Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

'Ajdmo onda ovako. Kole predlaze haos, moze i tako! Mada ja ne vidim sta je u njemu dobro. Uostalom to i nije nasa osobenost vec, na primer, Bliskog Istoka!
Elem, politika je evropskih gradova da grad sto je vise moguce prepuste pesacima. To je politika koja nastaje nakon katastrofalnog rezultata prethodnog nacina razmisljanja koje je favorizovalo automobil a time dovelo do zagadjenja, buke, otudjenosti itd...
Apsolutni je aksiom za sva razvijena drustva koja imaju iole svesti prepustanje gradova pesacima.

PS Kole 4 metra nisu 2, a dva metra u najvaznijem beogradskom bulevaru je bezobrazno malo! (da, ima delova sirokih samo 2 metra!!!)
 
Uostalom to i nije nasa osobenost vec, na primer, Bliskog Istoka!
Polako s tim, prijatelju. Ko smo mi i gde pripadamo je jedna komplikovana prica, a mislim da ne bi trebalo da ima mnogo veze sa ovim. Necu da se mesam, samo ne vidim zasto identitet (i/ili pripadnost) mora da se ubacuje u sve, pa i u rekonstrukciju Bulevara.

Slazem se da je problem sto ljudi parkiraju na Bulevaru.. ali alternativa je da parkiraju na trotoaru. Niko nikome nece oduzeti automobil, niti zabraniti da ga koristi, znaci mora se regulisati. Bolje regulisan parking nego neregulisan (za protok saobracaja - pesackog i javno/prevoznog prvenstveno).
 
Ma identitet, naravno, nije bitan za rekonstrukciju Bulevara. Meni se prethodni komentar ucinio apsurdnim pa sam na njega odgovorio u istom maniru. Mislim da bi bilo dobro u Beogradu da shvatimo da ne mozemo imati sve. I dobar kolski saobracaj i dobar javni prevoz i dovoljan prostor za pesake itd... Tako da u skladu sa tim moramo birati prioritete. I dalje mi se cini nelogicnim da u Bulevaru postoje parking mesta kad za njih nema dovoljno mesta. Jednostavno nema. Frekvencija pesackog saobracaja je tu ogromna i za to je potreban sirok trotoar. Ne vidim drugi nacin resavanja problema bez prosirivanja trotoara (osim naravno ukidanja pesackog saobracaja).
 
jedno glupo pitanje - sa ovih profila ne razumem sa koje će strane bulevara biti 5.5m a sa koje 3.8m trotoara (prema profilu 5.5)? kako god da je, čini mi se da su te brojke malo optimistične posebno u delu iznad đerma sa strane đerma, pošto tu ima nekih udžerica koje toliko izlaze na ulicu da ostaje 1-2m trotoara
 
-Jednostavno je! Na dva mesta duz Bulevara otkupiti po dve udzerice, izgraditi montazni parking koji ce koristiti potpuno besplatno samo stanari, i podici ivicnjake na 30cm, a umesto metalnih stubica, zasaditi nisku zivicu duz cele ulice! Nema bahatog parkiranja, pesaci nece pretrcavati ulicu jureci na tramvaj, i eto svetske ulice! Mislim da se svi sklazemo da treba iz Bulevara proterati parking.....mislim da bi ovo bilo najjeftinije resenje?? :cool:
 
Ja bih, zapravo, rekao da se stanari Bulevara ne bi složili sa tim da treba proterati parking... :D

Očekivati da neko pešači i do nekoliko blokova da bi došao do svog automobila je, blago rečeno, nerealno. Ne sa ovakvim javnim prevozom koji za neke situacije jednostavno nije opcija.
 
Pas obzirom da uklanjaju platane ,parking treba ostaviti po dužini ulice a ne da se kola parkiraju na trotoaru ,također treba ukloniti parking na početku Bulevara od Crkve sv.Marka do Pravnog na strani gde su prodavnice a na strani Taš majdana ostaviti..
 
Zhaba.
Namerno sam napiso poslednji post ko lakrdiju. Izvini ako sam te njim uvredio ili povredio. Stvarno mi nije bila namera.

Ja bih prvi uveo u citavom gradu pesacke zone i proterao bar polovinu automobila iz Beograda. Medjutim Beograd nema dovoljno novca da dozvoli sebi prevelike kuriozitete. Moramo se zadovoljiti kompromisnim resenjima. Ja prvi mrzim da vidim kako je pragmaticnost pobedila nad estetikom. Medjutim ukidanjem parkinga na bulevaru bi se samo izazvala buica novih problema i to bi:

A) Izgubilo svoj smisao

B) Pare bi bile utrosene uzalud

C) Narod bi negodovao

D) Sve se to pretvorilo u ruglo ( automobile parkirane po pesackim stazama i nervozne pesake koji se penju preko hauba).

Ja isto znam sta je lepse i sta bi bilo najbolje da se uradi, ali je bulevar prosto predaleko od takvih resenja.
Druga stvar ne treba satanizovati automobil i tramvaj, zbog gresaka koje je neka vlast napravila u proslosti. Takvi postupci ne dovode do resenja. Samo do sukoba. Dakle Beograd ima taj problem i ( ponavljam ) i njega treba iskljucivo sistematski resavati. Problem postaje izuzetno veliki kada se shvati da su sredstva vrlo ogranocena. Ne treba prebacivati problem sa jednog na drugog. Problem treba resiti.
Potpuno se slazem da bi garaze pored bulevara bile odlicne, ali sumnjam da bi to bilo resenje...
 
- Predlozio sam izgradnju dve jednospratne montazne garaze u Bulevaru, za stanare! Oni nebi bili ostecen! Predlozio sam vise ivicnjake i zivu ogradu sto bi sprecilo parkiranje na trotoaru! Pesaci zadovoljni! Jedino nece biti zadovoljni likovi koji idu kolima do kafica ili butika kroz par gradskih blokova!
 
Dakle Beograd ima taj problem i ( ponavljam ) i njega treba iskljucivo sistematski resavati.
Amin.

Inače, slažem se da je glupo što koriste stubiće umesto da posade sadnice šimšira koji em što je lepši, em postojaniji (obnavlja se kad ga istrgneš, za razliku od stubića), em što je jeftiniji (150din sadnica). Eto, može i da se ugradi taj lik koji uvozi sadnice drveća ako hoće, umesto da trga platane, i svi mirni... :p
 
Ajmo mao da ostavimo po strani pitanje parkinga, jasno je da će ga biti ma šta god mi ovde zaključili.

Da li neko zna šta će se desiti sa udžericama od Đerma ka raskrsnici sa M.Rakića (tačnije Tršćanskom).
Da budem precizniji, znam da će se rušiti samo me zanima da li će to sada biti jer kako je zaffa već napomenuo upravo te udžerice ne bi dozvolile da Bulevar kod Đerma ima širinu sa profila, naročito kad se ima u vidu da tu treba da bude tramvajska stanica.
Inače koliko sam shvatio tramvajska stanica treba da bude na mestu pešačkog prelaza spram pijace Đeram.
 
ima nekoliko tih udžerica u nizu koje su već sigurno godinu dana ispražnjene, sve osim jedne (u kojoj je butik odeće za punije :) ). mislim da će na kraju ispasti najgore moguće - rekonstruisaće bulevar, pa će tek posle te udžerice srušiti i tu nešto izgraditi, naravno uvučeno u odnosu na ulicu, i onda će to parče trotara do popločanog dela asfaltirati i to će izgledati :violina: kad se nastavi gore do milana rakića ima još takvih problematičnih tačaka (u jednoj od njih tip je nešto skoro gradio/dograđivao), između ostalog i nedavno zaplenjena kuća bivšeg direktora edb-a :)
 
Nijedna udžerica neće biti sada rušena jer tokom cele dužine bulevara (dela koji se rekonstruiše) postoji širina od minimum 32 metra. Kao što ste mogli da vidite na ilustraciji na prvoj strani, tramvajska stajališta neće biti baš na istim mestima kao ranije (primer, stanica Đeram se stvarno pomera kod Đerma umesto ranije pozicije kod Pošte).

Iskreno ne gajim neke velike nade za rekonstrukciju jer mislim da onaj ko je organizovao čitavu stvar sigurno nije dobro iskomunicirao to sa građanima koji u ovom delu grada žive i rade. Da li je npr. pričano sa vlasnicima lokala koji imaju bašte ili izloge na bulevaru o njihovom uklanjanju? Da li će grad da osigura izvođenje radova kod neke kuće ukoliko se npr. desi da prilikom sečenja nekog od drveća ono padne i ošteti nečiju imovinu? Kako će se ljudi koji tu žive i rade parkirati (može npr. da se napravi privremeni montažni parking kod Đerma). Pitanja je mnogo, a voleo bih da su nadležni na njih mislili i da imaju spremno rešenje, ali nešto se baš i ne nadam.

Isto tako, bilo bi lepo znati faznu dinamiku izvođenja radova, jer ako misle da na 6 meseci (i više) zatvore baš ceo bulevar onda će to biti najteža vrsta mučenja za građane. Trebalo bi vršiti rekonstrukciju deo po deo (lupam, od Vuka do Tršćanske, od Tršćanske do Batutove i treća od Batutove do Cvetka, možda čak Tršćansku i Batutovu držati sve vreme prohodnim i ostaviti ih za kraj). Da, da, znam, dve trake će biti stalno prohodne, ali bi opet bilo zgodno omogućiti prolazak saobraćaja dokle god je to moguće.

Ono što će mene najviše da smori to će biti glupavi behaton, žuto-crnis tubići na tramvajskim bašticama i stara tramvajska stajališta. Već sam pisao da mislim da je ovo idealna prilika da se svi elementi tramvajske baštice (zaštitna ograda, stubić sa spiskom tramvaja, nadstrešnica, sedšta, reklamni panoi, info tabla) objedine u jedan kako bi zauzeće prostora bilo što manje.
 
shmeksi":29711171 je napisao(la):
Isto tako, bilo bi lepo znati faznu dinamiku izvođenja radova, jer ako misle da na 6 meseci (i više) zatvore baš ceo bulevar onda će to biti najteža vrsta mučenja za građane
i biće tako - podeliće bulevar na 4 dela i istovremeno će da rade na celoj dužini
 
shmeksi":3pb1te95 je napisao(la):
možda čak Tršćansku i Batutovu držati sve vreme prohodnim i ostaviti ih za kraj). Da, da, znam, dve trake će biti stalno prohodne, ali bi opet bilo zgodno omogućiti prolazak saobraćaja dokle god je to moguće.
Tršćansku su upravo "renovirali" kako bi bila otvorena sve vreme rada u Bulevaru. Tu raskrsnicu će se truditi da što kraće zatvore sigurno.,
Upravo sa na Google Earth-u izmerio širinu Bulevara kod Đerma (prema Cvetku). U pravu si, ima oko 32m širine. merena širina je varirala od 31,2, do 32,3. (znam nije G. Earth najprecizniji).

@Zafa
Slažem se daće izgledati ružno kad napokon sruše te udžerice i onda dobijemo mali asfaltirani deo, mada to mogu da reše uslovima za dobijanje dozvole.


Da li neko ima profil za deo od Batutove do Cvetkove pijace (G. Vučića). na tom delu je Bulevar najširi pa me interesuje da li su to iskoristili ili će sve biti kao i ostalom delu Bulevara.
 
- Ja se nadam da na tom delu od Batutove, do Cvetka, nece dirati ono zeleno ostrvo, vec da sine postave sa strane!
 
steta sto nemamo tramvaje kojima se vrata otvaraju sa obe strane, tako da bi mogli da naprave jednu basticu za stajaliste u sredini i ustede na prostoru...
 
dziggy":28nzafq9 je napisao(la):
steta sto nemamo tramvaje kojima se vrata otvaraju sa obe strane, tako da bi mogli da naprave jednu basticu za stajaliste u sredini i ustede na prostoru...
Имали смо, па су експресно каширани...
 
Diagonal01.png

Predlog za rekonstrukciju Dijagonale u Barseloni...
 
Zašto su potrebna dva drvoreda na jednoj strani? Tu su mogli komotno još jednu kolovoznu traku da ubace.
 
-Jer je u Barsi bitnije zelenilo, od asfalta!
 
Evo kako je dijagonala izgledala u proleće prošle godine. Iskreno meni se više tako sviđa nego ovo što predlažu.

2n9032x.jpg


No da se mi vratimo našem bulevaru :kafa:
 
Shmeksi Shmeksi sve si pobrkao! Moraces ponovo u Barsu da to nadoknadis.
Taj deo koji si slikao je ispod Gloriesa. A deo za rekonstrukciju je centralni: od Francesc Macia do Glories (tj iznad) gde postoji 6 traka plus 2 plus 2 znaci 10 gde oni ukidaju citavih 6. Dva su drvoreda zato sto postoji pesacko ostrvce izmedju. Plan predvidja spajanje dve mreze tramvaja u jednu.
I da, u Diagonalu ima mesta al NEMA PARKINGA!!! ( u centralnom delu). I nikom nista, u stvari: SVIMA lep grad!
 
Nisam zalazio u taj drugi deo dijagonale, a jedan sam od retkih kojeg je uopšte interesovalo da se istom prošeta (apsolventska ekskurzija).
 
Vrh