Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

@Нико Vidi ja sam rodjen i zivim u MMLu, u legalnoj kuci, gradena 60tih, u BKA, preko puta pijace. Ja sanjam 50god o tramvaju...
И ја исто тако, овде су ми предци вековима, волим овај крај, а за колапс инфраструктуре је одговорна држава и локална самоуправа и нико други!
 
Hehe, "videće se da li ima mesta za još jednu traku", kao nisu imali 50 godina to sa analiziraju.

P.S. naravno da nema mesta. I naravno da veliki umovi nisu smislili da izbace krštenju ulicu od Tri tiganja do Mirijeva.
Da, prosto je neverovatno da nikad nije ozbiljno razmatrano prosecanje jedne solidne (2+2 recimo) saobraćajnice kroz livade od Mirjeva do, recimo, odvajanja za Deponiju.
Samo prihodi od građevinskog zemljišta, za placeve uz taj put, bi investiciju isplatili začas.
 
Гледам како се људи боре у другим деловима града, тренутно за насип на НБГ и јасно ми је зашто се на горњем делу Булевара и у наставку на Смедеревском путу ништа не ради! Једноставно људи овде ћуте и трпе већ деценијама и гледано из угла оних који одлучују, не треба им ништа ни урадити.
Тако после свих прича крајем прошле и почетком ове године, до даљњег нема помака. Од Цветка се не ради иако би могло, од Устаничке се не ради јер се сада изнова ради план а од Партизанске улице према Винчи ће се можда радити од јуна али само реконструкција упостојећем профилу са две траке (иако план предвиђа четири). Ко тражи и бори се - даћему се а ко ћутии трпи - одузиће му се и ово мало што има.
 
Без увреде, али мислим да амбијент мало утиче на менталитет становништва. Неко се навикне на уске сокаке, скретања, уџерице, стоваришта сервисе и печењаре дуж улице и то му ок, а неко се навикне на широке саобраћајнице и зеленило.
 
Без увреде, али мислим да амбијент мало утиче на менталитет становништва. Неко се навикне на уске сокаке, скретања, уџерице, стоваришта сервисе и печењаре дуж улице и то му ок, а неко се навикне на широке саобраћајнице и зеленило.
Не љутим се, истина је болна али може да буде отрежњујућа ако се каже разумним људима!
 
Ja to vidim malo drukčije. U tim delovima grada, imamo dosta kuća i kućeraka koji su se proširivali do postojećih linija kolovoza, čak i tamo gde je odavno predviđeno za širenje. Dobrim delom takva proširenja su nelegalna i kada god se spomene da treba da se odreknu tih proširenja kuća radi kolovoza normalne širine, odjednom postanu zadovoljni trenutnim stanjem. A državi još bolje, jer em ne moraju da šire kolovoz, em su kupili mir građana pred izbore.

Sa druge strane imamo kolovoz koji je moguće da se proširi, vrlo jednostavno, bez neke prevelike potrebe za eksproprijacijom, pa se ni to ne čini. A to je opet usko povezano sa boljom opsluženošću gradskim prevozom. Lokalna vlast u Grockoj piše dopise SJP da se unapredi gradski prevoz, i na tome se završi čitava priča. Građani, iako nisu zadovoljni, iako se svakodnevno žale, ništa konkretno nisu uradili da se situacija promeni na bolje. Dobili su linije 309L i 313, ali konkretno na poboljšanju same linije 313 ništa nije urađeno. A ni kada su bili radovi na okretnici u Ustaničkoj, pa su linije bile preusmerene (produžene) do Cvetka / Konjarnika, nije se uradilo ništa na tome da se neka od linija ostavi da se okreće na Cvetku, odnosno produži do Šumica (imajući u vidu da se rešenje sa Konjarnikom nije najbolje pokazalo u praksi).

Pre par godina je bila priča o liniji 300 na relaciji Miljakovac - Kružni put Rakovički - Leštane - Vinča, i na tom predizbornom obećanju se sve završilo. Pritisak građana je izostao da se priča oko realizacije iste ubrza. Evo sada su opet radovi na Smederevcu, koji su samo prvi deo radova koji čekaju građane Grocke. Sada je prilika da se traži da se linija 313 pojača i da se produži njen rad, kao i da se zatraži preusmerenje makar jedne linije koju ne opslužuje Lasta, da ide autoputem od Leštana, bilo do Šumica, bilo do neke od okretnica u centru koje se u blizini autoputa. Vidi se zadovoljstvo građana preusmerenjem na autoput, a da li će se sve završiti na trenutnom zadovoljstvu i nastavljanju kritikovanja vlasti, kako lokalne, tako i gradske po društvenim mrežama i forumima, gde za sebe govore da su građani trećeg i četvrtog reda u očima vlasti, ostaje da se vidi.

E da, ne treba ni zaboraviti da je bilo predloga i za bolju povezanost sa pogonom Kosmaj i linijom 70, pa ni od ne bi ništa više do više varijanti predloga.

Isto ovo se može primeniti i na probleme sa vodom, pogotovo u letnjem periodu. A i na druge stvari koje su krupnije, poput neiskorišćenosti postojeće železničke pruge.

Suma sumarum, kada se dođe do toga da treba nešto konkretno da se uradi, onda je ipak super biti građanin četvrtog reda i ne činiti ništa. Jer zašto bi se cimao ti kao građanin, kada je mnogo jednostavnije reći da postoje ljudi koji su plaćeni da vide probleme, i njihova je dužnost da znaju za svaku vađu sitnicu koja vas tišti, bez da vi morate da im ukazujete na to. Karikirano, očekuje se da onaj tamo koji je plaćen ima uvid u to kojom farbom ste pre dvadesetak godina farbali zidove u kući / stanu i po mogućstvu koliko vas je to koštalo i način plaćanja te farbe prilikom kupovine, te da on sada treba da dođe i da vam ponovo prefarba zidove.

P. S.
Stanovnici Vinogradske su se izborili da im se nakog završenih radova na rekonstrukciji saobraćajnica kojima linije poteza 600 idu do Surčina, jedna linija ostavi trajno kroz njihovu ulicu, iako nije ništa bolja situacija nego li u nekim delovima Grocke.​
 
Ja to vidim malo drukčije. U tim delovima grada, imamo dosta kuća i kućeraka koji su se proširivali do postojećih linija kolovoza, čak i tamo gde je odavno predviđeno za širenje. Dobrim delom takva proširenja su nelegalna i kada god se spomene da treba da se odreknu tih proširenja kuća radi kolovoza normalne širine, odjednom postanu zadovoljni trenutnim stanjem. A državi još bolje, jer em ne moraju da šire kolovoz, em su kupili mir građana pred izbore.

Sa druge strane imamo kolovoz koji je moguće da se proširi, vrlo jednostavno, bez neke prevelike potrebe za eksproprijacijom, pa se ni to ne čini. A to je opet usko povezano sa boljom opsluženošću gradskim prevozom. Lokalna vlast u Grockoj piše dopise SJP da se unapredi gradski prevoz, i na tome se završi čitava priča. Građani, iako nisu zadovoljni, iako se svakodnevno žale, ništa konkretno nisu uradili da se situacija promeni na bolje. Dobili su linije 309L i 313, ali konkretno na poboljšanju same linije 313 ništa nije urađeno. A ni kada su bili radovi na okretnici u Ustaničkoj, pa su linije bile preusmerene (produžene) do Cvetka / Konjarnika, nije se uradilo ništa na tome da se neka od linija ostavi da se okreće na Cvetku, odnosno produži do Šumica (imajući u vidu da se rešenje sa Konjarnikom nije najbolje pokazalo u praksi).

Pre par godina je bila priča o liniji 300 na relaciji Miljakovac - Kružni put Rakovički - Leštane - Vinča, i na tom predizbornom obećanju se sve završilo. Pritisak građana je izostao da se priča oko realizacije iste ubrza. Evo sada su opet radovi na Smederevcu, koji su samo prvi deo radova koji čekaju građane Grocke. Sada je prilika da se traži da se linija 313 pojača i da se produži njen rad, kao i da se zatraži preusmerenje makar jedne linije koju ne opslužuje Lasta, da ide autoputem od Leštana, bilo do Šumica, bilo do neke od okretnica u centru koje se u blizini autoputa. Vidi se zadovoljstvo građana preusmerenjem na autoput, a da li će se sve završiti na trenutnom zadovoljstvu i nastavljanju kritikovanja vlasti, kako lokalne, tako i gradske po društvenim mrežama i forumima, gde za sebe govore da su građani trećeg i četvrtog reda u očima vlasti, ostaje da se vidi.

E da, ne treba ni zaboraviti da je bilo predloga i za bolju povezanost sa pogonom Kosmaj i linijom 70, pa ni od ne bi ništa više do više varijanti predloga.

Isto ovo se može primeniti i na probleme sa vodom, pogotovo u letnjem periodu. A i na druge stvari koje su krupnije, poput neiskorišćenosti postojeće železničke pruge.

Suma sumarum, kada se dođe do toga da treba nešto konkretno da se uradi, onda je ipak super biti građanin četvrtog reda i ne činiti ništa. Jer zašto bi se cimao ti kao građanin, kada je mnogo jednostavnije reći da postoje ljudi koji su plaćeni da vide probleme, i njihova je dužnost da znaju za svaku vađu sitnicu koja vas tišti, bez da vi morate da im ukazujete na to. Karikirano, očekuje se da onaj tamo koji je plaćen ima uvid u to kojom farbom ste pre dvadesetak godina farbali zidove u kući / stanu i po mogućstvu koliko vas je to koštalo i način plaćanja te farbe prilikom kupovine, te da on sada treba da dođe i da vam ponovo prefarba zidove.

P. S.
Stanovnici Vinogradske su se izborili da im se nakog završenih radova na rekonstrukciji saobraćajnica kojima linije poteza 600 idu do Surčina, jedna linija ostavi trajno kroz njihovu ulicu, iako nije ništa bolja situacija nego li u nekim delovima Grocke.​
За већину ствари сте у праву осим за рушење кућа (надстреха, локала, проширења) ради проширивања саобраћајница. У горњем делу БКА има максимум 20ак здравих кућа за рушење, укупно можда 40ак објеката. Па таман и да се сви ти људи буне, шта је то наспрам 50-60.000 људи који ту пролазе свако дан. Ствар је у томе да су ти послови скупи, да су експропријације компликоване и да град и општине немају довољно људских, стручних капацитета да то обаве. И када још додамо пасивне грађане, ту смо где смо. Ево када би се Калуђерица, М. М. Луг организовали и блокирали Булевар или депонију једно дан-два, видели би да ли би се радови убрзали и да ли би била само реконструкција или проширење Смедеревског пута и да ли би почела убрзана експропријација у БКА од Цветка до Устаничке.
 
Ako se ne buniš dobro ti je. Evo inače predsednik opštine Zvezdara upravo nadgleda čišćenje parka u Bregalničkoj koji do sada nije mogao da se očisti ali eto, sada može jer smo se pobunili. Da smo blokirali Bulevar brže bolje bi dotrčali da gase vatru. Inače za Savski nasip je jutros gradski arhitekta Marko Stojčić rekao da razmatraju alternativno rešenje, a pre toga su ga prekjuče izviždali građani kada je izašao na teren da ih obmanjuje.
 
@Нико
Kada sam spominjao proširenje, nisam mislio samo na Bulevar i deo Smederevca, nego i na neke lokalne unutarnaseljske saobraćajnice. Inače, slažem se sa svime napisanim.
 
@Нико posto smo u istom kraju, zamisli da se siri put pored obdanista do autoputa ili preko bosanske. Sama ulica do dole je 2m. Ali kao sto si rekao, ljudi ne shvataju koliko je bitno za dobrobit vecine ljudi da se prosire, ne samo BKA sa tramvajem nego i spojevi sa autoputem.
 
Мислим да је боље ићи на его.

"Е друже живиш у свињцу хахаххахаха јбт" док им се не смучи и сви не продају
 
@Нико Vidi ja sam rodjen i zivim u MMLu, u legalnoj kuci, gradena 60tih, u BKA, preko puta pijace. Ja sanjam 50god o tramvaju...
Ako ti je kuća legalna, i u pojasu eksproprijacije za ozbiljan bulevar (regulacija 30 metara), verovatno bi trebao da sanjaš o nekoj drugoj kući. Eksproprijacija i veliki projekat jeste nešto što ljudima na pojasu eksproprijacije donosi promenu sudbine i načina života, ali bez toga nema zdravog razvoja. Obeštećenje tu može biti samo materijalno. Naravno da onima koji su mnogo više mislili o planskom urbanizmu (Belorusija, Holandija...) nije potrebno tako mnogo eksproprijacija u već izgrađenim zonama.
 
Гледам како се људи боре у другим деловима града, тренутно за насип на НБГ и јасно ми је зашто се на горњем делу Булевара и у наставку на Смедеревском путу ништа не ради! Једноставно људи овде ћуте и трпе већ деценијама и гледано из угла оних који одлучују, не треба им ништа ни урадити.
Тако после свих прича крајем прошле и почетком ове године, до даљњег нема помака. Од Цветка се не ради иако би могло, од Устаничке се не ради јер се сада изнова ради план а од Партизанске улице према Винчи ће се можда радити од јуна али само реконструкција упостојећем профилу са две траке (иако план предвиђа четири). Ко тражи и бори се - даћему се а ко ћутии трпи - одузиће му се и ово мало што има.
Dovoljna bi bila 24 sata blokade skretanja za Deponiju.
Moralo bi, verovatno, da se ponovi posle nekoliko meseci (zaboravi se obećano) i vaš problem bi počeo da se rešava.
 
Rekonstrukcija počela

20230330_182626.jpg
20230330_182650.jpg
20230330_182601.jpg
 
Bio je gradski menadžer Čučković u MZ Zeleno brdo pre 10tak dana da objasni kako će građani dobiti gasifikaciju umesto da ih priključe na toplovod koji ide kroz Bulevar i Smederevski put.
Takođe ni reči o tramvaju i proširenju Bulevara iza Ustaničke. Za to vreme svi ostali sede na rukama. Opet me teraju da uđem u borbu za proširenje Bulevara i vraćanje tramvaja u plan.
 
Takođe ni reči o tramvaju i proširenju Bulevara iza Ustaničke. Za to vreme svi ostali sede na rukama. Opet me teraju da uđem u borbu za proširenje Bulevara i vraćanje tramvaja u plan.
Vraćanje tramvaja u plan na teritoriji celog Beograda, jer je gradonačelnik danas na sednici skupštine grada indirektno rekao da odustaju od tramvaja, izjavivši da je prihvatio predlog Dobrice o đutim trakama i da će da velika razdelna ostrva na Novom Beogradu da iskoristi da proširi za po jednu traku kolovoz i tako omogući žute trake, jer ista zvrje prazna i neiskorišćena (ovo poslednje je parafrazirano).​
 
Па нпр. на разделним острвима у Булевару Зорана Ђинђића и Булевару Милутина Миланковића има места и за по две нове траке и трамвајску баштицу. Ширење Јурија Гагарина за по једну траку свакако није лоша идеја, а Булевар Михајла Пупина и Милентија Поповића већ имају жуте траке. У Омладинских бригада и Булевару Николе Тесле свакако нема места ни за нове траке, ни за трамвај.
 
Оно што ме нервира јесте што нико из редова опозиције није критиковао власт због неспособности да прошире улице са инфраструктуром из 19. века (Тошин бунар, Вртларска, Првомајска, Александра Дубчека, Макензијева, Драгослава Срејовића...).
 
Vrh