Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Stanje danas u garaži u 18.09.

IMG_20230131_181051253.jpg
 
Ja imam malo radikalnu ideju za tramvaje na ovom potezu - podzemna deonica od Ustaničke i izvirivanje nazad na površinu posle Cvetka. Pri tome okretnica, koja je ionako privremena, bi trebalo da se potpuno ukloni, uključujući i udžerice oko nje. Zatim, treba zameniti okretnice autobusa sa okretnicom tramvaja - tramvaji dole, autobusi gore. Primer toga, što mi je bilo inspiracije, je okretnica tramvaja (i saobraćajni čvor) Schottentor u Beču:
1200px-Wien_01_Schottentor_b.jpg

12764664_L.jpg

Linie42TypeA-UlfSchottentorJonasReinl24-08-201-1024x683.jpg



Slike nisu najnovije, ali je stanje otprilike isto i danas. Ovako nešto za okretnicu, tramvaji "ispod zemlje", gde su trenutno autobusi uz mogućnost proširenja zbog rušenja udžerica, a autobusi na gornjem nivou, u nivou sa BKA.
Tunel kao tunel, ništa posebno, zadržavanje postojećih stajališta. Autobusi, odnosno potez 300 i 50, ulaz sada imaju iz BKA, što je dalje moguće od raskrsnice BKA sa Ustaničkom, uz obaveznu semaforizaciju i poseban režim za skretanje/ulaz autobusa u okretnicu.

Prednosti:
  • uklanjanje tramvaja sa površine, mogućnost širenja ovog dela BKA na više traka za vozila na površini, uključujući biciklističku stazu, širi trotoar i parking mesta.
  • Ukidanje ukrštanja tramvaja sa drugim saobraćajem u potpunosti.
  • Ukidanje skretanja autobusa levo pa desno (ka okretnici), a još značajnije na trenutnom izlazu gde se stvara ogromna gužva
  • Konačno sređivanje rugla od okretnice, a autobusi imaju samo jedno ukrštanje sa drugim saobraćajem, koje se reguliše posebnim semaforom (na ulazu u okretnicu)
Mane:
  • Novac
  • Bespotrebno? (Ali verujem da je otporno u budućnosti)
  • Ubrzanje tramvajskog saobraćaja
  • (Ne)postojanje struke?
  • Okretanje od trenutnog (našeg) plana uređenja ovog dela BKA
Ako nekome nije jasno šta sam uopšte zamislio, probaću da nacrtam, mada nemam čime osim direktno na telefonu. Ali vrlo rado, ako se nekome svidi ideja.
Идеја је добра али мени се чини на први поглед да тамо нема места за нешто овако, то као прво. А као друго зар мислиш да су наши гдаску урбанисти способни да изведу овако нешто. А треће и најважније, мислим да колико би све ово коштало, много је једноставније одвести трамвај до ММЛ-а и горе код пумпе направити нормалну окретницу за аутобусе са линија 300...
 
Ja imam malo radikalnu ideju za tramvaje na ovom potezu - podzemna deonica od Ustaničke i izvirivanje nazad na površinu posle Cvetka.

Imao sam ja slicnu ideju:

A tunel od Cvetka do Ustanicke?
Tramvaj, 309 i tranzit pod zemlju, lokalni saobracaj na povrsini.
Bilo bi mesta i za trotoare, bez mnogo rusenja.

Ali odmah mi je objasnjeno da sam u zabludi:

A šta kad (za 30 do 150 godina) se bude metro proturao tuda (rekli su da ce da bude metro, ne bi nas, valjda, lagali)?
 
@Debeli @Igor
Ja nisam uopšte napisao to što mi stavljaš u usta. Ako već hoćeš nešto da pokažeš (dokažeš), onda citiraj onako kako je napisano. I uzgred, umesto što trošiš vreme na izvrtanje onoga što sam napisao, biolje se potrudi da razumeš napisano, a više nego jasno je da nisi razumeo šta sam hteo da kažem. Evo i kako glasi post u originalu:

Bez zelje da obeshrabrim i sirim defetizam (iskreno), ali da li je ikada ijedna peticija promenila nesto, a da vlasti nije odgovaralo?
Svi vi koji ne bi ste da širite defetizam, nemojte ni da ga širite. Ne vidim poentu pisanja da se u državi ništa ne menja i da zato ne treba ništa da se preduzima ili da se pokreću peticije, da se žali na neke planove, da se prijavljuju problemi koji se primete po gradu...

A tunel od Cvetka do Ustanicke?
Tramvaj, 309 i tranzit pod zemlju, lokalni saobracaj na povrsini.
Bilo bi mesta i za trotoare, bez mnogo rusenja.
A šta kad se bude metro proturao tuda?
 
Imao sam ja slicnu ideju:



Ali odmah mi je objasnjeno da sam u zabludi:
Izvini, nekada ne ulazim duže na forum pa kada se vratim, ne pročitam baš sve poruke, tako da nisam video ovo tvoje.

Inače, (da uključim i @solecar ), metro se može praviti na bilo kojoj dubini, pa i ispod tramvajskog tunela ili čega god - ako geologija to dozvoljava. I to je standardno, metro stanice i tuneli, jedno ispod drugog za različite linije.
 
Da li je tako nešto izvodljivo u slučaju Bulevara? Ili bi morao da se gradi jedan tunel koji bi se kasnije mogao lako konvertovao u železnički (metro)?
 
Pa zavisi od metode, odnosno dubine na kojoj se kopa tunel. Za TBM je potrebno da ima jedan veliki šaht (veliku rupu) gde se može ubaciti i sastaviti i odatle da rovi kuda treba. Mislim, na kraju sve zavisi od inženjera i fizičkih mogućnosti. Već sam postavljao slike u temi za metro od metro gradilišta kod mene u Beču - stanice se rade površinskim iskopom, tuneli započinju sa novom austrijskom metodom, a uskoro dolazi krtica. I sve to se radi pored, iznad i ispod postojećih tramvajskih stanica i tunela (plus magistralni prsten, plus železnička stanica iznad zemlje). Dakle, dobra priprema, dobro planiranje, dobro istraživanje - i sve je moguće, naravno uz finansije.

Ako budem imao vremena kasnije, mogu postaviti slike kada je pravljen taj tramvajski tunel.
 
Nisam mislio na metod kojim bi se gradilo, nego u odnosu na sastav zemljišta, na koji si se osvrnuo. Dakle, da li sastav zemljišta dozvoljava (omogućuje) iszgradnje dva tunela, jedan ispod drugog, na delu Bulevara od Cvetka do Ustaničke?​
 
Pa to naravno ne znam, zato sam rekao "ako dozvoljava geologija". Mislim, ideja je čisto onako fantazija, da ne bude da je jedino i isključivo rešenje proširenje BKA, nego da postoje alternative - a svako rešenje ima svoje mane i prednosti i treba uporediti i izabrati najbolje - pa čak i bez obzira na cenu, ako će to značiti da se na daleko duži period (vek) rešava saobraćajni problem.
 
Ako bi ovi sa kupljenim diplomama radili tunel ispod Bulevara, zgrada bi mi se 💯 srušila. Pre par godina čitah to se desilo pri gradnji Konstantinopoljskog metroa
 
Постоји ли негде конкретно план ширења Булевара, па макар и старији? Пре неки дан сам пролазио њиме и у неким деловима буквално не знам ни како би се то извело
 
Постоји ли негде конкретно план ширења Булевара, па макар и старији? Пре неки дан сам пролазио њиме и у неким деловима буквално не знам ни како би се то извело
Претпостављам да си мислио на ово, али то је само један део, од Цветка до Мите Ружића.

03-PLANIRANA_NAMENA.jpg
 
Постоји ли негде конкретно план ширења Булевара, па макар и старији? Пре неки дан сам пролазио њиме и у неким деловима буквално не знам ни како би се то извело

Svuda se rusi leva strana (kad se gleda od grada ka ustanickoj). Nema puno problema osim jedne novije stambene zgrade koja je bespravno podignuta malo pre Radio industrije. Investitor je bila cuvena M enterijer gradnja, dok jos nisu poceli da zidaju kondominijume, zgade fakulteta, drzavne ustanove itd :)
 
Svuda se rusi leva strana (kad se gleda od grada ka ustanickoj). Nema puno problema osim jedne novije stambene zgrade koja je bespravno podignuta malo pre Radio industrije. Investitor je bila cuvena M enterijer gradnja, dok jos nisu poceli da zidaju kondominijume, zgade fakulteta, drzavne ustanove itd :)
Jeste ta zgrada na pogresnom mestu ako mislis na onu narandzasto belu. Ako mene pitas bez imalo blama bih je srusio da sam neka drzava,
 
Vrh