Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Кад се све иде "јаооо нек они то изграде па ћемо ми после откупити вишак земље" (најужаснијим старачким гласом). Да се људи испод 30 година питају и воде ишта 90% проблема би већ било решено.
 
Да се људи испод 30 година питају и воде ишта 90% проблема би већ било решено.
Jasta

Generacija koja obecava.
 
Jasta

Generacija koja obecava.
80% било које популације се једва може сматрати својевољном или духопоседујућом.
 
Као неко ко је везан за горњи део Булевара у ММЛ од рођења, могу да ти кажем да мислим није тако лоша идеја да се за почетак ураде 4 траке, уз минимално рушење. Са тим да се не помера грађевинска линија и тако остави простор за трамвај у будућности. Оно што би требало урадити јесте промена параметара за формирање грађ. парцеле. Сада је услов 30м лица и 15 ари површина, што је јако тешко оставриво. Урадити 4 траке и смањити услове за формирање грађ парцеле и за пар година ће много зграда нићи на грађевинској линији која омогућава ново проширење.
Зато ме интересује шта ће усвојити средином фебруара у скупштини града. Мислим ПДР не могу тек тако да промене без јавне расправе.
Што се тиче твог предлога да трамвај иде само по једној шини, као воз, са проширењима, извини али то је потпуно неизводљиво. То једноставно не постоји нигде у свету. На потесу од 2,5 км може да буде само или трамвај или без њега, ништа друго.
Pozdrav, mislio sam jedan par šina ( tako i napisah ), ne na šinu jednu. I da, to ima u Budimpešti.
p.s. Vidiš, ja bih voleo mene da ruše, jer mi nedaju ništa da radim na kući zadnjih 40 godina...
 
Poslednja izmena od urednika:
Neko je postavio na drugoj temi mapu Beograda iz 1930tih godina. Ono što je i tada bilo jasno a i dan danas je da je pravac Bulevar-Smederevski put bio i ostao osa istočnog dela Beograda. U međuvremenu je izgrađen autoput na trasi Mokroluškog potoka ali je on južnije.

Mapa Beograda 1930tih.png
 
Da, ali ipak, glavne saobraćajnice - magistrale - ne bi trebalo da imaju parking uz kolovoz.

A stanu sa 4 žmigavca i kad ima parking.
Слажем се да не би требало, опет у теоријама. У пракси је неопходан барем подужан паркинг за кратка заустављања.

Ја заиста не могу да замислим како они планирају да изменама ПДР-а избаце трамвај из ММЛ. Где планирају да он окреће будући да се у зони окретнице Устаничка, булевар шири на уштрб садашње окретнице. Деценијама се одлаже то проширење, не само због скупе екпропријације, већ због немогућности да се ради фазно, нпр од Цветка до Устаничке у првој фази а у другој до ММЛ из простог разлога што трамвај нема где да окреће док траје изградња, од Вука ка Звездари био би укинут трамвај на неодређено време.

Друга важна ствар. Терминус потеза 300 је привремен и он је планиран трајно где и нова окретница трамваја у ММЛ. Како планирају то да реше? Никако? Нека га ту где ионако не може да функционише?

Стојчић се излетео са изјавом без да познаје ситуацију. Закопаће се, неће их нико ископати из гована.
 
Ваљда је најлогичније да се прво уради део ММЛ-Устаничка, па део Устаничка-стара окретница и на крају део Цветко-стара окретница. Најидеалније би било да ураде и нову окретницу код Цветка, ако се већ буду рушили приземни објекти преко пута пијаце.
 
Pozdrav, mislio sam jedan par šina ( tako i napisah ), ne na šinu jednu. I da, to ima u Budimpešti.
p.s. Vidiš, ja bih voleo mene da ruše, jer mi nedaju ništa da radim na kući zadnjih 40 godina...
Свако се ради о пару шина, један колосек. Али свеједно мислим да на потесу од 2,5 км, то нема никаквог смисла, прекратко је.
 
У ДТ нажалост нема места ни за крштен тротоар, а камоли дрворед. Цела Звездара нема две улице које су урађене како ваља.
Pa kad se dozvoljava parkiranje svuda i kad se gleda kroz prste zauzimanju/otimanju parkinga ispred novih zgrada.
Nove zgrade u DT su dovoljno uvučene (pošto regulaciona linija predviđa i trotoar i drvored), ima ih sve više i, kako je krenulo, uskoro će zameniti sve stare kuće.
Dalo bi se to lako srediti da ima volje, međutim izgleda da je lakše pustiti investitorima da proširenje trotoara tretiraju kao privatno vlasništvo, prave parking mesta i rampe, itd, itd.
 
Ja ne bih imao ništa protiv da investitor pravi parkinge, postavlja rampe i sl., pod uslovom da se to odnosi na nivelaciju trotoara sa kolovozom, obzirom da je trenutno situacija takva da nas jednom mestu maltene i ne postoji trotoar, na drugom mestu pola metra niži nivo trotoara u odnosu na kolovoz, na trećem mestu uzdignut trotoar, na četvrtom zakrpa preko pakrpe, na petom mestu makadam i prašina, na šstom stepenice... Ovo se odnosi na Dimitrija Tucovića.​
 
Pošto se tema zakuvala, kad kreće, prekosutra? 🤝😅 Ajd da vidimo za koji mesec kolko su svi naivni povodljivi da će ovo zaista krene, ili možda i nisu
 
Planom generalne regulacije šinskih sistema je jasno ucrtan tramvaj od Ustaničke do Partizanske ulice gde treba proći SMT. Konsultovao sam se sa stručnjacima iz saobraćajne struke i njihov stav je da je nedopustivo da se ukida tramvaj baš zbog pravca sa Smederevskog puta i toga što je terminus linija 300 privremen i treba biti preseljen na Smeredervski put.

Što se tiče parkiranja slažete se, i moj stav je da je neizbežno paralelno parkiranje u regulaciji Bulevara kao što je od Cvetka do Vuka. Ono što je nereano su trenutni PDR-ovi Bulevara koji su predvideli 5m sa obe strane ulice jer je regulacija i uža nego do početka Bulevara kod Takovske gde je najviše uspelo da se ušpara parkiranje pod uglom od 45 koje je po meni pogrešno.

Potrebno je da grad otkupi i nekoliko parcela da se naprave pored dve planirane garaže na Cvetku od 650 i 400 mesta da se predvide i garaže na Ustaničkoj i obavezno Smederevskom putu za park & ride.

I
plan generalne regulacije sinskih sistema.jpg
 
Planom generalne regulacije šinskih sistema je jasno ucrtan tramvaj od Ustaničke do Partizanske ulice gde treba proći SMT. Konsultovao sam se sa stručnjacima iz saobraćajne struke i njihov stav je da je nedopustivo da se ukida tramvaj baš zbog pravca sa Smederevskog puta i toga što je terminus linija 300 privremen i treba biti preseljen na Smeredervski put.

Što se tiče parkiranja slažete se, i moj stav je da je neizbežno paralelno parkiranje u regulaciji Bulevara kao što je od Cvetka do Vuka. Ono što je nereano su trenutni PDR-ovi Bulevara koji su predvideli 5m sa obe strane ulice jer je regulacija i uža nego do početka Bulevara kod Takovske gde je najviše uspelo da se ušpara parkiranje pod uglom od 45 koje je po meni pogrešno.

Potrebno je da grad otkupi i nekoliko parcela da se naprave pored dve planirane garaže na Cvetku od 650 i 400 mesta da se predvide i garaže na Ustaničkoj i obavezno Smederevskom putu za park & ride.

IPogledajte prilog 153407
Otkupljivanje parcela i izgradnja gradskih garaža je apsolutni prioritet.
Naročito u zonama saobraćajnih čvorišta i početnih stanica gradskog saobraćaja. Kao što se već decenijama radi u svetu.
 
Ваљало би гаражу код дома здравља унапредити у модернију са више капацитета и у старту планирати велику гаражу на новој окретници у ММЛ за паркирај и вози се.
 
Evo i portala koji svi volimo :D

 
Ја заиста не могу да замислим како они планирају да изменама ПДР-а избаце трамвај из ММЛ. Где планирају да он окреће будући да се у зони окретнице Устаничка, булевар шири на уштрб садашње окретнице.
U zoni okretnice bulevar se širi ka Lidlu, a okretnica je planirana da ostane prema postojećem PDR-u

 
Штета што држава није задржала плац где је сада Лидл и ту направила условну окретницу трамваја и аутобуса. Оно доле је катастрофа и за возаче и за путнике.
Tacno tako. Ukrstanje saobracaja bi bilo normalno, za razliku od sadasnjeg gde kada vidim autobuse za MML kako izlaze iz okretnice u Ustanicku, jos tokom spica, zeludac mi se prevrne. Zajedno sa onim nesrecnim pesackim u Ustanickoj kod okretnice koji je sam po sebi incidentan. Nesto najpribliznije Bangladesu.
 
Та окретница је цела бангава са идиотским укрштањима ем у њој ем на прилазу. Погодна само за линије које би ишле низ Устаничку а не горе, линије дистрибуирати на будућу Звездару код Цветка (унифицирана окретница 309, 77, 40, 28 и 55), Коњарник, Пљеваљску, и Партизанску кад се направи.
 
Ваљало би гаражу код дома здравља унапредити у модернију са више капацитета и у старту планирати велику гаражу на новој окретници у ММЛ за паркирај и вози се.
Tu garažu su pokrali za jedan sprat, skinuli ga i odneli na drugu lokaciju. To da će da je proširuju zaboravite.
 
Ja imam malo radikalnu ideju za tramvaje na ovom potezu - podzemna deonica od Ustaničke i izvirivanje nazad na površinu posle Cvetka. Pri tome okretnica, koja je ionako privremena, bi trebalo da se potpuno ukloni, uključujući i udžerice oko nje. Zatim, treba zameniti okretnice autobusa sa okretnicom tramvaja - tramvaji dole, autobusi gore. Primer toga, što mi je bilo inspiracije, je okretnica tramvaja (i saobraćajni čvor) Schottentor u Beču:
1200px-Wien_01_Schottentor_b.jpg

12764664_L.jpg

Linie42TypeA-UlfSchottentorJonasReinl24-08-201-1024x683.jpg



Slike nisu najnovije, ali je stanje otprilike isto i danas. Ovako nešto za okretnicu, tramvaji "ispod zemlje", gde su trenutno autobusi uz mogućnost proširenja zbog rušenja udžerica, a autobusi na gornjem nivou, u nivou sa BKA.
Tunel kao tunel, ništa posebno, zadržavanje postojećih stajališta. Autobusi, odnosno potez 300 i 50, ulaz sada imaju iz BKA, što je dalje moguće od raskrsnice BKA sa Ustaničkom, uz obaveznu semaforizaciju i poseban režim za skretanje/ulaz autobusa u okretnicu.

Prednosti:
  • uklanjanje tramvaja sa površine, mogućnost širenja ovog dela BKA na više traka za vozila na površini, uključujući biciklističku stazu, širi trotoar i parking mesta.
  • Ukidanje ukrštanja tramvaja sa drugim saobraćajem u potpunosti.
  • Ukidanje skretanja autobusa levo pa desno (ka okretnici), a još značajnije na trenutnom izlazu gde se stvara ogromna gužva
  • Konačno sređivanje rugla od okretnice, a autobusi imaju samo jedno ukrštanje sa drugim saobraćajem, koje se reguliše posebnim semaforom (na ulazu u okretnicu)
Mane:
  • Novac
  • Bespotrebno? (Ali verujem da je otporno u budućnosti)
  • Ubrzanje tramvajskog saobraćaja
  • (Ne)postojanje struke?
  • Okretanje od trenutnog (našeg) plana uređenja ovog dela BKA
Ako nekome nije jasno šta sam uopšte zamislio, probaću da nacrtam, mada nemam čime osim direktno na telefonu. Ali vrlo rado, ako se nekome svidi ideja.
 
Vrh