Dakle kaze postavljane,tek ce ih stavljati,carevi.
Kakav će Bulevar kralja Aleksandra biti posle radova
Sve podređeno automobilima
G. Svilar | 22. 07. 2010. - 00:02h | Foto: D. Milenković | Komentara: 8
Bulevar kralja Aleksandra u potpunosti će promeniti izgled nakon rekonstrukcije. Otprilike se zna kako će izgledati najpoznatiji gradski bulevar, ali građani se i dalje pitaju zašto neće biti biciklističkih staza, uličnih česmi, kako će iskoreniti nepropisno parkiranje, a postoji i bojazan od ponovnog raskopavanja kada bude krenula da se gradi prva linija metroa.
Radovi treba da budu gotovi do septembra
Za sada se zna da će biti oko 400 novih parking mesta, 12 stajališta gradskog prevoza (po šest u svakom smeru), dva taksi stajališta, stotine novih platana, oko pedesetak letnjih bašti dok će dvadesetak kioska promeniti izgled i lokacije na kojima su se nalazile pre rekonstrukicje. Sve ovo ukazuje da će život u potpunosti biti drugačiji od 1. septembra, jer taj datum za sada figurira kao krajnji rok za završetak radova.
Šine će biti u sredini ulice dok će na levoj i desnoj strani i dalje biti drvoredi, kiosci, bašte i parkinzi. Uvodi se takozvano „koso parkiranje“, kao što je to slučaj u delu Bulevara od Vukovog spomenika do raskrsnice sa Takovskom ulicom. Vlasnici pojedinih ugostiteljskih objekata ostaće bez prostora za letnje bašte, jer se, prema rečima projektanta, više vodilo računa o saobraćaju. Na Bulevaru neće biti biciklističkih staza.
- Mi projektujemo na osnovu urbanističkih uslova koje dobijemo. U tim uslovima biciklističke staze nisu bile predviđene. Nije na nama da sudimo da li je bilo šta potrebno ili ne - kaže Novica Gotovina, glavni projektant u Saobraćajnom institutu „CIP”.
Još više čudi to što projektom nisu predviđene biciklističke staze ako se zna da je cela pričao oko uvođenja bicikla kao javnog prevoza traje poslednjih nekoliko godina, a osnovni argumet protiv toga je činjenica da ne postoji razvijena mreža biciklističkih staza u starom delu grada.
Građani će na potpuno drugim mestima čekati prevoz. Tramvaje će čekati na ukupno 12 mesta duž rekonstruisanog dela Bulevara, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace.
- Biće ukupno šest stajališta po smeru. Gledajući od Vukovog spomenika prvo stajalište biće kod Golsvordijeve ulice, zatim kod Sredačke, Đerma, Pop Stojanove i tako dalje. U suprotnom smeru takođe će biti šest stajališta koja se otprilike nalaze na istim lokacijama. Najverovatnije će se i minibus prevoz kretati tramvajskim šinama, a biće izgrađeno i jedno stajalište za autobuse sa desne strane Bulevara, iznad Batutove ulice jer tu prolaze neke linije - kaže Gotovina.
Neće biti urbanog mobilijara, ukrsnih česmi i tome slično. To je zbog toga što je akcenat stavljen na saobraćajne sadržaje, kažu projektanti.
Za sada nema odgovora da li će biti bilo kakvih građevinskih radova u Bulevaru kada počne da se gradi prva linija metroa, što je najavljeno za početak 2013. godine. Prema dosadašnjim predviđanjima linija Ustanička - Tvornička treba da prolazi kroz Bulevar, i to velikim delom trase na površini ulice. Da li je ovaj profil šina adekvatan za buduće vagone beogradskog metroa i da li će biti novih građevinskih radova za nekoliko godina, pitanja su na koja za sada nema zvaničnih odgovora iz Grada.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/199490/Sve-podredjeno-automobilima
Kakav će Bulevar kralja Aleksandra biti posle radova
Sve podređeno automobilima
G. Svilar | 22. 07. 2010. - 00:02h | Foto: D. Milenković | Komentara: 8
Bulevar kralja Aleksandra u potpunosti će promeniti izgled nakon rekonstrukcije. Otprilike se zna kako će izgledati najpoznatiji gradski bulevar, ali građani se i dalje pitaju zašto neće biti biciklističkih staza, uličnih česmi, kako će iskoreniti nepropisno parkiranje, a postoji i bojazan od ponovnog raskopavanja kada bude krenula da se gradi prva linija metroa.
Radovi treba da budu gotovi do septembra
Za sada se zna da će biti oko 400 novih parking mesta, 12 stajališta gradskog prevoza (po šest u svakom smeru), dva taksi stajališta, stotine novih platana, oko pedesetak letnjih bašti dok će dvadesetak kioska promeniti izgled i lokacije na kojima su se nalazile pre rekonstrukicje. Sve ovo ukazuje da će život u potpunosti biti drugačiji od 1. septembra, jer taj datum za sada figurira kao krajnji rok za završetak radova.
Šine će biti u sredini ulice dok će na levoj i desnoj strani i dalje biti drvoredi, kiosci, bašte i parkinzi. Uvodi se takozvano „koso parkiranje“, kao što je to slučaj u delu Bulevara od Vukovog spomenika do raskrsnice sa Takovskom ulicom. Vlasnici pojedinih ugostiteljskih objekata ostaće bez prostora za letnje bašte, jer se, prema rečima projektanta, više vodilo računa o saobraćaju. Na Bulevaru neće biti biciklističkih staza.
- Mi projektujemo na osnovu urbanističkih uslova koje dobijemo. U tim uslovima biciklističke staze nisu bile predviđene. Nije na nama da sudimo da li je bilo šta potrebno ili ne - kaže Novica Gotovina, glavni projektant u Saobraćajnom institutu „CIP”.
Još više čudi to što projektom nisu predviđene biciklističke staze ako se zna da je cela pričao oko uvođenja bicikla kao javnog prevoza traje poslednjih nekoliko godina, a osnovni argumet protiv toga je činjenica da ne postoji razvijena mreža biciklističkih staza u starom delu grada.
Građani će na potpuno drugim mestima čekati prevoz. Tramvaje će čekati na ukupno 12 mesta duž rekonstruisanog dela Bulevara, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace.
- Biće ukupno šest stajališta po smeru. Gledajući od Vukovog spomenika prvo stajalište biće kod Golsvordijeve ulice, zatim kod Sredačke, Đerma, Pop Stojanove i tako dalje. U suprotnom smeru takođe će biti šest stajališta koja se otprilike nalaze na istim lokacijama. Najverovatnije će se i minibus prevoz kretati tramvajskim šinama, a biće izgrađeno i jedno stajalište za autobuse sa desne strane Bulevara, iznad Batutove ulice jer tu prolaze neke linije - kaže Gotovina.
Neće biti urbanog mobilijara, ukrsnih česmi i tome slično. To je zbog toga što je akcenat stavljen na saobraćajne sadržaje, kažu projektanti.
Za sada nema odgovora da li će biti bilo kakvih građevinskih radova u Bulevaru kada počne da se gradi prva linija metroa, što je najavljeno za početak 2013. godine. Prema dosadašnjim predviđanjima linija Ustanička - Tvornička treba da prolazi kroz Bulevar, i to velikim delom trase na površini ulice. Da li je ovaj profil šina adekvatan za buduće vagone beogradskog metroa i da li će biti novih građevinskih radova za nekoliko godina, pitanja su na koja za sada nema zvaničnih odgovora iz Grada.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/199490/Sve-podredjeno-automobilima