Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Натерати ову имбецилчину да план за трамвај остане у плану, па зар ид**** не схвата да не мора све по плану од једном баш.

Иначе опет она наранџасто бела зграда је сасвим на месту, што се види тиме да се на плацу до сад зида још једна, са дозволом, у истој грађевинској линији, што свако ко је проучио план и има и мало просторних вештина може видети.

Свакако, главу горе, затворите срца сажаљењу, и чак да се укине план за трамвај до ММЛ и плански сузи регулација намерно, припремите се да дижете багере из пепела и то средите за 15-20 година па макар направили намерно и 100-спратнице.
 
Mogli su vrlo lako to da reše jer su sadašnje parcele duboke po dubini, znači pola parcele ka ulici eksproprijatiše se za širenje Bulevara, a pola ponudi investitorima za 6-spratnice, i svi zadovoljni: investitor odradi eksproprijaciju, stanari ostanu na istim mestima a u humanijim uslovima, a grad dobije širu i lepšu ulicu umesto kasabe. Jedini uslov kao nagrada za ovu moju win-win ideju, zadnjih decenija neprimenjivanu u ovom gradu za širenje ulica, bi bilo da te nove zgrade budu lep klasicizam a ne ružna moderna arhitektura.

Ovo smo već nekoliko puta pričali ovde, ali u različitim varijantama. Moja omiljena varijanta je da grad odradi eksproprijaciju, objedini i formira veće uvučene parcele, a onda proda investitorima i nadoknadi sve pare potrošene na eksproprijaciju. U zavisnosti od lokacije, čak bi i imali para da srede ulicu koliko bi investitori platili. Ali na vlasti su najgluplji od najglupljih koji čak ni ne shvataju koliko bi mogli da se ugrade na svim tim eksproprijacijama i radovima.
 
Od danas se peticija za proširenje Bulevara može potpisati i putem interneta dok se prikupljanje peticije nastavlja i uživo. :gobb:

 
Ovo smo već nekoliko puta pričali ovde, ali u različitim varijantama. Moja omiljena varijanta je da grad odradi eksproprijaciju, objedini i formira veće uvučene parcele, a onda proda investitorima i nadoknadi sve pare potrošene na eksproprijaciju. U zavisnosti od lokacije, čak bi i imali para da srede ulicu koliko bi investitori platili. Ali na vlasti su najgluplji od najglupljih koji čak ni ne shvataju koliko bi mogli da se ugrade na svim tim eksproprijacijama i radovima.
"А-а-али то је мешање државе у економију!"
 
Треба бити реалан, нико од када је проширено парче Булевара од Батутове до Цветка није мрднуо ни метар даље! Ни ти веома "успешни" комунисти, ни социјалисти, жути, СНС... Нико ни макац већ 50 година.
Мислим да је Шапићев план за део Булевара кроз М. М. Лугом сасвим у реду. Са тим да регулације не треба померати и тако оставити могућност да се у будућности провуче трамвај. Оно што треба урадити је смањити услове за формирање ГП, јер прича да држава треба да откупи парцеле па да прави блокове једноставно није реална. Можда треба прописати изглед и боју фасада у појединим блоковима и тако створити привид да је све изграђено по плану а и спречити потпуни визуелни неред.
Питање је само да ли ће моћи да избаце трамвај из плана на следећој седници или ће само започети процедуру, што је по мени законски пут. Ако буде ова друга варијанта, то је пут од једно годину до две, а велико је питање да ли ће Шапић тада бити градоначелник. А онда ће доћи неко други са другим идејама, тако да је још увек ово све да дугом штапу.
 
Ako već ostaje stara okretnica,onda i ona treba da se rekonstruise,jer sada liči na Teheransko-Pakistansku stanicu,sa sve onim lokalima i raznim krpama i gaćurinama.
Da je bilo zrnca pameti,trebalo je otkupiti plac gde je sada Lidl,i napraviti autobusko_tramvajsku stanicu,kakvu bulevar zaslužuje ,kao najbitnija ulica u državi.
 
Poslednja izmena:
Као неко ко је везан за горњи део Булевара у ММЛ од рођења, могу да ти кажем да мислим није тако лоша идеја да се за почетак ураде 4 траке, уз минимално рушење. Са тим да се не помера грађевинска линија и тако остави простор за трамвај у будућности. Оно што би требало урадити јесте промена параметара за формирање грађ. парцеле. Сада је услов 30м лица и 15 ари површина, што је јако тешко оставриво. Урадити 4 траке и смањити услове за формирање грађ парцеле и за пар година ће много зграда нићи на грађевинској линији која омогућава ново проширење.
Зато ме интересује шта ће усвојити средином фебруара у скупштини града. Мислим ПДР не могу тек тако да промене без јавне расправе.
Imali su PDR za Bulevar KA od Cvetka do skretanja za MML sa 2+2+tramvaj odavno, pa su prvo menjali za ono sprečeno šminkanje, pa sada opet menjaju. Cilj im je eksproprijacija reda cene 40 miliona evra po kilometru, i za koju se krediti ne daju. Ono što je problem ako se sada štedi na eksproprijaciji je ono što pokazuje i domaća i međunarodna praksa, da ako se širi, ili rezerviše zemljište za proširenje, rezerviše se jednom! Ako za drugo nemaš para za sada, napravi po jednu traku po smeru sa razdelnim ostrvom širine 16 metara. Tu je napravljena ogromna greška na pravcu Banatska, Bačka, Šajkaška, Geteova konkretno sa Šajkaškom ulicom. Prvo bio zemljani put, romsko naselje, zatim se Romi obogotali, neko im dozvolio da grade velike kuće... I danas imamo veliki problem da napravimo normalan bulevar. Ako su Vučko i NDMBGD javno zalažu za smisleno konačno rešenje umesto šminke, neka daju i predlog budžeta kako da se finansira otkup. Novac se može čak i neposredno vratiti kroz indukavanu gradnju, ovaj put makar oslonjenu na neku plansku celinu.

Ako se otkupi i sruši u prvoj godini od Cvetka do Mite Ružića sa mestom za tramvajski terminus Cvetko, druga godina do Ustaničke, treća do Mirijevske, četvrte do Ljubiše Miodragovića (planirano čvorište, veza sa SMT), finansijski udar potrošnje se raspoređuje, ali i prihodi od indukovane gradnje. Uz to, sa tako širokim profilom, iole pismeni projektanti bi mogli osmisliti sistem u kojem neprekidno rade minimum po dve trake sve vreme, a biznis iz objekata porušenih za rušenje ima vremena da se preseli u drugi deo iste ulice.
Што се тиче твог предлога да трамвај иде само по једној шини, као воз, са проширењима, извини али то је потпуно неизводљиво. То једноставно не постоји нигде у свету. На потесу од 2,5 км може да буде само или трамвај или без њега, ништа друго.
Jednokolosečni tramvaji u svetu postoje, čak i neke novoizgrađene linije ili produženja, ali ovde imamo najopterećeniji prigradski pravac u Beogradu! Putnika tu ima dovoljno za dvokolosečni tramvaj. Jedina stvar koja tu radi protiv da se gradi odmah je nekupovina novih tramvaja već 14 godina, i ograničen kapacitet depoa za širenje mreže.
 
IMG-ddb781c7c7d0ba71c1664904d50362db-V.jpg
 
Ako su Vučko i NDMBGD javno zalažu za smisleno konačno rešenje umesto šminke, neka daju i predlog budžeta kako da se finansira otkup. Novac se može čak i neposredno vratiti kroz indukavanu gradnju, ovaj put makar oslonjenu na neku plansku celinu.

Тачно је да је екпропријација на делу од Устаничке до ММЛ екстремно скупа будући да се Булевар подједнако шири на обе стране и потребно је откупити све куће староседелаца које су легалне и имају по 2, 4 или чак 4 етаже и да за то реално пара неће бити. Није иста ситуација као од Цветка до Умстаничке где су у највећој мери уџерице.

Међутим, решење је врло једноставно. Дозволити измену ПДР-а али инсистирати да се грађевинске линије не померају. На тај начин, приликом замене станбеног фонда, све новоградње ће бити довољно увучене да се провлачење трамваја поново предвиди неким наредним ПДР-ом

Јер, свакако је препарцелација већ урађена на целој деоници а неколико новоградњи на том делу су свакако увучене прева важећем ПДР-у са трамвајем.
 
@stf Kažeš SVE kuće starosedelaca. Za razliku od dela od Cvetka do Ustaničke, od Ustaničke do Ljubiše Miodragovića je dosta parcela sa već uvučenim objektima, pumpama, stovarištima, parcela gde objekti zauzimaju tek 20%-40% parcele. Od Cvetka do Ustaničke cenu eksproprijacije najviše vuče cena lokala u ekskluzivnoj (tramvajskoj) zoni, dok je na Smederevskom putu ta cena niža.

Ne kažem da je to mnogo jeftinije, ali za razliku od dela Cvetko-Ustanička tu ni nemamo procenu cene eksproprijacije. Ali hajde da kažemo da je jednakih 80 miliona evra. Ako između sadašnjeg lošeg i konačnog rešenja sa regulacijom od bar 30 metara odaberemo nešto srednje, to će dići cenu uz tu srednje kvalitetnu infrastrukturu, i finansijski otežati kasniju eksproprijaciju, a sa 95% verovatnoće rešenje sa regulacijom oko 20 metara će ostati uz preusmeravanje novca na druge projekte gde je gore. Taj "Vojvode Stepe" sistem koji pominješ se pokazalo da ne radi, i da se Vojvode Stepe nikada neće proširiti, ali tamo je bar rezerva Bulevar oslobođenja.

Cena cirka 160 miliona evra za eksproprijaciju izgleda zaista ogromno, ali je i cena i urbano-strateška težina projekta zaista uporediva sa mostom. Bukvalno "premošćavanje" kasabe. Istočno od Ljubiše Miodragovića se dosta jednostavnije i jeftinije može širiti put, a i napraviti paralelni put severno od Kaluđerice kroz nenaseljenu zonu, više varijanti postoji. Ono što bi bilo očekivano je da SNS Zvezdara, SNS Grocka i nezadovoljna opozicija postignu konsenzus. Evo, Vučko vas zove 13.10.2023 dođite i napravite civilizacijski iskorak, različiti izabrani predstavnici građana uz sistem konstruktivne kritike dolaze do opštih smernica rešenja, i postupaju po odlukama i dogovoru. Da jednom vlast i opozicija glasaju zajedno za neko opšte dobro posle u Skupštini grada, makar i samo ovo.
 
Problem je sto drzava ceka da im placeve otkupe investitori, a investitori nisu naivni pa ne kupuju te placeve koje moraju da plate u celosti, a mogu da zidaju samo na jednom delu. I zato imamo slucaj gde su male nebitne ulice koje se ne prosiruju popunjene novogradnjama, a ove glavne ostaju u staroj regulaciji. Ili je cesto i ceo plac predvidjen za ulicu, kao od ATS do Cvetka, to niko sem drzave nece kupiti, tako da ce taj deo ostati takav kakav mozda i ceo vek.
 
Zasto drzava ne napravi izmenu plana,pa otkupi kuce i tu sazidaju stanove koje ce prodati i zaraditi za eksproprijaciju???
 
Problem je sto drzava ceka da im placeve otkupe investitori, a investitori nisu naivni pa ne kupuju te placeve koje moraju da plate u celosti, a mogu da zidaju samo na jednom delu. I zato imamo slucaj gde su male nebitne ulice koje se ne prosiruju popunjene novogradnjama, a ove glavne ostaju u staroj regulaciji. Ili je cesto i ceo plac predvidjen za ulicu, kao od ATS do Cvetka, to niko sem drzave nece kupiti, tako da ce taj deo ostati takav kakav mozda i ceo vek.
Zapravo investitorima to dobro dođe, jer na konto vece parcele mogu da naprave vise kvadrata (koeficijent izgrađenosti), a kasnije im država otkupi deo parcele na ciji su racun već sazidali kvadrate.
Pravi problem leži u neažurnosti katastra i nebrizi samih vlasnika parcela. Dobar deo tih parcela ima po desetak suvlasnika, od kojih uvek neko zateze oko prodaje, a neki nisu ni živi i ko zna gde su im naslednici. Jedino sa državnim otkupom se mogu razrešiti svi ti pravni odnosi.
 
Нажалост многи изгледа не читају претходне поруке. Проблем изградње у горњем делу Булевара су услови за формирање ГП. Знам бар пет власника који су ради да дају куће за изградњу зграда али је проблем што нико нема довољно велики плац. А потребно је заиста много 30 м лица парцеле и 15 ари плаца. У то се не рачуна део који држава планира да одузме за пут, како је неко горе написао, наводећи да ће тај део инвеститорима повећати коефицијенте. Значи да иако имате фронт према Булевару од 30 м, онда дубина плаца мора да вам буде невероватних 50 метара! То једноставно за 12 година од када је план усвојен, нико није могао да испуни, и ниједан објекат није саграђен. Да је план био нормално урађен, данас би бар 30% објеката било на регулацији. А готово 20% парцела и нема објеката (зграде Форум, ОМВ пумпа, општински локали).
Још нешто, у горњем делу Булевара се руши већином десна страна, гледано из правца града.
 
Није то и неки проблем, ако сви желе лако се договори, проблем је што инвеститори не воле велике плацеве - јер се дозволе раде у граду, а не на нивоу општине, а град је много безобразнији и тражи јака подмазивања. Да тога нема 80% новоградње би ишло на фору инвеститори од једном купе пола краја и зидају, а не прц по прц.
 
Нажалост многи изгледа не читају претходне поруке. Проблем изградње у горњем делу Булевара су услови за формирање ГП. Знам бар пет власника који су ради да дају куће за изградњу зграда али је проблем што нико нема довољно велики плац. А потребно је заиста много 30 м лица парцеле и 15 ари плаца. У то се не рачуна део који држава планира да одузме за пут, како је неко горе написао, наводећи да ће тај део инвеститорима повећати коефицијенте. Значи да иако имате фронт према Булевару од 30 м, онда дубина плаца мора да вам буде невероватних 50 метара! То једноставно за 12 година од када је план усвојен, нико није могао да испуни, и ниједан објекат није саграђен. Да је план био нормално урађен, данас би бар 30% објеката било на регулацији. А готово 20% парцела и нема објеката (зграде Форум, ОМВ пумпа, општински локали).
Још нешто, у горњем делу Булевара се руши већином десна страна, гледано из правца града.
Bekamentova krmača te demantuje

 
@stf Kažeš SVE kuće starosedelaca. Za razliku od dela od Cvetka do Ustaničke, od Ustaničke do Ljubiše Miodragovića je dosta parcela sa već uvučenim objektima, pumpama, stovarištima, parcela gde objekti zauzimaju tek 20%-40% parcele. Od Cvetka do Ustaničke cenu eksproprijacije najviše vuče cena lokala u ekskluzivnoj (tramvajskoj) zoni, dok je na Smederevskom putu ta cena niža.
Није битно што су куће староседелаца увучене, када морају да се руше према важећем ПДР. Погледај на Геосрбији препарцелацију. Тачно цепа све објекте на пола.

Problem je sto drzava ceka da im placeve otkupe investitori, a investitori nisu naivni pa ne kupuju te placeve koje moraju da plate u celosti, a mogu da zidaju samo na jednom delu. I zato imamo slucaj gde su male nebitne ulice koje se ne prosiruju popunjene novogradnjama, a ove glavne ostaju u staroj regulaciji. Ili je cesto i ceo plac predvidjen za ulicu, kao od ATS do Cvetka, to niko sem drzave nece kupiti, tako da ce taj deo ostati takav kakav mozda i ceo vek.
Заправо то није прави разлог. Прави разлог, зашто нема чешћих новоградњи ни на потезу Вук - Цветко, а камоли даље јесте услов да новоградња не сме имати излаз из гараже на Булевар већ излаз мора бити на споредну улицу.
 
Bekamentova krmača te demantuje

Доле у табели су параметри за формирање ГП у Булевару у ММЛ. Сл. Лист града Београда 46/11. Сви плацеви уз Булевар су зона Б.
Може бити да је Бекамент мењао за конкретну локацију, лако је Бекаменту.
Screenshot_2023-02-10-23-37-13-17_512d59465dcd1d9c8e9be3e706423fdf.jpg
 
Није битно што су куће староседелаца увучене, када морају да се руше према важећем ПДР. Погледај на Геосрбији препарцелацију. Тачно цепа све објекте на пола.


Заправо то није прави разлог. Прави разлог, зашто нема чешћих новоградњи ни на потезу Вук - Цветко, а камоли даље јесте услов да новоградња не сме имати излаз из гараже на Булевар већ излаз мора бити на споредну улицу.
Управо, вероватно као метод да се инвеститори натерају да узму више парцела. Уместо тога узели све угаоне и сад мора 3000% више рушења да би се уредило, јер наравно СТРАЋАРЕ не смеју постојати на Булевару, па макар се и 5 милиона морало расељавати због тога.
 
Vrh