Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

nbumbic":1cp98b24 je napisao(la):
Makisma Gorkog je presečena na dva dela prilikom proširenja Ustaničke. Donji deo Maksima Gorkog i dalje izbija na autoput.
Једна занимљивост за коју нисам знао. Ово је, уз Поп Лукину, врло необично (да се најблаже изразим).
 
@Wille

Više ulica je presečeno širenjem Ustaničke i izgradnjom autokomande.
Tokom šetnje donjim delom Ustaničke, blizu autokomande se može videti da su neke ulice od Ustaničke odvojeno samo zaštitnom ogradom za puteve, a i dalje se po asfaltu i ivičnjacima vidi da su se na tim mestima ulice ukršale.
Npr. Gospodara Vučića se takođe slepo završava kod ustaničke iako su nekad ove ulice imale raskrsnicu.

Ideja je bila da se poveća protočnost saobraćaja i poveća sigurnost uklanjanjem niza čestih raskrsnica sa malim ulicama.

Na donjoj slici sam označio G.Vučića, a možete videti koliko je raskrsnica sa Ustaničkom ukinuto širenjem te ulice na delu od Kruševačke do autokomande
Ustanicka.PNG
 
Pa tako i treba da se radi. Nesto po ptincipu funkcionisanja novobeogradskih blokova. Postoje ulazi u blokove, i saobracajnice unutar bloka, za internu komunikaciju. Tako se magistralni gradski pravci, kojima se krece javni prevoz, ubrzavaju, uklanjanjem raskrsnica.
Tako su trebali da urade i sa Bulevarom. Da smanje raskrsnice na minimum minimuma, a ne da svaka ulica i ulicica ima raskrsnicu sa najbitnijim starogradskim Bulevarom.
 
@STF:
Pa tako i treba da se radi. Nesto po ptincipu funkcionisanja novobeogradskih blokova. Postoje ulazi u blokove, i saobracajnice unutar bloka, za internu komunikaciju. Tako se magistralni gradski pravci, kojima se krece javni prevoz, ubrzavaju, uklanjanjem raskrsnica.
Tako su trebali da urade i sa Bulevarom. Da smanje raskrsnice na minimum minimuma, a ne da svaka ulica i ulicica ima raskrsnicu sa najbitnijim starogradskim Bulevarom.


+1 :kk:
 
Jel neko razmisljao o kioscima?Bilo ih je desetak.Nekoliko ih je ostalo mada su na zelenim povrsinama a vecine nema.Cuh danas da ce ih mozda vratiti posle sadnje platana.Sta mislite o tome?
 
Mislim da nije nemoguće da se trafike smeste unutar neke od zgrada.

1gLu.jpg


Ovakvih trafika ima na svakom ćošku u Italiji, i ne zauzimaju trotoar. Prilično dobro rešenje.
 
Pa sta nam. Trafike su bile vezane za stajalista gradskog prevoza, a kako su stajalista izmestena na sredinu, kiosci bi verovatno trebali biti u blizini pesackih prelaza koji vode do stanica. Mada, nikako ne bih vracao one limene kutije u novi Bulevar. Ili opcija trafika u zgradi, sto je daleko lepse,a i humanije za radnike istih, ili postavljanje u poprecnim ulicicama.
 
Trafika u zgradi je najbolje resenje naravno ali mora da postoji zgrada dovoljno blizu ulici da bi to bilo prakticno. Kiosci i trafike su skroz ok pojava (i vrlo korisna) dok se ne preteruje, a ne bih rekao da je na Bulevaru pre rekonstrukcije bilo previse trafika. Bilo bi logicno da ih vrate.
 
Мирко":13wy52qz je napisao(la):
Pa tako i treba da se radi. Nesto po ptincipu funkcionisanja novobeogradskih blokova. Postoje ulazi u blokove, i saobracajnice unutar bloka, za internu komunikaciju. Tako se magistralni gradski pravci, kojima se krece javni prevoz, ubrzavaju, uklanjanjem raskrsnica.
Tako su trebali da urade i sa Bulevarom. Da smanje raskrsnice na minimum minimuma, a ne da svaka ulica i ulicica ima raskrsnicu sa najbitnijim starogradskim Bulevarom.
Апсолутно, паметно и логично. Квака је, међутим, у томе што су блокови тако пројектовани, а у старом граду затварањем појединих раскрсница се прекидају поједине улице и ток саобраћаја кроз њих. Ту треба бити врло пажљив у избору улица које се пресецају.
 
Od onoga što videh,u Bulevaru već ima trafika u zgradama na više mesta,i nema potreba za montažnim :kafa:
 
u nekoj neformalnoj komunikaciji mi je receno da ce se vratiti odredjeni broj trafika,ali ce biti tipski i u vlasnistvu opstine,tj.placace se zakupnina,trafike u okviru zgrada ima dosta sa neparne strane bulevara,ali sa parne gde su lokali pretezno, nesto nisam primetio trafike
 
Wile E. Coyote":1hlkk1tf je napisao(la):
Мирко":1hlkk1tf je napisao(la):
Pa tako i treba da se radi. Nesto po ptincipu funkcionisanja novobeogradskih blokova. Postoje ulazi u blokove, i saobracajnice unutar bloka, za internu komunikaciju. Tako se magistralni gradski pravci, kojima se krece javni prevoz, ubrzavaju, uklanjanjem raskrsnica.
Tako su trebali da urade i sa Bulevarom. Da smanje raskrsnice na minimum minimuma, a ne da svaka ulica i ulicica ima raskrsnicu sa najbitnijim starogradskim Bulevarom.
Апсолутно, паметно и логично. Квака је, међутим, у томе што су блокови тако пројектовани, а у старом граду затварањем појединих раскрсница се прекидају поједине улице и ток саобраћаја кроз њих. Ту треба бити врло пажљив у избору улица које се пресецају.
Hej, to gore sam ja rekao... :p

Pa, da ,ali se mogu napraviti tkz. vestacki blokovi, samim tim presecanjem. Istim tim presecanjem, ogranicava se drumski saobracaj, i ulice su mirnije i prijatnije za setnju, kao i decu i penzionere. Meni je npr. taj odseceni deo Gospodara Vucica divna mala mirna ulica a setnju i bleju, a da nije presecena, bila bi ista situacija kao u delu od Voislava Ilica do Bulevara. Uski, zagadjeni drumski koridor, opasan i za vozace, a kamoli za pesake.
 
Da li je dozvoljeno skidati delove fasade bez ikakve zastite? Evo, gledam, padaju delovi po novim plocama, krs i lom se pravi, nigde table, ograde, mreze, skele, inace to je ona cuvena zgrada sa do skoro neomalterisanom nadogradnjom. :rolleyes:
 
mislim da nije,pitaj na temi o fasadama.U Bulevaru nikad nije dosadno,zaboravih pomenuti juce da su stavili kontejnere na pesacki prelaz u poprecnoj ulici koja je 2 ulice nize od Trscanske...

Takodje ne znam sto ne kaznjavaju ove imbecilie iz gradskog zelenila,videh ih nekoliko puta da cisternom idu po trotoaru dok zalivaju travu izmedju Batutove i Cvetka...
 
koje crne trafike, odlično je bez njih. usput se otvorilo i nekoliko trafika u zgradama tako da su skroz suvišne. mada ne sumnjam da će nabaciti neke odvratne limene kanturine sa neizbežnim kablom do prve bandere, koje će izgledati ko pos*ane posle 2 meseca :kk:

nego, čini mi se kao da nema uličnih prodavaca na bulevaru posle rekonstrukcije??
 
Pa naravno da ih nema.Dok sam bio kod onog platana upoznao sam se sa inspektorima koji su u onom kontejneru kod bivseg forma ideale.Rekose da nemaju ingerencije da pociste sve prodavce i da ce to biti u septembru kad se zavrsi bulevar.

Tako ispade da zahvaljujuci behaton plocama i tramvaju u sredini nemamo nelegalnu prodaju i nelegalno parkiranje...Propaganda je cudo...
 
Cini mi se da su prodavnice iz lanca Just a moment (kojih ima sve vise po gradu) zgodna zamena za kioske, lepo su sredjene i imaju sve sto se u kiosku prodaje
 
Nema preprodavaca, ili ih ja barem nisam video i kada su se pre koju nedelju pojavljivali, to su radili kasno uvece. Ispostavilo se da nam nije potrebna ni komunalna milicija da bi sklonili preprodavce, kartonske kutije i susilice za ves (sto sam uostalom licno i znao). Naravno niko nece da odgovara niti snosi posledici zasto smo prethodnih 10 godina bili okruzeni preprodavcima a srpska tekstilna industrija unistena. Kada bi se i poteglo to pitanje odgovor bi bio,a sta su radili oni na carini i tako u krug. No da batalim tu pricu, ja sam zadovoljan sto ih nema, a oko odgovornosti je opste poznato da je u Srbiji nema. Nadam se da nam opet radi nekih licnih iliti stranckih interesa nece uvoditi mrtvacke kontejnere kakve su praktikovali u prethodnim godinama. Uzasno izgledaju, i nije im mesto u sredjenom Bulevaru. Mozda nekloliko komada na nekim zgodnim lokacijama, ali bi pre trebalo forsirati ove male prodavnice, em su lepse a i humanije za zaposlene.
Bilo bi lepo kada bi neko imao duha i ideje da sporedne ulicice ucini interesantnijim, a mozda i neke od nih zatvori i napravi slepim ulicama, nesto nalik sporednim ulicama oko Kneza.
 
Garancija za frižider duža nego za nove ulice

V. S. | 12. 09. 2010. - 00:02h | Foto: N. Marković | Komentara: 32
Naša ulica asfaltirana je pre dve godine, a evo zbog pucanja asfalta i rupa moraće da je ponovo rade. Kao da su se deca igrala, a ne odrasli ljudi i velike mašine. Za frižider sam dobio garanciju na pet godina, pa zašto država ovima ne traži bar toliko. Ulice su valjda vrednije od frižidera – kaže Kragujevčanin M. S.


Drži vodu dok majstori odu
Slično se dešava svuda po Srbiji. Ulice, putevi, mostovi posle godinu ili dve ne liče na vreme kada su političari presecali vrpce. Asfalt brzo ispuca, pojave se rupe oko šahtova, izvođač je daleko, milioni potrošeni, a putevi kao posle bombardovanja.

– Od naručioca posla zavisi koliku će garanciju tražiti za izvedene radove. Obično se u Srbiji traži da taj rok bude 2-3 godine, tako nešto je i predviđeno zakonima. Ali to ne sprečava republičke institucije i gradske direkcije da taj rok povećaju. Mislim da je malo 2-3 godine i da bi trebalo da bude najmanje pet godina. U inostranstvu je rok između obnavljanja neke saobraćajnice 10-15 godina, pa je i garantni rok toliki. Kod nas ne može da bude toliki jer se nedovoljno para ulaže u održavanje puteva, ali može bar pet godina – kaže profesor Beogradskog univerziteta, koji se godinama bavi putevima.

Gradnja svih puteva, ulica, saobraćajnica, mostova u Srbiji finansira se iz budžeta ili kredita. I jedno i drugo daju, odnosno vraćaju građani. Ako se neka ulica umesto jednom u pet godina asfaltira dva puta, to znači da je potrošeno duplo više novca za isti posao. Kilometar autoputa u Srbiji košta od 800.000 do milion i po evra, sve zavisi od vrste poslova. Izgradnja gradske saobraćajnice može da bude jeftinija, ali sve u svemu cifre nisu male kada se dupliraju zbog kratkog garantnog roka.

Osim što se više para troši, građani se i zbog stalnih rekonstrukcija dodatno maltretiraju. Dok su ulice zatvorene promenjen je režim gradskog prevoza, svuda se stiže za duplo više vremena. Umesto da država obaveže nesavesne izvođače da poprave ono što u startu nisu uradili kako treba, ispaštaju građani. Ispaštaju i njihovi automobili, ali bar na njih građani imaju garanciju, za neke modele i do sedam godina, što je dva puta duže od prosečne garancije za saobraćajnice u Srbiji. Putevi i ulice su u rangu robe široke potrošnje, za nju je nedavno novim Zakonom o zaštiti potrošača određena minimalna garancija od dve godine.

Goran Rodić, sekretar Udruženja za građevinarstvo i stambenu privredu PKS, kaže da investitor može osim garantnog roka da insistira i na „skrivenim manama“. To su, kako kaže, neki propusti izvođača koji se ne mogu odmah primetiti, a relativno brzo se pojave. Međutim, na to se država retko odlučuje.
– Godinama govorimo da treba uvesti licenciranje građevinskih preduzeća jer se pojavljuju „mašna-tašna“ firme, koje urade dva-tri velika posla i nestanu, a onda vama kada vozite auto ispada volan iz ruku zbog rupa i neravnina. Nekima u državi i privatnom sektoru nije odgovaralo uvođenje licenciranja, što je preduslov za kvalitet, poštovanje rokova i dogovorene cene. Kada se to uvede, država može, na primer, da tuži nekog izvođača što je loše izveo radove. Mnoge, i da su hteli da tuže, ne bi mogli da nađu, jer su otišli daleko – kaže Rodić.

Ivanišević: Održavanje je veći problem
U firmi Koridor 10 kažu da se ugovorom sa stranim bankama predviđa garantni rok od godinu dana.
– Međunarodna pravila predviđaju garantni rok od godinu do dve. U Srbiji se poštuju ova pravila. Mislim da je to dovoljno, jer ako saobraćajnica ne pokaže nedostatke u tom periodu, dobro će vas služiti duži period – objašnjava Nenad Ivanišević, član Upravnog odbora Koridora 10.
Na opasku da kod nas novoizgrađeni putevi kratko traju, Ivanišević kaže:
– Možete projektovati superkvalitetne puteve, ali to će koštati više. Mi nemamo para kao bogatije zemlje, ali nećemo imati loše puteve. Neće to biti poređenje jugo–mercedes, već golf–mercedes, a složićete se da golf nije loš auto. Tu je veći problem održavanje jer se tako produžava vek puteva i sprečava njihovo drastično propadanje. U EU se na održavanje daje 20-30 hiljada evra na kilometar puta, a kod nas desetak puta manje.
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/206769/Garancija-za-frizider-duza-nego-za-nove-ulice
 
Cut',mi smo i dobro prosli vidi pozesku na sta lici,postavio je fotke jedan clan.

Inace da javnem da kopkaju oko sina kod bombaja da bi ocigledno ubacili gumu okolo,takodje busise nesto kod vuka pa umesto kocki stavise asfalt,i dalje ima nekih malih radova a i videh kamioncic mn loznice.Dakle radovi su gotovi ali kada bi se gadjali metroom :)
P.S.A od zelenila ni traga ni glasa,uredise ona 3 parkica gde su bile ispostave balkan gradnje i to je to...
 
@Vučko

Kad već spomenu gume oko šina, evo slika sa stanice na raskrsnici sa Tršćanskom

IMAG0052.jpg

IMAG0053.jpg


Evo i "spoja" odakle opet počinje deo sa gumom pored šine.

IMAG0054.jpg


IMAG0055.jpg


Samo me zanima kako će ovo da srede, a da ne zatvaraju raskrsnicu sa Tršćanskom.

Doduše, biće da ja samo kritikujem, to je u stvari strateško planiranje na delu, pošto će na toj raskrsnici biti ukršćanje UMP-a i Bulevara,pa što da stavljaju gumu kad će opet tu raditi za jedno dve decenije.
 
nbumbic-Doduše, biće da ja samo kritikujem, to je u stvari strateško planiranje na delu, pošto će na toj raskrsnici biti ukršćanje UMP-a i Bulevara,pa što da stavljaju gumu kad će opet tu raditi za jedno dve decenije


Upravo!Sto bi oni tu nesto krpili kad ce tu da prodje unutrasnja magistralna avlija za dvocifren broj ljeta...
Citirat cu Colu

http://www.youtube.com/watch?v=sxBlraW0NLg
 
Vidim da nisu vratili turisticke putokaze u pozeskoj nisu ih vratili ni an bulevaru trotar je vec utonu na par mjesta a na pojedinim parking mjestima fale i kocke kaz to ce sve kad zasade plataNE ZIVI BILI PA VIDJELI :kafa:
 
Vrh