Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Asfalt ko asfalt,mogli su da ga toniraju u crveno i sl.međutim kako su "tonirali"platformu na Prokopu,daleko ga bilo.. :kafa:
 
Bravo za reportazu. Jezim na ova naknadna raskopavanja. Buduci da drvece dolazi tek na jesen, savetujem oprez ljudima pri setnji Bulevarom da ne bi doslo do nestasice gipsa na ortopediji :D

Osim toga, ulica je jako lepo ispala, i bar kada se radi o parternom uredjenju predstavljace najlepsi deo Bulevara. Znam, znam da je onaj deo od Vuka do Skupstine ukupno gledajuci daleko lepsi, ali nazalost - trotoari, sine i osvetljenje su u losem do jako losem stanju.
 
vucko":23xx8pb7 je napisao(la):
Sto se tice tog pitanja razlike u kapacitetu naravno da ima jer je siro vozilo na koloseku od 1435 u odnosu na metarski kolosek,prosto pogledaj slike tramvaja na metarskom koloseku(imaju 2+1 ili 2+2 sedista dok nasi imaju 1+1).Dakle rekao bih da normalan kolosek ima veci kapacitet.Sto se tice brzine i skretanja standardni kolosek bi pravio probleme u resavskoj a mozda i u beogradskoj jer je potreban veci radijus za skretanje i naravno siri kolovoz(po recima profana sa mog faksa koji je zaduzen za gradska sinska vozila-tramvaje i metro).
Širina koloseka nema apsolutno nikakvu presudnu ulogu u odnosu na kapacitet vozila, ni tramvajskih ni nekog potpuno nezavisnog metroa!! Zašto na metarskom koloseku ne bi npr. moglo da ide vozilo širine 2500 mm pa čak i ona još šira od 2750 mm? :) No jasno je da se veća (tj. bolje rečeno teža i šira) vozila bolje ponašaju na širim kolosecima.

Evo npr. ako volite primere iz prakse u Osijeku ili Bratislavi imaju metarski kolosek kao kod nas u Beogradu a njihovi T3 su široki 2500 mm, dakle potpuno iste širine kao oni u Pragu gde je kolosek normalan!! Sa druge strane evo jedan obrnut primer, Katice u Berlinu idu na normalnom koloseku ali je njihova širina samo 2200 mm, dakle širina potpuno ista kao i naša u Beogradu!! U oba slučaja samo su postolja drugačija jer je širina koloseka drugačija, dok je karoserija na njima ista, samim time i kapacitet!!

Širina koloseka se bira iz nekih drugih razloga, ne zbog max kapaciteta. No prednosti normalnog koloseka su jasne pa zbog toga praktično svi novi sistemi (zavisni ili nezavisni) u Evropi imaju tu širinu!!

Uzgred, u Pragu je normalan kolosek (1435 mm).

P.S.
Proširismo diskusiju. :)
 
@markobg

Zar vozila sa standardnim kolosekom ne mogu da idu brže od vozila sa metarskim (posebno u krivinama), te stoga imaju veći kapacitet po satu? Ne znam, eto samo pitam. Logično mi je da šira osnova omogućuje brže kretanje većih (gabaritno) vozila.
 
jovanovm":2kkuunsa je napisao(la):
@markobg
Zar vozila sa standardnim kolosekom ne mogu da idu brže od vozila sa metarskim (posebno u krivinama), te stoga imaju veći kapacitet po satu? Ne znam, eto samo pitam. Logično mi je da šira osnova omogućuje brže kretanje većih (gabaritno) vozila.
Ovako, ako gledaš to apsolutno onda da. Međutim, na kraju se to sve svede na to kako su vozila i koloseci održavani. Ako uzmeš u obzir da sve brže od 80-90 km/h ne bi bilo primenljivo u gradskim uslovima, a vozila na metarskom koloseku, gde je održavanje dobro, mogu bez ikakvih problema da dostignu te (pa i mnogo veće) brzine, onda se ta prednost anulira. Čak šta više, šira vozila na metarskom koloseku se neuporedivo bolje ponašaju u krivinama manjeg poluporečnika od onih na standardnom koloseku (to je verovatno glavna prednost te širine koloseka).

U svakom slučaju sve su to teoretska razglabanja. Ne postoji najbolji kolosek niti najbolje vozilo za sve gradove, zato što je svaki grad specifičan i ima neke svoje prohteve. Eto npr. Bilbao je jedan od retkih gradova u Evropi koji u metrou (klasičnom teškom) ima metarski kolosek pa kod njih sve to super funkcioniše dok su sa druge strane neki metro sistemi, posebno u Francuskoj, potpuno napustili klasične šine i prešli na pneumatike itd. :)
 
@markobg
Hvala na objašnjenju! Ali opet, jesam li ja lud, ili su u ovim zvaničnim saopštenjima negde pričali o trećoj šini za Bulevar? Toliko sam bio zaokupljen platanima da nisam ni stigao da obratim pažnju na to...
 
Izgleda da nešto nije dobro odrađeno sa asfaltiranjem šina u jednom delu trase od Batutove do Cvetka.
Naime, iako je juče sve bilo asfaltirano, danas u potpunosti skidaju taj isti asfalt na jednoj od šina.
Okačiću i koju sliku uskoro.

Edit:
Evo par komada... u principu, slabo se vidi jer je slikano telefonom.

 
jovanovm":1qbt8rgv je napisao(la):
@markobg
Hvala na objašnjenju! Ali opet, jesam li ja lud, ili su u ovim zvaničnim saopštenjima negde pričali o trećoj šini za Bulevar? Toliko sam bio zaokupljen platanima da nisam ni stigao da obratim pažnju na to...
Niko nije pominjao trecu sinu za bulevar vec samo lrt sa pantografom.

Nego malo da offtopicim videh danas klinca kako je pijan usred bela dana prosao kroz crveno prvim semaforom posle cvetka ka ustanickoj i skucao se u semafor za pesake.Usput je zamalo zgazio dvoje ljudi.Epilog,otisao semafor po klinca dosli ortaci i izgurali kola i odslepovase ih dok je murija dosla 30 minuta kasnije a stanica im je u blizini...Morao bi da se prosiri bulevar sto pre do ustanicke.

Bravo za reportazu,sve lepo kaze.Meni je zanimljivo sto na nekim mestima nema drvoreda pa ima ako je verovati onim motkama markerima koje pobadaju
 
contradictive":bsg1g83j je napisao(la):
Izgleda da nešto nije dobro odrađeno sa asfaltiranjem šina u jednom delu trase od Batutove do Cvetka.
Naime, iako je juče sve bilo asfaltirano, danas u potpunosti skidaju taj isti asfalt na jednoj od šina.
nešto su slično uradili i kod mene. prvo su asfaltirali sve, uključujući i otvore u šinama i onda su danas prošli nekim bučnim mašinama koje su očistile taj asfalt iz šina ali čini mi se i okolo tako da su one sad malo izdignute

2m62y6t.jpg


tu se vide gornje šine koje su neobrađene i donje gde je odrađeno to "šmirglanje"
 
Tu dolazi livena guma da asvalt nebi pucao tako su radili i resavsku :kafa:
 
Баш сад гледам ту раскрсницу и питам се: одакле је смер споредне улице? Ако је ка Булевару, онда ОК. Ако је из Булевара, значи да ће бити забрањено скретање улево у ту улицу?
 
ta ulica (gvozdićeva) je pre i u toku rekonstrukcije bila dvosmerna, ne znam da li će se nešto menjati, ali će biti zabranjeno skretanje levo u nju što se može videti po horizontalnoj signalizaciji koju su u međuvremenu iscrtali

if7csg.jpg


u ovim kanticama što se vide je ta guma za oblaganje šina koju je pominjao direktor
 
Postavise metalne stubove iznad raskrsnice bulevara i gospodara vucica,a postavljaju takve i kod batutove,ocigledno ce koristiti ih za kacenje znakova kuda ide tranzit sto je dobra vest ali losa jer me podseca da ce tranzit ici jos duuugo vremena od batutove do cvetka bulevarom
 
Јеси ли сигуран да то неће бити стубови за камере? Тога је пун Нови Београд.

Зафа, +1 за инфо. :kk:
 
Wile E. Coyote":3q9qlzjm je napisao(la):
Јеси ли сигуран да то неће бити стубови за камере? Тога је пун Нови Београд.
100% siguran jer su ih postavili na raskrsnici batutove i cvetka u smeru iz batutove i na smeru od cvetka ka raskrsnici.Treci i cetvrti su na raskrsnici gospodara vucica i bulevara i to ka raskrsnici od batutove i ka raskrsnici od gospodara vucica(okretnice 46 i 55).Dakle tacno na mestima gde ce biti tranzit,da su hteli kamere postavili bi ih svugde ili bi kacili one nesretne stubove koji lice na obeliske
 
Wile E. Coyote":3dudqgzo je napisao(la):
Има ли нека слика како то изгледа?
Ugao Bulevara i Batutove
Skretanje za tranzit ka Dimitrija Tucovića iz Buevara
Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%281%29.jpg

Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%282%29.jpg


Ugao Bulevara i Gospodara Vučića
Skretanje za tranzit ka Bulevaru iz G.Vučića

Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%284%29.jpg


Ugao Bulevara i Gospodara Vučića
Skretanje za tranzit ka Gospodara Vučića
Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%285%29.jpg
 
Semafori,

Kao što sam napisao ranije ne sviđa mi se što novi Simensovi semafori nemaju veće Crveno svetlo od ostalih kao naši semafori

Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%2811%29.jpg

Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%2812%29.jpg



Doduše taj semafor izgleda nešto bolje kada ima okvir za bolju uočljivost



Bulevar%20portali%20i%20semafori%20%288%29.jpg
 
meni su ovi stubovi bezveze i deluju jeftino. sad praktično na bulevaru postoje tri tipa stubova različita po boji i teksturi - oni za led osvetljenje (koji su meni lično najlepši), oni na sredini i ovi za semafore

a ti "naši" su u stvari marke SWARCO FUTURIT Verkehrssignalsysteme :p
 
Зафа, као и обично +1 за информацију са лица места :kk:

Да, овакве исте конзоле су на Новом Београду, али тамо су за сада постављене камере. Можда ће и тамо поставити путоказе.
 
Vrh