Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Direktore, dobra ideja! Postoje i mesta u ulicama koje izlaze na Bulevar gde to moze da se odradi
 
Bilo bi lepo kada bi postojale neke karakteristicne svetiljke, kante...etc
Kad ce vec poseci ta stabla, bandere ce vrv doci do izrazaja...
 
Не будимо нереални. У Андраши улици, између коловоза и зграда, постоје са обе стране додатне улице са паркингом. Једноставно, довољно је широка да тако нешто дозвољава.

У Булевару мора бити места за паркирање и по мени добро је предвиђено да оно буде уздужно, јер ће оставити могућност да тротоари буду шири него у делу од Главне поште до Вука. Паркинг места поготово неће сметати у горњем делу Булевара, где су зграде додатно одмакнуте од улице, са зеленилом испред.
 
Normalna je stvar da veliki bulevari nemaju parking mesto! Potpuni je idiotizam to sto su u delu izmedju Poste i Pravnog stavljali parking mesta. Ulice treba sto je vise moguce prepustiti pesacima i tu nema diskusije (bar ne u Evropi). E sad ako visi deo Bulevara svojom sirinom dozvoljava parking mesta onda lepo, ako ne nek se gradjani snalaze. Pa onda nek na Bulevaru kupuje stan onaj kome parking mesto nije ni potrebno!
 
Како се то лепо пресече из перспективе Барселоне: "Хоћеш да живиш у Београду и још би да имаш ауто? Не може, бато!"
 
sizif":13ljqali je napisao(la):
Како се то лепо пресече из перспективе Барселоне: "Хоћеш да живиш у Београду и још би да имаш ауто? Не може, бато!"
Е па, ауто је предвиђен да буде један од два главна превоза овде... :kafa:
 
Wile E. Coyote":2gs1pq5u je napisao(la):
sizif":2gs1pq5u je napisao(la):
Како се то лепо пресече из перспективе Барселоне: "Хоћеш да живиш у Београду и још би да имаш ауто? Не може, бато!"
Е па, ауто је предвиђен да буде један од два главна превоза овде... :kafa:
Odmah posle autobusa :kafa:
 
Čitajući vesti o rekonstrukciji Bulevara nisam nigde pročitao čime nameravaju da ga popločaju. Hoće li to opet biti behaton ili sam suviše naivan pa se nadam mermernim pločama? :D
 
to čuvaju samo za centar, za koji ove godine imaju ambiciozan plan da popločaju jednu i po ulicu :p
 
bgexplorer":23hidyvt je napisao(la):
Wile E. Coyote":23hidyvt je napisao(la):
sizif":23hidyvt je napisao(la):
Како се то лепо пресече из перспективе Барселоне: "Хоћеш да живиш у Београду и још би да имаш ауто? Не може, бато!"
Е па, ауто је предвиђен да буде један од два главна превоза овде... :kafa:
Odmah posle autobusa :kafa:
Не, одмах после трамваја. :kafa:
 
Sizife, dzaba se trudis. Da nisu ostavili prakinge, onda bi imali pet strana diskusije o tome kako je "nesposobna-korumpirana-nestrucna-seljacka-vlast-koju-beograd-nije-zasluzio" hiljadama jadnih ljudi duz bulevara ukinula parking prostor ne ostavljajuci im nikakvu alternativu.
 
Wile E. Coyote":21s1ev6a je napisao(la):
bgexplorer":21s1ev6a je napisao(la):
Wile E. Coyote":21s1ev6a je napisao(la):
Е па, ауто је предвиђен да буде један од два главна превоза овде... :kafa:
Odmah posle autobusa :kafa:
Не, одмах после трамваја. :kafa:
E ajde vi lepo ostavite kola i tramvaje na miru.
To stvarno vise nema smisla. Jos ce da ispadne da su kola i tramvaji krivi za sve.
Inace citava Evropa se krece kolima , Ogromne povrsine su pretvorene u auto puteve i parkinge i svugde postoje katastrofalne guzve. Ko god misli da to nije istina nek se malko provoza Italijom, Nemackom, Francuskom, Austrijom... nek udje u bilo koj grad i videce da Beograd stvarno tu nije nista poseban. Najbolje da grad od preko 2mil. stanovnika bez metroa nema ni parkinge. Bulevaru nece nista pomoci ako se ne ostavi parking, ali ce ljudima koji tu zive znatno ce odmoci i opet ce se parkirati na kolovozu i bice guzve...
 
Homer Jay":2ewdpy6o je napisao(la):
Sizife, dzaba se trudis. Da nisu ostavili prakinge, onda bi imali pet strana diskusije o tome kako je "nesposobna-korumpirana-nestrucna-seljacka-vlast-koju-beograd-nije-zasluzio" hiljadama jadnih ljudi duz bulevara ukinula parking prostor ne ostavljajuci im nikakvu alternativu.
:| Pa nije bas tako. Bilo bi 5 strana kako su odlican posao uradili. Pogledaj malo temu o poplocavanju ulica oko Knez Mihailove. Samo pozitivna energija. I malo brige od kakvih ce ploca biti ulice.

A po tvojoj logici, bilo bi dobro da i tamo iscrtaju mesta za parking. Ako to ne bude dovoljno mogu i uzduzni parking u Kralja Milana da naprave. Mislim, sta ce onoliki trotoar tamo. A hiljade ljudi nemaju mesta za parkiranje. Koje je to razmisljanje? U Bulevaru zivi, radi i dolazi u kupovinu ili nekim drugim poslom nekoliko desetina hiljada ljudi. A ne nekoliko hiljada. Trecina ne zna ni na obicnom parkingu da se snadje. A zamisli sve te "umetnike" kad krenu da se parkiraju u rikverc u sred shpica. Prelepa slika.

Meni je dobra ekipa koja sada vodi Beograd. Trude se ljudi i imaju ok. argumente za vecinu stvari. "Vlast" je sirok pojam. Ne sastoji se gradska uprava od par ljudi. Oni koji odlucuju da li ce biti parkiranja su u sekretarijatima za saobracaj, planiranje... Ako nesto kritikujem ili mi se ne svidja, nije da mislim lose. Bas naprotiv.
 
kole":1f51mnlb je napisao(la):
Wile E. Coyote":1f51mnlb je napisao(la):
bgexplorer":1f51mnlb je napisao(la):
Odmah posle autobusa :kafa:
Не, одмах после трамваја. :kafa:
E ajde vi lepo ostavite kola i tramvaje na miru.
To stvarno vise nema smisla. Jos ce da ispadne da su kola i tramvaji krivi za sve.
Inace citava Evropa se krece kolima , Ogromne povrsine su pretvorene u auto puteve i parkinge i svugde postoje katastrofalne guzve. Ko god misli da to nije istina nek se malko provoza Italijom, Nemackom, Francuskom, Austrijom... nek udje u bilo koj grad i videce da Beograd stvarno tu nije nista poseban. Najbolje da grad od preko 2mil. stanovnika bez metroa nema ni parkinge. Bulevaru nece nista pomoci ako se ne ostavi parking, ali ce ljudima koji tu zive znatno ce odmoci i opet ce se parkirati na kolovozu i bice guzve...
Наравно да нећемо да оставимо кола и трамваје на миру, да ретарди нису смислили тај концепт, метро би увелико радио, имао би развијену мрежу и не би било хаоса по граду. :kafa:
 
Necemo sada da preterujemo. Jedno je sta bismo mi voleli, a drugo je sta je realnost. Ja ne vozim kola i Bulevar je moja all time favorite ulica u gradu i omiljeno mesto za pesacanje i da, uzasno me nerviraju branici parkiranih automobila koji mi cesu kolena. Naravno da bih voleo ulicu sirokih i kvalitetno poplocanih trotoara sa impresivnim drvoredom. Ali, ne treba se uvek rukovoditi samo onim sto mi kao individue zelimo. Bilo bi isuvise sebicno od mene da trazim da se nekome ko zivi/radi na Bulevaru oduzme pravo da koristi privatni automobil i to zbog visedecenijskih gresaka u koracima pri planiranju grada (metro, garaze, bulevari - you name it, we got it). Ako je kompromis to da se odreknem metar svog prostora za setanje kako komsija koji dolazi umoran s posla ne bi morao 45 minuta da trazi parking, onda sam ja spreman na njega.

A sto se tice atmosfere na forumu. Uf, pa ne bih bas rekao da je pozitivna. Kritiku volim, kritizerstvo ne volim. Ali nije ni cudo sto je tako, kada se iz nekog razloga ovde ustalilo uverenje da 150 kilometara metroa moze da se izgradi za dve godine i da za to Rusi daju milijarde na lepe oci, a za to vreme frizider prazan i stekas se za pljuge. U takvoj situaciji ne mos' ocekivati da ljudi budu zadovoljni.
 
Homer Jay":2ee80nv2 je napisao(la):
Bilo bi isuvise sebicno od mene da trazim da se nekome ko zivi/radi na Bulevaru oduzme pravo da koristi privatni automobil i to zbog visedecenijskih gresaka u koracima pri planiranju grada (metro, garaze, bulevari - you name it, we got it). Ako je kompromis to da se odreknem metar svog prostora za setanje kako komsija koji dolazi umoran s posla ne bi morao 45 minuta da trazi parking, onda sam ja spreman na njega.
Наравно. Треба се увек потрудити да због тих грешака свако што мање испашта. Само, једну ствар треба имати на уму: ако су идиоти већ унаказили град својим ретардираним грешкама, не треба пустити да се даље развија у том правцу, јер ће бити све горе (то поуздано знамо јер смо у тој ситуацији годинама), већ покушати исправити грешке (уосталом, о томе и због тога и дискутујемо овде на форуму, па се вероватно некоме случајно у жучној расправи и омакне песница :laugh:). Чини ми се да ова градска власт има муда да то исправи (што је недостајало свим претходним властима), само је велико питање да ли ће им горе поменути идиоти то дозволити.
Homer Jay":2ee80nv2 je napisao(la):
kada se iz nekog razloga ovde ustalilo uverenje da 150 kilometara metroa moze da se izgradi za dve godine i da za to Rusi daju milijarde na lepe oci
Нећемо му рећи име, је л' да? :D
Homer Jay":2ee80nv2 je napisao(la):
stekas se za pljuge.
Ја сам престао да пушим!!! :lool:
 
Wile E. Coyote":2u9drm6h je napisao(la):
Homer Jay":2u9drm6h je napisao(la):
kada se iz nekog razloga ovde ustalilo uverenje da 150 kilometara metroa moze da se izgradi za dve godine i da za to Rusi daju milijarde na lepe oci
Нећемо му рећи име, је л' да? :D
Zapravo radi se o dve osobe ;)
 
Wile E. Coyote":4gpifj1b je napisao(la):
Наравно. Треба се увек потрудити да због тих грешака свако што мање испашта. Само, једну ствар треба имати на уму: ако су идиоти већ унаказили град својим ретардираним грешкама, не треба пустити да се даље развија у том правцу, јер ће бити све горе.
Ovo je jako dobra poenta. I pitanje je stvarno, kako prekinuti to kolo? Istina je da se grad tokom ove decenije razvijao, ali takodje je istina da je sve to bilo relativno stihijski i haoticno (GUP, anyone?). Problem je sto se to ne desava bas u "tom pravcu", pre bi se reklo da pravca ni nema, sto me daleko vise zabrinjava.

Nego da ne offujem previse. Iskreno, ja se radujem rekonstrukciji Bulevara. Drvored, naravno, necu prezaliti, cak i da mi dovedu 100 strucnjaka da mi tri dana objasnjavaju zasto mora biti posecen (ovde ostajem zadrt).

No, jedna stvar za kraj. O rekonstrukciji Bulevara i prebacivanju sina na sredinu, slusam price od kada sam bio klinac. Od tih 80-ih godina do danas, taj posao je najavljivan x puta. I evo, danas se desava. Polako stvari dolaze na red, silaze sa papira i planova na ulice Beograda.
 
E sad malo da opicim ... pa malo vise da off topicim. Kako ja to inace.

Grad Beograd mora da se razvija u racionalnom pravcu. Veliki je problem Bg-a. je to sto nema metro. Medjutim mnogo veci problem od toga je to sto su u Bg. suzene mogucnosti transporta i kretanja uopste. Dakle ako se nekad i izgradi metro to ne treba da znaci da ljudima treba zabraniti da se voze kolima i da trba ukloniti tramvaje. To bi bilo ponavljanje greske koje su vlasti napravile jos kad je odluceno da se u 21. vek ide tramvajem. Beograd ima preko 2 mil . stanovnika i tih 2 mil. stanovnika ima gomilu razlicitih poteba. Tendencija grada treba da bude izlazak u susret sto vecem broju tih potreba, a ne samo pesacima, koji u najgorem slucaju mogu da idu i preko haube i krova automobila ( ako dotle dodje ). Sta ce invalidi da rade? Da li se iko zapitao zasto ih ima kod nas tako malo? Jel ih stvarno nema ili ne mogu da izadju iz svojih kuca (zatvora)? Pokvareni liftovi, tri stepenika bez rampe (jedan stepenik je dovoljan nekom zivot da zagorca), podignuti trotoari i naravno branici do zida. Sem metroa u Beogradu fali jos gomila stvari i mnogo ozbiljnijih potreba ceka na red.
Drugo guzve u gradu se nece smanjiti izgradnjom metroa. Retko gde je to bio slucaj. Problem vecine evropskih gradova je u tome sto su gradovi naglo narasli, a gradska jezgra nemaju adekvatnu infrastrukturu da to podrze. Pojavom automobila je trbalo porusiti velike delove manje vise svih gradova i napraviti potpuno nove saobracajne i parking sisteme. Najbolji primer meni je NBg. U poredjenju sa starim gradom ima znacajno manje problema sa guzvama jer je radjen za potpuno drugacije potrebe.
Samo sistematski pristup dovodi do resenja problema. U jednom gradu kao Beograd su to ekstremno skupi poduhvati i traju jaaaaako dugo. Metro se razvija po 30-40 g. I kad jednom neki grad udje u tu pricu nema prestanka. Dokle god grad raste raste i metro mreza. Do trenutka kada bulevar bude spreman da se uklone parkinzi bice jos jedna rekonstrukcija istog. Uostalom mudrost i jeste napraviti najoptimalnije resenje koje ce svakog zadovoljiti. I estetski i funkcionalno. Ne samo nekolicinu gradjana.
Sto se vlasti tice. Oni imaju zadatak vrlo ozbiljne probleme da rese sa vrlo ogranicenim sredstvima. Ja imam osecaj da se u gradskoj vlasti ponovo stvaraju dve grupe. Jedna koja je za grad i druga koja je za pare. I cini mi se da ovi sto vole novac ponovo pocinju da pobedjuju. Sto ce ponovo dovesti do pojave komunalnih problema. Strasno su politicki polarizovani, a to u gradskoj vlasti dovodi uvek do problema. Primer vozdovca koj godinu dana nije imao vlast. Opstina se raspala. Drugi problem vlasti u Beogradu je taj sto ko je na vlasti u istom je na vlasti i u Srbiji. Zato se i vode uvek politicke borbe oko Beograda, sto za posledicu ima stravicno usporavanje razvoja grada i sto sve sto se radi mora biti zavrseno u jednom mandatu, a to je uglavnom premali vremenski period za bilo sta ozbiljno.
E sad da se vratim na bulevar. Mislim da je odlicno sto ce sine biti premestene u sredinu i jako mi je dragu sto su konacno smogli snage da bilo sta urade u bulevaru jer se isti u medjuvremenu pretvorio u buljevar, narocito gornji deo. Nadam se da ce napraviti jako dobar posao i da ce ga napraviti da bude reprezentativan sto je i zasluzio...
P.S.
Ovo gore navedeno su samo pretpostavke, ko god smatra da u istim nema trunke realnosti nek me slobodno ispravi...
 
Jedna mala offtopic ispravka:

Nisu samo invalidi ugroženi bahatim parkiranjem, gomilom nepotrebnih stepenika i lošim projektovanjem zgrada, trotoara i okućnica. Tu su i roditelji sa malom decom u kolicima, kao i penzioneri sa svojim pijačnim kolicima. Za razliku od očajno projektovanih zgrada, trotoari barem mogu da se prilagode.

Možda izgleda kao blaga ironija, ali nije.
 
Homer Jay Evo po prvi put da se sa tobom uopste ne slozim.
Javni je interes da trotoar u Bulevaru bude sirok i da se njime moze nesmetano kretati. To je interes svih gradjana. Sa druge strane interes stanara je da imaju parking mesto. Ali ti stanari ne predstavljaju ceo grad. Koga ima vise? Onih koji se krecu trotoarom!
To uopste nije emotivna rasprava. Nigde na svetu nemas da ljudi zive u glavnom bulevaru a imaju, gle, jos i parking mesta.
I da ne duzim, potpuno je ista prica duska dugouska gde on zeli svoj mir koji zlikovci izgradnjom autoputa zele da prekinu.
Da, mi gradjani (zlikovci) zelimo da setamo slobodno Bulevarom, da imamo mesta da se sirimo koliko nam zelja i ako neko zbog toga nece moci da parkira nek se ne uzbudjuje. Za novac od prodaje stana na Bulevaru moze kupiti tri ista u Mirijevu!!! Sa sve parking mestom!
 
zhaba":35nzo79p je napisao(la):
I da ne duzim, potpuno je ista prica duska dugouska gde on zeli svoj mir koji zlikovci izgradnjom autoputa zele da prekinu.
Зато потез од Студењака до Ивана Рибара и изгледа онако... А колико је година требало да реше сличну ситуацију на почетку Устаничке? Не треба генерализовати, сваки случај је прича за себе, мада се, у принципу, слажем са тобом. Ја живим на далекој периферији и никад се не мислим где ћу се паркирати, да ли ћу се очешати о нека кола и да ли морам дете да везујем на поводац да бих га извео у шетњу. Све има своју цену.

Апропо Булевара: Паде ми на памет булевар Витоша у Софији, који је главна трговачка зона, цео је у радњама. Од саобраћаја тамо једино постоји трамвајски.
 
Upravo Goje. Doduse ja sam invalide samo naveo kao najbolji primer.

Zhaba izvini ovo je jace od mene.
Pa koliko si ti veliki ako ti minimum 4 m trotoara nije dovoljna? :D
I zdravih ima mnogo vise nego invalida, trudnica i penzionera, pa ipak moraju i njihove potrebe da se postuju. I jos jedna stvar koja je na forumu pocela da se sve ucestalije pojavljuje.
Beograd nije citav svet nego je Beograd i to i jeste jedna od lepota naseg grada. Autenticnost, totalna urbanisticka sizofrenija ( nazalost kako dobra tako i losa ). I vrlo je tesko napraviti bilo sta sto ce biti autenticno i ispuniti sve potrebe, a ne narusiti time estetiku i duh grada. I iz tog razloga ne mogu da prihvatim jedan izgovor " to nema nigde u svetu ". Pa to samo znaci da smo mi obogatili svetsku ponudu ... :D
Jos jedanput nemoj mi zameriti bilo je jace od mene...
Aj uzdravlje :vops:
 
Previše sebično gledate na stvari, u ovom slučaju većinom sa pešačke strane gledišta.
Ali da dam jedan suprotan primer, drugu je neverovatno što je na svakih par parking mesta u Admirala Geprata drvo. Nervira ga što troše prostor koji bi bio iskorišćen za već premali broj parking mesta u gradu. Nije mu jasno da stavljaju neprirodno stabla tamo gde im nije mesto. Slično mu je mišljenje i za bulevar pošto je tu isto stanje: parking mesto-parking mesto-parking mesto iz kojeg izvire drvo-parking mesto...
Ne kažem da se slažem sa tim, čak se ne slažem, samo kažem da postoji i druga strana priče ;)
 
Vrh