Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Dakle kaze postavljane,tek ce ih stavljati,carevi.

Kakav će Bulevar kralja Aleksandra biti posle radova
Sve podređeno automobilima
G. Svilar | 22. 07. 2010. - 00:02h | Foto: D. Milenković | Komentara: 8

Bulevar kralja Aleksandra u potpunosti će promeniti izgled nakon rekonstrukcije. Otprilike se zna kako će izgledati najpoznatiji gradski bulevar, ali građani se i dalje pitaju zašto neće biti biciklističkih staza, uličnih česmi, kako će iskoreniti nepropisno parkiranje, a postoji i bojazan od ponovnog raskopavanja kada bude krenula da se gradi prva linija metroa.
Radovi treba da budu gotovi do septembra

Za sada se zna da će biti oko 400 novih parking mesta, 12 stajališta gradskog prevoza (po šest u svakom smeru), dva taksi stajališta, stotine novih platana, oko pedesetak letnjih bašti dok će dvadesetak kioska promeniti izgled i lokacije na kojima su se nalazile pre rekonstrukicje. Sve ovo ukazuje da će život u potpunosti biti drugačiji od 1. septembra, jer taj datum za sada figurira kao krajnji rok za završetak radova.


Šine će biti u sredini ulice dok će na levoj i desnoj strani i dalje biti drvoredi, kiosci, bašte i parkinzi. Uvodi se takozvano „koso parkiranje“, kao što je to slučaj u delu Bulevara od Vukovog spomenika do raskrsnice sa Takovskom ulicom. Vlasnici pojedinih ugostiteljskih objekata ostaće bez prostora za letnje bašte, jer se, prema rečima projektanta, više vodilo računa o saobraćaju. Na Bulevaru neće biti biciklističkih staza.


- Mi projektujemo na osnovu urbanističkih uslova koje dobijemo. U tim uslovima biciklističke staze nisu bile predviđene. Nije na nama da sudimo da li je bilo šta potrebno ili ne - kaže Novica Gotovina, glavni projektant u Saobraćajnom institutu „CIP”.


Još više čudi to što projektom nisu predviđene biciklističke staze ako se zna da je cela pričao oko uvođenja bicikla kao javnog prevoza traje poslednjih nekoliko godina, a osnovni argumet protiv toga je činjenica da ne postoji razvijena mreža biciklističkih staza u starom delu grada.


Građani će na potpuno drugim mestima čekati prevoz. Tramvaje će čekati na ukupno 12 mesta duž rekonstruisanog dela Bulevara, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace.


- Biće ukupno šest stajališta po smeru. Gledajući od Vukovog spomenika prvo stajalište biće kod Golsvordijeve ulice, zatim kod Sredačke, Đerma, Pop Stojanove i tako dalje. U suprotnom smeru takođe će biti šest stajališta koja se otprilike nalaze na istim lokacijama. Najverovatnije će se i minibus prevoz kretati tramvajskim šinama, a biće izgrađeno i jedno stajalište za autobuse sa desne strane Bulevara, iznad Batutove ulice jer tu prolaze neke linije - kaže Gotovina.
Neće biti urbanog mobilijara, ukrsnih česmi i tome slično. To je zbog toga što je akcenat stavljen na saobraćajne sadržaje, kažu projektanti.


Za sada nema odgovora da li će biti bilo kakvih građevinskih radova u Bulevaru kada počne da se gradi prva linija metroa, što je najavljeno za početak 2013. godine. Prema dosadašnjim predviđanjima linija Ustanička - Tvornička treba da prolazi kroz Bulevar, i to velikim delom trase na površini ulice. Da li je ovaj profil šina adekvatan za buduće vagone beogradskog metroa i da li će biti novih građevinskih radova za nekoliko godina, pitanja su na koja za sada nema zvaničnih odgovora iz Grada.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/199490/Sve-podredjeno-automobilima
 
Koliko gluposti u ovako malo teksta od metroa da mobilijara kako nije akcentovan pa do biciklistickih staza strasno :bash:
 
mogli bi da se otvore za barem jednu ili dve cesme...mislim nije potrebno da budu "ukrasne" vec samo ispravne
 
Da li će Bulevar ponovo biti raskopavan zbog gradnje metroa?
Autor/izvor: SEEbiz/Blic

BEOGRAD - Prva linija beogradskog metroa jednim delom prolaziće Bulevarom kralja Aleksandra, što je otvorilo dilemu da li će Bulevar, koji se sada rekonstruiše, ponovo biti raskopavan kada metro krene da se gradi. Za gradske funkcionere takva nedoumica ne postoji jer je, u okviru sadašnje rekonstrukcije ostavljen prostor za metro, piše Blic.

Gradska vlast zahteva da se metro trasira tako da bude u potpunosti nezavisan od drugog saobraćaja. Da li će to biti ostvareno gradnjom po površini, ispod ili iznad zemlje, definisaće stručnjaci iz francuskih graditeljskih preduzeća kojima je poverena izrada idejnog projekta.

Ipak, već sada postoje procene da će, ukoliko metro u Bulevaru bude trasiran iznad zemlje, biti teško obezbediti da on u potpunosti bude nezavisan od drugog saobraćaja.

"Rekonstrukcija Bulevara koja je u toku omogućava realizaciju svakog od navedenih rešenja. Nakon sadašnje rekonstrukcije Bulevarom će ići tramvaj, a ne metro. Iz ove perspektive čini se verovatnijim da će metro u Bulevaru biti izgrađen ispod površine zemlje. Izgradnjom trase metroa iznad zemlje bilo bi veoma teško ostvariti potpunu nezavisnost u odnosu na drumski saobraćaj. Ne i nemoguće svakako", rekao je gradski arhitekta Dejan Vasović.

Prema ocenama saobraćajnih stručnjaka iz Direkcije za građevinsko zemljište Beograda prva linija metroa (Ustanička - Aleksandra Dubčeka) treba da bude duga 15 kilometara. Prvo bi trebala da bude izgrađena trasa od Ustaničke ulice do Ulice Aleksandra Dubčeka, a posle toga bi se nastavila izgradnje te linije do Bloka 45. Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Linijom 1 iznositi 26 minuta.

U zavisnosti od predloga francuskih stručnjaka biće odlučeno i gde će biti glavna stanica metroa. Za sada su u igri Trg Nikole Pašića i Trg Republike.

http://seebiz.eu/sr/kompanije/infra...ti-raskopavan-zbog-gradnje-metroa?,86475.html
 
Kako sklepan tekst dali ti novinari uopste procitaju sta napisu prije neko puste u stampu :bash: :bash:
 
Biciklistickih staza nema, jer se Bulevar rekonstruise po starom projektu iz doba jure (odnosno Juge). Jos u staroj Jugi je Beograd devastiran, radi automobila, a koliko nam je vlast kvazievropska, govori i sama cinjenica da nimalo ne misle na danasnje tendencije u razvoju urbanih matrica, gde je sve podredjeno, pesacima, biciklistima, motoristima, i eventualno taksiju, sa sto vise zelenih povrsina itd, itd. Ma znete vi vec sve ovo.
Po informaciji koju sam dobio od drugara, ove sine koje postavljaju je jos Sloba Milosevic devedesetih kupio, a ovi danas dizu kredite za iste te sine i novac u dzep.
A sto se tice kaseta za drvece, i idiotu je jasno da nikakvo drvo nemoze da raste na tom tucaniku, sto je jos jedan dokaz da su u Zelenilu struci kao moja leva patika.
 
Realno, jel ima mesta za biciklisticke staze u Bulevaru?

Mozda bi mogla da se napravi neka alternativna ruta koja bi povezivala parkove (Olimp, onaj kod 6. gimnazije, Vuk itd.)?
Posto je Bulevar dosta podredjen "window shoppingu" bilo bi neprakticno povezati bicikliste i pesake (bilo bi dosta nezgoda).
 
GRAD BUDUĆNOSTI: KAKO ĆE IZGLEDATI TRASA METROA U NAJDUŽOJ GRADSKOJ ULICI
Metro možda ispod Bulevara

G. Svilar | 23. 07. 2010. - 00:02h | Komentara: 70
Prva linija beogradskog metroa jednim delom prolaziće Bulevarom kralja Aleksandra, što je otvorilo dilemu da li će Bulevar, koji se sada rekonstruiše, ponovo biti raskopavan kada metro krene da se gradi. Za gradske funkcionere takva nedoumica ne postoji jer je, kako kažu, u okviru sadašnje rekonstrukcije ostavljen prostor za metro.


Metro u Beču kakav bismo želeli da imamo
Ovo je za „Blic“ potvrdio gradski arhitekta Dejan Vasović. Gradska vlast zahteva da se metro trasira tako da bude u potpunosti nezavisan od drugog saobraćaja. Da li će to biti ostvareno gradnjom po površini, ispod ili iznad zemlje, definisaće stručnjaci iz francuskih graditeljskih preduzeća kojima je poverena izrada idejnog projekta. Ipak, već sada postoje procene da će, ukoliko metro u Bulevaru bude trasiran iznad zemlje, biti teško obezbediti da on u potpunosti bude nezavisan od drugog saobraćaja.

- Rekonstrukcija Bulevara koja je u toku omogućava realizaciju svakog od navedenih rešenja. Nakon sadašnje rekonstrukcije Bulevarom će ići tramvaj, a ne metro. Iz ove perspektive čini se verovatnijim da će metro u Bulevaru biti izgrađen ispod površine zemlje. Izgradnjom trase metroa iznad zemlje bilo bi veoma teško ostvariti potpunu nezavisnost u odnosu na drumski saobraćaj. Ne i nemoguće svakako - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.


Za uvećanje kliknite na sliku [+]

Da li će u Bulevaru ponovo biti raskopavanja i „građevinskih zahvata“ početkom 2013. godine, za kada se najavljuje početak gradnje prve linije metroa?
- Svakako da ne. Način realizacije rešenja koje će predložiti francuski stručnjaci vodiće računa o radovima koji su tek izvedeni. U okviru ove rekonstrukcije u Bulevaru rezervisani su nadzemni i podzemni koridori za prolaz buduće linije metroa. Svi radovi na izgradnji metroa mogu se izvoditi bez intervencija na radovima već izvedenim u okviru sadašnje rekonstrukcije, bilo na površini (postavljanjem novih šina duž sadašnje trase tramvaja), ili pod zemljom (bušenjem nezavisnih tunelskih cevi) - kaže Vasović.

Kako treba da izgleda prva linija metroa već su predložili domaći stručnjaci. Prema ocenama saobraćajnih stručnjaka iz Direkcije za građevinsko zemljište Beograda prva linija metroa (Ustanička - Aleksandra Dubčeka) treba da bude duga 15 kilometara. Prvo bi trebala da bude izgrađena trasa od Ustaničke ulice do Ulice Aleksandra Dubčeka, a posle toga bi se nastavila izgradnje te linije do Bloka 45. Kompozicije bi se, u proseku, kretale brzinom od 28,2 kilometara na sat. Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Linijom 1 iznositi 26 minuta. Budućim putnicima od Ustaničke ulice do Trga Republike biće potrebno 12 minuta, a od Vukovog spomenika do Ulice Aleksandra Dubčeka 17 minuta. U zavisnosti od predloga francuskih stručnjaka biće odlučeno i gde će biti glavna stanica metroa. Za sada su u igri Trg Nikole Pašića i Trg Republike.

Sve novo
Osim saobraćajnog aspekta, sadašnja rekonstrukcija Bulevara predstavlja unapređenje gradske podzemne infrastrukture, poručuju iz Grada
- Najveći radovi, kako po obimu, tako i po vrednosti, nalaze se ispod zemlje, što je preduslov da se ostvari planom predviđena izgradnja novih poslovnih i stambenih objekata duž Bulevara. To znači da će značajna sredstva koja je grad Beograd uložio u ovu infrastrukturu biti potpuno u funkciji razvoja i izgradnje ovog dela grada, bez obzira na eventualna nova saobraćajna rešenja - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/199648/Metro-mozda-ispod-Bulevara
 
jadni smo i mi i taj metro ako ce taj metro prolaziti po povrshini Bulevara jer to znachi ne samo unistavanje bulevara kao estetske celine nego znachi i ogranicenje kapaciteta i brzine funkcionisanja tog metroa
 
Makar ce prosiriti bulevar od ustanicke do cvetka.Mislim da je minimum ispod koga nece smeti da idu je da metro bude podzeman do cvetka jer mu to dodje neki urbanizovani deo grada pa tako mic po mic,inace ovako je kriminalno po njihovom planu
 
pa da, mozesh da zamislish kako bi izgledalo kada bi se mimoilazile dve kompozicije metroa kod Liona, gde bash bulevar i nije toliko shirok. Mislim, sramota
 
Da su to hteli ipak ne bi usvojili odluko o nezavisnom š.s.a ne bi ni pozivali Francuze da rade novu studiju,barem se tešim.. :kafa:
 
Видећемо. Ја се, без обзира на сва уверавања, још увек плашим да ће ту метро ићи по земљи, а онда и куку, и леле, и свашта. Трамвајски лоби је још увек прејак, а и неће се предати тако лако.
 
Jel može meni neko kao laiku da objasni zašto bi postojao i tramvaj i metro u Bulevaru Revolucije? Ako idu istom trasom, ako su im stanice približno iste... po čistoj logici jedan od ta dva je nepotreban?!
 
za mene lichno, nije problem toliko u neophodnosti tramvaja pored metroa, koliko u slici Bulevara revolucije, koji i posle Cvetka nije posebno siroka ulica, sa 2 kompozicije metroa koji se mimoilaze. Ovakvo resenje bi moglo da predstavlja mala vrata na koja ce se progurati nesto sto nije teski metro, jer ce neko da kaze da nije bilo moguce progurati 2 trake pravog, teskog metroa kroz bulevar. A naravno izvodjachi i gradski politichar ce sve ovo nama naplatiti kao pravi metro a sebi u dzep staviti razliku. Takodje zamisli kako ce izgledati taj bulevar sa 5,6 stanica metroa, stajalistima, eventualnim ogradama da pesaci i psi ne bi isli na shine...
 
bspijun97jr.jpg


“U tramvaj ste me zatvarali! Jedva sam živu glavu izvukao! Vi, Bogdanović, Bobić, Mrka i svi oni za koje smo glasali i oni koji su uspeli da pobegnu s vlasti. Kada ste videli da mi ne možete nista, i da sam izvukao živu glavu, onda ste me zatvarali u tramvaj, nije vam odgovaralo da svi budemo jednaki, i da nema ovakvih razlika među ljudima. Nije se rat ni završio, a ti si se vratio sa pošteno zarađenim kapitalom da ga uložiš u tramvaj, pre tebe njih hiljadu, posle tebe još hiljadu, da ponovo zidate tramvaje i pruge, da ponovo popločavate ulice i sečete platane, je li? Pa jesu li mene zatvarali u tramvaj samo zato što su me terali da verujem u metro, a tebe ne zatvaraju zbog metroa za koji smo se borili. Pa majku vam j*bem, šta to znači? Pa je l’ to znači da sam ja ceo život bio bu**** koji je radio stalno protiv svojih principa za teški metro, da sam bio stalno na suprotnoj strani? Pa jesu li mene zatvarali u tramvaj samo zato što sam vikao: živeo metro i nezavisni šinski sistem?! Jeste li me zato zatvarali? Pa šta je trebalo da vičem?! Živeo LRT?! Slušaj ti, metro vas je prevozio ali vas nije prevozio dovoljno. Ja sam njegov projekat držao kao ikonu pet godina, i držaću je ponovo. Nećete vi dobiti dokle god sam ja živ! Ja, moj brat, i još nas hiljadu… Pa ko si ti? Pa ti nisi Đilas? Ti si neki veći izdajnik”
 
^^ :lol:

Nego,posto zavrsavaju spajanje sina na raskrsnici bulevara i gospodara vucica,kako vi vidite prosirenje bulevara od cvetka do ustanicke?

Петак, 23. јул 2010.

Замена трамвајског колосека на раскрсници Рузвелтове и Булевара

На раскрсници Рузвелтове и Булевара краља Александра планирана је замена трамвајског колосека. Радови ће почети 26. јула и трајаће до 15. августа, а изводиће их ГСП „Београд”. Алтернатива затвореној раскрсници је улица Краљице Марије. Саобраћај у Булевару краља Александра и даље ће се одвијати двосмерно.

Због ових радова биће измењен режим рада појединих линија јавног градског превоза. Трамваји са линија 2 и 10, уместо преко Вуковог споменика (у оба смера) саобраћаће Београдском – Старине Новака – 27. марта и даље ка Дорћолу. Трамваји са линије 7 ће саобраћати на релацији Блок 45 – Ташмајдан и носиће ознаку 7Л. Трамваји са линије 12 ће саобраћати преко Дорћола (Баново брдо – Пристаниште – Дорћол – Омладински стадион).

Аутобуси са линије 6А ће саобраћати од Устаничке до Трга Славија следећом трасом: Булевар краља Александра – Београдска – Трг Славија (стајалиште линије 31), с тим што смер кретања неће мењати на Тргу Славија, већ ће продужити Немањином улицом, затим Ресавском, Булеваром краља Александра и даље ка Устаничкој. Аутобуси са линија 27Л и 32 ће, уместо до терминуса „Вуков споменик”, саобраћати до терминуса „Омладински стадион”.

Полазно стајалиште у терминусу „Омладински стадион” биће заједно са линијама 35л, 74 и 108. Аутобуси 25 и 25П ће у смеру ка Карабурми саобраћати трасом: Синђелићева – Краљице Марије – Рузвелтова и даље редовно, а у смеру ка Кумодражу: Рузвелтова – Краљице Марије – Булевар краља Александра – Кнегиње Зорке – Крунска – Максима Горког и даље редовном трасом. Аутобуси са линије 27 ће, у оба смера, саобраћати на следећи начин: Рузвелтова – Краљице Марије – 27. марта – Џорџа Вашингтона – Булевар деспота Стефана – (Браће Југовића – Македонска у смеру ка Тргу Републике) – Трг Републике.

Аутобуси са линије 74 ће, у оба смера, саобраћати трасом: Рузвелтова – Краљице Марије – 27. марта – Мајора Илића – Светогорска (Македонска – Дечанска ка Новом Београду) – ( Нушићева у смеру ка Омладинском стадиону) – Теразијски тунел и даље редовном трасом. Аутобуси ће дуж трасе користити постојећа стајалишта линија јавног градског превоза.

1403448_radovi_na_sinama_v.jpg


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1403435
 
Hvala Bogu! da su se setili da obnove šine i kolovoz na tom potezu,izgužvani asfalt sve je izledalo horor!na tom potezu najbolje je staviti beton na tramvajske baštice kao u Požeškoj,jer će asfalt vrlo brzo biti deformisan od autobusa :kafa:
 
Vredelo bi srediti ruzveltovu,stvarno je u ocajnom stanju,i porusiti udzerice od vuka do nadvoznjaka,i ocistiti fasade od cadji
 
Nadao sam se da ce do ovoga doci. Ono ukrstanje sina na uglu Ruzveltove i Bulevara me potseca na Pakistan, ili nesto slicno.
 
И раскрсница са 27. марта је катастрофа. Онда остаје још потез од Рузвелтове до Калемегдана, ту нека им је Бог у помоћи.
 
E jel ce oni rekonstruisati sine od vuka do tasmajdana mislim ono je bruka........ nemam slike da vam pokazem ali cu otici i slikacuvam u kakvom su stanje sine
 
Poceli su radovi sitno ali nema veze,nek se radi.Cuburac te sine nece skoro dirati,mozda za nekoliko godina,slazem se da su uzasne.

Sto je neko pomenuo da je stari projekat,dimitrija tucovica je plan iz 1975,spajanje cingrijine i gospodara vucica iz 1972 a verujem da je i ovaj plan bulevara iz 1972 god.
 
vucko":21yidbmj je napisao(la):
Poceli su radovi sitno ali nema veze,nek se radi.Cuburac te sine nece skoro dirati,mozda za nekoliko godina,slazem se da su uzasne.

Sto je neko pomenuo da je stari projekat,dimitrija tucovica je plan iz 1975,spajanje cingrijine i gospodara vucica iz 1972 a verujem da je i ovaj plan bulevara iz 1972 god.
Zasto mislis da nece? Ja mislim da sam negde procitao (ili se varam :rolleyes:) da ce i one uskoro biti rekonstruisane.

U svakom slucaju, to bi moralo hitno da se uradi i da se zaokruzi ta celina...sine su u sredini vec i ne bi ni morali da zaustavljaju saobracaj, eventualno jednu traku. Ako ne urade, bas ce lepo da 'klize' novi tramvaji kad stignu....
 
Ukljuceno je osvetljenje na sredini Bulevara od Batutova do Cvetka. Kada se vozis onako mracnom ulicom i dodjes do Batutove imas osecaj da je svanulo kako sljasti. I da, osvetljenje na sredini nije LED, vec ono narandzasto.
 
Vrh