Као неко ко је везан за горњи део Булевара у ММЛ од рођења, могу да ти кажем да мислим није тако лоша идеја да се за почетак ураде 4 траке, уз минимално рушење. Са тим да се не помера грађевинска линија и тако остави простор за трамвај у будућности. Оно што би требало урадити јесте промена параметара за формирање грађ. парцеле. Сада је услов 30м лица и 15 ари површина, што је јако тешко оставриво. Урадити 4 траке и смањити услове за формирање грађ парцеле и за пар година ће много зграда нићи на грађевинској линији која омогућава ново проширење.
Зато ме интересује шта ће усвојити средином фебруара у скупштини града. Мислим ПДР не могу тек тако да промене без јавне расправе.
Imali su PDR za Bulevar KA od Cvetka do skretanja za MML sa 2+2+tramvaj odavno, pa su prvo menjali za ono sprečeno šminkanje, pa sada opet menjaju. Cilj im je eksproprijacija reda cene 40 miliona evra po kilometru, i za koju se krediti ne daju. Ono što je problem ako se sada štedi na eksproprijaciji je ono što pokazuje i domaća i međunarodna praksa, da ako se širi, ili rezerviše zemljište za proširenje, rezerviše se jednom! Ako za drugo nemaš para za sada, napravi po jednu traku po smeru sa razdelnim ostrvom širine 16 metara. Tu je napravljena ogromna greška na pravcu Banatska, Bačka, Šajkaška, Geteova konkretno sa Šajkaškom ulicom. Prvo bio zemljani put, romsko naselje, zatim se Romi obogotali, neko im dozvolio da grade velike kuće... I danas imamo veliki problem da napravimo normalan bulevar.
Ako su Vučko i NDMBGD javno zalažu za smisleno konačno rešenje umesto šminke, neka daju i predlog budžeta kako da se finansira otkup. Novac se može čak i neposredno vratiti kroz indukavanu gradnju, ovaj put makar oslonjenu na neku plansku celinu.
Ako se otkupi i sruši u prvoj godini od Cvetka do Mite Ružića sa mestom za tramvajski terminus Cvetko, druga godina do Ustaničke, treća do Mirijevske, četvrte do Ljubiše Miodragovića (planirano čvorište, veza sa SMT), finansijski udar potrošnje se raspoređuje, ali i prihodi od indukovane gradnje. Uz to, sa tako širokim profilom, iole pismeni projektanti bi mogli osmisliti sistem u kojem neprekidno rade minimum po dve trake sve vreme, a biznis iz objekata porušenih za rušenje ima vremena da se preseli u drugi deo iste ulice.
Што се тиче твог предлога да трамвај иде само по једној шини, као воз, са проширењима, извини али то је потпуно неизводљиво. То једноставно не постоји нигде у свету. На потесу од 2,5 км може да буде само или трамвај или без њега, ништа друго.
Jednokolosečni tramvaji u svetu postoje, čak i neke novoizgrađene linije ili produženja, ali ovde imamo najopterećeniji prigradski pravac u Beogradu! Putnika tu ima dovoljno za dvokolosečni tramvaj. Jedina stvar koja tu radi protiv da se gradi odmah je nekupovina novih tramvaja već 14 godina, i ograničen kapacitet depoa za širenje mreže.