Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

P.a.u.L.i.":26duxzi8 je napisao(la):
vucko":26duxzi8 je napisao(la):
Poceli su radovi sitno ali nema veze,nek se radi.Cuburac te sine nece skoro dirati,mozda za nekoliko godina,slazem se da su uzasne.

Sto je neko pomenuo da je stari projekat,dimitrija tucovica je plan iz 1975,spajanje cingrijine i gospodara vucica iz 1972 a verujem da je i ovaj plan bulevara iz 1972 god.
Zasto mislis da nece? Ja mislim da sam negde procitao (ili se varam :rolleyes:) da ce i one uskoro biti rekonstruisane.

U svakom slucaju, to bi moralo hitno da se uradi i da se zaokruzi ta celina...sine su u sredini vec i ne bi ni morali da zaustavljaju saobracaj, eventualno jednu traku. Ako ne urade, bas ce lepo da 'klize' novi tramvaji kad stignu....
Izvadili su sine do etf-a,verujem da ce ih zameniti i dalje
 
krenuli su da postavljaju kasete za drveće i sa parne strane
 
Tokom radova na popločavanju Bulevara od Skupštine do Vuka, iz Gradske uprave su lansirali priču da će reknostruisati tramvajske šine tako što će oba tramvajska koloseka pomeriti u krajnju desnu traku (gledajući ka Cvetku).

Obrazloženje toga je bilo postizanje razdvajanja automobilskog i pešačkog saobraćaja.Desna strana je predložena jer su tu prodavnice, pa više ljudi prolazi njom
 
Добро је што то није урађено. То би изазвало хаос, нарочито на раскрсницама са Ресавском и Рузвелтовом.
 
jedno od retkih stabala koje su ostavili je bilo u blizini (možda i prvi komšija) stabla koje su prvo isekli. sad vidim da su na bukvalno pola metra od njega ugradili tu kasetu, tako da će verovatno i ono da leti. drvo kao drvo i nije u bog zna kakvom stanju, ali mi po običaju nije baš najjasnija logika
 
zaffa":26ltzu2w je napisao(la):
jedno od retkih stabala koje su ostavili je bilo u blizini (možda i prvi komšija) stabla koje su prvo isekli. sad vidim da su na bukvalno pola metra od njega ugradili tu kasetu, tako da će verovatno i ono da leti. drvo kao drvo i nije u bog zna kakvom stanju, ali mi po običaju nije baš najjasnija logika
Verovatno jer ono moze da istruli i srusi se nekome na glavu za nekih 70tak godina kao i njegova starija braca :sarcasm:

Pogledajte od batutove do cvetka na levoj strani iskopase rupe radnici,ocigledno su za podzemne kontejnere jer su odmah do ulice na trotoaru na krajevima parkinga.A takodje je i indikativno sto su svi radnici romi i sto nemaju nikakvu mehanizaciju ni odecu ili kombinezone.Znaci ipak bulevar dobija podzemne kontejnere!
 
malo svežih fotki

novi stub

73gv46.jpg


ukopane kasete za drveće

15kscm.jpg


budući podzemni kontejner? žute pločice na parkingu obeležavaju mesta gde idu stabla (gde su sad ukopane kasete)

35a0tb5.jpg
 
A gdje su zute linije za parking kao od batutove do cvetka,bandere su iste kao u donjem djelu bulevara sto je fino, sve usvemu lijepo izgleda :kafa:
 
Pa stavice ih na kraju,nego evo dinamike radova koja ce nam biti jasnija,znaci 20 avgusta zavrsavaju asfaltiranje i grube radove.

Dobih odgovor od opstine u vezi sa rekonstrukcijom djerma:

Postovani,
Povodom Vaseg mejla u vezi rekonstrukcije pijace Djeram, obavestavamo Vas da se radovi nece izvoditi ove godine, zbog pomeranja rekonstrukcije Bulevara i nedostatka sredstava.

--
S postovanjem,
Odsek za informisanje


Петак, 30. јул 2010.

Почиње асфалтирање у Булевару краља Александра

Радови на четвртој деоници реконструкције Булевара краља Александра приводе се крају, тако да ће се у наредном периоду почети са асфалтирањем, саопштио је „Беоком сервис”. Тако ће се на раскрсници Булевара краља Александра са Господара Вучића радити од 29. јула до 1. августа, а на раскрсници Булевара краља Александра са Батутовом улицом између 1. и 4. августа.

Лева страна Булевара краља Александра, између Батутове и Господара Вучића, биће асфалтирана од 4. до 7. августа, а раскрсница Булевара краља Александра и улице Станислава Сремчевића од 7. до 10. августа.

На десној страни Булевара краља Александра, између Батутове и Господара Вучића, радиће се од 10. до 12. августа, а раскрсница Булевара краља Александра са Тршћанском улицом асфалтираће се од 4. до 8. авуста, уз комплетно затварање саобраћаја.

Од 12. до 15. августа саобраћај ће се одвијати левом (непарном) страном Булевара краља Александра, а од 15. до 20. августа десном (парном) страном, наводи се у саопштењу „Беокома”.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1404164
 
03. 08. 2010
PRESS
Merkaju platane po Evropi
Članovi komisije za odabir budućeg drvoreda platana u Bulevaru kralja Aleksandra već obilaze rasadnike u Belgiji, Holandiji, Nemačkoj i Francuskoj, iako se tender za nabavku stabala otvara tek početkom sledeće nedelje

1.jpg


Tender za kupovinu platana za Bulevar kralja Aleksandra biće otvoren početkom sledeće nedelje, a dobavljač će biti izabran u septembru. Međutim, iako trka za najboljeg ponuđača nije zvanično počela, nekoliko predstavnika stručne komisije već obilazi uzgajivače u evropskim zemljama koji bi mogli isporučiti ovaj drvored.

NOVAC OBEZBEĐEN
Novac za platane na Bulevaru prikupila su društveno odgovorna preduzeća i građani. Direktor „Zelenila" smatra da će 41 milion dinara, koliko je sakupljeno, biti više nego dovoljno za potrebnih 445 platana.
- Zbog toga što su neka preduzeće poklanjala veoma velike sume, morali smo čak i da ograničavamo iznose donacija koje smo primali. Odziv je bio sjajan. Verujem da je prikupljeno sasvim dovoljno novca, i više nego što će, verovatno, biti potrebno - kaže Draškić.
Press je detalje o predtenderskom postupku za nabavku platana za Bulevar kralja Aleksandra i o tome ko se sve raspitivao o uslovima budućeg tendera pokušao da dobije u Agenciji za javne nabavke gradske uprave. Međutim, tamo nam je rečeno da je direktor agencije Branko Janković na putu van zemlje i da se vraća tek u ponedeljak.
Pored toga, Press je saznao i da je predsednik komisije za odabir sadnica za Bulevar, profesor Mihailo Grbić, takođe na poslovnom putu van Srbije. Kako saznajemo, Grbić je zamoljen da u nekim evropskim zemljama obiđe rasadnike iz kojih su se raspitivali o uslovima budućeg tendera.
ZAŠTO PLATANI?
Komisija za izbor sadnica za novi drvored u Bulevaru kralja Aleksandra odlučila se za platan jer ima „veliku ekološku plastičnost" i pozitivan uticaj na mikroklimu, otpornost na niske temperature, aerozagađenja i radiacionu toplotu, pa odlično uspeva u velikim gradovima. Platan je izabran i zbog toga što brzo raste i obnavlja se posle orezivanja, ali i zbog svoje dekorativnosti.
- Vodilo se računa o želji građana, jer su sve ankete pokazale da oko 67 odsto njih želi platane. Drugi kriterijum je bio stav stručnjaka iz komisije, koju su činili predstavnici Šumarskog fakulteta, raznih instituta, inženjera i predstavnika vlasti. Čak smo vodili računa da i gradski funkcioneri u komisiji budu stručnjaci iz oblasti hortikulture. Komisija se jednoglasno odlučila za platane - kaže Radovan Draškić.

Veliko interesovanje
Najpre je početkom jula raspisan predtenderski postupak za nabavku platana, a za nekoliko dana otvoriće se i međunarodni tender, koji će trajati 22 dana. Prema pravilima ovog konkursa, komisija bi tek tada trebalo da obiđe najbolje ponuđače i proveri navode iz dokumentacije koju su predali.
Radovan Draškić, direktor JKP „Zelenilo Beograd", potvrdio je za Press da će Komisija obići sve rasadnike koji su se prijavili tek kad se tender zatvori, ali je dodao i da je grad već poslao stručnjake u inostranstvo, kako bi proverili uslove i kvalitet sadnica u ovim rasadnicima.
- Do sada su se pismeno i usmeno u predtenderskom postupku mnogi raspitivali. Kontaktirali su nas čuveni rasadnici iz Belgije, Francuske, Holandije i Nemačke, ali i neki domaći, iz Subotice - kaže Draškić.
FAKTI
n Za transport platana biće potrebno od 50 do 60 kamiona, jer se na jednom kamionu može prevesti po osam sadnica
n Drvoredima platana danas se diče mnogi veliki gradovi u svetu. Imaju ih London, Buenos Ajres, Njujork, Pariz, Madrid, Šangaj i drugi
n Platani moraju biti visoki oko 10 metara, stari oko 18 godina i presađivani šest puta
n Sadnice sa busenom mogu da se sade u bilo koje vreme, ali je, kažu stručnjaci, najbolje vreme za sadnju drveća oktobar, kada biljka odbaci list
Ko može da se prijavi
Predsednik Komisije za izbor sadnica za drvored u Bulevaru kralja Aleksandra Mihailo Grbić ranije je govorio da u Srbiji ne postoji rasadnik koji ima sadnice sa karakteristikama kakve se traže na tenderu, međutim pravo da se prijave imaće i domaće firme.
- Uslov za prijavu na tender je da rasadnik može da nam obezbedi stabla tačno određenih karakteristika kakve smo obećali građanima. Sadnica mora imati stablo prečnika 15 centimetara, visinu račvanja na nivou dva i po metra i veličinu busena korena 1,3 metra - objašnjava Draškić.
On dodaje i da će veoma važan uslov biti i da stabla mogu da stignu do rasadnika JKP „Zelenilo Beograd" do 15. oktobra.
- Sva stabla koja će se saditi moraju da budu u našem rasadniku na vreme, da bi sadnja u drugoj polovini oktobra mogla da počne. Da bi se sadnice posadile, mora da prođe vegetativni period, da ostanu bez lišća kako bi se najbolje razvijale - kaže Draškić.

http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/127972/Merkaju+platane+po+Evropi.html
 
Kada su vec posekli platane, kojece navodno zameniti novim kada ponovo raskopaju bulevar, mogli bi da naprave jednu finu biciklisticku stazu celom duzinom bulevara sa jedne strane umesto poduznog parkiranja. Inace po novim slikama vidim da ima komotno prostora da se staza provuce izmedju kaseta i kolovoza (mada to je verovatno strana gde je predvidjeno poprecno parkiranje).
Svestan sam da kasnim sa ovim komentarom ali ponovo imam taj gorki utisak da je propustena savrsena prilika da se grad prolepsa.
 
Počelo je asfaltiranje tramvajskih baštica tako da ako se još neko nadao da će baštice uraditi kao u Nemanjinoj - više ne možete ni da se nadate
 
Ni betonsku, ni asfaltnu nego travnatu tramvajsku basticu kao sto je to uradjeno u nekoliko bulevara u Beogradu, A biciklisticke staze su uradjene, bice mesta i za rolere i... samo je potrebno da se postave saobracajni znakovi koji - ZABRANJUJU PROLAZ MOTORNIM VOZILIMA..To bi bio bulevar 21. veka, a ovo je vracanje u 19. vek. u kome su tramvajcici i automobili na bulevarima bili simbol industrijalizacije , elektrifikacuje i napretka u svetlu buducnost.Izgleda da se neki od vas iako rodjeni na kraju 20. veka jos raduju tim simbolima i svakom novom sloju asfalta.
 
Baštice na Bulevaru se asfaltiraju pošto će u kasnijoj fazi (15-20 g?) metro, koji će koristiti iste šine koje će sada koristiti tramvaj, ići pod zemlju. Važno je da se ovaj silazak pod zemlju može ostvarivati u fazama, postepeno, zavisno od mogućnosti grada. U prvoj fazi metro silazi pod zemlju nešto pre Vukovog spomenika, u drugoj kod Đerma zatim kod Liona, Cvetka itd. Na kraju će duž celog Bulevara metro biti pod zemljom U Nemanjinoj će ostati tramvaj i zato je tamo rešenje drukčije. Pitanje da li je i bolje pošto su u Nemanjinoj ranije automobili mogli ići i trasom kojom su postavljene tramvajske šine pa je cela ulica za automobile i autobuse bila mnogo šira. Naravno, ovo rešenje kakvo je sada u Nemanjinoj znatno olakšava i ubrzava kretanje tramvaja ali je kolovoz za automobile i autobuse dosta uzak.
 
To što kažeš je Belam ili Brzi Tramvaj i u suprotnosti sa odlukom Skupštine Grada o nezavisnom šinskom sistemu,ako nemaš pouzdanu info.iz Gradske vlasti onda zbunjuješ ljude ,Metro ne može da ide površinskom trasom u gusto naseljenom Bulevaru a i na Bulevaru Avnoja već samo na periferiji u zaštićenoj trasi,a i Đilas je rekao da će tramvajske šine služiti isključivo za Tramvaj a naručuje se studija od Alstoma za nezavisni šinski sistem,uostalom zamisli kako bi Metro morao imati potpuno zaštićenu trasu u Bulevaru,pa betonski zid 2.m visine sa strane,sve raskrsnice denivelisane ispod pruge,zaista grozno ali to nije slučaj i ne verujem da će biti.. :kafa:
 
@dedinje
Misliš laka železnica, ne metro. Koliko sam razumeo, visokokapacitetna vozila ne mogu ići po ovoj trasi, a niskokapacitetna zahtevaju dodavanje još jedne šine zbog metarskog koloseka. Pošto će ionako morati da razbijaju beton zbog te šine, onda su mogli ostaviti tramvajske baštice bar do tada.
 
Ne razumem ova dva zadnja posta 2012 i Jovanovm-a. Uostalom celu diskusiju. koja je bila dosta konfuzna, oko lakog i teškog metroa, belama i nezavisnog šinskog sistema nisam pažljivo pratio a na forum se javljam povremeno. Da li će bulevarom ići i tramvaj (na površini) i nezavisni šinski sistem(pod zemljom)? Šta znači dodavanje još jedne šine zbog metarskog koloseka? Pa svi tramvaji u Beogradu imaju, imaće i imali su i ranije metarski kolosek. Celo vreme se govori da će to šinsko vozilo (ne znam više kako da ga nazovem - nije metro nije tramvaj kao ono ni riba ni devojka) ići od Ustaničke Bulevarom do blizu Vuka na površini a da će zatim sići pod zemlju kroz strogi centar grada. Pošto pređe Savu ići će površinom ali da bi se izbeglo svako ukrštanje silaziće pod zemlju na nekim mestima i na Novom Bg. Na pr. ići će ispod 6 kaplara da bi izbegao ukrštanje sa onim raskrsnicama kod Hajata. Zatim će ići po površini sredinom Bulevara Zorana Đ. pa opet ispod zemlje kod onog velikog skvera kod opštine Novi Bg. Čim prođe ispod skvera opet se penje na površinu i ide sredinom one ulice pored bivšeg bioskopa Jugoslavija itd. Jovanovm pominje nekakvu "laku železnicu"? Da li misli na beovoz? Ako će taj "nezavisni šinski sistem" ići svugde pod zemljom (kako kaže 2012) a na površini samo na periferiji grada onda je to jednostavno pravi teški metro. I čuveni moskovski metro, koji je veoma dubok pod zemljom, na periferiji Moskve izlazi na površinu. Što reče 2012 izvinjavam se ljudima koje sam možda zbunio.
 
Ma ne ja tebe razumem,ali reagujem jer pričaš kao da je Lrt proradio a ne Metro ili nezavisni šinski sistem kakav je koncept usvojen,a Alstom i Ežis tek treba da rade studiju nezavisnog šinskog sistema a ne Lrt ili brzog tramvaja,u Bulevaru tramvajske šine ostaju da služe tramvajima a Metro ide pod zemljom jer drugog racionalnog rešenja za taj deo grada nema,a za stubove posle izmeštanja šina na sredinu nema ni govora,na NBG mogući su stubovi ili tuneli dok površinski isto nonsens koji bi bio rola koster a opet izlazi na površinu gde bi trebalo 3 m betonske ograde te bi bulevar Đinđića izgledao kao dom za Berlinski zid uz opasnost da se neko ipak preskoči da bi skratio put :D a znamo koju brzinu vozovi razvijaju,površinska trasa može samo kada izađe iz tunela da ide u depo na periferiji,tako da se odlučiš da li govoriš o modernizovanom tramvaju ili Metru :kafa:
 
Steta sto asfaltirase bolidi tramvajske bastice.

Inace poceli su da se razbacuju podzemnim kontejnerima pa ih montirase u gospodara vucica i kod okretnice 309ke na cvetku sto je dobra vest!
 
@dedinje, 2012
Jovanovm pominje "laku železnicu" i misli na laki metro, samo ne voli da koristi reč metro da opiše takvu tvorevinu. :)

Elem - ako bude usvojen plan koji se (po mom mišljenju) gura, da laki metro ide pod zemljom od Vuka, a po zemlji od Ustaničke, onda to zahteva da se u trenutnoj rekonstrukciji Bulevara doda i treća šina za taj laki metro. A do tada su mogli da stave travnate baštice umesto da asfaltiraju.. eto, to sam hteo da kažem.

Za podzemne kontejnere :kk:
 
Zašto treća šina za metro pa on može imati širinu koloseka 1 metar isto kao beogradski tramvaj. U Lincu sam video tramvaj čija je širina koloseka oko 0,75 pa je opet izvanredan u svakom pogledu. Mislim i na komditet za putnike, širinu i dužinu vagona, brzinu, udobnost itd. Ja sam shvatio da će po ovim šinama koje se sada postavljaju za tramvaj na bulevaru kasnije bez problema ići metro. On će u prvoj fazi ići pod zemlju kod Vuka a kasnije, kako sam napisao, postepeno, mogu se pod zemlju spuštati i deonice uz bulevar sve do cvetka pa i dalje do ustaničke. Ako bi širina koloseka za metro bila kao što je normalni železnički kolosek a to je 1,456 metra onda to sasvim menja stvar. Onda bi metro mogao koristiti i koloseke i tunele beovoza što znači da veliki deo metroa već imamo!
 
Метро је независан систем. То значи да не може делити трасу ни са трамвајем ни са возом.
 
Ništa nije apsolutno nezavisno pa ni teški i najteži metro. I kod tih metroa vožnja jedne kompozicije zavisi od druge i postoji nešto kao semafor. Ukoliko jedna kompozicija malo uspori (dovoljno je da zbog velikog broja putnika stoji na stanici 10 sekundi duže) odmah se pali crveno da ne bi došlo do sudara odnosno da u zadnji vagon ne bi udarila kompozicija koja dolazi iza nje. Ukoliko bi širina koloseka metroa u Beogradu odgovarala normalnom železničkom koloseku koji koristi i beovoz sa svojim tunelima nema razloga da te iste tunele ne koristi i metro. Evo primera: metro polazi iz Resnika, velikog prigradskog naselja, ide kolosecima Beovoza bez ikakve treće šine, ulazi u tunele, prolazi Franš i stiže do Vuka. Odatle planiranom trasom metroa, preko Trga Republike, Save i bulavara Zorana Đinđića stiže do Zemuna. Putnik bi od Resnika do Zemuna stizao za nekih 15 minuta. Ukoliko bi putnik želeo da stigne do Cvetka, morao bi kod Vuka da izađe iz metroa i pređe na tramvaj koji se sada gradi. U kasnijoj fazi, kad se izgradi podzemni metro ispod bulevara presedanje bi bilo nepotrebno i postojala bi direktna veza Resnik-Cvetko (Ustanička). Kombinacija metroa i Beovoza daje fantastične mogućnosti ukuliko je širina koloseka ista.
 
Vrh