 садница платана за потребе садње у Булевару краља Александра у Београду објављен је 6. августа ове године. Спроведен је отворени поступак јавне набавке, у коме су учествовала четири понуђача, а Комисија за јавну набавку је 20. септембра извештај сачинила о стручној оцени понуда, наводи се у саопштењу ЈКП „Зеленило – Београд” и Агенције за јавне набавке.
 
meni Bukevar izgleda ok. semafori su relativno sinhronizovani (od Vuka do iznad Đerma nisam nigde stao), trebalo mi je oko 5 minuta da stignem od Taša do Batutove (sa slalomom do Vuka, jer ima puno baba za volanom)
 
Da javim u vezi ograde,postoji identicna ograda kao iz Bulevara ispred osnovne skole u Kosovskoj ulici,ofarbana je u dve jarke boje i pricvrscena ne srafovima vec betonom za ploce i moram reci da se dobro drzi i nema probleme kao ona u Bulevaru.
 
Beograđanka rešava problem presecanjem Lrt ograde u Bulevaru sa rečima "e dojadilo mi više da kružim" ispraćena brojnim aplauzima sugrađana ;)
electricvanstone.jpg
Elect-Risdon%20011.jpg
alarmindustries.com.au
 
Vrh