Beograd
Na obnovljenom bulevaru ostale stare navike
Mimo jasno iscrtanih i semaforima obezbeđenih prelaza i zaštitnih ograda, sugrađani se, zarad uštede nekoliko metara ili sekundi, pri prelasku ulice radije uzdaju u brze noge nego u novoinstaliranu tehnologiju
Bulevar kralja Aleksandra je posle obnove postao najmodernija i jedna od najbržih ulica, ali napredna projektantska rešenja još nisu nadahnula sugrađane da ponašanje prilagode novom saobraćajnom „ramu”.
„Zebre” i prelazi obezbeđeni semaforima masovno se ignorišu u blizini gotovo svih tramvajskih stanica, gde god pešaci procene da će pretrčavanjem uštedeti koji metar ili sekund.
Reporteri „Politike” juče su za samo pet minuta posmatranja raskrsnice bulevara i Ulice Miloša Zečevića notirali čak 20 pešaka koji su bez ustezanja i oklevanja „forsirali” četiri kolovozne trake i dva tramvajska koloseka. Sve to na samo tridesetak metara od semaforizovanog pešačkog prelaza.
Ukidanje nekadašnjeg prelaza u blizini OŠ „Jelena Ćetković” i Šeste beogradske gimnazije, đacima sa torbama kao da nije palo previše teško jer bulevar mahom prelaze po očigledno dobro usvojenom geometrijskom pravilu po kom je prava linija između dve tačke – najkraća. Školarci ujedno najmanje prezaju i od preskakanja zaštitne ograde oko tramvajske stanice kako bi uhvatili dolazeće vozilo.
– Ko da ide do pešačkog prelaza? To je baš daleko... Ova ograda se lakše preskače nego ona žuto-crna – kratko zaključuje grupica gimnazijalaca koja se iskrcala iz „petice” i užurbano presekla put tramvaju koji je polazio sa stanice.
– Super je ova, kako je ono zovu, tramvajska baštica. Pretrčiš dve trake, pa odatle izviđaš za dalje. Nema više da te vozači uhvate u makaze nasred, pa ni tamo ni ovamo – zapisujemo pohvalu školaraca projektantima bulevara, na način kako su oni shvatili nove saobraćajne regule.
Slična slika i u gornjem delu ulice, gde je još iz „stare ere” čuvena bulevarska pista, odnosno deonica između raskrsnice sa Batutovom i semafora pred Cvetkovom pijacom, gde vozači razvijaju najveću brzinu. Za dugme koje menja svetlo na jedinom pešačkom semaforu na sredini deonice, malo ko se maši. Umesto u novoinstaliranu tehnologiju, većina se pre uzda u brze noge.
Disciplina „prelaženje mimo semafora” omiljena je i kod opštine Zvezdara i tržnog centra „Depo”. Poslovno-trgovački duh ovog dela Bulevara kralja Aleksandra pulsira i na njegovim kolovoznim trakama. Zadovoljne kupovinom po pristupačnim cenama, sugrađanke pretrčavaju ulicu, u nadi da će ih kese fluorescentnih boja učiniti na vreme vidljivim za vozače koji se na tom delu pešacima nisu nadali. Poslovni muškarci, japi-luka ili njegove manje ili više uspešne imitacije, prelaze kao da su vozila pod pratnjom. Umesto rotacionih svetala, za isticanje svoje važnosti koriste mobilne telefone uglavljene između ramena i uha. Razgovor je neodložan, baš tu, nasred brze saobraćajnice, kao da je došlo do velikog potresa na svetskim berzama...
----------------------------------
Bahato po behatonu
Iako je nedeljama pre početka „nove ere bulevara” pauk služba „Parking servisa” dežurala duž ulice, bahata navika neodgovornih vozača da ostavljaju vozila uz ivičnjak dok obave „neodložnu” kupovinu na trafici, nije u potpunosti iskorenjena. Osim više od 400 novih parking mesta, za ostavljanje vozila se još obilato koriste trotoari, prekriveni jednim slojem behatonskih ploča. Ta podloga pod teretom lako puca, a nastala šteta meri se od nekoliko hiljada do nekoliko desetina hiljada dinara.
Po otvaranju ulice najviše kazni za nepropisno parkiranje (gotovo 50 dnevno) napisano je oko pijace „Đeram” gde su i trgovci ostavljali kola sa robom. Poštovanje propisa ovih dana kontroliše patrola saobraćajne policije. „Đeram” je, istina, od tada znatno „doveden u red” ali su se neodgovorni vlasnici četvorotočkaša „preselili” u manje kontrolisani deo kod Liona i preko puta biblioteke „Branko Miljković”.
:notok: :notok: :notok:
Na obnovljenom bulevaru ostale stare navike
Mimo jasno iscrtanih i semaforima obezbeđenih prelaza i zaštitnih ograda, sugrađani se, zarad uštede nekoliko metara ili sekundi, pri prelasku ulice radije uzdaju u brze noge nego u novoinstaliranu tehnologiju
Bulevar kralja Aleksandra je posle obnove postao najmodernija i jedna od najbržih ulica, ali napredna projektantska rešenja još nisu nadahnula sugrađane da ponašanje prilagode novom saobraćajnom „ramu”.
„Zebre” i prelazi obezbeđeni semaforima masovno se ignorišu u blizini gotovo svih tramvajskih stanica, gde god pešaci procene da će pretrčavanjem uštedeti koji metar ili sekund.
Reporteri „Politike” juče su za samo pet minuta posmatranja raskrsnice bulevara i Ulice Miloša Zečevića notirali čak 20 pešaka koji su bez ustezanja i oklevanja „forsirali” četiri kolovozne trake i dva tramvajska koloseka. Sve to na samo tridesetak metara od semaforizovanog pešačkog prelaza.
Ukidanje nekadašnjeg prelaza u blizini OŠ „Jelena Ćetković” i Šeste beogradske gimnazije, đacima sa torbama kao da nije palo previše teško jer bulevar mahom prelaze po očigledno dobro usvojenom geometrijskom pravilu po kom je prava linija između dve tačke – najkraća. Školarci ujedno najmanje prezaju i od preskakanja zaštitne ograde oko tramvajske stanice kako bi uhvatili dolazeće vozilo.
– Ko da ide do pešačkog prelaza? To je baš daleko... Ova ograda se lakše preskače nego ona žuto-crna – kratko zaključuje grupica gimnazijalaca koja se iskrcala iz „petice” i užurbano presekla put tramvaju koji je polazio sa stanice.
– Super je ova, kako je ono zovu, tramvajska baštica. Pretrčiš dve trake, pa odatle izviđaš za dalje. Nema više da te vozači uhvate u makaze nasred, pa ni tamo ni ovamo – zapisujemo pohvalu školaraca projektantima bulevara, na način kako su oni shvatili nove saobraćajne regule.
Slična slika i u gornjem delu ulice, gde je još iz „stare ere” čuvena bulevarska pista, odnosno deonica između raskrsnice sa Batutovom i semafora pred Cvetkovom pijacom, gde vozači razvijaju najveću brzinu. Za dugme koje menja svetlo na jedinom pešačkom semaforu na sredini deonice, malo ko se maši. Umesto u novoinstaliranu tehnologiju, većina se pre uzda u brze noge.
Disciplina „prelaženje mimo semafora” omiljena je i kod opštine Zvezdara i tržnog centra „Depo”. Poslovno-trgovački duh ovog dela Bulevara kralja Aleksandra pulsira i na njegovim kolovoznim trakama. Zadovoljne kupovinom po pristupačnim cenama, sugrađanke pretrčavaju ulicu, u nadi da će ih kese fluorescentnih boja učiniti na vreme vidljivim za vozače koji se na tom delu pešacima nisu nadali. Poslovni muškarci, japi-luka ili njegove manje ili više uspešne imitacije, prelaze kao da su vozila pod pratnjom. Umesto rotacionih svetala, za isticanje svoje važnosti koriste mobilne telefone uglavljene između ramena i uha. Razgovor je neodložan, baš tu, nasred brze saobraćajnice, kao da je došlo do velikog potresa na svetskim berzama...
----------------------------------
Bahato po behatonu
Iako je nedeljama pre početka „nove ere bulevara” pauk služba „Parking servisa” dežurala duž ulice, bahata navika neodgovornih vozača da ostavljaju vozila uz ivičnjak dok obave „neodložnu” kupovinu na trafici, nije u potpunosti iskorenjena. Osim više od 400 novih parking mesta, za ostavljanje vozila se još obilato koriste trotoari, prekriveni jednim slojem behatonskih ploča. Ta podloga pod teretom lako puca, a nastala šteta meri se od nekoliko hiljada do nekoliko desetina hiljada dinara.
Po otvaranju ulice najviše kazni za nepropisno parkiranje (gotovo 50 dnevno) napisano je oko pijace „Đeram” gde su i trgovci ostavljali kola sa robom. Poštovanje propisa ovih dana kontroliše patrola saobraćajne policije. „Đeram” je, istina, od tada znatno „doveden u red” ali su se neodgovorni vlasnici četvorotočkaša „preselili” u manje kontrolisani deo kod Liona i preko puta biblioteke „Branko Miljković”.
:notok: :notok: :notok: