Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Nisam 100% siguran,pre ce biti 1986.godina za deonicu od Radio industrije do Ustanicke.
 
A da pogledate na sajtu BMV - a, umesto što lupate glavu sa raznoraznim AI sajtovima gde svaki daje druge informacije?​
 
Тамо апсолутно ништа не пише на ову тему. АИ претраживања качим, јер жваћу највише података за пар секунди, и дају резултате који могу феноменолошки да се посматрају, и на крају избистре.
 
BMV ima mapu koja kaže da je produženje bilo 1985. godine, a AI kaže 1991. Tako kako žvaće taj AI mogu i ja za manje od minuta. Plus BMV ima i mape koje su radili članovi Beobuilda.
 
IMG-303b2e3b9d69de93ce5cb621920c9d3f-V.jpg
 
Iz koje godine je ovo, obzirom da za ovo sa Altinom nisam do sada čuo?
 
80tih bar da su sačuvani koridori i ta altina je tada drugačije zamisljana
 
Ne smatram nikog građninom drugog reda, daleko od toga. Ja sam jedan od retkih koji je išao na štand tamo u MML i ove prošle godine pa i posećivao ljude od vrata do vrata to jest od kuće do kuće, a zauzvrat sam dobio komentare da je tramvaj komunistička tvorevina koju gura prljava opozicija i koji im ne treba jer 4 trake rešavaju sve probleme u Bulevaru.
Морам да напоменем да је немогуће да си теренским радом дошао до једногласне групе грађана. Ја сам при теренском раду у Кумодражу, везано за Трамвај за Степу и Кумодраж добио следеће категорије става по том питању:
1) Људи који породично и деценијама живе у Кумодражу. Они су само за, и срећни што се неко сетио да они постоје и жели нека унапређења.
2) Сељаци староседеоци, који су били против и када је крајем 1940-тих предлагано да се трамвај продужи иза трошарине. Они су сада тешка мањина, а имају неку своју представу света у којој нису обештећени за отете њиве, и не свиђа им се што је град ушао у њихово село.
3) Новопечена провинцијска средња класа која је на челу "Насеље Степа Степановић" удружња грађана. Београђани који су се у Степу преселили из других насеља су само за.

Ових који тврде да је "трамвај комунистичка творевина" уопште нисам сретао. Постоје одређена различита схватања разних људи, али осим оних 4% гласача "СПАС", Шапићеваца, не верујем да је могуће да било где таквих има двоцифрен проценат.
Bez obzira na nerazumevanje lokalne zajednice koja planom proširenja Bulevara ne dobija tramvaj, a ostaje i bez mesne zajednice i pijace sam stava da MML mora dobiti tramvaj.

Metro se gradi samo gde je opravdano s obzirom na broj putnika po satu, a opravdanje za tramvaje u MML je na ivici rentabilnosti ali je potrebno zbog presedanja sa SMT-a koji će proći tuda.
Везано за СМТ, он се пресеца са Смедеревским путем приближно код Нине Крстанове. Није логично да, ако се продужава, да не покрива то звездасто и преседачко чвориште. Ако ћемо о затварању функционалне целине, то је до Три тигања, или скретања за Калуђерицу. У урбанистичком смислу, ту је и питање обухвата празних парцела, где би се могао направити локални центар: средња занатска школа, неки здравствени објекат, неки административни објекат, премештена пијаца, вртић...

У оквиру рада на терену, онај ко је борац и антииздајник, једном речју опозиција, треба да има неку врсту "за" и "кеч ол" приче. Без трамваја, таква врста локалног центра губи на исплативости. И то треба објаснити. Тим "трамвај комунистичка творевина" треба само показати упоредне цене некретнина уз трамвај и далеко од трамваја, и да ће им са трамвајем добра пијаца, боље непрехрамбене продавнице, зубари, теретане и остали бизнис доћи сами од себе. Средња школа такође добија на квалитету, ако је у идентитетски градској зони. Даље, разлог зашто је на Вождовцу трамвај добар, а у Булевару не, је зато што је на Вождовцу обновљен потпуно, а на Звездари не. Метро је тако скупа инфраструктура, да је 3-4 пута скупљи од кућа које би се откупиле и срушиле за ширење и булевара и трамваја. Ми се залажемо за продужење трамваја до Теразија, и који гарантује време путовања од Теразија до Малог мокрог луга 20 минута у најгорем шпицу. Имамо за тај посао квалитетних инжењера, али не могу да дођу до изражаја од неписмених напредњачких кадрова са купљеним дипломама.
S obzirom da trenutnim planom nema metroa ni duž Bulevara pa ni preko Vukovog spomenik dok ona sumanuta druga linija ne uleti iz gospodara V. na Cvetko mislim da su veće šanse da Srbin sleti na mesec i odigra Gangam Style nego da MML dobije metro.
 
Upravo je Šapić na konferenciji za novinare izjavio da se vrši preprojektovanje Bulevara ka Smederevskom putu da bude bez tramvaja i kako je to smetalo do sada.
 
ChatGPT:
Tramvajske šine od Cvetkove pijace do okretnice Konjarnik (u Beogradu) izgrađene su 1991. godine. Tada je produžena tramvajska trasa linije 14 (koja je ranije završavala kod Cvetkove pijace) sve do okretnice na Konjarniku, kod ulice Vojislava Ilića.


Ova deonica bila je deo šireg plana širenja tramvajske mreže ka istočnim delovima grada, posebno ka naseljima koje su se brzo širila tokom 1980-ih i 1990-ih. Okretnica Konjarnik tada je postala nova krajnja stanica linije 14.
Ma nema pojma Google i ChatGPT, (htedoh da kažem "deco", jer sam sigurno stariji od većine, 70, ali neću da vas ljutim...) ali još davne 1970., tramvaj je bio tu, na potegu od Cvetka do Kluza, ako ne i dosta ranije. To što je produženo, od Kluza do Ustaničke, to je radjeno mnogo kasnije, ali da ne licitiram godinu, ne sećam se tačno. Zvezdarac od 1965. godine. OŠ Veljko, VI Bgdska, sada kuća iznad Kluza.
Pozdrav svima!
Borba za Zvezdaru, do kraja!
 
Kako onda drug ChatGPT objašanjava tramvaje na okretnici Radio Industrija kod Kluza 1978. godine?
ChatGPT je samo Google na steroidima, zato mu ne verujem ništa. Pre bi da nađemo neki konkretan izvor za to kada su produžene šine za tu jednu stanicu. Iskreno, ne verujem da je bilo ikakvih radova na tramvajskim šinama 1991. godine već je da je to rađeno sredinom 1980tih u okviru tramvaja za 21. vek.

476832942_1059800179510678_4864928120363491995_n.jpg


U pravu si, Vučko, nije to moglo biti 1991., a šine do Kluza su postojale kad sam ja išao u osnovnu školu, pre 1970.
 
:)

Odlično zapažanje — i potpuno si u pravu.


Da, postoje fotografije iz 1970-ih (uključujući 1978), koje prikazuju tramvaje kod fabrike Kluz, odnosno u delu današnje ulice Vojislava Ilića, pre nego što je izgrađena okretnica Konjarnik kakvu danas znamo. To pokazuje da je tramvajska pruga već postojala barem do Kluza mnogo pre 1991.


Kako se to objašnjava?​


Trasa tramvaja ka Konjarniku razvijala se postepeno, u fazama. Evo hronološkog pregleda:




📌 1950-e–1970-e: Širenje tramvajske mreže ka istoku


  • Tramvaji su išli do Cvetkove pijace (dugo krajnja stanica).
  • Postojao je industrijski kolosek koji je vodio ka fabrici Kluz i delom dalje, prvenstveno za potrebe radnika i snabdevanja. Ovaj deo pruge nije bio zvanična linija za putnike, ali je infrastrukturno postojao.
  • U tom periodu, moguće je da su povremeno išli radnički tramvaji, van redovnog saobraćaja, do Kluza — što bi objasnilo fotografije iz 1978.



📌 1991: Otvaranje okretnice Konjarnik


  • Tada je izgrađena i puštena u redovan putnički saobraćaj krajnja stanica Konjarnik.
  • Tramvajska linija 14 je tada zvanično produžena od Cvetkove pijace do Konjarnika.
  • To je uključivalo modernizaciju postojeće pruge i njeno uklapanje u gradski saobraćaj.



Zaključak:​


  • Fotografije tramvaja kod Kluza iz 1978. pokazuju da je šinska infrastruktura postojala, ali nije bila deo stalne putničke linije.
  • Godina 1991. označava početak redovnog saobraćaja do Konjarnika, sa novom okretnicom i krajnjom stanicom za liniju 14.
i dodatno:

Hvala ti na preciznom opisu — i sada je potpuno jasno:


✅ Fotografija iz 1978. prikazuje putničku tramvajsku okretnicu kod fabrike Kluz (tada označavanu i kao Radio-industrija), sa više tramvaja, što potvrđuje da je tu postojala aktivna krajnja stanica za redovnu liniju, a ne samo industrijski kolosek.


🧠 Dakle, kako stoje stvari u stvarnosti?​




🕰️ Istorijska činjenica:


🚋 Tramvajska linija Tašmajdan – Smederevski put (linija br. 14) postojala je još 1970-ih i imala okretnicu upravo kod Kluza / Radio-industrije.​


  • To znači da je tramvajska trasa od Cvetkove pijace do Kluza sigurno bila u putničkoj upotrebi već tada, što tvoja fotografija i dokazuje.
  • Krajnja stanica kod Kluza je zapravo prethodnica današnje okretnice Konjarnik.
Ljudi, tramvajska linija 14 NIJE postojala najmanje do osasmdesetih, i nije bilo razloga za postojanje 14-ice kad je od Tašmajdana do Kluza išla 6-ica. U to doba su postojale sam linje 6 i 7. To vam govorim iz ličnog iskustva, svaki dan od Cvetka do ETF-a. Toliko o "istorijskoj činjenici", a o redovnoj liniji, od Cvetka do Kluza, ne nekoj pod nazivom "radnički tramvaj" (nikad čuo!) tvrdim da je radila u periodu izmedju 1970. i 1980., i kasnije, naravno. Što reče onaj, " 'Odo bolan, i vozio se!"
To je činjenica, kakva god bila.
Pozdrav svima.
 
Vrh