Širina koloseka nema apsolutno nikakvu presudnu ulogu u odnosu na kapacitet vozila, ni tramvajskih ni nekog potpuno nezavisnog metroa!! Zašto na metarskom koloseku ne bi npr. moglo da ide vozilo širine 2500 mm pa čak i ona još šira od 2750 mm? No jasno je da se veća (tj. bolje rečeno teža i šira) vozila bolje ponašaju na širim kolosecima.vucko":23xx8pb7 je napisao(la):Sto se tice tog pitanja razlike u kapacitetu naravno da ima jer je siro vozilo na koloseku od 1435 u odnosu na metarski kolosek,prosto pogledaj slike tramvaja na metarskom koloseku(imaju 2+1 ili 2+2 sedista dok nasi imaju 1+1).Dakle rekao bih da normalan kolosek ima veci kapacitet.Sto se tice brzine i skretanja standardni kolosek bi pravio probleme u resavskoj a mozda i u beogradskoj jer je potreban veci radijus za skretanje i naravno siri kolovoz(po recima profana sa mog faksa koji je zaduzen za gradska sinska vozila-tramvaje i metro).
Zanima me jedna stvar: da li ce se ova mreza kablova sto stoje iznad ulice maknuti sada kada su stavljeni podzemni kablovi? Jer ovo izgledfa ruzno tolki kablovi, bode oci i umanjuje ljepotu bulevara.bojan87":1awyzr65 je napisao(la):Raskrsnica ruzveltove i bulevara
[url]http://thumbnails23.imagebam.com/9234/769a3192335470.jpg[/url]
Ovako, ako gledaš to apsolutno onda da. Međutim, na kraju se to sve svede na to kako su vozila i koloseci održavani. Ako uzmeš u obzir da sve brže od 80-90 km/h ne bi bilo primenljivo u gradskim uslovima, a vozila na metarskom koloseku, gde je održavanje dobro, mogu bez ikakvih problema da dostignu te (pa i mnogo veće) brzine, onda se ta prednost anulira. Čak šta više, šira vozila na metarskom koloseku se neuporedivo bolje ponašaju u krivinama manjeg poluporečnika od onih na standardnom koloseku (to je verovatno glavna prednost te širine koloseka).jovanovm":2kkuunsa je napisao(la):@markobg
Zar vozila sa standardnim kolosekom ne mogu da idu brže od vozila sa metarskim (posebno u krivinama), te stoga imaju veći kapacitet po satu? Ne znam, eto samo pitam. Logično mi je da šira osnova omogućuje brže kretanje većih (gabaritno) vozila.
Niko nije pominjao trecu sinu za bulevar vec samo lrt sa pantografom.jovanovm":1qbt8rgv je napisao(la):@markobg
Hvala na objašnjenju! Ali opet, jesam li ja lud, ili su u ovim zvaničnim saopštenjima negde pričali o trećoj šini za Bulevar? Toliko sam bio zaokupljen platanima da nisam ni stigao da obratim pažnju na to...
nešto su slično uradili i kod mene. prvo su asfaltirali sve, uključujući i otvore u šinama i onda su danas prošli nekim bučnim mašinama koje su očistile taj asfalt iz šina ali čini mi se i okolo tako da su one sad malo izdignutecontradictive":bsg1g83j je napisao(la):Izgleda da nešto nije dobro odrađeno sa asfaltiranjem šina u jednom delu trase od Batutove do Cvetka.
Naime, iako je juče sve bilo asfaltirano, danas u potpunosti skidaju taj isti asfalt na jednoj od šina.
A gde nema kablova u Beogradu.NenoN":2hobga1k je napisao(la):Zanima me jedna stvar: da li ce se ova mreza kablova sto stoje iznad ulice maknuti sada kada su stavljeni podzemni kablovi? Jer ovo izgledfa ruzno tolki kablovi, bode oci i umanjuje ljepotu bulevara.bojan87":2hobga1k je napisao(la):Raskrsnica ruzveltove i bulevara
[url]http://thumbnails23.imagebam.com/9234/769a3192335470.jpg[/url]
100% siguran jer su ih postavili na raskrsnici batutove i cvetka u smeru iz batutove i na smeru od cvetka ka raskrsnici.Treci i cetvrti su na raskrsnici gospodara vucica i bulevara i to ka raskrsnici od batutove i ka raskrsnici od gospodara vucica(okretnice 46 i 55).Dakle tacno na mestima gde ce biti tranzit,da su hteli kamere postavili bi ih svugde ili bi kacili one nesretne stubove koji lice na obeliskeWile E. Coyote":3q9qlzjm je napisao(la):Јеси ли сигуран да то неће бити стубови за камере? Тога је пун Нови Београд.
Ugao Bulevara i BatutoveWile E. Coyote":3dudqgzo je napisao(la):Има ли нека слика како то изгледа?
a ti "naši" su u stvari marke SWARCO FUTURIT Verkehrssignalsystemenaši semafori