Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Beograd
Na obnovljenom bulevaru ostale stare navike

Mimo jasno iscrtanih i semaforima obezbeđenih prelaza i zaštitnih ograda, sugrađani se, zarad uštede nekoliko metara ili sekundi, pri prelasku ulice radije uzdaju u brze noge nego u novoinstaliranu tehnologiju

Bulevar kralja Aleksandra je posle obnove postao najmodernija i jedna od najbržih ulica, ali napredna projektantska rešenja još nisu nadahnula sugrađane da ponašanje prilagode novom saobraćajnom „ramu”.
„Zebre” i prelazi obezbeđeni semaforima masovno se ignorišu u blizini gotovo svih tramvajskih stanica, gde god pešaci procene da će pretrčavanjem uštedeti koji metar ili sekund.
Reporteri „Politike” juče su za samo pet minuta posmatranja raskrsnice bulevara i Ulice Miloša Zečevića notirali čak 20 pešaka koji su bez ustezanja i oklevanja „forsirali” četiri kolovozne trake i dva tramvajska koloseka. Sve to na samo tridesetak metara od semaforizovanog pešačkog prelaza.
Ukidanje nekadašnjeg prelaza u blizini OŠ „Jelena Ćetković” i Šeste beogradske gimnazije, đacima sa torbama kao da nije palo previše teško jer bulevar mahom prelaze po očigledno dobro usvojenom geometrijskom pravilu po kom je prava linija između dve tačke – najkraća. Školarci ujedno najmanje prezaju i od preskakanja zaštitne ograde oko tramvajske stanice kako bi uhvatili dolazeće vozilo.
– Ko da ide do pešačkog prelaza? To je baš daleko... Ova ograda se lakše preskače nego ona žuto-crna – kratko zaključuje grupica gimnazijalaca koja se iskrcala iz „petice” i užurbano presekla put tramvaju koji je polazio sa stanice.
– Super je ova, kako je ono zovu, tramvajska baštica. Pretrčiš dve trake, pa odatle izviđaš za dalje. Nema više da te vozači uhvate u makaze nasred, pa ni tamo ni ovamo – zapisujemo pohvalu školaraca projektantima bulevara, na način kako su oni shvatili nove saobraćajne regule.
Slična slika i u gornjem delu ulice, gde je još iz „stare ere” čuvena bulevarska pista, odnosno deonica između raskrsnice sa Batutovom i semafora pred Cvetkovom pijacom, gde vozači razvijaju najveću brzinu. Za dugme koje menja svetlo na jedinom pešačkom semaforu na sredini deonice, malo ko se maši. Umesto u novoinstaliranu tehnologiju, većina se pre uzda u brze noge.
Disciplina „prelaženje mimo semafora” omiljena je i kod opštine Zvezdara i tržnog centra „Depo”. Poslovno-trgovački duh ovog dela Bulevara kralja Aleksandra pulsira i na njegovim kolovoznim trakama. Zadovoljne kupovinom po pristupačnim cenama, sugrađanke pretrčavaju ulicu, u nadi da će ih kese fluorescentnih boja učiniti na vreme vidljivim za vozače koji se na tom delu pešacima nisu nadali. Poslovni muškarci, japi-luka ili njegove manje ili više uspešne imitacije, prelaze kao da su vozila pod pratnjom. Umesto rotacionih svetala, za isticanje svoje važnosti koriste mobilne telefone uglavljene između ramena i uha. Razgovor je neodložan, baš tu, nasred brze saobraćajnice, kao da je došlo do velikog potresa na svetskim berzama...


----------------------------------

Bahato po behatonu

Iako je nedeljama pre početka „nove ere bulevara” pauk služba „Parking servisa” dežurala duž ulice, bahata navika neodgovornih vozača da ostavljaju vozila uz ivičnjak dok obave „neodložnu” kupovinu na trafici, nije u potpunosti iskorenjena. Osim više od 400 novih parking mesta, za ostavljanje vozila se još obilato koriste trotoari, prekriveni jednim slojem behatonskih ploča. Ta podloga pod teretom lako puca, a nastala šteta meri se od nekoliko hiljada do nekoliko desetina hiljada dinara.
Po otvaranju ulice najviše kazni za nepropisno parkiranje (gotovo 50 dnevno) napisano je oko pijace „Đeram” gde su i trgovci ostavljali kola sa robom. Poštovanje propisa ovih dana kontroliše patrola saobraćajne policije. „Đeram” je, istina, od tada znatno „doveden u red” ali su se neodgovorni vlasnici četvorotočkaša „preselili” u manje kontrolisani deo kod Liona i preko puta biblioteke „Branko Miljković”.
:notok: :notok: :notok:
 
Jutros u bulevaru za dobro jutro kompresori kod vuka razvaljuju trotoatr firma telefon kabl je zaboravila nesto da provuce katastroffffffffffffa :bash: :bash:
 
OTVORENE PONUDE ZA DRVORED NA BULEVARU
Platani stižu iz inostranstva

L. Gedošević | 16. 09. 2010. - 00:02h | Foto: J. Vučetić - FoNet | Komentara: 4
U narednih nekoliko dana biće poznato ko je pobednik tendera za nabavku 450 stabala platana koji će na jesen biti zasađeni na Bulevaru kralja Aleksandra. Gradu su dostavljene četiri ponude. Rok za njihovo dostavljanje istekao je juče u 11 sati, a zakasnelih ponuda nije bilo.


74570_bgd03-bulevar-foto-jelena-vucetic_f.jpg


Bulevar će krajem oktobra dobiti 415 novih platana
U Agenciji za javne nabavke kažu da su sve pristigle ponude ispunile ono što je bilo zahtevano, odnosno da od dokumentacije imaju sve ono što im treba.

- Posao koji sledi je da Komisija proveri da li je pristigla dokumentacija ispravna.
Prema tom pokazatelju, kao i prema ceni, biće određeno ko će dobiti posao. U naredna tri - četiri dana odgovorićemo svim ponuđačima - kažu u Agenciji za javne nabavke, istakavši da su svoje ponude dale četiri inostrane firme (tri iz Nemačke i jedna iz Belgije).

Planirano je da Grad nabavi ukupno 450 platana, od čega će 415 biti zasađeno u Bulevaru, dok će 35 biti rezerva za slučaj da se neki od njih ne primi.

Sklapanje ugovora sa najboljim ponuđačem i nabavka platana uslediće ubrzo po isteku žalbenog roka, jer je njihova sadnja planirana već za jesen.

Sa prezentacije u Skupštini grada: Jedno stablo teži tonu

- Taj posao će biti obavljen kada počne period mirovanja vegetacije, a prema našim procenama to je druga polovina oktobra i početak novembra. Posao neće biti lak jer je svako stablo pojedinačno u proseku teško po jednu tonu. Zato će za njihovu sadnju morati da budu angažovane i dizalice - kaže Radovan Draškić, direktor JKP „Gradsko Zelenilo”.

On kaže da je ovo preduzeće već napravilo organizaciju rada kada stignu platani.

- Radićemo u dve smene. Prema procenama trebaće nam od 25 do 30 dana da zasadimo svih 415 stabala - kaže Draškić.

Žitelji najduže ulice u prestonici će po završetku sadnje moći da uživaju u praktično već formiranom drvoredu. Naime, uslovi tendera su bili takvi da stabla imaju prečnik od 15 centimetara, obim oko 45 centimetara, visinu oko 10 metara, kao i da su u rasadniku presađivani najmanje šest puta (što bi značilo da je njihova prosečna starost oko 18 godina). Nove sadnice platana imaće i takozvanu „betonsku kragnu”, koja će omogućiti da koren ide isključivo u dubinu.

Novi drvored na Bulevaru kralja Aleksandra imaće ukupno 483 stabla (za 60 više od prethodnog).

Novac obezbeđen
U JKP „Zelenilo Beograd” kažu da su skoro svi donatori uplatili novac za kupovinu platana, odnosno po 1.000 evra po stablu.
- Koliko košta jedna sadnica znaćemo kada bude izabrana najbolja ponuda. Ukoliko, uključujući i transport, ona bude bila niža od ovog iznosa, konsultovaćemo donatore oko vraćanja novca. Ako iznos bude bio veći od 1.000 evra, „Zelenilo” će platiti razliku - kaže Draškić.
Rok za uplatu novca za platane je 20. septembar ali je, prema Draškićevim rečima, 99 odsto firmi taj posao već obavilo. Urađen je i prototip pločice sa porukama donatora koje će stajati na platanima, čiju će izradu finansirati „Zelenilo”. Za eventualne izmene i primedbe na njih takođe je rok 20. septembar.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/207406/Platani-stizu-iz-inostranstva
 
Kvalitet radova - ograda na tramvajskoj stanici kod Vuka ka Cvetku.

Nema matice
IMAG0065.jpg



Ima matice, a tek šrafa što ima, mašala, pa zato i nisu maticu mogli do kraja da zavrnu


IMAG0064.jpg


Na slici možete da primetite da su šrafovi do kolovoza skraćeni, a tamo gde putnici idu nisu, valjda su mislil ako se naslone na ogradu a matice nema neka drži makar šraf.
Ako se neko nabode, pa komu je kriv kad ne pazi

IMAG0063.jpg
 
Takodje primetno je da na gornjim delovima ograde gde je varen metal nije lepo ofarbano pa su neki delovi vec rdjavi.Trebalo bi napraviti reportazu 1 oktobra ili pre sadjenje drveca da vidimo kako se bori bulevar sa opterecenjem.A i garantija od 3 god je tu :dil:
 
Zaista,serijal LRT Fijasko,ulazi u novu sezonu... ;)
images

bottombusiness.blogspot.com. Lrt, Plebiscitom Rejected...
 
Ta ograda kod Vuka se opasno ljulja kad se naslonite na nju. Teski fuseraj.
 
Dakle oni Lrt lobisti ne znaju ni ogradu da naprave :kafa: :laugh:
 
Jel može neko ko se razume da napravi grupu na Facebook-u koja bi se bavila tematikom fušeraja u Bulevaru Revolucije? Stvarno je nestvarno strašno kolike su pare date (da podsetimo 1.7 milijardi dinara!!!) za ovo što više priliče nekom gradu trećeg sveta. Pa jedan jedini šaht nije mogao da se uradi da bude u ravni kolovoza. Ranije nisam obraćao pažnju na to, ali sada svaki put kada putujem u inostranstvo pogledam kako je tamo odrađeno, i nigde nisam video ovako nešto...
 
Bulevar je super kakva je Požeška ulica, :o zaista u Bulevaru su neke manje stvari bodu oči kao recim tramvajska baštica kojoj nedostaju žardinjere ili svetleći stubići..isto važi za trotoare ,ostalo je ok..a to za Fejsbuk Požeška je glavna..
 
pa nisu fiksirali stubice da bi lakse vadili kad djile objavi da tuda prolazi lrt 2012te... ;)
 
Ja sam planirao da fotografisem sve nepravilnosti koje uocim na Bulevaru, ali sam zeleo da prodje barem neki period, npr 1-3 meseca, pa onda fotoaparat i polako peske od Vuka do Cvetka. Dajte jos malo vremena pa cemo onda :>
 
Пролазио сам често Булеваром и док су трајали радови и сада када је пуштен у функцију. Могу да кажем да ваше мрсимуђење о фушерају уопште не стоји.

Ја знам да је пљување по свему што се ради у овој земљи и овом граду постао општи манир, али некако мислим да је Беобилд нешто више од депоније за испразне "критике". Чуј, молим те, ограда не може да издржи пењање маторог човека по њој. Па то јој, забога, није ни функција. Као кад бих рекао да стакло на станици не може да издржи бацање бетонског блока на њега.

Булевар је завршен у року, квалитет радова је по мени бар за четворку, саобраћај је убрзан, ваљда ћемо ускоро видети и 400 нових платана, цена није мењана у току градње и ред је да се бар мало порадујемо томе. Искрено, без обзира што сам приватно врло критична особа, критизерство попут овог у последњих десетак постова ме тера да глумим адвоката градске владе, иако сам први на овом сајту жестоко реаговао на најаву сече старих платана.
 
sizif":1okaf8gf je napisao(la):
Пролазио сам често Булеваром и док су трајали радови и сада када је пуштен у функцију. Могу да кажем да ваше мрсимуђење о фушерају уопште не стоји.

Ја знам да је пљување по свему што се ради у овој земљи и овом граду постао општи манир, али некако мислим да је Беобилд нешто више од депоније за испразне "критике". Чуј, молим те, ограда не може да издржи пењање маторог човека по њој. Па то јој, забога, није ни функција. Као кад бих рекао да стакло на станици не може да издржи бацање бетонског блока на њега.

Булевар је завршен у року, квалитет радова је по мени бар за четворку, саобраћај је убрзан, ваљда ћемо ускоро видети и 400 нових платана, цена није мењана у току градње и ред је да се бар мало порадујемо томе. Искрено, без обзира што сам приватно врло критична особа, критизерство попут овог у последњих десетак постова ме тера да глумим адвоката градске владе, иако сам први на овом сајту жестоко реаговао на најаву сече старих платана.
Mene npr. zanima da li gore potpisani ima auto, i da li isti vozi Bulevarom Revolucije. Ako ima, da li je primetio da je svaki šaht ispod nivoa kolovoza, i da se osećaju neravnine prilikom prelaska sa jedne asfaltirane deonice na drugu.

Meni je odgovor na ovo pitanje sasvim dovoljan.
 
Да, имам ауто и више пута сам прошао Булеваром након поновног пуштања у рад. Никакав фушерај нисам запазио. Али заиста. Проклизиш од Цветка до Вука за пар минута.
 
Jasno je da je poboljsanje vidno i da se i tramvajski i automobilski saobracaj brze odvija.Ali ima nedostataka koji se mogu ukloniti zato je moja ocena trenutna ocena radova u bulevaru 3+.Kad bi resili probleme bilo bi 4+.Najveci problem su sahtovi i ona neobicna taksi stanica koja nije obelezena ispod mesta gde je bio platan pa deru ljude(trebali su makar kokama da napisu TAXI ili postave zute kocke unakrsno kao na donjem delu bulevara gde je taxi stanica.

edit-na pamfletu su stajale po 3 nadstresnice na stanici,mogli bi da ih stave ako ne svugde makar na najprometnijim mestima u rekonstruisanom delu a to je vuk,djeram i jednoj gore(kod djerma ili batutove)

P.S.Ne trebamo se zadovoljavati neodradjenim stvarima,ja sam zadovoljan bulevarom ali trebamo malo pritegnuti nadlezne da bi ispalo kako treba kad oni nece da to isteraju do kraja...
 
sizif":3ha5b9p6 je napisao(la):
Могу да кажем да ваше мрсимуђење о фушерају уопште не стоји.
Da li zaista misliš da je ograda na slikama koje sam postavio dobro urađena?
Kako bi ti prokomentarisao činjenicu da matice nedostaju, da šrafovi nisu skraćeni i da se na delovima nekoliko ograda duž Bulevara vidi rđa

Ne znam šta ima loše u tome da se ukaže na neke propuste na dokumentovan i razložan nači.
NIsam rako da je sve loše, a i mislim da je korisno govoriti o takvim propustima
 
Ovo oko srafova je zaista lose, pogotovo sto neko moze da se povredi samo tako (a ako je u alkoholisanom stanju pogotovo :/ ). To je ono sto kod nas finese ne postoje, valjda zbog starog razmisljanja majstora da se oko detalja gubi dosta vremena, a ne mogu da se naplate jer ih vecina ne ceni i moze da pita - sta, to si radio 2 dana, ma 'de cu da ti to platim. Trenutno zivim blizu Bulevara i jako mi se svidja kako je uradjen, ali sto je cinjenica - cinjenica je - nedostaju detalji.

Drago mi je da je neko uocio ove greske koje mi dodje da i sam popravim, da uzmemo farbu u ruke i zamazhemo sto je ostalo + isecemo srafove - ako neko hoce - ja cu da finansiram koliko mogu materijal (ili mozda previse verujem da nema toliko fusha) :)

Secam se pre nekoliko godina kad sam bio u Svajcarskoj, fascinirala me je slika njihovih gradilista gde su skele bile ciste kao da ih je neko prefarbao pre 10 minuta, a sve oko gradilista cakum pakum. Pokusavam da ne izgubim veru da cemo jednog dana i mi dostici taj nivo, ali za sada ostaje da se ukazuje na ovakve propuste i pokusava da se srede.

S druge strane sve u vezi ponasanja ljudi je jasno - i ja sam presao na crveno kod Orla jednom, da ne ispadne da sam skroz fin, lol :D
Samo cu reci da me fleke od zvaka stvarno nerviraju, a pocele su da se pojavljuju i sire k'o boginje. Ciscenje istih kosta mnoooogo, a bilo koji zakon koji bi se uveo protiv pljuvanja zvaka na pod nikada ne bi bio sproveden..
 
Bulevar je iskreno na drugom mestu po kvalitetu radova, odmah iza Resavske, koja je po meni dobla 5, a Bulevar 4

Ali, ono sto jeste kriminal, jesu asfaltirane bastice. Asfaltirali su ih jer je njima trebao da se krece i minibus prevoz.Medjutim, stanice za minibus su na trotoarima, a stajalisne oznake su postavljene. Pre neko vece sam isao nocnim busom kroz Bulevar, i ni on nije isao basticama, vec koristio stanice minibusa. Znaci, LAGALI SU, i nismo dobili travicu, zbog njihove nebrige o ekologiji, i lenjosti Zelenila Beograd. :notok:
Zato smatram da Bulevar nije ni malo svetski, ili evropski uradjen, vec i dalje balkanski.
 
Za tu travicu mi nije zao, jer bi zavrsila kao i sve ostale zelene bastice - raskopano i blatnjavo.
 
A propo trave u tramvajskoj baštici -
iz čisto praktičnih razloga smatram da je trebalo asfaltirati kako bi hitne službe mogle da brže prolaze Bulevarom.
Jer, ipak, u Bulevaru ima samo dve kolovozne trake po smeru, i ostali vozači ne mogu da se dovoljno brzo (ako u određenoj situaciji uopšte i imaju uslova) sklone ispred Hitne ili vatrogasaca.
 
Vrh